Skrevet av Emne: Kamp: cardiff vs LEEDS  (Lest 40798 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

flynn

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #30 på: Februar 14, 2007, 15:36:31 »
Eller vår tids Mark Viduka, for de av oss som innbiller oss at vi fortsatt er unge og vitale

flynn

Mats-

  • Gjest
Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #31 på: Februar 14, 2007, 17:23:43 »
quote:
Originally posted by flynn

Eller vår tids Mark Viduka, for de av oss som innbiller oss at vi fortsatt er unge og vitale

flynn



Eller for vi som er unge [:D]

" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"

asLeeds

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #32 på: Februar 14, 2007, 18:28:49 »
trur me overrasker og holder nullen på lørdag og putter 1 rett vei!!
ja,som nevnt over,ka med Carole?? hadde vell ikkje akuratt skadda om me hadde 1 spelar på bana som sprang 100 meter`n raskare en meg ,hehehe

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

kjelvi

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #33 på: Februar 14, 2007, 18:32:46 »

Hyggelig fra ex-player McPhail:

McPhail hoping for Leeds survival
Cardiff's Stephen McPhail wants Leeds to put a run together to avoid Championship relegation - but only after the Bluebirds have beaten them.
McPhail spent seven years at Elland Road before moving to Barnsley and subsequently Cardiff and is set to face his former club at Ninian Park on Saturday
"I definitely still feel an attachment to the club even though that wears away a little over time," said Republic of Ireland cap McPhail.
"It's strange to see the club struggling so much now because they have a squad as big as anyone's with some good players.
"Hopefully Leeds will stay up but my commitment is to Cardiff now and I'll be doing my best to beat them on Saturday."


Kilde: http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1789_1916345,00.html

KeyserSoze

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #34 på: Februar 14, 2007, 18:39:10 »
quote:
Originally posted by GeirO

Er rimelig godt fornøyd med 1 poeng (fordi ett poeng rent matematisk ikke er så mye og hjelper oss ikke så mye på tabellen)




Skal ikke undervurdere viktigheten av 1 poeng nå. Dette kommer til å bli så tett at det ene poenget godt kan være det som skiller laget over og under streken når status gjøres opp.

Jeg er kjempefornøyd om vi klarer å ta med oss 1 poeng hjem fra Cardiff. Men selvfølgelig helt ekstatisk dersom vi skulle klare 3 :)
 

kjelvi

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #35 på: Februar 15, 2007, 04:54:16 »

Cardiff reach Premier Cup semis
Carmarthen Town let slip a two-goal lead as Cardiff recovered to win their FAW Premier Cup quarter-final 3-2 after extra time at Richmond Park.
Former Bluebirds Paul Fowler and Danny Thomas put the Old Golds in command, but Kevin Campbell and substitute Curtis McDonald (2) struck to secure City a clash with The New Saints in the semi-finals at Ninian Park on February 27.
Cardiff used the match to give recent signings David Forde, James Simmonds and Iwan Redan their first club starts.

berlin

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #36 på: Februar 15, 2007, 05:50:28 »
quote:
Originally posted by Peter7

quote:
Originally posted by lojosang

quote:
Originally posted by Jon R

Fantastisk og litt uventet at Cresswell er tilbake. Han blir en joker og et ess i ermet i innspurten. Cressy er det nærmste vi kommer vår tids Lee Chapman. [:)]

Jon R.




Så nå er altså JonR-generasjonens tid over. Trist, javel, men de kan se tilbake på sin tid med gode minner om Lee Chapmans mange mål. [:p]

Heia Cresswell, forresten. Håper vi kan sparke Ridsdale fu men med tanke på vår hellerbegrensa suksess der borte tidligere tror jeg det blir vankselig.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]


Vår tids Allan Clarke, for oss som er litt eldre ...

***
Crainey 4 Scotland!



eller vår tids John Charles, for oss som nesten er modne for gamlehjemmet.

rastafari

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #37 på: Februar 15, 2007, 20:02:10 »
Vet vel ikke helt om Creswell er verdt disse sammenligningene med Charles, Clarke, Chapman eller Viduka. Eneste likheten med de tre førstnevnte er vel første bokstaven i etternavnet, og swå stopper vi der. Men på dagens lag er det godt å ha han tilbake igjen[8)]
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

kjelvi

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #38 på: Februar 15, 2007, 20:21:04 »

Cardiff boss Dave Jones was to sign Sheffield United defender Chris Morgan on loan. (Daily Mail)

Cardiff boss Dave Jones is keen to take Sheffield United defender Chris Morgan on loan. (Daily Mirror)

R - R

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #39 på: Februar 15, 2007, 20:35:35 »
Trur vi skal vere fornøgd med eitt poeng i denne kampen - eg vil i alle fall vere fornøgd med det. Noko meir vil vere ei stor (og gledeleg) overrasking. Men det kan fort bli tap i denne kampen...

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

kjelvi

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #40 på: Februar 15, 2007, 20:36:02 »
BBC Radio Leeds update lunchtime today:

* Thompson has a calf injury and is a doubt for Cardiff
* Wise hopes to complete a loan signing ahead of Saturday's trip to Cardiff.
« Siste redigering: Februar 15, 2007, 20:36:28 av kjelvi »

Papi

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #41 på: Februar 15, 2007, 21:12:11 »
I ein så viktig bortekamp bør ikkje Leeds spille i ein 4 3 3 formasjon.

Viktig og demme opp på midtbana, og heller spela ein 4 4 1 1 formasjon med Blake som eit bindeledd mellom den sentrale midten med Doogie, Nicholls og Moore på topp.
Healy og Cressy er hyggelige Ess og ha i ermet i 2. omgang, ikkje falle for fristelsen og bruke desse for tidlig.

Bakover ser eg ingen grunn til forandring.

Ankergren, Richardson, Heath, Marques, Lewis, Thompson, Nicholls, Douglas, Sa, Blake, Moore




As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

kjelvi

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #42 på: Februar 15, 2007, 21:13:27 »

Dennis melder om god stemning i Leeds-troppen foran Cardiff-matchen.

- Players are blubbly and confident, sier han til off. hjemmesida.

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~982432,00.html

Papi

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #43 på: Februar 15, 2007, 22:01:24 »
Gubbissen.... både gruer og gleder meg.

Eg folder mine hender og ber til høgare makter om at dette går veien...




As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

lojosang

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #44 på: Februar 15, 2007, 22:08:06 »
Jeg har problemer med å bestemme meg for hva jeg syns om Blake.
Han holder for lenge på ballen, sinker spillet, går deg fast og ødelegger gode kontringsmuligheter. Dessuten skyter han for sjelden. I hvert fall var det sånn på CP.

På den andre siden er han jo ofte involvert når vi en sjelden gang lager mål.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Benjamin

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #45 på: Februar 15, 2007, 22:52:31 »
hvorfor er carole ikke tættere på truppen? sys man fik indtrykket af at han var en forstærkning til start 11..!? bare lige en tanke:) og det er så vigtigt at Cressy er tilbage!!!!! F..K Rids"FAIL" håber vi vinder over hans nye lorte klub den mand fortjenre absolut ingen sympati overhovedet!!!

ONLY ONE UNITED!!!
ONLY ONE UNITED!!!

Leeeeeeeeeeeeds

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #46 på: Februar 16, 2007, 03:33:42 »
Trur Healy blir klar til lørdagen jeg. Håper på seier ,og dere vet at jeg tror det blir seier. 14 seire til så blir dette gull verdt.MOT

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Sleivind

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #47 på: Februar 16, 2007, 04:39:20 »
quote:
Originally posted by lojosang

Jeg har problemer med å bestemme meg for hva jeg syns om Blake.
Han holder for lenge på ballen, sinker spillet, går deg fast og ødelegger gode kontringsmuligheter. Dessuten skyter han for sjelden. I hvert fall var det sånn på CP.

På den andre siden er han jo ofte involvert når vi en sjelden gang lager mål.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]



Vi har vel scoret mål i de 7 siste kampene våre, så det er ikke SÃ…Ã… sjeldent at vi scorer mål [:p]

Oggy

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #48 på: Februar 16, 2007, 04:40:52 »
Blir sjeleglad om vi får med oss ett poeng fra Wales,
så får vi heller dose QPR på tirsdag.
Oggy

kjelvi

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #49 på: Februar 16, 2007, 16:57:00 »
Cresswell aims to repay Leeds' faith
Were it not for Peter Ridsdale, Richard Cresswell would probably never have had the chance of realising a childhood dream by playing for Leeds United.
The Bridlington-born striker was only brought in to halt the club's slide when Premiership status was surrendered and star performers such as Mark Viduka went in a firesale after Ridsdale vacated the Elland Road chairman's office with the club in financial disarray.
Tomorrow, Cresswell will be hoping to spearhead Leeds' fight against relegation from the Championship at promotion-chasing Cardiff in front of Ninian Park chairman Ridsdale who, like Cresswell, has a special affinity with the falling giants.
"As a kid I used to support Leeds and Liverpool but all my family are from Leeds and are Leeds fans so I know what the club's all about, what the fans expect and so I know what I need to produce," Cresswell said.
"They demand to see 110 per cent every time you pull on that shirt. The fans are frustrated that they haven't seen much of me since I came here but then again so am I. It has been a disappointing season for everyone concerned at the club and hopefully we can get out of this mess."
Cresswell, 28, joined Leeds from Preston but his time in west Yorkshire has been blighted by injury yet his return to action last weekend in the 2-1 victory over Crystal Palace did much to raise expectations.
"It's been horrible for me having to watch this season from the treatment table but the most frustrating thing has been that I can't do anything about it," he added.
"I'm an optimist and I can see those teams above us looking down thinking 'Leeds have got two wins out of three' and if we win our game in hand we will be right in there.''
Even the revelation that one of his colleagues had leaked team news to the opposition ahead of the Crystal Palace game was not enough to dampen Cresswell's bullishness.
"I don't know much about it but these things happen," he said. "You've just got the get on with it, which we did by securing the three points.
"I worked really hard to get fit and after training for a week I went and asked the gaffer if I could be involved. He knows how determined I have been and that's why he brought me back. Now it's payback time."


http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtml?xml=/sport/2007/02/16/sfnlee16.xml

kjelvi

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #50 på: Februar 16, 2007, 16:59:30 »
FootyMAD's Cardiff City match preview

This week FootyMad's match preview focuses on the game between Cardiff City and Leeds United at 15:00 on Saturday 17th February 2007 in the Championship.

History of the Cardiff City v Leeds United fixture
Leeds Utd. face a trip to Cardiff City at Ninian Park on Saturday afternoon, needing to turn around their fortunes at the ground. The Whites will be hoping to improve upon a record which has seen them lose 12 and win only 3 of the 20 games.
The most recent encounter between these two sides was just last season, in August 2005, the Bluebirds carving out a narrow 2 - 1 victory in a Championship match.

Recent encounters between the teams:
2006/2007 Sat 19 Aug Leeds Utd. 0 - 1 Cardiff City CHMP
2005/2006 Sat 10 Dec Leeds Utd. 0 - 1 Cardiff City CHMP
2005/2006 Tue 09 Aug Cardiff City 2 - 1 Leeds Utd. CHMP
2004/2005 Sat 15 Jan Leeds Utd. 1 - 1 Cardiff City CHMP
2004/2005 Sat 02 Oct Cardiff City 0 - 0 Leeds Utd. CHMP
2001/2002 Sun 06 Jan Cardiff City 2 - 1 Leeds Utd. FAC
1984/1985 Sat 29 Dec Leeds Utd. 1 - 1 Cardiff City CHMP

Recent respective form guides
Cardiff City have collected 2 wins and 3 draws from their last six home matches. The goals for column just outweighs the goals against over this period, 7 to 5.
The away form of Leeds Utd. is pretty dire, chalking up just 1 victory, with 5 defeats, from the last six. While the Whites have hit 5 goals, 12 have hit the back of the wrong net.

Cardiff City's total of 53 points from their 32 games sees them sitting in the playoff places in Coca-Cola Championship. Leeds Utd. find themselves stuck right at the bottom of the division. Their 31 games have yielded only 30 points.

Current form guides: P W D L F A P
Cardiff City 6 3 1 2 9 10 10
Leeds Utd. 6 3 0 3 10 11 9

FootyMad's prediction ...
FootyMad see this game edging towards a narrow win for the Bluebirds, as the Whites have been none too clever on the road in recent matches. Home win

Sequence statistics:
Cardiff City 4 games since last home draw.
Unbeaten run of 4 matches.
 
Leeds Utd. 16 games since last away draw.
Last drawn game 9 outings ago.


http://www.leedsutd-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=PREV&id=324731

Leeeeeeeeeeeeds

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #51 på: Februar 16, 2007, 18:39:11 »
Cresswell sier at han føler seg som en ungfole igjen,og er i super slag. Han sier også at selv om denne triste affæren med "muldvarpen", har innvirket på laget, er de fyrt opp som bare det før kampen. JEG TROR at vi vinner 1-3 imorgen og at nå kommer ikke en j....el til å klå oss resten av sesongen. Er jeg gal? Full? Dopa? NEI!! Jeg er en Leeds fan som bare gjør jobben sin . Super Leeds kommer tilbake. NÃ…!!!!!

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
« Siste redigering: Februar 16, 2007, 19:17:12 av Leedsvik »
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Ferre

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #52 på: Februar 16, 2007, 18:46:48 »
quote:
Originally posted by Leedsvik

Cresswell sier at han føler seg som en ungfole igjen,og er i super slag. Han sier også at selv om denne triste affæren med "muldvarpen", har innvirket på laget, er de fyrt opp som bare det før kampen. JEG TROR at vi vinner 1-3 imorgen og at nå kommer ikke en j....el komme til å klå oss resten av sesongen. Er jeg gal? Full? Dopa? NEI!! Jeg er en Leeds fan som bare gjør jobben sin . Super Leeds kommer tilbake. NÃ…!!!!!

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com



Endelig en Leedsfan her som er positiv til klubben! [:D] Deilig å høre...

-WE'LL BE BACK-

Per-Stian

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #53 på: Februar 16, 2007, 19:01:20 »
I følgje Leedsunited.com er både Cresswell og Stack klare for 90 minutt, medan også Thommo og Lewis er venta tilbake i troppen som reiser til Cardiff. Healy gjer forøvrig gode framsteg etter armbrotet, så det er vel ikkje lenge før også han er tilbake i stallen.

Trua på nye poeng imåra vert stadig sterkare, og eg er sikker på at vi kjem til å kjempe som løver til dommaren bles av!

Bye

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #54 på: Februar 16, 2007, 19:04:41 »
Cresswell tilbake, lysglimtet jeg har ventet på! Ankergren bør stå uansett om Stack er klar,mener nå jeg. Med Blake og Thompson er kreativiteten "i orden", og med Moore og Cresswell klar bør vi være klart sterkere framover! Håper og har litt tro på 3 poeng!
Trønder i Bergen!

Per-Stian

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #55 på: Februar 16, 2007, 19:11:02 »
Litt tidleg å seie endå kanskje, men eg forsøkjer meg på ei optimistisk lagoppstilling:

Ankergren

Sa - Marques - Heath - Lewis

Douglas - Nicholls - Thommo

Blake - Cresswell - Howson

Sleivind

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #56 på: Februar 16, 2007, 19:37:34 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

Litt tidleg å seie endå kanskje, men eg forsøkjer meg på ei optimistisk lagoppstilling:

Ankergren

Sa - Marques - Heath - Lewis

Douglas - Nicholls - Thommo

Blake - Cresswell - Howson



Ville heller at den skulle sett mer ut som denne:

Ankergren
Sa - Rui - Heath - Lewis
Blake - Douglas - Nicholls - Howson - Thommo
Cresswell

Blei ganske likt, men vil heller ha tre sentrale midtbane spillere, og heller ha Thommo og Blake i noen litt "friere" roller ute på kantene. Er også enig i at Sa må komme inn for Frazer, for han har vært alt annet enn god de siste kampene, nesten som jeg heller ville hatt Crainey på høyreback enn Frazer der.

Per-Stian

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #57 på: Februar 16, 2007, 19:59:00 »
Vi er iallfall eininge om laguttaket (dersom alle er skadefri), Sleivind[;)] Så er det berre opp til taktikkeriet og organiseringa til Wise!
« Siste redigering: Februar 16, 2007, 20:09:55 av Per-Stian »

RoarG

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #58 på: Februar 16, 2007, 20:08:02 »
Klart vi banker vampyr Ridsdales nye offer, Cardiff. Det er på tide å bryte den tåpelige vinn-tap-vinn-tap - statistikken nå, og heve over den fordømte streken [}:)].

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Ferre

Re: Kamp: cardiff vs LEEDS
« Svar #59 på: Februar 16, 2007, 20:28:53 »
Skal bort på hytta i helga, så lurer på om noen kan være så snill å oppdatere meg på kampen i morgen? Tlf: 908 61 407

På forhånd takk!

-WE'LL BE BACK-