Skrevet av Emne: Dårligste Leeds-lag noensinne !  (Lest 4515 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

janesoer

Dårligste Leeds-lag noensinne !
« på: Desember 02, 2006, 21:32:44 »
Har fulgt med Leeds siden 1970, jeg kan ALDRI huske å ha sett et dårligere Leeds-lag. De som sier at Leeds spilte bra idag mot et elendig Barnsley, de kan ikke stille store krav til kvalitet.
Stack i målet virker usikker, forsvaret virker å få panikk når de blir satt under press. Katasrofe på begge baklengsmålene, selger seg ut som småguttespillere. Ufattelig lite kreativitet på midtbanen og spisser som skaper utrolig lite.
Og så skjer det som ofte skjer med lag som sliter, dommertrioen annulerer helt uforståelig Heath`s scoring.
Dennis Wise har en meget vanskelig oppgave foran seg med å redde dette laget fra nedrykk, jeg ble ikke optimistisk etter dagens elendige kamp.
 

marve

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #1 på: Desember 02, 2006, 21:44:37 »
quote:
Originally posted by janesoer

Har fulgt med Leeds siden 1970, jeg kan ALDRI huske å ha sett et dårligere Leeds-lag. De som sier at Leeds spilte bra idag mot et elendig Barnsley, de kan ikke stille store krav til kvalitet.
Stack i målet virker usikker, forsvaret virker å få panikk når de blir satt under press. Katasrofe på begge baklengsmålene, selger seg ut som småguttespillere. Ufattelig lite kreativitet på midtbanen og spisser som skaper utrolig lite.
Og så skjer det som ofte skjer med lag som sliter, dommertrioen annulerer helt uforståelig Heath`s scoring.
Dennis Wise har en meget vanskelig oppgave foran seg med å redde dette laget fra nedrykk, jeg ble ikke optimistisk etter dagens elendige kamp.


ENIG
 

jarle

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #2 på: Desember 02, 2006, 22:10:19 »
Vi var veldig gode en periode på 80 tallet også??? men enig det er bunnnivå DELUXE!!!

ACTION BATES/ WISE...

VI ER EN AV DE 5 STORE I ENGLAND IKKE GLEM DET...(ELLER MÃ… VI SI VAR???)
1. L-POOL
2. MAN U
3. ARSENAL
4. CHESLKI
5. LEEDS
6. SPURS

Chris Whyte

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #3 på: Desember 02, 2006, 22:17:28 »
Helt enig. Kan ikke huske å ha sett et svakere Leeds-lag. På tide å innse at vi ikke er bedre enn tabellposisjonen tilsier.

Mitt største ønske for julen er at kjeltringen Bates får avløsning som styreleder og at det kommer nye folk inn i styre og stell.

Målet mot Barnsley ble annulert for knuffing i feltet i forkant av Heaths heading. Jeg har ikke sett gode nok tv-bilder til å mene noe om det, men uansett burde det ikke ha vært en avgjørende situasjon. Forsvaret er helt hjelpeløst på begge Barnsleys scoringer og vårt offensive spill synes å være helt tilfeldig komponert.

Veldig skuffet nå. Resten av sesongen blir et race for å unngå nedrykk. Og det skal vi klare!!

 

SirOlsen

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #4 på: Desember 02, 2006, 22:25:39 »
Mja, vi er vel på vårt svakeste vi noengang har vært ja.. men husk, mye av dagens mannskap vi har, var faktisk med og kjempet i en playoff-finale ifjor. Det som var litt rart, var at samme mannskapet gjorde det så fordømt elendig i starten av denne sesongen som førte til det vi sliter med idag....

Lurer fælt på hva som skjedde med laget vårt i pre-season i år... ikke bra...

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Yeboah

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #5 på: Desember 02, 2006, 22:29:56 »
"Lurer fælt på hva som skjedde med laget vårt i pre-season i år... ikke bra..."

Husker pre-season for noen år siden da vi valsa over diverse svenske lag og vant med flotte siffer. I år vant vi 2-1 mot Sandnes og spilte 2-2 mot Sparta (blant annet)... Tidene forandrer seg :) hehe

Ferre

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #6 på: Desember 02, 2006, 22:34:55 »
quote:
Originally posted by Øisten forkynner

Mja, vi er vel på vårt svakeste vi noengang har vært ja.. men husk, mye av dagens mannskap vi har, var faktisk med og kjempet i en playoff-finale ifjor. Det som var litt rart, var at samme mannskapet gjorde det så fordømt elendig i starten av denne sesongen som førte til det vi sliter med idag....

Lurer fælt på hva som skjedde med laget vårt i pre-season i år... ikke bra...

MARCHING ON TOGETHER!



Tror du er inne på noe der Øisten! Ting tyder på at sesongoppkjøringen har vært altfor dårlig.

-WE'LL BE BACK-

SveinArve

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #7 på: Desember 02, 2006, 22:48:12 »
Enig Jan Erik.
Velkommen til forum:)

------------------------------
http://www.godoyil.no

Svein-Arve Alnes, 95188625
http://giskealnes.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

SirOlsen

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #8 på: Desember 02, 2006, 23:03:08 »
Ferre: ja ikke sant... men se at vi faktisk har hevet oss betraktelig fra det vi var helt i starten av sesongen. Det er ikke til å komme unna.. vi taper ikke med 4 mål idag.. tvert imot.. vi greier uavgjort, og blir attpåtil snytt for et mål pga en svært så suspekt annulering..

Jeg tror nok Wise er temmelig klar over svakhetene i forsvaret vårt, og jeg tror nok det er hans førsteprioritet å gjøre noe med. Angrepet vårt synes jeg blir bare bedre og bedre.. Blake blomstrer bare mere og mere, og det liker jeg enormt.. Og for min del ble det en liten vitamininnsprøytning at Kandol scooret idag!.. han er en frekkas og gjør en del fine ting. Han er stor og sterk, og det trenger vi.. Synes ting lysner littebitt.. men klart, forsvaret vårt er skremmende tafatt dårlig!

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Leif Sverre

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #9 på: Desember 02, 2006, 23:29:23 »
Denne tråden har jeg ingen betenkeligheter med å henge meg på.
Makan til taffatt gjeng skal  man lete lenge etter.
TRIST er det rette ordet for dagens Leeds United lag !
 

Ferre

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #10 på: Desember 02, 2006, 23:39:32 »
quote:
Originally posted by Leif Sverre

Denne tråden har jeg ingen betenkeligheter med å henge meg på.
Makan til taffatt gjeng skal  man lete lenge etter.
TRIST er det rette ordet for dagens Leeds United lag !



Synes ikke Leeds var tafatte i dag. Forsvarsspillet var til tider grusomt ja, men ellers var det et aggresivt og offensivt Leeds-lag vi så i dag. Håper bare vi kan bygge videre på det vi gjorde i dag, og forhåpentligvis begynne å vinne kamper (på rad). Det som har skjedd tidligere denne sesongen har vært ELENDIG, men vi må bare glemme det nå og tenke framover.

Ting begynner å se bedre ut, og med noen forsterkninger i januar burde vi unngå nedrykk.

-WE'LL BE BACK-

Promotion 2010

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #11 på: Desember 03, 2006, 00:48:13 »
Jeg synes derimot det er en god bedring fra tidligere i høst. Wise har overtatt en gjeng med udugelige spillere. Både Kandoul og Ehiogh er det potensiale i. Laget kjemper langt bedre enn det de gjorde for et par måneder siden.
Svære klumpete spillere er byttet ut med mindre og klumpete spillere. Men det må vi igjennom på dette nivået.

Idiotisk å si at Leeds er en av de 6 store. Leeds er et drittlag, men flere her inne sier jo at de heller vil følge et drittlag i lavere divisjoner enn ett lag med millionene til en ny russer eller kjeltringen Bates....

Det dårligste Leeds-laget noen sinne var vel laget som rykket ned rett etter krigen med 17-18 poeng på 42 kamper. Ellers så husker jeg godt de harde 80-åra med ekstremt dårlige spillere og ekstremt svake resultater.

DET VAR TIDER DET...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

janesoer

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #12 på: Desember 03, 2006, 01:11:51 »
Vi må bare innse at veien tilbake til toppen blir lang.
Kampen idag bare forsterker de problemene som alle kan registrere at klubben sliter med.
Ridsdale og O`Leary sørget for at klubben ligger med brukket nakke og uten finansielle muskler er du sjanseløs i dagens fotball.
Jeg husket godt åttitallet og alle skuffelsene da.
Satt i bilen og lyttet på radioen når Leeds tapte mot Charlton i play-off finalen.
Men vi kom over det etter hvert og fikk noen kjempeopplevelser før den nevnte duoen kjørte oss økonomisk i grøfta.
Det positive var at vi løftet oss den gang og det KAN vi gjøre igjen, selv om det vil ta tid.
Prøver etter beste evne å være positiv selv om det er tungt.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #13 på: Desember 03, 2006, 01:15:51 »
quote:
Originally posted by Promotion 07
Det dårligste Leeds-laget noen sinne var vel laget som rykket ned rett etter krigen med 17-18 poeng på 42 kamper. Ellers så husker jeg godt de harde 80-åra med ekstremt dårlige spillere og ekstremt svake resultater.



Akkurat dét laget har ingen konkurranse - heldigvis... [8]

På 21 bortekamper klarte de én uavgjort. Resten tap [V] (og nitti baklengs).
Hjemme tapte man halvtarten av kampene (10 av 21).

Og det var 15 poeng opp til sikker plass.

Så om vi har et dårlig lag nå... historieløse skal vi vel ikke være. Ã…rets lag er vel på nivå med det som Don overtok, og slet med i bunnen av tilsvarende "nivå 2."




I ain't lookin' to block you up,  shock or knock or lock you up
Analyze you, categorize you,  finalize you or advertise you
AllI really want to do, is baby, be friends with you

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Conny Sten

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #14 på: Desember 03, 2006, 01:28:01 »
quote:
Originally posted by marve

quote:
Originally posted by janesoer

Har fulgt med Leeds siden 1970, jeg kan ALDRI huske å ha sett et dårligere Leeds-lag. De som sier at Leeds spilte bra idag mot et elendig Barnsley, de kan ikke stille store krav til kvalitet.
Stack i målet virker usikker, forsvaret virker å få panikk når de blir satt under press. Katasrofe på begge baklengsmålene, selger seg ut som småguttespillere. Ufattelig lite kreativitet på midtbanen og spisser som skaper utrolig lite.
Og så skjer det som ofte skjer med lag som sliter, dommertrioen annulerer helt uforståelig Heath`s scoring.
Dennis Wise har en meget vanskelig oppgave foran seg med å redde dette laget fra nedrykk, jeg ble ikke optimistisk etter dagens elendige kamp.


ENIG

 

berlin

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #15 på: Desember 03, 2006, 02:01:34 »
quote:
Originally posted by Promotion 07

Jeg synes derimot det er en god bedring fra tidligere i høst. Wise har overtatt en gjeng med udugelige spillere. Både Kandoul og Ehiogh er det potensiale i. Laget kjemper langt bedre enn det de gjorde for et par måneder siden.
Svære klumpete spillere er byttet ut med mindre og klumpete spillere. Men det må vi igjennom på dette nivået.

Idiotisk å si at Leeds er en av de 6 store. Leeds er et drittlag, men flere her inne sier jo at de heller vil følge et drittlag i lavere divisjoner enn ett lag med millionene til en ny russer eller kjeltringen Bates....

Det dårligste Leeds-laget noen sinne var vel laget som rykket ned rett etter krigen med 17-18 poeng på 42 kamper. Ellers så husker jeg godt de harde 80-åra med ekstremt dårlige spillere og ekstremt svake resultater.

DET VAR TIDER DET...



Vi er alle frustrerte for tiden ( det er jo det denne tråden handler om ). Alle her inne har denne følelsen: "Kom igjen da Leeds, fight dere opp av gjørma, opp på sikker grunn" - og så: "ahh - det var godt" og så: " Lurer på om det er noen sjanse for at vi kan klare play-off?" Det er i hvertfall sånn jeg føler, håper og tenker, kanskje bortsett fra play-off da, som jeg i ren ironi sier at: "Ja, det klarer vi enkelt, direkte opprykk t.o.m."

Det andre er dette "storlaget". Visst er vi et drittlag, vi er en fallen storhet, men wow! for et potensiale. Er sikker på at vi kommer tilbake i det gode selskap ( men ikke når ), merkevaren Leeds er den beste i CCC, selv oom Sunderland drar flere tilskuere enn oss for tiden. De aller fleste lag setter sesongbeste når Leeds spiller borte, delvis fordi Leeds stiller med mellom 1500 og 5000 tilskuere avhengig av motstander.

Klart vi heller vil følge et drittlag i lavere divisjoner enn Chelsea, jeg er ekstremt stolt over å være Leeds-supporter, du oppnår jo faktiskt større respekt nå enn når vi dreit penger i PL. Hadde jeg vært chelsea-supporter, hadde jeg vært flau, ja jeg hadde boikottet klubben, nei vent jeg hadde faktiskt avsluttet mitt forhold til klubben. Hadde begravd alle supportereffekter, mens jeg spilte Mozarts eller Verdis Requiem. Andre lag "der oppe" er ikke stort bedre. Emirates Stadium, forbanna plastik-stadion, og så navnet da gitt - blæh! Nei, Roots Hall ( Southend )er en knall stadion med ekte pub ( og uten PLASTGLASS!!! ), videre Ashton Gate, Craven Cottage, Valley Parade, The Valley, Upton Park, mmmm - bricks, duft av kull, historie......
f**k money f**k mammon


No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense
« Siste redigering: Desember 03, 2006, 02:29:10 av berlin »

oak-tjome

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #16 på: Desember 03, 2006, 02:09:58 »
Vi er dårlig nå det er klinkende klart. Det bedrer seg men går sakte. Det vi presterte i dag var med noen få unntak, svært svakt, og det må mye skjerpings til hvis vi skal få de"trygge" 50 poengene vi trenger. Vi har allerede sluppet inn 41 baklengs og slikt lukter det ********* av. Noe play-off tanker kan vi bare glemme vi vil ikke klare å få i nærheten av positiv målforskjell når 46 kamper er spilt. Nei vi får glede oss over laget vårt hver gang de vises på tv, glede oss over de mål vi scorer. I dag satt mine to håpefulle på 3 og 7 i Leedsdrakt sammen med far i Leedsdrakt og heiet. Skal si det var jubel når scoringene kom og ditto henging med hodet når mål i mot kom. Rekrutteringen er det ikke noe å si på!! MOT
 

Runar

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #17 på: Desember 03, 2006, 02:14:58 »
Er og stolt av å være Leeds supporter, bærer drakten min på jobb i dette øyeblikk....Men hvorfor skulle du kuttet alle bånd dersom du var chelsea supporter? Ser ikke helt poeng med kritikken som kommer mot Chelsea på alle pengene de har

quote:
Originally posted by berlin

quote:
Originally posted by Promotion 07

Jeg synes derimot det er en god bedring fra tidligere i høst. Wise har overtatt en gjeng med udugelige spillere. Både Kandoul og Ehiogh er det potensiale i. Laget kjemper langt bedre enn det de gjorde for et par måneder siden.
Svære klumpete spillere er byttet ut med mindre og klumpete spillere. Men det må vi igjennom på dette nivået.

Idiotisk å si at Leeds er en av de 6 store. Leeds er et drittlag, men flere her inne sier jo at de heller vil følge et drittlag i lavere divisjoner enn ett lag med millionene til en ny russer eller kjeltringen Bates....

Det dårligste Leeds-laget noen sinne var vel laget som rykket ned rett etter krigen med 17-18 poeng på 42 kamper. Ellers så husker jeg godt de harde 80-åra med ekstremt dårlige spillere og ekstremt svake resultater.

DET VAR TIDER DET...



Vi er alle frustrerte for tiden ( det er jo det denne tråden handler om ). Alle her inne har denne følelsen: "Kom igjen da Leeds, fight dere opp av gjørma, opp på sikker grunn" - og så: "ahh - det var godt" og så: " Lurer på om det er noen sjanse for at vi kan klare play-off?" Det er i hvertfall sånn jeg føler, håper og tenker, kanskje bortsett fra play-off da, som jeg i ren ironi sier at: "Ja, det klarer vi enkelt, direkte opprykk t.o.m."

Det andre er dette "storlaget". Visst er vi et drittlag, vi er en fallen storhet, men wow! for et potensiale. Er sikker på at vi kommer tilbake i det gode selskap ( men ikke når ), merkevaren Leeds er den beste i CCC, selv oom Sunderland drar flere tilskuere enn oss for tiden. De aller fleste lag setter sesongbeste når Leeds spiller borte, delvis fordi Leeds stiller med mellom 1500 og 5000 tilskuere avhengig av motstander.

Klart vi heller vil følge et drittlag i lavere divisjoner enn Chelsea, jeg er ekstremt stolt over å være Leeds-supporter, du oppnår jo faktsikt større respekt nå enn når vi dreit penger i PL. Hadde jeg vært chelsea-supporter, hadde jeg vært flau, ja jeg hadde boikottet klubben, nei vent jeg hadde faktiskt avsluttet mitt forhold til klubben. Hadde begravd alle supporteraffekter, mens jeg spilte Mozarts eller Verdis Requiem. Andre lag "der oppe" er ikke stort bedre. Emirates Stadium, forbanna plastik-stadion, og så navnet da gitt - blæh! Nei, Roots Hall ( Southend )er en knall stadion med ekte pub ( og uten PLASTGLASS!!! ), videre Ashton Gate, Craven Cottage, Valley Parade, The Valley, Upton Park, mmmm - bricks, duft av kull, historie......
f**k money f**k mammon


No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense


 

Leeeeeeeeeeeeds

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #18 på: Desember 03, 2006, 02:20:08 »
lurer på om jeg så samme kamp som dere?
Vi vant, hadde det ikke vært for linjedommeren som i ettertid sier at han vet ikke hva som var feil???????
Tror tråden her hadde utartet seg på en
annen måte hvis vi hadde tre poeng isteden for ett idag!!!
Synes vi var frynsete bakover og allt det der, men jeg ser at det er noe på gang. VI SKAL REISE OSS


GLORY GLORY LEEDS UNITED
« Siste redigering: Desember 03, 2006, 02:20:45 av Leedsvik »
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

berlin

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #19 på: Desember 03, 2006, 02:25:17 »
quote:
Originally posted by Runar

Er og stolt av å være Leeds supporter, bærer drakten min på jobb i dette øyeblikk....Men hvorfor skulle du kuttet alle bånd dersom du var chelsea supporter? Ser ikke helt poeng med kritikken som kommer mot Chelsea på alle pengene de har

[
quote:
Originally posted by berlin

Klart vi heller vil følge et drittlag i lavere divisjoner enn Chelsea, jeg er ekstremt stolt over å være Leeds-supporter, du oppnår jo faktiskt større respekt nå enn når vi dreit penger i PL. Hadde jeg vært chelsea-supporter, hadde jeg vært flau, ja jeg hadde boikottet klubben, nei vent jeg hadde faktiskt avsluttet mitt forhold til klubben. Hadde begravd alle supportereffekter, mens jeg spilte Mozarts eller Verdis Requiem. Andre lag "der oppe" er ikke stort bedre. Emirates Stadium, forbanna plastik-stadion, og så navnet da gitt - blæh! Nei, Roots Hall ( Southend )er en knall stadion med ekte pub ( og uten PLASTGLASS!!! ), videre Ashton Gate, Craven Cottage, Valley Parade, The Valley, Upton Park, mmmm - bricks, duft av kull, historie......
f**k money f**k mammon


No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense






skjønner at du undrer deg over det, man støtter jo klubben uansett -
svaret er at det går på meg som person og hvilket "verdisyn" jeg har utenom forballens verden. Jeg velger å blande inn dette verdisynet mitt når det for meg "bikker over" til galskap. Skal ikke greie ut om dette i det vide og breie....det blir helt feil...

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense
« Siste redigering: Desember 03, 2006, 02:27:18 av berlin »

rasandeokse

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #20 på: Desember 03, 2006, 02:32:54 »
Dårligste leeds laget noensinne??? Vi er dårlig fr tiden men sier meg enig med Promo at det har vært verre tider.. Det er i det minste spillere med potensiale til å gjøre det bra. Jeg har ikke tru på at vi rykker ned, jeg tror vi får en del sentral tilvekster i Januar + at en frisk Nicholls og Cressy blir bra..
 

agehvitstein

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #21 på: Desember 03, 2006, 04:11:29 »
Det spørsmålet har jeg stilt med selv flere ganger den sisite tiden. Vokste opp med Leeds på 80-tallet. Føler vi er på nivå med det svakeste fra den tiden, og det var dårlig! Vi må bare innse alle sammen at vi må smøre oss med tålmodighet. Jeg tror fortsatt Wise er rett mann. Problemet er at vi har et lag som ikke er samspilt i det hele tatt, spesielt defensivt. Crainey, Ugo og Heath er ikke fremtiden på noen måte, men det viktigste er at vi får en stabil bakre firer. Det forventer jeg av Wise etterhvert. Dersom det ikke skjer blir jeg meget skuffet

På 80-tallet hadde vi også spillere som Blake som skilte seg ut. Grunnen til at han gjør det er dessverre så enkel som at han er den eneste på dagens Leeds lag med noe som helst kvaliteter.

Vi kommer tilbake, men dete er snakk om en del år. Er også ganske sikker på at det må bli uten Bates. Han reddet oss fra konkurs og har kjørt en sinnsyk hestekur, som har vært nødvendig. Imidlertid så virker det ikke som haqn er særlig interesert i å bruke penger. Tror mange kommer til å bli skuffet når transfer vinduet åpner igjen.

Uansett så støtter man klubben like mye som før og det er med glede man registrerer mange nye på forumet.
 

Promotion 2010

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #22 på: Desember 03, 2006, 15:52:39 »
quote:
Originally posted by Runar

Er og stolt av å være Leeds supporter, bærer drakten min på jobb i dette øyeblikk....Men hvorfor skulle du kuttet alle bånd dersom du var chelsea supporter? Ser ikke helt poeng med kritikken som kommer mot Chelsea på alle pengene de har


Spørsmålet er jo hvorfor man ikke sluttet som Leeds-supporter når vi brukte penger vi ikke hadde - i f.eks. 2001.
Akkurat det hadde det stått respekt av....
 
quote:
Hadde jeg vært chelsea-supporter, hadde jeg vært flau, ja jeg hadde boikottet klubben, nei vent jeg hadde faktiskt avsluttet mitt forhold til klubben. Hadde begravd alle supportereffekter, mens jeg spilte Mozarts eller Verdis Requiem. Andre lag "der oppe" er ikke stort bedre. Emirates Stadium, forbanna plastik-stadion, og så navnet da gitt - blæh!

Nei, dette er nok bare et dustete utspill som aldri hadde blitt en realitet. Skulle man slutte å holde med laget sitt bare fordi man handler inn de beste spillerne. Wow....flott innlegg!!!
[:I]
« Siste redigering: Desember 03, 2006, 15:55:42 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #23 på: Desember 03, 2006, 21:22:50 »
quote:
Originally posted by Promotion 07

quote:
Originally posted by Runar

Er og stolt av å være Leeds supporter, bærer drakten min på jobb i dette øyeblikk....Men hvorfor skulle du kuttet alle bånd dersom du var chelsea supporter? Ser ikke helt poeng med kritikken som kommer mot Chelsea på alle pengene de har


Spørsmålet er jo hvorfor man ikke sluttet som Leeds-supporter når vi brukte penger vi ikke hadde - i f.eks. 2001.
Akkurat det hadde det stått respekt av....
 
quote:
Hadde jeg vært chelsea-supporter, hadde jeg vært flau, ja jeg hadde boikottet klubben, nei vent jeg hadde faktiskt avsluttet mitt forhold til klubben. Hadde begravd alle supportereffekter, mens jeg spilte Mozarts eller Verdis Requiem. Andre lag "der oppe" er ikke stort bedre. Emirates Stadium, forbanna plastik-stadion, og så navnet da gitt - blæh!

Nei, dette er nok bare et dustete utspill som aldri hadde blitt en realitet. Skulle man slutte å holde med laget sitt bare fordi man handler inn de beste spillerne. Wow....flott innlegg!!!
[:I]



Ad Leeds-supp anno 2001: Jeg nøt selvfølgelig den gode perioden som alle andre, bortsett fra at jeg misilikte den galloperende økonomien i britisk og europeisk fotball generelt. Man kan jo godt si at det er en naturlig utvikling siden NHL, basketball am.football har dreid seg om den type økonomi lenge, men jeg misliker det sterkt altså,
og er ikke alene om det, hverken blant meningmann eller sentrale maktpersoner i fotballens interesseorganisasjoner. At vi ble "lurt ( drømmen til Ridsdale ) skjønte jeg ikke før omntrent da Rio ble solgt. Chelsea-supp. er ikke blitt lurt ( tror jeg da )

Ad dustete innlegg/"ikke logisk at man kutter båndet":
Jeg skrev at det var personlig, og ja - jeg ville kuttet, men jeg skjønner at det virker ulogisk og at jeg ville vært ganske alene om å gjøre noe sånt.
Ã… skille seg etter 33 års eksteskap med Leeds pga av at Bill Gates eller Larry Ellison kjøper Leeds og pøser inn penger, vi spiller i CL, det viker sikkert nuts, men "I don't think so"  

Her er lite klipp som illustrerer litt av problemet med å trekke tilskuere til kamper:
Wednesday, July 27, 2005

Man City fans consider breakaway


A group of Manchester City supporters are exploring the possibility of forming their own breakaway club.
Called Fans Football Club City, they aim to enter a team into the non-league pyramid in a year.
Phil Gatenby, secretary of City's supporters' association, is backing the plan.
He claims the game has become too commercial at the top level and too costly for families.
'This idea is something that has been at the back of people's minds for the last couple of months, ' he told BBC GMR.
'I have been disillusioned with the game as a whole because of its rampant commercialism.
'It has got to the point where, although I have not stopped watching City, I have been watching non-league teams. Then I thought 'Why not own our own team?'.''
Gatenby denies they are copying FC United who have entered a team into the North West Counties League after being disillusioned by the arrival of Malcolm Glazer at Manchester United.
He added: 'This is not a protest as such. The game has moved on so much that the traditional fans' base has been eroded.
'We are being squeezed out and having to pay more. I have two kids and going to a game can cost me £50-60.
'It is just not on. At a semi-pro game we could get in for less than £10. It has far more appeal.'


No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense
« Siste redigering: Desember 03, 2006, 21:23:55 av berlin »

berlin

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #24 på: Desember 03, 2006, 21:34:40 »
Her er en annen interessant artikkel, men den hadde kanskje passet best i en egen tråd.
Likevel, en oppfølging av mine tidligere innlegg i denne tråden.

Is the Premiership a turn-off?
By Simon Austin  


Former England winger Chris Waddle says a lack of entertainment is turning fans away from Premiership football.

 
Rooney, Lennon, Wright-Phillips and Joe Cole are the only English players who can run with the ball and beat a man

Chris Waddle
Average attendances are down for 11 of the 20 teams in the league so far this season.

Blackburn dropped their prices to a flat-rate £15 for the 1-0 defeat by Bolton last weekend after seeing their attendances drop by about 20% over the last four seasons.

Waddle, who is a match summariser for BBC Radio Five Live, says he is not surprised.

"Manchester United and Arsenal are the only teams that I'd pay money to watch," he told BBC Sport.

"They are the two most exciting teams in the division and will always get full houses because of the football they play.

"Otherwise, the entertainment value is definitely going downhill. Chelsea have a lot of big-name players who attract crowds but I would not say they are the greatest team in the world to watch.

"They are efficient and professional but they do not get me on the edge of my seat. Liverpool have a similar philosophy - they aim to keep clean sheets and nick goals.

 PREMIERSHIP CASE STUDIES
Blackburn: Average home attendance only 67.1% of capacity this season.
Wigan: Lowest average home attendance in the Premiership this season - 16,965. Down 17.68% from 2004/5.
Man City: Average attendance 40,294, down from 46,834 in first season at Eastlands.

"People have talked about Reading playing entertaining football this season but they are where they are through hard work and organisation.

"It costs a fortune to go and watch Premiership football and fans want to be entertained. Most of them are not getting that.

"The Premiership is not the best league in the world. The Spanish league is the best in Europe by far."

The average Premiership attendance fell every season from 2001/2 to 2004/5.

Six years ago it was 35,464. Last season it had dropped to 33,875.

That figure has risen to 34,084 so far this season, but the increase is almost solely down to Manchester United increasing their capacity from 68,174 to 75,828 and Arsenal moving to the Emirates Stadium, which has over 20,000 more seats than their former home at Highbury.

Waddle, who won 62 caps for England, says most Premiership managers are afraid to play attacking football and adopt a safety-first approach instead.

 
Waddle says most managers adopt a "safety-first" approach

"I am sure managers would like to sign more skilful players but it is a results business," added Waddle.

"Teams need to stay in the Premiership because that is where the money is. They play damage-limitation football that they think will get results.

"Going back 15 or 20 years, there was not so much money in the top division and it was not the be-all and end-all to be there.

"You could even get relegated and draw in the same crowds.

"It takes a brave manager to bring in flair players and most aren't willing to take the risk. It is far easier to buy someone who can stop people playing rather than someone who will excite the crowd.

"There are a lot of fit players who can pass the ball but few who excite you. There are a few players who can dribble and take a man on - Thierry Henry, Cristiano Ronaldo, Tomas Rosicky and Arjen Robben spring to mind - but they are becoming increasingly rare.

"That is why I've got a load of admiration for Manchester United manager Sir Alex Ferguson and Arsenal boss Arsene Wenger. You see skill at Old Trafford and the Emirates Stadium that you do not see at any other grounds."

Waddle, who was the Football Writers' Association player of the year in 1993, says the lack of flair players in the Premiership is part of a deeper problem in the English game.

"Tell me the English players who can run with the ball and beat a man," he said.

"I can only think of Wayne Rooney, Aaron Lennon, Shaun Wright-Phillips and Joe Cole. And when Cole loses the ball, Jose Mourinho tends to take him off.

 AVERAGE PREMIERSHIP ATTENDANCES
2001/2: 35,464
2002/3: 34,984
2003/4: 33,894
2004/5: 33,875
2005/6: 34,084
"We have gone away from producing these types of players. We produce strong-running players who are neat passers.

"Flair players are increasingly regarded as luxuries. Junior football is about getting rid of the ball at the back and chasing it - physique rather than technique.

"I go and watch my son play youth football. If anyone gets the ball down and tries something and then loses the ball, the coach says 'do that again and you're off'."

Yet Premier League spokesman Dan Johnson denies that interest in Premiership football is on the wane.

"We have the highest occupancy levels at stadia of any league in Europe and the Premiership is the most watched league in the world," he told BBC Sport.

"It's also very early in the season to start talking about declining attendances - they always grow as the season progresses.

"On average, attendances are 90% of capacity and are up 65% since the start of the Premiership."

 


No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense
« Siste redigering: Desember 03, 2006, 21:35:31 av berlin »

SirOlsen

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #25 på: Desember 04, 2006, 11:52:09 »
Tja, vi er kanskje et dårlig lag om dagen....

Og i den forbindelse klarer jeg ikke dy meg til å legge inn et lite screenshot jeg tok fra en kamp jeg spilte på mitt PC-spill FootballManager2007 [:D]

Sier bare... se sjangsene laget mitt hadde mot "SLASK", men vårt kjære Leeds greide faktisk med nød og neppe vinne kampen 0-2 .. men det holdt på å gå fryktelig galt!.. TAKK Beckford! [:D]



MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Bye

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #26 på: Desember 04, 2006, 12:20:35 »
Ingen kort? For noe tull!
Trønder i Bergen!

MrK

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #27 på: Desember 04, 2006, 14:58:29 »
Olsen - du er ikke noe sårlig  manager emne - KBK greier seg godt? uten deg -- dette var skralt!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

SirOlsen

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #28 på: Desember 04, 2006, 20:39:41 »
Hehe, nei jeg er kanskje ikke det.. vi skal kanskje være glad for at det er Wise som styrer skuta nå og ikke meg [:D]
Han hadde sikkert sørget for at slaskene ble straffet skikkelig! [:)]

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

lojosang

Re: Dårligste Leeds-lag noensinne !
« Svar #29 på: Desember 04, 2006, 21:23:12 »
Ã… lengte tilbake til de uskyldig åttiåra som Waddle gjør er realtivt tåpelig, syns jeg.
Piggtrådgjærer. Engelske lag utestengt fra Europakøppen på grunn av hooligan-problemer.
Er dette noe å lengte tilbake til?

For ikke å snakke om de uappetittlige, trange og korte shortsene! [:D]




Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav