Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff

Started by McMidjo, August 23, 2007, 20:08:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Webredaktøren

Quote from: Promotion 2010 on April 15, 2008, 17:51:25
Quote from: Webredaktøren on April 15, 2008, 13:21:54
Quote from: Erik M on April 15, 2008, 13:16:05

Avgjørelsen i Arbitration kan få umiddelbare konsekvenser for tabellen i L1.  Hvordan de nå plutselig kan plassere Leeds inn mellom Swansea og Carlisle, det forstår jeg ikke.  Det blir rabalder. 

Om vi nå da blir plassert mellom Svanesjøen og Carlisle på tabellen så kommer det helt klart til å bli et helvete gjennom hele sommeren med klubber som går til rettssaker osv. Det vil jo FL tape enda mer ansikt på!

Men nå er det jo uansett en gang slik at disse poengene er våre da...

Poengene er nok våre hvis PL har gjort en tabbe.

Fremtidsscenarioet med klubber som blir trukket opp mot 25 poeng i løpet av en sesong vil nok skremme FL noe. 10 poeng for å gå inn i administrasjon og 15 når de går ut uten en godkjent CVA.

Den tåpelige avstemmingen i Ligaen med lag som nyter godt av våre "minus 15", men som også risikerer å komme i tilsvarende situasjon selv.... aner ikke rekkevidden av sin stemme. Akkurat denne avtemmingen må være et klart lovbrudd i en demokratisk stat.

Helt klart forkastelig av de andre klubbene. Plutselig er de i den situasjonen selv og da skal jeg sprette ei flaske champis for det ;D

Wannabe

Quote from: Leedsvik on April 15, 2008, 15:16:20
I følge thelawyer.com, så tar dette tredager. Resultatet ventes ikke før slutten av mai. Herregud å må vente så lenge før vi får vite det. Kan dette bety at hvis vi rykker opp etter playoff så får vi poengene tilbake til neste sesong?
Er det slik, får vi ikke tilbake noen poeng, det tror jeg vi kan være enige om. Det er ganske glassklart at vi (selv om vi spiller i L1 også kommende sesong) ikke kan ta med oss noen poengkompensasjon over i en ny sesong (og enn mindre om vi skulle spille i en høyere divisjon selvsagt).

Dette er å sammenlikne med at amerikansk høyesterett (jf. det amerikanske presidentvalget i 2000) skulle treffe avgjørelse med virkning for hvilke valgmenn som skulle møte opp fra Florida i slutten av desember 2000, etter at valgmennene hadde gjort sin jobb og formelt valgt ny presdent...

Hvis ikke dette er noe de berørte klubber (Swansea, Carlisle & Co) blir varslet om, og i sin tur kan få to døgn på å eventuelt ta til domstolene, eller en annen instans, kan vi glemme det hele og eventuelt satse på en økonomisk kompensasjon (som kanskje for alt vi vet kan bli negativ, i tilfelle opprykk har vi kanskje fått merinntekter av play-off spill...(?)).

15 POINTS, WHO GIVES A f**k, WE'RE SUPERLEEDS (FOR L1) AND WE'RE GOIN' UP!!

MOT

Promotion 2010

Quote from: Wannabe on April 15, 2008, 19:18:16

Er det slik, får vi ikke tilbake noen poeng, det tror jeg vi kan være enige om. Det er ganske glassklart at vi (selv om vi spiller i L1 også kommende sesong) ikke kan ta med oss noen poengkompensasjon over i en ny sesong (og enn mindre om vi skulle spille i en høyere divisjon selvsagt).

Dette er å sammenlikne med at amerikansk høyesterett (jf. det amerikanske presidentvalget i 2000) skulle treffe avgjørelse med virkning for hvilke valgmenn som skulle møte opp fra Florida i slutten av desember 2000, etter at valgmennene hadde gjort sin jobb og formelt valgt ny presdent...

I saken mellom Sheffield United og West Ham i fjor om retten til å beholde plassen i divisjonen, så ble det ingen konsekvens i løpet av sesongen. Da saken ble avvist, var det likevel etter sesongen. West Ham beholdt plassen.

Dette blir nok avgjort denne sesongen (denne uken), dermed kan nok ingen avgjørelse bli lagt til etter denne sasongen. De poengene vi evt får blir stående etter sesongslutt evt anker blir ikke tatt til følge.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Webredaktøren

Quote from: Promotion 2010 on April 15, 2008, 20:06:09
Quote from: Wannabe on April 15, 2008, 19:18:16

I saken mellom Sheffield United og West Ham i fjor om retten til å beholde plassen i divisjonen, så ble det ingen konsekvens i løpet av sesongen. Da saken ble avvist, var det likevel etter sesongen. West Ham beholdt plassen.

Dette blir nok avgjort denne sesongen (denne uken), dermed kan nok ingen avgjørelse bli lagt til etter denne sasongen. De poengene vi evt får blir stående etter sesongslutt evt anker blir ikke tatt til følge.

West Ham fikk vel såvidt jeg husker en kraftig bot på rundt 70-80 millioner kroner...

Dennis

Quote from: Webredaktøren on April 15, 2008, 20:08:29
West Ham fikk vel såvidt jeg husker en kraftig bot på rundt 70-80 millioner kroner...

70-80 millioner kroner er mye penger, men dette var likevel bare en symbolsk sum i saken. For et nytt konsortium som allerede hadde brukt mye penger på nye spillere, var dette "lommerusk" i forhold til degradering til CCC.

Klubber må straffes der det svir, med poengtrekk. Hvor mange bøter har ikke f.eks. Chelsea mottatt de siste årene? Det koster dem ikke en kalori å begå de samme feilene igjen, når det gjelder ulovlige tilnærminger på spillere eller ledere under kontrakter ettersom dette kan styrke deres sjanser til trofeer, kontra et poengtrekk, som minsker den sjansen.

Derfor vil en økonomisk kompensasjon i denne saken - om ikke usannsynlig - være latterlig, fra FLs side. Leeds tjener selvsagt mye mer på opprykk enn noen usle pund for fornærmelsen.

Ikke minst sier en økonomisk kompensasjon 'vi har vunnet og vi gidder ikke maset deres mer, så ta pengene og stikk'

f**k the FL!
Marching on together!

Webredaktøren

Quote from: Mr Kaizer on April 15, 2008, 20:15:37
Quote from: Webredaktøren on April 15, 2008, 20:08:29

70-80 millioner kroner er mye penger, men dette var likevel bare en symbolsk sum i saken. For et nytt konsortium som allerede hadde brukt mye penger på nye spillere, var dette "lommerusk" i forhold til degradering til CCC.

Klubber må straffes der det svir, med poengtrekk. Hvor mange bøter har ikke f.eks. Chelsea mottatt de siste årene? Det koster dem ikke en kalori å begå de samme feilene igjen, når det gjelder ulovlige tilnærminger på spillere eller ledere under kontrakter ettersom dette kan styrke deres sjanser til trofeer, kontra et poengtrekk, som minsker den sjansen.

Derfor vil en økonomisk kompensasjon i denne saken - om ikke usannsynlig - være latterlig, fra FLs side. Leeds tjener selvsagt mye mer på opprykk enn noen usle pund for fornærmelsen.

Ikke minst sier en økonomisk kompensasjon 'vi har vunnet og vi gidder ikke maset deres mer, så ta pengene og stikk'

f**k the FL!

Enig! Jeg sier som de sang på puben The Waggon and Horses i Leeds etter Luton-kampen i fjor høst: f**k off Football League!

Klausen

Quote from: TSO on April 14, 2008, 21:44:39
Quote from: Klausen on April 14, 2008, 21:19:20
Quote from: Sleivind on April 14, 2008, 18:04:31
Quote from: Klausen on April 14, 2008, 17:52:50
Det som blir vanskelig i forhold til det du skriver Berlin, er hvor mange poeng som skal gis tilbake og hva man skal basere f.eks at man får tilbake 5 poeng på...?

Jeg tror det blir alt eller ingenting og heller mest mot det første! Det at FL har tilbudt Bates 5 poeng tilbake er en indirekte innrømmelse av at de har gjort en feil!

Har Bates blitt tilbudt 5 poeng nå? Var det ikke en her inne som påstod at han var blitt tilbudt 10 poeng også?

Hva som blir begrunnelsen for hvor mange poeng vi eventuelt får tilbake eller ikke, er noe av det jeg er mest spent på. 0, 5, 6, 7, 15 poeng, hva blir begrunnelsen? Og hvorfor ikke 8 poeng? Så i utgangspunktet så burde det vært en person som overhodet ikke hadde peiling på hvordan tabellsituasjonen i league 1 er. Hva vil de andre lagene si om Leeds fikk akkurat nok poeng til å kapre 2. plassen? Og hva vil Leeds si om de er 1 poeng unna 2. plassen når sesongen er over?

Jeg kan nesten garantere deg at det ikke er snakk om å få tilbake 5,6,7,8,9 eller 10 poeng! Hvis vi f.eks får igjen 5 poeng, hvilket eksempel statuerer FL da? At Leeds er 2/3 skyldig? Selvom FL tilsynelatende er en gjeng med inkompetente "dresser", så kan jeg ikke i min villeste fantasi forestille meg at de innrømmer at de tok delvis feil når de trakk poengene våre!

Give us our points back!!

Først av alt Klausen, jeg er 100% enig med deg! Alt annet enn 0 eller 15 poeng vil gjøre denne saken til en enda større parodi på seg selv......

PS: Har du vært på Electric Six konsert Klausen? Jeg var i London i 2004

Hehe...  :) Så ikke den før nå! Jeg så electric six på roskilde i 03...kjempekonsert!  8)

baste

According to fresh information, the arbitration panel's ruling is unlikely to be delivered until Monday or Tuesday of next week

Så det er mulig vi ikke trenger å vente så lenge....på de 15 p våre...

GeirO

Tatt fra forumet på YEP:
This deduction sends out a message that clubs should be run properly. I would quite happily see the 15pts returned once the club pay the £7 million owed to the taxman. I have to pay tax why shouldn't Leeds Utd?

Hvis juryformannen også mener at Leeds er skyldig skattevesenet 7 mill. pund, så er det vel bare å vinke farvel til poengene.....
MOT

Webredaktøren

Quote from: GeirO on April 16, 2008, 12:35:30
Tatt fra forumet på YEP:
This deduction sends out a message that clubs should be run properly. I would quite happily see the 15pts returned once the club pay the £7 million owed to the taxman. I have to pay tax why shouldn't Leeds Utd?

Hvis juryformannen også mener at Leeds er skyldig skattevesenet 7 mill. pund, så er det vel bare å vinke farvel til poengene.....

Hvis vi får igen 15 poeng om vi betaler de sju millioner pundene til skattevesenet, så er det bare for Bates å punge ut med en gang!!!

berlin

Quote from: Webredaktøren on April 16, 2008, 12:57:09

Hvis vi får igen 15 poeng om vi betaler de sju millioner pundene til skattevesenet, så er det bare for Bates å punge ut med en gang!!!

Den game stabeisen og gnier'n Bates betaler ikke en penny, han kjører høyt spill!
Han liker rett og slett sånne fighter!

Men når er de jo ikke sånn at det går vår vei, om vi skulle betalt £ 7 mill til futen/fogden.

Fut og fogd ( Eia/Tufte)

Det er naturlig at spekulasjoner og diverse utsagn vil forsette å florere de neste dagene, fester ikke noe lit til det, heller de mer saklige presentasjonene av saken, som allerde er blitt gjort.

Det skal bli godt å få det overstått, og så: "Let's get on with football"

Jeg kommer ikke ihvertfall ikke til å gidde å spekulere i avgjørelsen i ettertid. Har aldri vært opptatt av fortida i så måte, kun når Bayern Munchen skapet Waccoe, ja jeg fikk ikke med meg tapet for Milan i cupvinnercupen i 1973, som vistnok var enda verre.

Akkurat nå gleder jeg meg til meldingen om 0 poeng kommer, er rimelig overbevist at det gir en heftig "us againts them/the world" effekt, som kan gi en fandenivolsk innstilling på banen.

Da får vi vel høre at: Først så spilte dere bra pga -15 og nå vant dere opprykk ved at straffen ble opprettholdt! Da skal jeg le da, jeg kommer til å vokse minst et par centimeter, for første gang på 25 år.

Sleivind

Quote from: GeirO on April 16, 2008, 12:35:30
Tatt fra forumet på YEP:

Det er vel nettopp dette som er kjernen til problemene. Futen ville ha sin del av pengene, FL ville ha sin del. Futen ville at de skulle bli prioritert, mens FL ville at de skulle bli prioritert. Hvis ikke futen fikk pengene sine, så ville klubben slått konkurs. Hvis ikke FL fikk pengene sine, så ville ikke Leeds fått lov til å spille i ligaen. Så her snakker vi altså å være mellom barken og veden. Og det var vel dette som skjedde med Leeds, de havnet midt i mellom. De ble ikke slått konkurs, de fikk bli med i ligaen, men måtte starte med -15 poeng.

Webredaktøren

Svanesjøen er sint på oss ;D: http://www.swansonline.net/news.php?readmore=1060

Og enda mere sint: http://www.thisissouthwales.co.uk/displayNode.jsp?nodeId=161367&command=displayContent&sourceNode=161360&contentPK=20408745&folderPk=88481&pNodeId=161383

Redde for å miste opprykket nå? ;D

Samtidig vil vår neste motstander Millwall som ikke har en dritt med dette å gjøre vente med avgjørelsen: http://www.football.co.uk/millwall/lions_call_for_leeds_delay_263298.shtml

Sleivind

Jeg synes det er fascinerende at så mange "viktige" personer kan uttale seg så sterkt om en sak de overhodet ikke har peiling på!

Webredaktøren

Quote from: Sleivind on April 16, 2008, 17:30:47
Jeg synes det er fascinerende at så mange "viktige" personer kan uttale seg så sterkt om en sak de overhodet ikke har peiling på!

Jepp, en del av sjarmen med et slikt forum det ;)

Asbjørn

Quote from: Webredaktøren on April 16, 2008, 19:49:17
Quote from: Sleivind on April 16, 2008, 17:30:47

Jepp, en del av sjarmen med et slikt forum det ;)

Det var nok ikke deg & meg & sånne han tenkte på, men Lord ditt & Lord datt osv...  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

McMidjo

For å komme med nok en ukvalifisert spekulasjon:

At den første dagen av arbitrationsaken nå er fullført - uten at saken er ferdigbehandlet eller stoppet - tar jeg som 'good news'!  :)

Jeg antar at noe av denne dagen kan ha gått med til å behandle argumentene fra The FL om at Leeds egentlig ikke har noe case å behandle, iom at Leeds undertegnet en avtale hvor de aksepterte poengstraffen på minus 15 i fjor sommer.

I og med at arbitrationprosessen går videre, kan jo det bety at Leeds har passert det første hinderet - dvs at advokatpanelet har akseptert Leeds sine argumenter om at denne avtalen ble undertegnet under et så stort press at den ikke er gyldig....?

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

lojosang

Quote from: ojdim on April 16, 2008, 23:29:10
For å komme med nok en ukvalifisert spekulasjon:

At den første dagen av arbitrationsaken nå er fullført - uten at saken er ferdigbehandlet eller stoppet - tar jeg som 'good news'!  :)

Jeg antar at noe av denne dagen kan ha gått med til å behandle argumentene fra The FL om at Leeds egentlig ikke har noe case å behandle, iom at Leeds undertegnet en avtale hvor de aksepterte poengstraffen på minus 15 i fjor sommer.

I og med at arbitrationprosessen går videre, kan jo det bety at Leeds har passert det første hinderet - dvs at advokatpanelet har akseptert Leeds sine argumenter om at denne avtalen ble undertegnet under et så stort press at den ikke er gyldig....?

Advokater er involvert her. At man ikke kommer fram til noe første dag tror jeg skyldes at salærene er rimelig høye.  ;D
- Leif Olav

Svend Anders

Doncaster-sjefen prøver å presse på:

Ryan told the BBC: "In my opinion they will fail. If they do succeed it would be an incredibly sad day for football.

"It would actually mean that promotion could be decided in a court of law."

Spesielt den siste setningen gjør meg hinsides forbanna. For vil ikke nettopp opprykkssituasjonen være avgjort I RETTEN dersom Leeds IKKE får tilbake 15 poeng? (ok, da, så ble ikke straffen idømt i rettsvesenet, men ikke så langt unna)

Dersom straffen blir stående skal jeg aldri glemme, overfor de andre klubbene i divisjonen, at det ikke var de rette lagene som rykket opp. At tabellen løy, og at klubbene ikke taklet å måle seg mot Leeds slik de kunne gjort dersom de hadde noe ryggrad.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Bjorn

Marching On! 4276

kjelvi

Quote from: Svend Anders on April 17, 2008, 12:39:40
Ryan told the BBC: "In my opinion they will fail. If they do succeed it would be an incredibly sad day for football.

Doncaster believe Leeds will fail 
Doncaster Rovers chairman John Ryan believes Leeds United will be unsuccessful in their bid to have their 15-point deduction overturned.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/d/doncaster/7352017.stm

Sydhagen

Spesielt den siste setningen gjør meg hinsides forbanna. For vil ikke nettopp opprykkssituasjonen være avgjort I RETTEN dersom Leeds IKKE får tilbake 15 poeng? (ok, da, så ble ikke straffen idømt i rettsvesenet, men ikke så langt unna)

Dersom straffen blir stående skal jeg aldri glemme, overfor de andre klubbene i divisjonen, at det ikke var de rette lagene som rykket opp. At tabellen løy, og at klubbene ikke taklet å måle seg mot Leeds slik de kunne gjort dersom de hadde noe ryggrad.

SA

vel talt!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Liker godt uttalelsene til Doncaster-sjefen.

Håper vi møter Doncaster i Play-Off, en fantastisk motivasjonsfaktor å lese dagens utspill.

KeyserSoze

Sitatet..

"What would happen next? Would Bournemouth, Luton, Rotherham - all the other teams that have lost 10 points, take on the Football League? I think it's a nonsense."

..viser jo også at fyren ikke er så godt informert om saken.

Dennis

Quote from: kato on April 17, 2008, 13:59:14
Liker godt uttalelsene til Doncaster-sjefen.

Håper vi møter Doncaster i Play-Off, en fantastisk motivasjonsfaktor å lese dagens utspill.

Hør hør! 

Dette kan slå tilbake på idioten med dobbel styrke! La oss bruke det mot han, lads!  8)

Fantastisk begrunnet argument forøvrig av denne Donny-manageren. >:(
Marching on together!

Ferre

Quote from: KeyserSoze on April 17, 2008, 15:18:19
Sitatet..

"What would happen next? Would Bournemouth, Luton, Rotherham - all the other teams that have lost 10 points, take on the Football League? I think it's a nonsense."

..viser jo også at fyren ikke er så godt informert om saken.

Herregud, for en fjott!

belmar

Hei. Har det kommet noen meldinger på dette med poeng tilbake.

Webredaktøren

SA

Enig, dette er sykt av de andre klubbene som burde ha støttet oss mot FL, men som blant annet stemte i mot oss. Om noen år kan de være i denne situasjonen selv, og som jeg har sagt tidligere: da skal det feires med en champis ;D

Wannabe

Quote from: berlin on April 16, 2008, 13:24:00
Quote from: Webredaktøren on April 16, 2008, 12:57:09

Den game stabeisen og gnier'n Bates betaler ikke en penny, han kjører høyt spill!

Men når er de jo ikke sånn at det går vår vei, om vi skulle betalt £ 7 mill til futen/fogden.

Fut og fogd ( Eia/Tufte)

Huff, huff, regner med at Tufte ville betakket seg for å være med i og være med å lage denne sketjsen hvis han hadde hatt noen ANELSE om hvilken aktualitet den fikk her...

MOT

Jon R

Quote from: berlin on April 16, 2008, 13:24:00

Fut og fogd ( Eia/Tufte)

Synes verken futen eller fogden bør blande seg inn i dette her. De får holde seg til sånne fute- og fogdeting. .  :)

Dette går veien. Not. Fordi Bates fortjener det ::)
Jon R.