Skrevet av Emne: Kamp: vs Leicester City @King Power Stadium 31.01. kl.15.00. Tv 2 Sport Premium  (Lest 13883 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Bare 5 dagers pause til neste kamp. Denne gangen mot Leicester City på King Power Stadium. Leeds fikk så hatten passet i det omvendte oppgjøret tidligere i sesongen. 1-4 ble det da. Angrepsrekka til Leicester herjet med Leeds. Blir det nye revestreker denne gangen? Eller har Leeds lagt om til en mindre naiv game plan? Vi fikk en opptur mot Newcastle på tirsdag, men her tror jeg Leeds må svelge nok et tap for Leicester. Kanskje ikke like klart som i høst, men tap blir det nok lell. 1-2. Bamford scorer Leeds' mål.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Svært vanskelig kamp. Leicester er gode og blir nok å finne blant topp 6 denne sesongen. Vi var nære 2-2 og full kamp mot Leicester sist med Pablos skudd i tverrligger. I stedet fikk de 1-3 og 1-4. Resultatet løy litt.

Poeng her må være bonus. Jeg er mest opptatt av at vi ser solide ut bakover. De siste kamper, og spesielt sist kamp, har det florert av unødvendig balltap og slett forsvarsspill. Fortsetter dette kan vi slippe inn både 4, 5 og 6 mål. Laget blir nok mye likt som sist, men Llorente er nok nye uker på sidelinjen.

Foreløpig tips: 3-0.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Her blir vi straffet hardt av et Leicester lag i kanonform for tiden. Poeng her vil være over all forventning. De rommene vi gir bort på midtbanen vil være en gavepakke til hurtige Leicester-spillere. Madisson forblir på Fantasy-laget mitt for å si det sånn. Resultat, take your pic. 3-1, 2-0, 4-1.

leedslife

Vardy er vel ute.
Er langt i fra det samme uten han.

1-2 oss

Cherry

Jeg går for en skrell : 2-2!

Leicester er det laget jeg synes det er mest morsomt å se på. De spiller , som oss - en herlig fotball....så må de ha en OFF dag på søndag!
« Siste redigering: Januar 28, 2021, 13:50:23 av Cherry »
 

RoarG

Forventa laguttak (ikke særlig spenstig tippet, må jeg innrømme):

                     Meslier

Ayling      Struijk    Cooper      Dallas

                      Phillips

Raphina    Klich      Rodrigo     Harrison

                      Bamford

Subs: Casilla, Alioski, Roberts, Shackleton, Hernandez, Poveda, Costa
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Killa

Forventa laguttak (ikke særlig spenstig tippet, må jeg innrømme):

                     Meslier

Ayling      Struijk    Cooper      Dallas

                      Phillips

Raphina    Klich      Rodrigo     Harrison

                      Bamford

Subs: Casilla, Alioski, Roberts, Shackleton, Hernandez, Poveda, Costa

Det blir nok enten dette - ellers så er det inn med Alioski og ut med Klich -og Dallas opp på midten slik vi starta mot Newcastle.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Forventa laguttak (ikke særlig spenstig tippet, må jeg innrømme):

                     Meslier

Ayling      Struijk    Cooper      Dallas

                      Phillips

Raphina    Klich      Rodrigo     Harrison

                      Bamford

Subs: Casilla, Alioski, Roberts, Shackleton, Hernandez, Poveda, Costa
Flise-spikkeren vil jo påpeke at etter at Struijk kom inn på tirsdag måtte Cooper være høyre midtstopper. Det preget jo (svekket) ikke minst pasningene hans fremover som en følge av det...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Joe Jordan

Leicester blir altfor sterke dessverre. Om det ikke har skjedd et mirakel med både forsvar og midtbane på disse få dagene da... 
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Cherry

Forventa laguttak (ikke særlig spenstig tippet, må jeg innrømme):

                     Meslier

Ayling      Struijk    Cooper      Dallas

                      Phillips

Raphina    Klich      Rodrigo     Harrison

                      Bamford

Subs: Casilla, Alioski, Roberts, Shackleton, Hernandez, Poveda, Costa

Det blir nok enten dette - ellers så er det inn med Alioski og ut med Klich -og Dallas opp på midten slik vi starta mot Newcastle.

Vi savner/trenger fortsatt venstrebeint VB.  Alioski evner ikke stabilt på dette nivået, Dallas er høyrebeint og Davies vel ikke vurdert god nok.
Snodig vi lot Douglas gå når han omsider var skadefri, men vi trenger uansett mer kvalitet på den plassen.
 

Kato

Leicester blir altfor sterke dessverre. Om det ikke har skjedd et mirakel med både forsvar og midtbane på disse få dagene da...

Du har fulgt altfor godt med da vi var i league one, når det blir et mirakel å slå Leicester....
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-leeds-united-fans-19726174

Llorente strekk, ute 3-4 uker...

Another presser, denne gang Rodgers

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/brendan-rodgers-marcelo-bielsa-leeds-19728420

Brendan Rodgers has hailed the 'integrity' of Marcelo Bielsa's Leeds United side ahead of this weekend's Premier League clash at the King Power Stadium.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pascal eller Mateusz inn fra start (for Llorente), that's the question!

Altså, flytte inn igjen Ayling i midten eller benytte Pascal så Ayling kan fortsette til høyre...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/predicted-leeds-lineup-leicester-klich-19732654
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Pascal eller Mateusz inn fra start (for Llorente), that's the question!

Altså, flytte inn igjen Ayling i midten eller benytte Pascal så Ayling kan fortsette til høyre...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/predicted-leeds-lineup-leicester-klich-19732654
Stort nei takk til Ayling som stopper. Klart best som høyre back. Vår beste høyre back. Strujik inn. Spilte seg ikke akkurat ut sist, mens Alioski derimot gjorde.
Klich tilbake og Dallas på v back.

kilgallon

Pascal eller Mateusz inn fra start (for Llorente), that's the question!

Altså, flytte inn igjen Ayling i midten eller benytte Pascal så Ayling kan fortsette til høyre...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/predicted-leeds-lineup-leicester-klich-19732654
Stort nei takk til Ayling som stopper. Klart best som høyre back. Vår beste høyre back. Strujik inn. Spilte seg ikke akkurat ut sist, mens Alioski derimot gjorde.
Klich tilbake og Dallas på v back.
Jeg tenker nok Bielsa velger Ayling som stopper ved siden av Cooper og med Dallas og Alioski på backene. Cooper klart best som venstre midtstopper, og det ser ut som om Alioski har stor tillit hos Bielsa.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Den 12.plassen, altså...

Leeds fortsetter på den plasseringen enten det blir seier eller tap i morra...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Skrell eller smell, that's the question!

Mange usikkertsmomenter i Leeds-laget for tiden. I tillegg til skader i midtforsvaret, har flere nøkkelspillere vært helt ute av form i lengre tid nå. Tenker her først og fremst på Klich og Bamford. Det Bamford viste mot Newcastle er noe av svakeste eg har sett av en Leeds-spiss på år og dag. Helt ubegripelig dårlig! Det sier det meste når en sitter og vrir seg utålmodig i stolen i påvente av at Tyler Roberts skal settes innpå.

Så hvem skal spille spiss mot Leicester? I utgangspunktet har vi tre alternativer: Bamford, Roberts og Rodrigo.
Slik vi kjenner Bielsa, så starter han nok med Bamford på topp. Det er jo i seg sjøl greit nok, forutsatt at Bamford har vist formstigning på trening. Hvis formstigningen ikke er der, er det i så fall bare Bielsa's stahet som holder Bamford inne på laget.

Personlig skulle eg gjerne sett at Rodrigo fikk sjansen som spiss. Men dette forutsetter nok at Klich har hatt en såpass formstigning at han kan gå inn som brukenes tier. Pablo har eg vel i mitt stille sinn mer eller mindre avskrevet nå....

Skulle derimot hverken Bamford eller Klich vise tegn på at formen er i anmarsj, ville eg startet med Roberts på topp og Rodrigo i tierrollen.

Det blir mye hvis, om og men her nå. Burde nok ha vært til stede på trening denne uken for å en noenlunde trygg formening om hvilket mannskap som bør starte denne kampen.

Men tilbake til åpningsspørsmålet: Skrell eller smell? At annet enn en smell vil for meg bli en positiv overraskelse. 

Andersen

Her tror jeg vi ryker mot Leicester . Selv om Leicester har 3 sentrale spillere ute , Vardy en av de , tror jeg revene blir for sterke på hjemmebane. Håper på uavgjort , en seier mot Leicester hadde vært euforisk !

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Men tilbake til åpningsspørsmålet: Skrell eller smell? At annet enn en smell vil for meg bli en positiv overraskelse.
Bamford ute av form... har lest det i det siste. Han var definitivt ute av det mot Newcastle, men er det en trend over tid?
Det sier litt når selv herr Fjell ser frem til at Roberts skal komme inn  :D :D :D   Men Roberts har vel i de to siste innhoppene vist at han har lagt en alen til sin vekst, som det heter. Han fylte rollen sin med en langt større autoritet enn vi er vant til.

Anyways, våre siste opptredner har vært av en slik art at jeg ikke forventer stort i dag. Leicester er et godt lag, og jeg er redd vi ikke vil klare å henge med.

Rent fotballtaktisk har vel Focus on Leeds et poeng her:

Very difficult game today, Leicester both tactically and individually good as well as having the work rate. Vardy missing is massive but in Barnes and Maddison they have two ball carriers who can hurt us. Need to look after the ball much better than we have done recently..
to give us the best chance of getting something from the game. Leicester have played a 4-2-3-1 recently but I'm expecting them to go back to the 3-4-3 that caused us lots of problems in the reverse game. #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Vi tapte klart mot Leicester i det motsatte oppgjøret, hjemme. Men ser man litt bak resultatene:

Yes, Leicester showed all their experience that we had yet to accumulate when they did a job on us at ER, however a 4-1 defeat I don't think it was. Things went against us that night :
No Kalvin
Incredibly heavy rain which contributed to first 2 goals- and hindered our game.
We should have been 1 up before they scored as Bamford hit the post.
If Pablo"s shot had gone in rather than hit the bar at a time when we were dominant in the match, it may have been a very different result.
Add to add to the above, one of Leicester's best players that evening. Vardy isn't available.
So all to play for.
I do hope that out players have more confidence in themselves than a lot of Leeds fans tend to have on chat rooms like this and others.

...og når eg påstår at våre siste kamper har vært nedslående mht spillet vårt, formtabellen er en annen historie:
Leicester are a quality team and their position in the league proves that, however they've lost 5 matches so far - including 4 at home.
As I keep mentioning we've won 4 of out last 7 and in last 5 match form table we sit 5th in the league.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Leicester mangler noen nøkkelspillere, dette ville vært en god dag for oss å snu egentlig en litt dårlig spillemessig trend vi har hatt så langt i 21`. Hadde vært så gøy med en overraskende seier her, det må jo være evigheter siden vi slo Leicester ? Vi var ikke solide mot N`castle, men vi fikk det vi trengte.  Håper vi i det minste kan vise spillemessig forbedring i denne kampen, 1 poeng ville også vært kanon !!  Det er bare å tygge på, og det ser ikke ut til at det kommer noen forsterkninger til Leeds i dette januar vinduet heller. Da får vi bare stole på Gud sjæl ; Bielsa !  Do the magic......
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Etter å ha lest både her og både der - eg trur Bielsa flytter Ayling inn i midten igjen (Hay overbeviste meg, hehe), fordi Cooper til høyre av midtstopperne ikke var en særlig god løsning mht fremspillene hans. Med Ayling inn får han være på sin faste plass, og Dallas kan absolutt gjøre en jobb på høyrebacken (admittedly ikke vært like god der denne sesongen som han var i fjor...). Så får vi se da om Alioski har en 'on-day' på venstrebacken eller ikke...

Vil Klich komme inn igjen på midten? I think yes, fordi vi med Dallas annetsteds ikke har gode nok alternativ (i Bielsas øyne). Sorry Shakleton, men han pleier å velge deg vekk fra sentralt...

Og jeg tror han satser på at Bamford 'er tilbake' i denne kampen...
Meslier
Dallas, Alying, Cooper, Alioski
Phillips
Raphinha, Klich, Rodrigo, Harrison
Bamford

...men fortsatt liten tro på det :(
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Skrell eller smell, that's the question!

Mange usikkertsmomenter i Leeds-laget for tiden. I tillegg til skader i midtforsvaret, har flere nøkkelspillere vært helt ute av form i lengre tid nå. Tenker her først og fremst på Klich og Bamford. Det Bamford viste mot Newcastle er noe av svakeste eg har sett av en Leeds-spiss på år og dag. Helt ubegripelig dårlig! Det sier det meste når en sitter og vrir seg utålmodig i stolen i påvente av at Tyler Roberts skal settes innpå.

Så hvem skal spille spiss mot Leicester? I utgangspunktet har vi tre alternativer: Bamford, Roberts og Rodrigo.
Slik vi kjenner Bielsa, så starter han nok med Bamford på topp. Det er jo i seg sjøl greit nok, forutsatt at Bamford har vist formstigning på trening. Hvis formstigningen ikke er der, er det i så fall bare Bielsa's stahet som holder Bamford inne på laget.

Personlig skulle eg gjerne sett at Rodrigo fikk sjansen som spiss. Men dette forutsetter nok at Klich har hatt en såpass formstigning at han kan gå inn som brukenes tier. Pablo har eg vel i mitt stille sinn mer eller mindre avskrevet nå....

Skulle derimot hverken Bamford eller Klich vise tegn på at formen er i anmarsj, ville eg startet med Roberts på topp og Rodrigo i tierrollen.

Det blir mye hvis, om og men her nå. Burde nok ha vært til stede på trening denne uken for å en noenlunde trygg formening om hvilket mannskap som bør starte denne kampen.

Men tilbake til åpningsspørsmålet: Skrell eller smell? At annet enn en smell vil for meg bli en positiv overraskelse.
God eller dårlig form er ikke et parameter i Bielsas verden. Er du skadefri, er du spilleklar. Det betyr Bamford på topp og Allioski som venstre back i dag. Helt uavhengig av hvordan de har prestert de siste kampene.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

God eller dårlig form er ikke et parameter i Bielsas verden. Er du skadefri, er du spilleklar. Det betyr Bamford på topp og Allioski som venstre back i dag. Helt uavhengig av hvordan de har prestert de siste kampene.
Det du skriver er jo egentlig riktig, men vi så nylig et unntak mht Klich. Der Bielsa vel på pressekonferansen innrømmet at det var formen som var grunnen til at han havnet på benken sist...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK


God eller dårlig form er ikke et parameter i Bielsas verden. Er du skadefri, er du spilleklar. Det betyr Bamford på topp og Allioski som venstre back i dag. Helt uavhengig av hvordan de har prestert de siste kampene.
Det du skriver er jo egentlig riktig, men vi så nylig et unntak mht Klich. Der Bielsa vel på pressekonferansen innrømmet at det var formen som var grunnen til at han havnet på benken sist...
Ja, det er helt korrekt. Men det var så overraskende at jeg faktisk velger å tro at det var bakenforliggende årsaker til "vrakingen". Han spiller nok fra start i dag.
Uansett: Dette blir veldig tøft. Skal vi unngå å bli overkjørt, må vi redusere antall unødvendige balltap betraktelig fra de siste kampene. Midtkorridoren vår er jo vid åpen når dette skjer, og det vet lag som Leicester å utnytte.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

  Midtkorridoren vår er jo vid åpen når dette skjer, og det vet lag som Leicester å utnytte.
Det har vært skremmende lett for motstander å løpe uforstyrret 20-30 meter rett frem til tider!!!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell


God eller dårlig form er ikke et parameter i Bielsas verden. Er du skadefri, er du spilleklar. Det betyr Bamford på topp og Allioski som venstre back i dag. Helt uavhengig av hvordan de har prestert de siste kampene.
Det du skriver er jo egentlig riktig, men vi så nylig et unntak mht Klich. Der Bielsa vel på pressekonferansen innrømmet at det var formen som var grunnen til at han havnet på benken sist...

Tror nok det også har mye med mangel på fullgode alternativer å gjøre.
Det blir nok annerledes neste sesong, når vi har hentet inn klassespillere på både venstreback, midtbane og spissplass.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Det blir nok annerledes neste sesong, når vi har hentet inn klassespillere på både venstreback, midtbane og spissplass.

Let's hope so :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Strujik inn for Llorente