Skrevet av Emne: Bakke solgt  (Lest 38845 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

baste

Re: Bakke solgt
« Svar #120 på: August 29, 2006, 00:07:02 »
Jeg tenker som så, en spiller som har mindre enn 12-18 mnd igjen av kontrakten, Bakke eller Bowyer ? Samme hvem, så skal ny kontrakt signeres...hvis ikke selg, send de ned på reservelaget om så skal være. Bakke burde fått tilbud om en 3- års kontrakt med £7.500 i uken, samt bonus ved opprykk evt fri overgang, om en annen klubb ville hatt han. Da hadde det ikke blitt noe bråk. Bakke kunne spilt seg i form, vist seg fram og "vips"..Bakke solgt. End of story.

HåvardK

Re: Bakke solgt
« Svar #121 på: August 29, 2006, 00:13:23 »
quote:
Originally posted by Budda

 Han tenker nok heller på økonomien til familien enn til Leeds.

Han bør vel vurdere familien hvis han med 75 millioner kroner i inntekt de siste fem år har grunn til å være bekymret for denne.

Tror det er på tide å stikke fingeren i jorda for de som forsvarer Bakkes "økonomiske bekymringer" før vanlige lønnsmottagere - som ikke interesserer seg for fotball - begynner å få ferten av dette.

tori_no

Re: Bakke solgt
« Svar #122 på: August 29, 2006, 00:27:13 »
Er det ingen som er bitte litt bekymret over at vi "plutselig" nå ikke har råd til å betale EB sin lønn?

Kan det bety at økonomien fortsatt er fryktelig dårlig? Kanksje mye verre enn vi har trodd i det siste?

(Sorry, er visst opprettet annen topic om dette)
« Siste redigering: August 29, 2006, 00:28:13 av tor »
 

Lids

Re: Bakke solgt
« Svar #123 på: August 29, 2006, 00:35:54 »
Dette er hva Eirik Bakke har gjort for Leeds, for 275 000 kr uka

http://www.leedsfans.org.uk/leeds/players/692.html

Thomas

Svend Anders

Re: Bakke solgt
« Svar #124 på: August 29, 2006, 00:53:14 »
Postet visst et innlegg om Bakke på feil tråd, men kort oppsummert:

Leeds har likevel ikke noe formellt bud - de ville bare spare han i TILFELLE det kommer bud før transfervinduet.

Leeds lite sannsynlig å komme med videre uttalelser.

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

pale

Re: Bakke solgt
« Svar #125 på: August 29, 2006, 01:01:24 »
Og i så fall er det sjanseløst av klubben.
Vi trenger han da på banen, han får gjøre nytte for seg for den lønna han har.
Da vil han jo også vise seg fram for interessenter.

Nei, dette var merkelig...

Budda

Re: Bakke solgt
« Svar #126 på: August 29, 2006, 01:40:04 »
Sitat
Originally posted by Svend Anders

Leeds har likevel ikke noe formellt bud - de ville bare spare han i TILFELLE det kommer bud før transfervinduet.

Helt utrolig!!! Det sier litt om Bates. Hvis Bakke hadde spillt så har han hatt mulighet til å vise seg frem for andre klubber. Signalet Bates har gitt nå er at Bakke har en så skrøpelig helse at man ikke tør å la han spille i frykt for skader. Hvilken klubb har lyst til å kjøpe Bakke nå? Idiotisk valg av Bates. Begynner å tvile på at Bates har det som trenges for å føre denne klubben videre.
Endre

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #127 på: August 29, 2006, 01:46:53 »
quote:
Originally posted by HåvardK

quote:
Originally posted by Budda

 Han tenker nok heller på økonomien til familien enn til Leeds.

Han bør vel vurdere familien hvis han med 75 millioner kroner i inntekt de siste fem år har grunn til å være bekymret for denne.

Tror det er på tide å stikke fingeren i jorda for de som forsvarer Bakkes "økonomiske bekymringer" før vanlige lønnsmottagere - som ikke interesserer seg for fotball - begynner å få ferten av dette.



Lønnskampen for "folk flest" eller "vanlige skattebetalere" vil aldri bli det samme etter dette, Håvard.  Tross alt har folk flest økonomien til familien å bekymre seg for. [xx(]

Jon R.
Jon R.

marve

Re: Bakke solgt
« Svar #128 på: August 29, 2006, 01:49:24 »
quote:
Originally posted by HåvardK

quote:
Originally posted by Budda

 Han tenker nok heller på økonomien til familien enn til Leeds.

Han bør vel vurdere familien hvis han med 75 millioner kroner i inntekt de siste fem år har grunn til å være bekymret for denne.

Tror det er på tide å stikke fingeren i jorda for de som forsvarer Bakkes "økonomiske bekymringer" før vanlige lønnsmottagere - som ikke interesserer seg for fotball - begynner å få ferten av dette.


Når jeg ser tallet 75 mill kr så mistern faktisk mye agv min sympati ja .Men som sakt tidligere så ville vell bakke ha blitt erklært idiot av sine kolegaer hvis han hadde gått med på en lønns reduksjon .Stor helt blant oss fans hadde han blitt da ,men hva er det vært ??????
 

peacock

Re: Bakke solgt
« Svar #129 på: August 29, 2006, 01:58:53 »
Ja, ja.............dette engasjerer[:p]
Men, uansett hva vi, Bakke, Blackwell og Bates måtte mene, alt er opp til Eirik Bakke selv. Ingen kan selges mot sin vilje, og han er i sin fulle rett til å fullføre kontrakten. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor han ikke brukes når han ER i klubben. Lønn må vi betale uansett...[?]

jarle

Re: Bakke solgt
« Svar #130 på: August 29, 2006, 02:11:39 »
VEL VEL... dette føyer seg inn i rekken av idiotiske avgjørelser på ER... Trodde den tiden var over... men årets sesong har startet på værst tenkelig måte.

Først selger vi Hulse, mens Cress er skadet (IDIOTI!!!)
Vi henter vel ikke akkurat inn GULL på transferfronten heller...

Og nå Bakke... i en tid hvor 2 av våre midtbanespillere er langtidsskadet settes Bakke på sidelinjen...??? Og uten at vi har et konkret bud???
Hva i HELVETE er det for noe mongis tankegang... Koster det mindre å ha han i Sogndal?? NEI... da må det vel være bedre at han spiller...til vi evt for solgt eller gitt ham bort... Vi snakker nå eller når vinduet åpner igjen... HAN er god nok og bør være i troppen til han blir solgt!

BASTA!!! alt annet er helt meningsløst...

Og please hvor vanskelig er det å drive fotballklubb...
Mine tips!
1. Selg alle spillere man får vanvittig gode tilbud på ( meget få spillere i verden er uerstattelige... enda færre Leeds spillere)
2. Selg spillere som har mindre enn 2 år igjen på kontrakten eller forny kontrakt med 1 og et år...
3. Alle kontrakter kanseleres/reforhandles ved evt nedrykk (mal fanden på veggen)
4. Bonuser ved oppnådde resultater.
5. Ikke tilby gullkantede avtaler til squad players (ref: Seth Johnson)
6 Tilby korte kontrakter med forlengelses rett på lovende spillere som ikke har bevist klasse enda.
7. Lengre kontrakter til "stjernespillere" som vil kunne selges uansett om de slår til eller ikke.
8. Bort med stallfyll alla Marques etc... de spiller uansett aldri og ungutter kan like gjerne matches inn i de få kampene det er nødvendig i løpet av en sesong.
9. 21 senior spillere er nok. Resten kan være Academy players.

jarle

Re: Bakke solgt
« Svar #131 på: August 29, 2006, 02:17:14 »
By the way!

Ny Leeds manager? Mitt råd - Lucas Radebe... Leeds legend... et hjerte av gull!!! Et stort navn i fotball verden!!!

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #132 på: August 29, 2006, 02:49:31 »
Sakset fra Sogn avis idag:

" Det er merkeleg at eg ikkje får spela så eg kan visa meg fram. Det har vore mange diskusjonar med styreformannen, og det verkar som han har siste ordet når det gjeld kven som skal spela. Men det var dumt av dei å ikkje seia i frå før. Han visste om lønninga mi då han tok over Leeds, seier sogndølen som måndag trente saman med gamleklubben på Sogndal stadion. "

Eh-hm...det var dumt at de ikke tidligere har gitt utrykke for at denne 25 000 £ kontrakten er ytterst problematisk for klubben? Er det første gang du hører om dette sier du? Akkurat hvor treig i nøtta går det an å bli, Eirik Bakke? [:0]

:

Jon R.
« Siste redigering: August 29, 2006, 02:50:20 av Jon R »
Jon R.

Sverre

Re: Bakke solgt
« Svar #133 på: August 29, 2006, 02:52:35 »
Dette da være et av tidenes aller mest stupide utsagn!
« Siste redigering: August 29, 2006, 02:52:53 av Sverre »
 

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #134 på: August 29, 2006, 03:00:11 »
quote:
Originally posted by Sverre

Dette da være et av tidenes aller mest stupide utsagn!



Heldigvis er forhandlingene i trygge hender. Han har tross alt satt mr Greedy bastard himself på saken. Hva med å tenke en tanke selv, Eirik Bakke? [xx(]

" Rune Hauge tar seg av alt med Leeds. Eg veit eigentleg ikkje så mykje om kva som skjer. Eg veit meir torsdag. Men eg gir ikkje ifrå meg kontrakta, seier Bakke oppgitt og vedgår at situasjonen er ugunstig. "

Skjønner godt at han er oppgitt. Må være en fortvilende situasjon å være i dette her. Har de overhode ikke empati for stakkaren der borte i Leeds? Dette etter alt han har vært igjennom? [V]


Jon R.
« Siste redigering: August 29, 2006, 03:04:44 av Jon R »
Jon R.

Tom S

Re: Bakke solgt
« Svar #135 på: August 29, 2006, 03:01:24 »
Bakke mister all min respekt med sine uttalelser i Sogn Avis, det får da vere grenser!

Få mannen ut porten snarast!
Leeds United vil vere mykje betre rusta utan dette pengesluket av ein middelmådig spiller.

Og de som er plutselig blitt bekymra for økonomien til Leeds, våkn opp!
Leeds United har redusert gjelda betraktelig, men sliter fortsatt med driftsresultat, spesielt denne sesongen når vi fortsatt betaler gammel moro og har mista "fallskjermen" frå PL.
Det er vel ikkje utan grunn at transferaktiviteten har vert laber i sommar.
Mr.Bates sitt ansvar er å ha sunn drift i Leeds United, dvs sørge for at inntektene er større enn utgiftene, då er det viktigaste å redusere lønnsposten.
Så Mr.Bates har min fulle støtte i å syte for sunn drift og derav salget av Eirik.

Håper berre Bakke forsvinner i dette vinduet, stille og fredelig, så er vi ferdig med saken.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Hartey

Re: Bakke solgt
« Svar #136 på: August 29, 2006, 03:14:45 »
Bakke har redan varit skadad 2 ggr denna säsong. Ni som tror att han betyder uppflyttning //Glöm det.
Han har inte gjort 10 matcher ngn säsong sedan 2003/2003 och inget tyder på att han gör det denna säsong.

Må han bara försvinna så skall jag försöka glömma den egoistiske problemgutten
 

Tom S

Re: Bakke solgt
« Svar #137 på: August 29, 2006, 03:17:45 »
Sakset frå vg.no
"Dersom Bakke går med på et lønnskutt kan en overgang skje raskt."

Men, neida han har jo ikkje melket Leeds for meir enn 60 millioner, så det har han ikkje råd til...

Vart kvalm!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #138 på: August 29, 2006, 03:34:12 »
quote:
Originally posted by Tom S

Sakset frå vg.no

"Dersom Bakke går med på et lønnskutt kan en overgang skje raskt."


Men, neida han har jo ikkje melket Leeds for meir enn 60 millioner, så det har han ikkje råd til...

Vart kvalm!
 


At gutten ikke kan tenke selv, er trist for både han og klubben. At han har enda dårligere rådgivere er trist for 28 åringen. Siden Hauge gjør en så dårlig jobb for blodpenger, skal jeg gi Bakke noen råd, helt gratis:

Selv valgte jeg et lønnskutt på 40 000 kr fra min tidligere jobb av flere grunner:

- trivsel
- på kort sikt større faglige utfordringer i den nye jobben
- på lengre større utviklingsmuligheter menneskelig og faglig, samt bedrede karierremuligheter totalt sett.

Nå har du sjansen til å spille på toppplanet igjen. Du tok den ikke i januar, da du kunne blitt Aston Villa spiller. Ikke gjør samme tabben om igjen. Du har allerede nok penger. Tenk etter om det er andre verdier som også teller, når man gjør viktige veivalg i livet.

Du kan bli en god fotballspiller igjen, begynne med blanke ark i en klubb der du har tillit. Samtidig hjelper du etterkommerne av dem som gav deg en gullkantet kontrakt, i en tid da klubben jaktet gull i Europa og hjemme. Det virker som om du mener at du virkelig har gjort deg fortjent til den lønna du har fått. Vurder om ikke halve lønna men større sportslige utfordringer teller mer enn det du har krav på i resten av kontraktstiden.

Tenk til slutt godt etter: Er noen av dine rådgivere rundt deg, som først og fremst meler sin egen kake, fremfor å komme med kloke og gode råd til 28 åring som har vist at han ikke alltid vet sitt eget beste?

Jon R.
« Siste redigering: August 29, 2006, 03:42:01 av Jon R »
Jon R.

Tom S

Re: Bakke solgt
« Svar #139 på: August 29, 2006, 03:41:48 »
Ja, det er lov å bruke hue...


quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Tom S

Sakset frå vg.no

"Dersom Bakke går med på et lønnskutt kan en overgang skje raskt."


Men, neida han har jo ikkje melket Leeds for meir enn 60 millioner, så det har han ikkje råd til...

Vart kvalm!
 


At gutten ikke kan tenke selv, er trist for både han og klubben. At han har enda dårligere rådgivere er trist for 28 åringen. Siden Hauge gjør en så dårlig jobb for blodpenger, skal jeg gi Bakke noen råd, helt gratis:

Selv valgte jeg et lønnskutt på 40 000 kr fra min tidligere jobb av flere grunner:

- trivsel
- på kort sikt større faglige utfordringer i den nye jobben
- på lengre større utviklingsmuligheter menneskelig og faglig, samt bedrede karierremuligheter totalt sett.

Nå har du sjansen til å spille på toppplanet igjen. Du tok den ikke i januar, da du kunne blitt Aston Villa spiller. Ikke gjør samme tabben om igjen. Du har allerede nok penger. Tenk etter om det er andre verdier som også teller, når man gjør viktige veivalg i livet.

Du kan bli en god fotballspiller igjen, begynne med blanke ark i en klubb der du har tillit. Samtidig hjelper du etterkommerne av dem som gav deg den gullkantet kontrakt, i en tid da klubben jaktet gull i Europa og hjemme. Det virker som om du mener at du virkelig har gjort deg fortjent til den lønna du har fått. Vurder om ikke halve lønna men større sportslige utfordringer teller enda mer enn det du har krav på i resten av kontraktstiden.

Tenk til slutt godt etter: Er noen av dine rådgivere rundt deg, som først og fremst meler sin egen kake, fremfor å komme med kloke og gode råd til 28 åring som har vist at han ikke alltid vet sitt eget beste?

Jon R.




WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Stewart Harvey

Re: Bakke solgt
« Svar #140 på: August 29, 2006, 04:00:45 »
Synes Ken Bates gambler riktig.
Dersom det finnes muligheter for å få bort Bakke med sin astronomiske lønn, er det det eneste riktige.

Kan heller ikke se at Bakke er den som er avgjørende for hvordan sesongen vår blir å ende.

Bakke var et stort talent som startet bra i Leeds når han kom. Han har etterhvert vært rett og slett svak. Hans siste landskamper før de alvorlige skadene var heller ikke imponerende. Sjansen for at Bakke kommer tilbake i like god som før er liten.

Selvfølgelig litt synd for Bakke at han fryses ut men det får han jammen tåle med millionene sine i banken. Det er ikke et eneste fiber i min kropp som gråter tårer for den karen. Hadde han ikke vært norsk hadde vi ikke brydd oss.
 

chief

Re: Bakke solgt
« Svar #141 på: August 29, 2006, 04:37:06 »
Det var da svaert til lynsjestemning det var nå da.



1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #142 på: August 29, 2006, 04:39:27 »
Vi lynsjer ikke. Vi bare diskuterer. [:D]

Jon R.
Jon R.

chief

Re: Bakke solgt
« Svar #143 på: August 29, 2006, 04:45:33 »
Hadde ikke Bakke blitt satt ut av laget igår (mot sin vilje) hadde ikke denne diskusjonen blitt noe av.

Og at den godeste Mr.Bates har lagt seg opp i laguttaket er det vel ikke den minste tvil om.
Det synes jeg er en helt "på tryne" avgjörelse.




1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #144 på: August 29, 2006, 05:00:29 »
Samtidig var det litt greit å se Bakke komme ut av skapet, for de som lurte på "motivene" hans for fortsatt å bære en Leeds trøye. Tidligere er det agentene som har stått for snakkingen. [B)]

Jon R.
« Siste redigering: August 29, 2006, 05:03:02 av Jon R »
Jon R.

Papi

Re: Bakke solgt
« Svar #145 på: August 29, 2006, 05:05:17 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Tom S

Sakset frå vg.no

"Dersom Bakke går med på et lønnskutt kan en overgang skje raskt."


Men, neida han har jo ikkje melket Leeds for meir enn 60 millioner, så det har han ikkje råd til...

Vart kvalm!
 


At gutten ikke kan tenke selv, er trist for både han og klubben. At han har enda dårligere rådgivere er trist for 28 åringen. Siden Hauge gjør en så dårlig jobb for blodpenger, skal jeg gi Bakke noen råd, helt gratis:

Selv valgte jeg et lønnskutt på 40 000 kr fra min tidligere jobb av flere grunner:

- trivsel
- på kort sikt større faglige utfordringer i den nye jobben
- på lengre større utviklingsmuligheter menneskelig og faglig, samt bedrede karierremuligheter totalt sett.

Nå har du sjansen til å spille på toppplanet igjen. Du tok den ikke i januar, da du kunne blitt Aston Villa spiller. Ikke gjør samme tabben om igjen. Du har allerede nok penger. Tenk etter om det er andre verdier som også teller, når man gjør viktige veivalg i livet.

Du kan bli en god fotballspiller igjen, begynne med blanke ark i en klubb der du har tillit. Samtidig hjelper du etterkommerne av dem som gav deg en gullkantet kontrakt, i en tid da klubben jaktet gull i Europa og hjemme. Det virker som om du mener at du virkelig har gjort deg fortjent til den lønna du har fått. Vurder om ikke halve lønna men større sportslige utfordringer teller mer enn det du har krav på i resten av kontraktstiden.

Tenk til slutt godt etter: Er noen av dine rådgivere rundt deg, som først og fremst meler sin egen kake, fremfor å komme med kloke og gode råd til 28 åring som har vist at han ikke alltid vet sitt eget beste?

Jon R.




Ser jo "poenget" ditt Jon R, men her er det snakk om litt meir enn 40 000 kroner i året:)
Spørsmålet mitt til deg er: Hadde du virkelig gått med på, la oss si ein reduksjon på 10 000 pund i veka, bare fordi bedriftslederen din hadde "besja" på leggen ved ansettelsetid? Det hadde nok ikkje eg gjort vertfall.
Desverre så har penger mykje å sei her i verden, desverre.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
« Siste redigering: August 29, 2006, 05:07:32 av Papi »
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Ronald

Re: Bakke solgt
« Svar #146 på: August 29, 2006, 05:10:55 »
Tja no ble eg litt målløs[B)]
Eg syns oppriktig synd på Eirik Bakke som mangler fornuftige rådgivere. Rart han far sjøl (Svein B) ikke har tatt tak og rista sønnen litt. Til syvende og sist må vi vel bare håpe at Leeds faktisk får noe penger ut av dette til slutt. Ser for meg ett skrekk scenario der Hauge/Bakke/samt ny klubb får alt og Leeds svarteper.[:(]
Eg ønsker fortsatt Eirik Bakke lykke til, men eg håper han ikke slutter i Leeds med å sparke klubben som ligger nede, bare for de Hauge sier han skal gjøre det. Vis litt karakter styrke!!

"No hadde det vært godt med en Whisky."

Lids

Re: Bakke solgt
« Svar #147 på: August 29, 2006, 05:13:10 »
Hvis jeg hadde tjent 275 000 NOK i måneden, uten å fortjene det - ja garantert. Bakke har såvidt spilt for oss de siste 3 årene,  har sugd oss for 50-70 mill - og vi sliter fortsatt økonomisk. Da MÃ… han skjønne sin besøkelsestid og forstå at dette ikke går lenger. Men det tror jeg ikke han gjør...

Thomas
« Siste redigering: August 29, 2006, 05:14:39 av Lids »
Thomas

chief

Re: Bakke solgt
« Svar #148 på: August 29, 2006, 05:17:04 »
Motivet mitt for å möte opp på jobben er den lönna mitt firma har forpliktet seg å betale meg så lenge jeg gjör jobben min.
Hadde sjefen min kommet imorgen og sagt: Du kan ta fri, resten av måneden.Vi har ikke bruk for deg akkurat nå.Så hadde jeg selvfölgelig jubla og spretta sjampisen.

Dette er vel ikke helt relevant,men Bakke har fremdeles den kontrakten han har.Og han vil jo gjerne spille for å bevise at er verd pengene han får.


1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #149 på: August 29, 2006, 05:18:44 »
quote:
Ser jo "poenget" ditt Jon R, men her er det snakk om litt meir enn 40 000 kroner i året:)
Spørsmålet mitt til deg er: Hadde du virkelig gått med på, la oss si ein reduksjon på 10 000 pund i veka, bare fordi bedriftslederen din hadde "besja" på leggen ved ansettelsetid? Det hadde nok ikkje eg gjort vertfall.
Desverre så har penger mykje å sei her i verden, desverre.




Sannsynligvis betyr 40 000 i året betydelig mer for meg, enn en million for Eirik Bakke for å si det sånn. Vi snakker om så store penger her at det blir ufornuftig å sammenligne med lønna til vanlige folk. men en ting er jeg sikker på: dersom jeg hadde hatt muligheten til å tjene en halv million i måneden OG fått en jobb jeg trivdes med, hadde jeg valgt det fremfor den doble lønna og mistrivsel. Jeg hadde fortsatt hatt mer penger enn et fornuftig menneske ville klare å bruke. Eirik Bakke setter dessuten hele den fremtidige fotballkarierren på spill her. Jeg kan ikke skjønne at det er verdt. En forklaring kan være at han innerst inne vet at han egentlig er fotballinvalid og ikke kan yte maks for noen fotballklubb. [B)]

Forøvrig er det ikke denne bedritslederen som har bæsja på leggen. Det der skjedde i en annen epoke i Leeds Uniteds historie, og vi kunne vært død og begravet hadde det ikke vært for at bates reddet oss i 12.time. "Alle" spillerne siden Ridsdale epoken, er solgt eller gitt bort. Bakke er her fortsatt ene og alene der fordi ingen vil kjøpe en fotballspiller som knapt nok spiller fotball og som forlanger silly money. Det burde han forlengst tatt innover seg og lagt jussen til side.  

Jon R.
« Siste redigering: August 29, 2006, 05:26:27 av Jon R »
Jon R.