Main Menu

Rykter

Started by soumoh, August 13, 2007, 17:42:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by auren

Hmmm... Enøyd midtbanespiller/spiss... Jeg er litt skeptisk. Vi trenger faktisk ikke en slik spillertype, såfremt han ikke er ving da.

Fortrinnsvis høyre ving? [8)]

Hans gamle trener uttalte at han har "an eye for an goal" [:)]

Bjønna vil nok hevde at han er trangsynt. Andre vil si at han i det minste vet å fokusere...

Kan bli mye moro med en slik spiller ja.
- vi vet jo allerede hvordan det er å ha en "ikke helhjertet spiller" [:)]

Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kickthemdown

quote:
Originally posted by Ferre

Enig auren, vi trenger ikke en slik spillertype. Som jeg har sagt mange ganger før, trenger vi: keeper, midtstopper, venstreving.

-WE'LL BE BACK-

Er vel neppe noen her som vet om han er en spillertype vi trenger. [8)]

Tror Wise har mer peiling på dette enn dere mine herrer...

http://www.youtube.com/watch?v=Wi8S2CCmEFg&NR=1

Sign him up [:D]

Alta-White

auren

Det jeg prøvde å poengtere Alta-White er at vi ikke "trenger" flere midtbanespillere av typen sentral. Vi trenger vinger (helst venstre, gjerne en høyre også). En eller to midtstoppere og minst en keeper. Men klarer Wise å skrape sammen et par vinger, et par midstoppere og en keeper + Shiels så er det HELT i orden... Men han må ikke komme inn på bekostning av f.eks. en midstopper.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kickthemdown

quote:

Det jeg prøvde å poengtere Alta-White er at vi ikke "trenger" flere midtbanespillere av typen sentral. Vi trenger vinger (helst venstre, gjerne en høyre også). En eller to midtstoppere og minst en keeper. Men klarer Wise å skrape sammen et par vinger, et par midstoppere og en keeper + Shiels så er det HELT i orden... Men han må ikke komme inn på bekostning av f.eks. en midstopper.

auren

Leeds
Till
I
Die!

Fremdeles dette vet nok Wise. Han henter nok ikke en spiller han ikke behøver eller på bekostning av noe annet.

Men jeg skjønner hvor du vil .. [:)]

Alta-White

Jon R

quote:
Originally posted by Alta-White

quote:

auren

Leeds
Till
I
Die!

Fremdeles dette vet nok Wise. Han henter nok ikke en spiller han ikke behøver eller på bekostning av noe annet.

Men jeg skjønner hvor du vil .. [:)]

Alta-White

Auren prøver nok bare å formidle sin egen mening om hvilken type spiller han mener Wise bør hente inn. At managere henter inn spillere det senere viser seg at de streng tatt ikke trenger,er forøvrig ikke noe nytt innen moderne fotball. [:)]

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

quote:
Originally posted by Jon R
Auren prøver nok bare å formidle sin egen mening om hvilken type spiller han mener Wise bør hente inn. At managere henter inn spillere det senere viser seg at de streng tatt ikke trenger,er forøvrig ikke noe nytt innen moderne fotball. [:)]

Jon R prøver nok bare å være diplomat. Sånn at ikke forumdeltakerne flyr i tottene på hverandre [:)]

Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free
silhouetted by the sea

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjelvi

Persistent Wise Back In For Duo
Dennis Wise is expected to return with improved offers for Hibernian defender Rob Jones and Tranmere winger Steve Davies this week, and the Leeds boss is also lining up a bid for Blackpool full-back Shaun Barker.
Wise is more than aware that the fragile squad at Elland Road could wreck the Whites' excellent start to the season and insists that the club needs to pull out all the stops in the transfer market after United extended their 100% start with a 2-1 defeat of the ante-post League One title favourites Nottingham Forest on Saturday - Leeds' first win at the City Ground for more than three decades.
But they have completed their four fixtures to date - including the Carling Cup tie at Macclesfield - without a second-choice keeper.
"The next few days are very important," Wise said. "I need to get some players in, I really do. I'm playing with two centre-halves and that's unfair on them. I've got to have competition there, and I probably need a second goalkeeper and three more (outfield) players."
Leeds have claimed nine points from their first three league fixtures, securing all three victories with goals in the dying stages. All of which is in stark contrast to the start made last season when late goals at QPR and Crystal Palace and at home to Wolves in August and early September effectively cost Leeds four points.
Andy Hughes and Ian Westlake could both return to the squad for Tuesday's Carling Cup tie at Portsmouth.
Hughes and Westlake missed the win at Forest with their respective groin and ankle injuries. Wise though has no fresh injury or suspension problems and is not expected to make too many changes to his starting line-up.
Tore Andre Flo could make his first start of the campaign alongside either Tresor Kandol or Jermaine Beckford, who have scored two goals each this season.
New loan signing Jamie Clapham will retain his place at full-back following his debut at the City Ground.

leedsunited.rivals.net

kjelvi

Shiels : Leeds Move On
It would appear Leeds United have their sights set on a second Hibernian player after an unsuccessful attempt to sign Rob Jones. Dean Shiels is the latest player to be linked with a move to Elland Road and a source close to the player confirmed the interest.
A nominal fee is likely to be agreed within the next few days.
The player is happy at Easter Road although not playing regularly but came off the bench to score the equaliser on Saturday against Aberdeen.
The source claims Shiels WOULD be interested in talking to the fallen giants but would seek reassurances regarding first team opportunities and playing time.
Given his popular status amongst the Hibs support it's by no means guaranteed he'll move but as understood by Vital Hibs he will talk to Dennis Wise and providing he accepts the Leeds boss' assurances will sign by the close of the transfer window.
It is also understood the midfielder/striker's preferred move would be to Yorkshire rather than other interested parties Colchester or Aberdeen.

hibs.vitalfootball.co.uk

kjelvi

Bristol City are set to win the £250,000 chase for Millwall striker Darren Byfield. (Daily Mirror)

kjelvi

Leeds are to launch a fresh bid for Hibs captain Rob Jones. (Daily Star)

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Sleivind

http://www.hibs.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=80522

Shiels fra Hibs? Noen som har peiling på denne spilleren?

Det er bare å spørre. Jeg sitter stort sett inne med opplysninger om de beste spillerne hos Hibernian, Leith, Edinburgh, Skottland.

Dean Shiels spiller i angrep. Han har for det meste blitt benyttet som attacking midfielder (offensiv midtbanespiller) i laget. Han har imidlertid slitt noe med skader, og den verste var på vårparten i 2006. I februar 2006 hadde han en komplisert øyeoperasjon. Kirurgene måtte ta ut og flytte på hans høyre øye. Han fikk da beskjed om at han kunne glemme mer fotballspill den våren. Men bare sju uker etter operasjonen var han tilbake på fotballbanen i SPL.

Hibs hentet Shiels fra Arsenals akademi. Han var såkalt apprentice hos Arsenal. Teknikken hans er svært god (uvanlig god til å spille i Skottland). Han er hurtig og er målfarlig. Men jeg tviler på om Leeds United kan klare å lokke Dean Shiels til Elland Road. Skal han bort fra Easter Road (hvor han passer fint inn i Hibernians free flowing football), blir det nok for å gjøre seg fet i en toppklubb. Det går vel ikke en eneste Hibernian-match uten at det sitter en to-tre speidere fra andre klubber for å se på bl.a. Shiels.

flynn

quote:
Originally posted by kjelvi

Shiels : Leeds Move On
It would appear Leeds United have their sights set on a second Hibernian player after an unsuccessful attempt to sign Rob Jones. Dean Shiels is the latest player to be linked with a move to Elland Road and a source close to the player confirmed the interest.
A nominal fee is likely to be agreed within the next few days.
The player is happy at Easter Road although not playing regularly but came off the bench to score the equaliser on Saturday against Aberdeen.
The source claims Shiels WOULD be interested in talking to the fallen giants but would seek reassurances regarding first team opportunities and playing time.
Given his popular status amongst the Hibs support it's by no means guaranteed he'll move but as understood by Vital Hibs he will talk to Dennis Wise and providing he accepts the Leeds boss' assurances will sign by the close of the transfer window.
It is also understood the midfielder/striker's preferred move would be to Yorkshire rather than other interested parties Colchester or Aberdeen.

hibs.vitalfootball.co.uk

Aldri hørt om Shiels, men ser at han vil kreve forsikringer fra Wise om at han får spille før det blir aktuelt å skrive under. Slike spillere ville i alle fall jeg holdt meg unna! Det å kjøpe en spiller viser vel med all mulig tydelighet at man har tro på vedkommende, og at han skal få sine sjanser til å vise seg tilliten verdig er selvsagt. Deretter er det jo helt og holdent opp til spilleren selv å holde seg inne på laget. Som manager kan du jo ikke forholde deg til at noen har blitt lovt spilletid, og du kan heller ikke la deg presse av spillere som hevder at de "må bort om de ikke får spille".

Vitner om dårlig selvtillit dette, særlig ettersom han vurderer å gå til en klubb på tredje nivå i ligasystemet.

flynn

fmtj

Aldri hørt om Shiels, men ser at han vil kreve forsikringer fra Wise om at han får spille før det blir aktuelt å skrive under.
[:0][xx(][:(!][}:)][}:)][}:)]....Ikke no å satse på!!!
Yeboahs vitne

Budda

Endre

RichardSveum

Vi kan jo håpe. Vet ikke stort om han, men det jeg leser virker veldig lovende. Men er det ikke mye penger å bruke på en spiller hvis ryktet på £800.000 stemmer?

Svend Anders

Tipper Leeds øker et par av budene sine i disse dager, samt sjekker alternativer.

Vedr venstrebacken jeg nevnte i helgen har de ennå ikke lagt inne bud på ham - jeg tror de vurderer å gå for Barker likevel, evt ha Clapham på lenger lån for å sikre seg denne andre backen litt senere.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

auren

quote:
Originally posted by Budda

Rob Jones på vei likevel?

http://www.hibernian-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=350413

Synes denne Bamba på Dunfermline hørtes mer spennende ut enn Jones. Sikkert mye billigere også, da kontrakten utløper etter sesongen.

Men at Wise ønsker ham, og at Bamba selv ønsker å gå til Leeds er jo svææææært så lite sannsynlig...

auren

Leeds
Till
I
Die!

Karl Hot Shot

Midtstopper Souleymane Bamba hos Dunfermline er helt sikkert god. Hibernians stadion Easter Road har en kapasitet på 17400 tilskuere, og de siste sesongene har snittet ligget rundt 14000. Billettprisene er lave og sponsorinntektene er heller ikke mye å snakke om. For å skape balanse i regnskapet er Hibs derfor nødt til å selge spillere hver eneste sesong. Salg av spillere er helt nødvendig for at økonomien skal bære seg. For noen år siden etablerte Hibs derfor et av Skottlands beste akademier. Hver sesong kommer det opp flere spillere i A-stallen fra egne rekker. Og hver sesong selger Hibs sine beste spillere (stort sett til Celtic og Rangers).

For Hibs er £800 000 enormt mye penger. Jeg tenker de kan få tilslag på Bamba for under halvparten.

Men har ikke Leeds United begrensninger på hvor dyre kjøp klubben kan gjøre og hvor mye klubben kan betale i lønn i denne sesongen? Jeg mener å ha lest at under 60% av omsetningen nå skal gå til lønninger? Hvordan kan klubben da ha råd til en slik forsterkning som Rob Jones vil være? Under Ken Bates får vi nesten null innblikk i økonomien i klubben. Det er i hvert fall helt sikkert.

Robert H.

Vel, jeg har aldri diskutert økonomi så ofte i min "karriere" som Leeds-supporter som i de siste månedene. Både bekreftede og ubekreftede regnskaper har kommet og gått, samt en relativt omfattende adm.prosess med dertil velbegrunnede konklusjoner fra KPMG har vel belyst økonomien i klubben ganske greit synes jeg.

Eller synes du kanskje du hadde bedre oversikt under Peter Ridsdale?

quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

Under Ken Bates får vi nesten null innblikk i økonomien i klubben. Det er i hvert fall helt sikkert.

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Robert H.

Vel, jeg har aldri diskutert økonomi så ofte i min "karriere" som Leeds-supporter som i de siste månedene. Både bekreftede og ubekreftede regnskaper har kommet og gått, samt en relativt omfattende adm.prosess med dertil velbegrunnede konklusjoner fra KPMG har vel belyst økonomien i klubben ganske greit synes jeg.

Eller synes du kanskje du hadde bedre oversikt under Peter Ridsdale?

quote:

Under Ken Bates får vi nesten null innblikk i økonomien i klubben. Det er i hvert fall helt sikkert.

Ja, under Peter Ridsdale måtte Leeds United legge fram halvårsregnskaper to ganger i året. Problemet var alle disse lånene som skulle finansiere driften.

auren

Karl Hot Shot: Hvordan går det med den tidligere Oldhamspilleren Chris Killen i Hibs? Har han gått mye skadet den siste tida?
Han var en av mine store favoritter på This Is Football på playstation :-)

auren

Leeds
Till
I
Die!

Budda

Er det bare meg som er litt beskymret for at det ikke er kommet inn noen nye kjøp? Vi trenger sårt en keeper, midtstopper og en venstreving. Er vel ikke lenge til vinduet stenger
Endre

Karl Hot Shot

quote:

Karl Hot Shot: Hvordan går det med den tidligere Oldhamspilleren Chris Killen i Hibs? Har han gått mye skadet den siste tida?

auren

Leeds
Till
I
Die!

Chris Killen fra New Zealand meldte faktisk overgang til Celtic i sommer. Han gikk skada hele vårparten i år for Hibs. Før skaden var han fantastisk god. Banka inn mål og var toppscorer i SPL så lenge det varte. Dessverre gikk han gratis til Celtic (kontraktstida var utgått). Skulle gjerne sett Killen med videre på Easter Road. Killen er en killer.

auren

1.pri: KEEPER!!!!!
2.pri: Venstreving
3.pri: Midtstopper
4.pri: Midstopper
5.pri: Høyreving

Det kommer HELT sikkert inn noen spillere. Forundrer meg ikke om det drøyer til fredagskvelden...

auren

Leeds
Till
I
Die!

auren

quote:

quote:

auren

Leeds
Till
I
Die!

Chris Killen fra New Zealand meldte faktisk overgang til Celtic i sommer. Han gikk skada hele vårparten i år for Hibs. Før skaden var han fantastisk god. Banka inn mål og var toppscorer i SPL så lenge det varte. Dessverre gikk han gratis til Celtic (kontraktstida var utgått). Skulle gjerne sett Killen med videre på Easter Road. Killen er en killer.

Jepp.. Han har jo et av de tøffeste navna i fotballens verden...[:D]
Merkverdig at han kun hadde en 1 års kontrakt i Hibs...

auren

Leeds
Till
I
Die!

Karl Hot Shot

quote:

quote:

quote:

auren

Leeds
Till
I
Die!

Jepp.. Han har jo et av de tøffeste navna i fotballens verden...[:D]
Merkverdig at han kun hadde en 1 års kontrakt i Hibs...

auren

Leeds
Till
I
Die!

Chris Killen hadde halvannet år i Hibs. Han kom i januar 2006 på free transfer fra Oldham Athletic. Når karriera hans tok av i fjor høst, var det kontraktsforlengelse på gang på kontoret hos styreformann Rod Petrie. Men så kom beinbruddet og overtråkk og greier, og den ene etter de andre av de beste spillerne forlot Easter Road sommeren 2006 og i januar 2007. Dermed tror jeg også Killen begynte å se seg om etter større arenaer. I januar meldte dessuten akademisjef og talentutvikler John Park overgang fra Hibs til Celtic, og han har sikkert sagt sitt til Strachan om hvem av Hibernians talenter som har potensial osv. Park er en kjernekar, men han har gjort forholdet mellom Edinburgh øst og Glasgow øst enda mer anstrengt (i dette tilfellet har det ingenting å si at begge klubbene er katolsk-irske).

Budda

Litt off-topic gutter [:)]
Endre

asLeeds

må nok sei meg enig med deg her Budda,liksom her eg går inn for å sjekke om det er komt nye ansikt til ER...=)=)

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Per-Stian

Tranmere har avvist eit tredje bod frå Leeds på kantspelaren Steve Davies (19).

http://www.tranmererovers.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10365~1101458,00.html

Svend Anders

Er denne Davies så god at vi kommer til å heve budet vårt for fjerde gang?!?

Mine rykter:

Poengstraff-anken skal visstnok behandles av FA IMORGEN, torsdag!

Bates skal i forhandlinger med en rik investor neste uke en gang (mandag) - navnet på personen havner trolig i media før møtet finner sted. Personen skal ikke ha tidligere vært linket til Leeds-eierskap (jeg vet ikke hvem det er snakk om).

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders