Skrevet av Emne: KAPTEINEN VIL BORT!  (Lest 18802 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Mats-

  • Gjest
Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #60 på: Mars 04, 2007, 05:22:20 »
Sitat
Originally posted by Per-Stian



Leeds manager Dennis Wise has revealed skipper Kevin Nicholls wants to jump ship at Elland Road and return to Luton.

Nicholls, a £700,000 summer signing who Wise appointed captain when succeeding Kevin Blackwell as manager, wants to quit and join relegation rivals Luton with 10 games of the season remaining.

"Kevin came into see me on Thursday, but I had a phone call from Mike Newell on Wednesday asking me if I was interested in letting Kevin go," said Wise after watching his rock-bottom outfit go down 3-2 to Yorkshire rivals Sheffield Wednesday at Elland Road.

Wise insisted he was delighted with his side's effort - they scored twice in the last three minutes to ensure a frantic finale - but a thrilling Yorkshire derby was overshadowed by Nicholls' shock request for a move.

"I wasn't interested at all (in letting Nicholls go)," Wise added. "I then spoke to Kevin and he told me that he'd like to go to Luton and I was a bit gobsmacked."

"I told him he needed to think about what he was saying to me, but he'd made his mind up and felt he'd made the wrong decision in coming to Leeds.

"I'm gob-smacked that he wants to go to Luton, more or less straightaway. They're a team fighting us for relegation.

"I'm very disappointed in him. I asked whether it was me and Gus (Poyet, Wise's assistant) that was the problem, he said 'no' and just felt that after a little while being here that he'd made a mistake.

"I'm very disappointed at the way I've found out. It takes Mike Newell to ring me up to ask me if I was interested in doing something.

"Nicholls said he'd like to leave with 11 games to go. He was the captain of this football club and you expect him to dig in like the rest and get us out of this mess and not jack it in.

"This really, really disappoints me and this is just some of the things you have to put up with."

F***ING RAT!!!
[/quote

[V] Siste helten jeg hadde igjen. Nå er det Marques for alle penga her i gårn!...atter en gang, fy fan Nicho.


" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"

berlin

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #61 på: Mars 04, 2007, 05:38:50 »
helt sinnsykt, men det speiler nok siuasjonen i Leeds. Wise refererer at han (Nicholls) ikke vil "hjem" pga wise/poyet, men det kan absolutt forstås på denne måten også: Hvis Wise/Poyet hadde vært et bra team hadde spilleren ønsket å bli, Leeds er tross alt en betydelig større klubb enn lille Luton.

Denne opplysningen gjør at jeg går fra " er det liv ( les: mulighet for å unngå nedrykk ), er det håp, - til: Nytt styre, nye folk må komme.
Det ser virkelig ut som at ting ikke er bra i klubben ( joda, gammlet nytt ), det merkelige lokket på info + alle rare hendelsene.

Ahh, jeg vil bare vite når bånn er nådd, sånn at vi kan tenke fremover. Med nye koster skal jeg nyte livet i League 1 til og med. Bare få det overstått, og det litt fortere enn svint.
 
« Siste redigering: Mars 04, 2007, 05:40:04 av berlin »

27.10.1961

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #62 på: Mars 04, 2007, 07:28:08 »
La beggge køddene gå
 

Kickthemdown

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #63 på: Mars 04, 2007, 09:50:16 »
Det som gjør saken enda mer festlig er at Nicholls har vært ute i media den siste tiden og krevd maks innsats og fokus av spillerne i kampene som gjenstår. Faen for en [:o)] ...

Dette kunne han ventet til etter sesongen med å si...

Meeeeeeeen... En Luton gutt som vil hjem til klubben sin blir aaldri en hore i mine øyne. Endelig en med litt klubbfølelse... Men som sagt, elendig tidspunkt... [:(!]

Mvh

Alta-white

Peter7

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #64 på: Mars 04, 2007, 14:16:29 »
Nicholls skulle være redningsmannen, så han i første kampen og han imponerte absolutt ikke - helt hinsides rent teknisk. Senere har han vært plaget med skader og kun hatt noen få virkelig gode kamper for Leeds. Greit at han forsvinner.

***
Crainey 4 Scotland!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

MOrTeng

  • Gjest
Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #65 på: Mars 04, 2007, 19:08:46 »
Nicholls kan råtne i Luton, det er den eneste klubben som noen gang vil la ham spille fotball igjen. Kapteinen for et lag som slåss mot nedrykk, ti kamper før sesongen er over, og ber om å bli solgt til nedrykksrivalen. UTILGIVELIG!

Mangelen på lagånd er det største problemet vi har. Wise må ta skylden for det. Dere ser vel hva han driver med? Han vet hvilken retning skuta synker og trenger syndebukker. Helt siden han kom har han kjørt hardt mot spillergruppa (Butler, Gregan, Sullivan, mr. X the traitor og nå kapteinen, for ikke å snakke om visekaptein Derry som ble uthengt etter Wise sitt utbrudd). Uhell med skader meg her og der, han har skiftet unødig om på laget fra kamp til kamp. Hvorfor er Ankergren på benken igjen?!

Med troløse spillere som Nicholls må Wise være knallhard og rydde opp i rekkene. Han har allerede sendt ballasten Butler/Gregan seilende ut døra, og takk for det. Spørsmålet er: evner Wise å bygge opp laget igjen, etter at han har brutt det ned?

trosetti

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #66 på: Mars 04, 2007, 20:16:08 »
Det som er mest oppsiktsvekkende her, er jo at det er Wise som går ut med denne nyheten. Er han ute etter å ødelegge ryktet til klubben helt!?

Mannen lager jo skraper i lakken hver eneste uke, med forferdelige uttalelser. Ja, jeg vet mange her inne mener vi fansen får høre litt for lite hva som skjer med klubben, men trenger vi virkelig å høre slike ting? Hva så om en spiller vil bort? Slike ting skjer garantert i alle klubber i England, men da er det spilleren som går ut å sier han vil bort, ikke manageren!

Kan noen snurpe igjen smella på Wise, han maser jo som et lokomotiv!!

"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

HåvardK

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #67 på: Mars 04, 2007, 21:35:13 »
quote:
Originally posted by trosetti

Det som er mest oppsiktsvekkende her, er jo at det er Wise som går ut med denne nyheten. Er han ute etter å ødelegge ryktet til klubben helt!?

"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07


Her er vi vel ved sakens kjerne. Og han er meget godt i gang.

Dessuten er jeg en smule forbauset over at såpass mange her inne blir sjokkert over at vi har spillere som ikke stortrives i Leeds for tiden. Hallo? Sjekk følgende: Tabellposisjon, manager, klubbeier.

Sverre

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #68 på: Mars 04, 2007, 22:40:35 »
Synes - med en del hederlige unntak - at denne saken blir svært mye svart/hvitt hos en del her inne.  Jeg kan rett og slett ikke forstå hvordan enkelte kan komme opp med de utsagnene de gjør overfor Kevin Nicholls, men det er kanskje jeg som ikke har fått med meg alle aspekter i denne saken...?

Ref.:  "sett foxe til å brekke beinet hans",   -   "Spiller som en idiot, oppfører seg som en idiot og ser ut som en idiot!"   -   "Nicholls kan råtne i Luton, det er den eneste klubben som noen gang vil la ham spille fotball igjen"   -   "Jeg ønsker deg doble brudd på begge ben og i det tjukke hue ditt for den saks skyld" er bare et lite utvalg av de uttalelsene som har haglet.  Og de har kommet kun på bakgrunn av at Kevin Nicholls vil bort fra Elland Road, uten at noen av oss (?) vet årsaken(e) til dette.

Når denne saken nå er kommet media for øre, er det viktig å stille noen betimelige spørsmål.  Personlig lurer jeg mest på hvorfor Kevin Nicholls akkurat nå har funnet ut at han vil bort.  Hadde dette vært noe han hadde vurdert lenge, ville han forlangt transfer i januar.  Ergo trekker jeg (på tynt grunnlag, riktignok) den slutning at noe relativt alvorlig har skjedd i hans forhold til Leeds United eller noen innen klubbens ledelse relativt nylig.

Videre lurer jeg også på om ønsket om transfer - og tidspunktet - henger sammen med Dennis Wise's forrige famøse (sic) mediautspill, omkring "muldvarpen" på Elland Road.

Vi får trolig ikke mange korrekte/nøytrale svar før Kevin Nicholls selv går ut med "sin versjon" av det som har skjedd.  Den kommer trolig om ikke så svært lenge. Jeg frykter enda mere bråk som tar fokus bort fra det som vi burde fokusert på i disse dager...

Når jeg tenker litt på hvordan miljøet på Elland Road/Thorp Arch er for øyeblikket, blir jeg mindre og mindre overrasket over at vi taper kamp etter kamp. Slik situasjonen nå er på Elland Road, graver vi raskt vår egen grav. Ã…rsaken er like opplagt som den er skremmende, vi har en ledelse som gir blanke blaffen i Leeds United. Dette gjelder både den øverste ledelsen i klubben (Ken Bates) og den øverste sportslige ledelsen (Dennis Wise).  

Nesten verst av alt er at vi fortsatt har en reell sjanse til å berge plassen, men at akkurat det kommer fullstendig i skyggen av de mange utspillene fra Wise og Bates.  Hadde vi nå hatt en voksen og ansvarsbevisst ledelse i klubben, ville denne situasjonen vært noenlunde grei å kommet ut av med den troppen vi tross skader og andre "saker" sliter med.  Iallefall om alle innad i klubben hadde jobbet mot samme mål, nemlig å vinne fotball-kamper.  Isteden skaper vi den ene etter den andre konflikten innad i spillergruppa, og overfor våre opponenter. Vi fokuserer på alt annet enn det vi selv kan påvirke, og det blir det lite poeng av.  Slik situasjonen nå er, burde man bruke en del av de mange gamle læresetningene, bl.a. at man kun fokuserer på neste kamp.

Flere av de som var skeptiske til Ken Bates har fått mye pepper på grunn av sine utsagn, men jeg har fortsatt til gode å se ett eneste argument om hvorfor vi skal stole på disse to.  Ken Bates har i hele sitt voksne liv hatet Leeds United, og jeg ser ingen grunn til at dette skulle ha endret seg den senere tiden. Blind lojalitet er lojalitet det også, men fører sjelden til fremgang.  Dessverre.
 

auren

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #69 på: Mars 04, 2007, 23:02:01 »
Du har rett i at det er lett å ta et kjapp standpunkt i denne saken. En sak har som kjent flere sider, og vi har kun hørt Wises uttalelse. Selvsagt kan grunnen til Nicholls plutselige wantaway være noe alvorlig (som f.eks. samlivsbrudd som tidligere ble nevnt). Men hvis dette er tilfellet, så går ikke manageren i media og sier slik han sier nå. Regner med at Wise vet grunnen til hvorfor Kevin plutselig vil bort, og hadde det altså vært en alvorlig grunn til det, så tror jeg ikke Wise kan være så dum at han utbasunerer slike påstander og henger ut Nicholls.

Som du nevner Sverre, så kan det godt hende at Nicholls har fått nok av Wises dumme krumspring og derfor vil vekk. Fair enough. Men uansett så ber du om å dra på deg publikums vrede når du vil bort til en nedrykksrival som KAPTEIN.

Konklusjon: Så fremt grunnen til Nicholls wantaway til Luton ikke er av alvorlig karakter, så er det all mulig grunn å kritisere Nicholls. Er det av alvorlig art, så har Wise driti i eget rede nok en gang.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

SveinArve

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #70 på: Mars 04, 2007, 23:11:38 »
Amen Sverre. Godt innlegg

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
Svein-Arve Alnes, 95188625





------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

trosetti

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #71 på: Mars 04, 2007, 23:13:02 »
Er veldig enig i det du sier, Sverre. Vi skaper egne problemer. En sak som dette bør tas opp internt. Wise trenger ikke fortelle alle og enhvermann om hvor dårlig forholdene er på Elland Road.

Bates hovedgrunn for sparkingen av KB, var jo at han var dårlig med media. En ting er sikkert, og det er at Wise for leeeengst har overgått samtlige av KBs uttalelser. Her snakker vi om uttalelser som sverter klubben, og skader klubbens rykte. Men vil Bates kjøre lik linje med Wise? NEI! For Wise er Bates gullunge, som han neppe sparker før vi er nede i Conference.

Kan noen være så snill å gi Wise et kurs i mediahandling!?

Ã… det første du sier, Sverre - om oppførselen til folk på forumet - er jeg også bra enig i. Vi ser godt at all dritten i klubben, har ført med seg dritt her inne. Men forøvrig er det et fint forum, med veldig lite usakelige kommentarer. Men du merker godt at stemningen her inne er på bunn nå, når selv "Sheridan" kommer med mindre opplysende innlegg. Selv "ringrevene" har mistet troen.

Det er fortsatt 11(?) kamper igjen, og mange poeng å kjempe om. Selv om det skal ett under til, for at vi plutselig skal starte å vinne kamper igjen...

"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

auren

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #72 på: Mars 04, 2007, 23:20:58 »
Er det slik at Nicholls ønsker seg bort fra Leeds fordi han tok feil, og pga manglende resultater. Og ikke pga Wise eller Poyet, synes jeg det er helt korrekt av Wise å fortelle dette til media. Vi vil jo vite hvorfor Nicholls ikke engang var med i troppen. Eller er det bedre å lyge og si han er "skadet"?

Er redd denne saken kan ligne litt på muldvarp saken. Vi får aldri vite hvem som har sagt hva og at det kommer minimalt med uttalelser fra ER i tiden som kommer. Uansett så må det jo sette en stygg ripe i lagmoralen i kampene som kommer.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #73 på: Mars 04, 2007, 23:35:08 »
Det er forskjell på å komme med opplysninger omkring en sak og det å formelig ta selve saksbehandlingen i media. For øvrig er jo ikke Leeds kjent for å komme med all verdens opplysninger omkring hvorfor spillere ikke er med i troppen etc, som f eks i Kelly-saken.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #74 på: Mars 05, 2007, 00:06:44 »
Hva pokker feiler det klubben vår sier nå jeg! Lagkapteinen vil vekk midt i værste stria og lille Wise går ut med det. Her er det dessverre svært mange sykdomstegn[V]
Yeboahs vitne

MOrTeng

  • Gjest
Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #75 på: Mars 05, 2007, 00:41:35 »
Man kan lett bli noe forbannet og følelsesladd i kommentarene når man får vite, midt i nedrykksstrid og rett etter nederlag i en så viktig kamp, at kapteinen vil vekk. På den andre side, og som Sverre påpeker, er dette Wise sitt utspill. Ikke Nicholls sitt. Vi vet ikke hva som er grunnen til at han vil bort, og han har heller ikke bidratt med offentlig uro ved å gå ut i media. Dermed får jeg moderere meg noe, og si at Nicholls er uønsket av meg som spiller og kaptein for Leeds så lenge han ikke er dedikert til en ting: at Leeds skal overleve i Championship.

Skal prøve å få tilbake sjelefreden med å lese litt i "den store positivitetstråden" nå. [:D]

Dennis

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #76 på: Mars 05, 2007, 01:16:31 »
Du har selvsagt rett i det, Sverre. Mitt innlegg og sikkert mange av de andres også, ble skrevet i en blanding av desperasjon, bitterhet og sinne etter nok et (ufortjent) tap. Dette, blandet med et par poeng i promille, resulterte i et ganske så aggressivt innlegg mot vår "kjære" kaptein.

Uansett, om historien Wise kom med er sann, mener jeg det jeg skreiv fullt ut.

- Dennis
Marching on together!

Espen J

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #77 på: Mars 05, 2007, 01:43:54 »
Nå er det nok. Er dritt lei.. Finnest det noe som helst positivt med klubben vår for tiden???
Tror det mest positive kommer etter nok et nedrykk, satse på de unge. Bygge opp et nytt lag, nytt styre, ja alt i grunn.. Skulle nesten tro at det er det mr Bates og Wise prøver på... Ikke vet jeg..
Men det er ihvertfall noe vi i Norge her burde lært etter Valla saken, at man tar ikke slike ting opp i media først!!
Elementær organisasjons lære.
 

Tom S

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #78 på: Mars 05, 2007, 01:45:52 »
Media eller ikkje media, Nicko med sitt ønske om å returnere til luton for å hjelpe de i nedrykkstriden er ingeting anna enn toskeskap.

Som kaptein for eit fotballag er han den siste som skal forlate skuta, dette har svekka Nicko sin truverde som ærleg fotballspiller. Kanskje er det kun luton han no kan regne med å spille for i framtiden. Lurt karrieretrekk!

Og for de som prøver å snu dette mot vår "kjære" manager bør klype seg i armen og våkne opp.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

gelderdend

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #79 på: Mars 05, 2007, 02:06:25 »
betalte ikke blackie 700 000 pund for nicholls i sommer? har er vel verdt 7p nå, hvis han ikke blir gitt bort da. elendigheten vil ingen enda ta. jeg ber til GUD om at en ny ledelse kommer på plass. tror neppe ting bedrer seg før cuddly ken er helt ute av klubben. Doncaster og Leyton Orient til neste sesong? Fy f**n!
 

veteranen

  • Gjest
Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #80 på: Mars 05, 2007, 03:07:59 »
quote:
Originally posted by Tom S

Media eller ikkje media, Nicko med sitt ønske om å returnere til luton for å hjelpe de i nedrykkstriden er ingeting anna enn toskeskap.

Som kaptein for eit fotballag er han den siste som skal forlate skuta, dette har svekka Nicko sin truverde som ærleg fotballspiller. Kanskje er det kun luton han no kan regne med å spille for i framtiden. Lurt karrieretrekk!

Og for de som prøver å snu dette mot vår "kjære" manager bør klype seg i armen og våkne opp.


Er helt uenig med deg, Tom.

Nå vet vi foreløbig ikke hvorfor Nicholls vil bort fra Leeds. Hvis det er slik Wise hevder, at tidlig gikk opp for Nicholls at han gjorde en tabbe da han gikk til Leeds, så bør vi jo stille følgende spørsmål: Hvorfor valgte Wise å gjøre en mistilpasset spiller til klubbens kaptein? For jeg går jo utfra at Wise snakket med fyren før han foretok denne viktige utnevnelsen!

Og hvis det nå var sånn at alt var i orden da Nicholls ble gjort til kaptein i slutten av oktober, så må det jo nødvendigvis ha skjedd noe i ettertid, i og med at Nicholls nå, 11 kamper før sesongslutt, prøver å komme seg vekk fra klubben.

Uansett hva som er realiteten i denne saken, så har Wise nok engang vist sin graverende inkompetanse for hele omverdenen. Hadde jeg ikke visst at forklaringen på Wise's gjentatte idiot-oppførsel er så enkel som at fyren er usedvanlig dum, så ville jeg trodd at han bevisst gikk inn for å ødelegge klubben han selv er ansatt i.

« Siste redigering: Mars 05, 2007, 03:14:04 av veteranen »

Kato

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #81 på: Mars 05, 2007, 04:03:07 »
I og med at dette kommer opp nå (og ikke i transfervinduet), frykter jeg det handler om forholdet managere-kaptein.

Hadde dette handlet om generell mistrivsel for spiller og evt familie, hadde dette kommet i januar.
« Siste redigering: Mars 05, 2007, 04:17:20 av kato »
 

Eriksen55

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #82 på: Mars 05, 2007, 04:52:46 »
er det en kelly sak da? Helt sikker på at kelly er skadet. sist jeg var i Leeds så så han da veldig glad og happy ut sammen med creswell og poyet når oppvarmingen var over og spillerne var på vei i garderoben. Wise kom ut og slengte en mld alle lo av. Tror den saken mange her\snakker om er  frustrerende tvangstanker som en har startet. og ende en grunn til å angripe bates,wise og poyet


quote:
Originally posted by HåvardK

Det er forskjell på å komme med opplysninger omkring en sak og det å formelig ta selve saksbehandlingen i media. For øvrig er jo ikke Leeds kjent for å komme med all verdens opplysninger omkring hvorfor spillere ikke er med i troppen etc, som f eks i Kelly-saken.


RoarG

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #83 på: Mars 05, 2007, 05:10:41 »
Vanskelig å si hva som er tilfellet i denne saken. Det er, som flere har allerede nevnt, Wise sitt utspill. Uansett: man selger IKKE en spiller til en nedrykksrival . Lar Wise Nicholls gå nå, er det jo helt skrudd. Nicholls får dra til Luton til sommeren. For all del: jeg vil ikke ha en spiller som signaliserer at han vil vekk. Og til Wise: VÆR SÃ… SNILL - KAN DU ENGASJERE HJERNEN FØR DU LAR TUNGA SLÃ…[:(!][:(][xx(][:(!][:(][xx(][:0]!!!

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

marve

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #84 på: Mars 05, 2007, 05:14:40 »
quote:
Originally posted by Sverre

Synes - med en del hederlige unntak - at denne saken blir svært mye svart/hvitt hos en del her inne.  Jeg kan rett og slett ikke forstå hvordan enkelte kan komme opp med de utsagnene de gjør overfor Kevin Nicholls, men det er kanskje jeg som ikke har fått med meg alle aspekter i denne saken...?

Ref.:  "sett foxe til å brekke beinet hans",   -   "Spiller som en idiot, oppfører seg som en idiot og ser ut som en idiot!"   -   "Nicholls kan råtne i Luton, det er den eneste klubben som noen gang vil la ham spille fotball igjen"   -   "Jeg ønsker deg doble brudd på begge ben og i det tjukke hue ditt for den saks skyld" er bare et lite utvalg av de uttalelsene som har haglet.  Og de har kommet kun på bakgrunn av at Kevin Nicholls vil bort fra Elland Road, uten at noen av oss (?) vet årsaken(e) til dette.

Når denne saken nå er kommet media for øre, er det viktig å stille noen betimelige spørsmål.  Personlig lurer jeg mest på hvorfor Kevin Nicholls akkurat nå har funnet ut at han vil bort.  Hadde dette vært noe han hadde vurdert lenge, ville han forlangt transfer i januar.  Ergo trekker jeg (på tynt grunnlag, riktignok) den slutning at noe relativt alvorlig har skjedd i hans forhold til Leeds United eller noen innen klubbens ledelse relativt nylig.

Videre lurer jeg også på om ønsket om transfer - og tidspunktet - henger sammen med Dennis Wise's forrige famøse (sic) mediautspill, omkring "muldvarpen" på Elland Road.

Vi får trolig ikke mange korrekte/nøytrale svar før Kevin Nicholls selv går ut med "sin versjon" av det som har skjedd.  Den kommer trolig om ikke så svært lenge. Jeg frykter enda mere bråk som tar fokus bort fra det som vi burde fokusert på i disse dager...

Når jeg tenker litt på hvordan miljøet på Elland Road/Thorp Arch er for øyeblikket, blir jeg mindre og mindre overrasket over at vi taper kamp etter kamp. Slik situasjonen nå er på Elland Road, graver vi raskt vår egen grav. Ã…rsaken er like opplagt som den er skremmende, vi har en ledelse som gir blanke blaffen i Leeds United. Dette gjelder både den øverste ledelsen i klubben (Ken Bates) og den øverste sportslige ledelsen (Dennis Wise).  

Nesten verst av alt er at vi fortsatt har en reell sjanse til å berge plassen, men at akkurat det kommer fullstendig i skyggen av de mange utspillene fra Wise og Bates.  Hadde vi nå hatt en voksen og ansvarsbevisst ledelse i klubben, ville denne situasjonen vært noenlunde grei å kommet ut av med den troppen vi tross skader og andre "saker" sliter med.  Iallefall om alle innad i klubben hadde jobbet mot samme mål, nemlig å vinne fotball-kamper.  Isteden skaper vi den ene etter den andre konflikten innad i spillergruppa, og overfor våre opponenter. Vi fokuserer på alt annet enn det vi selv kan påvirke, og det blir det lite poeng av.  Slik situasjonen nå er, burde man bruke en del av de mange gamle læresetningene, bl.a. at man kun fokuserer på neste kamp.

Flere av de som var skeptiske til Ken Bates har fått mye pepper på grunn av sine utsagn, men jeg har fortsatt til gode å se ett eneste argument om hvorfor vi skal stole på disse to.  Ken Bates har i hele sitt voksne liv hatet Leeds United, og jeg ser ingen grunn til at dette skulle ha endret seg den senere tiden. Blind lojalitet er lojalitet det også, men fører sjelden til fremgang.  Dessverre.





Ã… hevde at wise gir blanke faen i leedsu er helt på trynet ,han jobber sikkert døgnet rundt for å prøve å redde oss .
Ã… tro at wise og bates er i leeds for å BEVIST ødlegge oss er vell også å ta meget hardt i .
Nå vet ikke jeg eksakt hvor mange timer wise og poyet bruker på å jobbe for leeds pr dag ,men når en hører dom utale seg så virker det som om det er leeds døgnet rundt for dem begge .
Nei jeg NEKTER å tro at bates og wise er i leeds kunn for å ødelegge oss ,jeg tror tvert om at de virkelig og inderlig ønker å lykkes i vår klubb .Om de har evnen eller midlene til å klare det gjenstår å se men at de virkelig ønker å lykkes tviler jeg ikke et sekund på.
Vet ikke hva slaks bevis du er ute etter jeg men wise og poyet viser da et ærlig og tydelig engasjemang og vilje til å lykkes i klubben vår .
Bates har vist seg å være en meget spesiell herremann og en kan sie om den mannens oppførsel ,men jeg nekter å tro at gubben kun er ute etter å ødlegge oss .Inntil videre må vi bare innse at bates er en mann som ikke er villig til å åpne sin egen  lommebok på vid gap for  leeds u.Noe forsåvitt ingen andre var eller er heller .


Når det gjelder kevin N så synes jeg han kunne ha holdt ut til sesongen er over ,man ber bare ikke om å få gå til en annen klub når vi nå kjemper for livet for å beholdeplassen  i denne div .Uannsett hvor uengig du er med sjefen så kjemper du videre og holder kjeft til sesongen  og slaget er over  ,og du gjør det for oss fansen og klubben leeds u skyld om ikke annet  .Nei å be om en transfer i den situasjonen leeds i dag er i mener jeg er helt på trynet ,og galere blir det når man vet at spilleren hever lønn fra klubben og atpå til er lagets KAPTEIN .

Meget urettferdig synes jeg å hevde slike ting når alle kan se at wise og poyet virkelig er engasjerte og at de gir minst 110% for å prøve å redde oss fra nedrykk ,om de har evnen gjenstår å se men å så tvil om deres holdninger og ønsker for leeds u synes jeg som sakt er helt på trynet .

Og til slutt hvordan kan det værste(eller nesten det værste ) av alt være at vi fortsatt har en reell mulighet til å klare oss ??? er det ikke det vi alle ønsker oss da !!!! å beholde plassen i denne div .
« Siste redigering: Mars 05, 2007, 05:24:33 av marve »
 

Eriksen55

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #85 på: Mars 05, 2007, 05:32:32 »
jeg tok hardt i mot kevin. foxe kommer aldri til å gjøre det, men om han hadde så hadde han fått høyere status hos meg, fordi.. uansett grunn til at han vil bort, han hadde hele januar på seg, han er kaptein, det er ikke mange kampene igjen. da tok jeg det for gitt at han ville tilbake til luton å spille der.. men med de dagene en proff har og med de pengene han tjener har han råd til evt å pendle ut sesongen om han må bo i lutontown. Hadde han kommet fra singapor, bermuda eller sveits m.m hadde jeg skjønt. Men sånn situasjonen er nå, så finnes det ingen unnskyldninger med at han vil bort fra Leeds og spille for luton. Men at han trekker seg tilbake og tar fri ut sesongen for å være hjemme i lutontown ut sesongen, og ber om overgang til sommern er det greit, men ikke komme nå og melde at han vil slutte i leeds og kan tenke seg å spille sesongen ut for luton..uansett hvilken grunn det måtte være så holder ikke det!!

om historien er sånn vi her inne har lest den, så hadde jeg bare frydet meg om kevin hadde kommet hjem til a mor med gips fra ytterst på tåa og helt opp til rompehullet!

Sheridan

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #86 på: Mars 05, 2007, 07:43:15 »
quote:
Originally posted by Tom S

Media eller ikkje media, Nicko med sitt ønske om å returnere til luton for å hjelpe de i nedrykkstriden er ingeting anna enn toskeskap.

Som kaptein for eit fotballag er han den siste som skal forlate skuta, dette har svekka Nicko sin truverde som ærleg fotballspiller. Kanskje er det kun luton han no kan regne med å spille for i framtiden. Lurt karrieretrekk!

Og for de som prøver å snu dette mot vår "kjære" manager bør klype seg i armen og våkne opp.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



Enig Tom S. Fornuftige ord.


SveinArve

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #87 på: Mars 05, 2007, 13:38:03 »
When asked if Nicholls had played his last game for Leeds, Wise added: "We'll have to wait and see.

"What do you say to that? I told him I had to accept his decision and told him he wouldn't be captain and wouldn't be involved in the game this Saturday.

"He actually wanted to go straightaway. To go to Luton to try to help them and I can't understand it.

"We want our money back, simple as that. If he wants to go to Luton, give us our money back.

"Do they think I'm mad, to go and loan him to Luton for the rest of the season? Is he seriously crazy, or what?

"This is what you deal with, chaps. Good isn't it?"


Denne sesongen har tatt en del vendinger som jeg i min villeste fantasi ikke trodde var mulig!
Det er helt utrolig alt som har skjedd de siste årene.
Må vi ned enda en divisjon før noe positivt skjer med vår skakk kjørte klubb?
JEg trenger sårt en seier snart for at jeg skal ha noen som helst tro på fremtiden til Super Leeds.

Vennligst hjelp meg så fort som mulig Wise...

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
Svein-Arve Alnes, 95188625





------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Sverre

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #88 på: Mars 05, 2007, 13:45:21 »
quote:
Originally posted by marve

quote:
Originally posted by Sverre

Synes - med en del hederlige unntak - at denne saken blir svært mye svart/hvitt hos en del her inne.  Jeg kan rett og slett ikke forstå hvordan enkelte kan komme opp med de utsagnene de gjør overfor Kevin Nicholls, men det er kanskje jeg som ikke har fått med meg alle aspekter i denne saken...?

Ref.:  "sett foxe til å brekke beinet hans",   -   "Spiller som en idiot, oppfører seg som en idiot og ser ut som en idiot!"   -   "Nicholls kan råtne i Luton, det er den eneste klubben som noen gang vil la ham spille fotball igjen"   -   "Jeg ønsker deg doble brudd på begge ben og i det tjukke hue ditt for den saks skyld" er bare et lite utvalg av de uttalelsene som har haglet.  Og de har kommet kun på bakgrunn av at Kevin Nicholls vil bort fra Elland Road, uten at noen av oss (?) vet årsaken(e) til dette.

Når denne saken nå er kommet media for øre, er det viktig å stille noen betimelige spørsmål.  Personlig lurer jeg mest på hvorfor Kevin Nicholls akkurat nå har funnet ut at han vil bort.  Hadde dette vært noe han hadde vurdert lenge, ville han forlangt transfer i januar.  Ergo trekker jeg (på tynt grunnlag, riktignok) den slutning at noe relativt alvorlig har skjedd i hans forhold til Leeds United eller noen innen klubbens ledelse relativt nylig.

Videre lurer jeg også på om ønsket om transfer - og tidspunktet - henger sammen med Dennis Wise's forrige famøse (sic) mediautspill, omkring "muldvarpen" på Elland Road.

Vi får trolig ikke mange korrekte/nøytrale svar før Kevin Nicholls selv går ut med "sin versjon" av det som har skjedd.  Den kommer trolig om ikke så svært lenge. Jeg frykter enda mere bråk som tar fokus bort fra det som vi burde fokusert på i disse dager...

Når jeg tenker litt på hvordan miljøet på Elland Road/Thorp Arch er for øyeblikket, blir jeg mindre og mindre overrasket over at vi taper kamp etter kamp. Slik situasjonen nå er på Elland Road, graver vi raskt vår egen grav. Ã…rsaken er like opplagt som den er skremmende, vi har en ledelse som gir blanke blaffen i Leeds United. Dette gjelder både den øverste ledelsen i klubben (Ken Bates) og den øverste sportslige ledelsen (Dennis Wise).  

Nesten verst av alt er at vi fortsatt har en reell sjanse til å berge plassen, men at akkurat det kommer fullstendig i skyggen av de mange utspillene fra Wise og Bates.  Hadde vi nå hatt en voksen og ansvarsbevisst ledelse i klubben, ville denne situasjonen vært noenlunde grei å kommet ut av med den troppen vi tross skader og andre "saker" sliter med.  Iallefall om alle innad i klubben hadde jobbet mot samme mål, nemlig å vinne fotball-kamper.  Isteden skaper vi den ene etter den andre konflikten innad i spillergruppa, og overfor våre opponenter. Vi fokuserer på alt annet enn det vi selv kan påvirke, og det blir det lite poeng av.  Slik situasjonen nå er, burde man bruke en del av de mange gamle læresetningene, bl.a. at man kun fokuserer på neste kamp.

Flere av de som var skeptiske til Ken Bates har fått mye pepper på grunn av sine utsagn, men jeg har fortsatt til gode å se ett eneste argument om hvorfor vi skal stole på disse to.  Ken Bates har i hele sitt voksne liv hatet Leeds United, og jeg ser ingen grunn til at dette skulle ha endret seg den senere tiden. Blind lojalitet er lojalitet det også, men fører sjelden til fremgang.  Dessverre.





Ã… hevde at wise gir blanke faen i leedsu er helt på trynet ,han jobber sikkert døgnet rundt for å prøve å redde oss .
Ã… tro at wise og bates er i leeds for å BEVIST ødlegge oss er vell også å ta meget hardt i .
Nå vet ikke jeg eksakt hvor mange timer wise og poyet bruker på å jobbe for leeds pr dag ,men når en hører dom utale seg så virker det som om det er leeds døgnet rundt for dem begge .
Nei jeg NEKTER å tro at bates og wise er i leeds kunn for å ødelegge oss ,jeg tror tvert om at de virkelig og inderlig ønker å lykkes i vår klubb .Om de har evnen eller midlene til å klare det gjenstår å se men at de virkelig ønker å lykkes tviler jeg ikke et sekund på.
Vet ikke hva slaks bevis du er ute etter jeg men wise og poyet viser da et ærlig og tydelig engasjemang og vilje til å lykkes i klubben vår .
Bates har vist seg å være en meget spesiell herremann og en kan sie om den mannens oppførsel ,men jeg nekter å tro at gubben kun er ute etter å ødlegge oss .Inntil videre må vi bare innse at bates er en mann som ikke er villig til å åpne sin egen  lommebok på vid gap for  leeds u.Noe forsåvitt ingen andre var eller er heller .


Når det gjelder kevin N så synes jeg han kunne ha holdt ut til sesongen er over ,man ber bare ikke om å få gå til en annen klub når vi nå kjemper for livet for å beholdeplassen  i denne div .Uannsett hvor uengig du er med sjefen så kjemper du videre og holder kjeft til sesongen  og slaget er over  ,og du gjør det for oss fansen og klubben leeds u skyld om ikke annet  .Nei å be om en transfer i den situasjonen leeds i dag er i mener jeg er helt på trynet ,og galere blir det når man vet at spilleren hever lønn fra klubben og atpå til er lagets KAPTEIN .

Meget urettferdig synes jeg å hevde slike ting når alle kan se at wise og poyet virkelig er engasjerte og at de gir minst 110% for å prøve å redde oss fra nedrykk ,om de har evnen gjenstår å se men å så tvil om deres holdninger og ønsker for leeds u synes jeg som sakt er helt på trynet .

Og til slutt hvordan kan det værste(eller nesten det værste ) av alt være at vi fortsatt har en reell mulighet til å klare oss ??? er det ikke det vi alle ønsker oss da !!!! å beholde plassen i denne div .





Bare for å presisere - det aller beste er selvsagt at vi holder plassen.  Jeg skriver jo at det verste er at vi fortsatt har sjansen til å holde plassen, men at vi ikke gjør nok/holder feil fokus for å makte det.  Vi konsentrerer ikke nok på det sportslige, vi fokuserer på alt annet.
En sammenligning; Om Frode Estil skulle fokusert på skuffelsen ved ikke å komme med på stafett-laget, hadde han neppe kommet inn blant de 20 beste på 5-mila.

Ã…rsaken til at Ken Bates er i Leeds, står for meg som temmelig opplagt.  Der er vi uenige, Marve, slik er det bare. Historien vil etterhvert vise oss hvem som får rett, og jeg håper dypt og inderlig det blir deg, men jeg ser ingenting som skulle tilsi det.
 

Budda

Re: KAPTEINEN VIL BORT!
« Svar #89 på: Mars 05, 2007, 16:06:24 »
quote:
Originally posted by Sverre

Ã…rsaken til at Ken Bates er i Leeds, står for meg som temmelig opplagt.Der er vi uenige, Marve, slik er det bare. Historien vil etterhvert vise oss hvem som får rett, og jeg håper dypt og inderlig det blir deg, men jeg ser ingenting som skulle tilsi det.



Hvis du mener at den er så opplagt så hva er den da? Hvis han ser på Leeds som en investering så burde han som foretningsmann skjønne at han må investere i spillere for å holde seg oppe. Han får mer fra et salg hvis de er i championship enn i League One. Eneste forklaring på Bates er at han rett og slett ikke har mer penger.


Endre