EM-kvalik: Norge

Started by Per-Stian, March 13, 2007, 18:48:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Sleivind

Rett og slett flaut. Brukbar 1.omgang, men dagens 2.omgang må være det dårligste jeg har sett av Norge noensinne.

- Hvorfor er det aldri noen som hjelper Carew på topp?

- Hvorfor er Gamsten så jævlig dårlig på dødballene for Norge?

- Hvorfor spiller Martin Andresen når han ikke har spilt en fotballkamp på 6 måneder?

- Hvorfor spiller Thomas Myre når han ikke har spilt en fotballkamp på 6 måneder?

- Iversen? Johnsen? Spar meg[xx(]

Lids

EM - hva er det?

Thomas
Thomas

berlin

helt greit tap. Heia Bosnia!
.....dessuten benytta en del supportere den ypperlige muligheten til å protestere mot det bosniske fotballforbundet. Meget velykket og også helt OK. Man må jo benytte sjansen til å få litt publisitet, sjansen var der og de tok den.

Norges landslag er bare så dårlig og det plager meg ikke, overhodet. Derimot, Leeds sin nedrykksstrid.

Lids

Thomas

kjelvi

attende frå ein kveld i Oslo by - kinamat + øl på Tåsensenteret (tragisk plass, men billig og nært Ullevaal).

So ein landskamp som var ein frykteleg start på landslagsåret 2007. Fy f... Alt gjekk galt!

Meir mat og øl på byen. Heime no - skal lade opp ei veke fram til Preston-kampen...

Nok fyllerøl frå meg...

Per-Stian

Leit, flaut, skandaløst og dårleg! EM-draumen forsvann nok med gårsdagens kamp. Aldri i verda at vi slår Tyrkia "borte" på onsdag. Er ikkje berre Leeds som framstår som offensivt tannlause om dagen. Vi (Norge) skapte riktignok nokre sjansar i førsteomgangen, men etter reduseringsmålet vart det rett og slett tamt og fantasilaust. Tribunebråket treng eg ikkje utbrodere meir, det var berre trist.

Tyrkia 4-1 Norge

berlin

EM er nok borte vekk, og ikke har vi noe å gjøre der heller. Tyrkia, derimot, kan komme å vise takter ala 2002-VM.
Men det ligger i kortene at Norge kommer til å gjøre en bra kamp på onsdag, og Tyrkia en dårlig.
Ikke sikkert, men ingen forventer noe som helst av Norge på onsdag, og fotballmedier forventer walk-over for Tyrkia.

Ferre

Nevland hentet inn i troppen!

http://www.fxt.no/norge/article945830.ece

-WE'LL BE BACK-

Sleivind

quote:
Originally posted by Ferre

Nevland hentet inn i troppen!

http://www.fxt.no/norge/article945830.ece

-WE'LL BE BACK-

Skandale at han ikke er blitt tatt ut før. Vi stiller heller med Iversen som ikke har spilt en skikkelig kamp på 6 måneder. Også lar vi Nevland som er toppscorer for et bra lag i Nederland være igjen hjemme. Og Nevland er vel i tillegg den eneste norske spissen som regelmessig har scort mål over flere år

RoarG

"Er litt usikker på hva det betyr." Og HAN er landslagssjef!!
quote:
Originally posted by Per-Stian

quote:
Originally posted by lojosang

Neineinei! Ut med denne benkesliteren på Wigan, og inn med Grindheim.

Viss vi les mellom linjene, ser det ut til at du får ønsket ditt oppfyllt, lojosang:

Allerede elleve dager før kampen mot Bosnia-Hercegovina har landslagssjef Ã...ge Hareide et klart bilde av hvordan han ser for seg startoppstillingen på Ullevaal Stadion.

- Mange har spilt få kamper, og jeg er litt usikker på hva det betyr. Vi får bruke treningsleiren i Molde, bestemme laget tidlig og matche det laget fram til neste lørdag. Jeg har vel laget mer eller mindre klart allerede, sa Hareide etter å ha presentert landslagstroppen i kampene mot Bosnia og Tyrkia.

Kjelde: http://www.fxt.no/norge/article931759.ece

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Per-Stian

Frå 100% Fotball: http://fotball.aftenposten.no/landslaget/article77827.ece

Norges lag mot Tyrkia blir sannsynlegvis:

Thomas Myhre - Jarl André Storbæk, Erik Hagen, Brede Hangeland, John Arne Riise - Martin Andresen - Fredrik Strømstad, Simen Brenne, Kristofer Hæstad - Thorstein Helstad, John Carew

Christian Grindheim er syk, og uaktuell til kampen. Per Ciljan Skjelbred er hentet inn som ny mann, men starter neppe.

Det åpner for at LSK-spilleren Brenne starter på sentral midtbane, trolig som den offensive i en diamant på midten.

Morten Gamst Pedersen er suspendert, og på hans plass virker det som Kristofer Hæstad tar over - og flyttes til plassen som venstre indreløper.

På topp er det også grunn til å tro at Thorstein Helstad starter, på bekostning av Frode Johnsen. I løpet av økten tirsdag ble også Daniel Fredheim Holm testet på topp sammen med John Carew.

berlin

det lukter tap lang vei av et slikt lag, får nesten an dejavu følelse av 70-og 80 tallet, når vi knapt hadde utenlandsproffer. Vi tapte det som var på våren, mens vi innimellom kunne gjøre det helt store i september.

Germ

Hvor går kampen på TV egentlig? Finner den ikke, er vel ikke lukket for pressen og?

"Shine On You Crazy Diamond"

Per-Stian

quote:
Originally posted by Germ

Hvor går kampen på TV egentlig? Finner den ikke, er vel ikke lukket for pressen og?

TV3 som har rettigheitane på bortekampane til Norge. Trur sendinga startar kl 1830, med kampstart kl 20.00.

Per-Stian

- Norge har et godt landslag, men det tilhører likevel B-nivået i europeisk fotball, sier fotballkongen Pelé.

- Norge har et godt lag. Det er bare å se hvordan Brasil sliter hver gang laget møter Norge. Enten det er i VM eller i privatkamper. Men til tross for gode resultater, så tilhører Norge B-nivået i europeisk fotball. Norge har rett og slett ikke gode nok spillere til å hevde seg på øverste hylle, hvor Tyskland, England, Portugal, Italia, og Frankrike befinner seg, sier Pelé. Han understreker at han ikke kjenner navn på noen norsk spiller, men uttaler seg generelt fra det han har sett på TV:

- I dag er det heller ikke mulig å vinne kamper med systemer, enten du kaller det 4-4-2 eller 4-5-1. Alle nasjoner spiller samme type fotball. Raskt opp på banen, og like raskt tilbake. Dermed blir det heller ikke enklere for B-nasjoner å slå de beste lagene, mener Pelé, som ønsker Norge lykke til i EM-kvalifiseringskampene.

http://fotball.aftenposten.no/landslaget/article77881.ece

På FIFA-rankingen frå februar 2007 er Norge på ein 47.plass. Irland er nummer 46, Finland nummer 48. Vi har lag som Mali og Korea foran oss, og like bak ligg Nord-Irland (49), Uzbekistan (50, Cuba (51) og Makedonia (53).

Dette kan vel nesten ikkje karakteriserast som B-nivå? Dette må vel i beste fall kategoriserast som C- eller D-nivå i fotballverda.

For heile FIFA-rankingen, sjå: http://www.fifa.com/en/mens/statistics/index/0,2548,131847,00.html?articleid=131847

Per-Stian

Ståle Solbakken er inne på noko sentralt i sin kritikk av landslaget. Han trekk spesielt fram identitet/gjenkjenningsfaktor og viktigheiten av ei sentrallinje som områder det norske landslaget (og Hareide) må utarbeide og vidareutvikle. Dette er jo eit kjent "problem" i mange klubbar og landslag. Det er sjølvsagt lettare å bygge slikt på klubbnivå. Vi kan jo berre sjå på det engelske landslaget Vs. for eksempel ManUtd.

http://fotball.aftenposten.no/landslaget/article77883.ece

Per-Stian

Frankrike U21 0-1 Norge U21 (27.mars 2007)

Et straffemål etter 25 minutter ble kampens eneste mål i vennskapskampen mellom Norge U-21 og Frankrike U-21 tirsdag kveld. Vålerengas Jørgen Horn tok straffen, og sikret 1-0 seier til Norge.

Det norske laget viste god kollektiv innsats, og rodde i land en oppsiktsvekkende seier, mot et landslag som regnes som et av Europas beste på dette nivået.

Norge spillte i en 4-2-3-1 formasjon. Slik var laget:
Lie

Hagen-Reginiussen-Horn-Imingen

Demidov-Strømnes

Hæstad(72 Ertsås)-Tettey-Jamtfall(59 Larsen)

Elyounoussi(84 Ingebretsen)

http://fotball.aftenposten.no/landslaget/article77876.ece

Per-Stian

Tyrkerne har allerede bestilt EM-hotell

Med fem seirer på fem kamper er Tyrkia selvsikre før møtet med Norge foran tomme tribuner i Frankfurt i kveld.

Tyrkerne er så trygge at landslaget allerede har booket hele EM-oppholdet 437 dager før mesterskapet starter.

Landslagssjef Fatih Terim bekrefter overfor Turkish Daily News at både EM-hotell og treningsanlegg er sikret foran sluttspillet i Sveits og Østerrike neste sommer.

http://www.dagbladet.no/sport/2007/03/28/496336.html

Lids

Det kan de med gjøre med god samvittighet...

Thomas
Thomas

dexter90

Per Ciljan fra RBK inn i troppen

Per-Stian

Tyrkia stiller med følgjande lag:

Volkan  
Sarioglu-Servet-Asik-Altintop  
Tümer-Emre-Karadeniz-Aurelio  
Tuncay-Sükür

Benk: Arikan, Tugay, Topuz, Irtegün, Cimsir, Yaman, Yildis

berlin

quote:

Tyrkerne har allerede bestilt EM-hotell

Med fem seirer på fem kamper er Tyrkia selvsikre før møtet med Norge foran tomme tribuner i Frankfurt i kveld.

Tyrkerne er så trygge at landslaget allerede har booket hele EM-oppholdet 437 dager før mesterskapet starter.

Landslagssjef Fatih Terim bekrefter overfor Turkish Daily News at både EM-hotell og treningsanlegg er sikret foran sluttspillet i Sveits og Østerrike neste sommer.

http://www.dagbladet.no/sport/2007/03/28/496336.html

4 seirer på 4 kamper er vel korrekt, men 5 av 5 er kanskje riktig om ca 90 minutter.

Per-Stian

Jaaaaaaaaaaaaaa! Brenneeeeeeeeeeeeeeeeee

berlin

quote:
Originally posted by berlin

EM er nok borte vekk, og ikke har vi noe å gjøre der heller. Tyrkia, derimot, kan komme å vise takter ala 2002-VM.
Men det ligger i kortene at Norge kommer til å gjøre en bra kamp på onsdag, og Tyrkia en dårlig.
Ikke sikkert, men ingen forventer noe som helst av Norge på onsdag, og fotballmedier forventer walk-over for Tyrkia.

enda litt tdilig, men fin treningskamp til nå.

Per-Stian

2-0000000000000000000000000000000000

Per-Stian

Hadde forberedt meg på ein utruleg kjedeleg kveld utan publikum og utan sjans til poeng. Men kva skjer? Eg må gni meg i auga. 2-0 til Norge etter 40 minutt (Brenne og Andresen). Tyrkia har endå ikkje hatt ein reell målsjanse!

berlin

quote:

Hadde forberedt meg på ein utruleg kjedeleg kveld utan publikum og utan sjans til poeng. Men kva skjer? Eg må gni meg i auga. 2-0 til Norge etter 40 minutt (Brenne og Andresen). Tyrkia har endå ikkje hatt ein reell målsjanse!

På fredag kan du bare skifte ut Tyrkia med Preston og Norge med Leeds, og poste på nytt. Kjekt med Cut & Paste. [:D]

Per-Stian

Denne tråden tek jo fyr! Utruleg mange nasjonalpatriotar som skriv her[8D]

Pause: Tyrkia 0-2 NORGE

Kampen er nesten ikkje til å tru. Kor er ineffektiviteten frå Bosnia-kampen? Kor er gåvepakkane frå forsvaret vårt? Tyrkia hadde ein meget solid målskilnad før kampen, men på 45 minutt har dei endå ikkje skapt ein einaste målsjanse. Hagen og Hangeland har vore solide.

berlin

Hellas har tatt ledelsen mot Malta, som ventet.
Det skal nok uansett en del til å bli nr 1 eller 2 i gruppa.
Hjemmekampene er ikke Norges styrke for tiden, mest fordi vi ikke takler å være det angrpende lag.

Per-Stian

quote:
Originally posted by berlin

På fredag kan du bare skifte ut Tyrkia med Preston og Norge med Leeds, og poste på nytt. Kjekt med Cut & Paste. [:D]

Blir det så vel, så kjem eg ikkje til å ha hornhinner att. Då må eg verkeleg gni meg i auga.