Skrevet av Emne: Den store filmtråden/favorittfilmer  (Lest 16530 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sander86

  • Gjest
Sv: Den store filmtråden
« Svar #60 på: Januar 09, 2011, 11:25:23 »
Har mange favorittfilmer, og sett mange gode.
Men topp 5 er vell:
1. The Rock
2. The Shawshank Redemption
3. Indianda Jones: Raiders Of The Lost Ark. (egentlig alle indiana jones filmene)
4. Edward Scissorhands
5. Die Hard (alle filmene her også)

Tv serier:
1. MacGyver
2. Prison Break
3. The Mentalist
4. How I Met Your Mother
5. Entourage

MOT

Sleivind

Sv: Den store filmtråden
« Svar #61 på: Januar 12, 2011, 21:32:31 »
Er det bare jeg som synes Inception var en døll film?

ØBS

Sv: Den store filmtråden
« Svar #62 på: Januar 12, 2011, 21:34:45 »
Ser at Choen går igjen i flere innlegg her.  Må slenge meg på ettersom jeg er fan av gutta.  The Hudsucker Proxy og Barton Fink er heller ikke å forakte, ei heller Millers Crossing og den underfundige Fargo (som fikk folk i midtvesten i harnisk da de mente brdr. Choen fikk dem til å fremstå som litt for bondske og dumme).

Videre er stort sett alle Sergio Leone filmene severdige, Dollar-trilogien som nevnt over, men hans kanskje beste som også ble hans siste fem år før hans død er Once Upon a Time in America.  Kaizer, du som allerede har nevnt filmer i genren som Scorseses Goodfellas er vel kanskje enig her...?

Men det er så utrolig mye...

Gå etter en regissør du liker fremfor skuespillere (ref. Hoffmann og Hackman har gjort mye rart når det har vært dårlig med jobb), de har en tendens til å holde et jevnere nivå.

Jeg kan ramse opp filmer og regissører i lange baner som gjør bra ting, men litt utfordring må du jo ha.  Men nevn en genre du er spesielt interessert i så blir det lettere å komme med tips.

God filmkveld...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Dennis

Sv: Den store filmtråden
« Svar #63 på: Januar 12, 2011, 22:09:24 »
Er generelt veldig glad i mafiafilmer. Donnie Brasco er også en veldig bra film, som vel ikke er nevnt enda (fugget about it  ;))

Tror jeg har Once Upon a Time in America, men har aldri sett hele filmen. Vet egentlig ikke hvorfor, men må lete den fram igjen!

Sitter akkurat og ser på Blow, som også er en kjempefilm!
Marching on together!

berlin

Sv: Den store filmtråden
« Svar #64 på: Januar 12, 2011, 22:35:35 »
Her er en film jeg synes var bra: No country for old men http://www.imdb.com/title/tt0477348/.

yupp, den er bra!  :)

berlin

Sv: Den store filmtråden
« Svar #65 på: Januar 12, 2011, 22:47:56 »
Her blir jeg faktisk helt totalt handlingslammet, faktisk mye verre enn tilsvarende for musikk.
Det er for mange gode filmer til at jeg kan plukke ut 5 eller 10 eller 20, og enda verre om jeg skulle prioritere de.

Ok, dette ble jo et dritkjedelig innlegg.  :-[

Sander86

  • Gjest
Sv: Den store filmtråden
« Svar #66 på: Januar 16, 2011, 15:35:58 »
Er det bare jeg som synes Inception var en døll film?

Syntes det var en kjempebra film, kanskje litt lang, men når filmen var ferdig innså jeg at det måtte til:-)

Dennis

Sv: Den store filmtråden
« Svar #67 på: Januar 16, 2011, 15:39:50 »
Er det bare jeg som synes Inception var en døll film?

Noe oppskrytt i forhold til feks karakter på imdb, men syns absolutt det var en knallbra film. Har den samme følelsen med The Dark Knight. Er egentlig ikke fan av superheltfilmer, men Christopher Nolan (Batman Begins, The Dark Knight, Inception) er en meget dyktig regissør. Dark Knight var derimot - til tross for å være en veldig bra film - også enormt oppskrytt, antakelig pga Heath Ledgers død (som gjorde en fantastisk tolkning av Joker).

Konklusjon  ;) Nolans filmer er meget bra, dog noe overhypet.
« Siste redigering: Januar 16, 2011, 15:41:39 av Mr Kaizer »
Marching on together!

p0ndus

  • Gjest
Sv: Den store filmtråden
« Svar #68 på: Januar 16, 2011, 17:14:27 »
American History X, knallfilm syntes jeg.(har vel sett den 8-10 ganger).

Jon R

Sv: Den store filmtråden
« Svar #69 på: Januar 16, 2011, 17:15:35 »
5 klassikere av eldre dato som ikke er nevnt i denne tråden:

Ildkrigen (Quest for Fire):   Fra/Ca/Am Eventyr/ drama 1981

Mitt liv som hund: Svensk drama 1985

Elefantmannen (The Elephant man):   Bri/am drama 1980

Life of Brian: Britisk komedie/satire 1979

Modern Times: Am komedie av Charlie Chaplin 1936
Jon R.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store filmtråden
« Svar #70 på: Januar 18, 2011, 09:57:56 »
Apokalypse nå
Gudfaren 1-3
Saving private Ryan
Den tynne røde linjen
A bridge to far (kjempefilm laget i begynnelsen av 70-åra tror jeg fra 2.verdenskrig i Europa)

Mye "gammelt" men tidløst!!!
Yeboahs vitne

Masinga

Sv: Den store filmtråden
« Svar #71 på: Januar 19, 2011, 12:33:54 »
Ser at Choen går igjen i flere innlegg her.  Må slenge meg på ettersom jeg er fan av gutta.  The Hudsucker Proxy og Barton Fink er heller ikke å forakte, ei heller Millers Crossing og den underfundige Fargo (som fikk folk i midtvesten i harnisk da de mente brdr. Choen fikk dem til å fremstå som litt for bondske og dumme).
Jeg synes Coen-brødrene er litt ujevne. Fargo er fantastisk, men Millers Crossing syntes jeg var stillestående, kjedelig og karrikert. Men det er mulig at det er noe ved filmen jeg ikke har skjønt. Jeg var mest interessert i Albert Finney, som har gjort mange gode roller.

Også jeg vil fremheve Gudfaren-filmene, særlig de to første. Har også sansen for Jason Bourne!
Masinga, medl.nr. 1250

Jon R

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #72 på: Januar 19, 2011, 14:04:48 »
Slår sammen disse to trådene jeg ettersom de har samme tema og en rekke glimrende tips til de filminteresserte.  :)
Jon R.

Sander86

  • Gjest
Sv: Den store filmtråden
« Svar #73 på: Januar 19, 2011, 18:19:04 »
American History X, knallfilm syntes jeg.(har vel sett den 8-10 ganger).

Utrolig bra film =) Sett en del ganger selv.

vielljaa

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #74 på: Januar 20, 2011, 23:51:21 »
Waterworld
I love you man
Blood and bone
Disturbia
Forgetting Sarah Marshall
Hancock
Iron Man 1 og 2
Seven pounds
The bank job
World's greatest dad
The Sniper

Her er et utvalg av kanskje ikke bare Oscar-nominerte filmer, men rett og slett god underholdning :)
There is only one United

vielljaa

Sv: Den store filmtråden
« Svar #75 på: Januar 20, 2011, 23:53:04 »
Er det bare jeg som synes Inception var en døll film?

Syntes det var en kjempebra film, kanskje litt lang, men når filmen var ferdig innså jeg at det måtte til:-)

Var det bare meg som ikke helt "tog han"? :P Stilig å se på for all del, men hadde problemer med å henge med til tider :)
There is only one United

lojosang

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #76 på: Januar 21, 2011, 02:34:32 »
Waterworld
I love you man
Blood and bone
Disturbia
Forgetting Sarah Marshall
Hancock
Iron Man 1 og 2
Seven pounds
The bank job
World's greatest dad
The Sniper

Her er et utvalg av kanskje ikke bare Oscar-nominerte filmer, men rett og slett god underholdning :)

Oioi! Megalomangigantkalkunen Waterworld? Jaja. Den blir jo ekstra festlig når man vet at det har gått med et middels sentralafrikansk bruttonasjonalprodukt for å kreere middelmådigheten.  ;D
Hancock, derimot, er noe så spesielt som en underholdende og til dels intelligent Will Smith film. Jeg likte den.  :D
- Leif Olav

vielljaa

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #77 på: Januar 21, 2011, 14:03:15 »
Waterworld
I love you man
Blood and bone
Disturbia
Forgetting Sarah Marshall
Hancock
Iron Man 1 og 2
Seven pounds
The bank job
World's greatest dad
The Sniper

Her er et utvalg av kanskje ikke bare Oscar-nominerte filmer, men rett og slett god underholdning :)

Oioi! Megalomangigantkalkunen Waterworld? Jaja. Den blir jo ekstra festlig når man vet at det har gått med et middels sentralafrikansk bruttonasjonalprodukt for å kreere middelmådigheten.  ;D
Hancock, derimot, er noe så spesielt som en underholdende og til dels intelligent Will Smith film. Jeg likte den.  :D

Vet ikke hvorfor jeg liker Waterworld, men jeg husker den alltid veldig godt når det er snakk om film :) Nå må jeg også legge til at jeg er alt-etende når det kommer til film, så jeg kan med andre ord finne på å like de mest hjernedøde komediene :D

For de som er "samurai-frelst" så anbefaler jeg filmer om Zatoichi - en blind gammel mann som er ekstrem på sverdkunsten. Også må jeg ikke glemme 300 for de som setter pris på gladvold ;D
There is only one United

magnuer

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #78 på: Januar 21, 2011, 16:22:54 »
Tilfeldig rekkefølge: Band of brothers, Saving private Ryan, Bad Boys, Jason Bourne, National Security, Tomme tønner, Black hawk down

lojosang

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #79 på: Januar 21, 2011, 16:42:09 »
Waterworld
I love you man
Blood and bone
Disturbia
Forgetting Sarah Marshall
Hancock
Iron Man 1 og 2
Seven pounds
The bank job
World's greatest dad
The Sniper

Her er et utvalg av kanskje ikke bare Oscar-nominerte filmer, men rett og slett god underholdning :)

Oioi! Megalomangigantkalkunen Waterworld? Jaja. Den blir jo ekstra festlig når man vet at det har gått med et middels sentralafrikansk bruttonasjonalprodukt for å kreere middelmådigheten.  ;D
Hancock, derimot, er noe så spesielt som en underholdende og til dels intelligent Will Smith film. Jeg likte den.  :D

Vet ikke hvorfor jeg liker Waterworld, men jeg husker den alltid veldig godt når det er snakk om film :) Nå må jeg også legge til at jeg er alt-etende når det kommer til film, så jeg kan med andre ord finne på å like de mest hjernedøde komediene :D

For de som er "samurai-frelst" så anbefaler jeg filmer om Zatoichi - en blind gammel mann som er ekstrem på sverdkunsten. Også må jeg ikke glemme 300 for de som setter pris på gladvold ;D

Har nettopp sortert DVD-samlingen min. Delvis på kategori, og har en egen hylle satt av til hjernedød komedie.  ;D
John Candy rocker pels.
Og Chevy Chase var også festlig til han ble nykter.  :)
- Leif Olav

euphor9

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #80 på: Januar 21, 2011, 16:53:41 »
Tilfeldig rekkefølge: Band of brothers, Saving private Ryan, Bad Boys, Jason Bourne, National Security, Tomme tønner, Black hawk down

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett Black hawk down,beste filmmusikk ever.
Hans Zimmer på sitt beste! Denne med Lisa Gerrard og en dude jeg ikke husker navnet på fra filmen på ett utdødd fransklignende språk som heter Breton er helt fantastisk(synes jeg).  Hele soundtracken fra filmen er meget bra.   http://www.youtube.com/watch?v=LMMAQbJeG8E

Anbefaler oxo å se filmen "Happines"  ,men den er litt syk.  
Tar for seg pedofili og mord osv,men den er oxo morsom på en merkelig måte.
En sånn independent New York film,lages endel bra filmer utenfor Hollywood.

Dawn of the dead fra 1978 bør vel oxo nevnes,beste zombiefilmen som er laget. Av selveste
George A Romero.  Night of the living dead,day of the dead og Land of the dead kan vel oxo nevnes,men Dawn of the dead er den beste.   Men dette er selfølgelig sjangerfilmer,men ser humoren i slike filmer.
« Siste redigering: Januar 21, 2011, 16:59:03 av euphor9 »

Dennis

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #81 på: Januar 21, 2011, 17:23:52 »
En sånn independent New York film,lages endel bra filmer utenfor Hollywood.

Dawn of the dead fra 1978 bør vel oxo nevnes,beste zombiefilmen som er laget. Av selveste
George A Romero.  Night of the living dead,day of the dead og Land of the dead kan vel oxo nevnes,men Dawn of the dead er den beste.   Men dette er selfølgelig sjangerfilmer,men ser humoren i slike filmer.

Jeg vil heller snu "ligningen" og si: Det lages en del bra filmer i Hollywood!  ;) De har jo samme oppskrift på det aller meste!

Har du forresten sett zombieserien The Walking Dead?

Ser at Waterworld nevnes! Jeg gikk slukøret i mange år og trodde jeg var den eneste som likte floppen! Så kom det etterhvert fram at det er veldig mange som syns den er stor underholdning!  :) Tror kanskje noe av grunnen til at jeg liker den - på tross av sleske kommentarer og åpenbare plot holes - er den ufrivillige komedien den til tider er.  :)
« Siste redigering: Januar 21, 2011, 17:30:32 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Sander86

  • Gjest
Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #82 på: Januar 21, 2011, 17:29:03 »
Waterworld
I love you man
Blood and bone
Disturbia
Forgetting Sarah Marshall
Hancock
Iron Man 1 og 2
Seven pounds
The bank job
World's greatest dad
The Sniper

Her er et utvalg av kanskje ikke bare Oscar-nominerte filmer, men rett og slett god underholdning :)

Oioi! Megalomangigantkalkunen Waterworld? Jaja. Den blir jo ekstra festlig når man vet at det har gått med et middels sentralafrikansk bruttonasjonalprodukt for å kreere middelmådigheten.  ;D
Hancock, derimot, er noe så spesielt som en underholdende og til dels intelligent Will Smith film. Jeg likte den.  :D

Waterworld er jo konge underholdning. Når jeg så den første gangen følte jeg den var verdens beste film, vell å merke mange år siden. Men kjempe gøy underholdning =)

lojosang

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #83 på: Januar 21, 2011, 17:48:52 »
En sånn independent New York film,lages endel bra filmer utenfor Hollywood.

Dawn of the dead fra 1978 bør vel oxo nevnes,beste zombiefilmen som er laget. Av selveste
George A Romero.  Night of the living dead,day of the dead og Land of the dead kan vel oxo nevnes,men Dawn of the dead er den beste.   Men dette er selfølgelig sjangerfilmer,men ser humoren i slike filmer.

Jeg vil heller snu "ligningen" og si: Det lages en del bra filmer i Hollywood!  ;) De har jo samme oppskrift på det aller meste!

Har du forresten sett zombieserien The Walking Dead?

Ser at Waterworld nevnes! Jeg gikk slukøret i mange år og trodde jeg var den eneste som likte floppen! Så kom det etterhvert fram at det er veldig mange som syns den er stor underholdning!  :) Tror kanskje noe av grunnen til at jeg liker den - på tross av sleske kommentarer og åpenbare plot holes - er den ufrivillige komedien den til tider er.  :)

Hva? Liker du ikke sleske kommentarer? Da kommer nok neppe vi to over ens.  ;D
Zombieland, Død Snø og Shaun of the Dead er forøvrig mine favoritter på zombiefronten.
- Leif Olav

euphor9

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #84 på: Januar 21, 2011, 18:08:17 »
En sånn independent New York film,lages endel bra filmer utenfor Hollywood.

Dawn of the dead fra 1978 bør vel oxo nevnes,beste zombiefilmen som er laget. Av selveste
George A Romero.  Night of the living dead,day of the dead og Land of the dead kan vel oxo nevnes,men Dawn of the dead er den beste.   Men dette er selfølgelig sjangerfilmer,men ser humoren i slike filmer.

Jeg vil heller snu "ligningen" og si: Det lages en del bra filmer i Hollywood!  ;) De har jo samme oppskrift på det aller meste!

Har du forresten sett zombieserien The Walking Dead?

Ser at Waterworld nevnes! Jeg gikk slukøret i mange år og trodde jeg var den eneste som likte floppen! Så kom det etterhvert fram at det er veldig mange som syns den er stor underholdning!  :) Tror kanskje noe av grunnen til at jeg liker den - på tross av sleske kommentarer og åpenbare plot holes - er den ufrivillige komedien den til tider er.  :)

Lages vel endel bra filmer både i Hollywood og utenfor Hollywood da ;)

Har selfølgelig sett "The Walking dead" Mr kaizer.  Venter på nye episoder,og det kan visst ta litt tid hvertfall. Har vel nevnt den serien  i serietråden. 

Kato

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #85 på: Februar 06, 2011, 09:09:40 »
Så Oscar-belønte "Prescious" i går. Spesiell film. Gir litt å tenke på når hovedpersonen på 16år venter sitt andre barn med sin egen far.....

Terningkast 4 (svak)
 

Wexler

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #86 på: Februar 06, 2011, 11:21:19 »
Dr. Strangelove
Gudfaren I
Dead Poets Society
Saving Private Ryan
True Romance
Heat
Ørneredet
 

Dennis

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #87 på: Februar 06, 2011, 19:29:41 »
Dr. Strangelove
Gudfaren I
Dead Poets Society
Saving Private Ryan
True Romance
Heat
Ørneredet

You cannot fight here, this is the war room!  ;D
Marching on together!

bwirum

Sv: Den store filmtråden
« Svar #88 på: Februar 07, 2011, 14:01:55 »
Er det bare jeg som synes Inception var en døll film?
Nei, den var helt på trynet. På nivå med Eyes Wide Shut.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Hobben

Sv: Den store filmtråden/favorittfilmer
« Svar #89 på: Februar 07, 2011, 19:07:20 »
Jeg har sett mange bra filmer, men en av de beste må være Blood Diamond.
Rogaland Whites