Skrevet av Emne: Liker ikke dette her......  (Lest 14275 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #60 på: Juli 04, 2007, 04:42:57 »
quote:
Originally posted by inr

Mulig jeg ikke har forstått alt dette riktig - men klubben er vel ikke noen direkte part i denne saken.

Klubben er satt under administrasjon, og da er det vel KPMG som representerer klubben i denne saken - og ingen andre?



Vel, i de fleste saker er det som du sier, KPMG som tar vare på Leeds sine interesser (bl.a. i forhold til å kreditorene, samt driftsspørsmål - det var f.eks de, slik jeg forstår, som sa opp fysioen og managersekretæren for å spare penger i driften).

Samtidig er det vel slik at de "finansieres" gjennom det nye selskapet til Bates, for KPMG - eller klubben generellt - har jo ingen pengesekk til den daglige driften så lenge administrasjonen pågår.

På den måten er Bates og co fortsatt "litt eiere". De fikk jo også tilslaget i CVA-møtet, og jobber jo, ikke minst sportslig, med å forberede den nye sesongen.

Når jeg over sa at "klubben er stille" så mente jeg forsåvidt at både KPMG og Bates-siden her kun har kommet med en minimal uttalelse etter at nyheten ble kjent.

Det tyder på at dette kom overraskende på Bates & Co, men hva vet vel jeg.

SA

http://www.svendanders.com/

inr

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #61 på: Juli 04, 2007, 04:51:04 »
Takk for oppklaring SA. Bra det er noen som klarer å holde tungen rett i munnen her inne....
 

Svend Anders

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #62 på: Juli 04, 2007, 05:19:36 »
quote:
Originally posted by inr

Takk for oppklaring SA. Bra det er noen som klarer å holde tungen rett i munnen her inne....



Jeg prøver så godt jeg kan, men sitter som nevnt ikke på alle detaljer - eller bekreftelser på disse.

Enkelte ganger må jeg gjøre antakelser, eller foreta mer eller mindre kvalifiserte gjetninger. Når jeg gjør det, forsøker jeg også å påpeke at det gjøres med en viss grad av usikkerhet.

SA

http://www.svendanders.com/

Pheriox

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #63 på: Juli 04, 2007, 05:54:26 »
Jeg forstår det sånn at i praksis er det eneste grunnlaget HRMC kan ha for å gå til sak, at de mener det er noe snusk inne i bildet. Det betyr også at de ikke kan godta et høyere bud fra Bates & co uten at dette stemmes over på nytt, med de rette parter erklært inhabile.
Da kan det nok bli en ny "salgsrunde" som Krasner sier, men spørsmålet er om Bates & co ønsker påstandene om uheldige forbindelser prøvd i rettsapparatet først. Det går vel fort noen måneder der da i så tilfelle.
Dette må jo være veldig frusterende for en spiller som f.eks. Healy, som linkes med klubber i PL. Kanskje han går til sak på at klubben ikke kan selge, så får vi en ny slags Bosman-dom, en Healy-dom.
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014

Svend Anders

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #64 på: Juli 04, 2007, 06:16:39 »
quote:
Originally posted by Pheriox

Jeg forstår det sånn at i praksis er det eneste grunnlaget HRMC kan ha for å gå til sak, at de mener det er noe snusk inne i bildet. Det betyr også at de ikke kan godta et høyere bud fra Bates & co uten at dette stemmes over på nytt, med de rette parter erklært inhabile.
Da kan det nok bli en ny "salgsrunde" som Krasner sier, men spørsmålet er om Bates & co ønsker påstandene om uheldige forbindelser prøvd i rettsapparatet først. Det går vel fort noen måneder der da i så tilfelle.
Dette må jo være veldig frusterende for en spiller som f.eks. Healy, som linkes med klubber i PL. Kanskje han går til sak på at klubben ikke kan selge, så får vi en ny slags Bosman-dom, en Healy-dom.



Ja Gud vite hvor mange mulige konsekvenser alt dette kan få, ikke bare for klubben men for alle involverte.

Det meste er svært vanskelig å spå, ikke bare fordi spillet i kulissene må være skyhøyt, men også fordi noe lignende vel aldri har skjedd, og i alle fall ikke på et slikt nivå.

Og om dette drar ut, hva gjør Bates da? Hva om det drar ut i noen måneder og Bates FRIKJENNES? Tenk dere bare erstatningssøksmålet han kommer til å kjøre for å få tilbake tapte inntekter, etc da - og hvordan skal dette behandles igjen? ("hvis dere ikke hadde gjort sånn ville det kanskje gitt oss muligheten til å gjøre sånn, som kanskje ville sikret oss x antall pund")

Videre kan man jo spekulere i at jo lenger det er stille fra Bates og andre her, jo større blir handlingen når det først skjer noe.

Men nå tar jeg kvelden, håper jeg ikke ses på som for spekulativ her. Vet folk vil ha noe håndfast men det er vanskelig å komme med noe i øyeblikket.

SA

http://www.svendanders.com/

Svend Anders

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #65 på: Juli 04, 2007, 06:23:16 »
Aiaiai, akkurat i det jeg postet forrige innlegg fikk jeg følgende beskjed online (dette er en "ganske troverdig" kilde slik jeg ser det):

* Inland Revenue "was holding out for £1 million more" fra Bates, men da de ikke fikk det gikk de til retten.

* IR gjør alt de kan for å bli klassifisert som "prioritert kreditor" (altså for å få pengene før andre kreditorerer evt får noe), og Leeds v/Taylor kommer til å stå knallhardt mot dette i rettshøringen fredag. Om dette stemmer bør Leeds/Bates ha en god sak, det er jo nevnt/bekreftet fra før at skattemyndighetene IKKE har noen automatisk forfordelingsrettighet i slike saker.

* Klarer Leeds å kjempe imot IR's argumentasjon får Bates det som han vil og forblir ny eier i løpet av fredag - til sitt opprinnelige tilbud, altså 1 penny i pundet, med £5 mill ekstra ved opprykk innen fem år.

Det siste punktet betyr altså at Bates & co IKKE trenger å bruke ekstra penger på å overtale kreditorene - penger som da KAN brukes på spillere/klubb i stedet senere.

SA,
NÃ… sier jeg god natt.

http://www.svendanders.com/

berlin

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #66 på: Juli 04, 2007, 08:09:26 »
interessant lesning denne tråden. jeg er vel omtrent 100% på linje med veteranens og morvars innlegg, dettte er slik jeg også tenker. Men så er dette altså basert på fornuftig og logsisk tenking, og tenke seg til: Det er ting som skjer som vi ikke kan vurdere, og her kommer ( kanskje ) Svend Anders med litt innside informasjon. Er det et spill som ( fortsatt ) foregår bak lukkede dører, eller er det så at Leeds-casen er så viktig at presedens er viktigere (presendens=slik tilsvarende tilfeller blir behandelt i fremtiden )

håper vi står det over. Leeds UNITEDS videre eksistens betyr MYE mer for meg enn "å bli kvitt Bates": Bates forsvinner jo en eller annen gang, men vi kan aldri få tilbake Leeds UNITED-

LUSCOS medlem nr 20
« Siste redigering: Juli 04, 2007, 08:10:50 av berlin »

4ever arcticwhite

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #67 på: Juli 04, 2007, 14:44:02 »
Følgende står å lese i "The Guardian":
( http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2117835,00.html )

The Football League, which voted against Bates's initial 1p-in-the-pound proposal that gave him control last month, now has a major say in what happens next. It is believed it has the power to withhold the transfer of the "golden share" that permits Leeds to take part in the League One season. KPMG would then be obliged to restart the administration process in search of higher offers for creditors.

Senior officials at KPMG have privately stated that the initial Bates bid was permitted to succeed because the firm feared that alternatives would be blocked by the offshore companies that were owed about 45% of the total debts to creditors. It is understood that the "golden share" route would get round the need for a new creditors' ballot approving a fresh takeover, instead selling to the highest bidder.

......

A least one of the five other bids put to the administrator before last month's vote remains on the table. The Redbus Group last night confirmed its continued interest.


Slik jeg tolker det kan altså Ligaen "tvinge" KPMG til å akseptere et annet (høyere)bud uten at man trenger gå veien om en ny avstemming. Noen som vet noe om "The Redbus Group"?

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Dorigo`s left foot

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #68 på: Juli 04, 2007, 16:48:43 »
Her står det noe om Redbus Group. Mon tro om de har en finger med i dette spillet vs Bates...


"We're considering a legal challenge but I'm anxious not to cause the club unnecessary problems this summer.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news?articleid=2940060
« Siste redigering: Juli 04, 2007, 16:51:13 av Dorigo`s left foot »

Dennis

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #69 på: Juli 04, 2007, 16:55:32 »
Disse Redbus Group-folka virker jo svært interesserte til å investere. De ønsker å bruke penger, blant annet på spillere, nå ikke om seks måneder.

- Dennis
Marching on together!

Dorigo`s left foot

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #70 på: Juli 04, 2007, 17:03:22 »
Enig, De har sagt klart ifra at de gjør dette kun for å "gjøre god butikk", og det er å få Leeds opp i PL raskest mulig. Investering i det sportslige er første proritet. "Are you listening Morris"

Høres greit ut for meg.

Sydhagen

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #71 på: Juli 04, 2007, 17:21:03 »
viss de er interessert i å gjøre god butikk, hvorfor punger de ikke bare ut 35 mill pund til kreditorene..?  leeds vil jo være mye mer verdt når de rykker opp i PL!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #72 på: Juli 04, 2007, 17:52:46 »
quote:
Originally posted by Sydhagen

viss de er interessert i å gjøre god butikk, hvorfor punger de ikke bare ut 35 mill pund til kreditorene..?  leeds vil jo være mye mer verdt når de rykker opp i PL!





Etter at det ble snakk om at Bates kunne gjøre det semi-kriminelle kunststykket å omforme gjelda fra £35mill til £350.000, så skjønner jeg veldig godt at "interessanter" setter seg på gjerdet. De kan da skaffe seg klubben for en enormt mye billigere penge. Ingen ønsker å innlemme en gjeld på 400 millioner kroner inn i firmaet sitt. Det er også mitt håp i denne saken. At de eventuelle oppkjøperne venter til det siste med å gi sitt bud, fordi de også de ønsker å komme best ut av det økonomisk sett. Det kan derimot bli fatalt!

- Dennis
Marching on together!

Thunderfoot

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #73 på: Juli 04, 2007, 18:53:51 »
Det siste nå er vel at KPMG kan kjøpe klubben tilbake for 1 pund. De kan da åpne budrunden på nytt. Det skulle heller ikke være noe i vegen for å starte sesongen "under administrasjon", det er eksempler fra tidligere at klubber er blitt satt under administrasjon midt i sesongen. De kan drive videre så lenge det er penger, eventuelt finansiere det med spillersalg.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news?articleid=3002299
« Siste redigering: Juli 04, 2007, 18:59:33 av Thunderfoot »
 

Svend Anders

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #74 på: Juli 04, 2007, 19:39:45 »
Siste innside (fra samme kilde som jeg postet fra sent i går kveld):

* Klubben/Bates forhandler med IR og FA/Football League idag. IR krever visstnok £1,8 mill for seg selv (de hadde vel fått £0,6 med Bates siste tilbud, utenom evt opprykksbonus).

Lykkes forhandlingene kan situasjonen være løst, høringen fredag droppes og Ken Bates fortsetter som eier. Dette kan skje i løpet av kvelden eller imorgen.

SA,
skal vi håpe på dette? (ja, sier jeg - bring on the football!)

http://www.svendanders.com/

asLeeds

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #75 på: Juli 04, 2007, 19:51:32 »
hadde vært rimeligt ok å blitt ferdig med dette ja.
håper denne "innsiden" er korrekt!!
heilt enig SA; bring on the fotball!!

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

morvar

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #76 på: Juli 04, 2007, 20:37:12 »
quote:
Originally posted by Asleeds

hadde vært rimeligt ok å blitt ferdig med dette ja.
håper denne "innsiden" er korrekt!!
heilt enig SA; bring on the fotball!!

ASLEEDS 4389



JA! La oss bli ferdig med dette nå. Så kan (un)Wise starte med signeringene. Lækkert å bli ferdig med det styret, og kunne diskutere utfall av kamper i stedet:)

Og apropos å diskutere kamper så kommer jeg med en liten spådom - som dessverre gjenspeiler min misstillit til (un)Wise;
Vi må jo være klar over at hele greia med administrasjon og forsinking med sesongplanleggingen kommer til å bli Wise/Poyet sin hovedunnskyldning når laget ikke presterer, og ligger på en 16. plass ved juletider.. Hører det med en gang etter et hjemmetap mot f.eks Hartlepool eller Swindon(!): "Dårlig sesongforberedning - lite økonomi til å styrke stallen - blablabla.. og dommeren vel elendig (selvsagt)."

Men for all del - la oss alle håpe jeg tar feil! Om dere lurer så er hjertet mitt med for fullt - det er "bare" hjernen som varsler om at noe er galt..
 

Svend Anders

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #77 på: Juli 04, 2007, 20:53:42 »
Fikk telefon fra UK nå med litt motstridende meldinger ifh til tidligere info, dette kommer fra folk som står bl.a. Krasner nær:

Meldingen går på noe av det samme som nevnt i mitt forrige innlegg, med at IR, Football League og FA er i møte med klubben og/eller KPGM. IR vil åpenbart ha mer penger.

Disse nye meldingene forteller dog at Bates IKKE vil/kan betale IR noe mer. Dette vil derfor, på et eller annet innviklet vis, føre til at KPMG få overdratt klubben for ett pund og selger til høystbydende - trolig allerede før seriestart.

Jeg vet som sagt svært lite om hvordan dette foregår, jeg blir bare forespeilet grovt hva som vil skje. Det er opplagt mange forhandlingsutspill fra mange sider, både fra involverte og utenforstående parter.

Det er viktig å huske at dersom KPMG får anledning til å selge klubben til høystbydende ut i fra EGET skjønn, uten å høre på kreditorene, vil potensielle investorer kunne gjøre et kjempescoop av en avtale.

Så spørs det selvsagt om alle slike potensielle investorer er bedre enn hva Bates-eierskap på kort sikt gir oss. Det kan fort dukke opp spekulanter som er interesserte i helt andre ting enn fotballkamper. Glem ikke tilbakekjøpsavtalen på Elland Road. Gjennom den kan man kjøpe eiendommer til fastsatt, lav pris (ca 200 mill NOK) som egentlig er verdsatt til over det dobbelte.

Den tilbakekjøpsavtalen forsvinner eventuelt ved konkurs. Det i seg selv kan være nok til at også de som er involvert i Teak Trading ikke har noe imot en eventuell konkurs.

Igjen, mye hvis-og-men her, men ville påpeke et par punkter.

Kommer med mer om jeg hører noe.

SA

http://www.svendanders.com/

mari

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #78 på: Juli 04, 2007, 21:34:16 »
Takk for info SA

Da får vi ta med i aftenbønnen at Morris ikke får tilslaget ved en auksjon. Til tross for hva mange her inne mener tror JEG at en ung, kynisk, fremmadstormende eiendomsutvikler med tvilsom moral er noen hakk verre enn en aldrende grinebitter med et kraftig ego som har som spesialitet på å skaffe midler fra diverese utenlandske truster/selskaper som skatter til skatteparadiser med skattekontorer slappere enn Oslo Likningskontor ....

Blir synsing sevfølgelig, men JEG tror at en profesjonell aktør som Redbus - som lever av å gjennomføre større snuoperasjoner i skakkjørte bedrifter - ville være en god eier. Det ble jo i forrige runde også sagt fra AD i Redbus at de hadde en meget tung amerikansk aktør med som finansieringskilde som var villige til å tømme pungen for å få Leeds tilbake til Premier League - først da ville en slik investering kunne bli lønnsom.

Uansett trengs det en rask avklaring - tiden arbeider unektelig mot oss nå...
 

Svend Anders

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #79 på: Juli 04, 2007, 22:32:12 »
Flere enn meg som sitter å holder pusten?

Eller er har dere "gått i bakken" fordi dere holdt pusten for lenge? (som forklaring på hvorfor det er så stille her)

SA

http://www.svendanders.com/

Dennis

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #80 på: Juli 04, 2007, 22:50:40 »
Svend Anders: Dersom KMPG overtar\overdrar klubben og selger den til høystbydende, hva vil det da si? Betyr det at den neste eieren, om det så blir Morris, Redbus eller Morgan Andersen, overtar gjeldskravet fra IR på £1.8mill - og resten av gjelda?

Det er ikke slik at vi er screwed allerede da?

- Dennis
« Siste redigering: Juli 04, 2007, 22:59:28 av Mr Kaizer »
Marching on together!

veteranen

  • Gjest
Re: Liker ikke dette her......
« Svar #81 på: Juli 04, 2007, 23:23:43 »
quote:
Originally posted by Svend Anders
[br]Flere enn meg som sitter å holder pusten?

Eller er har dere "gått i bakken" fordi dere holdt pusten for lenge? (som forklaring på hvorfor det er så stille her)
SA




Vi puster fremdeles. Det er interressant å lese infoen fra dine kilder, selv om også den informasjonen spriker noe.

De som vet noe i denne saken holder nå kjeft, men til gjengjeld blir det garantert jobbet frenetisk i kulissene. I slutten av uka vil forhåpentligvis også vi vite noe.

Personlig ser jeg ikke noen grunn til å legge skjul på at jeg håper at Bates taper denne kampen, og at vi omsider kan bli kvitt fyren. Men samtidig bør vi ha klart for oss at det som nå forgår er et spill Bates kan bedre enn de fleste, så jeg blir ikke veldig overrasket hvis han også denne gang kommer ut av det hele med skjegget i behold...

Krasner har vært veldig aktiv i denne saken, og jeg tror, i likhet med flere andre, at det fremdeles finnes en link mellom ham og Simon Morris. Kan Morris være riktig mann for klubben? Tja, si det. Han er ung, han er Leeds-gutt, og han har antagelig gode kontakter i byens finansielle kretser. Men også han har et noe frynsete rykte...

Vi har nå i lang tid vært plaget av så mye negativitet, at en blir skeptisk til alt og alle som har med klubben å gjøre. Det er, som flere har vært inne på, antagelig ikke bra for den mentale helsen å være Leeds-tilhenger. Vi står vel snart i fare for å ende opp som en gjeng paranoide tullinger!

Heretter blir mottoet: STOPP FORFØLGELSEN AV OSS PARANOIDE! [:D]

Adis

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #82 på: Juli 04, 2007, 23:27:58 »
Ja, holder pusten SA, men.. "Disse nye meldingene forteller dog at Bates IKKE vil/kan betale IR noe mer. Dette vil derfor, på et eller annet innviklet vis, føre til at KPMG få overdratt klubben for ett pund og selger til høystbydende - trolig allerede før seriestart." Den setningen din der?.. Er det ikke slik at det Inl.Rev. egentlig gjør er å begjærer Leeds konkurs.. så jeg ser ikke helt hvordan det fører til at KPMG (på et eller annet innviklet vis, som du sier) får ta over klubben for £1 .. får ikke helt det til å stemme.. hvorfor skulle Leeds opphøre å eksistere da som Bates liksom truer med.. som om ingen vil kjøpe klubben for en særs billig penge.. ? Jeg tipper enden på visa blir at Inl.Rev. sin sak er for svak og at Bates har triksa nok til å få beholde klubben og starte en halvdårlig kamp om opprykk og suksess.. vi trenger noen som rett og slett har mer penger en KB til å drive klubben. Han er jo ikke sååå rik. Ikke at vi skal han en Abramov. men noen som kan rydde opp og strukturere greia og få klubben til å bli en sunt drevet bedrift (som den jo er isolert sett i dag hvis man tenker pluss minus og bunnlinja - klubben går vel egentlig i pluss nå etter det jeg husker å ha lest), men allikevel med nok økonomiske muskler til å gjøre et ordentlig forsøk på å få til noe seriøst.





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Thunderfoot

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #83 på: Juli 05, 2007, 00:23:27 »
Jeg vil tro at de som har mest "inside" om det som skjer er økonomijournalistene i Yorkshire Post:
http://www.yorkshirepost.co.uk/leeds?articleid=3001571

Her står det svart på kvitt at KPMG da de inngikk avtalen med Bates om tilbakekjøp, hadde muligheten til å kjøpe tilbake for £ 1 om avtalen skulle skjære seg. Det IR stiller spørsmål ved er om Bates virkelig har nok stemmer blant kreditorene. Dersom IR får gjennomslag, betyr det bare at prosessen er satt i revers. KPMG kan da selge til andre. Jeg føler meg trygg på at det vil gå i orden på ett eller annet vis. Alternativet er nemlig konkurs, og da vil kreditorene neppe sitte igjen med mer.
 

Adis

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #84 på: Juli 05, 2007, 00:27:11 »
Ja akkurat.. er egentlig slik jeg forstår det. Tenkte bare på da IR ba om sine £5m var en begjæring om konkurs alternativet. Men det jeg spør om er hvorfr Batest truer med noe som i prinsippet da bare er piss!?





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Thunderfoot

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #85 på: Juli 05, 2007, 00:43:37 »
Det Bates har rett i er at dersom dette får pågå lenge nok så svekkes hele klubben dag for dag. Han truer også med at hans nye selskap ikke ønsker å drive videre i perioden fram til alt er avklart. Da må KPMG ta ansvaret, men finnes det ikke penger så må spillere selges eller løses fra kontrakten. Klubber under administrasjon kan spille videre i ligaen selv om ny drift ikke er avklart, men da må spillere selges og klubben nærmest leve fra hånd til munn. Det var dette som skjedde med Wimbledon, som nærmest bare besto i navnet og ansatte spillere på korte kontrakter bare for å stille lag fra kamp til kamp. I Skottland ble Ardrie slått konkurs for noen år siden, men det skjer ikke med en så stor klubb og by som Leeds. Den virkelige "verdien" i klubben ligger jo i ligastatusen og potensialet for å bli en stor klubb igjen. Ved en konkurs må det startes en helt ny klubb i bunnen av ligasystemet, og det vil ta årevis å komme tilbake (om det kommer til å skje). Det er verken framtidige investorer eller nåværende kreditorer tjent med.
 

Svend Anders

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #86 på: Juli 05, 2007, 00:44:42 »
Jeg må svare litt felles på de siste spørsmålene, og igjen understreker jeg at jeg ikke kjenner alle detaljer eller regelverket spesielt grundig.

Dersom det, på et eller annet vis, blir slik at KPMG får "kjøpt" klubben for et pund for så å videreselge, vil salgsprisen bli delt på kreditorene. Sånn sett vil jo altså Bates (hans kreditor-allierte selskaper) få tilbake noen pund. Budet må jo likevel bli ganske høyt før bl.a. IR får MER penger enn hva Bates har tilbudt de. For uansett skal vel "football-related creditors" ha sitt i fulle (noen millioner pund?), SÃ… kan resten deles ut.

Dersom KPMG virkelig får anledning til å selge "åpent" på denne måten vil det likevel trolig være den mest effektive måten å bli kvitt Bates på. For han kan neppe være med å kjempe i en slik budrunde der prisen fort bikker over ti millioner pund.

Det er ikke rart Krasner håper, og argumenterer for at dette skal bli løsningen - det gir jo en person som Simon Morris tidenes mulighet til å kuppe klubben for en billig penge. Morris var i styret sammen med Krasner under det forrige eierskapet, og derfor tar jeg alle uttalelser fra Krasner med en klype salt. Selv om han er ekspert, kan også han vinkle kommentarer i retning av hva han ØNSKER, og ikke nødvendigvis hva som er mest realistisk.

HVORDAN og hvorfor KPMG - som administratorer - faktisk skal få lov til å ta over for et symbolsk pund, er mitt største spørsmål oppe i det hele. Jeg tror ganske sikkert at det må en rettslig kjennelse til for å sikre de noe sånt - hvis ikke hadde det vel skjedd allerede. Så er jo nye spørsmål relevante å stille: Hvor lang tid kan det ta for å få en slik kjennelse? Hvor lang tid kan anker eller protester dra det ut?

Videre er jeg optimsist med tanke på fremtiden vår med utgangspunkt i at FA og/eller Football League virker å være høyst delaktige i det som nå skjer. Kanskje vil vi kunne få løftet transfer-karantenen på dispensasjon, el.l., dersom dette på ulike måter drar  ut i tid.

Trusselen om konkurs tar jeg med relativt stor ro, selv om det nok i ytterste konsekvens er en mulighet. Selv om Bates har mast mye om dette, er det SVÆRT viktig å huske at han påpeker dette som en del av sin forhandlingsstrategi. Han selv - eller i det minste hans "allierte" - taper også store summer på en eventuell konkurs. Selv tvangssalg gjennom KPMG til andre aktører vil være mer å foretrekke sånn i kroner å øre.

Jeg tror det er nettopp dette som har gått opp for skattemyndighetene, og som de nå utfodrer Bates på, for å se hvor langt han kan strekke seg.

Det gjenstår å se om han makter å gjøre flere manøvere som kan sikre ham fortsatt eierskap.

SA

http://www.svendanders.com/

Dennis

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #87 på: Juli 05, 2007, 00:46:08 »
Så i praksis... Hvis KMPG gjør dette gjeldende, altså kjøper Leeds tilbake fra Bates for kontraktsfestet £1. Og hvis de da selger klubben til la oss si Redbus, så er det da opp til Redbus å tilfredsstille IRs krav? Og hva så med alle andre kreditorer? Ettersom Bates tydeligvis er en stor kreditor, vil ikke da de nye eierne få et sant helvete fra han? Eller gikk den muligheten ut ved deadline i går? Noen som kan utfylle?

- Dennis
Marching on together!

Adis

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #88 på: Juli 05, 2007, 00:48:45 »
Jeg tror heller ikke noen konk. er realistisk SA, og jeg skjønner jo eslvfølgelig at det er spill for galleriet fra KB..men.. og som du sier : "HVORDAN og hvorfor KPMG - som administratorer - faktisk skal få lov til å ta over for et symbolsk pund, er mitt største spørsmål oppe i det hele" - dette er jo nettopp det jeg spør om. Og jeg forstår at det ikke er noe du har svar på :)For hadde det vært så enkelt..ja så hadde KPMG kjøpt Leeds for lenge siden.





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Adis

Re: Liker ikke dette her......
« Svar #89 på: Juli 05, 2007, 00:52:11 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Så i praksis... Hvis KMPG gjør dette gjeldende, altså kjøper Leeds tilbake fra Bates for kontraktsfestet £1. Og hvis de da selger klubben til la oss si Redbus, så er det da opp til Redbus å tilfredsstille IRs krav? Og hva så med alle andre kreditorer? Ettersom Bates tydeligvis er en stor kreditor, vil ikke da de nye eierne få et sant helvete fra han? Eller gikk den muligheten ut ved deadline i går? Noen som kan utfylle?

- Dennis



Ja den er jo litt interessant .. for hvis det er slik at KB kan lage et helvete for en evt. ny eier, så er jo det fordi han selv er en stor kreditor gjennom andre firma.. men det er jo det samme som å kanskje gi IR backing i deres påstand om at det er no snusk i så henseende hva gjelder dette med stemmerantall og det som var nødvendig for KB's overtagelse (at KB altså kontrollerte for mye eller hva det nå er IR vil klage på) .. uansett. litt av et sirkus det her.. herregud ..som SA sa i går.. kan vi ikke snart få fred og Bring On The Football!. Jiiiiz..





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!