EM-kvalik: Norge

Started by Per-Stian, March 13, 2007, 18:48:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Per-Stian

Skummelt stangskot frå Tyrkia. Litt "shakey" start på andreomgangen. Kom igjen, Norge!

Per-Stian

Feeney og Healy frå start mot Sverige. Elmander ga Sverige leiinga etter 27 min.

Per-Stian

Tyrkia har hatt tre store sjansar i løpet av andreomgangens ti første minutt. No byrjar eg omsider å kjenne igjen Norge...

Per-Stian

Per Ciljan Skjelbred inn - Hæstad ut.

Debutanten klarte f*** meg å få gult kort etter to minutt på bana!

Per-Stian

Daniel Fredheim Holm inn - Helstad ut.

Utruleg kjekt å sjå unggutane på bana. Dristig, men gledeleg valg av Hareide.

Per-Stian

Per-Stian

FAAAAAEN! Nok ein DIGER keepertabbe av Myhre. Ut med han!!!

Sjølv eg hadde tatt den[:0]

Per-Stian

No vakna Tyrkia for fullt. 15 minutt att av ordinær tid. No må vi vere disiplinerte og klare tre poeng. Håpar Carew/Holm klarar å ta vare på overgangane!

Per-Stian

Nok ei kjempetabbe av Myhre. Gir retur på ein enkel ball. Redning på streken etter det påfølgande hjørnesparket. No er vi heldige som leiar kampen. Trur nok Tyrkia kjem til å utlikne kjapt[V]

Per-Stian

Erik Nevland inn - Brenne ut. Meget bra kamp av LSK-spelaren. Skårte eitt mål, redda oss bakover ved eit høve.

Per-Stian

EIN AV TIDANES TABBAR AV THOMAS MYHRE! Fy faen for ein rævva keeper[:(!]

berlin

for en snål kamp. har ikke sett maken. stakkars fyr ( myhre altså )

Per-Stian

quote:
Originally posted by berlin

for en snål kamp. har ikke sett maken. stakkars fyr ( myhre altså )

Eg syns faktisk ikkje synd på Myhre. Han er ein erfaren keeper som bør halde seg for god for to slike supertabbar. Faen kor bittert å miste to poeng på slikt tullball!

lowfields

Siste målet minnet grusomt på Gary Sprake's blunder mot Chelsea i FA-cup-finalen i -70

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

pale

Skandale av Hareide å ikke ta ut Myhre etter 2-1 målet. Mannen er jo totalt uten selvtillit.

Per-Stian

quote:
Originally posted by pale

Skandale av Hareide å ikke ta ut Myhre etter 2-1 målet. Mannen er jo totalt uten selvtillit.

Hehe, godt poeng!

Oggy

Myhre er jo totalt blottet for selvtillit, skulle
aldri stått kampen i dag [:(!]

Skandalekamp av Thomas, nå sover han nok ikke godt i natt...
Oggy

Sleivind

quote:

- Har aldri sett noen ta ut en keeper uten at han har vært skadet, og tviler på at vi noengang kommer til å få se det. Så en kan ikke akkurat kritisere Hareide for det. Dessuten så er Myhre såpass rutinert at han ikke burde latt en sånn tabbe påvirke resten av kampen hans.

Per-Stian

quote:
Originally posted by Sleivind

quote:

- Har aldri sett noen ta ut en keeper uten at han har vært skadet, og tviler på at vi noengang kommer til å få se det. Så en kan ikke akkurat kritisere Hareide for det. Dessuten så er Myhre såpass rutinert at han ikke burde latt en sånn tabbe påvirke resten av kampen hans.

Riktig at dette er sjeldan vare, men idag burde Hareide ha satt ein ny standard. Myhre var ufatteleg svak i alt han foretok seg idag. Opdal og Jarstein hadde aldri i livet gjort ein like dårleg kamp!

Leeds04

Håper på ironi!
Syk tanke å bytte ut en mann pga en kjempetabbe...

Men kanskje greit at han ikke gikk til Leeds. Mannen har nok sett bedre dager...

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

Per-Stian

quote:
Originally posted by Leeds04

Håper på ironi!
Syk tanke å bytte ut en mann pga en kjempetabbe...

Men kanskje greit at han ikke gikk til Leeds. Mannen har nok sett bedre dager...

Ikkje ironi - frustrasjon!

dexter90

Ã...ge Hareide er helt nødt til å ta selvkritikk for bruken av Thomas Myhre. Greit at han er en god keeper, men han har jo ikke kamptrening? Da mener jeg at en keeper med mye kamptrening bør sittes utpå! Håkon Opdal f.eks! Ellers er jeg veldig mye enig i det Ã...ge Hareide gjør, og jeg håper han fortsetter som trener for landslaget. Jeg mener han burde lært av feilen mot Bosnia, der alle kunne se at Myhre ikke hadde noe særlig kamptrening.
Det er fortsatt mulig å kvalifisere seg til EM!!! Men da må Ã...ge Hareide lære av sine feil!

Dennis

Thomas Myhre var maks uheldig i dag og dere har rett i at Hareide nok burde tenke seg om igjen når han benytter seg av spillere som ikke spiller fast på sine klubblag, men hvem har vi som alternativ? Greit nok, Oppdal er fast, men han har jo ikke spilt kamp på lenge han heller....

Jeg synes det er skuffende å se laget falle så ettertrykkelig igjennom i annen omgang. Vi slutter å stå opp, slutter å vinne andre baller og vi nærmer oss ikke engang midtstreken med ball i bena. Det bare måtte bli som det ble!

En teoretisk mulighet er at vi vinner resten (det skjer ikke) og at Tyrkia slår Hellas. Da blir vi nr 2, men mye skal til for at det skal skje.

Forresten satt jeg penger på Norge og Nord-Irland på oddsen i dag, til 17 i odds...

- Dennis
Marching on together!

Per-Stian

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Thomas Myhre var maks uheldig i dag og dere har rett i at Hareide nok burde tenke seg om igjen når han benytter seg av spillere som ikke spiller fast på sine klubblag, men hvem har vi som alternativ? Greit nok, Oppdal er fast, men han har jo ikke spilt kamp på lenge han heller....

Jeg synes det er skuffende å se laget falle så ettertrykkelig igjennom i annen omgang. Vi slutter å stå opp, slutter å vinne andre baller og vi nærmer oss ikke engang midtstreken med ball i bena. Det bare måtte bli som det ble!

En teoretisk mulighet er at vi vinner resten (det skjer ikke) og at Tyrkia slår Hellas. Da blir vi nr 2, men mye skal til for at det skal skje.

Forresten satt jeg penger på Norge og Nord-Irland på oddsen i dag, til 17 i odds...

- Dennis

Då er det imponerande at du skriv så reflektert og forsvarande for Myhre, når du i tillegg mista ein potensiell vinst på oddsen. Myhre fortenar ingen støtte etter dagens kamp, hadde forstått det viss det var ein ung debutant. Eg er framleis irritert!

Dennis

Joda, klart jeg var irritert, men mer skuffet over at Norges sjanser til å nå EM er nærmere null, enn at oddsen røyk. Det var ikke mye penger det var snakk om likevel. Heldigvis! [:D]

Grunnen til at jeg forsvarer Thomas Myhre, er fordi han har vært en av Norges mest solide keepere de siste årene. Ikke bare har han vært god, men han gjør svært sjelden feil! Får nå! Ikke bare en eller to, men TRE store feil på de siste 180 minuttene sjokkerer meg. Det var ikke bare målene han tabbet seg ut på heller, det var blant annet frisparket som kom etter målet, der han mister en enkel ball før en nordmann får beina den ut.

Nei, Myhres dager kan være talte på landslaget. Nå skal han til Viking til sommeren, så får vi se om han tar seg opp igjen. Det tror jeg! Håkon Oppdal er en god keeper han også, men jeg ser heller Myhre tilbake i slag.

Man kan godt skjelle ut keeperen etter denne kampen, men hva med Andresens elendige dueller med rævva først, stadige duelltap og pasninger på lykke og fromme? Hva med Carews fantastisk dårlige avslutninger (Carew er stor ellers!) Hva med Hangeland og Hagens totale mangel på organinsasjon til tider? Det har jo vært Norges varemerke de siste snaue 20 år!

Og herregud, hvorfor i all verden holder våre spillere kun EN OMGANG? Norge har som regel de best fysisk trente spillerne i verden, så uansett om spillerne kanskje er litt tunge før seriestart i Norge, så burde ikke kondisjonen vært noe problem, heller balltouch!

Og dette tilbakevendende maset om at nå må være internasjonale spillere stå fram. Da snakker jeg om Riise, Gamst'n og Carew (samt Solskjær) Disse må stå fram og ta ansvar sier meida! Men ingen av disse spillerne er ansvarstagerne i sine egne lag, så hvorfor skulle de da kunne prege en kamp aleine på lands'n? Har dere noen gang sett Gamst eller Riise være god hvis resten av spillerne var dårlige? Eller Solskjær putte bøtter når innleggene ikke kommer?

Nei, når Ã...ge setter de to terrierne på hver sin kant, så syns jeg det er noe rart. Samt en spiss som ikke har vært fast siden før han gikk fra Brann i første omgang. Merkelig!

- Dennis
Marching on together!

Lids

En dyktig keeper gjør ikke to slike gigant tabber i løpet av én kamp!
Håper vi slipper å se han igjen på landslaget.

Thomas
Thomas

MrK

Myhre har misset kraftig i to kamper - og joda gårsdagens to mål var hans , ene og alene - men så historieløse kan vi ikke være at vi ikke husker de gangene han har reddet oss.

Carew f.eks. fikk brukbar feedback mot Bosnia - men å forvente noen mål fra den mannen er som å tro på julenissen(straffen ikke medtatt)

Myhre får kamptrening fra juli - i Viking men han er over toppen. tror heller ikke på Opdahl som  1. keeper - mulig Jarstein på sikt - Myhre står nok neste gang og - selvom han burde slippe!

"ingen kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Per-Stian

No er det Malta og Ungarn som står for tur i kvaliken. Heime på Ullevål krevst det seks poeng!

Laget mot Malta førstkomande laurdag:

Opdal
Storbæk-Hangeland-Hagen-JA.Riise
BH.Riise-Andresen-Hæstad-Pedersen
Iversen-Carew

Bye

BH Riise er oppskrytt..men er ikke mye annet å velge i da, kanskje. Solli er ikke noe mindre oppskrytt. Strømstad,derimot, er en bra mann, men høyre flanke er muligens litt feil posisjon for ham,dessverre.
Trønder i Bergen!

Per-Stian

På dagens trening på Bislett vart det også forsøkt ein 4-3-3-formasjon med Gamst på topp saman med Carew og Ivers. Det mest oppsiktsvekkjande var nok noko som kunne likne på "Flo-ballen"; frå Riise til Ivers. I ein debatt på TV 2 Sport avviste Hareide all kritikk frå Drillo om den påståtte "jålefotballen". Han sa at det heller ikkje var aktuelt å byrje å slå langt frå forsvaret, over midtbana, til spissane. Kanskje fekk debatten Hareide til å tenkje "nytt"?