Skrevet av Emne: Den store positivitetstråden!  (Lest 133415 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #690 på: August 04, 2019, 15:38:25 »
Godt å få et slikt perspektiv på ting. Vi gjør nok rett å i stole blindt på Bielsa.

Hallgeir *

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #691 på: August 04, 2019, 15:52:11 »
Godt å få et slikt perspektiv på ting. Vi gjør nok rett å i stole blindt på Bielsa.

Har vi noen andre valg da?  :D
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #692 på: August 04, 2019, 15:56:27 »
Godt å få et slikt perspektiv på ting. Vi gjør nok rett å i stole blindt på Bielsa.

Har vi noen andre valg da?  :D
Det er et valg jeg med glede tar.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #693 på: August 04, 2019, 16:10:09 »
Godt å få et slikt perspektiv på ting. Vi gjør nok rett å i stole blindt på Bielsa.

Har vi noen andre valg da?  :D
Det er et valg jeg med glede tar.

Det er jo en selvfølge. Nytter ikke hva vi mener uansett.
 8)
Super Leeds since 1968

h.b

  • Gjest
Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #694 på: August 05, 2019, 07:12:08 »
Jeg har ikke slakta noen etter kampen i går

DenHviteYeboah

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #695 på: August 05, 2019, 08:26:26 »
Jeg har ikke slakta noen etter kampen i går
Jeg slakter Douglas ;)

Lucas the Kop Cat

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #696 på: August 05, 2019, 13:10:04 »
Jeg har ikke slakta noen etter kampen i går
Jeg slakter Douglas ;)
Da må du finne en annen tråd å gjøre det i.

auren

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #697 på: Juli 01, 2020, 11:53:56 »
Det hjalp å lese litt positivt fra Waccoe, nå etter "fadesen" mot Luton:

Blackburn (our next opponent) got well beat against Barnsley this evening, and had a man sent off.

Brentford have Wigan next up who are the form team in the division.

We were blatantly the F***er team.

We're still creating chances.

Pablo probably starts Saturday.

The floodlights won't be on at the weekend.

It is impossible that Klich gets any more sloppy.

4 Points from Fulham and Luton is probably what you'd tot up in your head looking at the fixture list, and we've got the added bonus of keeping Fulham at arm's length.
It was more of a missed opportunity than a lost must-win. But with how Brentford are playing we need to start stringing wins together.

We started this mini-season with a 7pt cushion over third place. We’re 1/3 of the way through and it’s been reduced to 6pts. The team ‘chasing’ us down has won every match so far. They can’t keep up a 100% record. We will average more than the 1.33 pts per game we’ve got so far.

Wigan are the #1 form team in the entire league at the moment. Blackburn are near the bottom of the form table. If Wigan and us win things suddenly look very nice again. It's a huge game for Brentford.

Any hope or positives? Well since we've been in the Championship we've finished 7th, 14th, 13th, 15th, 15th, 13th, 7th, 13th and 3rd.
We've 6 games left, we're top of the league, we're 6 points ahead of third. We've never been in a stronger position at the business end of the season in this league. Our last 8 games are P8 W6 D1 L1 with 6 clean sheets, scored 13, conceded 3.
After the Forest game, people would've given their arm to be in this position. Think back to that night and then imagine someone saying we'd be 6 points clear with 6 to go at the top.
So yes, I'd say there's positives.


Keep the faith!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #698 på: Desember 20, 2021, 09:49:20 »
Waccoe opprettet sin egen optimisme-tråd nettopp, og jeg tenker jeg deler det første innlegget med dere. Forhåpentligvis vil vi få en god del spillere klare om få dager/uker:


Waccoe is a mess right now and with good reason I won’t lie.

But there’s reasons to be optimistic.

Koch back and looked half decent.

Potential break in the season coming up, with Bamford, Rod, James, Llorente, Struijk, Harrison expected to return soon. It will come at the right time. Even if there isn’t a break, it’s only Cooper, Cresswell and Phillips expected to be out long term. All those other players will be back shortly.

Only one more game of this nightmare run of fixtures before we can start to think about winnable games again.

January soon. We don’t usually get this window right but there’s a real danger of relegation that is going to force some business.

Performances can’t really get any worse. Bielsa will turn this around


MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #699 på: Desember 20, 2021, 10:18:51 »
Waccoe opprettet sin egen optimisme-tråd nettopp, og jeg tenker jeg deler det første innlegget med dere. Forhåpentligvis vil vi få en god del spillere klare om få dager/uker:


Og så eg som nesten har glemt at waccoe eksisterte  ;D

Brukes mest i forbindelse med overgangsvinduene for min del - og når nye TOMA-tråder er aktuelle  :-X

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #700 på: Desember 20, 2021, 12:06:23 »
Det positive med elendigheta på banen er jo at klubben tvinges til å bruke penger og forsterke i januar.
 

baste

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #701 på: Desember 24, 2021, 22:12:16 »
Kalvin Philips har uttalt at han ønsker å forlenge med Leeds United, og at han jobber hardt for å komme tilbake, slik at han kan hjelpe laget. Det er en gladnyhet  ;)

MOT


Hallgi

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #703 på: Mars 09, 2022, 18:21:26 »
ALAW (& I am the pirate amongst us)

lojosang

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #704 på: Mars 11, 2022, 03:26:14 »
Jaggu er vi heldige som til tross for en manager som fikk sparken etter fire måneder i Bundesliga så.er i hvertfall ASSISTENTEN hans en fyr som har hatt jobb som kjeglestabler for far sin i Wales. OSER kompetanse og analytisk evne.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

Dennis

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #705 på: August 10, 2023, 20:57:42 »
Her måtte jeg bla langt for å finne tråden, men tenkte at det var på tide å være litt positiv også. Jeg har bidratt til mye negative innlegg den siste tida, så da kan jeg påpeke ting jeg syns har vært bra.

- Vi har fått en strålende manager!
- Archie Gray 8)
- Poveda har fått en ny vår
- Vi spiller fin fotball og ser bedre trent ut igjen
- Ampadu er en klassespiller i divisjonen

I tillegg er det verdt å merke seg at vi har kjempet oss tilbake i to kamper og vi har fullstendig dominert andreomgangen. På tross av tre baklengs, enkle sådan, har vi vel knapt sluppet til flere enn tre-fire skikkelige målsjanser på 180 minutter. Tidligere var det antallet per omgang.

Vi har også scora fire mål på fire omganger, hvorav intet mindre enn 50% er på dødball! Ganske utrolig at Leeds allerede har to mål etter corner, når de siste 300 cornerne ikke har kommet over førstemann!

De som ikke vil være her har også blitt sendt på dør. Kanskje ikke like positivt i seg selv, men det skaper rom for folk som er dedikert som Farke selv sier.

Marching on together!

leedslife

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #706 på: August 10, 2023, 21:05:20 »
Her måtte jeg bla langt for å finne tråden, men tenkte at det var på tide å være litt positiv også. Jeg har bidratt til mye negative innlegg den siste tida, så da kan jeg påpeke ting jeg syns har vært bra.

- Vi har fått en strålende manager!
- Archie Gray 8)
- Poveda har fått en ny vår
- Vi spiller fin fotball og ser bedre trent ut igjen
- Ampadu er en klassespiller i divisjonen

I tillegg er det verdt å merke seg at vi har kjempet oss tilbake i to kamper og vi har fullstendig dominert andreomgangen. På tross av tre baklengs, enkle sådan, har vi vel knapt sluppet til flere enn tre-fire skikkelige målsjanser på 180 minutter. Tidligere var det antallet per omgang.

Vi har også scora fire mål på fire omganger, hvorav intet mindre enn 50% er på dødball! Ganske utrolig at Leeds allerede har to mål etter corner, når de siste 300 cornerne ikke har kommet over førstemann!

De som ikke vil være her har også blitt sendt på dør. Kanskje ikke like positivt i seg selv, men det skaper rom for folk som er dedikert som Farke selv sier.
Synes også man skal trekke frem 49ers.
Sikkert en svært utfordrende og vanskelig posisjon med alt rundt drift, strategi, personell, overganger, men de har klart å hentet Farke og kompetente ledere på sport. Signert Ampadu og Rodon. Ambisiøst trekk som nesten lyktes med Norwich backen og skal man tro rel troverdige journalister så er altså Piroe og Hamer caser det jobbes med. Det er tross alt topp, topp CC spillere.
-erfaring fra engelsk fotball - ledertyper og ikke minst innflytelsesrike i sine klubber, så får vi se hva enden på viss blir dette vinduet.

Dennis

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #707 på: August 10, 2023, 21:10:39 »
Ja. Det gjøres ting som er bra, men jeg avventer min dom over de. Og først og fremst over overgangsvinduet etter august. Ampadu er strålende, Rodon må jeg vente å se grunnet at han knapt har spilt fotball de tre siste sesongene og det er så fryktelig mye å gjøre før stallen er slagkraftig. Ansettelsene er så langt veldig bra! Så er det klart at deres prosjekt på ingen som helst måte er ferdigstilt når vinduet stenger, så det vil ta tid å felle dom. Jeg gir de to år på å rykke opp. Har de ikke klart det da, må det anses som mission failed. Igjen, etter min mening. Da vil økonomien strupes ytterligere og drømmen om et godt Premier League-lag med en nyoppussa Elland Road med plass til 55 000 blir en fjernere drøm.

Per nå så mener jeg de faktisk er litt i minus (for min del), da de har vært til stede på forfallet de to siste sesongene. De var vel og merke minoritetsaksjonærer og i praksis hadde Radrizzani all makt, men de var der og virket veldig fraværende med unntak av at de skal ha vært involvert i finansiering av flere spillere.

Så - for meg - er 49ers en slags Schrödingers eier :)

Men nå er dette positivitetstråden: Vi skal opp igjen! Om ikke i år, så senest neste sesong. Jeg er fornøyd om det blir en pil som peker oppover, spillere og klubb i utvikling og et håp om en skikkelig framtid. Da mener jeg ikke et opprykk i 2024 er et absolutt krav. Premier League er noe skit uansett. :)
« Siste redigering: August 10, 2023, 21:15:07 av Dennis »
Marching on together!

rd1

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #708 på: August 16, 2023, 21:00:02 »
Etter noen mørke, mørke dager et det nå litt lysning. Adams, Sinisterra og Gnonto; enten blir de eller så får vi markedsverdi som fort er 80 mp. Pluss at det ikke er noen buzz rundt Summerville, så kanskje han også blir.

Om alle blir, er jeg litt usikker på om vi har penger til spiss - så jeg ville solgt Gnonto og raket inn 20-25 mp. Pengene ville jeg blåst på en topp spiss 15-20 og resten på nr 10 som da «bare» kan koste 5-10.

Skadefri ikke så ille med meslier-drameh-rodon-cooper-byram-Summerville-ampadu-ny 10-Adams-Sinisterra-ny spiss på benken har vi da blant annet gray, rutter, James, Bamford.

Må vi selge Adams også, blir vi svekket på sentral midtbane men 30-40 mp holder til v.back (flyttet byram på høyre, defensiv midt, en bedre nr 10.

Ryker Sinisterra også kan vi styrke bredden med en midtstopper, pluss en ny ving.

Det er mulig å være optimist igjen - så lenge det styrkes umiddelbart om flere går ut.
"Who needs Cantona??"

RoarG

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #709 på: August 16, 2023, 21:09:26 »
Vi må regne med at vi får inn flere spillere i tida som gjenstår av vinduet. Farke har sagt at klubben jobber med å få til det. Ser helst at Harrison blir siste mann ut. Costa regner jeg ikke med her.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Johnnyj

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #710 på: August 16, 2023, 23:33:09 »
Selvom hele laget er lånt ut, så er i hvertfall det positive at vi garrantert får se mange akademispillere. Gray har spilt seg inn på førstelaget allerede. Tipper Joseph og Bates får mye spilletid også. Ellers er det bekmørkt  :)

Dennis

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #711 på: August 24, 2023, 15:08:34 »
Gnonto har bedt om en ny sjanse, Sinisterra er i trening igjen. Piroe er på vei (med forbehold).

All aboard HMS Piss The League 8)

Marching on together!

rd1

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #712 på: August 24, 2023, 19:17:00 »
Meslier
Ayling-Rodon-Cooper-byram
Kamara-adampu
Amiri
Sinisterra-Piroe-Gnonto

På benken: Bamford(10-15 kamper), Summerville, James, Gray, Rutter, pluss stallfyll.

Begynner å ligne på noe!
"Who needs Cantona??"

Sydhagen

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #713 på: August 25, 2023, 07:58:57 »
Meslier
Ayling-Rodon-Cooper-byram
Kamara-adampu
Amiri
Sinisterra-Piroe-Gnonto

På benken: Bamford(10-15 kamper), Summerville, James, Gray, Rutter, pluss stallfyll.

Begynner å ligne på noe!

Jepp, om vi beholder Gnonto, Sini, Summerville i klubben i tillegg til å hente Piroe og denne tyskeren - da er vi der vi skal være.
Mangler kanskje kun en venstreback - og kanskje Kamara kommer inn porten i løpet av neste uke? ryktene sier det.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #714 på: August 29, 2023, 07:26:48 »
Dette sitatet må med - men vanskelig å finne emne som passer :D

"Dad really loved watching the entertainers. It started in the early 1970s. He loved Leeds, people like Eddie Gray and Peter Lorimer. I really struggled in my playing career, because I couldn't be the player who would excite my father."

Ange Postecoglou

https://twitter.com/ground_guru/status/1696241821511303434?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #715 på: August 30, 2023, 11:39:49 »
I mine øyne er det noen veldig lovende offensive tendenser i spillestilen vår for tiden. Så dem tydelig mot Salford, og har sett det glimtvis mot bedre motstand også:

1) den defensive midtbanen bruker langt færre touch og setter et høyere tempo i spillet fremover i banen. Denne evnen til å diktere spill og tempo har vi savnet etter at Kalvin Phillips dro.

2) vi har igjen begynt å strekke motstanderne sideveis gjennom presise baller fra ving til ving, og ikke kun rulling fra spiller til spiller rundt på motsatt side. Presise og hard crossere skaper mye mer rom og tvinger motstanderen til å løpe mye, mye mer. Dette har vi savnet etter Bielsas beste perioder.

Mot Salford var vi udyktige og uheldige i å omsette dette til tellende resultat, men det er det vi har kjøpt poacher'en Piroe til å bøte på. Vi spiller tidvis god og offensiv fotball og har forhåpentligvis allerede fått den naturlige målscoreren inn i stallen.

Andersen

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #716 på: August 30, 2023, 11:53:02 »
Det ligger vel i kortene at noen av ung gutta skibbes ut på utlån igjen? Når bedre og mer erfarne spillere kjøpes /lånes nå. Godt at vi endelig tar tak på spiller fronten igjen.

rd1

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #717 på: September 02, 2023, 09:17:57 »
Vi må jo feire at overgangsvinduet er over, vi er ferdige med Ortas kontrakt- og transferkaos, fått inn veldig mange gode spiller OG en manager vi kan tro på!

The only way is up!
"Who needs Cantona??"

Dennis

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #718 på: Oktober 26, 2023, 10:33:24 »
Vi var mange som klagde til pause lørdag og mange som klaga etter i år, men tar vi ett skritt tilbake og vurderer hvor vi er nå i forhold til slutten av august er det mye å være positiv for. Så minst et par som skrev i juli og august at dette laget kommer til å rykke ned. Jeg var aldri der, men 'redd' for en omstillingssesong og kjedelig middelhavsfarer. Ekstremt mye både sportslig og organisasjonsmessig støy i inngangen og i starten av denne sesongen, på toppen av et bittert nedrykk.

Vi er per nå på tredje plass og selv om vi er nære midten av tabellen poengmessig, er det - i mine øyne i det minste - mer enn jeg hadde trodd på da Gnonto furtet, da Sinisterra furtet og da Adams furtet.

Det er selvsagt ikke sånn at man ikke skal kunne endre forventning eller målsetting underveis, tvert imot. Sikker på at mange var drittlei min etter hvert store kritikk av det forrige regimet, herunder Angus Kinnears kontraktshåndtering, og utålmodighet med 49ers Entreprises i sommervinduet. Jeg er langt, langt mer optimist nå enn jeg var da. Kanskje med unntak av kommende bortekamp mot Leicester har jeg stor tro på at Leeds kan vinne hver eneste kamp før den er spilt. De siste halvannen sesongene i Premier League kunne jeg nesten ikke se hvilke vi skulle klare å vinne. Uansett, dømte man Leeds nord og ned i sommer, har man selvsagt all rett til å være skuffa over en kamp på tross av at Leeds er nummer tre på tabellen etter at man trodde på bunnkamp.

Poenget er at sportslig sett føler jeg at vi er lenger framme enn de fleste kunne, om ikke håpe, så i alle fall kreve. Sikkert flere som gikk inn i denne sesongen med både håp og forventning om opprykk også, men det har i beste fall vært et stort sprik mellom plasseringen folk har sett for seg til slutt. Jeg har fortsatt trua på at dette prosjektet ender med opprykk og jeg er som nevnt i kamptråden langt tryggere på det, selv etter i går, enn jeg var 1. september og ikke minst ved sesongstart. Rutter i startelleveren? Struijk som kaptein? En 17-åring som fast inventar? Skadeplagede og høyrebeinte Sam Byram som løsning på venstreback? Alt det har fungert langt over min forventning.

Vi kommer til å møte på kamper som i går. En aksje for et solid og godt veldrevet selskap går ikke konstant oppover i kurs, men den vil med høy sannsynlighet stige over tid på tross av dupper underveis. Samme tiltro har jeg til prosjekt Farke. Ipswich ser skumle ut så langt og det er ikke runet i stein at de er nødt å kollapse, men de vil mer stor sannsynlighet miste moment utover sesongen. Rundt oss har Boro kommet som et skudd, mens Southampton, Norwich og Sunderland trøbler minst like mye som oss. Ser ikke for meg så mange flere direkte opprykkskandidater enn det.

I utgangspunktet trodde jeg det var sesong to som ville bli "toppstøtet", men optimistisk nok har jeg et solid håp om at det vil skje allerede i 2024. At jeg eventuelt vil bli veldig skuffa om vi ikke klarer det ett år før tida (min forventning), tar jeg som en positiv ting.
« Siste redigering: Oktober 26, 2023, 10:40:45 av Dennis »
Marching on together!

Kato

Sv: Den store positivitetstråden!
« Svar #719 på: Oktober 26, 2023, 12:09:50 »
Vi var mange som klagde til pause lørdag og mange som klaga etter i år, men tar vi ett skritt tilbake og vurderer hvor vi er nå i forhold til slutten av august er det mye å være positiv for. Så minst et par som skrev i juli og august at dette laget kommer til å rykke ned. Jeg var aldri der, men 'redd' for en omstillingssesong og kjedelig middelhavsfarer. Ekstremt mye både sportslig og organisasjonsmessig støy i inngangen og i starten av denne sesongen, på toppen av et bittert nedrykk.

Vi er per nå på tredje plass og selv om vi er nære midten av tabellen poengmessig, er det - i mine øyne i det minste - mer enn jeg hadde trodd på da Gnonto furtet, da Sinisterra furtet og da Adams furtet.

Det er selvsagt ikke sånn at man ikke skal kunne endre forventning eller målsetting underveis, tvert imot. Sikker på at mange var drittlei min etter hvert store kritikk av det forrige regimet, herunder Angus Kinnears kontraktshåndtering, og utålmodighet med 49ers Entreprises i sommervinduet. Jeg er langt, langt mer optimist nå enn jeg var da. Kanskje med unntak av kommende bortekamp mot Leicester har jeg stor tro på at Leeds kan vinne hver eneste kamp før den er spilt. De siste halvannen sesongene i Premier League kunne jeg nesten ikke se hvilke vi skulle klare å vinne. Uansett, dømte man Leeds nord og ned i sommer, har man selvsagt all rett til å være skuffa over en kamp på tross av at Leeds er nummer tre på tabellen etter at man trodde på bunnkamp.

Poenget er at sportslig sett føler jeg at vi er lenger framme enn de fleste kunne, om ikke håpe, så i alle fall kreve. Sikkert flere som gikk inn i denne sesongen med både håp og forventning om opprykk også, men det har i beste fall vært et stort sprik mellom plasseringen folk har sett for seg til slutt. Jeg har fortsatt trua på at dette prosjektet ender med opprykk og jeg er som nevnt i kamptråden langt tryggere på det, selv etter i går, enn jeg var 1. september og ikke minst ved sesongstart. Rutter i startelleveren? Struijk som kaptein? En 17-åring som fast inventar? Skadeplagede og høyrebeinte Sam Byram som løsning på venstreback? Alt det har fungert langt over min forventning.

Vi kommer til å møte på kamper som i går. En aksje for et solid og godt veldrevet selskap går ikke konstant oppover i kurs, men den vil med høy sannsynlighet stige over tid på tross av dupper underveis. Samme tiltro har jeg til prosjekt Farke. Ipswich ser skumle ut så langt og det er ikke runet i stein at de er nødt å kollapse, men de vil mer stor sannsynlighet miste moment utover sesongen. Rundt oss har Boro kommet som et skudd, mens Southampton, Norwich og Sunderland trøbler minst like mye som oss. Ser ikke for meg så mange flere direkte opprykkskandidater enn det.

I utgangspunktet trodde jeg det var sesong to som ville bli "toppstøtet", men optimistisk nok har jeg et solid håp om at det vil skje allerede i 2024. At jeg eventuelt vil bli veldig skuffa om vi ikke klarer det ett år før tida (min forventning), tar jeg som en positiv ting.

Jeg er ganske sikker på at det laget som spilte de 4 første seriekampene for oss hadde rykket rett ned. Med bravur.