OVERGANG : Gus Poyet til Tottenham!

Started by Dennis, October 25, 2007, 19:08:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

fmtj

Klubben og Gus ser ut til å ha blitt enig om at han skal holde seg vekk pga. spillernes fokus! Dette lukter farvel Gustavo!
Yeboahs vitne

peacock

Dette er en enkel sak. Negative rykter stemmer ikke alltid for andre klubber. Men, for oss, stemmer de alltid. Ergo; bye, bye Poyet.

Ferre

Quote from: peacock on October 26, 2007, 19:06:45
Dette er en enkel sak. Negative rykter stemmer ikke alltid for andre klubber. Men, for oss, stemmer de alltid. Ergo; bye, bye Poyet.

Du har så rett så rett. Nå som vi endelig har fått ro og stabilitet i klubben, så skjer dette!  >:(

veteranen

Hm.. Ser nærmest ut til at store deler av Luscos-forumet skjelver av frykt fordi vi står i fare for å miste vår assistent-manager. Jeg kan vanskelig tolke dette på en annen måte enn at dere har langt mindre tillit til Wise enn det mange av dere tidligere har gitt uttrykk for.

Hvis det nå er sånn at Wise er avhengig av Poyet som assistent for å fungere som manager, så er han uansett ikke dyktig nok. Jeg sier ikke at det er uviktig å ha gode assistenter, men jeg sier at det er mye viktigere å ha en dyktig manager. Og å plukke ut de rette assistentene er en viktig del av managerens jobb. Se f,eks på Alex Ferguson! I løpet av sin tid i Man U har han hatt følgende assistenter: Archie Knox, Brian Kidd, Steve McClaren, Walter Smith og denne portugiseren som nå er inne i sin andre periode i klubben - og historien har vist at det har ikke hatt noen nevneverdig betydning hvem som har vært Fergusons assistent!

Nei, heller enn å deppe, bør vi se på dette som en utmerket kvalitetsikringstest av vår manager!  ;)

Jon R

En dreven og rutinert manager er ikke avhengig av sin assistent. En ung og uferdig en derimot...

Det er nok  mange av oss som fortsatt har DOL/ Eddie Gray vs DOL/Brian Kidd friskt i minne.  ::)
Jon R.

Promotion 2010

Og nå blir det altså:

WISE & JOE ALLON

;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

whitelocks

Ja ja. Det vil vise seg fort om hvor mye innflytelse Poyet har hatt. Vi har 8 ? kamper i løpet av en drøy måned og resultatene vil vise dette. Jeg...tror det går bra og at vi fortsetter fremgangen.

Roy

Gustavo forsvinner, kan ikke være noen tvil om det. Thommo som ass. i morgen.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

veteranen

Quote from: Jon R on October 26, 2007, 19:59:53
En dreven og rutinert manager er ikke avhengig av sin assistent. En ung og uferdig en derimot...

Det er nok  mange av oss som fortsatt har DOL/ Eddie Gray vs DOL/Brian Kidd friskt i minne.  ::)

Joda, og jeg mente/mener at nedturen etter skifte av assistent (førstelagstrener), indikerte en svakhet hos DOL, som før eller seinere uansett ville kommet for dagen og skapt problemer.

Så du understrekte bare poenget mitt, Jon. Takk skal du ha!  :)

Dennis

Quote from: veteranen on October 26, 2007, 19:46:53
Hm.. Ser nærmest ut til at store deler av Luscos-forumet skjelver av frykt fordi vi står i fare for å miste vår assistent-manager. Jeg kan vanskelig tolke dette på en annen måte enn at dere har langt mindre tillit til Wise enn det mange av dere tidligere har gitt uttrykk for.

Nei, heller enn å deppe, bør vi se på dette som en utmerket kvalitetsikringstest av vår manager!  ;)

Ser hvorfor du kan tolke det dithen, veteranen, men jeg er ikke enig. Dennis Wise er en del av et lag, noe Gus Poyet også (mest sannsynlig var) er. Selvsagt kan det hende Leeds blir dårligere uten Poyet, men det kan være naturlig, dersom vi har mistet en dyktig trener og bindeledd mellom spillere og manager. Om Leeds faller totalt sammen nå, så er Wise selvsagt ikke en god nok manager, men for å lykkes, trenger han også gode medarbeidere! Hadde Leeds (sett bortifra poengtrekket) toppet ligaen suverent med dritdårlige spillere, men en god manager? Neppe! Et fotballag er en blanding av gode spillere satt i system av en dyktig trener (leder).

Jeg tror de fleste tenker slik. Jeg ser at du ikke mener personlig at Leeds blir dårligere uten Poyet, men at du tror kanskje mange mister tilliten til Wise om han mister Poyet. Kan ikke se hvorfor noen skal gjøre det. Men vi ønsker jo ikke å miste et viktig ledd i den fantastiske ligastarten?! Jeg tror dersom man mister tilliten til noe, så er det klubben som helhet, ikke manageren.

Eksempelet ditt med Ferguson blir litt tosidet. Ingen sammenligner vel Wises ferdigheter med Fergusons? Dessuten er de navnene du kjenner funnet gode for toppjobber som England, Middlesbrough, Real Madrid og Glascow Rangers, ikke som assistent i Tottenham. Hjelp på veien har Ferguson fått.

Kvalitetstest? Ja, det er det og det blir spennende å se hvordan han klarer seg uten "ektefellen" sin.
Marching on together!

veteranen

Quote from: Mr Kaizer on October 26, 2007, 20:43:42
[Eksempelet ditt med Ferguson blir litt tosidet. Ingen sammenligner vel Wises ferdigheter med Fergusons? Dessuten er de navnene du kjenner funnet gode for toppjobber som England, Middlesbrough, Real Madrid og Glascow Rangers, ikke som assistent i Tottenham. Hjelp på veien har Ferguson fått.

Kvalitetstest? Ja, det er det og det blir spennende å se hvordan han klarer seg uten "ektefellen" sin.

Hva hadde folk som Knox, Kidd og McClaren å vise til før de opplevde enorm suksess i samarbeid med Ferguson? Og hva har de å vise til etter at de forsvant fra MU?

Selvfølgelig er det viktig å ansette de riktige assistentene (ingen kan gjøre alt aleine!), og det er jo nettopp et av mine hovedpoeng i denne diskusjonen at evnen til å ansette de rette medarbeiderne er en viktig del av managerjobben.

Det har jo hele tiden virket som at Poyet har vært mer enn en assistent i Leeds. Jeg har oppfattet det mer som at vi har hatt en managerduo. Personlig har ikke særlig tro på at managerduoer fungerer bra over tid, enten de nå jobber i Odd Grenland eller Leeds! Jeg har langt mer tro på en sterk og dyktig manager, som ansetter dyktige medarbeidere som passer inn i hans visjon for klubben.

Men jeg konstaterer at du er enig med meg i at dette blir en viktig kvalitetstest for Wise som manager. Og det er jo bra!  :)

Forøvrig ser jeg ikke bort fra at Promo får rett når han antyder at Joe Allon, denne noget spesielle personligheten, kan få viktigere oppgaver i Leeds i tiden fremover...

McMidjo

Har det blitt stuerent å sammenligne Dennis Wise og Alex Ferguson nå?
Aj-aj-aj! Verden har jammen gått videre!  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

veteranen

Quote from: midjo on October 26, 2007, 22:10:51

Kan vel ikke se at noen har sammenlignet Ferguson og Wise....

Ferguson ble trukket frem fordi historien viser at han er god uansett hvem han har som assistent, noe han antagelig har til felles med alle store managere.

DOL fremsto som god så lenge Gray var hans nærmeste medarbeider, men falmet nokså snart etter at han byttet ut Gray med Kidd. Dette fortalte oss nok en del om DOL's begrensninger....

Så gjenstår det altså å se om Wise klarer seg godt uten Poyet...

Kato

Det er ikke mulig å be Ramos om å ta med seg hovedtreneren istedet for hjelpetreneren?

Jon R

Det tror nok ikke det er mulig kato.
Jon R.

McMidjo

Quote from: veteranen on October 26, 2007, 22:21:16
Quote from: midjo on October 26, 2007, 22:10:51

Kan vel ikke se at noen har sammenlignet Ferguson og Wise....

Ferguson ble trukket frem fordi historien viser at han er god uansett hvem han har som assistent, noe han antagelig har til felles med alle store managere.

DOL fremsto som god så lenge Gray var hans nærmeste medarbeider, men falmet nokså snart etter at han byttet ut Gray med Kidd. Dette fortalte oss nok en del om DOL's begrensninger....

Så gjenstår det altså å se om Wise klarer seg godt uten Poyet...

Spørs hva du legger i sammenligne, men jeg synes ihvertfall det er interessant at vi med den største selvfølgelighet nå måler Dennis Wise ift Ferguson og O'Leary - for det ville ha vært virkelig kontroversielt på disse diskusjonssidene for tre måneder siden....

Er skjønt enig i at det er viktige suksesskriterier for en god leder å kunne rekruttere gode medarbeidere og sette sammen gode team, og er spent på å se hvordan Wise vil fikse dette OM Poyet forsvinner.

Dennis

Quote from: Jon R on October 26, 2007, 22:44:48
Det tror nok ikke det er mulig kato.

Har du tatt en fredagspils, Jon R?  ;)
Marching on together!

mari

Blir spennende å se hvordan Dennis Wise takler dette. For egen del tror jeg dette går greit - dvs at dette ikke stopper the bandwAGON.

Ser at noen allerde er i ferd med å fryde seg over at klubbens fantastiske gjenfødelse falmer ut. Tror og håper at de tar feil og at den lille dvergen nok en gang viser at han er utvokst. Litt morsomt å se stemningsskifte - fra "get the chelseascum out of leeds" - til at det er krise at 50% gangsterne forsvinner.

Forøvrig - ja -  6 pils er inntatt og jeg lengter etter kick-off 16.00. 2-0 seier og play off plass imorgen 17.58.

We are leeds and we are proud of it..

flynn

For min del hadde jeg i utgangspunktet større sympatier med Poyet enn Wise, det innrømmer jeg gjerne. Slik ståa er hadde jeg helst sett at vi ikke ble tvunget til å forandre på noe, nå er det viktigste å bevare flytsonen så lenge som rå er. Men om Poyet går, og det gjør han nok, så håper jeg de raskt sorterer ut assistentrollen. Thompson nevnes jo, og er sikkert en kandidat. Personlig håper jeg Gary Speed kontaktes. Det som er viktigst er nok å finne en som kan utgjøre en passe motvekt til Wise, uten at de står så langt fra hverandre i fotball og personalfilosofi at det blir konflikter. Thompson har på sett og vis allerede dokumentert at han liker Wises tilnærming, i og med at han kom tilbake til klubben i sommer. Dermed er kanskje det det mest nærliggende alternativet.

flynn

Asbjørn

Quote from: flynn on October 26, 2007, 23:50:21
For min del hadde jeg i utgangspunktet større sympatier med Poyet enn Wise, det innrømmer jeg gjerne. Slik ståa er hadde jeg helst sett at vi ikke ble tvunget til å forandre på noe, nå er det viktigste å bevare flytsonen så lenge som rå er.
Slik er nok stå'a her i gården også, Esten.

Men nå får vi se da. Vil Dennis (ikke "vår" Dennis altså  :) ) klare å hoste opp en ny assistent der "flyten" kan fortsette, eller er troppens viktige "brannslokningsapparat"* i ferd med å forsvinne uten at "et nytt" innfinner seg?

That's a question, blant så mange andre...

* At Poyet virkelig har fungert som et brannslokningsapparat vet jeg jo selvfølgelig ingenting om. Men noen må jo ha hatt jobben, og etterhvert gjort jobben godt  ??? - så da lander vi på Gus da...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

McMidjo

Om dette skulle skje - noe jeg slett ikke er sikker på - er jeg litt opptatt av måten det skjer på:

Har det vært en forståelse mellom Wise og Gus om at Gus kunne gå - om det skulle dukke opp en 'større' jobb? Isåfall finnes det kanskje en liten plan B et stykke bak i Wise sitt hode, som ikke tar altfor lang tid å sette ut i livet. Gus og Wise skilles som gode venner, og vi ser kanskje utviklingen av et fruktbart samarbeid mellom Spurs og Leeds på flere områder....

eller

Kommer dette som et stort sjokk på Wise, hvor Wise føler at Gus på en måte dolker ham i ryggen? Isåfall kan det ta tid å finne en god erstatter for Gus, noe som ikke bare ødelegger balansen i teamet, men sannsynligvis også kan bringe Wise opp til et slikt kokepunkt at det kan gå ut over både harmonien i spillergruppa og resultatene.

Jon R

Vi skal ikke se helt bort ifra den siste versjonen, midjo. Den "matcher" godt med Wise sin profil.  ;)
Jon R.

flynn

Scenario 2 er nok mest nærliggende desverre  :-[
Om hellet snur og vi ikke rykker opp sitter vi kanskje om et halvt år og ergrer oss over at Wise bruker Poyets plutselige avgang som "the turning point of our season". Blir jo i så fall vanskelig å argumentere mot. Men, dette skjer jo selvsagt ikke!

flynn

veteranen

Quote from: midjo on October 27, 2007, 00:36:08
Om dette skulle skje - noe jeg slett ikke er sikker på - er jeg litt opptatt av måten det skjer på:

Har det vært en forståelse mellom Wise og Gus om at Gus kunne gå - om det skulle dukke opp en 'større' jobb? Isåfall finnes det kanskje en liten plan B et stykke bak i Wise sitt hode, som ikke tar altfor lang tid å sette ut i livet. Gus og Wise skilles som gode venner, og vi ser kanskje utviklingen av et fruktbart samarbeid mellom Spurs og Leeds på flere områder....

eller

Kommer dette som et stort sjokk på Wise, hvor Wise føler at Gus på en måte dolker ham i ryggen? Isåfall kan det ta tid å finne en god erstatter for Gus, noe som ikke bare ødelegger balansen i teamet, men sannsynligvis også kan bringe Wise opp til et slikt kokepunkt at det kan gå ut over både harmonien i spillergruppa og resultatene.

Jeg regner det som sannsynlig at Poyet går. Jeg tror også at noen har kontaktet Poyet, uten at klubben nødvendigvis vet om det. I disse dager er det vel knapt nok noen som bryr seg om å gjøre ting på den formelt sett riktige måten...

Med tanke på de enorme summene Tottenham skal være villig til å bruke på å hente sin nye manager, kan vi også ta forgitt at Poyet får et veldig godt økonomisk tilbud fra Tottenham...

Men jeg tror ikke at det som nå sannsynligvis skjer, er noe som på forhånd var avtalt mellom Wise og Poyet. Men det er jo ikke noe uvanlig at assistenter forlater en klubb til fordel for en annen, så vi bør vel ikke uroe oss... eller...?

Legger merke til en ting ved dine siste inlegg, Midjo: du virkelig frykter dette kokepunktet til Wise!  ;D

gill

Hva med David Batty. En mann som kjenner klubben godt og lang erfaring som spiller både nasjonalt og internasjonalt.. det hadde vært noe det. Han har også kjælighet for klubben

McMidjo

Quote from: veteranen on October 27, 2007, 00:55:03
....
Legger merke til en ting ved dine siste inlegg, Midjo: du virkelig frykter dette kokepunktet til Wise!  ;D

Jeg har en velutviklet Leedsnevrose som slår ut i full blomst når det oppstår uforutsette ting som dette her....  :-\

veteranen

Quote from: gill on October 27, 2007, 00:55:02
Hva med David Batty. En mann som kjenner klubben godt og lang erfaring som spiller både nasjonalt og internasjonalt.. det hadde vært noe det. Han har også kjælighet for klubben

Batty er ingen trenertype. Det har han heller aldri lagt skjul på.

Wise og Batty sammen? Joda, det hadde sikkert gått veldig bra.. en stund.. og så hadde Wise plutselig fått juling!  :)

Per-Stian

Var innom London idag på turen heim frå Hawaii og Los Angeles. Kjøpte meg fleire aviser, og alle spådde at Poyet ville bli Ramos sin assistent når han snart tek over Spurs. Wise og Poyet vart forøvrig observert og fotografert på St.James' Park under oppgjeret mot Spurs. Om dei såg på spelarar eller om det var andre orsakar ville dei ikkje spekulere i. Syns dette verkar litt skummelt eg....

McMidjo

Får vente med å spekulere over hvem som eventuelt tar over etter Gus, men frykter at jeg kommer til å ha mareritt om både Ray Wilkins og Erland Johnsen i natt. Huttetu..... :-\

peacock

"Hva med David Batty. En mann som kjenner klubben godt og lang erfaring som spiller både nasjonalt og internasjonalt.. det hadde vært noe det. Han har også kjælighet for klubben"

Batty er uaktuell. Han har aldri lagt skjul på at han ikke er særlig interessert i fotball, utover det å selv spille. I tillegg har han flere ganger sagt at han aldri skal jobbe med fotball etter karrieren.