Skrevet av Emne: Verdensmester i amatør  (Lest 12630 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #30 på: September 04, 2006, 02:10:28 »
quote:
Originally posted by h.b

selvsagt lener jeg meg ikke tilbake, men koser meg over slike svar som dette[:D]
Sitat
Originally posted by rasandeokse

Som vanlig trekker h.b seg tilbake etter et par kritiske synspunkter på sin post, som han ikke klarer å gå ut og forsvare. gjemmer seg og pønsker ut mer eder å galle til en ny herlig tråd. gleder meg alt



Med andre ord har du ingenting å stille opp med på kritiske spørsmål, og intet ønske om å forsvare ubegrunnede påstander.

Det er jo flott å få det oppklart - heretter skal jeg etter beste evne konsekvent avstå fra å kommentere de mange kommentarene som er tatt ut av ingenting.

Fortsatt god helg!

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

Sten

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #31 på: September 04, 2006, 02:33:13 »
quote:
Originally posted by h.b

Ja nå vil jeg påstå at det er nettopp dette Leeds er. Vi har en eier som ikke har noen fremtidsplaner med Leeds. Nissefar Bates savner vel London.Vi har en manager som er dårlig/meget dårlig på det taktiske. Leedslaget er sånn midt på treet når det gjelder kvalitet. De som påstår noe annet er Leedssupportere som roser sine egne spillere høyere en hva fakta er.Leeds lar ikke unggutta slippe til og selger dem fortere enn hva andre klubber gjør.Hvis noen påstår at de unge spillerne ikke er gode nok,ja da har vi et elendig ungdomsarbeide i klubben.
Så får endelig håpe at Leeds reiser seg og overpresterer slik Leeds gjorde det i fjor.






Hvorfor ikke bare sette på denne tapen?




Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

Jon R

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #32 på: September 04, 2006, 03:15:53 »
quote:
Så får endelig håpe at Leeds reiser seg og overpresterer slik Leeds gjorde det i fjor.


For å ta deg litt på alvor, håkon: Jeg undres litt over denne. Du hevder jo ellers at vi har en manager som ikke får det beste ut av spillerne. Som er en dårlig taktiker og motivator. Allikevel skriver du at vi overpresterte i fjor. Du snakker om en sesong der du hamret løs på Blackwell i kjent stil. Nå mener du plutselig at vi presterte over evne. Hva mener du med dette? Fint om du kan bruke litt tid på å forklare dette, så kan kanskje den neste "Blackwell og Bates UT!" tråden din heller vente litt?  [:)]

Jon R.
Jon R.

Promotion 2010

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #33 på: September 04, 2006, 05:03:47 »
quote:
Dette er en moden og fornuftig måte å forholde seg til problemstillinger på - uansett om det nå gjelder Leeds, eller andre og viktigere ting i livet.


Enrique - det ser ut som om du har havnet i terapi, og det på nettet i all offentlighet! [:D][:D][:D]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Erik_

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #34 på: September 04, 2006, 05:35:38 »
Hehe

Det er derfor bra at ingen vet det fulle og hele navnet mitt, hvor gammel jeg er og hvilken by jeg kommer fra og nå bor i. Heldigvis vet ingen hvem som skjuler seg bak dette latterlige latin-amerikanske spansk-inspirerte "Enrique".

Dette er så bra med nick, der jeg ikke har lagt frem noe av denne personlige infoen.




Eh... eller... oops... åh pokker! [:I]

Får jeg avslag i prisen på dette Asbjørn?

skl

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #35 på: September 04, 2006, 17:12:41 »
Jeg synes Bates og Blackwell har gjort en flott jobb med både økonomi og med og få på beina et brukbart lag,men det trengs å tenkes langsiktig og gi supporterene de rette signalene.Ungdomsarbeid er viktigere en aldri før, klassespillere er rett og slett for dyr for leeds å kjøpe!! Derfor skal klubben selvfølgelig ikke selge slike som Lennon dette gir helt feil signaler og dette er en av grunnene til at inntektene uteblir. 18-20000 PÃ… HJEMMEKAMPENE SVIKT I SALG SUPPORTERUTSTYR HVORFOR JO P.G.A SIGNALENE SOM LEDELSEN SENDER. Jeg så en forsvaret salget av lennon med fremtidige lønnsutgifter?? Vis ledelsen i Leeds tenker likt denne karen så kan vi nok erkjenne at vi aldri kommer i den posisjon denne klubben skal være.Alle som vokser opp som elsker leeds united må ha helter de ser opp til SMITH.BATTY, LENNON ,KELLY OSV. Dette blir det både engasjement og penger i kasse av salg av biletter og suporterutstyr.DETTE FOR DU IKKE MED SPILLERE SOM CRAINEY,HORESFIELD OSV.Jeg er dessverre av den oppfattning at når leeds for frem en mann for fremtiden så blir de fristet til å selge for peanøtter og ikke se lenger en ne4ste kamp.


                        Hilsen en leedsmann.
 

Jon R

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #36 på: September 04, 2006, 17:47:25 »
Vanskelig å være uenig med deg, leeds mann. Når det gjelder Lennon var han nok en spiller med en idiotisk kontrakt fra PL tiden. Han gikk utrolig nok ned i lønn da han skrev under kontrakt med Spurs. Under Bates vil det forhåpentlig aldri mer skje at vi selger en ung spiller utfra en slik argumentasjon. Den nye lønnstrukturen vil nok forhindre det. Når også Kelly forsvinner neste år, vil stallen utelukkende bestå av spillere som har fått kontrakter etter at nedrykket var et faktum, samt at vi ikke lenger vil betale x-spillere og managere "etterlønn". Da vil fremtiden se langt lysere ut, også med tanke på å beholde de beste av talentene våre. [:)]

Jon R.
Jon R.

kjellern

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #37 på: September 04, 2006, 18:23:06 »
Du har noen gode poenger skl som jeg stiller meg 100% bak - ungdomsarbeidet er viktigere enn noen gang. Tror dette er det som kan skape ny entusiasme i og rundt Leeds - tror imidlertid at det er først om 1-2 år vi ser om den nye gullgenerasjonen med Rose, Wilkinson, Howson mfl vil kunne bli sentrale brikker på A-laget. Kanskje kan spillere som Madden, Rothery og Bayly, som er et par år eldre ta steget i år ? Jeg er litt i tvil om disse 3 er gode nok, har kanskje mest tro på høyrebacken Madden

Det som imidlertid bør løftes litt lengre frem i hjernebarken er at vi nå faktisk er i en situasjon som er anderledes enn dengang vi måtte kjøre garasjesalg på alt som var av talenter i klubben. Vi har fremdeles en noe svak cash-flow, men den er i bedring. Salget av Hulse kan diskuteres, selv mener jeg fremdeles at for en pris på inntil 3 mill pund var salget riktig - men dette kan som sagt disukteres opp og ned (som allerde har blitt gjort her inne !)

Neste år burde vi være i en helt annen posisjon finansielt. Allerede i år er det imidlertid slik at vi (ifølge Bates) har sagt nei til bud på 9 forskjellige spillere de siste par månendene - tror noen at vi hadde gjort det for et til to år siden ? Kanskje kan det være at noen av våre gullklumper selges i januar dersom det kommer inn et fantasibud, men da er klubben i en posisjon hvor man kan vurdere om dette er riktig langsiktig. Vi er i ferd med å få uavhengigheten tilbake....

Dersom denne klubben skal komme tilbake i toppen av engelsk fotbll (topp 6) er vi avhengig av å få frem 4-5 virkelige toppspillere fra akademiet (flere knepp over eksempelvis Morris og Walton) vi har klart det før og jeg tror vi gjør det igjen! Mulig det er C-vitaminpillen som slår inn nå......................God mandag til skl og alle andre.

   

 
 

Erik_

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #38 på: September 04, 2006, 18:25:49 »
Jeg tror ikke vi får se denne utflaggingen av talent a'la Lennon igjen. Ikke for den summen. Først og fremst fordi vi nå er i en annen posisjon enn for et par år siden. Nå vil nok f.eks Rose være mye dyrere enn skarve £1M hvis han skulle bli solgt. Det ser man bare på hva Bates mener tapet av Taiwoo og Woods er verdt...

Hvis teorien om at Bates er her bare for å selge videre når all gjeld er slettet. Som har blitt påpekt her på forumet tidligere. Så skjønner jeg ikke hvorfor Lennon ble solgt for skarve -en millionen-. Så fremt han ønsker å få mest mulig profitt igjen i Leeds mener jeg. For meg virker brilleglassene til Bates å være ganske tykke, og synet skal det ikke være noe i veien med. Hørselen derimot...

Bates har jo vist at han har teft på fotball og talent, han er iallefall ingen imbesil på det området. Dette med Lennon virker mer for meg som at det ikke bare var klubben som ville selge, men at spilleren selv (+ agenten) også hadde et ord med i laget. Men dette blir jo bare unødvendige spekulasjoner. Dette med billettpriser, osv. Er derimot meget kritikkverdig...

Personlig tror jeg peanøttsalget er slutt. Men det får jo vise seg da. Kan tenke meg at det blir ramaskrik, med god grunn, hvis det skulle fortsette, nå som ting ser bedre økonomisk ut i allefall. Nå virker det som vi kan bruke metoden 'pick and choose' mer ofte, enn hva tilfellet har vært de siste traumatiske årene.

Og velkommen skal du være Svein. Flott med nye folk på forumet, da jeg begynner å bli litt lei av han derre Jon fyren. Neida, du kan være ålreit til tider du også. Gjerne rundt sommartider hey hey... [:)]

Jon R

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #39 på: September 04, 2006, 18:47:27 »
quote:
jeg begynner å bli litt lei av han derre Jon fyren. Neida, du kan være ålreit til tider du også. Gjerne rundt sommartider hey hey... [:)]



[}:)]

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #40 på: September 04, 2006, 20:22:23 »
Jeg vil påstå at selve Leeds United-ånden (eller "sjela", for de som foretrekker slike klisjeer) går ut på å gi ungguttene i klubben sjansen på førstelaget. Alle årganger av Leeds United med noenlunde suksess har hatt med flere egenproduserte spillere. Kevin Blackwell leker med ilden når han ikke gir ungguttene tilstrekkelig med muligheter til å vise seg fram i førsteelleveren, særlig når vi på nytt har en gjeng med virkelig store talenter klare.
 

HåvardK

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #41 på: September 04, 2006, 23:43:48 »
Jeg er langt på vei enig med deg i poenget her, Karl. Selv om jeg kun har rapporter å støtte meg til når det gjelder unggutta, syns jeg vi bør kunne forvente en planlagt matching av disse - f eks i kamper som mot Chester - når det åpenbart er såpass mange temmelig middelmådige spillere i troppen. Dette er diskutert mange ganger før, og jeg har hele tiden stått for en slags "ungdomslinje", à la den linjen O´Leary la seg på da han tok over.

Dessverre blir enhver slik diskusjon så håpløst hypotetisk så lenge få, om noen faktisk får prøve seg. Derfor må det etterhvert gå an å påstå at Blackwell virker å være skeptisk til en slik linje, siden Kilgallon faktisk er det eneste eksempelet på en ung spiller fra egen stall som har spilt seg til en fast plass på laget. Ikke en gang Lennon var å regne som sikker på laget i vår første sesong i CCC(her spilte vel alderen en viss rolle, dog).

B-m

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #42 på: September 04, 2006, 23:46:30 »
Matchet ikke Blackwell Lennon lett siden Ridsdale hadde gitt ham en slik kontrakt hvor lønna steig etter hver kamp han spilte, var vel oppe i 15 000 pund i uka da vi solgte han.:0

Gikk ned i lønn da han signet for Tottenham, og det sier litt om det syke regimet Ridsdal & co
« Siste redigering: September 04, 2006, 23:47:20 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

HåvardK

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #43 på: September 04, 2006, 23:50:41 »
Det kan godt stemme, Bjørn-Marius. Allikevel spilte vel Lennon de fleste kampene på slutten av sesongen, men jeg mener å huske at han delvis kom inn som innbytter(nå stoler jeg kanskje litt for mye på min hukommelse her. Men det rokker allikevel ikke ved poenget mitt - tror jeg).

jarle

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #44 på: September 05, 2006, 02:37:37 »
Lennon er verdt 15.000 pund i uka... minimum... med ham på laget hadde vi rykket opp... i tillegg trolig noen tusen fans til på ER per kamp... 2000x 40 pund = 8000 pund per kamp... og noen ekstar solgte drakter...

Det må føye seg inn i rekken av dårligste salg ever...
Cantona var det dårligste... det gjorde oss dårlige og fienden MAN U ufattelige gode...

TOP 10 liste dårligste salg... kom igjen...

1. Cantona (til fienden??)
2. Lennon (mannen som erstatter Becks på landesen nesten gratis)
3. Robinson (Englands beste keeper nesten gratis)
4. Lee Bowyer (falt i verdi fra 9 mill pund til 100.000 pund på noen uker???)
5.

osv

TOP 10 beste salg
1. RIO F (money money..reddet vel klubben fra konkurs det salget)
2. Woodgate ( invalid for 9 mill pund...konge)
3. Gentle Giant til Juventus..
4.
osv

Svend Anders

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #45 på: September 05, 2006, 03:24:15 »
Ingen garanti for opprykk med Lennon på laget, og heller ingen garanti for publikums oppmøtet.

Tar vi med at han bare hadde ett år igjen av kontrakten og Leeds trengte penger til å forsterke andre deler av laget, setter det handelen i et litt annet lys.

Det gjør det derimot ikke noe mer "opprivende" å se unge Aron herje på både Spurs og England, selvsagt.

Historien om hvorfor vi solgte Cantona har vel de fleste hørt nok nå, så at det er tidenes dårligste salg må i så fall være fra en helt spesiell vinkel.

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

Tom S

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #46 på: September 05, 2006, 03:32:18 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Ingen garanti for opprykk med Lennon på laget, og heller ingen garanti for publikums oppmøtet.

Tar vi med at han bare hadde ett år igjen av kontrakten og Leeds trengte penger til å forsterke andre deler av laget, setter det handelen i et litt annet lys.

Det gjør det derimot ikke noe mer "opprivende" å se unge Aron herje på både Spurs og England, selvsagt.

Historien om hvorfor vi solgte Cantona har vel de fleste hørt nok nå, så at det er tidenes dårligste salg må i så fall være fra en helt spesiell vinkel.

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com



Nei, fortell meg kvifor dette salget ikkje var latterlig.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

jarle

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #47 på: September 05, 2006, 04:01:39 »
Litt sex inne i bildet... men jeg hadde sparka de andre ikke Cantona... Med han hadde Leeds etablert seg som et topplag isteden så solgte vi alt vi hadde...

Cantona
Batty
Speed
Strachan ga seg vel
McAllister forsvant også... Englands beste midtbane opp i støv og glansbilder...

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Verdensmester i amatør
« Svar #48 på: September 06, 2006, 18:19:16 »
quote:
Originally posted by h.b

Ja nå vil jeg påstå at det er nettopp dette Leeds er. Vi har en eier som ikke har noen fremtidsplaner med Leeds. Nissefar Bates savner vel London.Vi har en manager som er dårlig/meget dårlig på det taktiske. Leedslaget er sånn midt på treet når det gjelder kvalitet. De som påstår noe annet er Leedssupportere som roser sine egne spillere høyere en hva fakta er.Leeds lar ikke unggutta slippe til og selger dem fortere enn hva andre klubber gjør.Hvis noen påstår at de unge spillerne ikke er gode nok,ja da har vi et elendig ungdomsarbeide i klubben.
Så får endelig håpe at Leeds reiser seg og overpresterer slik Leeds gjorde det i fjor.






I all værden; er du "planta" som muldvarp av en konkurrerende fanklubb eller?
Yeboahs vitne

Karl Hot Shot

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #49 på: September 06, 2006, 20:13:28 »
H.b vil klubben bare godt. Han er Leeds United-supporter god som noen. I likhet med mange av oss andre lurer han bare på hva som har rammet oss. Var det bare et tilfeldig lynnedslag på høylys dag? Var det bare Ridsdale som f**ka det hele opp? Eller er det noen også i dagens Leeds United-ledelse som har skjulte agendaer?
 

Jon R

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #50 på: September 06, 2006, 20:35:14 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

H.b vil klubben bare godt. Han er Leeds United-supporter god som noen. I likhet med mange av oss andre lurer han bare på hva som har rammet oss. Var det bare et tilfeldig lynnedslag på høylys dag? Var det bare Ridsdale som f**ka det hele opp? Eller er det noen også i dagens Leeds United-ledelse som har skjulte agendaer?



Fint at du omformulerer h.b`s budskap for oss, Hot Shot. Det er nemlig svært mange selvmotsigelser og udokumenterte påstander i de Leeds-kritiske meldingene hans. Forøvrig er min venn Håkon, så god som gull. "Fred" vil jeg uansett aldri gi han, så lenge han er lumpen mot Blackwellen vår.  [:I][8D]

Jon R.
« Siste redigering: September 06, 2006, 20:38:48 av Jon R »
Jon R.

Karl Hot Shot

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #51 på: September 06, 2006, 20:42:49 »
Nå er det jo slik, Jon R, at jeg flere ganger tidligere har reagert på noen debattanters tendens her inne til å gjøre H.b til hakkekylling. Mange ganger tenderer innlegg til "mobbing" av fyren. Jeg har aldri møtt mannen, og ser det heller ikke som nødvendig å gjøre det. Men hans vidløftige vyer og ønsker for klubben kan møtes med noenlunde respekt.

Jeg har aldri satt meg ned og gjort noen sammenhengende analyse av H.bs innlegg. Det har tydeligvis du gjort, Jon R. Jeg svarte kun på innlegget som står rett over mitt forrige innlegg, hvor tonen var på grensa til det respektløse igjen.
 

Jon R

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #52 på: September 07, 2006, 00:22:52 »
Tror ikke du skal være så bekymret over "mobbingen" av h.b, hot-shot. H.b`s noe respektløse omtale av K.B og K.B her på forumet, møtes vel omtrent med den respekten den fortjener slik jeg ser det. Som man roper i skogen...osv.... Forøvrig vet jeg at håkon som oftest skriver som han gjør med glimt i øyet, og nettopp i håp om å provosere. ( jeg har snakket med han) Innleggene hans har da også blitt utgangspunktet for mange gode, og noen mindre gode debatter her på OEF.

Jon R.
« Siste redigering: September 07, 2006, 00:23:34 av Jon R »
Jon R.

HåvardK

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #53 på: September 07, 2006, 01:04:36 »
quote:
Originally posted by Jon R

Tror ikke du skal være så bekymret over "mobbingen" av h.b, hot-shot. H.b`s noe respektløse omtale av K.B og K.B her på forumet, møtes vel omtrent med den respekten den fortjener slik jeg ser det. Som man roper i skogen...osv.... Forøvrig vet jeg at håkon som oftest skriver som han gjør med glimt i øyet, og nettopp i håp om å provosere. ( jeg har snakket med han) Innleggene hans har da også blitt utgangspunktet for mange gode, og noen mindre gode debatter her på OEF.

Jon R.



Et ikke ubetydelig poeng, Jon.

Kato

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #54 på: September 07, 2006, 02:51:45 »
Hvordan kan du, Svend Anders, forsvare salget av Aaron Lennnon med at vi måtte forsterke andre lagdeler?

Hva er det vi har manglet de siste årene, jo høyrekant.......
 

HåvardK

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #55 på: September 07, 2006, 03:19:25 »
quote:
Originally posted by kato

Hvordan kan du, Svend Anders, forsvare salget av Aaron Lennnon med at vi måtte forsterke andre lagdeler?

Hva er det vi har manglet de siste årene, jo høyrekant.......



Venstreback da?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Verdensmester i amatør
« Svar #56 på: September 07, 2006, 03:22:47 »
quote:
Originally posted by HåvardK



Venstreback da?


En rik onkel da, som er villig til å bruke pengene... ikke legger seg ut med supporterne, og dessuten ikke bor utenlands 60% av året... [^]






I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
« Siste redigering: September 07, 2006, 03:23:08 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Peter7

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #57 på: September 07, 2006, 03:27:23 »
Vi har vel til tider manglet et helt lag, når vi først begynner å tenke etter (me and Gary Kelly ...).
quote:
Originally posted by kato

Hvordan kan du, Svend Anders, forsvare salget av Aaron Lennnon med at vi måtte forsterke andre lagdeler?

Hva er det vi har manglet de siste årene, jo høyrekant.......




Vi HAR jo en venstreback nå, da:

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Tom S

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #58 på: September 07, 2006, 03:28:37 »
quote:
Originally posted by Tom S

quote:
Originally posted by Svend Anders

Ingen garanti for opprykk med Lennon på laget, og heller ingen garanti for publikums oppmøtet.

Tar vi med at han bare hadde ett år igjen av kontrakten og Leeds trengte penger til å forsterke andre deler av laget, setter det handelen i et litt annet lys.

Det gjør det derimot ikke noe mer "opprivende" å se unge Aron herje på både Spurs og England, selvsagt.

Historien om hvorfor vi solgte Cantona har vel de fleste hørt nok nå, så at det er tidenes dårligste salg må i så fall være fra en helt spesiell vinkel.

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com



Nei, fortell meg kvifor dette salget ikkje var latterlig.
Anyone?


WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Peter7

Re: Verdensmester i amatør
« Svar #59 på: September 08, 2006, 04:15:53 »
Fra historieboka:
... It goes without saying that, as League Champions, Leeds would be a prime target for enthusiastic performances by teams and players looking to improve their reputations. Even so, 1992-93 started off well, with a 4-3 victory over Liverpool in the Charity Shield, and by the time we trooped across to Germany for the first round of the European Cup in Stuttgart, things weren't looking too bad. David Rocastle had been brought in to cover/replace Gordon Strachan, but Eric Cantona was a little perturbed to find he was not an automatic choice ahead of Rod Wallace and Lee Chapman. Cantona was apparently ill in Stuttgart - that probably explains his lacklustre performance and the way he gave the ball away for the Germans' third goal, but it doesn't explain the rest of the team. When Stuttgart returned to Elland Road, the country had written Leeds off - but in one of the best performances by any English team in Europe, Leeds put Stuttgart under relentless pressure to win 4-1. The away goal should have been enough - but in their desperate attempts to keep Leeds out, the German coach had inadvertently broken a UEFA rule by fielding too many 'foreign' players. On Tuesday October 6, UEFA ordered that there should be a replay in Barcelona - on Friday 9! With less than 3 days to organise anything, it was a miracle there was anyone there at all, but 3000 Leeds fans in a crowd of 7400 made as much noise as we could in a stadium built for 110,000. Leeds went a goal up, but the Germans pulled it back, and with time running out, Wilkinson substituted the anonymous Cantona with the hard-working Carl Shutt. Within a minute of coming on, Shutt justified his manager's faith with what was to prove the winner.

The European run went no further: Leeds made a great start at Ibrox with a McAllister goal, and Strachan had a perfectly good goal ruled out for offside. The Ibrox lights then managed to get into John Lukic's eyes, the keeper missed a seemingly easy ball and Rangers were back in it and went on to win 2-1. Back at Elland Road, the referee again changed the course of the game as he failed to see John Brown's punched clearance in the Rangers area. The ball went straight upfield to Mark Hateley who scored the best goal of his career and Leeds were buried. Cantona was becoming increasingly detached from the rest of the team - but the rest of the team were equally at fault: having won the Second Division and then the First with a mixture of skill, commitment and team spirit, it seemed as if the players now thought they deserved to win games. At Watford in the Coca-Cola Cup, Cantona had 3 excellent chances and spurned each one: he just couldn't be bothered. When he was left out of the starting line-up for the next home game against Arsenal, he had a tantrum and stormed off. Wilkinson's choices for that game proved the manager right as Arsenal were hammered 3-0, but this was one of the last high-spots of the season. The following week, Cantona was transferred to Manchester United: in a well-documented phone call, Wilko had contacted Alex Ferguson to ask about the availability of some of his players, and Ferguson had countered by asking if Lee Chapman was free. The answer to that question was negative, "...but there is someone you might be interested in....". It rankled that we couldn't find a home for such a talented player. It rankled that we sold him to Man U. But most of all, it stuck in the throat that we had let a player of that skill go for just £1.2 million: a player who would be instrumental in the subsequent success of our arch-enemies.


***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'