Skrevet av Emne: EX-eier: Ken Bates  (Lest 359551 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
EX-eier: Ken Bates
« på: Oktober 05, 2006, 03:50:00 »
[V][V][V][V][V][V][V][V][V][V]
Nå har jeg mistet troa på at Bates er rett mann for Leeds videre. Nei selg klubben Bates og kom deg tilbake til Monaco.
Jeg orker ikke mere av deg. Du er gjerrig og har ingen ambisjoner [V][V][V][V][V][V][V][V][V][V]


« Siste redigering: August 22, 2013, 15:46:46 av Promotion 2010 »

SirOlsen

Sv: Bates
« Svar #1 på: Oktober 11, 2006, 11:29:20 »
Jeg må si meg veldig enig med deg h.b. I allefall virker det slik på meg.. okei, en får selvsagt stikke fingeren i jorda og si at det må en mann til med "baller" rundt økonomiroret for å få klubben opp på beina igjen. På meg virker det ikke direkte som om herr Bates mangler det, og har jeg forstått ting riktig så er klubben alt på god vei til å komme eg opp av den økonomiske gjørma vi var for kort tid siden.

Det store MEN i mine øyne er et par ting som jeg stusser veldig på.. en ting er Bates samarbeid med supporterklubbene. I en slik tid Leeds er i nå, hvor i allefall "medgangssupporterne" forlater skipet, tror jeg ikke det er særlig lurt av Bates å legge den kalde skulder til de ekte Leeds-fans som støtter laget i tykt og tynt. For her er det mange faktorer som spiller inn.. Feks et opprykk ville som kjent gitt Leeds sårt trengte økonomiske midler. Men et opprykk får man ikke uten at man tar poeng. Og hvem er det som skal skaffe oss poeng?.. Jo, det er våre "likely lads" det. Da kan man jo spørre seg om hvorfor man feks på død og liv må bruke en mann om S.Crainey gang på gang på gang, når han like mange ganger viser at han ikke kan levere varene.

Selvsagt, sammenliknet med tiden før Ridsdale kjørte oss ad dundas, så har vi jo bare gode gamle trofaste Kelly igjen. Ut av den stallen vi har pr.dags dato med både suspensjoner og skader så tror jeg ikke man har "råd" til å IKKE åpne lommeboka for sårt trengte forsterkninger. Men klart, vi som sitter på sidelinja og "ser på" kan jo mene om mangt tross de ansvarlige nok også har sine gode grunner og argumenter for ting og tang.. Det er bare det at visse ting begynner å lukte litt vel mye "rev" av med tiden. Det er ikke bra.

Så et spørsmål da kan være; "Hvor lurt er det egentlig av Herr Bates å nærmest erklære "krig" mot den harde kjerne av supportere? For hvem er vel bedre til å motivere gutta våre PÃ… BANEN enn vi fans som heier dem fram?.."

Jeg sitter også igjen med inntrykk av at Bates bærer mangel av ambisjoner. Ã… være gjerrig frem til de røde tall begynner å bli grønne igjen, kan jeg dog skjønne.. men kanskje være uenig i vise grep.. (men nå er det jo han som styrer det.. og ikke jeg). Men målet må vel uansett bli det samme?.. Klubben vil ikke bli noe rikere med NOK et nedrykk i allefall.. Det merksnodige synes jeg, er at når man ser på bilder av Bates, så får jeg ikke akkurat følelsen av at dette er "snille bestefar". Det er mere av den iskalde totalt ukarismatiske typen... Jaja, kanskje vi trenger en slik for å få økonomien på rett kjør.. men selv om de tallene ogå er viktige, så er det vel så viktig å huske at det er til syvende og sist lagets prestasjoner på banen og poeng som til syvende og sist vil telle.

MARCHING ON TOGETHER!
« Siste redigering: Oktober 11, 2006, 11:35:20 av SirOlsen »
-SirOlsen-

R - R

Sv: Bates
« Svar #2 på: Oktober 11, 2006, 17:36:45 »
Det som gjerne er Bates sitt mål med klubben er å få klubben tilbake på rett kjøl, økonomisk sett, og så selge klubben vidare. Til sommaren er klubben nærast gjeldsfri i følge rapportane, og langt meir attraktiv enn den var for halvanna år sidan. Riktig nok eig ikkje klubben stadion eller Thorpe Arch lenger, men sjølve klubben er i det minste gjeldsfri. Bates kan sikkert tene ein del millionar pund på eit vidaresalg basert på desse forholda.

Det siste vi som klubb vil ha er ein Ellis ala det Villa hadde, utan vilje til å føre klubben vidare. Villa sleit leeeeeeenge med den gamle gjerrigknarken ved roret...

Eg kan akseptere at året i år blir eit kvileår i så måte, gjerne moderate investeringar. Men viss ting ikkje skjer neste sommar, når klubben skal ha ein bra økonomi, må klubben få ein ny eigar.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Per-Stian

Sv: Bates
« Svar #3 på: Oktober 11, 2006, 17:44:15 »
Ser ein del likheitstrekk me utviklinga t Blackwell og Bates. Sistnemnde redda oss frå økonomisk konkurs, ordna opp i mange rutinar og problem, men har no byrja å vise svakheitsteikn. Blackwell bygde opp eit heilt nytt Leedslag som verkeleg va i oppløysing, vi greide playoff-finale ifjor, men denne sesongen har vi ikkje klart å halde fram framgongen. D vart ut me Blackie, og håpar d e noko sanning i ryktet om eit lokalt konsortium og takk og farvel t Bates.

SirOlsen

Sv: Bates
« Svar #4 på: Oktober 12, 2006, 06:04:07 »
Må si meg enig i det som blir sagt i begge de to siste postene her.

Kan og akseptere et år med moderate investeringer, som R-R sier, men like fullt må vi gjøre noe med plasseringen vår på tabellen. Hjelper ikke hvor mye moderasjon vi viser om vi skal havne i enda lavere divisjoner. Tror i allefall jeg. Men selv om det ser stygt ut akkurat pr dags dato, så er det heldigvis mange poeng igjen som skal deles ut.

Når det gjelder det mye omtalte konsortiumet, håper jeg også at det er noe i det ryktet. Det hadde nok ikke skadet om vi hadde noen der med både midler og kanskje evne og sans for å satse litt på klubben isteden for å konsentree blindt om å få vekk gjeld . For som det virker på meg, så gir Bates en lang finger i om det går ad dundas med både lag og tasbellplassering. Riktignok en svært krass "beskyldning" fra min side som jeg dog ikke kan bevise. Men nå sa jeg jo og at "virker som"..

Nei, la oss for all del håpe at ting skjer fremover nå. Heldigvis er jo jeg også glad for å få klubben så gjeldfri som mulig. For bare det kan jo sikkert få noen til å se fremover og satse mere på klubben annet enn rent økonomisk. For meg virker det nesten litt som om Bates ikke er så opptatt av feks midler som vi kan få ved et evt opprykk til Premier League. Nå er jo dette rett og slett en ren undervurdering fra min side av Herr Bates. Men jeg ser jo i forskjellige forum og liknende at det er flere enn meg som deler litt av samme oppfatning. Man håper jo uansett det beste da.

Det som kanskje har fått meg aller mest til å tvile på Bates, er vel hans holdning til suppporterklubbene. (som nevnt før i et tidligere innlegg). Jeg har forsøkt å lest alt jeg har kunnet rundt det, men samma hvilke argumenter jeg leser som er kommet, så blinker det allikevel en alarmlampe for meg.

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Sydhagen

Sv: Bates
« Svar #5 på: Januar 13, 2011, 08:52:53 »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Bates
« Svar #6 på: Januar 13, 2011, 08:58:36 »
Du kom meg i forkjøpet Sydhagen. Leste akkurat artikkelen, og dette er svært fornuftig. Nå får vi rundt en million pund vi ikke har budsjettert med og Bates sier indirekte at dette er penger som skal gå til forsterkning av spillerstallen.

Likte godt denne:

"But there are good players out there and if Simon decides he wants to bring them in then watch this space."


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

4ever arcticwhite

Sv: Bates
« Svar #7 på: Januar 13, 2011, 09:10:17 »
Fornuftig å budsjettere med lav-profil bortekamp uten tv-dekning i begge cupene, i motsetning til mange norske klubber som budsjetterer med minimum kvartfinale i cupen....

Dette er også ganske bra:
Grayson is planning other arrivals before the end of the month, with a new central midfielder among his priorities, and Bates said: "Simon has my full support if and when he decides who he wants. Obviously we don't have a bottomless pit. We're not in debt and we don't intend to be so we're going to be conservative.

Gjeldsfri, med intensjoner om å fortsette slik. Men noen ganger MÃ… man satse, og investere med lånte penger, dog innenfor fornuftige rammer.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Kickthemdown

Sv: Bates
« Svar #8 på: Januar 13, 2011, 09:16:27 »
Kjøp tilbake Elland Road nisse! Ã… thorp arch..   :-[

martind

Sv: Bates
« Svar #9 på: Januar 13, 2011, 09:38:06 »
God lesning dette :) har hele tiden ment at Bates har gjort en god jobb, og at klubben blir drevet fornuftig. Til tross for lite penger brukt har vi hatt en fremgang sportslig som jeg faktisk er imponert over. Jeg tror derimot at vi må ha nye eiere for å kjempe i toppen av premier league, men vi ligger nå ann til å kjempe om opprykk denne sesongen, og det skal Grayson, Bates og gutta ha kreditt for :)
MOT!! We are Leeds!

trondt

Sv: Bates
« Svar #10 på: Januar 13, 2011, 10:10:04 »
God lesning dette :) har hele tiden ment at Bates har gjort en god jobb, og at klubben blir drevet fornuftig. Til tross for lite penger brukt har vi hatt en fremgang sportslig som jeg faktisk er imponert over. Jeg tror derimot at vi må ha nye eiere for å kjempe i toppen av premier league, men vi ligger nå ann til å kjempe om opprykk denne sesongen, og det skal Grayson, Bates og gutta ha kreditt for :)
:)

pedro

Sv: Bates
« Svar #11 på: Januar 13, 2011, 10:35:17 »
Bates driver klubben vår på en moderne måte. Han gambler ikke med vår kjære klubb, styrer skuta med tydelighet og har ingen hensikt i å påføre klubben mere gjeldsproblemer. De fleste fotballklubber i europa kjører enda på med skyhøye spillerlønninger og dertil gjeld. Sistnevnte er en tikkende bombe som veldig raskt vil eksplodere med dertil følger at mange klubber vil forsvinne fra fotballkartet.

Bates er en dyktig forretningsmann med begrensede likvider og driver klubben Leeds deretter, heldigvis. Det er heller ingen tvil om at hans taktikk fungerer og det sågar utmerket. Vi var, som kjent, dødsdømt for kun få år siden, men er nå en klubb på veg frem og oppover. Jeg finner det rett og slett komfortabelt slik Bates driver klubben. Og for å si det på vestlandsk; vi er med på en skute klar for sjøsetting mens flere andre er ombord i skuter klar for de indiske strender ref. Liverpool, Aston Villa etc etc etc

I tillegg til nøktern moderne klubbadministrering er Bates i besittelse av en fremtidsmanager, Simon Grayson. Jordnær, faglig dyktig og utad presentabel ledertype. Med SG tror jeg aldri vi vil oppleve utenomsportslige fadeser eller annet som måtte skade klubben. Han holder ro i rekkene og styrer det sportslige med en imponerende, ja nesten irriterende, ro. Måtte han få arbeidsro i maaange år slik at vi oppnår kontinuitet.
Leedsomaniac

Jon R

Sv: Bates
« Svar #12 på: Januar 13, 2011, 13:37:54 »
God lesning dette :) har hele tiden ment at Bates har gjort en god jobb, og at klubben blir drevet fornuftig. Til tross for lite penger brukt har vi hatt en fremgang sportslig som jeg faktisk er imponert over. Jeg tror derimot at vi må ha nye eiere for å kjempe i toppen av premier league, men vi ligger nå ann til å kjempe om opprykk denne sesongen, og det skal Grayson, Bates og gutta ha kreditt for :)

Regner med at du ikke mente dette våren 2007 også?  ;)

Sannheten er vel at bates drev klubben som en full sjømann fra han tok over klubben og frem til nedrykket og administrasjonen våren/ sommeren 2007. Blackwell fikk alt for mye penger og mistet grepet da han ikke trengte å bruke akadamispillere på førstelaget lengre. Sett i ettertid var dette nesten en Ridsdale 2 periode i Championsship målestokk... :o

Etter administrasjonen har Bates utvilsomt drevet klubben fornuftig, med stram glidelås på lommeboka og relativt kompromissløs holdning til grådige spillere og agenter. Fremtiden ser unektelig mye lysere idag enn kun for et år siden men minner om at vi fortsatt befinner oss på samme nivå i ligasystemet som da Bates tok over. En rosemalt fortelling om alt Bates har fått til etter at han "reddet" klubben blir dermed veldig historieløs slik jeg ser det. 
Jon R.

nord

Sv: Bates
« Svar #13 på: Januar 13, 2011, 14:15:12 »
Sålænge det går fremad resultatmæssigt og gælden forsvinder - så er det fornuftigt!

 ??? Måske er det nødvendigt at bruge penge på spillere og optage en vis gæld  - indenfor et rimeligt niveau!  ??? Eller kan man man sætte penge tilside og betale kontant når det kræves? jeg ved ikke om det fungerer sådan??
 

Sydhagen

Sv: Bates
« Svar #14 på: Januar 13, 2011, 14:23:48 »
Tror ikke det er veldig lurt å ta opp mye gjeld mens Leeds ligger i cola ligaen.
Men det er mer aktuelt å ta opp lån når klubben når PL for kjøp av spillere, tilbakekjøp av stadion/treningsanlegg og oppgradering av samme stadion/anlegg.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lojosang

Sv: Bates
« Svar #15 på: Januar 13, 2011, 14:40:44 »
JonR er ute med hammeren sin, og det uten å ramme verken tomler eller treverk rundt selve spikerhodet.

Når det gjelder opptak av gjeld er det noe klubben bør vurdere kun for å skaffe seg fast eiendom, les Thorp Arch og Elland Road. Lån for spillerkjøp er for risikabelt. Nå er fortsatt den økonomiske situasjonen i GB såpass alvorlig at det er ekstremt vanskelig å få lån, spesielt til fotballklubber. Og antakelig enda mer spesielt fotballklubber som har vår tvilsomme betalingshistorikk.
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: Bates
« Svar #16 på: Januar 13, 2011, 14:44:26 »
God lesning dette :) har hele tiden ment at Bates har gjort en god jobb, og at klubben blir drevet fornuftig. Til tross for lite penger brukt har vi hatt en fremgang sportslig som jeg faktisk er imponert over. Jeg tror derimot at vi må ha nye eiere for å kjempe i toppen av premier league, men vi ligger nå ann til å kjempe om opprykk denne sesongen, og det skal Grayson, Bates og gutta ha kreditt for :)

Regner med at du ikke mente dette våren 2007 også?  ;)

Sannheten er vel at bates drev klubben som en full sjømann fra han tok over klubben og frem til nedrykket og administrasjonen våren/ sommeren 2007. Blackwell fikk alt for mye penger og mistet grepet da han ikke trengte å bruke akadamispillere på førstelaget lengre. Sett i ettertid var dette nesten en Ridsdale 2 periode i Championsship målestokk... :o

Etter administrasjonen har Bates utvilsomt drevet klubben fornuftig, med stram glidelås på lommeboka og relativt kompromissløs holdning til grådige spillere og agenter. Fremtiden ser unektelig mye lysere idag enn kun for et år siden men minner om at vi fortsatt befinner oss på samme nivå i ligasystemet som da Bates tok over. En rosemalt fortelling om alt Bates har fått til etter at han "reddet" klubben blir dermed veldig historieløs slik jeg ser det. 
spot on Jon!

Promotion 2010

Sv: Bates
« Svar #17 på: Januar 13, 2011, 15:49:47 »
God lesning dette :) har hele tiden ment at Bates har gjort en god jobb, og at klubben blir drevet fornuftig. Til tross for lite penger brukt har vi hatt en fremgang sportslig som jeg faktisk er imponert over. Jeg tror derimot at vi må ha nye eiere for å kjempe i toppen av premier league, men vi ligger nå ann til å kjempe om opprykk denne sesongen, og det skal Grayson, Bates og gutta ha kreditt for :)

Regner med at du ikke mente dette våren 2007 også?  ;)

Sannheten er vel at bates drev klubben som en full sjømann fra han tok over klubben og frem til nedrykket og administrasjonen våren/ sommeren 2007. Blackwell fikk alt for mye penger og mistet grepet da han ikke trengte å bruke akadamispillere på førstelaget lengre. Sett i ettertid var dette nesten en Ridsdale 2 periode i Championsship målestokk... :o

Etter administrasjonen har Bates utvilsomt drevet klubben fornuftig, med stram glidelås på lommeboka og relativt kompromissløs holdning til grådige spillere og agenter. Fremtiden ser unektelig mye lysere idag enn kun for et år siden men minner om at vi fortsatt befinner oss på samme nivå i ligasystemet som da Bates tok over. En rosemalt fortelling om alt Bates har fått til etter at han "reddet" klubben blir dermed veldig historieløs slik jeg ser det. 

Hva ville du gjort hvis du hadde tatt over en klubb som var i fritt fall. Full-sjømann-karakteristikken er vel best egnet til Ridsdale. Han brukte penger som en full sjømann. Bates knep pengesekken igjen, mer som en skotte, Skotte  :D, enn sjømannen du nevner.

Om fulle sjømenn ansetter managere som du ikke liker trynet på, vet jeg ikke.... Men at Bates hele tiden har jobbet administrativt for å redde klubben har jeg hele tiden hatt øynene oppe for. Om han dermed har benyttet seg av et knep eller to som han har plukket opp i en kneipe nede ved havna er for meg helt uinteressant!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Bates
« Svar #18 på: Januar 13, 2011, 18:10:10 »
God lesning dette :) har hele tiden ment at Bates har gjort en god jobb, og at klubben blir drevet fornuftig. Til tross for lite penger brukt har vi hatt en fremgang sportslig som jeg faktisk er imponert over. Jeg tror derimot at vi må ha nye eiere for å kjempe i toppen av premier league, men vi ligger nå ann til å kjempe om opprykk denne sesongen, og det skal Grayson, Bates og gutta ha kreditt for :)

Regner med at du ikke mente dette våren 2007 også?  ;)

Sannheten er vel at bates drev klubben som en full sjømann fra han tok over klubben og frem til nedrykket og administrasjonen våren/ sommeren 2007. Blackwell fikk alt for mye penger og mistet grepet da han ikke trengte å bruke akadamispillere på førstelaget lengre. Sett i ettertid var dette nesten en Ridsdale 2 periode i Championsship målestokk... :o

Etter administrasjonen har Bates utvilsomt drevet klubben fornuftig, med stram glidelås på lommeboka og relativt kompromissløs holdning til grådige spillere og agenter. Fremtiden ser unektelig mye lysere idag enn kun for et år siden men minner om at vi fortsatt befinner oss på samme nivå i ligasystemet som da Bates tok over. En rosemalt fortelling om alt Bates har fått til etter at han "reddet" klubben blir dermed veldig historieløs slik jeg ser det. 

Hva ville du gjort hvis du hadde tatt over en klubb som var i fritt fall. Full-sjømann-karakteristikken er vel best egnet til Ridsdale. Han brukte penger som en full sjømann. Bates knep pengesekken igjen, mer som en skotte, Skotte  :D, enn sjømannen du nevner.

Om fulle sjømenn ansetter managere som du ikke liker trynet på, vet jeg ikke.... Men at Bates hele tiden har jobbet administrativt for å redde klubben har jeg hele tiden hatt øynene oppe for. Om han dermed har benyttet seg av et knep eller to som han har plukket opp i en kneipe nede ved havna er for meg helt uinteressant!  ;)

Det er ingen tvil om at vi levde over evne sesong 2 i Championsship. Dessverre var Blackwell en mye bedre manager det første året etter "Gary Kelly & I", enn han var når Bates begynte å øse ut penger på Cresswell, Blake, Nicholls, Westlake m.fl. Vi må huske at dette skjedde i en tid da de økonomiske skjelettene åpenbart må ha skranglet høylydt i skapene på Elland Road.  :o

Dette er heldigvis snøen som falt i fjor. Det viktigste er at Bates åpenbart må ha lært av Blackwell tiden. Dette til tross for at han aldri offentlig har vedkjent seg ansvaret for vanstyret i perioden 2005 til 2007, men glatt skjøvet alt ansvaret over på sine forgjengere.  :-X
Jon R.

Boxman

Sv: Bates
« Svar #19 på: Januar 13, 2011, 18:44:05 »
JonR er ute med hammeren sin, og det uten å ramme verken tomler eller treverk rundt selve spikerhodet.

Når det gjelder opptak av gjeld er det noe klubben bør vurdere kun for å skaffe seg fast eiendom, les Thorp Arch og Elland Road. Lån for spillerkjøp er for risikabelt. Nå er fortsatt den økonomiske situasjonen i GB såpass alvorlig at det er ekstremt vanskelig å få lån, spesielt til fotballklubber. Og antakelig enda mer spesielt fotballklubber som har vår tvilsomme betalingshistorikk.


Skal ikke påstå jeg vet dette med sikkerhet, men den vanligste måten å finansiere spillerkjøp på, er jo en rett og slett avtaler med selgende klubb, å betale avtalt beløp i avdrag. Som Aston Villa gjorde når de kjøpte Delph fra oss f.eks.
Just saying...  ::)
Proud to be Leeds!

Superfan

Sv: Bates
« Svar #20 på: Januar 13, 2011, 19:36:46 »
Kjøp tilbake Elland Road nisse! Ã… thorp arch..   :-[

Glad i ordene "nisse" og "gnom", du.

Xern

Sv: Bates
« Svar #21 på: Januar 13, 2011, 20:48:45 »
Thorp Arch først, takk (:
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kickthemdown

Sv: Bates
« Svar #22 på: Januar 13, 2011, 21:03:34 »
Kjøp tilbake Elland Road nisse! Ã… thorp arch..   :-[

Glad i ordene "nisse" og "gnom", du.
Begge ordene passer perfekt til Bates.  :)

Superfan

Sv: Bates
« Svar #23 på: Januar 13, 2011, 22:27:02 »
Kjøp tilbake Elland Road nisse! Ã… thorp arch..   :-[

Glad i ordene "nisse" og "gnom", du.
Begge ordene passer perfekt til Bates.  :)

Bare kryp til korset og innrøm det: Bates gjør en god jobb i spann med Grayson.

Jon R

Sv: Bates
« Svar #24 på: Januar 13, 2011, 22:30:31 »
Kjøp tilbake Elland Road nisse! Ã… thorp arch..   :-[

Glad i ordene "nisse" og "gnom", du.
Begge ordene passer perfekt til Bates.  :)

Bare kryp til korset og innrøm det: Bates gjør en god jobb i spann med Grayson.

Ingen tvil om det. Forvent allikevel ingen innrømmelser.  ;)
Jon R.

stian94

Sv: Bates
« Svar #25 på: Januar 13, 2011, 23:24:51 »
Grayson is planning other arrivals before the end of the month, with a new central midfielder among his priorities, and Bates said: "Simon has my full support if and when he decides who he wants. Obviously we don't have a bottomless pit. We're not in debt and we don't intend to be so we're going to be conservative.

"But there are good players out there and if Simon decides he wants to bring them in then watch this space."

SJ

martind

Sv: Bates
« Svar #26 på: Januar 14, 2011, 08:34:53 »
God lesning dette :) har hele tiden ment at Bates har gjort en god jobb, og at klubben blir drevet fornuftig. Til tross for lite penger brukt har vi hatt en fremgang sportslig som jeg faktisk er imponert over. Jeg tror derimot at vi må ha nye eiere for å kjempe i toppen av premier league, men vi ligger nå ann til å kjempe om opprykk denne sesongen, og det skal Grayson, Bates og gutta ha kreditt for :)

Regner med at du ikke mente dette våren 2007 også?  ;)

Sannheten er vel at bates drev klubben som en full sjømann fra han tok over klubben og frem til nedrykket og administrasjonen våren/ sommeren 2007. Blackwell fikk alt for mye penger og mistet grepet da han ikke trengte å bruke akadamispillere på førstelaget lengre. Sett i ettertid var dette nesten en Ridsdale 2 periode i Championsship målestokk... :o

Etter administrasjonen har Bates utvilsomt drevet klubben fornuftig, med stram glidelås på lommeboka og relativt kompromissløs holdning til grådige spillere og agenter. Fremtiden ser unektelig mye lysere idag enn kun for et år siden men minner om at vi fortsatt befinner oss på samme nivå i ligasystemet som da Bates tok over. En rosemalt fortelling om alt Bates har fått til etter at han "reddet" klubben blir dermed veldig historieløs slik jeg ser det. 

Som du selv har uthevet av mitt innlegg står det: "blir drevet fornuftig". Blir er vel et nåtids, og fremtids ord(litt usikker om det er pronomen eller hva det er) :)
Og han tok vel heller ikke over en skute som var veldig sjødyktig. Uten en rik eier i ryggen kunne ikke klubben ungått administrasjon samme hvem som styrte. Og jeg synes vi har hatt en fin periode også i League one. Selv om jeg og selvfølgelig ønsker at vi skal ligge i topen av PL. Det har vært 3 sjarmerende år, men nå er det på tide og spise mat med de store igjen :)
MOT!! We are Leeds!

martind

Sv: Bates
« Svar #27 på: Januar 14, 2011, 10:35:30 »
Ble forøvrig informert om at "blir" er et tidsadverb. Litt for lenge siden norsk gramatikk skjønner jeg :) Takk skal du ha Trond :)
MOT!! We are Leeds!

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Bates
« Svar #29 på: Januar 20, 2011, 11:56:37 »
Intervju med Bates  :)

http://www.goal.com/en-gb/news/2900/fa-cup/2011/01/20/2314467/arsenal-manager-arsene-wenger-should-perhaps-have-gone-to?

He went on: “On Friday, it will be six years since I became chairman of Leeds United. There have been turbulent times.

“Losing £120,000 a week with freeloaders enjoying rose champagne in the boardroom, it was hard work changing the culture which existed previously and I earned few points for popularity.

“However, Peter Ridsdale’s board took that path with disastrous results - administration, relegation, 25 points deducted.

“But we have come through it all and today we have a football club which is a credit to the city, run on solid business lines and has strong links with youth and the community.

“Our ambition is to build a Yorkshire-based team of local heroes with perhaps a leavening of international stars. Step by step, brick by brick.”


 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973