Main Menu

RBK - Valencia

Started by Ferre, October 24, 2007, 22:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ferre

Gratulerer RBK med en fantastisk seier over Valencia! Lenge siden jeg har sett en så god CL-kamp av Rosenborg.

Sheridan

DOFFER

Utrolig, men sant :o Meget imponerende!
We love you Leeds! Leeds! Leeds!

isak

detta hadde eg ikkje trudd. tapte kampen før mot lsk og so sler dei valencia kampen itte. ::)

Per-Stian

Falt nesten av stolen her på Hawaii når eg såg sluttresultatet! Heilt makalaust!!! Fantastisk!

Budda

Nokså utrolig resultat. Meget imponerende
Endre

trosetti

Quote from: Per-Stian on October 24, 2007, 23:56:20
Falt nesten av stolen her på Hawaii når eg såg sluttresultatet! Heilt makalaust!!! Fantastisk!

Sjelden jeg synes synd på folk som er på Hawaii, men i dag gikk du glipp av noe stort, Per-Stian! ;D

Og slik fotball ser du ikke i sunnmøre(?), Budda! ;)
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

Budda

Quote from: trosetti on October 25, 2007, 00:19:40

Sjelden jeg synes synd på folk som er på Hawaii, men i dag gikk du glipp av noe stort, Per-Stian! ;D

Det er sikkert og visst! I Molde derimot  ;)
Endre

Trond A

Quote from: Budda on October 25, 2007, 11:56:31
Quote from: trosetti on October 25, 2007, 00:19:40

Det er sikkert og visst! I Molde derimot  ;)

Molde. Var det ikke der rævafotballens vugge i sin tid sto?  ;D
Luscos medl. 338

Sleivind

En fantastisk bragd av Rosenborg i går! Ikke nok med at de vant, de vant i tillegg fortjent. Spillere som Ciljan og Tettey viste faktisk hvor store talenter de egentlig er! Utifra kampen i går så skjønner jeg godt at Ciljan kom på listen over de største talentene i Europa.

Men idag var det pressekonferanse der en rørt Tørum meddelte at han nå går av som trener for Rosenborg. De har gjort det bra i CL i år, men på hjemlige trakter minner de meg mer og mer om et hvilket som helst annet tippeligalag, ikke bare på banen, men også i ledelsen. Strengt tatt er det vel fler enn Tørum som burde tatt hatten sin og gå.

Dennis

Om Knut Tørum var riktig trener for RBK eller ikke, blir en annen diskusjon enn den jeg vil ta opp nå. Jeg har foreløpig lite til overs for måten Knut Torbjørn Eggen har opptrådt som RBK-sjef. Kun dager etter at han tok over, stod han på tv og ble intervjuet om presshøyde og manglende fart i overgangene. Dette blir feil. Det er trenerens oppgave å behandle det som foregår på grasset. Det eneste Eggen jr. oppnår, er å undergrave trenerens autoritet.  >:(

Rune Bratseth holdt seg stort mer i bakgrunnen enn hva Eggen har gjort - foreløpig. Forholdet Eggen/Tørum har vært iskaldt i månedsvis, så jeg ser ikke bort ifra at enkelte ting kan ha vært sagt for å legge press på Tørum for å oppnå resultater, eller presse han ut av Brakka. Det siste har han i alle fall lykkes med, om så skulle være tilfelle.

Dersom nå Rosenborg får napp til Trond Sollied til neste sesong (jeg er ikke i tvil om at han er førstevalget) så kan det nok hende Eggen opptrår litt mer tilbakeholdent enn han har gjort. Sollied er en trener med større kunnskaper, ferdigheter og autoritet enn Tørum, som er en uferdig trenertype. Likevel, det er tydelig at Eggen jr. har et ordentlig markeringsbehov. Jeg skal ikke si han tok feil, for det blir en helt annen diskusjon, men han forlot Fredrikstad så fort en annen meningssterk person, Morgan Andersen, kom til klubben. Han har tydeligvis et behov for å være selve sjefen. Skulle likt å sett Nils Arne ta over trenerrollen, mens Knut Torbjørn er direktør. Det kunne blitt noen artige familiefeider - live på norsk tv!  8)

Uansett, gratulerer med en finfin seier, Rosenborg! UEFA-cup og ikke minst, videre CL-spill, er innen rekkevidde! Fantastisk for norsk fotball!
Marching on together!

berlin

RBK vant fortjent gjennom å ødelegge absolutt 100% av spillestilen til Valencia, de ble rett og slett tatt på senga (overrasket) og evnet ikke å løse problemet, og det til tross for mange svake avleveringer fra RBK sin side. RBK bare vant ballen igjen. Imponert over at det greidde å gjennomføre det i 90 minutter, det krevde enorm innsats.

Men jeg sitter også med et inntrykk at RBK er vel slurvete, spesielt fremover på banen.

Jeg er villig til å sette ganske mye penger på at Valencia slår Rosenborg om 2 uker. Da er spanjolene forberedt, har hjemmebane, og det blir vanskelig for å repetere en slik forestilling. Kampbildet blir mer som i Chelsea - Rosenborg, og jeg tror også RBK legger opp en forsvars og kontrings-taktikk til den kampen.

Størst mulighet for å kapre poeng blir i "vintervær" mot Chelsea, og kanskje mot Schalke. Med litt hjelp av Chelsea og Valencia, kan RBK havne på 3.plass, hvilket slett ikke er værst.

Tom S

Såg ikkje kampen, men utfrå rapportene er dette smått imponerande!
Gratulerer til de mustasjvennlige litt lenger nord!

Det vart tårevått for Tørum på pressekonferansen idag.
Syns han har handlet utruleg profesjonelt ifht å bli avsatt som sjef.
Fekk litt respekt for mannen mtp måten ha har håndtert denne saka.
COME ON LEEDS !!

Dennis

Må bite litt i meg noen ord fra min forrige post. Det blir i dag meldt overalt at det var spillerne som var hovedsaken til at Tørum måtte gå. Jeg tror neppe Knut Torbjørn Eggen har rene hender heller, men det var altså ikke kun han.

Sorry, Eggis!
Marching on together!

roaldv

Veldig vanskelig å kommentere trenerspørsmålet i RBK utenfra, men det virker jo unektelig litt merkelig at RBK-styret ikke klarer å finne en trener som får spillernes tillit. Det samme var jo i sin tid noe av problemet også med de fire foregående. Noen av spillerne har vært med på alle disse "mytteriene", og kanskje bør man spørre seg om det ikke er disse som er problemet?

Sollied er nok det aller beste alternativet nå, ja. Han er kompis med Knut Torbjørn, og bør ha nok naturlig autoritet til å stramme opp de som ikke yter sitt beste. Uansett, så bør Rosenborg, av respekt for oss supportere, også kjøre over Lyn på søndag!

Ellers så var onsdagskvelden helt magisk, men ble dessverre litt ødelagt dagen derpå...

Erik_

Hehe, spillerne ville det. For noe vrøvl.  :)

Det som skjer i RBK og har skjedd innad på den gode lune "brakka" de siste årene, er skandaløst. Positiv personalbehandling er ikke til stede. Baksnakking og motarbeiding. Det er fasiten her. Samarbeid og kontinuitet finnes ikke lenger. Den har tatt turen sørover til Bergen. Snakk om rare tider.

Det var vel aldri noe sjokk at Tørum skulle få sparken. Bare rart det tok så lang tid. Det er heller ingen hemmelighet at Knut Thorbjørn tar over trenergjerningen før eller siden. Talk is cheap.

Glad jeg ikke er RBK-supporter. Annet enn når de scorer mål. For da hadde jeg vel brydd meg om det hele... nå synes jeg bare det er leit å se på hva som skjer. Ã... motstå fristelsen til å le, greier jeg nok heller ikke. Helt utrolig. Legg ned brakka, den har ingen verdi lenger.

Vi e aill Rosenborgera.

Per-Stian

Eg tykkjer det var både leit og kanskje dumt å sparke Tørum no, med mindre ettertida viser at brorparten av spelarane også ønska eit trenarbytte. RBK har riktignok levert ein rævva sesong i Tippeligaen, men resultata mot Chelsea og Valencia bør nesten vere godt nok skussmål for den unge, lovande strilen. Saknar kontinuitet i Trondheim, men håpar den kan kome med ein heimvendt Trond Sollied.

Sydhagen

Rosenborg fremstår slik som Brann før mjelde. fullstendig uten styring både på banen og i "brakka"
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Per-Stian

6.oktober 2007:

Valencia 0-2 RBK (Iversen 2) - 64 min

trosetti

Quote from: Per-Stian on November 06, 2007, 22:06:32
6.oktober 2007:

Valencia 0-2 RBK (Iversen 2) - 64 min

Merk dere datoen, gutter!  ;D ;D Det er godt å ikke være i Hawaii nå, Per-Stian? Tidenes kamp av et norsk fotballag! Sky is the limit
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

palle

Skal bli spennende å følge Brann i Champions League neste år. *særlig!*

PålK
...ooo, vi vandrar saman...

roaldv

Helt vanvittig kamp av RBK i kveld. Det verste er jo at seieren faktisk burde vært større! Kombinasjonsspillet og pasningssikkerheten var jo lysår foran det som har vært vist i Tippeligaen i år.

Gratulerer RBK! Gleder meg til Chelsea-kampen.

ToreLA

Det er jo fristende å spørre om Torquay kunne klart samme bragd, men jeg skal istedet nøye meg med å gratulere RBK med noe av det råeste jeg har sett på lenge. De går foran og viser at vi ikke skal være redde for at vi er for dårlige i dette landet. Håper Viking, Brann, Stabæk og LSK som skal ut i cupene neste år lærer seg en ting og to. Fortsetter dette har vi snart to lag i Champions League igjen.

Asbjørn

Quote from: palle on November 06, 2007, 23:42:30
Skal bli spennende å følge Brann i Champions League neste år.

Helt enig, Pål'ern  :)

....*sæærlig*

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

For ein heilkvit kveld det vart. Prestasjonen til Rosenborg overgår (diverre) Leeds sin siger ikveld mot Bournemouth. Heilt utruleg fantastisk. Prestasjonen minnar veldig om den Leeds gjorde i Roma mot Lazio. Det var også eventyrleg!

Chelsea 8
ROSENBORG 7
Schalke 4
Valencia 3

Asbjørn

Quote from: Per-Stian on November 07, 2007, 00:20:18
For ein heilkvit kveld det vart.
...det tok meg faktisk et par angrep før jeg begrep at RBK ikke spilte i hvitt i kveld  :D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Quote from: Asbjørn on November 07, 2007, 00:30:20
Quote from: Per-Stian on November 07, 2007, 00:20:18
For ein heilkvit kveld det vart.
...det tok meg faktisk et par angrep før jeg begrep at RBK ikke spilte i hvitt i kveld  :D

Spelte Leeds i kvitt ikveld?

Per-Stian

Da samtlige lagkamerater var gått i garderoben, stod Per Ciljan Skjelbred (20) og Alexander Tettey (21) igjen ute på Mestalla.

De danset, lo, jublet og vinket til Rosenborg-fansen - alene i flere minutter - i håp om at drømmekvelden aldri skulle ta slutt.
Etterpå lette Per Ciljan Skjelbred lenge etter ordene da han skulle beskrive minuttene etter at fløyta gikk.
- Helt sykt, en utrolig opplevelse. Det er definitivt det største jeg har opplevd i hele mitt liv, sier 20-åringen til VG Nett.

Sammen med Alexander Tettey og Marek Sapara spilte han en heriosk kamp i kjernen av RBK-mannskapet. Etter hvert som Valencia gikk seg stadig oftere fast, økte troen mer og mer - på mirakelet.
- Jeg merket det på stillingen 1-0, da begynte jeg å bli trygg på at dette kunne gå. Da drev de bare og spilte frem og tilbake i stor grad, beskriver Skjelbred, som attpåtil var tilbake i landslagstroppen da den ble offentliggjort.

Han gjentok i kveld det ydmyke budskapet om at lagkameratene har en stor ære for fremgangen i høst.
- Jeg føler ting bare positivt nå, fordi jeg vet at det kan bli enda bedre. Hele Rosenborg, kompisene mine på banen, alle er gode nå. Vi har blitt bedre og bedre sammen, sier RBKs løpskraftige tekniker.

Sprekkfull av stolthet

Trener Trond Henriksen unnet ungguttene fra Trøndelag noen ekstra minutter ute på gressmatta sammen etter 2-0-triumfen.
- Jeg skjønner godt at de ikke ville gå av banen. De hadde fortjent å stå der til i morgen tidlig, sier Henriksen til VG Nett.

Den tidligere postmannen innrømte at det var mange følelser som strømmet gjennom hans kropp også da den israelske dommeren Alon Yefet avrundet kvelden.
- Jeg svelget litt da sluttsignalet gikk, og var sprekkfull av stolthet, innrømmer RBK-sjefen.

Han forsøkte å lokke Valencia i fellen ved å trene på en 4-5-1-formasjon på treningen dagen før kamp. I virkeligheten ønsket Rosenborg å gå offensivt ut fra start.

Feige på hjemmebane

Den offensive tilnærmingen mente Henriksen etterpå var en av hovedgrunnene til at RBK kapret tre poeng.
- Vi mente Valencia var sårbare i forhold til det. Dessuten passer laget vårt veldig mye bedre i forhold til å presse motstanderne, enn å legge seg, sier Henriksen, som skapte stor ståhei i det spanske pressekorpset da han uttalte at Valencia var feige på hjemmebane.

Takk for overskriften, kom det fra en spansk journalist.

Valencia-trener Ronald Koeman ønsket ikke å kommentere den påstanden da han etterpå ble konfrontert av den spanske pressen...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=183318

Per-Stian

Rosenborg-kaptein Vidar Riseth forklarer Champions League-mirakelet med lagets rutine - og spillestilen ute i Europa.

35-åringen virker bekymret over retningen eliteserien har tatt stilmessig.
- Vi var tente til Valencia-kampen, men det er også et helt annet spill her. Den norske ligaen begynner å bli mer og mer lik engelsk 1. divisjon - jeg har spilt begge steder selv. I Norge er det blitt mye «Kick and run» med veldig høyt tempo. Det gjør det vanskeligere å spille fotball, mener Vidar Riseth.

Han var bunnsolid som kaptein og midtstopper i Valencia - og gjorde knapt nok en eneste feil.

Rutine viktig

Den tidligere 1860 München- og Celtic-proffen roste formasjonen som Trond Henriksen & Co. valgte. Han mener spissparet Koné/Iversen, pluss støtten fra midtbanen, ga større tyngde fremover.
- Vi greide å holde på ballen og legge press på dem, sier Riseth.

- Vi har veldig bra rutine i laget etter hvert. Både Steffen (Iversen), Bjørn Tore (Kvarme) og jeg har spilt i store klubber ute i Europa. Vi har mange spillere som vet hva dette handler om, sier Vidar Riseth.

Kapteinstale

Som stedfortreder for en skadet Roar Strand, markerte Riseth kapteinsjobben med å holde en tale for medspillerne før de løp utpå banen.

- Jeg fikk litt sjokk over den responsen som kom i garderoben. Jeg sa at «vi går utpå der nå, og alt annet enn tre poeng er vi ikke fornøyd med». Alle var så utrolig tent da vi gikk på banen, sier Riseth.
- Du mener at det hjalp dere i kampen?
- Det gjorde det. Det blir jo endel dueller utpå der, sier Vidar Riseth.

Per Ciljan Skjelbred synes Riseths «peptalk» var et positivt bidrag før kampstart.
- Det var et humoristisk innslag, melder 20-åringen.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=183323

Per-Stian

RBK har skutt inn 700 mill.

Lerkendals helter kasserer inn 100 nye mesterligamillioner. Og mer kan det bli.
- Det er nå noen kroner. Vi får se, det er gode penger uansett, ler RBK-direktør Nils Skutle på telefon fra Spania.

NA24s regnestykke viser at klubben har fått inn vel 102 millioner kroner på årets gruppespill. Det inkluderer kampbonusene så langt og Rosenborgs estimat på billettinntekter for hele gruppespillet. Mer penger venter om laget kaprer en av de to plassene som gir avansement.

Her er regnestykket:
    * Bonus for å nå Mesterligaen: 45 millioner
    * TV-penger: 20 millioner
    * Billettsalg: 25 millioner
    * Kampbonuser: 4,8 millioner for seier,
      halvparten for uavgjort.

Her har Rosenborg spilt inn 12 millioner så langt, og kan cashe inn maksimalt 9,6 millioner til om de slår Chelsea og Schalke.

Applaus fra hjemmelaget
NA24 har tidligere skrevet at trønderklubbens ti år i mesterligaen har innbrakt vel 600 millioner kroner. Nå kan de legge til minst 100 nye millioner.
- Det er sikkert riktig. Vi har fått inn noe sånt, kommenterer Skutle, som mener gårsdagens triumf er den største i Lerkendal-lagets Europa-historie.

Direktøren trekker frem mirakelet i Milano og Dortmund-triumfen i 1999 når han skal sammenligne prestasjonen.
- Dette er et kvantesprang, og det sier litt at Valencia-publikummet applauderte oss etter matchen. Dortmund og Milano borte var også stort, men da var vi bedre over hele sesongen. Så sett fra hvor vi er, var gårsdagen større, sier mannen som har ledet trondheimsklubben siden 1993.

Skal ta gull i 2008
Etter femteplassen i serien mener Nils Skutle at RBK når er på vei tilbake der de vil være.
- Det føles veldig godt for hele klubben, og på bortebane er vi nå er steg videre. Vi har hatt en tendens til å miste ballen og ende opp med å forsvare oss, men nå styrte Sappara og Per Ciljan.

Nå vil Skutle ha Rosenborg tilbake i toppen av eliteserien i 2008. Men med femteplass i år blir det ikke Mesterliga neste høst. Med mindre Trond Henriksens utvalgte skulle stå for tidenes sensasjon og gå helt til topps.
- Valencia hadde som mål å vinne Champions League, så når vi slår dem over to kamper kan vel vi og nå opp, ler RBK-sjefen.

Før han rammes av virkeligheten igjen:
- Nei, den sjansen er vel ei så stor.

http://www.na24.no/naeringsliv/article1428928.ece