Skrevet av Emne: DET BLIR WISE!  (Lest 30395 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Karl Hot Shot

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #210 på: Oktober 25, 2006, 19:55:58 »
Hvem er denne Andrew Beasley, den nye keepertreneren? Jeg trodde jeg hadde fulgt også de lavere divisjoner godt de siste åra, men her plopper det altså opp et navn jeg ikke kjenner til. Slektning av Paul Beasley?
 

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: DET BLIR WISE!
« Svar #211 på: Oktober 25, 2006, 20:11:28 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Hvem er denne Andrew Beasley, den nye keepertreneren? Jeg trodde jeg hadde fulgt også de lavere divisjoner godt de siste åra, men her plopper det altså opp et navn jeg ikke kjenner til. Slektning av Paul Beasley?



Sjekk stavingen Hot Shot. Aner ikke om han er i slekt med Paul Beasley, men han er neppe i slekt med Paul Beesley som staver etternavnet sitt litt annerledes.

'Den ukjente mannen' har en keeperkarriere fra de lavere divisjoner fram til våren '97. Hva han har gjort etter det kan sikkert 'googlerne' finne ut av.

http://www.soccerbase.com/players_details.sd?playerid=526
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

lojosang

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #212 på: Oktober 25, 2006, 22:15:19 »
Jeg tar deg på ordet.

http://www.entsweb.co.uk/rec.cards/andrew-beasley.html
Mannen er åpenbart en Frank Sinatra tribute artist.

Ellers er han opptatt av fugletitting
http://www.gigrin.co.uk/red_kite_rescued.htm

Han virker også å være død, samt spille college hockey.
En amnn med mange3 talenter, med andre ord.

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

berlin

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #213 på: Oktober 26, 2006, 04:01:09 »
We have a manager.

Out goes the whole existing crew (including Riddle and Hodge) with John Carver holding a particularly unwanted and short record.

In comes Dennis Wise and Gus Poyet from Swindon.

Random thoughts for:

We needed somebody/anybody quickly
Chairman knows him well so should know what he's getting
Not everyone would work for this Chairman with limited funds available
Squad needs a nasty son of a bitch to sort them out
Hated by foes he could unite club fans and manager in "them against us"

Random thoughts against:

Limited experience, particularly under promotion/relegation pressure
Too close a relationship with Chairman makes him a puppet?
Limited or no honeymoon period from fans?

Debate this all night, its now irrelevant as he will be judged on results and nothing else.

It does look like Chairman Bates did have a plan when he finished Blackwell, Wise was the plan all along ... was the 5 week delay to ensure any initial anti-Wise sentiment had settled down and after a dreadful run any appointment would be welcomed?

Or is that just too cynical?



No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense
« Siste redigering: Oktober 26, 2006, 04:04:43 av berlin »

SveinArve

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #214 på: Oktober 26, 2006, 16:44:21 »
FRA GUARDIAN:

Meet the new Dennis Wise - a thinking man's manager
Former colleagues reveal that, as a manager, Dennis Wise has left his ranting and raving behind him.
Dominic FifieldOctober 26, 2006 12:58 AM
Dennis Wise has received a ringing endorsement from the man who hopes to replace him at Swindon Town, Ady Williams, as the new Leeds manager attempts to spark a similar revival at Elland Road to the one instigated at the County Ground.

Wise and his assistant, Gus Poyet, watched their new side capitulate to Southend United in the Carling Cup on Tuesday and will be unveiled this afternoon with Leeds a point from the foot of the Championship and reeling after five successive defeats. Yet Williams, who was signed by the 39-year-old in the summer with Swindon relegated to League Two, believes he could prove an inspirational appointment, having lifted Swindon to third place in his short spell in charge.

"Swindon needed to be picked up," said Williams, a Wales defender who briefly played alongside Wise at Coventry last season before playing his part in Swindon winning their opening six league games. "This club needed a personality, a name like Dennis to pick it up by the scruff of the neck in the summer and give it a kick up the backside. Presumably, that's what he's hoping to do at Leeds as well.

"But people shouldn't get the wrong impression of Dennis. First and foremost, he's the complete opposite as a manager from what most people would perceive him to be, certainly from the figure people recognise from his playing days. I've very rarely heard him rant and rave. He's never flung any teacups in the dressing room or used the hairdryer treatment, which is what most people would assume."

There has been public scepticism in West Yorkshire as to whether Wise and Poyet, with their Chelsea connection, are the men to arrest the club's slump. Despite reaching last season's play-off final under Kevin Blackwell, Leeds have conceded 18 goals in their past five games with the reserve team manager, Dave Geddis, put in temporary charge against Southend, admitting: "Anybody who comes to this club in the situation we are in, with the confidence so low, has got a massive job on their hands. Momentum has to pick up sometime because it can't get any worse."

Wise, who appointed Andrew Beasley as goalkeeping coach yesterday, steered Millwall to the 2004 FA Cup final and Williams is confident he can reverse Leeds' fortunes. "He's inspirational," said Swindon's 35-year-old caretaker manager. "When you think of the Chelsea days and, for someone of my age, the Crazy Gang winning the FA Cup final, he has that aura about him. As does Gus, who was a first-class player as well. People sit up and take notice when they talk because they've seen it and done it many times over.

"He and Gus work well as a team. They always think before speaking, it's all very organised and very thorough - they're very professional. He's very methodical, a thinking man's manager. No stone is left unturned and he's a big organiser. That's his forte. His lifestyle, I would imagine, is very similar. On a Monday morning he's very structured about what is going to be done in the week in the build-up to a game, and he sticks with it."

Swindon's players are adjusting to life without Wise, with the striker Christian Roberts admitting his departure was "devastating", though Williams hopes to maintain the momentum generated by his predecessor as he attempts to secure the position on a permanent basis. He appointed Barry Hunter as his assistant last night and will take charge for the first time against Lincoln on Saturday.

"I've been fortunate to have played for the likes of Mark McGhee, Alan Pardew, Mark Hughes with Wales, Peter Reid, Micky Adams and Steve Coppell," he said. "You can't help but learn from these people. I'll take something from all of them, including Dennis, and hope to mould my own style. This is something I've always wanted to do and I hope to grab this chance."

------------------------------
http://www.godoyil.no

Svein-Arve Alnes, 95188625
http://giskealnes.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: DET BLIR WISE!
« Svar #215 på: Oktober 26, 2006, 17:15:46 »
Glimrende!

Nå er det jo å håpe at Williams' betraktninger også stemmer med virkeligheten... For den Wise som viste seg frem på banen ligger nok å lurer "under der" likavel...

Men det Williams beskriver her, er vel bortimot det maksimale en på forhånd  kunne håpe ...

 
Good luck, D&G!






It's a restless hungry feeling, that dont mean noone no good
When ev'rything I'm a-sayin', you can say it just as good
You're right from your side, I'm right from mine
We're both just one too many mornings and a thousand miles behind

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

R - R

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #216 på: Oktober 26, 2006, 20:53:13 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

Glimrende!

Nå er det jo å håpe at Williams' betraktninger også stemmer med virkeligheten... For den Wise som viste seg frem på banen ligger nok å lurer "under der" likavel...

Men det Williams beskriver her, er vel bortimot det maksimale en på forhånd  kunne håpe ...

 
Good luck, D&G!






It's a restless hungry feeling, that dont mean noone no good
When ev'rything I'm a-sayin', you can say it just as good
You're right from your side, I'm right from mine
We're both just one too many mornings and a thousand miles behind

B.Dylan



Eg haapar litt av den galskapen Wise hadde paa bana fortsatt er intakt, for spelarane treng ei oppstrammin og nokon til aa piske dei rundt. Ut i fraa det som har blitt sagt om Riddle og situasjonen Geddis/Carver har skildra har det lenge vore problem, og det trengst ein sterk mann til aa rydde opp i det.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Kato

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #217 på: Oktober 26, 2006, 20:55:59 »
Ja for å skremme folk til å prestere virker jo å være pedagogisk genialt....
 

Sheridan

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #218 på: Oktober 26, 2006, 21:12:06 »
Høres veldig bra ut det her, SveinArve.
Gleder meg til å lytte til Yorkshire radio'en nå 4...


Sheridan

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #219 på: Oktober 26, 2006, 21:37:37 »
Den ene personligheten etter den andre, går ut i media og tror Leeds har gjort ett klokt valg...

Adams hails Wise move
 
MICKY ADAMS is relishing his Elland Road showdown with Dennis Wise on New Year's Day.

But he has no doubts that the odds on a travelling triumph for the Sky Blues have grown considerably longer with Wise in the Leeds United hot seat.

Wise and his Swindon Town No.2 Gus Poyet took charge yesterday after watching Yorkshire's ailing giants stumble to a 3-1 Carling Cup reverse at home to Southend United, their fifth successive reverse in a sequence that has left them second from bottom in the Championship.

The former Chelsea team-mates' arrival from Swindon Town hasn't proved universally popular with Leeds' long-suffering fans. But Adams, who faced fierce criticism from many Sky Blues supporters when he recruited Wise for a brief, highly-influential spell at the Ricoh Arena last season, hailed it as: "A fantastic appointment.

"If there's anybody that can handle that scenario it's Dennis Wise," said the one-time Leeds full-back. "I've got no doubt about that.


Sheridan

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #220 på: Oktober 26, 2006, 21:39:57 »
Gamle Ron "Chopper" Harris sier følgende...

Harris, one of the most feared defenders in the game during his time with Chelsea in the 1960s and 70s, believes Wise has already shown he has the ability to succeed following spells at Millwall and Swindon.

Wise helped Millwall to the FA Cup final and left Swindon in the promotion hunt in League Two to join up with former Chelsea chief Ken Bates at struggling United.

Harris said: "He may be a small man in terms of height but he commands respect.

"He has a presence about him when he walks through the door and that rubs off on players.

"You can be the best manager in the world but if you lose the respect of the players then you have not got a cat in hell's chance.

"He was a committed, wholehearted man as a player and he will be the same as a manager.

"You have to have good fortune as well and some luck, but he must have something about him because he took Millwall to the FA Cup final and has left Swindon high up in League Two.

"I think the time is right for him to go to Leeds. It is better taking over a club that is near the bottom because the only way is up."

Some Leeds fans are unhappy with Wise's appointment because of the bad blood that has existed between Chelsea and Leeds in the past but Harris says a few good results will get everyone behind him at Elland Road.

Harris added: "If he was to win three or four games on the turn then the history will be forgotten."

Wise's assistant, Gus Poyet, has warned United's fans there is no quick fix to their plight.

Poyet told Radio Carve: "We are convinced that we can give a big help to Leeds and that's why we have accepted the offer to come to a team that is not having a good season.

"I am sure that once we know all the players and we have the chance to work with them we will be able to start to get positive results and get the team out of the difficult situation which it is in now."


R - R

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #221 på: Oktober 26, 2006, 22:35:48 »
quote:
Originally posted by kato

Ja for å skremme folk til å prestere virker jo å være pedagogisk genialt....



Jaa, for aa vere kritisk heile tida er aa stotte opp om laget. Skulle i det minste tru du haapar det skal gaa braa, men det virkar som vi har nokre fans som heller vel aa vere negative heile tida. Lukke til!

Det er ikkje snakk om aa skremme folk, men at spelarane har respekt for manageren og at han ikkje er redd for aa pese folk om det er naudsynt. Eg vil heller ha ein manager som gir spelarane nokre ekstra runder etter ein elendig kamp framfor aa mate dei med pizza. Leeds sin spelestil har heile tida handla om aa gi litt ekstra i duellane, men per dags dato gir dei alt for lite.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Kato

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #222 på: Oktober 26, 2006, 22:53:04 »
Ser du, R-R, flere plasser gnåler om at jeg ikke ønsker vi skal lykkes. Hvor har du det fra?

Tror du jeg går rundt og håper vi skal tape fotballkamper?

Jeg kan like Wise så lite jeg vil. Men mitt forhold til Leeds endres ikke av den grunn. Managere kommer og managere går.

Vær så snill å slutt med tåkepratet. På forhånd takk!
 

R - R

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #223 på: Oktober 26, 2006, 23:05:13 »
Fordi du ikkje evnar aa ytre noko positivt. Det blir som aa hoyre hb paa ein ytterst daarleg dag naar han e i sitt vanskelegaste hjorne. Aa vere litt konstruktiv kan hjelpe paa. Du ser ikkje ein einaste positiv grunn med tilsetjinga av Wise? Dessutan kjem du med heilt skeive framstillingar av sanninga, til domes om korleis publikum mottok Wise paa ER tirsdag. Bevisst filtrerar vekk alt positivt og fokuserar utelukkande negativt. Fortsetj paa den negativitetstraaden eller ka d var som blei oppretta sidan du opplagt ikkje har mykje konstruktivt aa kome med.

Eg ser fleire potensielt negative grunnar med tilsetjinga til Wise, men eg gidd ikkje gnaale om det heile tida fordi. Eg haapar Wise vil gjere det stort i Leeds, sjolv om han er relativt uerfaren og kjem fraa Chelsea (som eg gir blanke i). Hans personlege sider kan vere baade positivt og negativt for Leeds. Forhaapentlegvis vil vi faa oppleve dei positive. Men dette kan ikkje vi faa svar paa foer han har faatt tid til aa setje sitt preg paa klubben! Inntil vidare stiller eg meg relativt noytral, og haapar det vil gaa bra.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Karl Hot Shot

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #224 på: Oktober 26, 2006, 23:15:05 »
Jeg har skrevet det tidligere, men gjentar det gjerne: Det er bare tre skikkelige måter å vise sin støtte til Leeds United på. For det første handler det om å møte opp på noen kamper og synge seg hes i en evig støtte til Leeds United når laget spiller kamp. For det andre handler det om å kjøpe drakta og andre produkter som klubben selger, og altså støtte laget økonomisk (iike kjøp drakta på JJB Sports). For det tredje handler det om å støtte og forklare Leeds Uniteds handlinger i møtet med andre lags supportere.

Det vi driver med her inne, og på andre diskusjonssider for Leeds United-fansen, er å prøve å få større klarhet i hva som egentlig foregår. Som alle vet, har det foregått så mye rart i korridorene på Elland Road de siste åra, at det er all grunn til å være mistenksom til de valgene som foretas der. Ken Bates har fortida til en typisk småkjeltring (kanskje til og med store kjeltringstreker), og gudene vet om pengene han nå bruker på Leeds United, er tjent på lovlig vis. Han fikk £17 mill fra Abramovitsj for salget av sin aksjepost i Chelsea til ham. De pengene var svarte (penger tjent fra oljevirksomhet i Sibir som egentlig tilhører det russiske folk). Det kommer lite godt ut av penger som er tjent på ulovlig vis. Men Ken Bates har ingen moralske skrupler. Bare det faktum at Dennis Wise og Ken Bates er gode busser, er god nok grunn til å være skeptisk også til Dennis Wise. Det er å håpe at Wise får laget Leeds United på rett kjøl igjen spillemessig, for rent karaktermessig og menneskelig har disse to (Bates og Wise) intet å lære hederlige og trofaste Yorkshire-folk.
 

Robert H.

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #225 på: Oktober 27, 2006, 02:45:51 »
Så Bates skulle ikke solgt Chelsea fordi noen mener pengene til Abramovich ikke var tjent på lovlig vis? Ærlig talt Karl, jeg har sansen for mange av dine synspunkter, men det er noe av det mest skinnhellige jeg noen sinne har hørt vært fremsatt på dette forumet. Og det atpåtil fra en knallhard realist som deg!?

berlin

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #226 på: Oktober 27, 2006, 03:19:26 »
Dette er jammen godtråden sin det, fullt av frodige diskusjoner ( eller skulle jeg sagt "nasty" )!!! Fortstter det slik 10-12 sider til, ender alle opp som WISE-kopier til slutt he-he, enten de liker det eller ei, med kommentarer med punch i. Hu-hei kor det går, "give him a punch!!"


No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense
« Siste redigering: Oktober 27, 2006, 03:20:24 av berlin »

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: DET BLIR WISE!
« Svar #227 på: Oktober 27, 2006, 03:45:29 »
Skal ikke nevne navn, men vil oppfordre noen få her inne om å telle til ti før de trykker på 'Post new reply' - evt tar et kurs i sinnemestring....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

SirOlsen

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #228 på: Oktober 27, 2006, 03:47:56 »
quote:
Originally posted by midjo

Skal ikke nevne navn, men vil oppfordre noen få her inne om å telle til ti før de trykker på 'Post new reply' - evt tar et kurs i sinnemestring....


Det heter SUBMIT REPLY!.... [:p]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: DET BLIR WISE!
« Svar #229 på: Oktober 27, 2006, 04:07:27 »
quote:
Originally posted by Øisten forkynner

quote:
Originally posted by midjo

Skal ikke nevne navn, men vil oppfordre noen få her inne om å telle til ti før de trykker på 'Post new reply' - evt tar et kurs i sinnemestring....


Det heter SUBMIT REPLY!.... [:p]

MARCHING ON TOGETHER!



Jeg har i en annen tråd begrunnet hvorfor det heter post new reply, og vil ha meg frabedt slike beskyldninger fra en Wise-elsker som deg Øisten, din helvetes...... Grr..... F...$&XX@@YYX...##[:D][:D]
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

SirOlsen

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #230 på: Oktober 27, 2006, 04:15:48 »
quote:
Originally posted by midjo

quote:
Originally posted by Øisten forkynner

quote:
Originally posted by midjo

Skal ikke nevne navn, men vil oppfordre noen få her inne om å telle til ti før de trykker på 'Post new reply' - evt tar et kurs i sinnemestring....


Det heter SUBMIT REPLY!.... [:p]

MARCHING ON TOGETHER!


Jeg har i en annen tråd begrunnet hvorfor det heter post new reply, og vil ha meg frabedt slike beskyldninger fra en Wise-elsker som deg Øisten, din helvetes...... Grr..... F...$&XX@@YYX...##[:D][:D]


Hehe, driter vel i hva du har skrevet.. det HETER Submit Reply.. OM du synes du ser det står "post new", så tror jeg du skal få sjekka synet ditt ganske grundig [:p]

Hihi [:D] [:D]

Og nei...,. jeg elsker ikke Wise (som du pleier si; har sagt i en annen tråd..). Jeg har vært svært skeptisk til Wise som manager i Leeds, men hva jeg har sett og hørt de siste dager har fått meg til å gi mannen en sjangse til å bevise at min skepsis mot ham bare er bull [;)]

Hahh!!! der fikk du den! [:D] [:D]

F,punktum,punktum,dollar og OG tegn,X,X,alphakrøll,Y,Y,X,PUNKTUM,PUNKTUM,PUNKTUM,firkant,firkant kan du være sjæl! [:D] hehe

MARCHING ON TOGETHER!
« Siste redigering: Oktober 27, 2006, 04:21:47 av SirOlsen »
-SirOlsen-

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: DET BLIR WISE!
« Svar #231 på: Oktober 27, 2006, 04:17:54 »
Helvete - nå utarter det her altså. Kan du holde deg til saken Øisten?[;)][;)]
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

SirOlsen

Re: DET BLIR WISE!
« Svar #232 på: Oktober 27, 2006, 04:21:07 »
quote:
Originally posted by midjo

Helvete - nå utarter det her altså. Kan du holde deg til saken Øisten?[;)][;)]


Hehe, okei [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: DET BLIR WISE!
« Svar #233 på: Oktober 27, 2006, 04:46:18 »
[:)][:)][:)]
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....