DET BLIR WISE!

Started by Robert H., October 23, 2006, 17:13:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R - R

Eg kunne ikkje brydd meg mindre om Wise har fortid i Chelsea. Det som er viktig er om han kan hjelpe Leeds. Eg er villig til aa gi han tid, og presterar han saa har han mi fulle stotte.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

veteranen

At Wise tidligere har spilt for Chelsea, er selvsagt av helt underordnet betydning. Det som er viktig er at vår manager har de riktige egenskapene. Det har ikke Dennis Wise!

Mange ser ut til bygge sine forhåpninger på at vi nå har sikret oss en figher og "tøffing". Problemet er bare at det hjelper lite om en manager er tøff, hvis han ikke også er klok. Dennis Wise er ikke en klok mann, og vil derfor heller aldri bli en klok manager!

Ken Bates har nå fått sin mann, og han trenger ikke lenger bekymre seg for om manageren deler hans tanker. Disse to kjenner hverandre godt, og det er også klare likheter i deres personligheter. Forskjellene går vel på at Bates er mer eller mindre konstant brautende og breikjeftet, mens Wise til tider kan virke stillferdig og nærmest litt beskjeden, før han plutselig mister kontrollen og bryter ut i destruktive handlinger, både verbalt og fysisk (mangel på impulskontroll, kaller man sånt). Disse to skal altså bygge den kulturen og det miljøet som må til for på sikt gjøre oss til en toppklubb igjen. Ja det får en si!

Men for all del, det er tydeligvis mange som gleder seg over denne ansettelsen, og det må dere selvsagt få lov til. Men hvis dere tror at dette er begynnelsen til noe stort, så er jeg redd for at dere kommer til å bli veldig skuffet. Dette er nok ikke engang begynnelsen til slutten på elendigheten...

asLeeds

la oss snu på flisa; sikkert mykje være for Chelsea fansen at Wise går til oss=)=)=)

nei folkens,la oss gi 100%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO LEEDS!!!!!!!!!

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

berlin

Dette er den generelle oppfatningen av Wise, både som type og hvilke egenskaper har har eller ikke har for å bli en bra manager. De fleste her på forumet og på waccoe, bbc etc tror han får oss opp av gjørma,
men neppe til PL, og om så var - så detter vi ned igjen pga at han ikke er dyktig nok ( eller "ikke klok", som du skriver )
Skal bli spennende å se om han kan gjør disse spådommene til skamme.
Jeg ønsker ikke å karakterisere han som ala Souness ( bare kjeftesmelle og innpisker ) enda, det er faktiskt godt mulig at han og Poyet har noe i topplokket. Han er kommet til en stor klubb ( til forskjell fra Millwall og Swindon ), og dersom økonomien bedrer seg og klubben henter inn kvalitetsspillere, får vi se hav han kan få ut av en god stall.

quote:
Originally posted by veteranen

At Wise tidligere har spilt for Chelsea, er selvsagt av helt underordnet betydning. Det som er viktig er at vår manager har de riktige egenskapene. Det har ikke Dennis Wise!

Mange ser ut til bygge sine forhåpninger på at vi nå har sikret oss en figher og "tøffing". Problemet er bare at det hjelper lite om en manager er tøff, hvis han ikke også er klok. Dennis Wise er ikke en klok mann, og vil derfor heller aldri bli en klok manager!

Ken Bates har nå fått sin mann, og han trenger ikke lenger bekymre seg for om manageren deler hans tanker. Disse to kjenner hverandre godt, og det er også klare likheter i deres personligheter. Forskjellene går vel på at Bates er mer eller mindre konstant brautende og breikjeftet, mens Wise til tider kan virke stillferdig og nærmest litt beskjeden, før han plutselig mister kontrollen og bryter ut i destruktive handlinger, både verbalt og fysisk (mangel på impulskontroll, kaller man sånt). Disse to skal altså bygge den kulturen og det miljøet som må til for på sikt gjøre oss til en toppklubb igjen. Ja det får en si!

Men for all del, det er tydeligvis mange som gleder seg over denne ansettelsen, og det må dere selvsagt få lov til. Men hvis dere tror at dette er begynnelsen til noe stort, så er jeg redd for at dere kommer til å bli veldig skuffet. Dette er nok ikke engang begynnelsen til slutten på elendigheten...

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense

MooCow

Uff hadde vå verre me Ince so trenar !
http://macclesfieldtown.rivals.net/default.asp?sid=962&p=2&stid=8426939
Ha null problem me Wise !

Erik_

quote:

Det skulle jo bare mangle at de har en viss likhet i sine personlighet(er), kanskje opptil flere... Begge er jo født i skyttens tegn. [:)]

Må innrømme at jeg er litt usikker på om dette kan bli noe stort, som PL spill. Men jeg velger å støtte den nye manageren og hans assistent, selv om det ikke er det jeg ønsket meg aller mest til klubben. Det eneste jeg forventer nå er at MANNFOLKA i klubben, altså spillerne, bretter opp ermene og gir 110% for Leeds United.

Og så tenker jeg at det kunne sikkert endt med noe mye verre i sjefsstolen. Tror jeg da.

McMidjo

Jeg velger foreløpig ikke å trekke konklusjoner om manageren Dennis Wise, men synes det er interessant at så mange allerede har så bastante meninger om en mann som står foran sin aller første store managerjobb.

Leser dog med interesse vurderingene den gamle managerringreven Dave Bassett gjør i Yorkshire Post idag:

"Dennis is a winner and a leader, and exactly what Leeds United need. They need a complete overhaul and Dennis will have his hands full because that team is not good enough to get in the play-offs.
But I am sure Dennis will go in there and do what he does at every club he joins â€" stamp his authority on it and be totally honest with the players. They will know who the boss is and what I will say is anyone who crosses Dennis makes an enemy. So, if the Leeds players think they can take him on then they will do so at their peril."

"Dennis is a very determined lad and knows exactly what he wants. He understands the essence of team spirit because he was a captain. The players will appreciate his honesty. If he doesn't think a player is doing it, he will tell them â€" it is something he appreciated as a player and he has not forgotten that. It became a standing joke between us at Wimbledon that if I handed Dennis a mint during training on a Thursday, I was about to say 'you were rubbish last week' and drop him. He wanted to play, of course he did. But he appreciated me being honest. I don't think he gives anyone a mint before dropping them, but every one of his players knows exactly where they stand. It is why Dennis is not someone who picks the team at 1.45pm on a Saturday in order to avoid confrontation. The players will know on the Thursday what the team is, barring injuries. It is important things are done like that because that way everyone is clear about their job."

Utfra dette ser det ihvertfall ut som Wise har en viktig egenskap som Blackie manglet - tydelighet. Dessuten synes jeg det lukter lang vei av at det kan bli konflikter mellom Wise og de 'voksne mennene' i stallen (Butler, Gregan, Stone), som antakeligvis er vant til å ha langt fler ord med i laget enn det Wise kommer til å gi dem....

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

4ever arcticwhite

Nå tar vel Wise neppe med seg noen spillere fra Swindon dersom han blir ny manager, men spissen Lee Peacock hadde vel passet som hånd i hanske?

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Lids

Opptatt i møter hele dagen, kan noen oppdatere meg - er Wise klar for Leeds?

Thomas
Thomas

berlin

nope, intet nytt så langt.

quote:
Originally posted by Lids

Opptatt i møter hele dagen, kan noen oppdatere meg - er Wise klar for Leeds?

Thomas

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense

Trond A

quote:
Originally posted by midjo

Jeg velger foreløpig ikke å trekke konklusjoner om manageren Dennis Wise, men synes det er interessant at så mange allerede har så bastante meninger om en mann som står foran sin aller første store managerjobb.

Leser dog med interesse vurderingene den gamle managerringreven Dave Bassett gjør i Yorkshire Post idag:

"Dennis is a winner and a leader, and exactly what Leeds United need. They need a complete overhaul and Dennis will have his hands full because that team is not good enough to get in the play-offs.
But I am sure Dennis will go in there and do what he does at every club he joins â€" stamp his authority on it and be totally honest with the players. They will know who the boss is and what I will say is anyone who crosses Dennis makes an enemy. So, if the Leeds players think they can take him on then they will do so at their peril."

"Dennis is a very determined lad and knows exactly what he wants. He understands the essence of team spirit because he was a captain. The players will appreciate his honesty. If he doesn't think a player is doing it, he will tell them â€" it is something he appreciated as a player and he has not forgotten that. It became a standing joke between us at Wimbledon that if I handed Dennis a mint during training on a Thursday, I was about to say 'you were rubbish last week' and drop him. He wanted to play, of course he did. But he appreciated me being honest. I don't think he gives anyone a mint before dropping them, but every one of his players knows exactly where they stand. It is why Dennis is not someone who picks the team at 1.45pm on a Saturday in order to avoid confrontation. The players will know on the Thursday what the team is, barring injuries. It is important things are done like that because that way everyone is clear about their job."

Utfra dette ser det ihvertfall ut som Wise har en viktig egenskap som Blackie manglet - tydelighet. Dessuten synes jeg det lukter lang vei av at det kan bli konflikter mellom Wise og de 'voksne mennene' i stallen (Butler, Gregan, Stone), som antakeligvis er vant til å ha langt fler ord med i laget enn det Wise kommer til å gi dem....

Håper disse vurderingene er bedre fundert enn de som Warren Barton gjorde i forhold til John Carver.

Trond, Luscos medl. 338
Luscos medl. 338

R - R

quote:

Eg har ikkje saa store meiningar verken paa den eine eller andre maaten kor vidt Wise blir vaar redningsmann. Mi meining er at naar vi forst har faatt Wise, saa maa vi gi han vaar stotte inntil han viser oss at han ikkje duger. Det er ingen som helst grunn til aa domme han berre pga hans fortid til Chelsea.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

ragnar

La nå Wise og Poyet få et par mnd på seg før vi kommer med bastante beskrivelser av de. Er ikke sikkert det er de som tar oss opp i PL. Bare de klarer å få oss vekk fra nedrykks spøkelset, så er mye gjort. For denne sesongen har blitt til en kamp for å overleve.

Stallen må det røskes opp i. Dette er ikke gjort over natten, men kommer nok til å ta noen uker.

La oss alle gi de en sjanse. MOT.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

abbe

Klok og klok fru blom. Ingen kan benekte at Sir Spit har hatt suksess som manager. Men han høres jo totalt evneveik ut hver gang han intervjues. Tipper skoene hans har borrelås da han ikke har mentale evner til å lære å knytte lisser.

Så hvis bare Wise er tøff og fotball klok kan han være totalt pappskalle i alle andre aspekter av liver for min del!

Wexler

Det spiller ingen rolle hva Dave Bassett mener.
Se bare på hva Bobby Robson presterte å si av fine ord om John Carver. I don t mean a damn shit !!!

GeirO

Er veldig spent på om Wise får noen millioner til nye spillere. Hvis han får det, ville jeg blitt pottesur om jeg hadde vært Blackwell [:(!]
MOT

MrK

får jo uansett ikke gjort noe før i januar - og det er noen kamper imellom. KB er nok "sur" anyway
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Masinga

En evt. ansettelse av Wise virker på meg noe kortsiktig, dessverre. Jeg er ganske sikker på at han vil rydde opp i en spillergruppe jeg antar spriker til alle kanter og få vekk alt daukjøttet. Til det trengs hår på brøstet. Her egner Wise seg sikkert utmerket. På meg virker det som både Blackwell og Carver mistet kontrollen på spillergarderoben.

I det lange løp vet jeg ikke om Wise har den intelligens og smartness som kreves for å føre Leeds tilbake til toppen av engelsk fotball. Jeg ser en viss likhet mellom Wise og Peter Reid. Greit 1. divisjonsnivå, men ikke noe mer.

Kan Wise utvikle en spiller slik en god trener skal? Både talenter og etablerte spillere. Er han taktisk skolert eller er det god, gammeldags kick and run? Kan han motivere? Etc, etc.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

GeirO

Jeg er en av dem som hele tiden har vært skeptisk til Wise. Håper Wise gjør det ufattelig bra (vinner alle kamper fra i kveld av), men på bakgrunn av hans personlighet og spillefilosofi, TROR jeg ikke dette blir en suksess på lang sikt. Det er jo så mange andre gode managere å ta av (ikke engelske, nei)........
MOT

Karl Hot Shot

Vi må selvsagt gi både Dennis Wise og Gustavo Poyet sjansen til å vise seg fram på Elland Road. Oppnår de resultater som i første omgang gjør at Leeds United unngår å bli høvlet over av småklubber som Luton og WBA, skal de få litt respekt. Men noen populære ansettelser blant the hard core Leeds United supporters at the kop, tror jeg vi først som sist kan fastslå at dette ikke er. Ken Bates vil med ansettelse av Dennis Wise som manager på Elland Road bevise for all verden at han er totalt uten sosial intelligens. Bates må jo ha mistet helt grepet på tilværelsen? Wise er sikkert ikke dum, men han er helt uten moralske skrupler. Blackwell var i det minste en anstendig fyr, nå får vi en forferdelig uanstendig mann i sjefsstolen. Kanskje var det nettopp dette faktum som fikk Bates til å se i retning Wise? Begge er småkriminelle (Wise på banen og Bates i forretningslivet). De som fikk seg til å sammenligne Batty og Smith med Wise, har ikke skjønt mye. Batty og Smith var kompromissløse i spillestilen (slik Leeds-gutter egentlig bør være), Wise var direkte mentalt ustabil (slik folk som fyller opp fengslene ofte er). Selvsagt kan Wise motivere! Han kommer til å true folk til innsats. Men hva skjer når den samme leksa har blitt gjentatt femti ganger (slik vi opplevde med Peter Reid)? Hvem er det som gidder å høre på folk som ikke har noen tanke bak det de sier?

Klausen

Det som forundrer meg er alle som vet hvordan Wise er som manager, alle som vet at han bare har det i kjeften osv...

Dere oppfordres herved til å fortelle hvor mange kamper med manageren  
Wise dere har sett, og sleng gjerne med en kommentar som underbygger disse uttalelsene deres.

Mange begrunner skepsisen til å ansette Wise med at han neppe kommer til å ta oss opp i toppen av premier league... men er det det vi trenger nå da? Såvidt meg bekjent er vi nest sist i CCC og det vi trenger er en som kan ta oss vekk fra hengemyra.

Lids

...og det er Mr. Wise garantert rette mannen til å klare.

Thomas
Thomas

Klausen

quote:
Originally posted by Lids

...og det er Mr. Wise garantert rette mannen til å klare.

Thomas

Det er så bra med meninger som forklares.

Lids

Må jeg repetere alt som er skrevet her tidligere om mannen, Klausen - og skal jeg i tillegg lage en ny tråd om det?

Thomas
Thomas

Klausen

Har ikke noe behov for at du skal repetere hva andre har sagt tidligere... men siden det var du som svarte, kunne du gjerne  begrunne hvorfor DU tror at han ikke er den rette personen.

Jeg kan ikke se en eneste begrunnelse fra deg på de foregående sidene..

Lids

Jeg trenger IKKE begrunne at han ikke er rette mannen, når jeg nettopp tror han ER rette mannen. Det jeg gjorde var å bekrefte det så mange andre allerede har sagt, og begrunnet (du inkludert), i denne tråden - AT HAN ER RETT MANN TIL Ã... FÃ... OSS OPP AV SUMPA!

Thomas
Thomas

Klausen

My bad. Leste prikkene i begynnelsen av innlegget på feil måte..

sorry mac

Lids

Thomas

Masinga

Da kan kanskje du, Klausen, svare på mine spørsmål ang. Wise:

Kan Wise utvikle en spiller slik en god trener skal? Både talenter og etablerte spillere?
Er han taktisk skolert eller er det god, gammeldags kick and run?
Kan han motivere?

Dette kan være greit å vite når Leeds skal ansette den åttende manageren i løpet av 10 år.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

lojosang

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"
Batty og Smith var kompromissløse i spillestilen (slik Leeds-gutter egentlig bør være), Wise var direkte mentalt ustabil (slik folk som fyller opp fengslene ofte er).

Litt mer som Bowyer, altså. [}:)]

Jeg deler manges skepsis. http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6258&whichpage=2&SearchTerms=wise%2C

Hva som hindrer meg fra å allerede være på vei inn i "umiddelbar depresjon med påfølgende tung medisinering" vites ikke. Jeg tror de siste ukers begredelige innsats har herdet mitt sarte sinn.

Skjønt det går store mengder Dent og IFA for tiden. Kanskje jeg ER på tung medisinering alt. Og det før Wise er ansatt i det hele tatt. [:0]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav