Kamp: vs. Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 23.8.25 kl 18:30 på Viaplay

Started by Asbjørn, August 20, 2025, 18:58:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Mester

Kato

Lucas Perri 5 - Reddet ingenting, men heller ingen direkte keepertabber.
Jayden Bogle 4 - Suspekt defensivt, ga stort sett bort ballen offensivt.
Pascal Struijk 4 - Altfor treg ball, som vi har sett mange, mange ganger før. Ikke tempo for PL.
Joe Rodon 6 - Bedre enn makkeren, skuffende svak på dødballer mot.
Gabriel Gudmundsson 5 - Allverdens problemer på sin back hele veien. Null offensivt.
Ilia Gruev 3 - Temposvak, forflytningssvak. Ga bort før 2-0. Skjønner ikke hva han gjør i en startoppstilling.
Ao Tanaka 7 - Best hos oss, evner som en av få å holde litt i ballen. Uforståelig tatt av, når man så hva de rundt han leverte.
Anton Stach 5 - Lite igjen av det han leverte mot Everton. Tung, gikk seint, svak.
Willy Gnonto 2 - Så ut som en junior i sin første kamp. Elendig. En våken manager hadde revet han av i pausen.
Joel Piroe 3 - Lite hjelp, men leverte null.
Daniel James 4 - Eneste som har tempoet til Arsenal-spillerne. Men det var vel alt.
Brenden Aaronson 6 - Jobba godt, så ut som han ville litt.
Sean Longstaff 4 - Så rett og slett blytung ut.
Noah Okafor 5 - Tar vel plassen til Gnonto på direkten.
Lucas Nmecha 5 - Kriger litt, men er hjelpeløst alene.
Sam Byram - Lite å si.

Daniel Farke 3 - Spillestilen sier jeg ikke noe på. Mer at han på 2-0 ikke gjør en dritt i pausen. Tar av vår beste spiller, helt uforståelig. Jeg gruer meg allerede til kampledelsen utover i sesongen.

Gordon McUseless

auren

Slutt. 5-0. Gutter mot menn, spesielt i andre omgang.

Arsenal ekstremt effektive, men de er på et helt annet nivå enn oss. Men aldri kjekt å bli grusa slikt.

Men; vi reiser oss. Kanskje ikke neste helg, men etter landslagspausen når Ampadu du du er tilbake.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Quote from: GeirO on August 22, 2025, 17:15:19Sliter med å spå denne kampen. Enten blir det et hederlig ettmålstap, det vi spiller en god kamp. Eller så blir vi til tider utspilt og taper med 4-5 mål.

Det ble vel sistnevnte spådom... 8)
MOT

lufc80

Vi har et bra lag - de har et veldig bra lag. Ikke uforventa dette.

f**k off Arsenal
f**k off emirates
f**k off Gjøkeres

Ses på Elland Road! MOT!

Asbjørn

Jacques her:
It's the Premier League, teams get battered by the best all the time. Bournemouth lost to Liverpool 9-0 in their first season back a few years ago and stayed up. But a stark reminder of the physicality and quality required. Leeds need to improve. #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Quote from: Asbjørn on August 23, 2025, 20:33:05Jacques her:
It's the Premier League, teams get battered by the best all the time. Bournemouth lost to Liverpool 9-0 in their first season back a few years ago and stayed up. But a stark reminder of the physicality and quality required. Leeds need to improve. #LUFC

Det finnes ingen trøst når du taper 0-5, og er elendig.

Asbjørn

Bortefansen vs forumfansen: :)
Players go to the away fans, who are chanting, swirling scarves, topless, cheering and clapping like they have won 5-0, not lost 5-0. #lufc
Tell me  Tell me

Dylan

Bromancer

Bisarr kampplan fra Farke. Taktisk selvmord å spille seg ut mot Arsenal. Piroe isolert på topp.
Så dette komme, men så elendig forsvarsspill hadde jeg ikke sett for meg.

auren

Mange bytter må til mot Newcastle!

Darlow - Bogle, Rodon, Bijol, Gudmundson - Stach - Okafor, Longstaff, Tanaka, James - Nmecha

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Laget vil jo mest sannsynlig se veldig annerledes ut allerede i September.

Josch

Dette var dårligere enn ventet. Arsenal vant 5-0 uten å spille for fullt. Leeds hadde EN målsjanse og ville lite fremover. Det så ut som spillerne prøvde å begrense nederlaget. Jeg er bekymret for angrepsspillet. Det var ikke bra mot Everton heller.

Nå er Arsenal et bra lag, men det må skapes mer fremover enn dette. Vi kan ikke basere oss på å være kontringslag når vi må fremover og ligger under.

Et feigt og lite severdig Leeds-lag.

GaryMac

Straffen på tampen gjorde at det gikk fra et stygt resultat til er veldig stygt resultat.
Ble knallhardt straffet på dødball. Tror aldri jeg har sett en slik oppstilling på corner med så mange mann på bakre femmeter som løper inn i det corneren går. Veldig vanskelig å forsvare seg mot.
Men dette var vel en de fire-fem vanskeligste kampene vi skal spille i år. Borte mot Arsenal, Liverpool, og trolig ManCity, Chelsea og så tror jeg Tottenham blir veldig sterke i år.
Det er 10-12 andre lag vi bør kunne være jevngode med, og det er der vi MÅ hente poeng. Får vi med oss noe mot de fem lagene jeg nevner ovenfor er det ren bonus. Men viktig å ikke ødelegge alt av målforskjell - den kan bli avgjørende i mai.

Hallgeir *

Quote from: auren on August 23, 2025, 20:40:59Mange bytter må til mot Newcastle!

Darlow - Bogle, Rodon, Bijol, Gudmundson - Stach - Okafor, Longstaff, Tanaka, James - Nmecha

auren

Farke holdt veldig lenge på Meslier som førstevalg. Tror neppe Perri ryker ut med det første. Ellers kan du ha rett.
Super Leeds since 1968

kjella

Hjelpeløst rett og slett / på alle mulige måter. Ingen over 5 på scalaen. Og Struijk / som jeg synes var konge mot Everton var fryktelig. Er han svak psykisk lurer jeg på ??.....han har jo alle forutsetninger til å klare seg godt idag. Men er helt under båten.

Men det jeg er aller mest lei meg for er Stach. Trodde vi hadde skutt gull med han - men idag var han som en pølseselger på Allianc Arena. Håper det er tilvenning til PL.

Vi må gå for poeng mot Newcastle til helgen. MOT

leedslife

Jeg tror ikke Piroe, Tanaka, Gruev, Strujik kan være endel av sentrallinjen din i denne divisjonen.
Som squadspillere ja, men jevnt over 38 kamper så tror jeg du vil komme fort kort.

GaryMac

Inne og ser litt på stats på fotmob.
Arsenal har to cornere og scorer på begge - vi har også to.
Arsenal har xG på 2,82. Da teller straffen 0,79, og den siste corneren teller som tre sjanser og gir samlet xG på 0,80. Vi har xG på stusselige 0,16 hvorav 0,00 i andre omgang.
Ellers er Arsenal overlegne i ballbesittelse, skudd, pasninger, og dessverre også dueller.
Nei - vi får legge denne kampen bak oss og komme sterkere tilbake.

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

GaryMac

Quote from: leedslife on August 23, 2025, 20:58:12Jeg tror ikke Piroe, Tanaka, Gruev, Strujik kan være endel av sentrallinjen din i denne divisjonen.
Som squadspillere ja, men jevnt over 38 kamper så tror jeg du vil komme fort kort.
Nå er vel ingen - kanskje unntatt Tanaka - tiltenkt startroller når alle er skadefrie og klar til kamp.
Det er vel Bijol, Ampadu og 【ny spiss】som skal være i den sentrallinja. Ikke sikker på at Tanaka heller er der, i alle fall i kamper der vi må forvente å bli trykt bakover / rundspilt.
Regner med at Gnonto og kanskje også James må starte på benk litt avhengig av va som skjer i løpet av uka.

leedslife

Quote from: GaryMac on August 23, 2025, 21:01:53Inne og ser litt på stats på fotmob.
Arsenal har to cornere og scorer på begge - vi har også to.
Arsenal har xG på 2,82. Da teller straffen 0,79, og den siste corneren teller som tre sjanser og gir samlet xG på 0,80. Vi har xG på stusselige 0,16 hvor 0,00 i andre omgang.
Ellers er Arsenal overlegne i ballbesittelse, skudd, pasninger, og dessverre også dueller.
Nei - vi får legge denne kampen bak oss og komme sterkere tilbake.
Se på de individuelle tallene.
Tanaka og Piroe feks.
Blir nærmest umulig mot så god motstand.

Asbjørn

Salige Henry Winter:
Leeds United outclassed but their season will not be defined by away games at Arsenal. It will be defined by games against teams in the bottom half of the Premier League table. And defined by performances at their raucous Elland Road home. And helped when Ampadu back fit. #LUFC
https://x.com/henrywinter/status/1959328044080128072
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: GaryMac on August 23, 2025, 21:07:14
Quote from: leedslife on August 23, 2025, 20:58:12Jeg tror ikke Piroe, Tanaka, Gruev, Strujik kan være endel av sentrallinjen din i denne divisjonen.
Nå er vel ingen - kanskje unntatt Tanaka - tiltenkt startroller når alle er skadefrie og klar til kamp.
Det er vel Bijol, Ampadu og 【ny spiss】som skal være i den sentrallinja. Ikke sikker på at Tanaka heller er der, i alle fall i kamper der vi må forvente å bli trykt bakover / rundspilt.
Nei, men problemet for Leeds sin del er at Ampadu trenger nok lengre tid på og komme 100 prosent i matchform på øverste nivå etter uker vekke.
Longstaff tror jeg vil gi dette laget mye, men synes han ser ut som er et godt stykke unna. (Mulig jeg tar feil og han er relativt matchfit)
Bijol håper man så klart kan gå inn som en solid forsterkning, men er jo et spmtegn rundt da man ikke har sett han opp mot PL motstand.
DCL - Når er han matchfit?
Okafor?
Evt ny ving?
Du kan fort komme ut i Oktober og marginene er jo ikke mer enn de må være ser man på siste to kamper.

Ingen tvil om at Arsenal var i en egen klasse, men er fortsatt spent på hva vi fikk fra Everton. Mistenker at det var et veldig svakt Everton lag.

Russel_Doig

Denne hadde vi antagelig tapt uansett! Men hadde hatt bedre sjanse uten Gnonto, Struijk, Gruev og Piroe. Hjelpeløst fra alle.

Følelser må ut, dei bør selges på direkten til uka om noen vil ha dei! (Og det sa eg i går allerede btw)

Allerede i dag burde sjølsagt Bijol startet, latterlig å ikkje starte med Harrison, Nmecha neppe klar for 90 men kunne gått og sjøl om Longstaff ikkje var all verden når han kom inn så hadde han prestert bedre enn Gruev med bind for øynene!

Asbjørn

Arteta:
Arteta here on Leeds staying up
I think so. What I love they are going to maintain that philosophy. I'm sure they will be fine.
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Leedslife: "Nei, men problemet for Leeds sin del er at Ampadu trenger nok lengre tid på og komme 100 prosent i matchform på øverste nivå etter uker vekke."

Tror neppe Ampadu mister matchformen på tre uker.
Super Leeds since 1968

Myhre10

Quote from: Russel_Doig on August 23, 2025, 21:11:37Denne hadde vi antagelig tapt uansett! Men hadde hatt bedre sjanse uten Gnonto, Struijk, Gruev og Piroe. Hjelpeløst fra alle.

Følelser må ut, dei bør selges på direkten til uka om noen vil ha dei! (Og det sa eg i går allerede btw)

Allerede i dag burde sjølsagt Bijol startet, latterlig å ikkje starte med Harrison, Nmecha neppe klar for 90 men kunne gått og sjøl om Longstaff ikkje var all verden når han kom inn så hadde han prestert bedre enn Gruev med bind for øynene!

Nmecha var akkurat like hjelpeløs som de andre de 38 minuttene han spilte, men nærmest umulig å få til noe på topp når vi nærmest ikke har ball, og vi ikke har midtbanespillere som klarer å holde på ballen eller kunne slå annet enn en pasning bakover eller til siden.

raggen

IKKE mye å skrive om denne kampen og må glemmes så fort som mulig. men at vi spiller like dårlig etter byttene og spille helt likt gremmes jeg over. siste 20+ så presset vi ikke Arsenal spillerene og vi ga dem alt for mye respekt. OG den softe straffen på slutten der synes jeg er så skammelig at VAR ikke tar.
Forever Leeds United!!!!!!!!

leedslife

Han fikk det tøft idag Gudmundsson selv om Arsenals to beste spillere måtte ut med skader.
15 år bare Dowman. Røk ut i 17 sluttspillet i sommer sammen med H Gray. Ganske sikker på at han er årganganen yngre Gray.

Vi kan vel trøste oss med at det neppe ville vært gode spilleforhold for Firpo heller.