Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 28. Foran sommervinduet 2025...

Started by Asbjørn, April 19, 2025, 23:00:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 60 Guests are viewing this topic.

SupALeedS

Bør vel skje en del denne uken om Farke skal ha ting klart til Pre-season?

1. Hvem skal være 1 keeper eller står vi med Darlow?

2. Får vi en 10'er spiller før vinduet stenger? Eller skal vi igjen satse på Brendan A?

3. Hvem skal være vår spiss? P.t kun Bamford som har erfaring fra ligaen, og han er stort sett skadet. Redd Piroe blir avkledd i Pl

4. Er avtalen med Longstaff strandet helt? Går vi for Stach fra Hoffenheim?
Alex

peacock

Så vi linkes til spisser som har samme skadefrekvens som Bamford? Han vi har signet har vel også en lignende bakgrunn. Huff....

morten1966

Quote from: SupALeedS on July 14, 2025, 09:50:36Bør vel skje en del denne uken om Farke skal ha ting klart til Pre-season?

1. Hvem skal være 1 keeper eller står vi med Darlow?

2. Får vi en 10'er spiller før vinduet stenger? Eller skal vi igjen satse på Brendan A?

3. Hvem skal være vår spiss? P.t kun Bamford som har erfaring fra ligaen, og han er stort sett skadet. Redd Piroe blir avkledd i Pl

Det haster nå ja...vinduet stenger jo 1 september så...

4. Er avtalen med Longstaff strandet helt? Går vi for Stach fra Hoffenheim?

SupALeedS

Ja, helt merkelig, er det et krav om skader når vi henter spillere?. Vi står som taper så langt i vinduet spør du meg av de ny opprykka lagene.

Men skal ikke konkludere før vinduet er ferdig, men det ser så langt , veldig skummelt ut.

Bijol, gudmundsson kan være spennende signeringer det. Men så langt, er vi svekket kontra fjoråret, i beste fall er vi like bra rustet, men nå skal vi spille Premier League, det er en heftig forskjell. Forundelig at Sunderland kaprer spillere vi er linket til, og at en overgang som Longstaff strander pga noen få mill.

Vi får se da, men vi er nødt til å åpne lommeboka om vi ikke skal bli en kasteball denne sesongen.
Alex

stian

Quote from: Dennis on July 14, 2025, 08:03:30
Quote from: Asbjørn on July 12, 2025, 22:01:47...ser ut som vi forventer en del mht Joseph-salg :o

Mateo Joseph wants to join Real Betis, but a £24m roadblock stands in the way: Borja Iglesias must leave first for the deal to go through. Leeds are open to talks final push underway. #LUFC #RealBetis #Transfers
https://x.com/SebEcrivainFoot/status/1944114853876314493

Linker funker ikke for meg og mulig jeg tar feil, men jeg leste denne som at det er Borja som er verdsatt til £24 mill og et salg av han må til før de kan/vil hente Joseph.

Uansett, £24 mill er helt urealistisk for MJ. Jeg tror fortsatt heller ikke ett sekund på at de bød £10 mill for han i januar. Om de så gjorde det, var det nok en avtale med altfor mange bonuser. Gitt Leeds' pressede situasjon og ønske om å hente i vinduet, hadde de bitt av de hånda vil jeg tro.

Det turer og går sakte, men sikkert det her. Med unntak av Bijol er det ingen jeg ser voldsomt spennende på enda. Så er selvsagt Leeds' rekrutteringsavdeling langt mer informert enn det jeg er om det som kryper og går. Det føles litt Orta-esque foreløpig, men forhåpentligvis er det kun bekymring fra relativ fersk historie. Jeg håper det er langt mer solide spillere som er hentet.  Dessuten er dette spillere som er erfarne, men som likevel har mange år igjen på fotballbanen. De er strengt tatt en del billigere også, tatt inflasjon i betraktning - så dersom det skulle gå galt neste år, er det lov å håpe at det ikke tynger oss altfor mye økonomisk. I tillegg til at de forhåpentligvis ikke stikker som rotter fra skipet som sist.

En god stund igjen enda, men jo tidligere stallen settes, jo bedre.

Ellers er det noen veldig gode poeng rundt Solomon som nevnes. Mange foran han i køen hos Spurs nå. De blåser jo enorme summer i sommer. 750 mill for Kudus?! Så spørs det om Solomon vil nordover igjen, eller om det kommer andre klubber som er mer interessante både for han og Spurs.

Syns heller ikke våre opprykksrivaler, i tillegg til Everton, Brentford eller Wolves ser veldig skumle ut enda. Everton tror jeg overlever pga sin dyktige manager, men de virker å ha en svært vanskelig tid på overgangsmarkedet. Calvert-Lewin er borte (erstattet av Barry fra Villareal), samme gjelder Doucoure som har vært blant deres bedre spillere. En som har vært linka til Leeds og som jeg ikke hadde vært veldig negativ til å hente inn. Erfaren, gratis og relativt målfarlig.

Dessuten bytter de arena til høsten. Det kan slå ut begge veier.

Ang. Joseph så tipper jeg du har rett. De summene som har vært nevnt i det siste har vel vært rundt £6m, som egentlig er en god pris for en spiller som enda ikke har slått helt gjennom på klubblaget. Det å ha bygget et navn på Spania U21 betyr noe, men skal prisen bli 10+ må det nesten være budkrig og storklubber involvert. Det er kanskje noe med rekkefølgen av transaksjoner som spiller inn - det vil være dristig å selge Joseph tidlig og satse på å få inn ny spiss sent i vinduet.

Ang. Solomon så er jeg litt bekymret for at det drøyer. Etter hvert som lista med dyrekjøpte konkurrenter øker må det bli mer og mer åpenbart for Solomon at han må vekk. Dette er en av dealene som kunne/ville vært fikset tidlig hvis alle parter tenkte likt. Det er ikke noen vill gjetning at Leeds er veldig interessert i å kjøpe og Tottenham i å selge. Da lukter det at det er Solomon som sjekker ut alternativene og at han ikke ser Leeds som noen no-brainer.

Konkurrentene våre har ikke gjort de mest skremmende signeringene. Everton har vært i nedoverbakke i årevis, og på et tidspunkt går det over styr der. Det kan meget vel være i år. Wolves har solgt mye, men de har Strand Larsen som scorer jevnt og trutt over alt hvor han er. Det kan bety mye sammenlignet med andre antatte bunnlag. Brentford synes jeg ser ut som at de er i ferd Boo med å gå opp i liminga. De mister jo alle sine nøkkelpersoner, og bryter plutselig transferfilosofien med å gå for Henderson. Jeg tror de kommer til å være nedi der.

Jeg er også veldig spent på hvordan West Ham ser ut på slutten av vinduet. De hanglet mye i fjor og virker å stå i et slags generasjonsskifte. De har hatt PSR-trøbbel og måtte selge Kudus, det har vært transfers og lån som har bommet og på et tidspunkt begynner kanskje også Bowen å tenke på hvordan karrieren kunne sett ut om han ikke var i West Ham. Hbis de får en dårlig start tror jeg de kommer til å slite.

I sum følger jeg Dennis' resonnement om at det ikke er avskrekkende det sol foregår hos våre rivaler for tiden. Og er det ikke også litt som tyder på at det kan bli litt flere lag i bunnen kommende sesong? Det er i alle fall mulig å stille ganske store spørsmålstegn ved flere klubber enn de nyopprykkede.

Jostein.

Hjernedødt om vi selger Joseph, enten så bør han lånes ut (helst), om han skal selges bør det være en tilbakekjøps klausul.

Var sikker på vi gjorde en tabbe når vi solgte Cresswell, noe vi ser nå.
Leeds Carajo!

auren

Quote from: Jostein. on July 14, 2025, 11:23:17Hjernedødt om vi selger Joseph, enten så bør han lånes ut (helst), om han skal selges bør det være en tilbakekjøps klausul.

Jeg er egentlig enig. Samtidig må vi stikke fingeren i jorda og tenke kortsiktig, det vil si overlevelse første sesongen i PL. For å overleve trenger vi penger til å forsterke (både cash og "PSR-penger") og få inn spillere som hever laget og spiller fast. Der er ikke Jospeh pt. I en ideell verden hadde han blitt sendt på lån i minst 1 sesong. Frykter han (og kanskje Gnonto) kan bli ofre for PSR og derfor selges denne sommeren. Det ville visst komme et par upopulære salg mener jeg at jeg leste på Waccoe.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Vi tar med rykter som ser dodgy ut:

LUFC Fan Hub
@LUFCFanHub
🚨 Leeds United are interested in Olympiacos attacking midfielder, Yusuf Yazici.

They face strong competition for his signature out in France.

(RMC Sport)

auren

stian

Quote from: auren on July 14, 2025, 11:51:05
Quote from: Jostein. on July 14, 2025, 11:23:17Hjernedødt om vi selger Joseph, enten så bør han lånes ut (helst), om han skal selges bør det være en tilbakekjøps klausul.

Jeg er egentlig enig. Samtidig må vi stikke fingeren i jorda og tenke kortsiktig, det vil si overlevelse første sesongen i PL. For å overleve trenger vi penger til å forsterke (både cash og "PSR-penger") og få inn spillere som hever laget og spiller fast. Der er ikke Jospeh pt. I en ideell verden hadde han blitt sendt på lån i minst 1 sesong. Frykter han (og kanskje Gnonto) kan bli ofre for PSR og derfor selges denne sommeren. Det ville visst komme et par upopulære salg mener jeg at jeg leste på Waccoe.

auren

Det er skikkelig hodebry for klubben det med Joseph, det er kanskje derfor de holder litt igjen. Han kommer sannsynligvis til å bli god og verdt det femdobbelte på kort tid hvis han ellers får spille. Og hvem vet - tenk om han har en konge preseason igjen, begynner å score i serien og at det faktisk er han som blir spissen vi har savnet?

Han har sannsynligvis like god markedsverdi i januar, så sportslig sett er det beste kanskje å beholde ham. Men så er det som Ørreten sier, vi MÅ tenke kortsiktig overlevelse først. Hvis Joseph blir en nøkkel for økonomi og andre transfers så får vi bite det i oss.

Kato

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Håper vi får et par millioner pund for Gyabi. Ingen vits i å sende ham på lån igjen...

Pete O'Rourke
@SportsPeteO
Leeds United midfielder Darko Gyabi is a loan target for a number of Championship and French clubs in this summer's transfer window. #LUFC

auren

auren

Transfer News Live
@DeadlineDayLive
🚨 West Brom winger Tom Fellows is attracting the interest of Everton and Leeds after impressing for England u21s this summer.

auren

SupALeedS

Ser ut som Leeds har åpnet samtaler med
Callum Wilson .....
Alex

rd1

Vi har brukt 30 MP og har 70 igjen..

Keeperen fra Lyon 20 mP
Longstaff for 17
Solomon for 15
Wilson på free transfer
Blås de siste 18 på en 10er.

Eventuelt om vi får 10 for Harrison så ha vi 28 til 10.

100 millioner pund tar deg ikke langt og er nok hvorfor vi ikke betaler for mye for spillere.
"Who needs Cantona??"

Killa

Quote from: rd1 on July 14, 2025, 20:38:18Vi har brukt 30 MP og har 70 igjen..

Keeperen fra Lyon 20 mP
Longstaff for 17
Solomon for 15
Wilson på free transfer

100 millioner pund tar deg ikke langt og er nok hvorfor vi ikke betaler for mye for spillere.

I tillegg til Harrison skal vi vel antageligvis også selge noen flere, slik som Meslier, Joseph, Gelhardt, Gyabi og Greenwood. Men de 100 du antyder, det er vel ikke et sikkert tall eller...?

rd1

Quote from: Killa on July 14, 2025, 21:05:49

Keeperen fra Lyon 20 mP
Longstaff for 17
Solomon for 15
Wilson på free transfer

I tillegg til Harrison skal vi vel antageligvis også selge noen flere, slik som Meslier, Joseph, Gelhardt, Gyabi og Greenwood. Men de 100 du antyder, det er vel ikke et sikkert tall eller...?

De 100 er høyst usikkert, har også sett 150. 150 gir penger til han spissen fra Fulham..
"Who needs Cantona??"

auren

Keeperen fra Lyon 20 mP
Longstaff for 17
Solomon for 15
Wilson på free transfer

Perri 15
Longstaff 14
Solomon 14
Muniz 38
Stach 15
Hamer 12
+ evt et par lån

Meslier 8
Harrison 10
Joseph 10
Gyabi, Gelhardt og Greenwood 10

auren

Killa

Quote from: auren on July 14, 2025, 21:47:44

Keeperen fra Lyon 20 mP
Longstaff for 17
Solomon for 15
Wilson på free transfer

Perri 15
Longstaff 14
Solomon 14
Muniz 38
Stach 15
Hamer 12
+ evt et par lån

Meslier 8
Harrison 10
Joseph 10

auren

Hvis vi faktisk får på plass noe i nærheten av den gjengen der tror jeg vi skal si oss ganske fornøyd...

Ove

Jeg ønsker ikke Philips tilbake. Hva skjer her. Er han i bildet ?

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

Quote from: Ove on July 14, 2025, 22:28:37Jeg ønsker ikke Philips tilbake. Hva skjer her. Er han i bildet ?
ITK'ere på waccoe har tidligere sagt at han absolutt ikke er det.

De har forsåvidt også avfeid Callum Wilson-ryktet (som uansett bare er fra tvilsomme kilder).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Hva er dette med at Leedsledelsen har sett seg lei på at potensielle spillere Leeds er i dialog med blir lekket til fotballforum som Waccoe? Ser det snakkes om nå, men aner ikke kilden. Vet du noe Asbjørn?

auren

Asbjørn

Quote from: auren on July 14, 2025, 22:44:45Hva er dette med at Leedsledelsen har sett seg lei på at potensielle spillere Leeds er i dialog med blir lekket til fotballforum som Waccoe? Ser det snakkes om nå, men aner ikke kilden. Vet du noe Asbjørn?

auren
Et avsnitt i Smyths artikkel;
This is where Leeds do have a bit more of a problem because, against their best efforts and an ethos of working in silence, a number of names have slipped through the net this summer. The YEP first reported Lukas Nmecha's imminent arrival on the very day that he signed but their interest in several others has leaked well before deals have been done or in the cases of Diarra and Sadiki not been done. It was July 1 when the YEP reported Leeds' admiration for Stach and the club's belief that signing him would be a more drawn-out affair. And so it has proven. Leeds' position is that they will not be pulled into a running commentary on transfer deals, so they are tight lipped on their current business, but the YEP understands from other sources that the public nature of the Whites' pursuit of Stach has not been helpful for the smoothest of negotiating processes with Hoffenheim. Hope remains though. Similarly, they have not abandoned their belief that a deal can be struck with Fulham for Rodrigo Muniz.
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-news-summer-transfer-shortlist-man-utd-pre-season-5223904

Dan Moylan var inne på det i en post i helgen, bad vel egentlig ITK'ere være forsiktig

...og Dan nå i kveld:
To flesh this out a bit and explain why they've reacted... it wasn't necessarily that leaks were happening per se, it's that the Stach one specifically leaked when only a very small number of people knew about it. That's what rattled them. If there's any annoyance at it, it's internal, not directed at the fans. FWIW, I don't understand the big deal with leaks. Seems to me like they're part and parcel of the game. Get the deal done and it's a total non-issue.
Tell me  Tell me

Dylan

rd1

Quote from: Killa on July 14, 2025, 22:05:14

Keeperen fra Lyon 20 mP
Longstaff for 17
Solomon for 15
Wilson på free transfer

Perri 15
Longstaff 14
Solomon 14
Muniz 38
Stach 15
Hamer 12
+ evt et par lån

Meslier 8
Harrison 10
Joseph 10

auren

Hvis vi faktisk får på plass noe i nærheten av den gjengen der tror jeg vi skal si oss ganske fornøyd...

Jeg tror at om vi får 30 for Harrison, Joseph, Gyabi osv, så kan vi signe 2 spiller for 150 mP.. merkelig regler men sånn er det.
"Who needs Cantona??"

Asbjørn

Dan James signerer for fire nye år, og vipps har vi £3,8m mer å bruke på overganger dette året. :)

I alle fall ifølge denne:

https://x.com/leeds_mf/status/1944847472062255241
Tell me  Tell me

Dylan

Kickthemdown

Keeperen fra Lyon 20 mP
Longstaff for 17
Solomon for 15
Wilson på free transfer

Perri 15
Longstaff 14
Solomon 14
Muniz 38
Stach 15
Hamer 12
+ evt et par lån

Meslier 8
Harrison 10
Joseph 10

auren
Mye sykt man skal lese men 10 for Gelhardt, Greenwood og Gyabi ? Maks £3mill totalt. Harrison får man heller aldri 10 for.

Stach koster 20 og Hamer det samme.

leedslife

Tror heller ikke Leeds sitter i noen god posisjon rundt et forhandlingsbord vedr disse.
Men må man på død og liv kvitte seg med Gyabi?
Han leverte en full godkjent sesong for Plymouth og tett på U-21 for England.