Skrevet av Emne: Bakke solgt  (Lest 39684 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Re: Bakke solgt
« Svar #90 på: August 28, 2006, 18:44:36 »
I forhold til denne debatten om Eirik burde frivillig gå ned i lønn:

Det er vel ingen her inne som med åpent sinn ville tro eller forlange at Eirik selv går og sier han tar en brøkdel av hva han tjener nå, bare for å være snill.

At han og Rune Hauge derimot er klokkeklare på at det er uaktuelt å gå fra Leeds dersom noen ikke matcher lønna hans, stemmer ikke - spesielt når det samtidig snakkes om hvor mye han gjerne vil bli i Leeds, spille Premierhsip-fotball, og at han "spiller for ny kontrakt".

Det er som flere her påpeker: Eirik Bakke er når som helst i stand til å sikre seg en ny - LANGVARIG - kontrakt med en rekke klubber, både i England og ellers, dersom han senker selvbildet og lønnsambisjon ned til 2006-nivå. Jeg mener, hvis Eirik virkelig VIL spille for Leeds så mye som han liksom sier han vil, så kan han selv velge å løse det såre enkelt.

Eirik Bakke er en MEGET velstående mann, og har så mye penger at han han neppe vet hva han skal bruke halvparten av de på resten av livet sitt. Hadde han slått seg sammen med et par andre godt betalte venner, hadde han hatt råd til å kjøpe Leeds fra Bates og sette seg selv som spillende manager.

Og nei, det er ikke hans skyld at han har den kontrakten han har. Men det er påfallende hvor mye han gjerne vil spille i Leeds - så lenge han har £23.000 i ukelønn...

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #91 på: August 28, 2006, 18:47:59 »
quote:
Originally posted by Trondheimwhite

quote:
Originally posted by Runar

 De kan tjene 15 mill i år og null de neste 15 årene etter de har lagt opp.



Noe som likevel er myyyyyyyye mer enn noen "vanlige" personer kan regne med å tjene....

Synes ikke det er noe argument jeg altså.


- Only users loose drugs





Fotballspillere kan som alle andre gå på skole og kurs, fremfor å sitte med PS2 og Eric Clapton/ Elton John på øre halve dagen. Sammenligningen med"vanlige lønnsmottakere" er uansett så lite relevant at den nesten ikke bør kommenteres. En vanlig lønnsmotaker hadde vært uføretrygded og fått lønna av folketrygden for lengst, eller omplassert til en mer egnet stilling med dertil passende lønn.

Jon R.
« Siste redigering: August 28, 2006, 18:48:40 av Jon R »
Jon R.

Runar

Re: Bakke solgt
« Svar #92 på: August 28, 2006, 18:58:37 »
Selvfølgelig kan han det...ikke noe tvil om det.

Men vet ikke jeg men, en spiller som Eirik Bakke som gikk ut i europa mens hann ennå var meget ung ser jeg ikke for meg ta noen kvelds kurs og ende opp i en 8-16 jobb for 300.000 i år.

Er enig med Svend Anders at Bakke nok kunne skaffet seg en kontrakt i en annen klubb uten å gå konk. Men problemet når skadeforfulgte spillere skal skaffe seg ny kontrakt i england så legger arbeidsgiver inn i kontrakten at hvis han får en skade som han allerede har hatt fra før(tenker spesielt på knærne) så utgår lønne (hele eller deler, alt ettersom)... Dette var faktisk noe Ronny Johnson måtte igjennom i sine siste sesonger i PL.

Bakke kunne nok filt på kravene, men med sin usikre skadesituasjon og behandlingen Leeds har gitt ham, helt siden 03/04 sesongen så tviler jeg.

Det var Leeds som presset han til å spille på slutten av nedrykk sesongen, noe som gjorde at han fikk en alvorlig skadet - Leeds er forpliktet til å betale ut den lønnen han har avtalt selv om han ikke har fått bidratt så mye de siste sesongene, noe som Leeds er mye av grunnen til.
 

Robert H.

Re: Bakke solgt
« Svar #93 på: August 28, 2006, 19:07:58 »
Det er patetisk å lese at enkelte her inne fremhever at Bakke er en festløve og begersvinger. Hva i helv... baserer dere slike uttalelser på? At han for mange år siden ble tatt i en promillekontroll?! Skjerp dere og fremfør saklige argumenter i stedet for slikt vås!!!

ragnar

Re: Bakke solgt
« Svar #94 på: August 28, 2006, 19:19:26 »
Det er hevet over enhver tvil at Bakke, etter de siste timers hendelser, ikke vil spille mye fotball igjen for Leeds. La nå oss alle håpe han finner en ny klubb innen transfer-deadline og at Leeds ikke må betale for mye av lønnen hans.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Papi

Re: Bakke solgt
« Svar #95 på: August 28, 2006, 19:34:15 »
Takk Robert... Endelig ein som kan sjå klart i denne situasjonen. Er det nokon som i det heile tatt har møtt Eirik? Nokon som kan bekrefte at han er ein slik fyllikk? Tror kanskje ikkje det nei...

Eg kjenner ikkje Erik personlig, men har budd i Sogndal i seks år, i løpet av desse seks åra har eg alldri sett Erik full og galen, og det høyrer med til historien at han ofte heime hos kompiser som Terje Skjeldestad og Ole Hjelmhaug med fleire.

Så vil dette si at han bare drikker seg kanon i England, kor avisene er 1000% verre enn i Norge? Er vel einaste promillesaken som har vore fremme i media i England?

Men når det er sagt, så er eg ikkje framand mot salg av Bakke. Men ikkje grunna usportslig og dårlig oppførsel frå Erik, men fordi klubben trenger kronene sårt. Kan godt tenke seg at Sogndal skal ha ein god del slump penger ved 200 kamper....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Promotion 2010

Re: Bakke solgt
« Svar #96 på: August 28, 2006, 19:36:27 »
quote:
Det var Leeds som presset han til å spille på slutten av nedrykk sesongen, noe som gjorde at han fikk en alvorlig skadet - Leeds er forpliktet til å betale ut den lønnen han har avtalt selv om han ikke har fått bidratt så mye de siste sesongene, noe som Leeds er mye av grunnen til.

Problemet var vel heller to uinteressante landskamper i juni det året.

OG en treningslandskamp mot Sveits i fjor høst!


Bakke har over lang tid vist at han ikke er en seriøs idrettsutøver. Hans innsats på landslaget har vært patetisk og hans skadesituasjon i Leeds har vært basert på ukloke avgjørelser av spilleren selv.

OUT [xx(] !!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Re: Bakke solgt
« Svar #97 på: August 28, 2006, 19:50:26 »
quote:
Originally posted by Runar

Fordi de er profesjonelle fotballspillere som lever av å spille fotball - derfor. Karreieren kan vare i 15 år eller 5 år. D
e kan tjene 15 mill i år og null de neste 15 årene etter de har lagt opp.



Hvem pokker har sagt at fotballspillere ikke skal ut i jobb når fotballkarrieren er over? Greit nok av mange av dem åpenbart er mentalt tilbakestående, men de aller fleste vil kunne fungere i arbeidslivet. [}:)]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

soumoh

Re: Bakke solgt
« Svar #98 på: August 28, 2006, 20:01:42 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

JA du hørte det først her.

Trolig klart i kveld eller i morgen.

Følg utvilingen på luscos.com

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com



Hvordan kan du si at han er solgt, når han ikke har funnet seg en klubb?

We'll be back.
We'll be back.

Svend Anders

Re: Bakke solgt
« Svar #99 på: August 28, 2006, 20:24:17 »
Igjen:

Blackwell sa de hadde et bud godtatt.

Min kilde bekreftet at Bakke på det næremeste var klar for ny klubb.

Don't hoot the messenger!

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

Karl Hot Shot

Re: Bakke solgt
« Svar #100 på: August 28, 2006, 20:39:53 »
Kevin Blackwell prøver å spille uskyldig i det hele som nå skjer, men det er han garantert ikke. Når Bakke var skadefri våren 2006 og kunne spille for Leeds United, gjorde han det ikke. Det var fordi Blackwell mente at Douglas og Miller var bedre. Good riddance! Vurderingsevnene til Blackwell er så svake at det er et under i seg selv at han fortsatt sitter ved roret i en stor klubb som Leeds United. Ken Bates liker nok lønna til Bakke svært dårlig. Men Bakke har kontrakt med klubben fram til sommeren 2007. Så har Bates gått til Blackwell og spurt om Leeds kan klare seg uten Bakke på midten, og Blackwell har svart at vi har jo Westlake og Derry, Nicholls er klar om ikke så lenge, så, ja, selg Bakke. Good riddance! Den sportslige ledelsen i Leeds United er under enhver form for normal standard.
« Siste redigering: August 28, 2006, 20:40:50 av Karl Hot Shot »
 

marve

Re: Bakke solgt
« Svar #101 på: August 28, 2006, 21:03:37 »
Enten vi liker det eller ikke så ville det vell vært utrolig dumt av bakke å gå til en ny klubb nå .Hvis han venter til kontrakten går ut så kan han gå til en annen klubb å putte en stor sign on fee i sin egen lomme ,han vill også slippe å gå ned i lønn før han må .V et ikke men tiden hvor fotball spillere tenkte mer på klubben en seg selv er vell for lengst forbi .Og bakke vill vell blitt sett på som fulstendig idiot hvis han godtok å gå ned i lønn eller fant seg en ny klubb nå av sine kolegaer .Den verden vi lever i idag er bare blitt sånn dessverre ,og det gjelder ikke bare bakke (hvem hadde ikke gjort det samme ).
Liker ikke det som skjer rundt mitt fav lag om dagen ,og at de behandler folk på denne måten .Hvorfor kunne det ikke dukke opp en super riking hos oss også da .Nedturen har vart lenge nok nå synes jeg .
Og hva vill dette ha å si i forhold til å bringe nye spillere inn til klubben ,blir de skremt av alt det negative som kommer ut av klubben nå??????????.
Er det foresten noen her som tror at KEN BATES hadde takket nei til noe han hadde kontraktfestet rett till ?????? .
« Siste redigering: August 28, 2006, 21:13:34 av marve »
 

rd1

Re: Bakke solgt
« Svar #102 på: August 28, 2006, 21:15:09 »
Vi får se hva bakke prioriterer nå. Velger han å være i leeds og rottne på tribunen, men heve FET lønn, eller velger han å satse på karieren, finne seg en ny klubb til realistisk lønn??

Det som er vanskelig å forstå er hvorfor dette dukker opp nå, dersom det faktisk ikke er noen kjøper inne i bildet?? Satser på at Svend Anders kilde har rett og at salget er på plass i løpet av dagen/morgendagen..

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Karl Hot Shot

Re: Bakke solgt
« Svar #103 på: August 28, 2006, 21:32:38 »
Eirik Bakke kommer ikke til å råtne på noen tribune. Overgangsvinduet for de store ligaene i Europa stenger ved midnatt torsdag. Dersom ikke Eirik Bakke er solgt da, vil han bli brukt på midtbanen for Leeds United i september. Dersom Blackwell mener at det er noen vits, da!
 

B-m

Re: Bakke solgt
« Svar #104 på: August 28, 2006, 21:35:02 »
quote:
Originally posted by rd1

Vi får se hva bakke prioriterer nå. Velger han å være i leeds og rottne på tribunen, men heve FET lønn, eller velger han å satse på karieren, finne seg en ny klubb til realistisk lønn??

Det som er vanskelig å forstå er hvorfor dette dukker opp nå, dersom det faktisk ikke er noen kjøper inne i bildet?? Satser på at Svend Anders kilde har rett og at salget er på plass i løpet av dagen/morgendagen..

"Who needs Cantona??"



Lurer på hva Rune Hauge anbefaler.[;)]



Tja, Rune Hauge og Bakke sier jo det er totalt uaktuelt å gå ned ett pund i lønn, så det spørs jo hvilken manager som vil ha en middelmådighet på 23 000 pund i uka..[8)]
Eneste utveien jeg ser er at vi betaler halve lønna(som kommer til å skje hvis det blir overgang). Men SÃ…PASS skylder vi jo "the football God" Bakke. Jeg sier som Karl: Good riddance
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Budda

Re: Bakke solgt
« Svar #105 på: August 28, 2006, 21:36:41 »
"Vi får se hva bakke prioriterer nå. Velger han å være i leeds og rottne på tribunen, men heve FET lønn, eller velger han å satse på karieren, finne seg en ny klubb til realistisk lønn??"

 Hvis han ikke blir solgt så kan jeg umulig skjønne at de setter han på tribunen. Det er jo idioti. Det vil jo være mye mer fornuftig å bruke han mest mulig når vi likevel må betale lønna hans. Bakke er MER en god nok til å spille fast på Leeds nå. Eneste som kan forklare en slik handlig er en klausul med Sogndal som jeg trur er usannsynlig. Nei, enten selg eller bruk Bakke, ikke sett han på tribunen
Endre

Erik_

Re: Bakke solgt
« Svar #106 på: August 28, 2006, 21:40:28 »
quote:
Originally posted by marve

Og hva vill dette ha å si i forhold til å bringe nye spillere inn til klubben ,blir de skremt av alt det negative som kommer ut av klubben nå?


Du nevner vel i innlegget at spillere har blitt kyniske til hva de har kontraktsfestet rett til, i forhold til før. Så jeg vil med din begrunnelse i det du nevner om at spillere ikke lenger tenker på klubben. Som du nok har rett i sånn generelt.

Det "negative" om klubben driter de i, så lenge de får underskrevet en kontrakt med masse penger. Det er jo deres rett å heve lønna si. Man trenger ikke gjøre så mye for det etterpå heller. Kontrakten er jo underskrevet.

Eller hva? [:)]

Bakke har rett til å gjøre absolutt hva han vil. Men jeg håper at han tar et lønnskutt ned til £10.000 - 15.000 i en annen klubb. (Fortsatt en provoserende høy ukelønn etter mitt syn) Om ikke for Leeds del, for hans egen karrieres del.
« Siste redigering: August 28, 2006, 21:42:42 av Enrique »

ragnar

Re: Bakke solgt
« Svar #107 på: August 28, 2006, 21:50:23 »
Nå tjener vel Leeds penger etter det jeg har forstått og har sånn noenlunde kontroll på gjelden sin.

Om Bakke velger å gå nå, vil det frigjøre noen midler til å lønne en eler to nye. Vil heller ha inn en dyr kvalitets-spiller enn to-flere middelmådigheter. Om Bakke blir, håper jeg han blir brukt ut sesongen. Men så spørs det om Bakke kommer til å gi 100%, med tanke på det Bates gjør nå...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

samadhi

Re: Bakke solgt
« Svar #108 på: August 28, 2006, 21:58:22 »
Ingen tvil om at Bakke ikke går med på noe reduksjon i lønna - forståelig nok;

– Eg gir ikkje frå meg kontrakta eg har no. Eg veit at eg aldri kjem til å få ei slik kontrakt igjen. Sjølv om pengar ikkje er alt, handlar det også om å sikra seg økonomisk, seier Eirik Bakke

http://www.sognavis.no/lokal_sport/article2260559.ece

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

rastafari

Re: Bakke solgt
« Svar #109 på: August 28, 2006, 22:02:34 »
Jeg synes EB får drit mye ufortjent kritikk. At EB kom til Leeds når champagnen flommet og gullfiskene svømte og pengene forsavnt, er det ikke hans skyld. Han er vel ikke skyld i at han er mye skadet heller, selv om han er skyldig i et par andre idiotiske hendelser utenfor banen.
Jeg mener at Bakke er absolutt god nok for Leeds og at klubben trenger han på banen for å rykke opp. Om MrBates har sett på oversikten og sett lønna; oj den på bort, for stå for Bates regning. EB har vært en av Leeds' beste i år, fikk oss videre i Carling og gjør en innsats for klubben.

Jeg tror EB er solgt, men at det krangles om pris og hvor mye Leeds må betale av lønna hans. At Bakke går til en annen klubb med lavere lønn, er det vel ingen som oppriktig tror skal skje (som om han frivillig ville redusere lønna si i Leeds). Derfor, for at Bates skal få redusert lønnsbudsjettet, MÃ… EB ut før 31.8 kl24. Og Bates har vist tidligere, har han bestemt seg for noe så gjennomfører han det uansett om det er fornuftig eller ikke. Noen ganger prater den mannen før han har tenkt.

Lykke til Eirik Bakke, og takk for innsatsen i Leeds United gjennom mange år!!!
« Siste redigering: August 28, 2006, 22:03:28 av rastafari »
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Masinga

Re: Bakke solgt
« Svar #110 på: August 28, 2006, 22:03:03 »
Det ender vel med at Bakke ikke selges denne gangen heller. Da blir det jo interessant å se hva Leeds velger å gjøre videre. Midtbanen trenger sårt spillere av Bakkes og Stones kaliber. Det blir vel til at Bates blir sittende på sitt kontor og telle penger og skylder på Bakke at reglene er som de er. Og Blackwell fortsetter som løpegutt og eier ikke personlig integritet.

Jeg mener, det er en del år siden Bosman-dommen nå. Det nytter lite å skjelle ut enkeltspillere for at reglene er som de er. Skyld på domstolen i Haag.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

Promotion 2010

Re: Bakke solgt
« Svar #111 på: August 28, 2006, 22:18:30 »
BATES og BLACKWELL:

"Vi kommenterer aldri en overgang før den er i havn."

Camara.......Bates
Bakke........Blackwell



BATES er imidlertid sta. Bakke spiller n ok ikke i høst uansett, hvis ikke en overgang er i orden innen fredag, så blir det nok en realitet i januar.

BATES skremte Seth J for et år siden, men skremmer han Hauge og Bakke???
« Siste redigering: August 28, 2006, 22:19:13 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Svend Anders

Re: Bakke solgt
« Svar #112 på: August 28, 2006, 22:22:54 »
Nå har jeg ikke fått noen ny info om saken, men jeg er fristet til å spekulere i om klubben har mottat et bud på Eirik fra en klubb han selv ikke ønsker seg til, på grunn av sportslig, økonomiske og/eller andre grunner - derav de taktiske utspill fra Hauge og Bakke selv.

Som det nevnes av andre tror jeg ikke at Eirik vil slite tribunen dersom det ikke blir noen overgang. I verste fall er dette et siste engangs-stunt av Bates for å lokke interessenter, som ikke lykkes.

Så må det vel forøvrig nevnes om Bates at han "hits you first, then let you speak" - det er hans dønn ærlige (?) - og ofte svært omdiskuterte - måte å opptre på. Henger du fortsatt med etter å ha blitt "testet", står du langt bedre rustet.

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Bakke solgt
« Svar #113 på: August 28, 2006, 23:03:45 »
quote:
Originally posted by samadhi
 Sjølv om pengar ikkje er alt, handlar det også om å sikra seg økonomisk, seier Eirik Bakke



275 000 kr/uka *52 uker (eller hvordan det nå er man regner fotballår mon tro???)*5 år=  71 500 000 kr

Ja, det gjelder å sikre seg økonomisk... [B)]...han har vel bare 60 mill av disse inntjent ennå...





I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

26Killa

Re: Bakke solgt
« Svar #114 på: August 28, 2006, 23:08:32 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_1455781,00.html

killer boots, man!!

26Killa, tidligere Foreverleeds
I'm proud to say: I took it in the ass for Leeds tonight".
Robbie Williams

B-m

Re: Bakke solgt
« Svar #115 på: August 28, 2006, 23:14:17 »
Pluss alt av bonuser! : Kanskje 1-2 million pund.. Og pluss landslagsinntekter..: 500 000 pund.


Og med tanke på at Leeds har gitt 70 millioner kroner til Eirik(400 000 kroner per spilte kamp), og antakaligvis brukt 20 millioner kroner på alle skadene hans(rehab og operasjoner), så gud forby, gud forby gå ned 10 000 pund i uka Eirik.


« Siste redigering: August 28, 2006, 23:17:26 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Jon R

Re: Bakke solgt
« Svar #116 på: August 28, 2006, 23:35:31 »
Eirik Bakke har vist sitt rette ansikt i denne saken og i det minste vært ærlig nok til å innrømme at pengene går foran alt, også den sportslige karierren. Han var villig til å tråkke over liket Leeds United da vi nesten gikk konkurs for halvannet år siden, og vil neppe fire på kravene nå heller. Som tusen takk til klubben som hat betalt noen hundre tusen tusen pr kamp han har spilt.

Jon R.
Jon R.

Lids

Re: Bakke solgt
« Svar #117 på: August 28, 2006, 23:49:34 »
Jepp, vekk med Ikonet vårt.

http://www.icons.com/no/bakke/home.html [:o)]

Thomas
« Siste redigering: August 29, 2006, 00:10:43 av Lids »
Thomas

lojosang

Re: Bakke solgt
« Svar #118 på: August 28, 2006, 23:57:29 »
Hvis denne tråden fortsetter blir jeg nødt til å oppdatere oppsummeringen min på Engelsk Syke-avdelingen! [:D]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

pale

Re: Bakke solgt
« Svar #119 på: August 29, 2006, 00:05:23 »
Støtter de siste fem talere.
Godt å bli kvitt han, får håpe det skjer.
Han er så grådig at jeg blir kvalm, "sikre seg økonomisk..", æsj!

Hva i all verden har han gjort for å fortjene 70-80 mill fra klubben vår?