Ex-spiller: Jonathan Douglas

Started by B-m, August 31, 2006, 17:15:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Torgeir

He he....følg med i timen[:I][:I][8D]

"I`m hard but fair-like Leeds United"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

Jon R

Det hører også med til historien at Joel senere har slaktet Blackwell. Han mente at han ble tillagt altfor mye defensivt ansvar i spillet sitt, og at dette var årsaken til at han ikke ble tatt med i Australias VM tropp. [8)]

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Enrique

Griffiths har dratt med halen mellom beina, tilbake til Australia. Men det vet du vel Karl?

Enda et bomkjøp å skrive på lista for de som ønsker å tilrettelegge for at Blackwell må gå, med andre ord...

Det satt langt bak i hodet en eller annen opplysning om at Griffiths hadde forsvunnet igjen, men jeg husker bare lovprisningsordene fra Blackwell når han kom, hvilken "uslepen diamant han er" osv.

Jeg har vært kritisk til alle managere på Elland Road siden de siste månedene av Very Terribles regjeringstid tidlig 2003. Jeg var helt sjokkert når Peter Reid fikk jobben. Tenkte at han kanskje var rett mann likevel, når Leeds United redda plassen i mai 2003. Så gikk alt over skeis sommeren 2003. Reid framstod som Reid igjen, med noen fordømte lånespillere og elendig fotball. Det teller heller ikke til Blackwells fordel at det var Reid som hentet ham til Elland Road. Når det er sagt, skal selvsagt alle managere vurderes på resultatene (og litt på arbeidsforholdene). Men Blackwells fredningstid har vært over i ca. åtte måneder nå. Det eksisterer ikke lenger unnskyldninger for de valgene han gjør. Derfor skyter jeg løs. Alle som føler at det blir vel mye negativitet, får ha meg unnskyldt.

4ever arcticwhite

Stakkars mannen...(Griffits..) Tenk en kantspiller som må jobbe hjemover. Slikt kan vi da ikke ha noe av i moderne fotball. Er man høyre ving, så er man høyre ving, og da skal man aldri være bak midtstreken, og ikke løpe når motstanderen har ballen. Det vet da vel alle!

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Karl Hot Shot

Men så var det den offisielle teamlista, da, til alle dere som hardnakket hevder at Parker, Richardson og Howson ikke kan spille på midten:

http://www.leedsunited.com/page/PlayerProfiles/0,,10273,00.html

Erik_

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg var helt sjokkert når Peter Reid fikk jobben.

Jeg med. [xx(]
En kompis av meg som er Arsenal supporter disset meg hver dag under Reid's regime. I dag hører jeg ikke et kny. Jeg tar det som positivt.[8D][:D]
quote:

Men Blackwells fredningstid har vært over i ca. åtte måneder nå. Det eksisterer ikke lenger unnskyldninger for de valgene han gjør. Derfor skyter jeg løs. Alle som føler at det blir vel mye negativitet, får ha meg unnskyldt.

Det er vel ingen bedre tid på forumet for utløp for frustrasjon angående Blackwell, enn akkurat nå. Så skyt løs Hot Shot. Vi (dere) har bare godt av mer "negativitet". Det får i allefall meg til å gå litt mer stille i OEF-gangene. (legg merke til: litt)

Ps. Selv om Howson og Parker står som midfielders, så trenger vel ikke det å bety sentral midtbanespiller, som Douglas er. Som jo var utløp i akkurat den diskusjonen. (Sorry Karl, jeg må fortsatt befinne meg i trassalderen eller noe slikt)

Karl Hot Shot

Det er bare det at begge har blitt brukt som indreløpere på reservelaget. Parker har jeg dessuten sett spille selv, så jeg er ikke så veldig avhengig av andres rapporter der.

kjellern

Hei Karl !

Howson er jo i utgangspunktet spiss, men er blitt benyttet som offensiv sental midtbanespiller både på juniorlaget og reservelaget i år. Har etter rapportene spilt meget bra i denne posisjonen, med en meget god "touch". Har fylt 17 år og vil nok få prøve seg litt på A-laget ila sesongen - selv om hans kroppsbygningen betegnes som en typisk juniorspiller.

Parker var jo opprinnelig venstreving og fikk blant annet mange kamper på det engelske U 16, U17 landslaget i denne posisjonen - faktisk litt vanskelig å forstå at dette var en gammel venstreving når man så han på stopperplassen i Sarpsborg ! Virket vel nærmest litt treg og "klumpete" ? Uansett har han de siste par årene i hovedsak blitt benyttet som venstreback, med enkelte kamper som midtstopper på reservelaget ifjor...

Karl Hot Shot

Ut fra rapportene fra reservelaget våren 2006 tør jeg å sette skjorta mi på at Howson har mer å gjøre på førstelaget enn Douglas i hvert fall, selv uten å ha sett ham spille live.

Erik_

Hvorfor sa du ikke det med en gang da!

Aargh [}:)]

Må tilføye, for den offisielle verdens skyld.

Jeg er selvsagt ikke enig med deg Karl. Av prinsipp.

Har en følelse av at du ikke er avhengig av andres rapporter, uansett hva det skal være jeg. Synes du er en strålende bidragsyter. Venter fortsatt på rapporten din fra Skottlandsturen da. Men nå skal vi ikke bli for sentimentale her. [8D][;)]

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Enrique

Hvorfor sa du ikke det med en gang da!

Aargh [}:)]

Må tilføye, for den offisielle verdens skyld.

Jeg er selvsagt ikke enig med deg Karl. Av prinsipp.

Har en følelse av at du ikke er avhengig av andres rapporter, uansett hva det skal være jeg. Synes du er en strålende bidragsyter. Venter fortsatt på rapporten din fra Skottlandsturen da. Men nå skal vi ikke bli for sentimentale her. [8D][;)]

Jeg drar til England 29. september. 24. november drar jeg på nytt til Skottland. Hibs v Celtic og Rangers v Kilmarnock (eller var det omvendt?). Kan prøve å skrive en rapport fra Skottlandsturen denne gang, dersom Hibs viser fram noen nye spillere.

Erik_

Hadde vært flotters det. [:)]

Jon R

quote:

Det er bare det at begge har blitt brukt som indreløpere på reservelaget. Parker har jeg dessuten sett spille selv, så jeg er ikke så veldig avhengig av andres rapporter der.

Dette blir litt som Walton diskusjonen ifjor. Er han stopper eller er han midtbane? Frazer har vi alle sett som høyre kant og h/v back. Tror ikke han har spilt indreløper men han kan nok mestre den rollen og. Når det gjelder Howson,har jeg absolutt fått inntrykk av at han har blitt beskrevet som "striker", mer enn midfielder i de reserve- og jr-kampreferatene jeg har lest.  Men Karl har opplagt et poeng her, siden han er oppført som midfielder. Poenget er at i Douglas har vi fått en typisk indreløper type. 5 mål på 40 kamper er også godkjent for en offensiv midtbanespiller. Blackwell får jo ellers mye kritikk for å bruke spillere ute av posisjon, så sånn sett bør dette være positivt ift å ha en mest mulig komplementær tropp. Douglas er dessuten ung og utviklet seg i positiv retning gjennom oppholdet ifjor. Han kan bli en meget nyttig tilvekst for oss.

Jon R.
Jon R.

HåvardK

quote:
Originally posted by Jon R

quote:

Hvorfor står ikke Joel Griffits på den offisielle teamlista?

Sikkert fordi han forlengst har vendt tilbake til sitt moderland og Newcastle United. [8)]

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~874945,00.html

Jon R.

Ja, det gjelder å følge med!

Peter7

At man spiller godt i ett lag tilsier jo ikke at man automatisk spiller godt i et annet - selv i en dårligere liga.

Ã...rsaken kan være så mangt. I Einarssons tilfelle kommer det vel av skader og en manager som rent taktisk befinner seg et sted midt i forrige århundre.

Send in the [:o)]

------------------------------------------------------

Hva med Griffits og Einarsson, da? Begge er hentet inn av Blackwell, men har siden blitt borte fra rampelyset. Jeg husker spesielt Gylfi Einarsson godt fra den tida han herjet i tippeligaen. Kunne han spille godt i Tippeligaen, må han jo også kunne gjøre det i Championship.

------------------------------------------------------
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Svend Anders

Jeg mener nå at man ikke bør sette "Eirik mot Douglas" i en ren bytte-boks.

Erstatteren for Eirik ble hentet for mange uker siden og heter Kevin Nicholls. Jonathan Douglas er hentet inn på lav-risiko (hva gjelder penger), og vil være med å UTFYLLE midtbanebehovene våre gjennom sesongen.

Hva gjelder Gylfi skjønner jeg kke helt hva som skjer, og han skal visst være skadet igjen nå. Om han hadde vært frisk ser jeg ikke at KB ville hatt ham lenger enn til benken, og det mest sannsynlig samtidig som han ville skrytt Gylfi opp i skyene... (og han har jo allerede fått ny kontrakt).

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Peter7

For øvrig så trenger vi nå flere spillere med innstilling som Douglas, og færre med innstilling som Bakke - talent eller ikke talent.

Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

MrK

Gylfi kan en bare frigi - han er kun en kostnad - skadefritt i 24 timer er vel rekord - han var da ikke så skade utsatt i Norge, var han Torgeir?
Kan ikke helt se at han tilfører noe, eller skal jeg gjenoppta mitt korstog mot elendig Medical?
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

lojosang

quote:
Originally posted by MrK

Gylfi kan en bare frigi - han er kun en kostnad - skadefritt i 24 timer er vel rekord - han var da ikke så skade utsatt i Norge, var han Torgeir?
Kan ikke helt se at han tilfører noe, eller skal jeg gjenoppta mitt korstog mot elendig Medical?

Det korstoget kan vi nok ha gående, dessverre. Her er jeg enig med den Negative Blokken [:(!]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Jon R

For å gjøre det klart med en gang: Jon Douglas spilte ingen god kamp på lørdag. Men en ting merket jeg meg: Gløden og entusiasmen lå utenpå trøya hans. Han prøvde virkelig å mane sine medspillere til kamp med kroppspråk og verbale instruksjoner. Jeg undres allikevel på om unge Douglas har den naturlige autoriteten til å bære ansvaret i denne turbulente og vanskeligee tiden.  

Jeg spør meg selv: Hva skjer i spillergruppa nå som Nicholls har brent alle broer både til Leeds og Luton i inneværende sesong? Er det klokt i det hele tatt å ha han på treningsfeltet? Har spillerne tillitt til den nye kapteinen? Hva med visekaptein Derry? Er han "frikjent" for muldvarp mistankene eller går de andre spillerne og skuler på han? Hvem er de naturlige lederne i stallen? En spiller som Moore har tydligvis en viss status, siden han snakket på vegne av spillerne om Nicholls affæren. Hva tenker han om at Douglas fikk kapteinssbindet? Hadde ikke en rutinert spiller som Cresswell vært et mer naturlig valg? [8)]

Jeg er vannvitig spent på hva som vi skje i spillergruppa de neste ukene. Se ikke bort fra at rykter om slåsskamp på treningfeltet og taklinger i knehøyde vil svirre på Waccoe. Vår CCC eksistens avhenger rett og slett av at sspillerne drar i samme retning. Er dette i det hele tatt mulig slik situasjonen har utviklet seg? En pekepinn får vi trolig allerede mot Luton om noen dager. Kjenner spenningen bygge seg opp allerede....[:0]

Jon R.
Jon R.

venadis

Douglas er ikke rette mannen til kapteinsbindet til det er han altfor opptatt med å fokusere på hvor ballen er. Han jager konstant og i det han oppnår å få tak i den er det om å gjøre og få den bort, resultatet er som regel et elendig skudd eller vi mister ballen til motstanderne. Douglas oppnår stort sett en ting - forstyrre motstanderne i det oppbyggende spill.

Hvem er rette mann for å bære vårt edle kapteinsbind? Jeg vil tro en skadefri Thompson subsidiært den mest erfarne av våre egne - Lewis eller Blake.

Uansett tror jeg vi vinner mot Luton og jeg gleder meg fryktelig[;)]

Per-Stian

Eg avskriv ikkje Dougie som kaptein, men den ekte Leeds-guten Cresswell er for meg ein god kandidat. Noko må jo gjerast for å berge klubbens eksistens i CCC, så kanskje denne kampen kan markere ei ny linje, og då kan vi gjerne byte kapteinbindsbærar.

sindre12

For meg er kapteinen???
Lewis eller Creswell.
Beckford 4 England!

Ferre

Kapteinen bør være en som står frem som et godt eksempel når det gjelder fighting og lagmoral, og skal kunne få med seg de andre spillerne til å gjøre det samme. Synes Douglas er et helt greit valg, vil sikkert gjøre en god jobb i den rollen.

-WE'LL BE BACK-

isak

Cresswell e utan tvil min favoritt

kongsmo

tror egentlig at vi ikke har en veldig egnet kapein i dagens mannskap, hadde troen på derry. noen som vet hvor/hva er skjedd med han???
ellers så var det vel som forventet at wise valgte en på midtbanen som kaptein.

"SNIFFER"
"SNIFFER"

Sheridan

Sikkert like greit med Douglas som noen av de andre...

auren

Vi vet selvsagt best hvem som er egnet som kaptein. Vi kjenner faktisk bedre til spillernes egenskaper enn idioten Wise. Han har kun vært med dem i 5 måneders tid, mens vi har fulgt dem i åresvis og vet hvilke personlige trekk de har!

auren - hoderystende...

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

folkens - det kan kanskje være greitt å velge en kaptein, som etter all sannsynlighet er å finne på banen i de fleste av de gjenstående kampene. Da stikker faktiskt Douglas seg ut.

RoarG

Cresswell er altfor skadeutsatt til å komme på tale som kaptein. Douglas er greit valg. Kunne ha gått for Lewis også. Hva med Heath? Han spiller fast, og har vel lagt unna de verste unotene[:0].

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020