Jeg hater ikke Alan Smith

Started by dexter90, April 15, 2005, 22:32:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Knut-

quote:
Originally posted by L.RADEBE
[Plasseringer de siste årene: 2002-2003 7 plass, 2003-2004 (året vi gikk ned, 6 poeng foran de 3 de som rykket ned!) 17 plass, 2003-2004 Ikke overraskende 4 plass, mens de i år kom på en skuffende 7 plass.

Lager du dine egne tabeller? Meg bekjent ble Everton nummer 11 i år.........

England - Premier League - Sæsong 2005/2006 - Tabell

Samlet   Hjemmetabeller   Bortetabeller Formen Topscorer
Info  
Plass Lag S V U T Mål +/- P
1 Chelsea 38 29 4 5 72-22 50 91
2 Manchester United 38 25 8 5 72-34 38 83
3 Liverpool 38 25 7 6 57-25 32 82
4 Arsenal 38 20 7 11 68-31 37 67
5 Tottenham 38 18 11 9 53-38 15 65
6 Blackburn 38 19 6 13 51-42 9 63
7 Newcastle 38 17 7 14 47-42 5 58
8 Bolton 38 15 11 12 49-41 8 56
9 West Ham 38 16 7 15 52-55 -3 55
10 Wigan 38 15 6 17 45-52 -7 51
11 Everton 38 14 8 16 34-49 -15 50
12 Fulham 38 14 6 18 48-58 -10 48
13 Charlton 38 13 8 17 41-55 -14 47
14 Middlesboro 38 12 9 17 48-58 -10 45
15 Manchester City 38 13 4 21 43-48 -5 43
16 Aston Villa 38 10 12 16 42-55 -13 42
17 Portsmouth 38 10 8 20 37-62 -25 38
18 Birmingham 38 8 10 20 28-50 -22 34
19 West Bromwich 38 7 9 22 31-58 -27 30
20 Sunderland 38 3 6 29 26-69 -43 15

medlem 191

L.RADEBE

Hehe, takker. De kom visst på 7 i fjor :) 11 i år.

Pål

Ingen fotballspiller som med valget mellom Everton og Scum hadde vel valgt Everton? Hvis det ikke er snakk om spillere som mangler spilletid som f eks Phil Neville...
Skjønner valget til Smith selv om jeg absolutt ikke likte det...

Full mann, full kontroll
Full mann, full kontroll

MooCow

Valge bli jo heilt riv ruskande galt pao grunn ao dessa tingi :
- Local Lad
- Ha vel uttalt nåke i duren atte Scum vil han aldri spela førr
- Veit ke mykje hat fansen ha mot Scum

Klart han mao fao lov å gjera som han vil, håpa han berre ikkje e domm nåkk t å tru atte mi bli glad hvis han vil tbake t oss.......

Jon R

quote:

Pipen fikk en annen lyd nå ja. Kommer tilbake med mer info angående interesserte klubber.

La oss se nærmere på Everton Jon: La oss først ikke glemme at klubben har en stadium med navn Goodison Park med en kapasitet på 40,260. Litt større en Elland Road, men merkbart mer slitt.
Klubben har for vane til å vinne titler. De har vunnet 9 ligamesterskap, 5 FA cup titler, 9 Charity Shield og de vant europacupen i 85.
Plasseringer de siste årene: 2002-2003 7 plass, 2003-2004 (året vi gikk ned, 6 poeng foran de 3 de som rykket ned!) 17 plass, 2003-2004 Ikke overraskende 4 plass, mens de i år kom på en skuffende 7 plass.

Ikke prøv deg. Everton var det dårligste av de lagene som ikke rykket ned det året. De stod for den kjedeligste fotballen og var det laget som scoret færrest mål. Hadde Leeds beholdt Martyn hadde trolig de to lagene byttet plass! Mot dette stod verdens mest berømte fotballlag, som alltid spiller i Ch League og som alltid er med å kjemper om trofeer. Hva Everton har fått til i ettertid er selvfølgelig ikke relevant i denne sammenheng. Det er situasjonen slik den var sommeren 2004 vi snakker om her. [:I]

Jon R.
Jon R.

Jon R

quote:

Men hva med Liverpool da? Ikke bra nok klubb dette heller antar jeg.. Liverpool var nemlig klubben som kom med det største tilbudet til klubben. Men Smith ønsket ikke dette.  

Sludder og tullball. Det var Bowyer som i sin tid takket nei til Liverpool etter at Leeds hadde godtatt et bud på nærmere 9 mill £. Leeds mottok kun (lave) bud fra Everton og B`ham. Liverpool var aldri på banen, muligens med unntak av i silly season sammanheng. [:0]

Dere kan hate Smith så mye dere vil, men det bør gå an å holde seg til fakta. [8)]

Jon R.
Jon R.

Erik_

Og jeg som hadde glemt når Smith dro. Vel, takk skal dere jammen meg ha. God sommer til dere også! [:o)] (jeg som trodde vi var ferdig med denne saken for to sesonger siden, la oss heller leve i nuet)

Premier League 2003/2004
17 Everton 38 9 12 17 45 57 -12 39  
18 Leicester City 38 6 15 17 48 65 -17 33  
19 Leeds United 38 8 9 21 40 79 -39 33  
20 Wolverhampton Wanderers 38 7 12 19 38 77 -39 33

Det er visse spillere i andre lag jeg ikke ville ha tatt i med ildtang en gang. Disse vil jeg kalle svikere med stor S. Men Alan hadde i allefall vett nok til å gå fra klubben uten å ta i mot sign-on-fee, lot klubben få en god slump penger ved salg og gikk først når klubben rykket ned. Det hadde vært verre å godta et bytte av klubb hvis Leeds United enda skulle ha vært i PL. Nu, DET hadde vært svik det.

Vi møter jo ikke Manchester djevlene en gang. Slikt mister man jo nesten "hatet" av...

Jeg hater ikke Alan Smith. For meg blir det vanskelig å hate et "navn". Men så elsker jeg han heller ikke, men det er fordi han er mann. [:D]

Pål

Vel talt Enrique

Full mann, full kontroll
Full mann, full kontroll

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Alan Smith var en folkehelt i Leeds, før overgangen til Scum. Han kunne fortsatt vært en folkehelt i Leeds, ved å gå ned til la oss si £15.000 i ukelønn og blitt med Leeds United ned i The Championship.

Du følger såpass godt med at dette vet du er tøys, Karl Hot Shot. Klubben trengte hvert eneste transferpund de kunne få for i det hele tatt kunne eksistere videre som klubb.Det var aldri noe alternativ å beholde Smith eller andre de kunne få penger for. Alan Smith ville blitt tvangsolgt selv om han hadde tilbudt seg å spille gratis for Leeds de neste sesongene.

Jon R., som danser hvis Smith kommer tilbake. [:)]

Dette vet du med respekt å melde er bare tull og tøys, Jon Ragnar. Leeds United var i en svært trengt økonomisk situasjon, som du sikkert har fått med deg, men problemet med Viduka, Fowler, Smith osv. var først og fremst lønna. Det ville vært mulig å beholde Smith i klubben om han hadde gått dramatisk ned i lønn. Nå forsvant han til Scum for i underkant av £7 mill, og det var vekslepenger for en folkehelt som forsvant til erkefienden. Jeg hadde få problemer med Rio Ferdinands overgang dit, siden overgangen betydde £30 mill inn. Men Smiths overgang dit luktet så mye svik at det halve bedraget også ville vært for mye. Det må du få med for å være stemmeberettiget, Jon Ragnar.

L.RADEBE

Hater å innrømme det, men tok feil med Liverpool. Fornøyd nå Jon :p

Klubben jeg sikter til som kom med et høyere bud en scum var Newcastle United, men Alan Smith ville til scum.

Hjertet hans var i scum, størst utfordring, liten tvil da de faktisk er topp 2 i PL hver sesong samt har alle goder som følger med det.  

Måtte ringe til mine kontakter i Leeds for å komme til bunns i dette. Dette er typer i 50 årene som har fulgt Leeds hele livet, og som har ansvaret for diverse supporterklubber i Leeds. Han var kort på slutten da jeg spurte om kilden deres, svar: papers n website.
Dette er på tungen til alle engelskmenn dere måtte møte i Leeds.

Var da dette så jævlig overasskende? At det faktisk var andre klubber som var oppriktig interessert i Smith?

Enrique skrev:
Vi møter jo ikke Manchester djevlene en gang. Slikt mister man jo nesten "hatet" av...
L.Radebe skriver:
For meg er hatet som et rent engelsk Leeds hat. Sånn vil det alltid være.

Jon R

quote:
Dette vet du med respekt å melde er bare tull og tøys, Jon Ragnar. Leeds United var i en svært trengt økonomisk situasjon, som du sikkert har fått med deg, men problemet med Viduka, Fowler, Smith osv. var først og fremst lønna. Det ville vært mulig å beholde Smith i klubben om han hadde gått dramatisk ned i lønn.

Hvorfor tror du vi solgte James Milner, Karl Hot Shot? Var det den astronomiske lønna på vel 5000 £ i uka som gjorde utslaget? Eller var det Milners desperate ønske om å forlate Leeds United som var tungen på vektskålen? Fortell, fortell... [8)]

Jon R.
Jon R.

lojosang

Dette er herved erklært til den beste Smith-tråden på forumet!
Leve sarkasmen! [:D]

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Karl Hot Shot

quote:

quote:
Dette vet du med respekt å melde er bare tull og tøys, Jon Ragnar. Leeds United var i en svært trengt økonomisk situasjon, som du sikkert har fått med deg, men problemet med Viduka, Fowler, Smith osv. var først og fremst lønna. Det ville vært mulig å beholde Smith i klubben om han hadde gått dramatisk ned i lønn.

Hvorfor tror du vi solgte James Milner, Karl Hot Shot? Var det den astronomiske lønna på vel 5000 £ i uka som gjorde utslaget? Eller var det Milners desperate ønske om å forlate Leeds United som var tungen på vektskålen? Fortell, fortell... [8)]

Jon R.

Hvorfor tror du vi gav bort Robbie Fowler og Danny Mills, Jon Ragnar? Var det de astronomiske overgangssummene som gjorde at Leeds United i flere år etter at de forlot Elland Road, valgte å betale deler av lønna deres, for å slippe resten?

Jon R

quote:

Hvorfor tror du vi gav bort Robbie Fowler og Danny Mills, Jon Ragnar? Var det de astronomiske overgangssummene som gjorde at Leeds United i flere år etter at de forlot Elland Road, valgte å betale deler av lønna deres, for å slippe resten?

Nå er du vrang, Karl Hot Shot. Alle vet at de akselrerende lønnsutgiftene sprengte alle budsjettrammer. Tilslutt hadde vi knapt penger til å utbetale lønn overhodet. Slik var situasjonen sommeren 2004. Det var ikke nok å bli kvitt de høylønte. Vi måtte selge alle som var verdt penger for å holde kreditorene og konkursspøkelset unna. Smith og Milner hadde i realiteten ingen valgmulighet. Dette vet du utmerket godt Karl Hot Shot fra Drammen. [8)]

Jon R.
Jon R.

lojosang

quote:
Dette vet du utmerket godt Karl Hot Shot fra Drammen. [8)]

Jon R.

Keep it clean guys!
Ingen vits å begynne å slenge rundt seg med ufinheter og skjellsord!
[:D]

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Lids

Foreslår at vi stopper denne tråden nå, tar jo helt av.

Thomas
Thomas

Jon R

Fint at dere lar dere underholde, karer! [8D]

Du har vel ikke gått tom for ammunisjon, Hot Shot? [:p]

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

quote:

quote:

Nå er du vrang, Karl Hot Shot. Alle vet at de akselrerende lønnsutgiftene sprengte alle budsjettrammer. Tilslutt hadde vi knapt penger til å utbetale lønn overhodet. Slik var situasjonen sommeren 2004. Det var ikke nok å bli kvitt de høylønte. Vi måtte selge alle som var verdt penger for å holde kreditorene og konkursspøkelset unna. [8)]

Jon R.

Robbie Fowler gikk til Manchester City for £3 mill 30. januar 2003, med avtale om at Leeds United skulle betale £10.000 av ukelønna hans fram til sommeren 2006. Det er riktig at Danny Mills ble gitt bort til Manchester City sommeren 2004, men datoen stemmer altså ikke for Fowler. Problemet for en børsnotert klubb med å gi bort spillere er jo for øvrig at verdien på selskapet går tilsvarende ned (siden de samme spillerne var priset høyt og utgjorde sin del av verdien på selskapet). Det var altså de løpende utgiftene til høye spillerlønninger som først og fremst tynget klubben. På det tidspunktet hvor James Milner ble tvangssolgt til Newcastle skulle han etter sin gamle avtale ha gått opp i lønn hos Leeds United. Den forbedrede kontrakten med Leeds United ville gitt James Milner et sted mellom £12.000 og £15.000 i uka. Krasner må ha vært veldig innstilt på å få inn de £5 mill i overgangssum for Milner, for lønna hans virket ikke veldig avskrekkende.

veteranen

quote:

Pipen fikk en annen lyd nå ja. Kommer tilbake med mer info angående interesserte klubber.

La oss se nærmere på Everton Jon: La oss først ikke glemme at klubben har en stadium med navn Goodison Park med en kapasitet på 40,260. Litt større en Elland Road, men merkbart mer slitt.
Klubben har for vane til å vinne titler. De har vunnet 9 ligamesterskap, 5 FA cup titler, 9 Charity Shield og de vant europacupen i 85.
Plasseringer de siste årene: 2002-2003 7 plass, 2003-2004 (året vi gikk ned, 6 poeng foran de 3 de som rykket ned!) 17 plass, 2003-2004 Ikke overraskende 4 plass, mens de i år kom på en skuffende 7 plass.

Videre så har de rike folk som spytter i penger i kassa, samt en manager ved navn David Moyes, som jeg mener er en av de aller beste i PL. Du tror kanskje han kom etter 2003 (?), det gjorde han ikke. Han kom i 2002.

Det er nemlig ikke uten grunn at følgende spillere nettopp har valgt Everton, jeg nevner i fleng: Lineker, Cottee, D.Ferguson, Limpar, Speed, K.Cambell, Gravesen, Martyn (Leeds beste keeper gjennom tidene mener jeg), Cahill, Neville pluss en hel drøss av andre spillere av et meget høyt kaliber.

Må innrømme at jeg trekker litt på smilebåndet når du drar frem Gary Linekers overgang til Everton i 1985 (!) som et bevis på at Everton var en storklubb i 2004.. Vi satte jo transferrekord da vi kjøpte Allan Clarke i 1969, men jeg føler vel ikke at det forteller så mye om vår status i dag... [:)]

Det er riktig at Everton ville ha Smith, men de tilbød mindre enn Man U, samt at de ville betale overgangen i avdrag over flere år. Man U tilbød mest penger og de var villig til å betale cash kontant. Derfor var overgangen til Man U det beste alternativet for Leeds United! Dette er viktig å huske, for vi må ikke bli så blindet av hat til enkeltspillere at vi ikke ser hva som er best for klubben. For det er jo klubben vi holder med, ikke sant..?

Hilsen Veteranen, som kan være både plomme, pære og eplekjekk! [:D]

Jon R

quote:
Krasner må ha vært veldig innstilt på å få inn de £5 mill i overgangssum for Milner, for lønna hans virket ikke veldig avskrekkende.

Nettopp! Allerede tidlig på våren 2004 var situasjonen prekær! For å holde kreditorene unna måtte spillerne gå med på en betalingsutsettelse ( ikke lønnsreduksjon) av lønn. Denne utsettelsen gjaldt til etter sesongslutt og transfervinduet åpnet igjen. Da nedrykket var et faktum, var ikke nok med å kutte lønnskostnader: Klubben trengte ren kapital for blant annet å betale den utestående lønna til spillere og managere, ellers ville det mest sannsynlig bety kroken på døra for videre drift av klubben. Salget av Milner og Smith var dermed helt uunngåelig. Smiths uttalelser tyder på at han hadde valgt å gå uansett, men noen valgmulighet til å bli værende, hadde han definitivt ikke.

Jon R.
Jon R.

veteranen

Merker at du er ekstra på hugget når Alan Smith er diskusjonstema, Jon. [:)]  
Er han kanskje din all-time "Leeds-nuttetutt"?

Jon R

quote:
Originally posted by veteranen

Merker at du er ekstra på hugget når Alan Smith er diskusjonstema, Jon. [:)]  
Er han kanskje din all-time "Leeds-nuttetutt"?

Alan Smith var en favoritt, men kommer langt bak i leksa over all- time Leeds nuttetutter. Tony Currie rager nok høyest, for de som husker han. Sviker stempelet til Smith finner jeg høyst unyansert og urettferdig, selv om han nok burde ha skjønt at " jeg går aldri til Man U" uttalelsene, gjør at bordet fanger for en ektefødt Leeds gutt. Utover det var ikke valget hans vanskelig å forstå, alternativene tatt i betraktning,  og det var jo til det beste for klubben. Hvis man virkelig har en grunn for å hate Alan Smith, burde det vel strengt tat ikke være nødvendig å gjøre historien verre enn den egentlig var heller vel?  [:)]

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

quote:

quote:
Krasner må ha vært veldig innstilt på å få inn de £5 mill i overgangssum for Milner, for lønna hans virket ikke veldig avskrekkende.

Nettopp! Allerede tidlig på våren 2004 var situasjonen prekær! For å holde kreditorene unna måtte spillerne gå med på en betalingsutsettelse ( ikke lønnsreduksjon) av lønn. Denne utsettelsen gjaldt til etter sesongslutt og transfervinduet åpnet igjen. Da nedrykket var et faktum, var ikke nok med å kutte lønnskostnader: Klubben trengte ren kapital for blant annet å betale den utestående lønna til spillere og managere, ellers ville det mest sannsynlig bety kroken på døra for videre drift av klubben. Salget av Milner og Smith var dermed helt uunngåelig. Smiths uttalelser tyder på at han hadde valgt å gå uansett, men noen valgmulighet til å bli værende, hadde han definitivt ikke.

Jon R.

Her er den fullstendige lista over spillere som forlot Elland Road sommeren 2004:

Alan Smith (Manchester United)
Paul Robinson (Tottenham Hotspur)
James Milner (Newcastle United)
Mark Viduka (Middlesbrough)
Stephen McPhail (Barnsley)
Jason Wilcox (Leicester City)
David Batty (kontrakten var over)
Shaun Allaway (kontrakten gikk ut)
Michael Bridges (Bolton Wanderers)
Chris Armstrong (Rochdale)
Larry Farren (kontrakten gikk ut)
Nick Barmby (Hull City)
Dominic Matteo (Blackburn Rovers)
Ian Harte (Levante)
Danny Mills (Manchester City)

Den samlede overgangssummen var småtterier. Barmby fikk en sluttpakke, for at man skulle slippe å ha han på lønningslista framover. Det var noe av det samme med Wilcox. Verdien på selskapet sank dramatisk pga. tapet av høyt prisede spillere (les innkjøpssummene). Det var først og fremst senkede lønnsutgifter som var grunnen til at man valgte å ta dette tapet i verdier. Alan Smith kunne ha sagt nei til Scum og ventet til over EM med å forlate Leeds United. Både Inter Milan og Newcastle United (og visstnok også et par klubber til) hadde seriøse følere ute. De hadde sendt speidere for å se ham flere ganger, og det var langt mer hold i disse observasjonene enn at det bare dreide seg om løse transferspekulasjoner og silly season talk. Poenget er at Alan Smith SELV VALGTE å gå til Scum, og at han hadde alternativer.

L.RADEBE

http://www.leedsunited.com/article.asp?article=204678&blnFeedback=0&Title=Transfer+Round-Up:+Smith,+Viduka,+Mills&navlid=newsroom
Lorimer sier: "We have offers from other clubs, but Alan has said he would like to go to Old Trafford. This is the situation as it is now and with United in the Cup final we will look at it again next week."
Dette som er poenget. Newcastle kom som sagt med et høyere bud, Everton det samme som scum, men spilleren ville til scum. Alle de andre klubbene som hadde følere ute skjønte jo at han ville til dem, så hvorfor forfølge saken videre.

Lineker i 85. Trodde kanskje folket skulle tenke at "dæken for en storklubb" :)

Jon R

quote:

http://www.leedsunited.com/article.asp?article=204678&blnFeedback=0&Title=Transfer+Round-Up:+Smith,+Viduka,+Mills&navlid=newsroom
Lorimer sier: "We have offers from other clubs, but Alan has said he would like to go to Old Trafford. This is the situation as it is now and with United in the Cup final we will look at it again next week."
Dette som er poenget. Newcastle kom som sagt med et høyere bud, Everton det samme som scum, men spilleren ville til scum. Alle de andre klubbene som hadde følere ute skjønte jo at han ville til dem, så hvorfor forfølge saken videre.

Det kom et bud fra Newcastle i januar 2004 på 5 mill £, som ble avslått av Leeds. At de kom med et nytt bud på over 7 mill £ sommeren 2004 har jeg aldri hørt om. Kilde?  

Kunne vi så fått mer for Alan Smith? Hva var markedsverdien for en engelsk landslagsspiss på den tiden? En relevant målestokk er Emil Heskey, som den samme sommeren gikk fra Liverpool til B,ham for en en mill pund mindre enn vi fikk for Smith. Heskey var da allerede fortrukket i den engelske landslagstroppen til EM, på bekostning av bla Alan Smith. Hva tilsier at vi skulle få enda mer for Smith enn de 7 mill vi fikk ( i tillegg fikk vi også en spiller, Danny Pugh)? Leeds trengte pengene og de trengte dem raskt. Og at spillere har tatt u-sving ift hvilken klubber de sier de ønsker å spille for, har vi sett mange ganger før. Hadde det kommet et seriøst bud fra Milan ville han sikkert ha vurdert det og. Til Hot Shot: Hvor mange av de spillerne der kunne man regne med å få penger for, de skyhøye lønningene tatt i betraktning?  Tror du vi gav dem bort gratis fordi vi igrunn ikke trengte pengene?

Jon R.
Jon R.

Dennis

Som vanlig et reflektert og godt argumentert svar, Jon R!

At vi fikk såpass for Alan Smith (£7mill pluss en spiller) var jo en veldig god handel med hensyn til at vi faktisk måtte selge.

Marching On Together!
Marching on together!

HåvardK

quote:

quote:

Det kom et bud fra Newcastle i januar 2004 på 5 mill £, som ble avslått av Leeds. At de kom med et nytt bud på over 7 mill £ sommeren 2004 har jeg aldri hørt om. Kilde?  

Kunne vi så fått mer for Alan Smith? Hva var markedsverdien for en engelsk landslagsspiss på den tiden? En relevant målestokk er Emil Heskey, som den samme sommeren gikk fra Liverpool til B,ham for en en mill pund mindre enn vi fikk for Smith. Heskey var da allerede fortrukket i den engelske landslagstroppen til EM, på bekostning av bla Alan Smith. Hva tilsier at vi skulle få enda mer for Smith enn de 7 mill vi fikk ( i tillegg fikk vi også en spiller, Danny Pugh)? Leeds trengte pengene og de trengte dem raskt. Og at spillere har tatt u-sving ift hvilken klubber de sier de ønsker å spille for, har vi sett mange ganger før. Hadde det kommet et seriøst bud fra Milan ville han sikkert ha vurdert det og. Til Hot Shot: Hvor mange av de spillerne der kunne man regne med å få penger for, de skyhøye lønningene tatt i betraktning?  Tror du vi gav dem bort gratis fordi vi igrunn ikke trengte pengene?
Jon R.

Siden du spør slik, er svaret kanskje nei, Jon?[8D]

Tom S

Was moving to United from Leeds worth all the stick he got?
“Yes,” he (Alan Smith) replied. “I’ve got a Premiership winner’s medal. I had an experience you wouldn’t get at any other club. When the chance arises to go there it’s difficult to turn it down. I enjoyed every minute.”

COME ON LEEDS !!

Kickthemdown

Quote from: Tom S on January 12, 2008, 16:34:06
Was moving to United from Leeds worth all the stick he got?
“Yes,” he (Alan Smith) replied. “I’ve got a Premiership winner’s medal. I had an experience you wouldn’t get at any other club. When the chance arises to go there it’s difficult to turn it down. I enjoyed every minute.”

Ikke bra av Alan i det hele tatt. Burde selvsagt sagt at det var den verste avgjørelsen han noensinne har tatt...  :'(

Men jeg vet at den lille hore gutten kommer hjem når vi rykker opp til Pl igjen...

Alta-White

gill

he-he... trur du har rett i det Alta-white, men da vil jeg IKKE ha han tilbake.