Kamp vs Manchester City @Elland Road lørdag 28.2.26 kl 18:30 på Viasport

Started by Asbjørn, February 23, 2026, 21:06:16

Previous topic - Next topic

Eriksen55, sethan, Stut og Fjærkre, Pettersen97, pedro, clintan, Hawley and 27 Guests are viewing this topic.

Gordon McUseless

Det er egentlig ganske enkelt. Vi er ikke i nærheten til kvalietene City har. Men vi kompenserer med ekstrem innsats til vi går tom for pust og så er det god natt.
Fortsetter dette i andre, så blir dette et solid tap.
Vi trenger å få inn noen som har evne å bidra til at vi kan inneha litt mer posession.

Milou

God omgang av Leeds, men det raknar dessverre på slutten. Det er langt frå over, og vi har 1 mål mindre å ta igjen enn i bortekampen. Poeng i denne kampen er uansett bonus.

Lucas the Kop Cat

Quote from: stian on Today at 19:21:57Det er jo et klasseangrep av City, men surt at vi ikke klarer å få mer ut av de overraskende mange sjansene vi spiller oss frem til.

City får spille veldig mye på styrkene sine etter hvert, og da sprekker det til slutt. Vi må klare å henge med på balltempoet i presspillet og ta sjansene hvis vi skal ha håp om å få med oss noe her
Litt passivt av Rodon på innlegget. Er han ikke klar over at han har en City-spiller bak seg?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Kato

Det blir til slutt mål av et sånt press. Vi må evne å holde mer i ballen.

clintan

Taktikken er altid å ligge 11 mann bak ballen for å forsvare 1 eller 3 poeng, helt til de blir for slitne til å være oppe i mannen sin. Spørsmålet blir da hvor stort forsprang de har målmessig før det skjer, om det blir poeng eller ikke. Er ikke tilfeldig at Leeds er et lag som slipper inn masse mål på slutten. Leeds hadde ikke tapt en kvelds kamp på ER siden 2023. Nå kan de ikke ligge i forsvar for å beholde den statistikken.

lufc80

Veldig god omgang av oss, gitt kvaliteten til motstanderen. Men vi har lite ball, og har nok løpt mange meter ekstra, dessverre uten tellende resultat (høyt press kostet max).Håper Farke er bevisst på det, og bytter NÅR vi trenger det, og ikke 15 min for sent. Ja, benken vår er ikke benken til shitty, men det er en viktig kamp allerede i midtuka. Herlig innsats av alle våre.

stian

Quote from: Lucas the Kop Cat on Today at 19:29:34
Quote from: stian on Today at 19:21:57Det er jo et klasseangrep av City, men surt at vi ikke klarer å få mer ut av de overraskende mange sjansene vi spiller oss frem til.

City får spille veldig mye på styrkene sine etter hvert, og da sprekker det til slutt. Vi må klare å henge med på balltempoet i presspillet og ta sjansene hvis vi skal ha håp om å få med oss noe her
Litt passivt av Rodon på innlegget. Er han ikke klar over at han har en City-spiller vak seg?

Kanskje kunne enten Rodon eller Struijk klart å henge med på den gode bevegelsen til Semenyo, men du verden det går fort og presist i det angrepet. Nå har jeg aldri spilt midtstopper, men ser for meg at det der er vanskelig å stoppe når det er så godt utført. Men de har scoret på sin ene sjanse og vi har skapt flere store. Hvis vi klarer å komme tettere oppi på midten (Tanaka etter hvert?) og bryte ned powerplayet, så er det fortsatt mulig å hente noe her!

asbfjell

Quote from: Lucas the Kop Cat on Today at 19:29:34

Litt passivt av Rodon på innlegget. Er han ikke klar over at han har en City-spiller vak seg?

Det er nok først og fremst Stach som ikke gjør jobben sin ved baklengsmålet.

auren

Quote from: Kato on Today at 19:30:11Det blir til slutt mål av et sånt press. Vi må evne å holde mer i ballen.

Nei; vi må få tak i ballen. Det er det som er problemet. Vi klarer jo ikke å få tak i den.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Myhre10

stian

Tror det hadde vært lurt å bytte Gruev om ikke så alt for lenge

clintan

Hawley

stian

Quote from: Gordon McUseless on Today at 19:50:15Nå må Gruev ut.

Han blir litt treg nå og virker sliten. Det er også City som vinner duellene på midten og de har vi ikke råd til å tape. Friske bein, takk!

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Gordon McUseless

Skjønner meg faen ikke på Farke. Tar ut Aaronsen og lar Gruen bli på banen. Får lyst å hoppe gjennom TVen.

Kato

Lucas the Kop Cat

Darlow har hatt en god natch

Gordon McUseless

Quote from: Lucas the Kop Cat on Today at 20:02:21Darlow har hatt en god natch

Det sier litt oom kampbildet.

Barba

Redd dette blir i overkant offensivt og fort 0-3. Hvis ikke så skal jeg hylle Farke.
Barba - MOT

Hawley

Gordon McUseless

Quote from: Barba on Today at 20:10:38Redd dette blir i overkant offensivt og fort 0-3. Hvis ikke så skal jeg hylle Farke.
Hvis vi ikke skal være offensiv når vi ligger under med et mål med 10 min igjen, så vet ikke jeg når vi skal være det.

Myhre10

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Dobbelt hands på City? Skal ikke VaR se på den?

palle

...ooo, vi vandrar saman...

Gordon McUseless

At ikke VAR ser på den viser bare at loven ikke er lik for alle. Helt utrolig.

Myhre10