"The Old Scrapbook"

Started by Sheridan, April 17, 2006, 17:33:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

berlin

quote:
Originally posted by lowfields

Bakgrunnen passer perfekt der, berlin.
Soveromsdør fra 70-tallet?

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"



sorry about that, kjøkkenbord fra IKEA i bjørk, anno 2006. [:I]

berlin

#91
quote:
Originally posted by agehvitstein

Kunst! Blir utrolig nostalgisk av de fotballkortene. Husker fortsatt
at jeg fikk byttet til meg Bremner kortet som var utrolig vanskelig å
få tak i. Benytter samtidig sjansen til å etterlyse lagbildet av Leeds fra
det siste Sport i bilder som Sheridan navnte i en tidligere post. Har
planer om å ramme det inn for å henge det på kontoret.



Mulig jeg har det et sted, sitter å ser på et lagbilde fra 76/77 hvor jeg teller 40 spillere + 6 "staff members", men det er fra Fotballrevyen, og dessuten, Seaman var vel ikke så tidlig ute?


berlin

Herlig, bjutiful, Rune! [:)]
Mick Bates kortet har jeg ikke.
Du får heller ikke refs for B.Charlton, Keegan og Dalglish kortene.

Jon R

quote:
Originally posted by berlin

quote:
Originally posted by lowfields

Bakgrunnen passer perfekt der, berlin.
Soveromsdør fra 70-tallet?

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"



sorry about that, kjøkkenbord fra IKEA i bjørk, anno 2006. [:I]



Der ødela du noe av magien ved bildet, berlin. Jeg så liksom for meg døra på gutterommet,tapesert med Leeds effekter. [V]


Jon R.
Jon R.

berlin

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by berlin

quote:
Originally posted by lowfields

Bakgrunnen passer perfekt der, berlin.
Soveromsdør fra 70-tallet?

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"



sorry about that, kjøkkenbord fra IKEA i bjørk, anno 2006. [:I]



Der ødela du noe av magien ved bildet, berlin. Jeg så liksom for meg døra på gutterommet,tapesert med Leeds effekter. [V]


Jon R.




ja, hvem sa at ærlighet varer lengst ? [8)]

agehvitstein


Kunne svært gjerne tenkt meg det lagbildet også. Husker godt hvor stort det var når Fotballrevyen hadde midtsidebilde av Leeds. Var som julaften og 17. mai samtidig!

quote:
Originally posted by berlin

quote:
Originally posted by agehvitstein

Kunst! Blir utrolig nostalgisk av de fotballkortene. Husker fortsatt
at jeg fikk byttet til meg Bremner kortet som var utrolig vanskelig å
få tak i. Benytter samtidig sjansen til å etterlyse lagbildet av Leeds fra
det siste Sport i bilder som Sheridan navnte i en tidligere post. Har
planer om å ramme det inn for å henge det på kontoret.



Mulig jeg har det et sted, sitter å ser på et lagbilde fra 76/77 hvor jeg teller 40 spillere + 6 "staff members", men det er fra Fotballrevyen, og dessuten, Seaman var vel ikke så tidlig ute?

 

berlin

På oppfordring: Lagbilde av Leeds 1976/77.

Ja, det er herpa. Husker ikke hvilken farge det egentlig var på guttrommet.


berlin

Ã... ha 4 stk i troppen til Wales kan kanskje ikke sies å være fantastisk, men likevel, jeg har gode minner fra den tiden.


Jon R

#99
Herlig tråd! Både lagbildet (som tydligvis er tatt på en særdeles forblåst og kald dag) med alle juniorene og  Wales gutta i rødt, hang på gutterommet på Barkåker i min ungdoms vår. [:)]

Jon R.
Jon R.

Sheridan

Morro å se!
Lagbildet har jeg liggende ett sted.
Men det bildet med Walesgutta,
har forsvunnet med tiden.
Herlig gjensyn.

Tror jeg skulle ha det lagbildet fra "Vi Menn".
Har kikka etter i den gamle Leeds-boksen men fortsatt uten hell...


Sheridan

#101
Når det stod Leeds Team Group på fremsiden av Shoot - SVÆRE GREIER ja [:)]

quote:
Originally posted by agehvitstein


Kunne svært gjerne tenkt meg det lagbildet også. Husker godt hvor stort det var når Fotballrevyen hadde midtsidebilde av Leeds. Var som julaften og 17. mai samtidig!

quote:
Originally posted by berlin

quote:
Originally posted by agehvitstein

Kunst! Blir utrolig nostalgisk av de fotballkortene. Husker fortsatt
at jeg fikk byttet til meg Bremner kortet som var utrolig vanskelig å
få tak i. Benytter samtidig sjansen til å etterlyse lagbildet av Leeds fra
det siste Sport i bilder som Sheridan navnte i en tidligere post. Har
planer om å ramme det inn for å henge det på kontoret.



Mulig jeg har det et sted, sitter å ser på et lagbilde fra 76/77 hvor jeg teller 40 spillere + 6 "staff members", men det er fra Fotballrevyen, og dessuten, Seaman var vel ikke så tidlig ute?






veteranen

#102
Dette er min absolutte favoritt-tråd! [:)]

Bildet av de fire Wales-gutta, ble tatt kort etter at Allan Curtis kom fra Swansea i mai 79, for rekord summen 370.000 pund.

Akkurat på det tidspunktet så jeg lyst på Leeds-fremtiden. Vi ble nummer fem i 78/79 sesongen, og så ut til å ha noe på gang.

Som keepere hadde vi David Harvey og David Stewart i klubben, samt den 18 år gamle stortalentet, John Lukic.

Forsvarsfireren besto av Trevor Cherry, Paul Hart, Paul Madeley og Frank Gray.

På den sentrale midtbanen var Tony Currie og Brian Flynn nå samspilt, og ble av de fleste regnet som en av de beste midtbane-duoene i England.

På høyrekant, kunne vi velge mellom hurtigtoget Carl Harris, og energiske Kevin Hird, som ble kjøpt fra Blackburn, februar samme år. Hird var opprinnelig høyreback, og overgangsummen på 357.000 pund, var på det tidspunkt den største som var betalt for en spiller i den posisjonen.

På venstrekant hadde vi den skotske landslagspilleren Arthur Graham, med ringreven Eddie Gray i bakhånd.

På topp hadde vi to store sterke spisser i Ray Hankin og John Hawley. De var ikke noe optimalt par, men med kjøpet av teknisk gode og hurtige Allan Curtis, så jeg for meg at akkurat det problemet skulle være løst.

Men som det alltid er med Leeds; når vi tror det er grunn til optimisme, så kommer tilbakeslagene fort! Den populære Frank Gray, ble solgt til Forest, for 500.000 pund. Men den største nedturen kom da det ble klart at Tony Currie var på vei bort. Currie's kone ønsket seg tibake til London, og etterhvert forsvant Currie til QPR, for 400.000 pund.

For Leeds var dette et voldsomt slag! Currie var lederen og den kreative kraften i Leeds-laget. Personlig mener jeg at Tony Currie er en av de desidert beste spillerene Leeds noen gang har hatt i sine rekker!

Manager Jimmy Adamson, forsøkte å erstatte Currie, ved å hente unggutene Gary Hamson og Jeff Chandler, fra henholdsvis Sheffield U og Blackpool. Men disse to var ikke i nærheten av Currie's nivå, når det gjaldt ferdigheter på banen.

Adamson hentet også Brian Greenhoff fra Man U, uten at det ble noen nevneverdig suksess.
Hawley ble sogt til Sunderland, mens Wayne Entwistle gikk motsatt vei - igjen en veldig dårlig deal...

Hvordan gikk det så med Curtis i Leeds? Joda, det begynte ihvertfall bra. Curtis scoret begge målene da vi spilte 2-2 borte mot Bristol City, i ligaåpningen i august 79. Han gjorde også en fantastisk sologoal, da vi vant 2-1 borte mot Soton. Og han scoret utligningsmålet da vi spilte 1-1 hjemme mot Liverpool.

Men etter dette ble det måltørke for Curtis, og han pådro seg også en alvorlig kneskade i januar 1980.

Da Alan Clarke overtok som manager, ble Curtis solgt tilbake til Swansea, for 175.000 pund. Der fikk han være med på Swansea's voldsomme opptur, bl.a sammen med spillere som Bob Latchford, Leithon James og Jeremy Charles (nevø av John!). I ligaåpningen i august 81 (vår nedrykksesong), scoret han en praktgoal, da Swansea banket oss hele 5-1!

Det er gøy å mimre litt..! [:)]

kjelvi

quote:
Originally posted by veteranen

Dette er min absolutte favoritt-tråd! [:)]
Hawley ble sogt til Sunderland, mens Wayne Entwistle gikk motsatt vei - igjen en veldig dårlig deal...



Sommeren 79 (tror jeg det var....) var John Hawley og Sunderland på Bislett for en preseason-kamp. Mot VIF, Skeid ? - husker ikke.

Etter kampen hadde jeg en liten prat med John Hawley - sammen med en annen hardcore Leeds-fan. Forholdsvis liten, forholdsvis kraftig - som meg da(..!).

Noen fra Forum?

veteranen

#104
quote:
Originally posted by kjelvi

quote:
Originally posted by veteranen

Dette er min absolutte favoritt-tråd! [:)]
Hawley ble sogt til Sunderland, mens Wayne Entwistle gikk motsatt vei - igjen en veldig dårlig deal...



Sommeren 79 (tror jeg det var....) var John Hawley og Sunderland på Bislett for en preseason-kamp. Mot VIF, Skeid ? - husker ikke.



Hawley gikk til Suderland høsten 79, så du møtte ham sikkert sommeren 1980, Kjelvi...

Mens Hawley gjorde sine saker bra i Sunderland (gikk seinere til Arsenal), vil det være en grov overdrivelse å si at Entwistle ble en suksess i Leeds... [8)]

RuneH

#105

Sheridan

#106
Fra "Sport i bilder" [:)]



agehvitstein

Fantastisk! Prøver meg på navn:

Tony Airins?,Paul Hart, John Lukic, Neil Firm; David Harvey, Ray Hankin, Byron Stevenson.
Kevin Hird; Alan Curtis, Gary Hamson, John Hawley, Eddie Gray.  
Bryan Flynn, Paul Madeley, ? , Trevor Cherry, Arthur Graham, Carl Harris, Gwyn Thomas.

Jernteppe på mannen som er på 1. rekke nr. 3 fra venstre.
 

Trond A

#108
quote:
Originally posted by agehvitstein

Jernteppe på mannen som er på 1. rekke nr. 3 fra venstre.



Peter Hampton

Edit: Nr. 1 til venstre på øverste rekke tror jeg er Keith Parkinson.

Trond, Luscos medl. 338
Luscos medl. 338

Sheridan


agehvitstein

Hvordan kunne jeg glemme han! Arins og Firm hadde gått rett inn på laget
i dag. To ubrukelige spillere!
 

kjelvi

#111
Jeg er blant de mange som digger denne tråden. Har letet litt min egen 'skrotekasse', med sjulte skatter fra mine barneår.

Har funnet mye rart. Har ikke allverden til skanner, men likevel...

For retro-freaks som meg kan kanskje Leeds Mail Order Catalog fra ca 1981-82 frembringe gode minner.

Jeg sjøl fikk min far til å bestille både bag, genser og krus herfra.





kjelvi

#112
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by kjelvi

quote:
Originally posted by veteranen

Dette er min absolutte favoritt-tråd! [:)]
Hawley ble sogt til Sunderland, mens Wayne Entwistle gikk motsatt vei - igjen en veldig dårlig deal...


Sommeren 79 (tror jeg det var....) var John Hawley og Sunderland på Bislett for en preseason-kamp. Mot VIF, Skeid ? - husker ikke.


Hawley gikk til Suderland høsten 79, så du møtte ham sikkert sommeren 1980, Kjelvi...
Mens Hawley gjorde sine saker bra i Sunderland (gikk seinere til Arsenal), vil det være en grov overdrivelse å si at Entwistle ble en suksess i Leeds... [8)]



Hawleys navntrekk fra den omtalte kampen. Ivar Hoff på samme ark, noe som gir en klar pekepinne på at det var Skeid - Sunderland.


Lids

quote:
Originally posted by agehvitstein

Fantastisk! Prøver meg på navn:

Tony Airins?,Paul Hart, John Lukic, Neil Firm; David Harvey, Ray Hankin, Byron Stevenson.
Kevin Hird; Alan Curtis, Gary Hamson, John Hawley, Eddie Gray.  
Bryan Flynn, Paul Madeley, ? , Trevor Cherry, Arthur Graham, Carl Harris, Gwyn Thomas.

Jernteppe på mannen som er på 1. rekke nr. 3 fra venstre.



Imponerende!

Thomas
Thomas

kjelvi

#114
Litt LUSCOS-historie

Kort fra Leeds United på nyåret 1981, som henviste til den nystifede LUSCOS.

Husker jeg sendte brev til duoen Lerfald og Bekken, men fikk aldri svar. Det gikk enda noen år før en purung Kjelvi meldte seg inn.




agehvitstein

Takk! Men såpass må det jo være når man leste sport i bilder, Shoot og
fotballrevyen som enkelte leser biblen. Gleder meg til at det forhåpentligvis
kommer flere lagbilder og andre godbiter i denne favorittråden min!!
 

kjelvi

#116
Som så mange andre drev jeg litt med autografer i yngre dager. Har tatt vare på hele samlingen - 400-500 stk. Holdt mer eller mindre liv i Posten alene de dagene, med brev til England nesten hver eneste dag. Klipte bilder fra Fotballrevyen, Sport i Bilder, Fotballavisa, Goal, m.m., sendte over og fikk nesten alltid svar.

Har mange Leeds-spillere. Kan legge litt ut etterhvert. Ikke vits å 'drepe' denne tråden med en gang.

Men som en smakebit - Allan Clarke. Sendte brev til Leeds nyansatte manager med lykkeønskninger og en bunke avisklipp. La selvsagt til at målet var en dag sjøl å aksle Leeds-trøya. Fikk svar, alle bildene signert og litt nips ellers - som kortet under.


kjelvi

#117
En av de kjæreste eiendelene i min lille samling er håndskrevet brev (to sider) fra Billy Bremner.
Sendte over bilder, bl.a. dette fra 75-finalen mot Bayern. Fortalte at det var denne kampen som gjorde meg til Leeds-fan. Fikk sammen med bildene mine et brev tilbake der han skrev litt om kampen, oppsummerte 'The Leeds Years' og fortalte litt om livet som Doncaster Rovers-manager. Fant ikke brevet i denne boksen. Ligger trolig sammen med resten av samlingen hjemme på mitt gamle gutterom.


kjelvi

#118
En annen prins av Leeds-spillerne var John Lukic - som ikke bare returnerte bildene du hadde sendt, men la også til noen av sine egne. Han la også ved et lite brev. Husker at han skrevet noe om at han aldri hadde vært i Norge, men håpte å kunne ta turen snart.





berlin

Megetimponerende Kjelvi, og veldig morsomt å kikke på! [:)]