Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26

Started by Promotion 2010, April 03, 2019, 13:11:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Eriksen55

Har ikke noen andre kilder enn at en kompis sa det. Han hadde lest at Farke har trekt seg som følge at klubben har brutt lovnader om salg av Gray.

auren

Blir fryktelig skuffet over Gray hvis han etter 1 eneste sesong i Leeds velger å forlate skuta. Skjønner det godt med alle disse utlendingene som ikke har noen skikkelige bånd til Leeds, men som en ekte Gray går du fanden meg ikke til Brentford  >:(

Derfor håper og tror jeg dette bare er bullshit.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Quote from: Eriksen55 on June 29, 2024, 22:23:38
Har ikke noen andre kilder enn at en kompis sa det. Han hadde lest at Farke har trekt seg som følge at klubben har brutt lovnader om salg av Gray.

Det ryktes på Waccoe og leser jeg. Andre spekulerer i om dette er 49ers måte å cashe inn noe for investorene før de selger ytterligere til Red Bull.

Er nok helt naturlig at sånt dukker opp, så får vi se de nærmeste dagene om det stemmer at Farke har fått løfter brutt.

En annen ting... den drakta som ser ut til å være neste sesongs hjemmedrakt... fytti grisen. Glem RedKite.

I Leeds kommer aldri en dårlig nyhet aleine.
Marching on together!

Neo

Nå skal vi ikke geare opp hverandre alt for mye her.

Leeds skrev umiddelbart ny, forbedret, long term kontrakt når Archie fylte 18 i januar i år. Den går til 2028.
Noe eierne gjorde for å beskytte sine verdier.

At Archie - som den Leeds-gutt through-and-through han er - skulle

1. Ønske seg til Brentford (av alle mulige klubber)
2. Forlate Leeds nå (etter helt ny kontrakt er tegnet)
3. ...Og vi skulle ha en eier som vil selge juvelen for skarve 35 mill....

Det er og blir årets agurk!

Bare å ta dette helt med ro.




Andersen

Det er så mye rykter om spillere til Leeds og eventuelle spillere Leeds er ute etter , fra personer som legger ut og de klarer ikke en gang å stave navnene på spillerene eller klubbene Leeds eventuelt forhandler med !  ;D Skrives her rykter om at Farke trekker seg som trener pga et eventuelt salg av Archie Gray , det ser jeg bare som spekulasjoner og click bait fra ikke troverdige folk! Vi alle vet at våre beste spillere kan forsvinne denne sommeren , men at Farke skulle trekke seg pga en spiller blir for drøyt!

rd1

Gray går.. meldes om 40 mp. Brentford har fått sitt bud akseptert, og Gray er fått beskjed om at vi må selge.. kan fortsatt bli Tottenham om de rekker å legge inn bud.

Trist, men noen må selges..
"Who needs Cantona??"

morten1966

Fint om det blir en budrunde da...men Brentford da ....forbanna dritt klubb!

stian

Rykteflommen rundt Gray er rimelig intens nå. Omfanget av skriverier og det faktum at det ikke bare er tullekilder (The Athletic er en av dem), tilsier at Gray går. Dette blir det bråk av uansett, men hvis det er klubben som driver frem salget så er 49ers og Red Bull i deep shit med fansen.

Allanclarke

Hvis det stemmer at Gray blir solgt mot sin vilje til Brentford. Ja, da må jeg vurdere om jeg skal finne på noe annet å gjøre. Makan sier jeg bare. Ja, forstår at noen må selges. Men kunne akseptert at Summerville  Gnonto eller Rutter. Men ikke Gray for pokker. Arvesølvet og fremtiden. Nei, dette er prisen for å ikke rykke direkte opp eller prestere på Wembley.

morten1966

I følge Graham Smyth har Leeds avslått  tilbudet fra Brentford.

Sydhagen

Quote from: morten1966 on June 30, 2024, 10:15:01
I følge Graham Smyth har Leeds avslått  tilbudet fra Brentford.
Jepp, flere som melder det nå


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

#10601
Quote from: Sydhagen on June 30, 2024, 10:24:56
Quote from: morten1966 on June 30, 2024, 10:15:01
I følge Graham Smyth har Leeds avslått  tilbudet fra Brentford.
Jepp, flere som melder det nå


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Yorkshire Evening Post skriver at Archie dro til London for medisinsk test lørdag kveld, og at Leeds avslo budet søndag morgen. Sikkert for lite cash up front. Det koker godt i kulissene nå. Og det lukter poengtrekk om ingen er solgt denne måneden. Når vi er så desperate at vi må selge Archie Gray (og evt ikke gjør det), så tipper jeg 8-10 poeng forsvinner i et sort hull.

Tipper han selges til Tottenham for 40 mill pund flatt i dag.
 

morten1966

Quote from: Kato on June 30, 2024, 10:28:54
Quote from: Sydhagen on June 30, 2024, 10:24:56
Quote from: morten1966 on June 30, 2024, 10:15:01
I følge Graham Smyth har Leeds avslått  tilbudet fra Brentford.
Jepp, flere som melder det nå


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Yorkshire Evening Post skriver at Archie dro til London for medisinsk test lørdag kveld, og at Leeds avslo budet søndag morgen. Det koker godt i kulissene nå. Og det lukter poengtrekk om ingen er solgt denne måneden. Når vi er så desperate at vi må selge Archie Gray (og evt ikke gjør det), så tipper jeg 8-10 poeng forsvinner i et sort hull.

Tror nok ledelsen i klubben har bedre kontroll på den økonomiske situasjonen enn du og jeg har. Så ikke ta sorgene på forskudd du.

Kato

#10603
Quote from: morten1966 on June 30, 2024, 10:34:34
Quote from: Kato on June 30, 2024, 10:28:54
Quote from: Sydhagen on June 30, 2024, 10:24:56
Quote from: morten1966 on June 30, 2024, 10:15:01
I følge Graham Smyth har Leeds avslått  tilbudet fra Brentford.
Jepp, flere som melder det nå


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Yorkshire Evening Post skriver at Archie dro til London for medisinsk test lørdag kveld, og at Leeds avslo budet søndag morgen. Det koker godt i kulissene nå. Og det lukter poengtrekk om ingen er solgt denne måneden. Når vi er så desperate at vi må selge Archie Gray (og evt ikke gjør det), så tipper jeg 8-10 poeng forsvinner i et sort hull.

Tror nok ledelsen i klubben har bedre kontroll på den økonomiske situasjonen enn du og jeg har. Så ikke ta sorgene på forskudd du.

Det får vi virkelig håpe. Vet ikke helt om det offisielle regnskapet i så måte gjør meg helt trygg. Var det ikke bortimot 2 milliarder som skal ut de neste årene for en solid rekke med bomkjøp?
 

Lucas the Kop Cat



Quote from: Allanclarke on June 30, 2024, 09:47:21
Hvis det stemmer at Gray blir solgt mot sin vilje til Brentford. Ja, da må jeg vurdere om jeg skal finne på noe annet å gjøre. Makan sier jeg bare. Ja, forstår at noen må selges. Men kunne akseptert at Summerville  Gnonto eller Rutter. Men ikke Gray for pokker. Arvesølvet og fremtiden. Nei, dette er prisen for å ikke rykke direkte opp eller prestere på Wembley.

Med fare for å bli kjeppjaget fra forumet, hva er det som gjør at alt står og faller med om Gray blir eller ikke? Han viste lovende takter sist sesong og har sannsynligvis et bra potensiale, men han var da ikke outstanding hverken som back eller på midtbanen? Verden gikk ikke under for en Leeds-supporter da Kalvin dro eller tidligere med andre som kom fra eget akademi? Riktignok er det en Gray men skulle vi få en halv milliard kroner for en 18-åring og vi trenger det for å overleve som klubb, så må vi faktisk tåle det. Vi har ikke råd til å være så nostalgiske.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Reaney

Blir nok som vanlig tyvene over alle tyver, Loserpool som sikrer seg Gray til slutt.

Kato

Quote from: Lucas the Kop Cat on June 30, 2024, 10:36:25


Quote from: Allanclarke on June 30, 2024, 09:47:21
Hvis det stemmer at Gray blir solgt mot sin vilje til Brentford. Ja, da må jeg vurdere om jeg skal finne på noe annet å gjøre. Makan sier jeg bare. Ja, forstår at noen må selges. Men kunne akseptert at Summerville  Gnonto eller Rutter. Men ikke Gray for pokker. Arvesølvet og fremtiden. Nei, dette er prisen for å ikke rykke direkte opp eller prestere på Wembley.

Med fare for å bli kjeppjaget fra forumet, hva er det som gjør at alt står og faller med om Gray blir eller ikke? Han viste lovende takter sist sesong og har sannsynligvis et bra potensiale, men han var da ikke outstanding hverken som back eller på midtbanen? Verden gikk ikke under for en Leeds-supporter da Kalvin dro eller tidligere med andre som kom fra eget akademi? Riktignok er det en Gray men skulle vi få en halv milliard kroner for en 18-åring og vi trenger det for å overleve som klubb, så må vi faktisk tåle det. Vi har ikke råd til å være så nostalgiske.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Bare det at 25 mill pund for Gnonto høres så uendelig mye bedre ut. Og verdien på Gray vil etter alle solemerker være det dobbelte om ikke så lenge.
 

Kato

Dennes sagaen gjør ihvertfall at 49ers må vise kortene. Nå får vi se hvordan ståa egentlig er.
 

leedslife

Quote from: Lucas the Kop Cat on June 30, 2024, 10:36:25


Quote from: Allanclarke on June 30, 2024, 09:47:21
Hvis det stemmer at Gray blir solgt mot sin vilje til Brentford. Ja, da må jeg vurdere om jeg skal finne på noe annet å gjøre. Makan sier jeg bare. Ja, forstår at noen må selges. Men kunne akseptert at Summerville  Gnonto eller Rutter. Men ikke Gray for pokker. Arvesølvet og fremtiden. Nei, dette er prisen for å ikke rykke direkte opp eller prestere på Wembley.

Med fare for å bli kjeppjaget fra forumet, hva er det som gjør at alt står og faller med om Gray blir eller ikke? Han viste lovende takter sist sesong og har sannsynligvis et bra potensiale, men han var da ikke outstanding hverken som back eller på midtbanen? Verden gikk ikke under for en Leeds-supporter da Kalvin dro eller tidligere med andre som kom fra eget akademi? Riktignok er det en Gray men skulle vi få en halv milliard kroner for en 18-åring og vi trenger det for å overleve som klubb, så må vi faktisk tåle det. Vi har ikke råd til å være så nostalgiske.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Jeg tenker Brentford som referanse alene forteller alt om potensiale til Gray og helheten i denne avtalen som de ønsket å haste over.
Få klubber som drives bedre sportslig ut fra ressurser. Få garderober som er bedre og ikke lenge siden Ajer var dens dyreste investering noensinne. Dette er ikke en klubb som bommer på nivå, modell, rekruttering eller omgivelser.

Hvis dataen, scoutinga og kompetansen til Brebtford er villig til å gi 40 for han her bør alle varsellamper lyse. Det vil være en sjokkerende god deal for kjøper.

morten1966

Quote from: Lucas the Kop Cat on June 30, 2024, 10:36:25


Quote from: Allanclarke on June 30, 2024, 09:47:21
Hvis det stemmer at Gray blir solgt mot sin vilje til Brentford. Ja, da må jeg vurdere om jeg skal finne på noe annet å gjøre. Makan sier jeg bare. Ja, forstår at noen må selges. Men kunne akseptert at Summerville  Gnonto eller Rutter. Men ikke Gray for pokker. Arvesølvet og fremtiden. Nei, dette er prisen for å ikke rykke direkte opp eller prestere på Wembley.

Med fare for å bli kjeppjaget fra forumet, hva er det som gjør at alt står og faller med om Gray blir eller ikke? Han viste lovende takter sist sesong og har sannsynligvis et bra potensiale, men han var da ikke outstanding hverken som back eller på midtbanen? Verden gikk ikke under for en Leeds-supporter da Kalvin dro eller tidligere med andre som kom fra eget akademi? Riktignok er det en Gray men skulle vi få en halv milliard kroner for en 18-åring og vi trenger det for å overleve som klubb, så må vi faktisk tåle det. Vi har ikke råd til å være så nostalgiske.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Helt enig med deg. Men bra det er blitt en budrunde, Spurs har vissttnok meldt seg på...penger pluss Skipp? Så gjør vi som med Clarke låner han tilbake....

haak-d

Sky og Romano melder nå at vi har avslått budet fra Brentford
 

morten1966

Quote from: haak-d on June 30, 2024, 10:46:34
Sky og Romano melder nå at vi har avslått budet fra Brentford

Ja dem er litt trege......

peacock

Om det er slik at vi MÅ ha et stort salg før 1. juli av regnskapsmessige årsaker, virker et hastesalg utrolig klønete. Har virkelig 49'ers så liten kontroll?

NT

Denne " Må selge unna " situasjonen som klubber havner i, må tilsi også en veldig avklarende dialog i forkant med potensielle salgsobjekter, Gray er selvsagt en sådan. Det må jo da også ha
vært en famileprat, de kjenner sin rolle i klubben og over noen kopper tea så må de ha snakket om - hva om det kommer ett kjempebud til klubben, hva gjør vi ? Vi kan fort se for oss en bitter Eddie som
vil hevde at de nye eiere presset på, eller blir det en forsvarende Eddie som vil si at Archie ville ta muligheten når den åpnet seg.  Har vi m.a.o endt opp med en utålmodig 18 åring som vil bite på
første mulighet som byr seg og sier han er klar for å forlate familiens klubb ?  Han har nettopp fått en ny forbedret og sikkert OK champ.ship kontrakt med ulike klausuler i Archies favør, så han kan jo bare
gjenta hva han hele tiden har sagt "Jeg vil spille for Leeds"

Det var forståelig at K.Phillips tok muligheten i City mtp alder og klubb, denne beslutningen omkring Archie Gray kjenner jeg vil riste i fundamentet på den ene eller andre måten. Jeg tar heller 10 minuspoeng
om vi ryker på en økonomiks klausul i FPT.   Kveldens kamp England-Slovakia er jo som en parantes i sammenligning med utfallet av dette




Trondjo

Fikk videresendt denne meldingen fra en 100% troverdig kilde(Luscos medlem )i går.  Meldingen fikk han av Andy(faren til Archie

He would have liked to stay at least another year but due to PNS this isn't an option .
Brentford is a stable club where he will get the opportunity to establish himself in the Pl rather than go to one of the bigger ones and not play as regularly .MOT
 

Jostein.

Rodon + Skipp og 30 mill i banken så skulle jeg overlevd så vidt.
Leeds Carajo!

Asbjørn

Var nok ikke mentalt klar for et Archie-salg nå, men  fikk uroen i meg etter at Marathe ikke utelukket Archie-salg i mai-intervjuet. Men KRISE mht situasjonen nå vil det først bli om Farke-ryktene har noe i seg - da må vi virkelig ta noen steg tilbake før det kan gå fremover igjen...

Vi klarer oss meget godt uten Archie i kommende sesong, det er først og fremt selvfølelsen dette går ut over.
Så får vi bare brace ourselves og se hva som må ut før vi kan få noe inn...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Quote from: Lucas the Kop Cat on June 30, 2024, 10:36:25


Quote from: Allanclarke on June 30, 2024, 09:47:21
Hvis det stemmer at Gray blir solgt mot sin vilje til Brentford. Ja, da må jeg vurdere om jeg skal finne på noe annet å gjøre. Makan sier jeg bare. Ja, forstår at noen må selges. Men kunne akseptert at Summerville  Gnonto eller Rutter. Men ikke Gray for pokker. Arvesølvet og fremtiden. Nei, dette er prisen for å ikke rykke direkte opp eller prestere på Wembley.

Med fare for å bli kjeppjaget fra forumet, hva er det som gjør at alt står og faller med om Gray blir eller ikke? Han viste lovende takter sist sesong og har sannsynligvis et bra potensiale, men han var da ikke outstanding hverken som back eller på midtbanen? Verden gikk ikke under for en Leeds-supporter da Kalvin dro eller tidligere med andre som kom fra eget akademi? Riktignok er det en Gray men skulle vi få en halv milliard kroner for en 18-åring og vi trenger det for å overleve som klubb, så må vi faktisk tåle det. Vi har ikke råd til å være så nostalgiske.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Støtter deg i tankegangen om at det større bildet (økonomi) må vurderes. Men så er det noe eget med å selge nok et «generational talent» så fort de slår gjennom. Når navnet i tillegg er Gray og vi har en lillebror vi også har tro på, så er symbolverdien tung. Det blir i det sammme landskapet som frykten for at klubben blir Leeds Red Bulls som spiller i røde drakter på Red Bull Stadium - klubben er avhengig av å forvalte den historiske og identitetsmessige kapitalen i tillegg til den økonomiske.

Vi overlever jo et salg av Gray også, men så var det det håpet at vi på ett eller annet tidspunkt skulle komme videre fra den inkompetansen i klubbdriften som gjør at ting ALLTID ender opp med de mest latterlige nødløsninger for å håndtere kortsiktige kriser. Det er kanskje like mye dette mønsteret man blir fed up av, ikke nødvendigvis den enkelte miseren i seg selv. Så er det spørsmålet om Farke. Hvis han går ut med et smell, så er vi virkelig i gang igjen.

Dennis

#10618
Quote from: Lucas the Kop Cat on June 30, 2024, 10:36:25


Quote from: Allanclarke on June 30, 2024, 09:47:21
Hvis det stemmer at Gray blir solgt mot sin vilje til Brentford. Ja, da må jeg vurdere om jeg skal finne på noe annet å gjøre. Makan sier jeg bare. Ja, forstår at noen må selges. Men kunne akseptert at Summerville  Gnonto eller Rutter. Men ikke Gray for pokker. Arvesølvet og fremtiden. Nei, dette er prisen for å ikke rykke direkte opp eller prestere på Wembley.

Med fare for å bli kjeppjaget fra forumet, hva er det som gjør at alt står og faller med om Gray blir eller ikke? Han viste lovende takter sist sesong og har sannsynligvis et bra potensiale, men han var da ikke outstanding hverken som back eller på midtbanen? Verden gikk ikke under for en Leeds-supporter da Kalvin dro eller tidligere med andre som kom fra eget akademi? Riktignok er det en Gray men skulle vi få en halv milliard kroner for en 18-åring og vi trenger det for å overleve som klubb, så må vi faktisk tåle det. Vi har ikke råd til å være så nostalgiske.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Følger deg på resonnementet ditt og litt større perspektiv er alltid viktig, men problemet jeg har med et Gray-salg er flerdelt.

1. Signaleffekt. Vi selger eventuelt nok en gang arvesølvet, ikke helt ulikt Kewell, Smith, Delph eller Phillips. Gray er det nærmeste man kommer et dynasti i klubben. Gray er det første navnet som dukker opp for de fleste, om noe navn kan assosieres med Leeds. Vi overlever alltid, men det blir ikke mindre enkelt. Dette er en av de verre for meg, særlig om det skulle stemme at klubben legger press på Gray-leiren.

2. Økonomi. Cash skal ikke være noe problem, men da er PSR verre enn fryktet. Spørsmålet er hvor mye vi risikerer. Fire poeng og jeg mener det hadde vært bedre å beholde han. Risikerer vi ti, så har vi i praksis ikke et valg. Marathe sa etter PO at Leeds skal pushe grensene, så det tyder på at grensene er overtrådt.

Det kjipe er at dette handler om cut off 30 juni. Jeg er 99% sikker på at Summerville forsvinner i sommer, men hadde dette skjedd nå, kan det hende Gray kunne blitt?

En annen irriterende ting er at Leicester ikke kunne bli straffet for det samme grunnet et regelverk like vanntett som et dørslag. Aston Villa og Wolves er andre som har gitt flatt og tjent på det. Everton og Forest har sterkere staller enn de burde grunnet det samme og holder seg i PL...

3. Verdien. Jeg antar det er klausuler involvert, men har klubben råd til å være harde her eller må man ta til takke med 'mest mulig' gitt tidspress? Andre klubber vet at Leeds må selge - gitt at dette stemmer - og vil ikke gi mer enn de må. Ingen er garantert å makse potensialet, men Gray kan doble verdien på 35-40 mill i løpet av få sesonger. Vil noe av dette tilfalle oss, eller selges juvelen for 35 punktum?

I så fall er dette penger i sluket, siden det i tilfelle er for å klare PSR. Om det ikke også handler rett og slett om å betale Orta og Kinnears moro for 2022. I så fall smaker det enda verre. Salg av Gray for å betale for Kristensen, Roca og Aaroson er en kvalmende tanke.

Jeg er vel ikke den eneste som er drittlei det der? Kewell, Milner, Smith, Delph og Phillips er alle salg som ble presset fram. Unntaket er sistnevnte, men selv den var totalt bortkastet gitt de totale feilkjøpene som ble gjort for pengene.

Vi sitter jo ALDRI styrket igjen totalt sett ved å selge egne diamanter.

Det fjerde punktet, som omfavner de øvrige: Vi mister en veldig god spiller, som sannsynligvis bare vil bli bedre. Roen og kvaliteten han viser i første året som senior, samt at han var langt fra utkjørt etter femti kamper. Folk som Rodon og Rutter var langt unna sitt toppnivå de siste par månedene. Archie Gray er et kjempetalent, som spiller som om han er ti år eldre.

For min del er dette et fryktelig tungt salg som er langt større enn spilleren selv. Jeg trodde Summerville og Gnonto skulle holde, men der tok jeg feil. Fryktelig trist om vi mister en signalspiller som Gray er og ikke minst kunne blitt, men jeg er bekymret over at dette tilsynelatende ikke er frivillig.
Marching on together!

rd1

Leser at Gray er i prat med tottenham nå. Selges før midnatt pga regnskapsregler  >:(
"Who needs Cantona??"