Skrevet av Emne: EX-spiller: Harry Kewell  (Lest 25951 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kongsmo

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #60 på: August 28, 2018, 10:54:03 »
Jeg har en "venn" som faktisk fulgte Kewell og bytta favorittlag til Liverpool da han forrådte Leeds. Det er vel knapt mulig å få det verre...
Nå er vel klubb-byttet neppe Kewells feil. Merkelig at ord som "forræder" brukes om Kewell. Har vært andre spillere her de siste årene som har fulgt lommeboka uten at de har fått påklistret seg slike karakteristikker. Barnslig.
Har du satt deg inn i fakta angående Kewell's overgang?

Sent fra min E5823 via Tapatalk

"SNIFFER"

Blank_File

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #61 på: August 28, 2018, 10:57:07 »
Jeg har en "venn" som faktisk fulgte Kewell og bytta favorittlag til Liverpool da han forrådte Leeds. Det er vel knapt mulig å få det verre...
Nå er vel klubb-byttet neppe Kewells feil. Merkelig at ord som "forræder" brukes om Kewell. Har vært andre spillere her de siste årene som har fulgt lommeboka uten at de har fått påklistret seg slike karakteristikker. Barnslig.
Støtter meg til Jon R her. Kanskje min største personlige favoritt bak Yeboah og Speed. Jeg viser av og til rompa for show også. Så jeg er sikkert barnslig. Syns ikke det er så veldig nøye om du syns det. Kewell sementerte sin status hos meg da han valgte Galatasaray på tampen av karrieren. Persona non-grata.

RoarG

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #62 på: August 28, 2018, 12:09:25 »
Krenkomania regjerer i denne saken. Voks opp.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #63 på: August 28, 2018, 14:32:32 »
Krenkomania regjerer i denne saken. Voks opp.


Er vel ikke noen sak, Roar! Folk bare markerer at de gir blaffen i ham. Og det er vel helt OK!


Vi har andre mange andre helter å ta av!  ;)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Geir Magne

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #64 på: August 28, 2018, 15:26:41 »
Denne tråden har en språkbruk som er helt uakseptabel.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Promotion 2010

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #65 på: August 28, 2018, 15:58:19 »
Denne tråden har en språkbruk som er helt uakseptabel.


Da lar vi være å skrive i den på en stund! Da forsvinner den ut av syne!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #66 på: August 28, 2018, 16:38:49 »
Denne tråden har en språkbruk som er helt uakseptabel.
Det er andre tråder som er mye verre. Hva som er så ille i disse innleggene har jeg vondt for å se. Glem Kewell!
Digg heller dagens spillere :D

Jon R

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #67 på: August 28, 2018, 20:58:04 »
Jeg har en "venn" som faktisk fulgte Kewell og bytta favorittlag til Liverpool da han forrådte Leeds. Det er vel knapt mulig å få det verre...
Nå er vel klubb-byttet neppe Kewells feil. Merkelig at ord som "forræder" brukes om Kewell. Har vært andre spillere her de siste årene som har fulgt lommeboka uten at de har fått påklistret seg slike karakteristikker. Barnslig.
Da må du lese deg opp på de faktiske forhold!
Jon R.

Torpe-do

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #68 på: September 02, 2018, 00:10:44 »

Reaney

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #69 på: September 02, 2018, 00:32:42 »
Kålhue tråd. Totalt uinteressant og et hån mot trofaste Leeds fans.



Promotion 2010

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #72 på: November 13, 2018, 23:35:51 »
Sacked
https://www.foxsports.com.au/football/sacked-after-14-games-harry-kewell-axed-as-manager-of-notts-county/news-story/196c04b2960c9ab14fc3684af59cd3ee?nk=ab89463b71028d64ce6ab20e2c76beb4-1542139811
Gode nyheter hvis man først skal lese om ham....måtte han for alltid gå i glemmeboka


Notts County tok mål av seg til opprykk i år. Etter en eledig start byttet de til Kewell som hadde fått Crawley opp mot toppen av divisjonen.

County startet elendig under Kewell, men spilte seg opp. Likevel har de stagnert i bunnen. Antagelig skyldes det tøft program i de siste kampene.

I fjor var laget i toppen, men det er kanskje tapet av «never-say-die»-Alan Smith på benken som har gitt utslaget.

Jeg mener: Spissen Jonathan Stead, som er stjernen, er vel ikke noen ungfole lenger!!!  :-\
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

veteranen

  • Gjest
Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #73 på: November 14, 2018, 00:51:18 »
Da Harry Kewell fikk sitt gjennombrudd på førstelaget høsten 1997, fremsto han som det største talentet klubben hadde fostret siden Cooper, Gray og Lorimer slo igjennnom tredve år tidligere.
 
Kewell hadde alt:
Fart, teknikk, overblikk, skuddfot og hodestyrke. Som andre virkelig store spillere kunne han opptre i posisjoner i alle lagledd - med glans!

Han fikk seks strålende sesonger på vårt førstelag. Og hadde han på tampen av sin tid i klubben opptrådt med et minstemål av anstendighet, og fremvist noe som lignet på respekt overfor fansen og klubben som hadde gjort ham til spilleren har var blitt, kunne han i dag, og til evig tid, blitt omtalt som en ekte Leeds-legende. Men han valgte altså - p.g.a sin egoisme og hensynløse grådighet - å opptre på en måte som antagelig har gjort ham til den mest foraktede ex-spilleren i klubbens historie.

Egentlig er det både trist og tragisk at forholdet Leeds-Kewell er som det er, men årsak og ansvar hviler i all hovedsak på Kewell selv.

h.b

  • Gjest
Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #74 på: November 14, 2018, 09:12:37 »
De fleste fotballspillere tenker vel på seg selv først. Bortsett fra et uheldig klubbvalg med Galatasaray, ja da er det ikke den store skandalen egentlig når det gjaldt Kewell.

raggen

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #75 på: November 14, 2018, 10:56:06 »
De fleste fotballspillere tenker vel på seg selv først. Bortsett fra et uheldig klubbvalg med Galatasaray, ja da er det ikke den store skandalen egentlig når det gjaldt Kewell.

det er sant men hvis jeg husker rettt valgte kewell og forlate Leeds uten at klubben satt igjen uten ei krone. spillere er kjent for og tenke på seg selv og penger men ikke bra tatt i mot av fansen. husker under en treningskamp i haugesund for en del år siden,da gikk det ei lita jente rundt med drakta til kewell med teksten:wanted, dead or alive!! og det sier vel sitt med fansens forhold til kewell. og ble vel ikke noe bedre med klubbvalget i tyrkia
Forever Leeds United!!!!!!!!

h.b

  • Gjest
Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #76 på: November 14, 2018, 11:18:59 »
De fleste fotballspillere tenker vel på seg selv først. Bortsett fra et uheldig klubbvalg med Galatasaray, ja da er det ikke den store skandalen egentlig når det gjaldt Kewell.

det er sant men hvis jeg husker rettt valgte kewell og forlate Leeds uten at klubben satt igjen uten ei krone. spillere er kjent for og tenke på seg selv og penger men ikke bra tatt i mot av fansen. husker under en treningskamp i haugesund for en del år siden,da gikk det ei lita jente rundt med drakta til kewell med teksten:wanted, dead or alive!! og det sier vel sitt med fansens forhold til kewell. og ble vel ikke noe bedre med klubbvalget i tyrkia

Og det er riktig.
Men å da bli kalt judas fordi Kewell valgte å gå til en klubb som Leeds ikke tjente penger på, ja det blir for meg feil. Da gir det meg minner om Smith. Han valgte å gå til Manu fordi Leeds tjente mest penger på at han gikk til Manu. Og hva skjedde så da,  jo Smith ble lagt for hat, fordi han valgte Manu

Runar

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #77 på: November 14, 2018, 12:04:17 »
Haters gonna hate?
 

veteranen

  • Gjest
Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #78 på: November 14, 2018, 15:23:29 »
Haters gonna hate?

Det har du sikkert rett i. Personlig føler jeg hverken hat eller forakt overfor Kewell, og vil selvsagt ikke ha problemer med å opptre både sivilisert, anstendig og vennlig om jeg noengang skulle treffe på fyren. Men det forandrer ikke det faktum at han opptrådte mildt sagt svært klanderverdig både før og etter avgangen fra Leeds. Og jeg har i ettertid ikke lest et eneste ord fra Kewell som tyder på at hans selvinnsikt og ydmykhet har blitt løftet til et særlig høyere nivå.

Når hb nærmest likestiller Kewells overgang til Liverpool i 2003 med salget av Smith til Man U året etter, forteller det oss bare at han også ved denne anledning har en svært begrenset innsikt i temaet som diskutert.

h.b

  • Gjest
Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #79 på: November 14, 2018, 15:30:43 »
Haters gonna hate?

Det har du sikkert rett i. Personlig føler jeg hverken hat eller forakt overfor Kewell, og vil selvsagt ikke ha problemer med å opptre både sivilisert, anstendig og vennlig om jeg noengang skulle treffe på fyren. Men det forandrer ikke det faktum at han opptrådte mildt sagt svært klanderverdig både før og etter avgangen fra Leeds. Og jeg har i ettertid ikke lest et eneste ord fra Kewell som tyder på at hans selvinnsikt og ydmykhet har blitt løftet til et særlig høyere nivå.

Når hb nærmest likestiller Kewells overgang til Liverpool i 2003 med salget av Smith til Man U året etter, forteller det oss bare at han også ved denne anledning har en svært begrenset innsikt i temaet som diskutert.

Tok bare poenget med at man hater begge to. Og den ene hates fordi han valgte å gå til Manu slik at Leeds kunne få penger. Den andre hates fordi han valgte å gå fordi Leeds ikke fikk penger for ham.
Det med Galatasaray, ja det er en annen sak

veteranen

  • Gjest
Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #80 på: November 14, 2018, 15:42:46 »
Overgangene til Kewell og Smith kan ikke sammenlignes. Smith ble solgt til Man U fordi klubben var i desperat behov for penger. Smith drev aldri noen form for "utpressing" overfor Leeds.
Det tåpelige "hatet" mot Smith bare illustrerer Runar's kommentar om at "haters gonna hate".

h.b

  • Gjest
Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #81 på: November 14, 2018, 16:10:58 »
Overgangene til Kewell og Smith kan ikke sammenlignes. Smith ble solgt til Man U fordi klubben var i desperat behov for penger. Smith drev aldri noen form for "utpressing" overfor Leeds.
Det tåpelige "hatet" mot Smith bare illustrerer Runar's kommentar om at "haters gonna hate".

Så når man går fordi klubben er i desperat behov av å selge, ja da er det greit. Men når man går fordi kontrakta er ute og klubben ikke tjener penger på en, ja da er det greit å legge en for hat.
Da burde vi være prinsipielle her, og nekte å signe spillere uten kontrakt. Samme som det tullet med å hate spillere som går fra Leeds til Manu, mens det er helt ok å hente spillere fra Manu

kongsmo

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #82 på: November 14, 2018, 23:01:30 »
Ikke det som var tilfellet med Kewell vel? Han tvang igjennom en overgang til pool og hadde vel et år igjen av kontrakten?

Sent fra min E5823 via Tapatalk

"SNIFFER"

Jon R

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #83 på: November 15, 2018, 00:42:02 »
Overgangene til Kewell og Smith kan ikke sammenlignes. Smith ble solgt til Man U fordi klubben var i desperat behov for penger. Smith drev aldri noen form for "utpressing" overfor Leeds.
Det tåpelige "hatet" mot Smith bare illustrerer Runar's kommentar om at "haters gonna hate".

Så når man går fordi klubben er i desperat behov av å selge, ja da er det greit. Men når man går fordi kontrakta er ute og klubben ikke tjener penger på en, ja da er det greit å legge en for hat.
Da burde vi være prinsipielle her, og nekte å signe spillere uten kontrakt. Samme som det tullet med å hate spillere som går fra Leeds til Manu, mens det er helt ok å hente spillere fra Manu
Det virker som du ikke husker de faktiske forhold rundt Kewells exit og spillet han og agenten hans drev for å mele maksimalt ut av sin egen kake, på klubbens bekostning. Kewells opptreden var både sjokkerende og graverende, trolig iscenesatt av en av bransjens sleipeste og mest grådige agenter. Smiths opptreden var den rake motsetningen. Han valgte den klubben som tilbød mest penger up front. På toppen av det sa han fra seg et Sign on fee million beløp som han hadde krav på, noe han gjorde fordi klubben var i en desperat økonomisk situasjon. Club before self. Jeg synes det er bare trist at noen sidestiller de to, oppfatter det som en hån mot en som viste seg som en genuien venn av klubben i en kritisk situasjon og en håndsrekning til en av de som gav mest faen. 
« Siste redigering: November 15, 2018, 00:48:43 av Jon R »
Jon R.

Runar

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #84 på: November 15, 2018, 00:58:56 »
Overgangene til Kewell og Smith kan ikke sammenlignes. Smith ble solgt til Man U fordi klubben var i desperat behov for penger. Smith drev aldri noen form for "utpressing" overfor Leeds.
Det tåpelige "hatet" mot Smith bare illustrerer Runar's kommentar om at "haters gonna hate".

Så når man går fordi klubben er i desperat behov av å selge, ja da er det greit. Men når man går fordi kontrakta er ute og klubben ikke tjener penger på en, ja da er det greit å legge en for hat.
Da burde vi være prinsipielle her, og nekte å signe spillere uten kontrakt. Samme som det tullet med å hate spillere som går fra Leeds til Manu, mens det er helt ok å hente spillere fra Manu
Det virker som du ikke husker de faktiske forhold rundt Kewells exit og spillet han og agenten hans drev for å mele maksimalt ut av sin egen kake, på klubbens bekostning. Kewells opptreden var både sjokkerende og graverende, trolig iscenesatt av en av bransjens sleipeste og mest grådige agenter. Smiths opptreden var den rake motsetningen. Han valgte den klubben som tilbød mest penger up front. På toppen av det sa han fra seg et Sign on fee million beløp som han hadde krav på, noe han gjorde fordi klubben var i en desperat økonomisk situasjon. Club before self. Jeg synes det er bare trist at noen sidestiller de to, oppfatter det som en hån mot en som viste seg som en genuien venn av klubben i en kritisk situasjon og en håndsrekning til en av de som gav mest faen.

Så hva var egentlig de faktiske forholdene knyttet til Kewell sin exit?

Husker du?
 

h.b

  • Gjest
Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #85 på: November 15, 2018, 07:34:25 »
Overgangene til Kewell og Smith kan ikke sammenlignes. Smith ble solgt til Man U fordi klubben var i desperat behov for penger. Smith drev aldri noen form for "utpressing" overfor Leeds.
Det tåpelige "hatet" mot Smith bare illustrerer Runar's kommentar om at "haters gonna hate".

Så når man går fordi klubben er i desperat behov av å selge, ja da er det greit. Men når man går fordi kontrakta er ute og klubben ikke tjener penger på en, ja da er det greit å legge en for hat.
Da burde vi være prinsipielle her, og nekte å signe spillere uten kontrakt. Samme som det tullet med å hate spillere som går fra Leeds til Manu, mens det er helt ok å hente spillere fra Manu
Det virker som du ikke husker de faktiske forhold rundt Kewells exit og spillet han og agenten hans drev for å mele maksimalt ut av sin egen kake, på klubbens bekostning. Kewells opptreden var både sjokkerende og graverende, trolig iscenesatt av en av bransjens sleipeste og mest grådige agenter. Smiths opptreden var den rake motsetningen. Han valgte den klubben som tilbød mest penger up front. På toppen av det sa han fra seg et Sign on fee million beløp som han hadde krav på, noe han gjorde fordi klubben var i en desperat økonomisk situasjon. Club before self. Jeg synes det er bare trist at noen sidestiller de to, oppfatter det som en hån mot en som viste seg som en genuien venn av klubben i en kritisk situasjon og en håndsrekning til en av de som gav mest faen.

Så hva var egentlig de faktiske forholdene knyttet til Kewell sin exit?

Husker du?

Husken min er at kewell pressa frem en overgang hvor han og agenten, satt igjen med mere penger enn Leeds.
Han trua vel med å sitte ut kontrakten, og gå gratis året etter. På en måte litt likt det som skjer i dag når spillere ikke vil skrive under ny kontrakt med klubber. Vel vitende om at de går gratis ved kontraktslutt og dermed kan putte alle penga i lomma ved et klubbskifte. Forskjellen er at vi fansen visste at kewell sa nei til overgang til Liverpool, hvis da ikke de fikk mesteparten av penga ved en overgang et år før kontrakten gikk ut.
Han var ihvertfall åpen om dette. I motsetning til spillere som nekter å skrive under på ny kontrakt, vel vitende om at de går gratis året etter

veteranen

  • Gjest
Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #86 på: November 15, 2018, 10:32:34 »
"Husken din", hb? Du husket ikke en dritt om denne saken - du googlet før du skrev ditt siste innlegg, og forsøker nå å ro deg tilbake til land. Hadde du i utgangspunktet husket noe som helst angående realitetene i Kewells overgang til Liverpool, hadde du f.eks aldri kommet på den idiotiske tanken om å sidestille Kewells transfer med salget av Smith til Man U.
Husk meg her og husk meg der!
« Siste redigering: November 15, 2018, 10:36:15 av veteranen »

h.b

  • Gjest
Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #87 på: November 15, 2018, 14:16:07 »
"Husken din", hb? Du husket ikke en dritt om denne saken - du googlet før du skrev ditt siste innlegg, og forsøker nå å ro deg tilbake til land. Hadde du i utgangspunktet husket noe som helst angående realitetene i Kewells overgang til Liverpool, hadde du f.eks aldri kommet på den idiotiske tanken om å sidestille Kewells transfer med salget av Smith til Man U.
Husk meg her og husk meg der!

Poenget er at de er sidestilte i visse kretser med like stort hat. Er mange spillere som ønsker seg til en viss klubb, og som da klubben som skal selge spilleren ikke har noe valg enn å selge han til en annen klubb for en ganske mye lavere sum enn de kunne få for spilleren, fordi en spiller ikke vil da spille for den klubben.
Saken har nok flere sider enn bare den som har kommet frem i media.
Nå var det Peter Ridsdale eller John McKenzie som var eier/formann av klubben når Kewell ble solgt for 5 mp. Hvorav Leeds fikk 3 mp for Kewell. Resten gikk som sagt til agenten og Kewell.
Så med Peter Ridsdale eller John McKenzie som eier, ja da skjønner jeg godt at det var turbulente tider i klubben, og skjønner faktisk godt at spillere ville vekk i den periden

ollan

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #88 på: November 15, 2018, 15:38:31 »
"Husken din", hb? Du husket ikke en dritt om denne saken - du googlet før du skrev ditt siste innlegg, og forsøker nå å ro deg tilbake til land. Hadde du i utgangspunktet husket noe som helst angående realitetene i Kewells overgang til Liverpool, hadde du f.eks aldri kommet på den idiotiske tanken om å sidestille Kewells transfer med salget av Smith til Man U.
Husk meg her og husk meg der!

Poenget er at de er sidestilte i visse kretser med like stort hat. Er mange spillere som ønsker seg til en viss klubb, og som da klubben som skal selge spilleren ikke har noe valg enn å selge han til en annen klubb for en ganske mye lavere sum enn de kunne få for spilleren, fordi en spiller ikke vil da spille for den klubben.
Saken har nok flere sider enn bare den som har kommet frem i media.
Nå var det Peter Ridsdale eller John McKenzie som var eier/formann av klubben når Kewell ble solgt for 5 mp. Hvorav Leeds fikk 3 mp for Kewell. Resten gikk som sagt til agenten og Kewell.
Så med Peter Ridsdale eller John McKenzie som eier, ja da skjønner jeg godt at det var turbulente tider i klubben, og skjønner faktisk godt at spillere ville vekk i den periden
nå surrer du deg godt inn i mye svada h.b.......
Ollan

Reaney

Sv: EX-spiller: Harry Kewell
« Svar #89 på: November 15, 2018, 15:52:01 »
Harry Kewell. Tidenes sviker.