OVERGANG : Gus Poyet til Tottenham!

Started by Dennis, October 25, 2007, 19:08:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nord

Well!
Dette er noget vi må leve med i proff. fodbold!. En anden dag er det os som henter en fra de andre.  :(.

Ferre

Bye Gus.

Vi trenger ikke spillere/ledere som ikke vil være i Leeds...

Klausen

Som noen sa tidligere i tråden, så tror jeg penga rår! Har på ingen som helst tro på at Gus ikke vil være på Elland Road... Men en tredobling av lønna frister for mye!

100 kr timen på Rimi? Ja takk....   300 kr timen på Rema?

Ja takk mange mange mange ganger! Samme jobb, mindre ansvar for resultater, bare oversette litt mer..... :P :P

SveinArve

We are in this for the long run my ass
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

kilgallon

Jeg tror ikke dette blir noe særlig tap for Leeds. Nå kan Thommo utnevnes til assistent for Wise og så kan han koncentrere seg om den jobben i stedet for hele tiden å prøve på å bli klar etter skader. Midtbanen fungerer langt bedre uten Thommo - det blir mye mer dynamikk, og Thommo er klarer allikevel ikke 90 minutter. Det er liten vits i hver 3. eller 4. kamp å ha med en spiller som kun kan spille en time.

Sleivind

Hvem har Wise hatt som assistent i de tidligere klubben han har vært i? Poyet var vel først med når Wise overtok Swindon?

Ferre

Quote from: SveinArve on October 28, 2007, 09:18:17
We are in this for the long run my ass

Helt enig. Samtidig synes jeg det er veldig dårlig overfor klubb og supportere å forlate Leeds midt i sesongen, noe som kan virke skadende på stabiliteten og harmonien i spillertroppen.

Tom S

Ray Wilkins var vel assistent i tida i Millwall.
Mener også at eg har lest at han kan vere aktuell dersom Gustav forsvinner.

Quote from: Sleivind on October 28, 2007, 14:07:20
Hvem har Wise hatt som assistent i de tidligere klubben han har vært i? Poyet var vel først med når Wise overtok Swindon?
COME ON LEEDS !!

veteranen

Ray Wikins er nok den mest sannsynlige erstatteren for Poyet.

Wilkins jobbet med Wise i Millwall fra okt 2003, til Wise gikk av i mai 2005.

Han har massevis av erfaring fra toppnivå, både som spiller og trener.

Wilkins er nok en litt annen personlighetstype enn Poyet. Han fremstår som en litt alvorlig og nokså kjedelig type. Men for all del, for alt jeg vet kan det jo være at han egentlig er en skikkelig skjemtegauk!  :)

Ser ikke bort fra at den tilsynelatende "lugne" Wilkins kan utfylle den mere viltre Wise på en konstruktiv måte. Det er i allefall en kjensgjerning at Wilkins hadde en viktig rolle i klubben da Millwall tok seg cupfinalen i 2004.

Wilkins erfaring og kvalifikasjoner som trener/assistent er det neppe noen gunn til å betvile.

Svend Anders

Jeg blir brått mer optimistisk om Wilkins når han får såpass gode skussmål av veteranen.  ::)

Forøvrig hadde Gus rundt £200,000 i året i Leeds, (2,5 mill NOK for å være assitenttrener - Tørum where are you), og med vel to sesonger igjen av kontrakten bør det da bli noen pund i kompensasjon til Leeds for dette.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

veteranen

Quote from: Svend Anders on October 28, 2007, 15:43:49
Jeg blir brått mer optimistisk om Wilkins når han får såpass gode skussmål av veteranen.  ::)

Hyggelig å lese at jeg sprer optimisme i ditt sinn, Svend Anders!  ;D

Wilkins var en veldig god spiller. Han var ikke noen suksess som manager, men det betyr ikke nødvendigvis at fyren er ubrukelig som trener/asistent.

Neida folkens, her ser vi alle lyst på livet!  ;D

Enn så lenge...  :-\

Ferre

sportcarl1

önskar Poyet lycka till om han går till spurs, är väl inget att säga om det egentligen han spelade ju några säsonger där och har nog hjärtat i den klubben med, refekterade dock lite ikväll om inte spurs kan bli det (nya) leeds med det menar jag komma in i en ond cirkel blir tvungen att sälja sina stjärnspelare sedan faller laget ihop som ett korthus blir dålig stämning bland spelarna sedan vet man inte var det fria fallet slutar, inte omöjligt de åker ut PL iaf, idag förlorade de på hemmaplan mot Blackburn trots att Keane gjorde mål sin  vana trogen

Ferre

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1154208,00.html

Nå er ting nesten klart, er vel bare den personlige kontrakten som gjenstår.

fmtj

Gustavo venter med lengsel på overgang til Spørs! Send ham sporenstreks til London >:(! Hvis Wilkins er aktuell er det spennende- har alltid hatt et positivt inntrykk av ham!
Yeboahs vitne

fmtj

"If Wise had asked his players to demonstrate exactly what Poyet was leaving behind" ...og det gjorde gutta mot Millwall, farvel Gustavo, håper for din del at lønna kompenserer for det du reiser fra...not!!!
Yeboahs vitne

Dennis

Det er selvsagt forståelig at Gus har flere følelser for Tottenham enn han har for Leeds. Som det blir nevnt her, penger har selvsagt også noe å si. £200.000 er uten tvil en god lønn, mens la oss si han får mellom dobbelt og trippelt i London-klubben, så blir han plutselig en meget pent betalt mann igjen (hadde vel greit som spiller også.) Dersom han bor i London-området, spiller det også inn, men det var eventuelt et valg han selv tok, noe jeg heller ikke vet men leste her inne.

Allikevel, det kan ikke være uten baktanker at han drar sørover. Ambisjoner kan brukes som argument, men jeg er ikke helt sikker på hvor mye vann det argumentet holder akkurat i år. Leeds er en sovende kjempe som det heter og duoen Wise\Poyet er i ferd med å vekke liv i monsteret igjen. Tottenham derimot, er i ferd med å ha en katastrofal sesong. Jeg er ikke i tvil om at klubben overlever og kommer muligens inn blant de ti, men uansett er kreftene i Leeds iferd med å våkne, mot drømmene om CL i Tottenham, som er i ferd med å bli knust. Poyet forlater en klubb han har vært med på å ta de første spatakene for å bygge opp igjen, noe som burde kjennes på kroppen og i hodet.

For å legge litt humor i det; "So long, Gus, and good luck. See you next year!"

Marching on together!

soumoh

Nok en gang kommer det frem at vi er Spurs' største forbilde innen idretten - både når det kommer til ledere og spillere. Jeg har hatt sterke mistanker om at Spurs har Leeds-fetisj, nå er jeg ikke i tvil lenger.

Jeg kommer neppe til å savne Gus - synes han pratet masse piss likevel. Det så dessuten teit ut når han gav instruksjoner sammen med Wise på sidelinjen. Det kunne ofte virke som han gav de motsatte instruksjonene av Wise.
We'll be back.

Sleivind

Tom S

Takk for innsatsen Gustav og lykke til videre!

COME ON LEEDS !!

Ferre

Hade Gus, fy faen så jeg håper vi møter dere neste sesong!

pesi

15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

fmtj

Dette er litt disGUSting, men jeg må bare ønske Poyet lykke til i Spørs! Pokker for en møkkaklubb! >:(
Yeboahs vitne

Torgeir

Var i Lorimer`s bar(members club) Torsdag. KLubben nekta hardnakka for at Gus ville forlate Wise og Leeds. De to var "sammen". Ferdig med det....men jeg sa det når vi gikk...har hørt det før.

::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

Kato

Synes det er tåpelig om noen her inne vender seg MOT Poyet fordi han forlater. Da råder mindreverdighetskomplekser og trangsyn.

1. Han gjør et enormt karrierehopp fra 3.-divisjon til Premier League.

2. Han vil sikkert tjene 3-gangen det han gjorde i Leeds.

3. Han går til en klubb han har relasjoner til (3 år i Tottenham).

Lykke til, håper du lykkes.

Svend Anders

Støtter meg til kato's syn her, og synes det er smålig å bli forbanna på Gus. Han har gjort en kjempejobb og vært meget populær i klubben i sitt år i Leeds, og fortjener annerkjennelse for det. At han er åpen for å returnere til en tidligere arbeidsgiver, med tre ganger lønna og ikke minst to divisojoner høyere, bør ikke være vanskelig å forstå.

Vi har fått omlag en halv million pund i kompensasjon, ikke sikker på den eksakte summen men det er rundt der.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Hallgeir *

Ja, det er bare å si takk... og farvel til Gus Poyet. Får bare håpe at vi ikke på kort sikt mister den stabile plattformen vi står på akkurat nå. Skulle vi få et tap mot Carlisle til helga, og usannsynlig er det vel ikke, så vil det være lett å assosiere det med at vi mista GP. Da kan en usikker (?) situasjon få større ringvirkninger enn vi liker. Allikevel tror jeg vel ikke at det bør bli en FOR stor nedtur..... :-\
Super Leeds since 1968

MooCow

LeedsUnited

Quote from: kato on October 29, 2007, 16:28:59
Synes det er tåpelig om noen her inne vender seg MOT Poyet fordi han forlater. Da råder mindreverdighetskomplekser og trangsyn

Vil nå heller kalle det engasjement jeg.

Per-Stian

Alle har rett til å føle seg til svikta og skuffa. Eg skjønte at med ein gong ryktet oppstod, så ville det bli ein realitet. Gustavo har sikkert framleis sterke kjensler for London-klubben der han tilbrakte fleire sesongar. Tippar kjenslene har spelt ei viktigare rolle enn pengane. Lukke til vidare, Poyet. Vi sjåast i neste års CCC!