OVERGANG : Gus Poyet til Tottenham!

Started by Dennis, October 25, 2007, 19:08:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Per-Stian

Det blir nok Vialli, Gullit, eller ein annan karismatisk person frå Chelsea-tida. Ser forresten at mange trekkjer fram McAllister som ein kandidat. Veit ikkje om han er interessert i ein assistent-jobb, men det kunne ha vore interessant.

Min personlege favoritt er sjølvsagt LUCAS RADEBE!!!

Sydhagen

Quote from: Per-Stian on October 27, 2007, 07:39:10
Det blir nok Vialli, Gullit, eller ein annan karismatisk person frå Chelsea-tida. Ser forresten at mange trekkjer fram McAllister som ein kandidat. Veit ikkje om han er interessert i ein assistent-jobb, men det kunne ha vore interessant.

Min personlege favoritt er sjølvsagt LUCAS RADEBE!!!

radebe hadde vært fantastisk å få tilbake til klubben! han hadde også fått umiddelbar respekt hos spillerne pga sine meritter hos leeds. er en av de virkelig store i leeds sin historie!  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Peter7

Vi fortviler når vi får Chelseafolk inn på trenersiden, og fortviler når de ser ut til å forsvinne igjen...

Tror ikke dette vil snu flyten vi er inne i.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Per-Stian

No verkar det i alle fall som at Ramos vert klar for Spurs i laupet av kort tid. Han har trukke seg frå stillinga si i Sevilla. Er vel berre eit tidsspørsmål før hans assistent vert klar også. Håpar i det lengste at det IKKJE vert Poyet, sjølv om rykta fortel at det vil skje.

Masinga

Virker som alle Tottehamfans våte drøm er Klinsmann som manager og Poyet som assistent. Poyet har en høy stjerne på White Hart Lane og forsvinner dit ser det ut til. Faktorenes orden er ikke likegyldig. Jeg kunne tenkt meg at Bates forsvant først... Og nå blir det vel ny omgang med skrik og hyl fra Wise.
Masinga, medl.nr. 1250

Sheridan

Dette vil sikkert gå fint videre.
Wiseman har nok allerede en ny dyktig assistent klar.
En han vet han samarbeider godt med.

Sheridan

Vialli er faktisk ikke noe dumt tips.
De to gikk veldig godt overens i Chelsea.

Svend Anders

Vedrørende betydningen av Poyet må jeg legge til at det først og fremst er på det sosiale og mellommenneskelige han har hatt en stor posisjon i Leeds. Ikke nødvendigvis fordi Wise er dårlig på dette området, men rett og slett fordi han er en særdeles likandes og sympatisk kar.

Hvor stor betydning det har gjenstår selvsagt å se, og er selvsagt avhengig av HVEM som fyller rommet etter ham. På det rent taktiske/trenermessige tror jeg ikke effekten blir spesielt stor, ikke minst fordi vi nok uansett får inn nye folk som har noe av de samme - om ikke større - kvalifikasjoner.

Kanskje er det utskiftningen i seg selv jeg er bekymret for, at det skal blir uro eller feilfokus pga selve byttet, uavhengig av hvem som kommer og går.

Av erstattere er jeg fremdeles ikke fremmed for at Alan Thompson får komme inn i teamet, i så fall får nok Joe Allen også mer ansvar.
Zola skal man kanske ikke heller se bort i fra. Ray W er jeg litt skeptisk til.
Så lenge Wise er mannen som skal hente inn vedkommende blir det nok uansett noen han vet han kan samarbeide med, og som går med på den posisjonen han får. Kanskje blir det ikke så ille likevel.

Venter i spenning.
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Stifler

-Nr 2 er den første taperen-

Papi

Kelly er nok uaktuell....

Zola hadde jo ikkje vore nåke og seie på
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Promotion 2010

Deilig å bli kvitt kruttønna Poyet. Han har jo bare hisset opp vår lille manager.  >:(
http://www.clubfanzine.com/leeds/showNews.php?id=4895

Håper vi nå får inn en sindig kar som Zola som kan gi Wise den dimensjonen han trenger for å bli riktig stor.  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sander

Når Poyet går ut og sier han vil høre på hva Tottenham har å tilby dersom Leeds lar han gjøre det.. Ja da kan han likegodt bare stikke

LeedsUnited

Hvis han ikke vil være hos oss lengre så får han bare forsvinne.  Håper bare det ikke forstyrrer oss i den gode perioden vi er inne i nå.
Har sluttet å bli skuffet over at folk forsvinner.  Lojalitet er et fremmedord i dagens fotball.  Det er stort sett pengene som rår.

Personlig håper jeg at Radebe kunne tatt over som assistent, selv om det er lite troligt.  Hadde vært fint å få ham inn i trenertimet, og tror han på sikt kan bli en god hovedtrener.

fmtj

Quote from: Robbie Blake on October 27, 2007, 14:17:42
Når Poyet går ut og sier han vil høre på hva Tottenham har å tilby dersom Leeds lar han gjøre det.. Ja da kan han likegodt bare stikke

Jeg støtter deg i dette! Da er han allerede mentalt vekk! Vi trenger en som fokuserer på oss og den veien vi må gå for å nå toppen, noe som er tidkrevende! Dette betyr at det trengs kontinuitet og ikke folk som glemmer alt når lommebøkene åpnes! >:(
Yeboahs vitne

berlin

Interessant at en assistents mulige avgang vekker slik oppsikt på forumet. Som noen er inne på,
skyldes det nok at mange oppfatter Gus som komplementær ift Wise sine ( manglende) egenskaper på det menneskelige plan.

Personlig tror jeg ikke det har all verden å si.

Undres i like stor grad av at Spurs henter Ramos. Spansk fotball er vesens forskjellig fra engelsk,
og jeg ville tro at en trener/manger med bakgrunn fra Tyskland, evt. Italia har større sjanse for å lykkes. ( Ja, jeg har ikke glemt Morinho og Wenger, men spanjoler har jeg rett og slett liten tro på ).

Tror Spurs fortsetter å leve i skyggenes dal. Så god tropp de vanligvis alltid har, og unerpreseterer alltid. Merkelig. Nei, du burde gjøre som Man City, om de ønsker resultater.

Roy

Stand up and sing for LEEDS UNITED

Svend Anders

Quote from: Roy on October 27, 2007, 16:00:42
Vi møter Spurs neste sesong  ;D

Og sikkert borte 5.januar i FA Cupen.

:o
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Tom S

Poyet told BBC Sport: "If Leeds let me talk to Spurs I will definitely listen to any offer but that doesn't mean I am saying 'yes I am leaving'."

COME ON LEEDS !!

pale

Good riddance.

Han vil bort og da er det bare å få noen pund og sende han sørover.

Per-Stian

Quote from: pale on October 27, 2007, 18:03:06
Good riddance.

Han vil bort og da er det bare å få noen pund og sende han sørover.

Tja. Veit ikkje heilt om det er pund eg vil ha akkurat no. Vil helst at suksessen held fram og at ting stabiliserer seg i klubben. Men eigentleg veit eg ingenting om kva rolle Poyet har i alt arbeidet som er blitt gjort sidan sommaren. Kanskje er det Wise som tek alt ansvaret, også på treningane?

Mats-

Tror ikke Poyets tilstedeværelse skal undervurderes, tror han har mye å gjøre på bakrommet. Ser gjerne at han blir, men vil han ikke, så vil han ikke. Håper Wise drar noen ut av hatten sin.

pale

QuoteTja. Veit ikkje heilt om det er pund eg vil ha akkurat no. Vil helst at suksessen held fram og at ting stabiliserer seg i klubben. Men eigentleg veit eg ingenting om kva rolle Poyet har i alt arbeidet som er blitt gjort sidan sommaren. Kanskje er det Wise som tek alt ansvaret, også på treningane?

Jeg vet heller ikke mye om hva Poyet har bidratt med. Antagelig en god del.
Men vil han bort er det ikke noe poeng i å holde han fast.
Det vil vel uansett ikke være bra for forholdet til Wise hvis Poyet vil bort.

whitelocks

Quote from: veteranen on October 26, 2007, 22:21:16
Quote from: midjo on October 26, 2007, 22:10:51
Har det blitt stuerent å sammenligne Dennis Wise og Alex Ferguson nå?
Aj-aj-aj! Verden har jammen gått videre!  :)

Kan vel ikke se at noen har sammenlignet Ferguson og Wise....

Ferguson ble trukket frem fordi historien viser at han er god uansett hvem han har som assistent, noe han antagelig har til felles med alle store managere.

DOL fremsto som god så lenge Gray var hans nærmeste medarbeider, men falmet nokså snart etter at han byttet ut Gray med Kidd. Dette fortalte oss nok en del om DOL's begrensninger....

Så gjenstår det altså å se om Wise klarer seg godt uten Poyet...

han klarte det fint i første kamp.... tror dette går fint jeg dere..

LeedsUnited

Det jeg finner mest rart med at Poyet forlater oss er at han reiser fra et lag som er på vei mot store høyder til en bakgårdsklubb i London som for alltid vil befinne seg i skyggen av de store lagene.
Muligt at han kjenner sine egne begrensninger og aksepterte at han ikke var mann for de store oppgavene som forventes av ham i Leeds United.

Hvem vet.....

Sander

Var vel egentlig det samma som han gjorde mot Swindon?? han og Wise.. Var det ikke?

flynn

Tipper lønna er minst 3 ganger høyere for samme type stilling i Spurs som i Leeds. Penga rår  :(

flynn

Masinga

Quote from: flynn on October 27, 2007, 23:54:11
Penga rår  :(
Javisst. Jeg er nesten helt sikker på at Bates vil ha litt igjen for at Spurs henter en mann under kontrakt.
Masinga, medl.nr. 1250

SveinArve

Spurs have announced that Juande Ramos had been appointed head coach, and on their website said: "We have requested permission from Leeds United to speak to Gus Poyet in order to invite him to join the Club to work with Ramos alongside Alvarez."

Speaking after Saturday's 4-2 League One home win over Millwall, United's acting assistant manager Alan Thompson said Dennis Wise had spoken to the team about Poyet leaving.

"We wish him well. He texted everyone today and said good luck. We do wish him well," said Thompson.

"He's a big part of what's happening here and he'll be missed but Leeds United is a big club and you have to get on with it. These things happen in football. Good luck to Gus, whatever he does.

"You look at Gus. He's got great experience, he's a great coach, so he will be missed, but I think he is replaceable and things move on."
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

flynn

That's it then, Gus drar og Jack Dennis blir alene

flynn

Per-Stian

Er meget spent på kva Wise og klubben gjer i denne situasjonen. Poyet verkar som den "kloke" og reflekterte personen i denne duoen, og kjem heilt sikkert til å bli sakna. Er litt usikker og redd for kven Wise vil hente inn som sin nye assistent. Kan ikkje vere enkelt å vere "nummer to" bak Wise...