Ex-spiller: Jonathan Douglas

Started by B-m, August 31, 2006, 17:15:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

flynn

Resten av inneværende sesong: Douglas, pga engasjement og at han er i form, spiller fast og har holdt seg stort sett skadefri. Han har heller ikke blamert hverken seg eller klubben så vidt jeg vet.
Fra neste år; hakke peiling

Flynn

R - R

quote:
Originally posted by RoarG

Hva med Heath? Han spiller fast, og har vel lagt unna de verste unotene[:0].

Change is the constant that cannot be changed.

Og grunnlaget for å velje Heath er.......? Ein vel ikkje spelarar berre fordi dei spelar fast.

Både Cressy og Dougie er spelarar som ofrar seg for klubben, så ein av dei er absolutt gode alternativ ut i frå dei føresetnadane. Moore er ein anna slik spelar, men er litt usikker på om han er den som kan pese spelarane framover. Thompson kan kanskje vere eit alternativ pga hans rutine, men han ser vi mest sannsynleg ikkje så mykje til resten av sesongen.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

RoarG

Hvorfor Heath? Tja, bare en tanke. Han spiller fast, og ofrer seg vel like mye som de andre på laget. Om han er en ledertype gjenstår å se.

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Kelly bør få kapteinsbindet og fast plass!
MOT

GeirO

Begrunnelse: Hvis ikke noe spesielt har skjedd i garderoben regner jeg med at han har en spesiell plass i klubben og har respekt fra alle newcomers.

Håper unWise leser dette.
MOT

kjelvi

quote:
Originally posted by GeirO

Kelly bør få kapteinsbindet og fast plass!

TILTREDES!

Budda

Så absolutt!!! Gi han kapteinsbindet. Hvordan er situasjonen hans? Hvilken skade er han ute med?
Endre

GeirO

Noen påstår Kelly har en ankelskade. Tror ikke Kelly er enig!
MOT

kjelvi

tenk dere trøkken på tribunen når Leeds løper inn på matta med Kelly i front med armbind.

rent psykologisk vil dette gi en opptur som rekker helt hjem til stua mi.
ser heller ikke at dette bør gi en effekt i stallen. godeste kelly har en spesiell status i klubben!

auren

Det er en ting som folk glemmer litt her. Hvor på banen en kaptein skal spille. Under Wise så har kapteinsbindet og visekapteinsbindet gått til midtbanespillere (Nicholls og Derry). Tror nok Wise helst vil ha en spiller som spiller sentralt på midten (Han var vel kaptein selv, og hadde samme rolle). Det er EN av grunnene til å velge Douglas. At han virker å gi 100% i hver kamp, er sjelden skadeutsatt, og virker å være "en likanes fyr" er andre grunner. Faktisk er Douglas det beste alternativet av de som spiller for øyeblikket.

Kelly som kaptein vil vi dessverre aldri få oppleve tror jeg. Han har vel vært kaptein tidliere i karrieren, men enten er han skadet eller "skadet", så jeg tror ikke Wise vil gi ham bindet. Dessverre...

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ragnar

Enig med flere her inne at Douglas er det beste valget som kaptein ut sesongen. Mye pga hans innsats, at han er lite skadeutsatt og innsats på banen.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

B-m

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

RoarG

Ikke dumt forslag. Kanskje noe "fersk" i A-lags-sammenheng? Hvordan er engelsken hans?
quote:
Originally posted by B-m

Marques for meg

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Du tar opp et emne som er svært viktig, unge Jon R! Ikke bare for en klubb i vår posisjon og situasjon, men for alle klubber. Kapteinen er den som leder skuta på banen, den som virkelig skal stå foran i tykt og tynt, og den som skal sette et eksempel for klubben uttad, både på og utenfor banen. Dessverre har det vist seg at Kevin Nicholls har vært et særdeles dårlig valg som kaptein. [B)]

John Douglas kan være et godt valg som kaptein, men det er ikke helt sikkert han er det. Mannen har en utrolig innsats, men han har på ingen måte et stort fotballhode. Det er en hårfin linje mellom å gi alt og å løpe rundt som hodeløse høns! Jeg aner ikke hva slags status unge Douglas har i blant de andre spillerne, men for meg er han ingen kapteinstype. Han virker rett og slett litt for vill og heit i toppen, til at jeg tror han nyter full respekt i alle situasjoner. Som sagt, det er det jeg mener og det er selvsagt ikke sikkert det er slik i garderoben og på treningsfeltet. En spiller med slik entusiasme og innsatsvilje burde vi selvsagt ha i klubben, men som kaptein? Nei, det mener jeg ikke!

Det er utrolig vanskelig å "lese" Wise og hvordan statusen i moralen er for tida. Er Kelly virkelig skadet? Er Derry virkelig skadet? Det er så mye som sies og ryktes at selv den største skeptiker kan begynne å tro på noen av dem. [8)]

Nei, det er ikke lett å si hvem som burde vært kaptein! Kanskje er Douglas det rette valget likevel? Kanskje burde vi sett Kelly med armbåndet? Han er den mest rutinerte i stallen vår, han har vært med på ups and downs og han nyter respekt hos fansen. Selv synes jeg faktisk Rui Marquez ser ut som en ganske rolig ledertype, som kanskje kunne spredd litt av selvtilliten sin videre, ikke bare til sine forsvarskolleger, men resten av laget også.

Det blir selvsagt vanskelig å si, ettersom vi ikke kjenner mye til disse typene personlig. En spiller trenger ikke nyte samme respekten på banen som han gjør utenfor, og omvendt. Det er opp til manageren å bestemme hvilken av sine disipler som gjør seg best til å lede laget i krigen. Jeg tror ikke manageren vår har gjort det korrekte valget. I disse dager trenger managere ikke bare å være gode taktikere og motivatorer, men også psykologer. Vår manager har vel strengt tatt bevist at han ikke har særlig gode psykologiske evner med tanke på å mane en samlet spillergruppe til kamp.

Han har heller ikke noe lett valg å gjøre. I vår spillergruppe kan jeg ikke se for meg noen som fortjener denne rollen fullt ut. Vi har ingen Gerrard, ingen Puyol, ingen Terry!

Auren: Med hvor på banen en kaptein bør spille, er det under Wise eller generelt i alle klubber?

- Dennis
Marching on together!

Per-Stian

Derry snakkar til Leedsunited.com, og forklarar situasjonen sin:
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~992792,00.html

Kan vi stole på at dette er rett? Er han kvitt "moldvarp"-mistanken?

Tom S

Dette var god lesning, det er vel ingen grunn til å tru at Derry lyg om dette.

Kanskje viser det seg at Kells også virkelig er skada og ikkje fryst ut pga kontraktsdetaljer...

quote:
Originally posted by Per-Stian

Derry snakkar til Leedsunited.com, og forklarar situasjonen sin:
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~992792,00.html

Kan vi stole på at dette er rett? Er han kvitt "moldvarp"-mistanken?

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Jon R

quote:
United striker Ian Moore, meanwhile, has supported Wise's decision to appoint Douglas as captain, saying: "He's got a lot of respect from the lads.
"I travel (to Leeds) with him every morning and I don't think there was a better decision than making him captain."

Dette er lovende toner. Vi er 100 % avhengig av samhold i den siste fjerdedelen av sesongen. Måtte vi banke Luton ned i league One og vise "captain" Nicholls finger`n. [8)]

Jon R.

Jon R.

kjelvi

Club captains

1920-26 Jim Baker
1926-33 Jimmy Potts
1933-34 Wilf Copping
1934-37 Jock McDougall
1937-49 Tom Holley
1949-54 Tommy Burden
1954-55 Eric Kerfoot
1955-57 John Charles
1957-59 Wilbur Cush
1959-60 Wilbur Cush, Don Revie
1960-62 Freddie Goodwin
1962-65 Bobby Collins
1965-66 Bobby Collins, Jack Charlton
1966-76 Billy Bremner
1976-82 Trevor Cherry
1982-83 Trevor Cherry, David Harvey
1983-84 David Harvey
1984-85 Peter Lorimer
1985-86 Ian Snodin
1986-87 Ian Baird
1987-88 Mark Aizlewood, Jack Ashurst
1988-89 Mark Aizlewood
1989-94 Gordon Strachan
1994-96 Gary McAllister
1996-00 Lucas Radebe
2000-01 Lucas Radebe, Gary Kelly
2001-02 Rio Ferdinand
2002-04 Dominic Matteo
2004-06 Paul Butler
2006-07 Kevin Nicholls
2007- Jonathan Douglas  

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_A.F.C._Players

Jon R

Og fortsatt mangler Brendan Ormsby i 86-87 sesongen. [;)]

Jon R.
Jon R.

Robert H.

Mye flotte navn på den lista, Kjelvi. Det første som slår meg er dessverre at Douglas antakeligvis er den svakeste kapteinen de siste 40 årene, muligens med unntak av Nicholls...

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Per-Stian

Eg avskriv ikkje Dougie som kaptein, men den ekte Leeds-guten Cresswell er for meg ein god kandidat. Noko må jo gjerast for å berge klubbens eksistens i CCC, så kanskje denne kampen kan markere ei ny linje, og då kan vi gjerne byte kapteinbindsbærar.

Richard Cresswell er ikke opprinnelig fra Leeds. Han kommer fra Bridlington, badebyen sør for Scarborough.

Jon R

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Du tar opp et emne som er svært viktig, unge Jon R!

Glimrende! [:D]

Jon R.
Jon R.

Dennis

quote:
Originally posted by Jon R

Jon R.

[:p]

- Dennis
Marching on together!

flynn

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

quote:
Originally posted by Jon R

Jon R.

[:p]

- Dennis

[|)]

flynn

Jon R

Synes Douglas viste seg som en stor kaptein igår, og gikk foran som en strålende rollemodell for de andre. Tok ansvar over hele banen og viste en enorm arbeidsmoral. I tillegg fikk vi se pasningsleggeren Douglas. Han fikk både tid og rom til å slå flere gode gjennombruddspasninger i første omgang. Dette må da være hans beste kamp i Leeds trøya til nå?  [8)]

Jon R.
Jon R.

Dennis

Sier meg fullstendig enig, Jon R! Douglas var faktisk ikke bare god, han var enorm i går. Han går foran i alle taklinger, løper mer enn alle, redder ballen på strek i sluttminuttene, har triksekonkurranse med tverrligger, og når Cresswell sparkes ned bakra, tar han jammen meg hevn for lagkameraten ved å klippe motstanderen ned lenge etter fløyta er blåst i. [:o)]

Douglas imponerte meg virkelig i går! Det som derimot er litt skummelt, er hvor passive vi blir med knappest mulig ledelse.

- Dennis
Marching on together!

auren

God kamp av Dr. Dougie i går. Han og Kish ser ut til å trives i tospann. Enig at vi blir passive etter å ha gått opp i ledelsen. Det har vel vært sjargongen hele denne sesongen. Frykten for å slippe inn ett mål blir større enn iveren til å drepe kampen med et mål til. Cressy hadde jo en gigantmulighet til å øke da han blåste skuddet over mål etter en nydelig vending. Og når vi ikke klarer å score flere mål, blir det gjerne slik at motstanderlaget presser i slutten av kampen. Egentlig en liten gylden regel i fotballen dette. Laget som ligger under, presser som regel på tampen av kamper.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Helt enig med de de 3 siste innleggene her, Jon R, Dennis og Auren. Kish og Dougie ser ut til å bli et viktig par utover.
Dougie fortjener masse ros for innsatsen sin i går. Blake gjorde også en god kamp. Vel dribler hans seg bort noe ganger,
men Robbie er teknisk, så jeg vil ikke pirke for mye på det. Han gjør uventende ting, og kan skape sjanser både for seg selv og andre.
Herlig å oppleve samholdet som preget kampen i går. Utrolig spent på hva vi kan makte mot Leicester, det var knepne tap mot Brummies og Wolves, så kanskje vi endelig lykkes på Wankers Stadium. Husker at vi slet mye mot Leicester før ( bortsett fra 6-0 seieren i mikke mus cupen ). Klarer nesten ikke å vente til tirsdag kveld. Det er noe shait å ligge i bunnen, men at det er spennende, er helt sikkert.

Dennis

quote:
Originally posted by berlin

...endelig lykkes på Wankers Stadium.

[:D]

- Dennis
Marching on together!