EX-Spiller: Jermaine Beckford

Started by Robert H., May 05, 2007, 23:33:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jackbauer68

Quote from: McMidjo on January 07, 2010, 10:52:12
Quote from: jackbauer68 on January 07, 2010, 09:33:31
Quote from: peacock on January 07, 2010, 09:26:31
Her gjelder det å ha is i magen. Et par millioner pund for Beckford blir for småpenger å regne, om et salg koster oss opprykket. Avslå alle bud, spill Beckford, la han gå gratis til sommeren.

Til nostalgikere; fotball i dag handler kun om penger. Glem forslitte uttrykk som "blø for drakta" og "med hjerte for klubben".

Det er pengene som råder i fotballen,som det er i alle andre deler av samfunnet.Hvis man som bussjåfør kan doble/triple lønna si for å skifte busselskap så er det ingen i sine fulle fem som ikkje slår til umiddelbart.Beckford er ingen Judas,han er bare ett normalt menneske som ønsker det beste for seg sjøl.Er jo bare trist at Newcastle er blitt flere ganger så attraktiv som Leeds 8)

Sammenligner du Leeds United med et busselskap?  8)

Jeg synes en del av synspunktene i disse Beckforddiskusjonene blir helt hinsides. Engelske fotballspillere/-klubber følger tross alt en del andre skrevne â€" og uskrevne â€" arbeidsrettsregler, enn det man gjør i busselskaper og andre ’vanlige’ yrker. Når du binder deg til en langtidskontrakt med en fotballklubb, bør du også være inneforstått med at du som profesjonell fotballspiller har en del andre forpliktelser enn det du ville hatt som bussjåfør.

Så vidt jeg vet har ikke Beckford fått noe tilbud om ny jobb med vesentlig høyere lønn â€" og om han skulle ha fått det er det isåfall i strid med det regelverket som gjelder blant engelske fotballklubber.

Jeg klarer verken å bli hysterisk eller opprørt over at Beckford har levert inn en transferforespørsel. Trist, men slik er spillereglene ift kontrakten, og for det jeg vet kan dette like gjerne være et spill fra Beckford sin side for å få en annen forhandlingsposisjon ift Leeds.  På sett og vis kan det jo også være et takk for sist til Leeds, som på eget initiativ plasserte Beckford på tranferslisten i fjor sommer, når han ikke ville underskrive på en forlenget kontrakt.

Enn så lenge er Jermaine Beckford en Leedsspiller, som med sitt mål på OT har skrevet seg ettertrykkelig inn i klubbens historie.  Venter med å kalle ham Judas, inntil jeg ser hvordan han oppfører seg i den videre prosessen…… Som profesjonell fotballspiller, forventer jeg også at han fullfører sesongen i Leeds på en profesjonell måte â€" om det blir utfallet…..

Ka regelverket sier er en ting,at realitetene er annerledes vil det være rimelig naivt å ikkje tro.Beckford er sjølsagt fullstendig klar over hvilken lønn som venter han i Newcastle,og den har han lyst på naturligvis.
Ellers lurer eg også,som henning,på om hvor mye pipingen på beckford mot saints har vært med på å avgjøre hans valg 30. des 8)

berlin

Quote from: flynn on January 07, 2010, 11:20:45
Ser at mange mener det er enkelt å erstatte Beckford, fordi han i tillegg til å score mange mål også misbruker mange sjanser. "Alle" vil kunne score mange mål for oss sies det.
Ja vel, men hvorfor scorer ikke f.eks Becchio like mange mål da? Eller Vokes for den sakens skyld? Klart at de to har hatt / har andre roller enn Beckford, men jeg tviler sterkt på at noen av dem er kapable til å score like flittig selv om de fikk lov til å ligge på topp og fiske.

Beckford leder avslutningsstatistikken i L1 klart, ikke først og fremst fordi resten av laget forer ham med tilnærmet ferdigscorede innlegg og framspill, men fordi han skaper sjanser ut av ingenting, ofte nærmest på egenhånd.

Scoringen mot Manchester er et godt eksempel. Pasningen fra Howson var riktignok god, men uten Beckfords fart og selvtillit ville det trolig forblitt en halvsjanse.

Jeg tror nok det er mulig å treffe blink med en erstatter, men sjansen for å mislykkes mener jeg er vesentlig større. Dermed anser jeg salg av Becks nå som et rent sjansespill i forhold til å sikre opprykket. Beckfords pris drives ned pga den korte kontrakten. Skal vi erstatte ham med en like god spiller, som sitter på lenge kontrakt i dag, blir det minst like dyrt. Vi har da samme sum penger, men økt risiko for å tape opprykket!

Behold gutten sier nå jeg, og se om ikke hans sportslige og økonomiske ambisjoner heller kan innfris til sommeren, i Leeds.

flynn

100 % enig, som Frode.

berlin

Quote from: auren on January 07, 2010, 11:33:58
Litt lei denne masinga om at vi risikerer opprykket ved å selge Beckford. Man kan også snu på flisa: Vi kan fint risikere opprykket ved å ikke selge Beckford. Det kan fint hende at Beckford surner til og kommer til å spille rævva / vise dårlige holdninger hvis han blir nektet en overgang til en "større" klubb. Ryker han uklar med ledelsen / Grayson blir han ikke å spille mange kampene utover våren - dermed har vi ingen erstattere, kanskje en lånespiller som har sett sine beste dager.

Uenig, d.v.s tviler, håper selvfølgelig på det beste (god slump med penger og "proven" erstatter) om han skulle bli solgt.

Quote from: auren on January 07, 2010, 11:33:58
Men, men... det blir mye spekuleringer uansett fra alle sin side. Vi får bare pent vente og se hva som skjer. Jeg vil heller ha inn Hooper eller Sharp enn en totalt umotivert Beckford. Men jeg vil selvsagt heller ha en fokusert og noenlunde motivert Beckford enn Hooper og Sharp. Jeg tror Grayson og resten av ledelsen i Leeds vet hva de bør gjøre. De vet uansett MYE bedre enn oss brølaper her inne.

auren

Enig. Leeds vet bedre enn oss, d.v.s de har hatt rikelig med tid til å sondere terrenget etter erstatter og
har mange flere detaljer i Beckford-saken enn det som konmer ut.

torivar

Få han vekk.

Det er mulig det er andre ting enn penger som teller for han også, eI utgangspunktet skulle man tro at han ville cashe inn mer i sign on fee om han holdt kjeft og ventet til sommeren med å reise, men det er mulig han og agenten ikke tør vente. Det er NÃ... han har fem mål på noen julekamper, det er NÃ... han er i form, og det er kanskje NÃ... resten av verden glemmer at han er en jævlig god tredjedivisjonspiss.

Vel vel, tidspunktet er for meg helt uforståelig, men vil han ikke så vil han ikke. Jeg vil huske han som andre superstars som var jævlig god med en viss suksess, som clayton zane, Diallo og andre løkaboller som det senere viste seg ikke tålte suksess.

Får håpe han blir rik iallfall.

Få han vekk

Rune Bergen

Behold Beckford, det er det beste råd vi kan gi i nåværende situasjon. Det å behold Beckford kan gi oss tidlig opprykk og dermed ro til å få på plass forsterkninger før neste sesong.

Judas hører ikke hjemme i denne settingen, Beckford var på rett plass og gjorde jobben på en eminent måte da han satte inn det ene målet mot Scum. La oss bruke Becford uten sesongen.

berlin

Man kan så absolutt spørre seg hvorfor Beckford vil vekk?

Svaret er mest trolig penger og utsikter til PL-spill, enten ved å gå til Newcastle, som ser ut til å gå mot opprykk eller til en klubb på nedre halvdel av PL-tabellen. Ã... gå til en annen championship-klubb enn Newcastle, ville være en for stor gambling for Bekcford, så det anser jeg som utenkelig. Hadde jeg vært i hans sko, hadde jeg valgt Toon i stedet for type "Wigan" eller "Bolton",  da Newcastle på samme måte som Leeds (etterhvert) mer trolig går mot en stabil PL-periode. Men ingenting er sikkert, det er det spennende med fotball.
Det kan også være at det er private årsaker til at han vil vekk.

Gode skribenter, bl.a i Times, har skrevet at han gjør klokt i bli værende i Leeds, er det riktig?

Med Leeds på god vei til CCC, og mange mener de kan bite fra seg godt der allerede neste år,
skulle man tenke at det gir den riktige "progresjonen" for Beckford, å få prøvd seg et hakk over og nyte godt av å få spille i en storklubb med 30.000 + på tribunene, og "Leeds-toget" kan være kommet i gang nå. Så sant han gjør sine saker like bra som hittil, vil han nyte fast spilletid og stor ære i Leeds. Men han er 26 nå, nettopp fylt (9.des 1983) og noen hevder at han må prøve seg i PL as soon as possible. Det er noe i det, og det lukter Newcastle lang vei, det er brennsikkert. De er (nesten) i PL neste sesong, Leeds har ikke testet seg i CCC og det kan ikke garanteres at de rykker rett opp til PL neste sesong. Så det virker logisk slik, lønnsmessig og sportslig. Det vil riktignok være er en gambling for han, fordi han ikke vil være sikker på en plass i Newcastle (de har Ameobi f.eks) og ting kan gå tråere, men som ordtaket lyder: Den som intet våger, intet vinner!

Er Beckford Judas?

Ikke i mine øyne, selv om jeg er en utpreget nostalgiker. Det betyr ikke at jeg ikke innser realitetene i dagens fotball, men jeg fryder meg over de få tilfellene av klubblojale spillere som finnes. Da ex Man U, sorry: høyere på stigen kan man ikke komme i England, da blir det Barca, Real Madrid, Inter. Så Giggs og Neville er og forblir uinteressante for meg.  Det betyr at om Beckford forsvinner fra Leeds nå, så vil jeg huske han som en spiller som bøttet inn mål for oss på tredje nivå og målet mot Man U i FA-cupen 3.jan 2010, men minnet vil være svakt ift de glansperiodene vi har hatt og kommer til å få på høyeste nivå.

MOT!

..og en ting til: Han er ikke solgt enda.

baste

;D Behold Becks ut sesongen. Opprykk er viktigere en £  ;D

En forbedret kontrakt ut sesongen for å møte primadonnan vår? For så å la han gå gratis. Opprykket er vel verd en del?

Dritt lei L1  8)

Superfan

Bak enhver grådig fotballspiller står det en enda grådigere agent/"rådgiver".

nord

JUDAS,  er et for stærkt ord at bruge i denne sammenhæng! Dette skaber ingen god dialog eller løsning! :o

AndyMathie

Ikke selg Beckford! Hvem hadde trodd jeg skulle si det den 7.januar?

Nei tror vi kan risikere å tape langt mer om vi selger han nå. Sur er han jo konstant, men scorer mål i bøtter og spann uansett.

Hvor mye penger taper Leeds på et opprykk?
Er det mer enn 2,5 mill pund?(Som kanskje er det Leeds får for han om vi selger han nå)
We are Leeds and we are proud of it!

torivar

Som nevnt over synes jeg vi skal få han vekk asap.

Er faktisk ikke så sikker på at det skjer før kontrakten er ute. Bates har gjentatte ganger sagt at hans "show me your money" har skremt vekk potensielle kjøpere (av klubben). Tror det kan være tilfelle nå også.

De summene som har florert de siste dagene, alt fra 1,25 til 3-4 mill pund tror jeg er langt over hva et eventuelt salg faktisk vil gi oss.

baste

Beckford remains Newcastle's No 1 transfer target but Hughton has issued a thinly veiled threat to the players' Elland Road paymasters that he may turn to Aston Villa forward Marlon Harewood if their overtures for Leeds' 20-goal top-scorer are rejected.

Barba

Quote from: baste on January 07, 2010, 12:36:56
;D Behold Becks ut sesongen. Opprykk er viktigere en £  ;D

En forbedret kontrakt ut sesongen for å møte primadonnan vår? For så å la han gå gratis. Opprykket er vel verd en del?

Dritt lei L1  8)

Helt riktig. Opprykk er penger. Taper fort mye mer enn det vi kan få for Becks enn det et spolert opprykk vil bety. Men men. I takt med at laget blir bedre, så øker interessen rundt spillerne. Tror ikke vi får "fred" før vi er tilbake i det gode selskap med en sunn økonomi. Snoddy og Kisnorbo er jo også interessante for et høyere nivå. Derfor MÃ... vi rykke opp.

Barba - Stoler på Grayson. Gjort alt rett så langt.
Barba - MOT

B_Ød

utrolig mange her som mener at å beholde Beckford = opprykk, og alt annet vil holde oss i L1.....snålt ???
Ups & Ups!!

Rune Bergen

Det er vel ikke det vi skriver. Vi er imidlertid opptatt av å ha et slagkraftig lag på banen fremover mot sesongslutt. Hadde vært jæ.... å gå på en blemme og ikke rykke opp.

B_Ød

Quote from: Rune Bergen on January 07, 2010, 13:25:19
Det er vel ikke det vi skriver. Vi er imidlertid opptatt av å ha et slagkraftig lag på banen fremover mot sesongslutt. Hadde vært jæ.... å gå på en blemme og ikke rykke opp.

"Behold Becks ut sesongen. Opprykk er viktigere en £"
hvordan skal da slike utsagn tolkes ?
Ups & Ups!!

berlin

Quote from: CardiganArms on January 07, 2010, 13:19:36
utrolig mange her som mener at å beholde Beckford = opprykk, og alt annet vil holde oss i L1.....snålt ???

mener og mener, folk er vel mer redd for at det kan koste oss opprykk. Med Becks har vi i 2 år hatt en slags garanti for at han putter mye mål, til tross for kritikker om at han bommer på helsjanser i fleng. Denne sesongen vil det trolig kreves rekordmange poeng for direkte opprykk, og siden Norwich har sanket like mye poeng som Leeds etter den elendige førstemåneden deres og Charlton ikke er langt svakere, er plassen i CCC foreløpig IKKE booket, på langt nær.

Hva er det som tilsier at en Sharp, Hooper eller Barnard skulle gå rett inn og gjøre jobben perfekt,
om vi da i det hele tatt kjøper en "slik en"?

Det eneste som beroliger meg er Grayson's managerkvaliteter, som har vært mildt sagt solide. Og så klamrer jeg meg til håpet om at Becks kun bli solgt dersom vi har en "suitable" erstatning.

B_Ød

der er vi ved kjernen, slik jeg ser det. Så lenge SG styrer skuta, klarer jeg ikke å miste helt befippelsen om JB skulle bli borte, stoler veldig på Grayson jeg...
Ups & Ups!!

berlin

Quote from: CardiganArms on January 07, 2010, 13:43:27
der er vi ved kjernen, slik jeg ser det. Så lenge SG styrer skuta, klarer jeg ikke å miste helt befippelsen om JB skulle bli borte, stoler veldig på Grayson jeg...

:)

Rune Bergen

En downperiode, så er det minst to lag som er oppe i ryggen på Leeds, er forsmedlig å misse igjen. I år har vi en gylden sjanse til opprykk. Da er poeng viktigere enn £.

Vet vi at erstatteren putter fra dag en?

jackbauer68

stolte du på o`leary også ???

B_Ød

Quote from: Rune Bergen on January 07, 2010, 13:48:05
En downperiode, så er det minst to lag som er oppe i ryggen på Leeds, er forsmedlig å misse igjen. I år har vi en gylden sjanse til opprykk. Da er poeng viktigere enn £.

enig i at poeng er viktigere enn kr pr dag, og nei det vet vi ikke..men igjen, det kan da ikke være sånn at JB er den eneste på kloden som kan bidra i så måte?
Ups & Ups!!

B_Ød

Quote from: jackbauer68 on January 07, 2010, 13:52:38

ja, det gjorde jeg...gjorde ikke du?
Ups & Ups!!

jackbauer68

Quote from: CardiganArms on January 07, 2010, 13:57:37

gjorde det i ca 2 år,etter det viste jo han at han ikkje hadde peiling i det heile tatt.

Så ja,eg stoler på Grayson men han kan ikkje trylle,og trylle må han hvis han skal erstatte Beckford 8)

jackbauer68

Quote from: CardiganArms on January 07, 2010, 13:57:06

enig i at poeng er viktigere enn kr pr dag, og nei det vet vi ikke..men igjen, det kan da ikke være sånn at JB er den eneste på kloden som kan bidra i så måte?

Goals Player
238 Peter Lorimer
157 John Charles
151 Allan Clarke
117 Tom Jennings
115 Billy Bremner
114 Johnny Giles
111 Mick Jones
110 Charlie Keetley
95 Jack Charlton
93 Russell Wainscoat
80 Lee Chapman
73 Jermaine Beckford
72 Mark Viduka

ser ut som det blir vanskelig å erstatte Becks ja 8)

Leedsfan

Jeg skjønner ikke helt Beckford/situasjonen. Hvis Beckford hadde blitt ut kontrakten og spilt like bra så hadde jo han fått mer penger i SignOnFee, enn hvis han blir solgt i januar. Så det kan ikke kun være penger han er interessert i??

Det eneste logiske er at han ser sin mulighet i å bli solgt til Newcaste, en storklubb som har stor fanbase og finansielle muskler igjen hvis de rykker opp.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

Quote from: jackbauer68 on January 07, 2010, 14:02:01

klarer ikke å se det ut i fra den lista jeg...

Goals Player
238 Peter Lorimer
157 John Charles
151 Allan Clarke
117 Tom Jennings
115 Billy Bremner
114 Johnny Giles
111 Mick Jones
110 Charlie Keetley
95 Jack Charlton
93 Russell Wainscoat
80 Lee Chapman
73 Jermaine Beckford
72 Mark Viduka

klarer ikke å lese det ut i fra den lista jeg..
Ups & Ups!!

B_Ød

Quote from: jackbauer68 on January 07, 2010, 14:00:20

gjorde det i ca 2 år,etter det viste jo han at han ikkje hadde peiling i det heile tatt.

Så ja,eg stoler på Grayson men han kan ikkje trylle,og trylle må han hvis han skal erstatte Beckford 8)

vel, hvis vi kan stole på SG i to år, befinner vi oss i PL...og da er det jo greit..
Ups & Ups!!

Per Arne

Quote from: jackbauer68 on January 07, 2010, 14:02:01

Goals Player
238 Peter Lorimer
157 John Charles
151 Allan Clarke
117 Tom Jennings
115 Billy Bremner
114 Johnny Giles
111 Mick Jones
110 Charlie Keetley
95 Jack Charlton
93 Russell Wainscoat
80 Lee Chapman
73 Jermaine Beckford
72 Mark Viduka

Hva mener du nå? Denne her kan vel ikke brukes til å trekke sånne slutninger.... ???

HAD

Quote from: jackbauer68 on January 07, 2010, 14:00:20

Leeds er i år mye bedre forspent så jeg tar det med knusende ro om Beckford forsvinner nå. Regner med at noen av de andre spissene tar ansvar og/eller at vi handler inn noen andre som gjør det... Leeds er mye mere komplett i år enn de har vært på lenge og når en klubb ikke er avhengig av enkeltspillere så går det veien skal du se... Er BOMBESIKKER på opprykk i år.. og det er jeg jaggu villig til å vedde på.....¨;-)