Skrevet av Emne: EX-eier: Ken Bates  (Lest 362197 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lojosang

Sv: Bates
« Svar #450 på: August 10, 2011, 18:38:23 »
Bates sier at et stort problem er at det er for stor forskjell på lønn i PL og The Championship. Spillerne fra PL vil ha samme lønn i The Championship selv om det vet at inntektene er så mye lavere..

Det er synd at vi ikke er konkurransedyktige, men det er faktisk spillerne som er grådige.

Spillerene er så grådige som markedet gir de anledning til.
Seff kan vi prøve å gå foran med eit godt eksempel og nekte denne markedslønnen, kanske vil de andre klubbene takke oss om nokre år, men eg er ikkje sikker på om det hjelper...

Økonomiske fair play-regler er på plass i League 1 og League 2. Maks 75% av turnover i lønnsutgifter så vidt jeg husker. Det kommer noe i Championship også, så snart klubbene blir enige, eller UEFA innfører sine. Kanskje allerede neste år. Da vil vi selvfølgelig ha en fordel av å ha kontroll på lønnsutgiftene. Hadde klubbledelsen uttalt at dette var et av målene med lønnspolitikken og tonet ned opprykksretorikken hadde dette vært lett å svelge for min del.

Forøvrig mener jeg selv at å øke lønnstaket noe særlig utover de 11000 vi etter ryktene har nå ikke vil være spesielt lurt. Det vil koste mer enn de 15 eller 20000 vi eventuelt måtte betale hver uke til den ene spilleren. Da har man valget mellom økte lønninger til hele gruppa, eller murring. For å si det med Falsk og Mathisen, Drammens bidrag til høykultur: Mur, murr, murr! Mytteri, mytteri, mytteri.

 Her er du på feilt villspor når det gjelder "mytteristene". Falsk / Mathisen var det ikke, men derimot herrene Lystad / Mjøen. Morsomt var det lell.  :)

Stygg sak! Jeg legger meg langflat!
- Leif Olav

7cato7

bates
« Svar #451 på: August 10, 2011, 18:58:45 »
BATES OUT!!!!!!  >:( >:( >:( >:(
Cato Visdal Mikalsen

p0ndus

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #452 på: August 10, 2011, 19:02:18 »
Fornuftig med et edruelig lønnsnivå. Forståelig også at spillere som har en karriere på maks 12-15 år, og i liten grad tar noen utdannelse, ønsker og sope med seg mest mulig penger i løpet av karrieren sin. Når vi da p.t har en lønnspolitikk som da ikke konkurrerer så må vi bare akseptere at spillere da velger andre alternativer enn oss. Konsekvensen er da at også våre ambisjoner må revurderes. Våre krav som supportere til laget må da legges lavere. Så er det vel slik at KB før eller siden legger inn årene og lar andre krefter ta over, så kan vi jo håpe at de da er villig til og satse mer. Konklusjonen min da er at jeg i år er fornøyd om vi holder oss i divisjonen, så får jeg håpe på en overraskelse, men tviler på at det skjer.

sportcarl1

Sv: Bates
« Svar #453 på: August 10, 2011, 19:04:17 »
Fornuftig med et edruelig lønnsnivå. Forståelig også at spillere som har en karriere på maks 12-15 år, og i liten grad tar noen utdannelse, ønsker og sope med seg mest mulig penger i løpet av karrieren sin. Når vi da p.t har en lønnspolitikk som da ikke konkurrerer så må vi bare akseptere at spillere da velger andre alternativer enn oss. Konsekvensen er da at også våre ambisjoner må revurderes. Våre krav som supportere til laget må da legges lavere. Så er det vel slik at KB før eller siden legger inn årene og lar andre krefter ta over, så kan vi jo håpe at de da er villig til og satse mer. Konklusjonen min da er at jeg i år er fornøyd om vi holder oss i divisjonen, så får jeg håpe på en overraskelse, men tviler på at det skjer.
[/quote

ovanligt bra inlägg och sett från 2 håll
 

Sydhagen

Sv: Bates
« Svar #454 på: August 11, 2011, 07:56:34 »
http://www.thescratchingshed.com/2011/08/bates-blocks-simon-graysons-plans-to-sign-mendy/?

Da virker det faktisk som om Bates blokkerer transfers for Grayson....
Er vel bare et tidsspørsmål før noe skjer i kulissene
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

LEO

Sv: Bates
« Svar #455 på: August 11, 2011, 08:04:32 »
Ser ut som Bates vinge klipper Grayson.

Hvis dette er riktig da er det klart at Grayson nå vurderer sin stilling.

Hvis han går ut da blir det med rak rygg og Bates blir sittende igjen som en tulling.

Men det kan være at Grayson tenker på oss supportere og blir.

Vi har L1 budsjett når det gjelder innkjøp
 

B_Ød

Sv: Bates
« Svar #456 på: August 11, 2011, 08:17:15 »
Hvis dette stemmer er det jo smått utrolig at SG fremdeles er i klubben...kanskje det er en grunn til at fansen synger "there's only one SG"...
Ups & Ups!!

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #457 på: August 11, 2011, 08:47:24 »
Hvis dette stemmer så er Grayson på vei ut, men hvorfor sparker ikke Bates han før sesongen og ansetter en ny manager?

Det er noe funny business på gang...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kongsmo

Sv: Bates
« Svar #458 på: August 11, 2011, 09:10:52 »
det koster penger å sparke en manager som har igjen 2 år av kontrakten sin....bedre å motarbeide ham til han sier opp selv er det ikke  ??? 

det er ivafall noe muffins som foregår bak kulissene på ER.....
"SNIFFER"

Jon R

Sv: Bates
« Svar #459 på: August 11, 2011, 09:23:31 »
Synes dette var en heller spekulativ affære av TSS. Hvor pålitelig er The Mirror og hvilke kilder bruker de?  ???
Jon R.

Sleivind

Sv: Bates
« Svar #460 på: August 11, 2011, 09:33:51 »
Synes dette var en heller spekulativ affære av TSS. Hvor pålitelig er The Mirror og hvilke kilder bruker de?  ???

Enig.

Skriverier fra ei fanside som siterer The Mirror uten noe som helst form for kildehenvisninger eller lignende, bør vel strengt tatt bli tatt med en neve salt.

Også snodig at de bruker Mendy som eksempel. Har han imponert såpass da? Og hva med de ørten andre spillerne som Leeds angivelig har blitt enig med, men som har trukket seg i siste liten?

kongsmo

Sv: Bates
« Svar #461 på: August 11, 2011, 09:38:43 »
ja så absolutt, det er jeg helt enig i, the mirror er vel ganske så bob-bob!!!

men alikevel så begynner jeg å få følelsen av at alt ikke er som det skal der borte, i forhold til mangel på signeringer p.g.a vårt stramme lønns struktur.... om KB motarbeider SG er ikke sikkert, men motarbeider jo forsåvidt alt og alle!!!! 

Blir så lei av å høre samma storien hver gang vi ikke klarer å signe en spiller, agenten var for grisk, spilleren var bare ut etter penger, var ikke intressert i å spille ball.....
"SNIFFER"

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #462 på: August 11, 2011, 09:49:21 »
Synes dette var en heller spekulativ affære av TSS. Hvor pålitelig er The Mirror og hvilke kilder bruker de?  ???

Men moralen i historien er 100% korrekt: En kjeltring av værste sort eier vår kjære klubb :'( :-\

Blank_File

Sv: Bates
« Svar #463 på: August 11, 2011, 10:15:07 »
Jeg er faktisk i ferd med å tippe over nå... Det begynner å bli for mange ting som gjør at jeg spyr. Jeg melder meg offisielt inn i h.b. og DHY klubben. MUN må bort.

B_Ød

Sv: Bates
« Svar #464 på: August 11, 2011, 10:25:02 »
er vel i praksis ingen som er i tvil om at vi hadde vært bedre tjent med en annen chairman..den "klubben" har vi vel alle vært med i ganske lenge. Da vi unngikk administrasjon var han ok..nå er det over..og det har det vel vært ganske lenge.
Ups & Ups!!

pedro

Sv: Bates
« Svar #465 på: August 11, 2011, 10:43:40 »
Henstiller forumsdeltakerne om å ta en grundig sjekk på verdens børsoversikter. Verden og spesiellt europa er inne i den mest turbulente tid siden 2 verdenskrig. Tror noen her inne at dette ikke berører vår kjære ''lekegrind'' engelsk fotball ??? Flere europeiske land er helt på randen av konkurs (england innbefattet) og dette løses ikke over natten. De fleste investorer er sannsynligvis pr dato mer opptatt av og redusere tap enn å investere i fotballklubber. Likeså gjelder de eksisterende eierne av klubbene. Det viktigste for de er å sikre klubbenes eksistens (hvertfall klubber som ikke tilhører topp 4 i sine respektive toppdivisjoner i europa).
Det blir feil at vi supportere av engelsk fotball skal dulle oss inn i en boble av en verden hvor vi tror at det kan kjøpes kreti og pleti. Get real folkens og støtt laget ut fra situasjonen resten av verden er inne i. Jeg er personlig enda preget av siste års hendelser i vårt kjære Leeds United. Hverken vil eller kan glemme sommeren jeg ikke en gang kunne garantere mine tre Leeds United Supportere (barn) at vi en gang hadde rett til å starte forestående seriepremiære. Det var tøffe tider det.

Nå kjøres klubben med streng ledelse og drives med pluss i regnskapene, kjedelig , men veldig beroligende. La det bli med det og så får vi heller være underdogs noen mnd/år inntil vi igjen kan skimte glansdager både hva verdensøkonomi og satsing innebærer.

Inntil videre henstilles alle Leedsvenner om og støtte laget i gode og onde tider MOT!!
Leedsomaniac

MacMurder

Sv: Bates
« Svar #466 på: August 11, 2011, 10:57:48 »
His jeg har forstått Mendy affæren riktig, så ville altså Grayson ha denne spilleren, for så og sende ham ut på lån?!?! Stemmer dette så støtter jeg faktisk MUN fullt ut, totalt meningsløst for en 28 åring! Hadde det enda vært en 17 åring kunne jeg skjønt logikken.

Glenn K

Sv: Bates
« Svar #467 på: August 11, 2011, 11:01:53 »
Hvis planen til Grayson er å gå for opprykk denne sesongen, hva skal han hente Mendy for hvis han skal lånes ut for en periode? Så hvis alt klaffer og Leeds rykker opp, så kommer Mendy tilbake fra lån og skal spille for Leeds i PL? For meg virker dette meningsløst, virker som om det bare kommer til å dra ut unødvendige lønnsmidler.

B_Ød

Sv: Bates
« Svar #468 på: August 11, 2011, 11:02:31 »
Inntil videre henstilles alle Leedsvenner om og støtte laget i gode og onde tider MOT!!
Har støttet laget i 40 år, og tar gjerne 40 til..det endrer seg aldri.
Ellers ser jeg poengene dine, men forbeholder meg likevel retten til å være skeptisk ++ mht "chairman of the board"
Ups & Ups!!

Blank_File

Sv: Bates
« Svar #469 på: August 11, 2011, 11:07:58 »
Henstiller forumsdeltakerne om å ta en grundig sjekk på verdens børsoversikter. Verden og spesiellt europa er inne i den mest turbulente tid siden 2 verdenskrig. Tror noen her inne at dette ikke berører vår kjære ''lekegrind'' engelsk fotball ??? Flere europeiske land er helt på randen av konkurs (england innbefattet) og dette løses ikke over natten. De fleste investorer er sannsynligvis pr dato mer opptatt av og redusere tap enn å investere i fotballklubber. Likeså gjelder de eksisterende eierne av klubbene. Det viktigste for de er å sikre klubbenes eksistens (hvertfall klubber som ikke tilhører topp 4 i sine respektive toppdivisjoner i europa).
Det blir feil at vi supportere av engelsk fotball skal dulle oss inn i en boble av en verden hvor vi tror at det kan kjøpes kreti og pleti. Get real folkens og støtt laget ut fra situasjonen resten av verden er inne i. Jeg er personlig enda preget av siste års hendelser i vårt kjære Leeds United. Hverken vil eller kan glemme sommeren jeg ikke en gang kunne garantere mine tre Leeds United Supportere (barn) at vi en gang hadde rett til å starte forestående seriepremiære. Det var tøffe tider det.

Nå kjøres klubben med streng ledelse og drives med pluss i regnskapene, kjedelig , men veldig beroligende. La det bli med det og så får vi heller være underdogs noen mnd/år inntil vi igjen kan skimte glansdager både hva verdensøkonomi og satsing innebærer.

Inntil videre henstilles alle Leedsvenner om og støtte laget i gode og onde tider MOT!!

Poenget er ikke på noen måte at jeg ønsker at Leeds skal kjøres på ræva igjen. Poenget er at jeg er så lei av løgnene MUN farer med at jeg spyr. Det kan godt hende at han økonomiske taktikk ikke er så dum på lang sikt.

Promotion 2010

Sv: Bates
« Svar #470 på: August 11, 2011, 11:15:03 »
Bates sier at et stort problem er at det er for stor forskjell på lønn i PL og The Championship. Spillerne fra PL vil ha samme lønn i The Championship selv om det vet at inntektene er så mye lavere..

Det er synd at vi ikke er konkurransedyktige, men det er faktisk spillerne som er grådige.

Spillerene er så grådige som markedet gir de anledning til.
Seff kan vi prøve å gå foran med eit godt eksempel og nekte denne markedslønnen, kanske vil de andre klubbene takke oss om nokre år, men eg er ikkje sikker på om det hjelper...

Akkurat det er essensen i det hele. Skal vi gå tapende ut av enhver budkrig pga pengeglade spiller og agenter, eller betale det markedet "bestemmer"?

Vi kommer nok å fortsette å gå tapende ut fordi det er alltid noen som betaler mer dessverre..
skall en spelare ha 20000 skall det vara en spelare som är värd det, det tycker jag definitvt inte smith är värd om man tar till vad han uträttat de sista åren, rent fotbollsmässigt borde han snarare ligga i samma lönenivå som spelare som snodgrass, bechio, gradel och howson då jag inte för fem öre tror att han nuförtiden är bättre än dem

 Helt enig med deg her, carl. Smith er "way over the top".

Og murringen kommer nok fordi medspillere vet han ikke bare tjener mest på i deres klubb, men får det dobbelte fra en annen arbeidsgiver i tillegg.

Jeg ville ikke akseptert at en medarbeider hos meg tjener 200-600 % mer enn meg og utfører samme eller litt dårligere jobb!  :o


'GET A GRIP' KARER!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #471 på: August 11, 2011, 11:35:54 »
Tja- Lurer da på hvorfor Barcelona er verdens beste klubb. Messi tjener vel en 5-6 ganger bedre enn de som er middels betalte i klubben

thesheep

Sv: Bates
« Svar #472 på: August 11, 2011, 11:59:55 »
Henstiller forumsdeltakerne om å ta en grundig sjekk på verdens børsoversikter. Verden og spesiellt europa er inne i den mest turbulente tid siden 2 verdenskrig. Tror noen her inne at dette ikke berører vår kjære ''lekegrind'' engelsk fotball ??? Flere europeiske land er helt på randen av konkurs (england innbefattet) og dette løses ikke over natten. De fleste investorer er sannsynligvis pr dato mer opptatt av og redusere tap enn å investere i fotballklubber. Likeså gjelder de eksisterende eierne av klubbene. Det viktigste for de er å sikre klubbenes eksistens (hvertfall klubber som ikke tilhører topp 4 i sine respektive toppdivisjoner i europa).
Det blir feil at vi supportere av engelsk fotball skal dulle oss inn i en boble av en verden hvor vi tror at det kan kjøpes kreti og pleti. Get real folkens og støtt laget ut fra situasjonen resten av verden er inne i. Jeg er personlig enda preget av siste års hendelser i vårt kjære Leeds United. Hverken vil eller kan glemme sommeren jeg ikke en gang kunne garantere mine tre Leeds United Supportere (barn) at vi en gang hadde rett til å starte forestående seriepremiære. Det var tøffe tider det.

Nå kjøres klubben med streng ledelse og drives med pluss i regnskapene, kjedelig , men veldig beroligende. La det bli med det og så får vi heller være underdogs noen mnd/år inntil vi igjen kan skimte glansdager både hva verdensøkonomi og satsing innebærer.

Inntil videre henstilles alle Leedsvenner om og støtte laget i gode og onde tider MOT!!

Gode poeng her. Hvem skal inn hvis Bates skal ut? Oppfatter ikke at det står en rekke med bemiddlede investorer på utsden av ER klar til å pøse penger inn i LUFC. Ingen liker Bates, men hvilke alternativ har vi?

thesheep

Sv: Bates
« Svar #473 på: August 11, 2011, 12:14:27 »
Tja- Lurer da på hvorfor Barcelona er verdens beste klubb. Messi tjener vel en 5-6 ganger bedre enn de som er middels betalte i klubben

Barcelona har nå en gjeld på 400.000.000£ så jeg vet ikke om de er et mønsterbruk vi skal sammenlikne oss med... Barcelona har en helt annen tiltrekningskraft på spillere enn LUFC har, tror spillere er mer tilbøyelige til å akseptere at de tjener betydelig mindre enn verdens største fotballstjerne enn de er til å akseptere at de tjener 1/5 av f.eks. Beckford e.l. Du oppgir forøvrig ikke noen kilde på at Messi tjener 5-6 x middelsspillere. Hvem skulle Leeds ev. signet på 6x lønningene vi har nå? Det er få gode fotballspillere som går ned en divisjon/liga og flytter til en fuktig by i Yorkshire for å spille på et lag som var legendarisk i 5 år på 70 tallet.. (Satt på spissen).

Tyder noe på at Leeds har et potensiale til å betjene en betydelig gjeldsbyrde? Hvilken bank tror du ville gi Leeds, med sin historie, betydelige lån nå? (Finanskrise, euro kollaps, aksje uro osv osv. (Ikke 400£, men nok til en betydelig nPC satasing). Det ville nok vært lån med idiotisk høye (=greske) renter. ). Tilskuermessig er vi på nivå med Norwhich forrige sesong, vi må plusse på 50% ca. for å nå de tallene NUFC opererte med i Championship. TV avtalene er vel de samme? LUFC selger vel noen flere trøyer i Skandinavia enn resten, men jeg tror ikke det monner så voldsomt.


bwirum

Sv: Bates
« Svar #474 på: August 11, 2011, 12:21:07 »
Henstiller forumsdeltakerne om å ta en grundig sjekk på verdens børsoversikter. Verden og spesiellt europa er inne i den mest turbulente tid siden 2 verdenskrig. Tror noen her inne at dette ikke berører vår kjære ''lekegrind'' engelsk fotball ??? Flere europeiske land er helt på randen av konkurs (england innbefattet) og dette løses ikke over natten. De fleste investorer er sannsynligvis pr dato mer opptatt av og redusere tap enn å investere i fotballklubber. Likeså gjelder de eksisterende eierne av klubbene. Det viktigste for de er å sikre klubbenes eksistens (hvertfall klubber som ikke tilhører topp 4 i sine respektive toppdivisjoner i europa).
Det blir feil at vi supportere av engelsk fotball skal dulle oss inn i en boble av en verden hvor vi tror at det kan kjøpes kreti og pleti. Get real folkens og støtt laget ut fra situasjonen resten av verden er inne i. Jeg er personlig enda preget av siste års hendelser i vårt kjære Leeds United. Hverken vil eller kan glemme sommeren jeg ikke en gang kunne garantere mine tre Leeds United Supportere (barn) at vi en gang hadde rett til å starte forestående seriepremiære. Det var tøffe tider det.

Nå kjøres klubben med streng ledelse og drives med pluss i regnskapene, kjedelig , men veldig beroligende. La det bli med det og så får vi heller være underdogs noen mnd/år inntil vi igjen kan skimte glansdager både hva verdensøkonomi og satsing innebærer.

Inntil videre henstilles alle Leedsvenner om og støtte laget i gode og onde tider MOT!!

Gode poeng her. Hvem skal inn hvis Bates skal ut? Oppfatter ikke at det står en rekke med bemiddlede investorer på utsden av ER klar til å pøse penger inn i LUFC. Ingen liker Bates, men hvilke alternativ har vi?
Og nettopp dette er jo det store poenget som flere unnlater å ta innover seg. Dette er grunnen til at jeg ikke gidder å bruke all min tid på å hyle og bære meg over alle de negative sidene til Bates (og de er mange), men heller ønsker å støtte mitt lag så godt jeg kan. En dag vil Bates gi seg / dø (stryk det som ikke passer), og da vil det uunngåelig komme en ny eier inn, enten i form av salg, arv, utkjøp fra dødsbo eller whatever. Så får vi se da. Inntil videre, vi har den eieren vi har, lik det eller ikke. Jeg liker det ikke, men ser ikke alternativene strømme på.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

DenHviteYeboah

Sv: Bates
« Svar #475 på: August 11, 2011, 13:14:43 »
Jeg er faktisk i ferd med å tippe over nå... Det begynner å bli for mange ting som gjør at jeg spyr. Jeg melder meg offisielt inn i h.b. og DHY klubben. MUN må bort.
Velkommen bror ;D ;D ;D

testo

Sv: Bates
« Svar #476 på: August 11, 2011, 14:17:11 »
Synes dette var inntresant....

http://www.thescratchingshed.com/2011/08/are-leeds-having-financial-problems-again/
Are Leeds having financial problems again?

Something doesn’t smell right at Elland Road. Over the course of the summer, our transfer spending has been almost non-existent despite a sizeable sum received for Kasper Schmeichel and ‘amazing’ season ticket sales.

First we lost Bradley Johnson and Neil Kilkenny because they believed Leeds United’s extended contract offer was derisory and that they could do better elsewhere. Right they were too, with Johnson now playing in the Premier League for Norwich City and Kilkenny reported to be earning more money at Championship “giants” Bristol City!

Then there’s the players we’ve failed to sign. Despite publicly stating he wanted to come to Elland Road and Simon Grayson admitting he was interested, Michael Johnson ended up at Leicester City. We apparently can’t afford to pay a third of Alan Smith’s wages, were snubbed by Keith Andrews and Lee Bowyer who favoured a move to the mighty Ipswich Town, Jonathan Woodgate decided a relegation battle with Stoke City was preferable to rejoining The Whites and we still haven’t agreed a fee for Nick Montgomery despite reports of Sheffield United desperately wanting to get his wages off their books. The list goes on and on.

If the fans are frustrated by events at Elland Road, imagine how Simon Grayson must feel when he’s continuously told we can’t afford to pay the same wages as Ipswich Town and Bristol City; clubs with a significantly lower turnover.

Ken Bates will tell you that greed is to blame and he’s not going to pay “over the odds” for these players, but aren’t the “odds” relative to what other teams at your level can pay? The transfer market is exactly that – a market! As such, players valuations are based upon whatever clubs are willing to pay for them, not what Ken Bates decides is appropriate.

It’s exactly the same as your local supermarket – prices alter according to supply, quality and demand. If you want a bottle of fine French wine, you know you’re going to be paying significantly more than you would for a an entire case of Lambrini or Tesco’s home brand. Things don’t become expensive for the sake of it, they become expensive because other people are willing to pay that price.

But the problem isn’t that we can’t afford to sip on a bottle of Château Pichon Longueville – unless you’re sitting in the best executive boxes from Manchester to Newcastle of course – but that we are incapable of filling the gaps in our cellar with Lambrini. Take Alexandre Mendy for example, who Ken Bates is reported to have blocked a move for – this guy was a free agent for Heaven’s sake, I sincerely doubt his wage demands were over-inflated.

It all makes me wonder if all is not well behind the scenes at Elland Road. Has the pointless redevelopment of the East Stand left us in yet another financial crisis? Fans should bear in mind that when Roman Abramovich took over at Chelsea, The Chelsea Village complex Bates built had left the club in serious financial difficulties, so much so that the new owner decided it was best to focus his attention back on football with Chairman Bruce Buck reasoning “all the football fan wants, really, is football.” Wise words indeed.

Being the stubborn old fool he is however, Bates has never admitted Chelsea Village was a complete disaster that brought the club to the brink of financial ruin. Instead, he’s following the same path again, trying desperately to prove the concept works with his latest victim, Leeds United FC.

If you can’t sell hotel rooms in the upmarket borough of Chelsea, you’re not going to stand a much better chance in a run-down part of Leeds. I mean, imagine for a minute that you’re a Whites fan travelling from overseas to see your beloved Leeds United play. Do you spend your weekend in a modern city centre hotel, with a bustling nightlife, countless places to eat and a myriad of entertainment options on your doorstep, or do you instead choose a Big Mac and a bar fight in Beeston? All depends on the entertainment you say? How does live muggings straight outside your window sound?

OK, so I’m exaggerating a little, but my point is a valid one. Very few people are going to choose LS11 over LS1 – after all, there’s hardly a shortage of suitable hotels in the city centre. They build one per month nowadays.

Maybe I’m looking a little too hard for signs of trouble after we all missed them under Peter Ridsdale, but seeing Ken Bates try to replicate a building project that almost bankrupted Chelsea and hearing nothing but reports of players we’ve missed out on for various financial reasons has me drawing uncomfortable conclusions.

jeg kommer nok ikke til å skjekke inn på MUN Hotel ever.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

h.b

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #477 på: August 11, 2011, 14:17:58 »
Er klubben faktisk på vei ut stupet. Hvis denne artikkelen gjenspeilier sannheten. Og jeg tror det ikke er så mye feil her. Ja da er Leeds i større problemer enn vi tror. Og for å være ærlig som det også blir påpekt her. Bates kjørte Chelsea nesten over stupet med dette Chelsea Village. Og der var det hotell i sentrum av London som han ikke greide å fylle med gjester. Her skal det bygges Hotell i utkanten av Leeds. Det er noe rart over dette.
http://www.thescratchingshed.com/2011/08/are-leeds-having-financial-problems-again/?

Sydhagen

Sv: Bates
« Svar #478 på: August 11, 2011, 14:20:35 »
Vil ikke dette da eventuelt vises igjen i et regnskap med egenkapital, gjeld osv?
Tror dette bare er tøv fra ende til annen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #479 på: August 11, 2011, 14:25:36 »
Håper det bare er tøv ja.
Men vi vil kanskje ikke se hele sannheten fordi vi er Leedsfans. Bates bygger nå et hotell i Leeds. I utkanten av Leeds. Hvordan skal han da få fyllt opp dette hotellet. Og da er risikoen spesielt i disse finansdagene at han kan dra Leeds med i et dragsug hvis dette ender med konkurs