EX-eier: Ken Bates

Started by h.b, October 05, 2006, 03:50:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

testo

Han holder aldri ord,  snakker alltid med splittet tunge, lyver som tyven.

“Some fans may not like me or agree with me but you’re stuck with me"

Regner med han snart er historie.

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

lojosang

Quote from: ooh aah on August 17, 2011, 22:16:46
Jeg er nok redd for at vi er stuck med Bates en god stund. Det virker dessverre ikke som Leeds United er så attraktivt å eie som vi vil like å tro det er. Enhver småklubb i London er jo eiet av utenlandske millionærer, mens vi må nøye oss med en småsvindler fra Monaco. Det er jo tvilsomt at noen er blitt nektet av Bates å kjøpe heller, han ville vel benyttet enhver mulighet til å cashe inn nå?

Mannen er åtti år. Hva skal han med mer penger?
Han har sagt utallige ganger at han er her fordi han vil drive fotballklubb.
Han er ikke interessert i å selge. Med mindre det kommer et fantasitilbud.
- Leif Olav

newsome

sportcarl1

jag delar väl di matteos syn på bates som stod i YEP

p0ndus

Kan vi selge han , eller la han gå på free transfer eller lån. Eller en permanent overgang til gamleheimen i Leeds eller Monaco. ;D ;D ;D

euphor9

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men Leeds får ikke ett lån på 20 millioner pund.
Interesang artikkel.

http://www.thesquareball.net/leeds-united/2011/08/18/leeds-city-council-turned-down-uniteds-20m-loan-request/?

Sydhagen

Kan dette være årsaken til manglende spillerkjøp?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

euphor9

Bates angrer ikke på at han kalte de demonstrerende fans for morons,  morsomt viss det ble laget noen chants av disse Batesmotstanderne.  Sånn som : We are morons! osv..

http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_7115808,00.html?

Jon R

For dem som støtter Bates (og Lorimers) holdning til de som protesterer:

"In the last published accounts, Leeds United fans contributed £17.24m of the club’s £27.45m turnover (63%) via gate receipts and merchandise. Until Leeds United treats its fans with the respect they deserve, and fills the information vaccuum, we have every right to assume that we are contributing the lion’s share of the club’s operating funds â€" and the money for these building works.

Perhaps Ken Bates â€" who, under sworn oath in a Jersey court, said he had “not put a penny” into Leeds United â€" might pause for thought before labelling the very people who are funding his business “morons”, “dissidents” and “sickpots” simply because they happen to vocalise their disagreement with his methods.

It may be his business, but at the heart of his business is what Mr Bates himself termed in his Hull programme notes as “your club”. It’s our club and it’s our money, so we should never stop demanding answers to important questions.

http://www.thesquareball.net/leeds-united/2011/08/18/leeds-city-council-turned-down-uniteds-20m-loan-request/?
Jon R.

Lundewhites

Quote from: Jon R on August 21, 2011, 13:35:57

"In the last published accounts, Leeds United fans contributed £17.24m of the club’s £27.45m turnover (63%) via gate receipts and merchandise. Until Leeds United treats its fans with the respect they deserve, and fills the information vaccuum, we have every right to assume that we are contributing the lion’s share of the club’s operating funds â€" and the money for these building works.

Perhaps Ken Bates â€" who, under sworn oath in a Jersey court, said he had “not put a penny” into Leeds United â€" might pause for thought before labelling the very people who are funding his business “morons”, “dissidents” and “sickpots” simply because they happen to vocalise their disagreement with his methods.

It may be his business, but at the heart of his business is what Mr Bates himself termed in his Hull programme notes as “your club”. It’s our club and it’s our money, so we should never stop demanding answers to important questions.

Nå sto vel ikke de 3-400 personene de kritiserte for den omsettingen...
For the sake of Leeds United he would break himself in two

newsome

Quote from: Jon R on August 21, 2011, 13:35:57

Promotion 2010

Quote from: Mr Kaizer on August 17, 2011, 15:21:21
Quote from: Tom S on August 17, 2011, 14:57:11
Quote from: hobberst on August 13, 2011, 22:22:01
Quote from: Glenn K on August 13, 2011, 21:18:15
Leser på waccoe at Bates på ironisk vis vinket på supporterne som sang ''Bates Out'' for å få dem til å øke volumet...

Fyren er råtten!

Hva er egentlig tekstbok oppførsel når en drøss med mennesker roper at du er en "Chelsea Bast***" og " Bates Out" osv..? Nikke, smile og være enig? Bare lurer.

Eller hva skal man si når en drøss med mennesker, som reiser over med fly flere ganger i året og legger igjen penger på stadion, kun er 'so called supporters'?

Man kan lure på hva som er baktanken når han kaller de som ikke ønsker han for idioter og lignende. Ken Bates kunne enkelt gjort seg mer populær - eller kanskje rettere: mindre upopulær - hos Leedsfansen, men han velger altså fortsatt å sette hardt mot hardt, selv mot "sine" egne.

So-called er vel bare et utsagn som dekker det faktumet at kun 400 av oss er International Members mens resten er, ifølge Bates, snyltere. For ham teller ikke resten av de 4200 som er medlemmer av LUSCOS!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

"I saved your club in 2005 and 2007 when nobody else would. The rebuilding of Leeds United is a bit like sex. In an age of instant gratification, Leeds United is having a long, drawn-out affair with plenty of foreplay and slow arousal." Ken Bates tests the gag reflex.

:)

http://www.skysports.com/story/0,,11979_7121741,00.html
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

euphor9

kimba1980

Jeg ved ikke om jeg er hverken for eller imod Bates, det eneste jeg ved er at han som han også selv er vild med at gøre opmærksom på reddede vores klub da vi virkelig var i problemer. Som der også er nævnt længere oppe i denne tråd er det mest belastende ved "anti Bates campaigns" alle disse konspirationsteorier, for der kan da umuligt være nogen der tror på at KB ikke ønsker at Leeds skal rykke op i Premier League?!
Jeg skrev en blog for noget tid siden som hed: "Bates out, but at what price", den var rettet imod protesterne og det faktum at jeg tror det har en skidt indflydelse på spillerne at der er "ballade" foran stadion før en kamp, så som jeg ser det må vi bedst forsøge at "glemme" KB og bakke op om det der er vigtigst, nemlig Leeds United  :) Ved godt jeg risikerer verbale klø for mit indlæg, men meningen er vel at vi skal debattere  ;D
Check out my Leeds blog, http://kimba1980.blogspot.com

And follow me on twitter, http://twitter.com/KimLeeds
M.O.T

Joe Jordan

Nå er det jo en ledig diktatorjobb i Libya, kanskje geitebukken kunne overtales til å ta den? Da kan han jo stå i vinduet på palasset sitt og be demonstranter og opprørere i gata rope enda høyere?
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Sydhagen

Quote from: Joe Jordan on August 25, 2011, 12:29:19
Nå er det jo en ledig diktatorjobb i Libya, kanskje geitebukken kunne overtales til å ta den? Da kan han jo stå i vinduet på palasset sitt og be demonstranter og opprørere i gata rope enda høyere?

Synes det er helt unødvendig med slike tåpelige kommentarer. Hvordan kan man sammenligne Bates med en massemorder fra Libya??  >:(
Og enkelte klarer faktisk å dra sammenligninger med Hitler etc også....totalt meningsløst!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Quote from: Sydhagen on August 25, 2011, 18:21:42
Quote from: Joe Jordan on August 25, 2011, 12:29:19

Synes det er helt unødvendig med slike tåpelige kommentarer. Hvordan kan man sammenligne Bates med en massemorder fra Libya??  >:(
Og enkelte klarer faktisk å dra sammenligninger med Hitler etc også....totalt meningsløst!!
Enig!Selv om jeg hater MOB så vil jeg aldri finne på å sammenligne ham med Adolf,Josef,Muhammar,Kim,George W og andre tullinger i den klassen.
Hvis jeg skal driste meg til å foreslå en annen jobb for MOB så må det bli radioprater.Da kan han sitte å skjelle ut alle han ikke liker,og vi andre kan bare skru av radion ;D

Dennis

Hva står MOB for? Artig med enda et nytt snedig navn på Bates for å heve diskusjonsnivået enda et hakk? (jf. Mubarak-referansen ::)).
Marching on together!

Hallgeir *

Quote from: Mr Kaizer on August 25, 2011, 19:11:12
Hva står MOB for? Artig med enda et nytt snedig navn på Bates for å heve diskusjonsnivået enda et hakk? (jf. Mubarak-referansen ::)).

MOB = Moron Bates..  ::)    Kanskje han la opp til det selv?  ;)
Super Leeds since 1968

HåvardK

Sitat fra programmet: He added: "Educational standards have been destroyed by … left-wingers and trendy liberals"… "human-rights laws" should be abolished, corporal and capital punishment should be brought back, single mothers should be put into hostels and benefits slashed, and illegal immigrants and asylum seekers should be "chucked out".

Noen her inne som forsvarer en person som ser det som hensiktsmessig å trykke slike meninger i et fotballprogram?

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on August 24, 2011, 20:36:13
"I saved your club in 2005 and 2007 when nobody else would.

Jeg vet ikke hva jeg synes er verst: At Bates fortsetter å spre disse løgnene, eller at han har fortalt dem så mange ganger at en stor andel av supporterne faktisk har begynt å tro på dem.

La oss fastslå fakta en gang for alle: Ken Bates har (inntil mai 2011) aldri eid klubben og han har aldri puttet en penny inn i den! . (Kilde: Ken Bates, under ed)
Det er altså helt andre kilder enn Bates som har bidratt med livreddende kapital, og da først og fremst supporterne.

Fra 2005 til 2007 ledet han oss med stø hånd inn i administrasjon og nedrykk, før han kynisk og effektivt bidro til å eliminere konkurransen fra to andre tilbydere gjennom å nekte dem innsyn i det samme skjelletskapet som han selv hadde full oversikt over. (Måten gjelda ble eliminert på er dessuten et kapittel for seg og mer egnet for skammekroken enn hoverende festtaler.)

Sist men ikke minst:  Hvordan den endelige overtakelsen i 2011 skjedde og hvor mye Ken Bates måtte betale, er fortsatt en dypt bevoktet hemmelighet.

På et punkt er jeg uenig med noen av hans kritikerne: Ken Bates er ikke dum.
Tvertimot er han sleip, slu og beregnende. At han har klart å skape splid blant supporterne ser jeg som en naturlig konsekvens av dette.

For å ytterligere illustrere hva slags menneske Ken Bates er, viser jeg til Håvards innlegg under her.

At vi nå har en sportslig opptur forandrer ingenting: Ken Bates er i mine øyne en skam for fotballen og en skam for klubben uansett hvordan man snur og vender på det.

Jon R.

newsome

Quote from: Jon R on August 25, 2011, 21:08:09

Jeg vet ikke hva jeg synes er verst: At Bates fortsetter å spre disse løgnene, eller at han har fortalt dem så mange ganger at en stor andel av supporterne faktisk har begynt å tro på dem.

La oss fastslå fakta en gang for alle: Ken Bates har (inntil mai 2011) aldri eid klubben og han har aldri puttet en penny inn i den! . (Kilde: Ken Bates, under ed)
Det er altså helt andre kilder enn Bates som har bidratt med livreddende kapital, og da først og fremst supporterne.

Fra 2005 til 2007 ledet han oss med stø hånd inn i administrasjon og nedrykk, før han kynisk og effektivt bidro til å eliminere konkurransen fra to andre tilbydere gjennom å nekte dem innsyn i det samme skjelletskapet som han selv hadde full oversikt over. (Måten gjelda ble eliminert på er dessuten et kapittel for seg og mer egnet for skammekroken enn hoverende festtaler.)

Sist men ikke minst:  Hvordan den endelige overtakelsen i 2011 skjedde og hvor mye Ken Bates måtte betale, er fortsatt en dypt bevoktet hemmelighet.

Tvertimot er han sleip, slu og beregnende. At han har klart å skape splid blant supporterne ser jeg som en naturlig konsekvens av dette.

For å ytterligere illustrere hva slags menneske Ken Bates er, viser jeg til Håvards innlegg under her.

At vi nå har en sportslig opptur forandrer ingenting: Ken Bates er i mine øyne en skam for fotballen og en skam for klubben uansett hvordan man snur og vender på det.

Kårer dette til månedens innlegg!
Kunne ikke vært mer enig Jon!
Dessverre må vi leve med Bates videre  :(

euphor9

Quote from: Jon R on August 25, 2011, 21:08:09

Helt enig i beskrivelsen av Bates.

lojosang

Quote from: HåvardK on August 25, 2011, 21:05:02
Sitat fra programmet: He added: "Educational standards have been destroyed by … left-wingers and trendy liberals"… "human-rights laws" should be abolished, corporal and capital punishment should be brought back, single mothers should be put into hostels and benefits slashed, and illegal immigrants and asylum seekers should be "chucked out".

Noen her inne som forsvarer en person som ser det som hensiktsmessig å trykke slike meninger i et fotballprogram?

Tja. Er Fjordmann Leedsfan?
- Leif Olav

B_Ød

Ups & Ups!!