OVERGANG : Gus Poyet til Tottenham!

Started by Dennis, October 25, 2007, 19:08:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

Quote from: SveinArve on October 26, 2007, 10:37:09

GUS POYET: STATEMENT

Gus in discussions with Dennis during trainingDespite the widespread speculation that emerged last night linking Gus Poyet with a potential role at Tottenham Hotspur within a new management team following the departure of Martin Jol, Leeds United can officially confirm that we have neither received an approach from Tottenham for Poyet nor a request from him to be released from his contract with Leeds.

Any approach from Tottenham for our assistant manager would not be welcome.

The most important matter for everyone at Leeds United is Saturday's fixture against Millwall where we will be looking to extend our unbeaten start to the League season.

The club will not be making any further comment at this time

Shaun Harvey
Leeds United 2007 Ltd

OK, OK- de har ikke hørt noe fra Spys, men dette står i Timesonline;
"It is also believed that Gustavo Poyet, the former Tottenham and Uruguay player who is No 2 to Dennis Wise at Leeds United, has been approached to become Ramos’s assistant."
Yeboahs vitne

Dennis

Usikker på hvordan jeg skal tolke Harveys uttalelser. De virker jo klare på hva Leeds ønsker og at Tottenham aldri har tatt kontakt, samt at Poyet ønsker å bli, men det kan også være en statement for å få fokus tilbake på kampen mot Mølleveggen. Dermed kan forhandlinger foregå i fred og ro.

Jeg mener Leeds bør kjempe for å beholde Poyet med nebb og klør eller med andre ord: La Tottenham Vulture betale dyrt for han.
Marching on together!

pedro

Leedsomaniac

McMidjo

Jeg har sett litt på bakgrunnen til Ramos og Poyet, og jeg finner ingen som helst spor av noen relasjon mellom de to fra tidligere.

I sine åtte år i Spania spilte Gus for Real Zaragoza â€" og så vidt jeg kan se har Ramos aldri hatt noen relasjon til den klubben.

Før Zaragoza spilte Gus i sitt fødeland Uruguay â€" som spanske Ramos heller ikke har noen sporbare relasjoner til.

Om de to evt har hatt noe sammen på privaten har jeg dessverre ikke oversikt over :), men jeg har vanskelig å se for at Gus vil ta jobb som spansk-engelsk tolk i en drittklubb som Spurs. Om Ramos blir ansatt, kommer han antakeligvis til å trekke med seg sin egen lille stab, og jeg kan ikke tenke meg at en â€" når det kommer til manager-/treneryrket â€" grønnskolling som Gus vil få noen framtredende rolle i Ramos sitt team.

Så spørs det evt hvor mye Gus lengter tilbake til favorittrestaturantene sine i London â€" og hvor mye penger Spurs tilbyr....

(Leste forresten et sted at Leeds måtte betale £325.000 for å løse Wise/Gus fra kontrakten i Swindon).

Er spent på når de første overgangsryktene om Dennis Wise dukker opp....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

kilgallon

Jeg synes ikke Shaun Harvey er særlig klar i sin utmelding. Han sier, at de ikke har fått noen henvendelse fra Tottenham eller Gus selv. Og selvfølgelig skal han si at en henvendelse ikke er velkommen. Men det dreier seg nok i siste ende om penger.... Hvis Tottenham betaler nok for å løse Gus fra kontrakten så får han gå. Dette ville være ønskelig med en kommentar fra Gus om dette. Så ville jeg være mere rolig.

Masinga

Dette med Poyet og Tottenham virker å være tatt ut av lufta av Sky Sports.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11096_2825009,00.html

Er Ramos ansatt som manager i Tottenham?

Jeg vet lite om Ramos, men det er ikke lenge siden det i Tottenhamkretser ble snakket om Klinsmann i sjefsstolen.

Uansett. Poyet, i likhet med Wise, bor vel i Londonområdet. Får han et tilbud på øverste nivå fra London, forsvinner han garantert. Ingen er uerstattelige i Leeds United. Spesielt ikke Bates, Wise og Poyet.
Masinga, medl.nr. 1250

L.RADEBE

Skulle Poyet flytte sørover så stemmer jeg for at Eddie Gray kommer seg tilbake som assistent.

pedro

Inntil saken er avklart velger eg å tru at vennskapet mellom herrene Bates Wise og Poyet er så sterkt at det vil veie tyngst i denne sak, Poyet blir så lenge denna trioen holdes samla. Den dagen Bates selger eller dauer endres nok det meste av trenerteamet.
Leedsomaniac

McMidjo

Det er lett å bli dupert av mengden av ’Poyet to Spurs’-overskrifter som dukker opp i Newsnow, og i dagens medievirkelighet hvor X antall nettsteder praktisk talt lever av å ’finne opp’ nyheter, skal det egentlig ikke så mye til for å få en slik sak til å rulle av gårde som fjæra som ble til 2 spurver, 3 påfugler  â€" eller var det 5 høns…. :-\

Et managerskifte skaper alltid store spekulasjoner. Det er bare å minne om alle managernavnene som var oppe i media â€" før Dennis Wise ble ansatt i Leeds.

Poyetnyheten er sannsynligvis skapt av spekulasjoner på et internettforum. Et større nettsted har plukket opp dette og presentert det som en nyhet â€" dernest har andre nettsteder hevet seg på. Teamtalk er premieeksemplet på et nettsted som sjelden bringer noe eget nytt, men bare refererer fra andre kilder â€" og mengden av slike nettsteder blir bare større og større. Et herlig utgangspunkt for alle som ønsker å benytte internettmediene for å manipulere en sak.

Om en mediesmart Millwallsupporter hadde benyttet Martin Jols avgang til å skape litt uro i Leeds foran morgendagens kamp, hadde jeg ikke blitt forundret…. :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

flynn

Quote from: L.RADEBE on October 26, 2007, 13:06:21
Skulle Poyet flytte sørover så stemmer jeg for at Eddie Gray kommer seg tilbake som assistent.

Akkurat det tror jeg hadde blitt interessant, og en renessanse for "good guy/bad guy" taktikken fra diverse politiserier til å blekne i sammenligning!
Nei, jeg tror filosofien og ledermåten til de to nevnte er for ulik til at det i det hele tatt blir vurdert. Tror Wise og Poyet passer sammen som hånd i hanske. De er visstnok perlevenner i det private liv, og Poyet hadde en avtale med Wise om at han de skulle samles igjen den dagen Wise fikk sin første manager-jobb. Ingen ting tyder vel så langt på at forholdet har kjølnet. Får håpe det + det at de vil sette sin ære i å gjenreise Leeds taler imot ett slikt bytte nå.

flynn

Dennis

POYET SNAKKER!

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news/Poyet-39I-haven39t-spoken-to.3419530.jp

"Everybody is calling me and sending me texts about it but I don't know anything. I haven't spoken to anyone.
"I don't know if something has gone on between the clubs. I don't have a clue."

Skulle gjerne likt å se han si noe lignende: "Jeg liker meg i Leeds og jeg blir her!"
Marching on together!

Svend Anders

Det er dessverre noen viskende stemmer som mener å vite at Poyet kommer til å gå.

Det avhenger selvsagt av at Sevilla-karen får jobben. Mulig det blir ved sesongslutt også, for alt jeg vet.

Om vi mister Pyet frykter jeg for stabiliteten i gruppa. Jeg vet at Poyet er svært populær i troppen og er vel i stor grad både en motvekt og god medhjelper til Wise.

Men alt kan skje i fotball, la oss håpe det beste.
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Ferre

Quote from: Svend Anders on October 26, 2007, 16:48:05
Det er dessverre noen viskende stemmer som mener å vite at Poyet kommer til å gå.

Det avhenger selvsagt av at Sevilla-karen får jobben. Mulig det blir ved sesongslutt også, for alt jeg vet.

Om vi mister Pyet frykter jeg for stabiliteten i gruppa. Jeg vet at Poyet er svært populær i troppen og er vel i stor grad både en motvekt og god medhjelper til Wise.

Men alt kan skje i fotball, la oss håpe det beste.

La oss håpe disse viskende stemmene tar grundig feil, men er nok redd for at Poyet forsvinner  :( Dobling av lønn og en tilværelse i Premier League (og ikke minst i Tottenham, som han helt sikkert har sterke følelser for), er vel for fristende.

Svend Anders

Dette er vel det nærmeste man kommer en bekreftelse:
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1152910,00.html

:-\

Aldri hørt om at noen assistenttrener ikke kan være med under en kamp fordi laget skal få fullt fokus - bare pga rykter om at han skal til en annen klubb? Hvis ikke en TRENER kan sitte på benken en gang, hva da med spillere som til stadighet ryktes bort liksom?

Nei, Gus virker tapt for oss.

Jeg frykter konsekvensene.

SA
Følges på:

raggen

håper også de hviskende stemmene tar feil. har en stabilitet i gruppa nå(virker det som) som jeg gjerne vil beholde
Forever Leeds United!!!!!!!!

Svend Anders

Det er vel nå ikke utenkelig at Alan Thompson glir inn som spillende/skadd assistent-trener når Poyet bekreftes ut døra.

Jeg skriver tidligere her at jeg frykter for stabiliteten, men Thompson KAN være en løsning som hindrer at ting sklir ut. Hvor god han er som trener vet jeg ikke, men han kan definitivt ha et godt utgangspunkt.

På spørsmålssiden kan en jo da lure på om forholdet med Wise forblir godt den dagen han selv mener han bør spille, men sjefen sier nei, både som manager vs spiller og manager vs assistent.

Time vill shåvv.

SA
Følges på:

Tom S

Den likte eg ikkje! :o
Kan virke som at Gustav er tapt for oss. :'(

Det er veldig synd, trur han har vert ein veldig viktig brikke i det arbeidet som er gjort i Leeds United siden nedrykket.
Har sjølv liksom akseptert Wisey som sjef så lenge Gustav har vert med på lasset, er veldig skeptisk til om Wisey klarer dette "åleine". :-\

Faen, trudde vi var ferdige med sånne ubalanser og kunne fokusere på framgang.  >:(
Men, eg gløymte visst at vi er Leeds United... :D

Quote from: Svend Anders on October 26, 2007, 17:12:33
Dette er vel det nærmeste man kommer en bekreftelse:
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1152910,00.html

:-\

Aldri hørt om at noen assistenttrener ikke kan være med under en kamp fordi laget skal få fullt fokus - bare pga rykter om at han skal til en annen klubb? Hvis ikke en TRENER kan sitte på benken en gang, hva da med spillere som til stadighet ryktes bort liksom?

Nei, Gus virker tapt for oss.

Jeg frykter konsekvensene.

SA
COME ON LEEDS !!

flynn

Gus sin egen uttalelse og det at han ikke vil være med i morgen er sterke signaler på at dette går den veien høna sparker,- pokker også!  :(

flynn, som tror at det er bedre med to reperatører

roaldv

Leeds United and Gus Poyet have agreed that in the best interests of the team he will not be in attendance at Elland Road for tomorrow's fixture against Millwall (October 27) to allow the players to fully focus on the game without any distractions...

Her lukter det fishy business! Bør nok snarest starte arbeidet med å finne en erstatter. Blir ikke helt enkelt å finne en som fungerer i tospann med Dennis, og samtidig er såpass ulik at han kan være en motvekt.

Tørum er vel ledig nå... ;)

Jon R

Idyllen og oppturen kunne naturligvis ikke vare. Vi er tross alt Leeds United. Dette er rett og slett svært dårlige nyheter! For meg er Gus Poyet å anse som Dennis Wise "bedre halvpart" og noe sier meg at ikke vi hadde klart den snuoperasjonen vi har sett til nå uten Poyets tilstedeværelse.  Please, please prove me wrong Dennis.   :o

Nå gjelder det å finne en mann som kan etablere et like godt samarbeid med Dennis. En som kan fungere som buffer mot Wise sine "mørkere" sider. Slike folk vokser nok ikke på trær er jeg redd.... :-[

Jon R, som tror Wise "gråter" nå.  :'(
Jon R.

jarle

JEG SYNES DETTE ER BRA NYHETER!!!

Veldig handlingskraftig av Leeds/Wise/Bates...

Vi har sett hva det har gjort med lag før når det er rykter om at Managere eller andre er på vei ut.

Dette bør ikke bety slutten for POYET og Leeds... men herlig og handlekraftig av WISE...
for han er det kun 100% som gjelder ikke 99%

WISE styrker med dette sin posisjon som manager i Leeds...

LOVE IT!!!

Men vanligvis er det vel manager som utnevner ass. manager... og siden Ramos ikke er klar enda virker dette snodig...

Jon R

Tviler på at dette handler om "handlekraft" av Wise! Poyet( som kanskje ikke er SIKKER på om han ønsker å forlate Elland Road) er i London for å diskutere/forhandle med Spurs om sine personlige betingelser og kan vanskelig være to steder på en gang.  ::)
Jon R.

jarle

Nevnt tidligere idag at han var på treningsfeltet i dag tidlig, samt at han ikke har hørt noe fra Spurs i det hele tatt...til plutselig måtte være i London imorgen ...den er litt tjukk!!!

Poyet er under kontrakt så hvis Leeds ikke vil så prater han ikke med noen!!! Enkelt å greit...

Hvis de hadde gitt han lov til å starte forhadnlinger kunne de vel bare gått med informasjon om det... enkelt og greit!!!

Sheridan

Nedtur om Gus drar ja. Ser stygt ut.

Dennis

Svend Anders snakker om hviskende stemmer, men det har jo blitt blåst utover omtrent alt av papiraviser og nettaviser det siste døgnet. Når da denne andre statementen kommer, så er det selvsagt klart at Gustavo Poyet forsvinner til Vultures.

Lykke til, Gus, men jeg må innrømme jeg er skuffet over at du forlater et ...stigende skip. Gleder meg til å slå deg ned i støvlene om to år, Guzzy!

EDIT: Alan Thompson som assistent foreløpig synes jeg er glimrende!
Marching on together!

Jon R

Quote from: jarle on October 26, 2007, 17:58:18
Nevnt tidligere idag at han var på treningsfeltet i dag tidlig, samt at han ikke har hørt noe fra Spurs i det hele tatt...til plutselig måtte være i London imorgen ...den er litt tjukk!!!

Poyet er under kontrakt så hvis Leeds ikke vil så prater han ikke med noen!!! Enkelt å greit...

Hvis de hadde gitt han lov til å starte forhadnlinger kunne de vel bare gått med informasjon om det... enkelt og greit!!!

Håper du har rett, jarle, men jeg tror det ikke. Gus er nok ute av døra før Wise kan stave mandag.  ::)
Jon R.

Karl Hot Shot

Jeg skal ikke uttale meg for sterkt om forholdet mellom Dennis Wise og Gustavo Poyet, men jeg ser vel ikke helt for meg at Poyet er vanskelig å erstatte som trener. Dersom Wise er vanskelig å samarbeide med, kan det være en løsning å la en av de mer rutinerte spillerne i stallen ta over Poyets jobb. Uansett bør ikke Wises karriere som manager for Leeds United bli så forferdelig lang, og en ny manager kan ta oss opp på et nivå som ikke bare lukter svak CCC-standard. Poyet får ha en god reise til Englands hovedstad (er det ikke der han bor fra før av?)!

Ferre

B-m

Ikke så overraskende at det var spurs!  :-* Stjeler jo alt som er "bra". (Selv om jeg ikke vet hvor god en ass.manager Gus er).
Men det er synd at dette skjer nå, i den fine formen vår. Wise og Gus høres mer betryggende ut enn bare Wise.

Men Thompson er en godt likt kar, tror han kan fylle Gus sin rolle som "good cop" enda bedre!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Jon R

Wise & Thompson? Jeg vet ikke helt. Det oser ledertype av Thompson. "Assistent" derimot...  ::)
Jon R.