Kamp vs Sunderland@Elland Road tirsdag 3.Mars kl 20:30

Started by Cherry, March 02, 2026, 08:25:54

Previous topic - Next topic

stian, Hawley and 10 Guests are viewing this topic.

raggen

Quote from: rd1 on March 03, 2026, 22:30:54Denne må Farke ta.. alt for defensivt med Gruev fra start😣😣😣

helt enig. i en kamp der vi skal vinne så går han for en slik startoppstilling >:(  >:(  >:(
Forever Leeds United!!!!!!!!

Gordon McUseless

Quote from: Kato on March 03, 2026, 22:34:21Sånn blir det når vi bruker 70 min på å slå støttepasninger.
Der ligger litt av problemet. Vi stiller med en masse spillere som ikke har mål i seg ikke kreativitet og ikke kan utfordre.
Det ser ellers ut som vi er fornøyd med uavgjort helt til vi ligger under.

Hallgeir *

Sesongens sureste tap. Verre enn borte mot Fulham.
Super Leeds since 1968

Myhre10

Quote from: Eriksen55 on March 03, 2026, 22:36:22Fortjente ikke noe mer. Altfor defensivt fra start. Ingen kreative fremover. Kun bakover. Når Aaronson er i bakover modus er han ubrukelig. Savnet av Okafor er stort! Gnonto burde startet!

Og kanskje Nmecha 🤔

Lucas the Kop Cat

Quote from: Myhre10 on March 03, 2026, 22:36:08
Quote from: Joe Jordan on March 03, 2026, 22:31:03Hva gjør Piroe på banen egentlig?

Tja, hva gjør DCL på banen egentlig
I dag kunne en stilt samme spørsmål om hele laget.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

lufc80

Grusomt at Sunderland får tre poeng i en slik match. For et begredelig drittlag å tape mot på Elland Road.

stian

Dette var et ufortjent tap, og det føles litt unødvendig også. Vi kommer liksom aldri i gang og spiller hele kampen på Sunderlands premisser. Det var vanskelig å se hva som var game plan, men det kan være at det bare var en av de dagene.

Det er på ER vi skal ta de poengene vi trenger så det er litt urovekkende å bli kjempet i senk av et skadeskutt Sunderland.

Hawley

Det var bare en sånn match, liksom. Fikk litt vond følelse når vi ikke fikk den straffa i første. Syntes faktisk ikke Gnonto, James og Piroe var dårlige. Mye mer framoverrettet enn de vi tok ut, men skjønner at frustrasjonen snakker her nå
Nmecha derimot er helt ubrukelig om dagen

kjella

En fæl kamp av oss. Ikke noe kreativitet. Og tapet er på Ampadu - helt idiotisk hands . Og litt på Farke idag på et dårlig laguttak.

raggen

helt utrolig kamp egentlig. i negativt fortegn. alt en kamp IKKE burde inneholde.
Forever Leeds United!!!!!!!!

Cherry

Når man bommer på laguttak, og ser hva motstander forsøker på fra det 10. minutt- så må det være  lov å tenke mer offensivt. Strujic og Gruev i dag var tversover og bakover fra først stund - det bør endres fra 30. minutt - men det tror jeg vel aldri Farke har gjort før.

Dessverre går vi på en totalt unødvendig mine i dag , mot Sunderland som har enorme fravær - og som kampplan
derfor burde tilpasses mot.  Nmecha og Piroe desverre langt unna nivå  , men som helhet er dette en total skivebom av Farke etter nivå på motstander.

Veldig unødvendig tap av poeng i dag, den var virkelig sur og lei.

GaryMac

Sunderland hadde 0.07 i xG utenom straffen. 0.07 på to situasjoner.
Ikke rare sjansen som gav dem straffen heller - dårlig håndtert(!) av Ampadu, den der.
Så kan man si at vi skulle hatt straffe til Strujik, men de der får som oftest gå. Rodon burde klart å holde styr på offsidelinja på frisparket han headet i mål.
Og vi har dessverre ingen som leverer offensivt etter at DCL mistet scoringsformen. Hadde xG på 1.08, men melodien er vel at vi trenger mye høyere xG for å få mål.
Akkurat nå ser jeg mørkt på innspurten, men får håpe tre viktige kamper i morgen bikker riktig vei.

Myhre10

Quote from: Cherry on March 03, 2026, 22:41:38Når man bommer på laguttak, og ser hva motstander forsøker på fra det 10. minutt- så må det være  lov å tenke mer offensivt. Strujic og Gruev i dag var tversover og bakover fra først stund - det bør endres fra 30. minutt - men det tror jeg vel aldri Farke har gjort før.

Dessverre går vi på en totalt unødvendig mine i dag , mot Sunderland som har enorme fravær - og som kampplan
derfor burde tilpasses mot.  Nmecha og Piroe desverre langt unna nivå  , men som helhet er dette en total skivebom av Farke etter nivå på motsatnder.

Veldig unødvendig tap av poeng i dag, den var virkelig sur og lei.

[/quote

Synes faktisk Nmecha var ganske, bidro mer enn DCL på 112 min.

Blank_File

Blæh! Er vel første gang i år jeg har tenkt på oss som favoritt før kampen. Fytti så skuffa jeg er. Forferdelig taktisk. Og de derre byttene rett før slutt, særlig med Piroe som ikke har funka i hele år. Det blir bare til tenners gnissel. Den må ha kostet mange moralpoeng for oss.

TK20

Viktigste nå er at det gjøres noen tiltak. Aaronson kan godt hvile litt. Bijol inn for Justin. Longstaff eller Tanaka inn for Gruev.

GaryMac

Quote from: Hawley on March 03, 2026, 22:38:03Det var bare en sånn match, liksom. Fikk litt vond følelse når vi ikke fikk den straffa i første. Syntes faktisk ikke Gnonto, James og Piroe var dårlige. Mye mer framoverrettet enn de vi tok ut, men skjønner at frustrasjonen snakker her nå
Nmecha derimot er helt ubrukelig om dagen
Enig i at de er mer fremoverrettet, men kvaliteten på det de gjør med ball i dag er dessverre ikke god nok.

Kato

Darlow 5 - Selv en småputtekeeper hadde tatt den straffen. I øst og vest med alle 200 utspillene.
Bogle 4 - Aldri sett han svakere. Null på den høyresida.
Rodon 5 - Helt slutta å ta ballen med seg fremover. En evig støttepasning av en spiller.
Gudmundsson 7 - Lykkes ikke med alt, men en som ihvertfall vet hvilken vei vi skal med ballen.
Justin 5 - Null bidrag på høyresida. Absolutt null.
Struijk 5 - Støttepasningens far. Går så seint at man har lyst å sparke hull i tv'en.
Ampadu 4 - Uheldig på straffen, men masse upressede feilpasninger. Null offensivt, absolutt null fra sentral midtbane.
Gruev 4 - Som om ikke det er nok bak, så skal vi altså også ha en sentral som bare spiller hjemover.
Stach 7 - Mye rufs på dødballer, men sterk i duellspillet.
Aaronson 4 - Null og niks. Spist levende.
DCL 5 - Vinner ikke mye, aldri farlig.
James 7 - Positiv, helt annen fart med han inn.
Nmecha 4 - Bidrar ingenting. Ikke til stede i feltet i det hele tatt.
Gnonto 7 - Setter fart med ball, en av svært få.
Bijol 7 - Tar krigen i feltet.
Piroe 5 - Ser ikke klar ut for dette nivået.

Farke - Tar vel for seg possession og XG på pressern. Det vinner ingen poeng. Har skapt en spillestil hjemme mot svake lag som er helt grusom å se på. Midtstoppere skal stå å slå ballen tilbake til keeper hundrevis av ganger. Null offensiv kraft sentralt. Lange baller mot DCL hjemme mot Sunderland er vel det siste jeg ville valgt. På tide med noen sentrale midtbanespillere som peker nesa fremover. Nå kjører vi oss selv rett i sumpa.

leedslife

Er jo perfekt kamp for Sunderland da.
Drøye tid. Stykke opp spillet. Elland Road stilner. Leeds spillerne feiger ut og spiller støttepasninger.
Ingen endringer i pausen.
10 cornere. 5 i første omgang. Sikkert 10 lange kast. Lagets beste dødballspiller kommer inn i det 84 minutt.
Le Bris må jo ha skjønt det lenge at her blir det poeng. Stå og se på at Darlow som sikkert ikke treffer på halvparten av pasningene skal sette Leeds høyere i banen og Sunderland under press.
God natt.
Det var alarmerende svakt på alle mulige områder av Farke. Inngang, taktisk, ut fra motstander og gamemanagment er langt under pari her.

Hvis poengene ikke går vår vei i morgen så vil det bli et ulidelig press på de spillerne våre i tillegg.
Du kan jo ikke få en mer overkommelig kampplan for tilsvarende lag som Wolves, Burnley, Brentford etc på Elland Road hvis dette er standarden.

Det er greit at det blir poengtap, men dette føltes alt for enkelt og alt for feigt.
Skuffende.

Asbjørn

Det er klart at det var marginene som avgjorde denne kampen.

Ikke straffe på Struijk-situasjonen i første omgang, offside på Rodon (ikke sett andre bilder enn første reprisen men tror den er riktig dømt), ufrivillig berøring fra Ampadu på straffen og ja... det var det.

Derfor, denne må Farke ta på sin kappe. Det meste ble feil denne gang.

Vil likevel ikke sparke ham  ;D

Nå KREVER EG at de slår tilbake i neste seriekamp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Myhre10

Quote from: Blank_File on March 03, 2026, 22:44:11Blæh! Er vel første gang i år jeg har tenkt på oss som favoritt før kampen. Fytti så skuffa jeg er. Forferdelig taktisk. Og de derre byttene rett før slutt, særlig med Piroe som ikke har funka i hele år. Det blir bare til tenners gnissel. Den må ha kostet mange moralpoeng for oss.

Når Nmecha, James og Gnonto allerede er byttet inn så blir det jo helt naturlig å bytte inn Bijol og Piroe, hvem andre mener du burde vært byttet inn når vi må ha mål i sluttminuttene?

Asbjørn

Hvis Leeds fortsetter med Ampadus lange kast og tror at de klarer å score på cornere så tørner eg :o
Tell me  Tell me

Dylan

Bromancer

Denne kampen oppsummerer hvorfor jeg ikke er særlig fan av Farke. Starter hjemme mot et dårlig bortelag med bare 2 offensive spillere. Null kreativitet, bare på tvers og bakover. Klippekortgutta får selvfølgelig starte. Bijol? Neida, på benken. Var vel den eneste som var en trussel på offensiv dødball. Helt utrolig at det går an. Han får nok ikke starte neste kamp i PL heller, tydeligvis at han ikke er med i klippekortgjengen. Ta deg sammen Daniel, han er vår beste stopper med soleklar margin.

Resultat: skaper så å si ingenting mot et middelmådig lag som selvfølgelig klarer å shithouse seg til en seier.
Gruev og Aaronsson? Sorry, jeg kjøper ikke den hypen. For dårlige for PL. Helt krise. Piroe får plass på benken og får attpåtil noen minutter på slutten. PIROE!! Nå må det da faen meg gå opp selv for den greasy tyskeren at Piroe ikke har noe på en PL-bane å gjøre. Når Joel dukker opp vet man at kampen er tapt.

For en jævla møkkakamp, og det er fullstendig selvforskyldt av Farke. Klart Sunderland har flaks, men vi skaper knapt sjanser og holder så å si aldri nullen. Det måtte jo bare komme en baklengs. Fy faen så skuffa, jævla dritt, f**k off

Josch

Quote from: Blank_File on March 03, 2026, 22:44:11Blæh! Er vel første gang i år jeg har tenkt på oss som favoritt før kampen. Fytti så skuffa jeg er. Forferdelig taktisk. Og de derre byttene rett før slutt, særlig med Piroe som ikke har funka i hele år. Det blir bare til tenners gnissel. Den må ha kostet mange moralpoeng for oss.

Laget manglet rett og slett den vanlige energien på hjemmebane, i tillegg til at Sunderland stengte av rommene og vant massevis i lufta. Det måtte bare komme en sånn kamp en gang. Jeg tror kampen mot ManC var en utladning som tappet laget mye.

Gordon McUseless

Quote from: Asbjørn on March 03, 2026, 22:50:04Hvis Leeds fortsetter med Ampadus lange kast og tror at de klarer å score på cornere så tørner eg :o
Uten Bijol på banen så blir det ihvertfall sjanseløst.

leedslife

Slike kamper man savner Pablo.
Hodet, roen, hele tiden vil på ball. Tør og spille på risiko selv om laget sliter med og finne rytme.
Kan diktere spillet. Kan spille av press. Liker og bli spilt opp i press.

Cherry

Quote from: leedslife on March 03, 2026, 22:55:54Slike kamper man savner Pablo.
Hodet, roen, hele tiden vil på ball. Tør og spille på risiko selv om laget sliter med og finne rytme.
Kan diktere spillet. Kan spille av press. Liker og bli spilt opp i press.

Det nærmeste vi har er vel Tanaka.....men han ble sittende.

Hawley

Synes våre cornere er elendig slått. Se på Arsenal og Newcastle sine. Piskes inn m mye større kraft. Polere er håpløst

Blank_File

Quote from: Myhre10 on March 03, 2026, 22:49:24

Når Nmecha, James og Gnonto allerede er byttet inn så blir det jo helt naturlig å bytte inn Bijol og Piroe, hvem andre mener du burde vært byttet inn når vi må ha mål i sluttminuttene?
Så ingen grunn til å bytte mer på det tidspunktet i det hele tatt, når ikke det var noe der som kunne bidra. Det blir for mye forandringer også mister vi det lille trykket vi hadde. Men Bijol var nære på dødball, så det kunne gått bra. Likevel står det så mange har sagt så mange ganger i så mange kamper. Vi bytter oss ofte dårligere mot slutten.

Asbjørn

Beren treffer som vanlig:
Anyone who was beginning to feel confident about staying up was dragged back to Earth tonight. Still ahead of their pre-season point-per-game average, but this was far from how they wanted to start a run of 10 promising fixtures. #lufc
https://x.com/BerenCross/status/2028951235265548516?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...hjelper så lite

🤯 '𝐖𝐡𝐞𝐫𝐞 𝐢𝐬 𝐕𝐀𝐑?' - Ex-PGMOL chief
@HACKETTREF
 stunned by Leeds-Sunderland penalty controversy!

#sunderland #leedsunited #premierleague
https://x.com/footyinsider247/status/2028943171120431307?s=20
Tell me  Tell me

Dylan