Skrevet av Emne: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1  (Lest 39808 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #390 på: Januar 19, 2008, 18:31:46 »
Swansea er nå for alvor "det beste laget" i divisjonen idet de har tatt mer poeng i snitt pr kamp enn hva vi har gjort. Vi får håpe ikke Nottingham vinner sine to hengekamper for da virker kampen kjørt om topp to plassering.  :-\

Enig i det, Swansea er pr. i dag det beste laget. Velger å være optimist og tro at vi kommer sterkt tilbake mot Luton om en uke. Selv om Doncaster, Carlisle og Forest har kamper til gode på oss, er disse like troende som Leeds til å gå på en blunder eller t.o.m en "bad run". Likeså Leyton Orient og Walsall. Selvfølgelig kan det være at et av de virkelig treffer formen, men jeg tror fortsatt at Leeds og Forest vil gjøre opp om 2.plassen. Egentlig er det slett ikke sikkert Swansea vinner heller, de har 22 kamper igjen.

Det er bare Swansea som har stukket fra, resten er i en klynge. Vi har Luton, Southend og Doncaster ( sweet revenge? ) borte, samt Tranmere og Forest hjemme den neste måneden, og da må vi altså ta bra med poeng, spesielt kampene mot Doncaster og Forest bør vi vinne. Meget avgjørende!

Det gjelder "bare" å finne frem igjen vinnerinstinktet, troppen skal være bra nok, den, selv om jeg hadde digget en "Lubo" signing.

Larsen.

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #391 på: Januar 19, 2008, 18:32:47 »
Lubo starter for Bolton idag...
Pride of Yorkshire

Sleivind

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #392 på: Januar 19, 2008, 18:33:57 »
Johnson spilte til høyre og Hughes sentralt hørtes det ut som. Vi ble uansett utspilt på midten gjennom det meste av kampen ifl Hunter. Mitt spørsmål er om Kilkenny er "fit" nok? Jeg var ikke imponert over fysikken og kondisjonen hans mot Crewe, for å si det mildt.  :)

Vi savner nok Douglas på midten der. Hunter nevnte flere ganger at, ja nå husker jeg ikke navnet, men hvertfall en eller annen på Doncaster gjorde som Douglas pleide å gjøre for oss, nemlig å ligge litt foran forsvarsfireren for å plukke opp ballene som havnet der. Tror vi savner Douglas i akkurat den rollen, ingen på dagens Leedslag som er i stand til å springe så mye som Douglas. Og det er heller ingen som er i stand til å ødelegge spillet til motstanderne på samme måte som Douglas.

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #393 på: Januar 19, 2008, 18:49:48 »
Johnson spilte til høyre og Hughes sentralt hørtes det ut som. Vi ble uansett utspilt på midten gjennom det meste av kampen ifl Hunter. Mitt spørsmål er om Kilkenny er "fit" nok? Jeg var ikke imponert over fysikken og kondisjonen hans mot Crewe, for å si det mildt.  :)

Johnson "lå" vel i midten bak spissene hørtes det ut som.... Samma det, ingen så ham igjenneom hele kampen!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Per-Stian

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #394 på: Januar 19, 2008, 22:08:39 »
Lubo starter for Bolton idag...

Og Lubos og Bolton haldt nullen borte mot Keegan & co. Det er passe sterkt. Men Braaten var ingenstads å sjå...

kjelvi

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #395 på: Januar 19, 2008, 22:50:15 »
Stock strike stuns Elland Road

Brian Stock's free-kick earned Doncaster their first win at Leeds in the first league meeting between the sides in 52 years as Rovers won 1-0.
Lively Rovers dominated the midfield and former Preston and Bournemouth midfielder Stock struck their winner in the 21st minute with a stunning free-kick.
Richie Wellens was brought down in full flight by Leeds defender Paul Huntington just outside the penalty box and Stock's free-kick was past goalkeeper Casper Ankergren before the Leeds keeper could move.
Neil Sullivan, determined to prove Leeds manager Dennis Wise wrong for releasing him in the summer, denied Jermaine Beckford by saving a powerful volley from Leeds' leading scorer and then climbing to hold Peter Sweeney's free-kick, but Rovers looked more like the home team at times.
Bradley Johnson, making his first start for Leeds, joined Rovers' Jason Price in receiving a lecture for wrestling straight from the kick-off but Doncaster went on to show the brighter ideas as Leeds suffered only their second home league defeat of the season.

TeamTalk

kjelvi

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #396 på: Januar 19, 2008, 22:51:42 »
United crash as Rovers show their Stock
Leeds United 0 Doncaster Rovers 1


Brain Stocks, Doncasters goal scorer

Doncaster Rovers would not describe Elland Road as jinxed, but any ghosts associated with Leeds United's ground have been exorcised by Sean O'Driscoll's players.
Never before, at any point in their history, had Doncaster taken three points from a league game in Leeds, but in the first meeting between the clubs since 1956 yesterday that record was blitzed by a first-half goal from Brian Stock and a performance caked in confidence.
Stock's free-kick secured a result which Doncaster's supporters will view with historical importance, but their 1-0 victory at Elland Road offered more than the acquisition of bragging rights.
Leeds and Doncaster have never been regular enemies, as the half-century since their last competitive meeting showed.
For years it was difficult to consider the clubs as equals. But Rovers' defeat of United left no question that their present teams occupy a level playing field, and are as likely as Leeds to leave League One this season.
If anything, O'Driscoll might be tempted to feel that Doncaster possess an ounce of superiority. It seemed to be so yesterday as a professional and ambitious away performance brought a valuable success.
Doncaster were the more convincing team on a day when United struggled, and the return at the Keepmoat Stadium next month is already intriguing.
Leeds remain in a prominent position, a single point behind Rovers in fifth spot, but their consistency cannot compare with a Doncaster team who have lost one oftheir last 18 league games.
Both squads are strong enough to secure promotion, but Rovers are staking their claim with greater authority.
Doncaster were predictably unchanged yesterday, but a 1-0 victory at Crewe Alexandra on Monday evening was not sufficient to defend David Prutton's place in United's line-up. The midfielder was dropped to the bench as Dennis Wise gave recent signing Bradley Johnson his full debut and switched Andrew Hughes from a central position to the right wing.
Johnson was involved immediately, warned by referee Steve Tanner for his part in a tussle with Jason Price while Doncaster were kicking off, and the terse start was indicative of the intense and scrappy match that followed.
The patchy surface did not lend itself to flowing football but, for the bulk of the game, Doncaster made the better of it and took control with the only goal on 21 minutes.

YEP

GeirO

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #397 på: Januar 20, 2008, 00:35:36 »
Har en grusom mistanke om at vi i januar bare har kjøpt middelmådigheter..... :'(
MOT

berlin

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #398 på: Januar 20, 2008, 00:52:46 »
Har en grusom mistanke om at vi i januar bare har kjøpt middelmådigheter..... :'(

mulig, mulig, men det kan også være en første reaksjon etter et tap.......

etter den knallstarten vi hadde, frykter jeg et liv i L1 med lave tilskuertall og......ja, en forest-tilværelse.

Please God, prove med wrong!

Volda69

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #399 på: Januar 20, 2008, 00:58:11 »
Eg klynger meg etterkvart til håpet om playoff, og ei super form i mai.
MOT

Per-Stian

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #400 på: Januar 20, 2008, 01:00:36 »
Har en grusom mistanke om at vi i januar bare har kjøpt middelmådigheter..... :'(

Kilkenny har vel hatt ein solid og ein anonym kamp. Litt tidleg å seie endå med andre ord... Det same kan vel seiast om Sweeney. Johnson har eg diverre lite tru på, men samstundes dårleg kunnskap om. Kenton litt det same som sistnemnde.

berlin

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #401 på: Januar 20, 2008, 01:07:35 »
Eg klynger meg etterkvart til håpet om playoff, og ei super form i mai.

PO burde ikke være noe problem, men at det er en klar nr 2 ( automatic promotion ) det er det jo ikke. Forest er ikke overlegne, og det er vel tvilsomt om Doncaster fortsetter i samme sporet. Faktiskt så er jeg overbevist om "sweet revenge" mot Doncaster om en mnd.

Altså, tross svakhetstegn, vi er med for fullt!

Kickthemdown

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #402 på: Januar 20, 2008, 02:50:44 »
Har en grusom mistanke om at vi i januar bare har kjøpt middelmådigheter..... :'(
Mye småtalenter som utmerker seg på dårlige lag, men med en gang de kommer til Leeds er de en av røkla? Jo kjøper den ...

Spent på hvordan vi skal reise oss...

Vet ikke hvor mange ganger man skal si det, men uten kantspillere som evner til å gå forbi en spiller, så skaper man heller lite mot et lag som ligger bak ballen. Jeg er veldig usikker på hvor vanskelig det kan være å forstå for mange/Wise  :-[ Sitat fra Vg nett i kveld : "Alle Arsenals mål kom etter innlegg fra kanten, og dette gledet den franske manageren" ....

Ã… for guds skyld. Få inn en bedre spiss til å støtte opp Beckford...  :-\

Æsj

Alta-White

« Siste redigering: Januar 20, 2008, 03:44:37 av Alta-White »

kjelvi

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #403 på: Januar 20, 2008, 10:54:30 »
United crash as Rovers show their Stock

Leeds United 0 Doncaster Rovers 1
Doncaster Rovers would not describe Elland Road as jinxed, but any ghosts associated with Leeds United's ground have been exorcised by Sean O'Driscoll's players.
Never before, at any point in their history, had Doncaster taken three points from a league game in Leeds, but in the first meeting between the clubs since 1956 yesterday that record was blitzed by a first-half goal from Brian Stock and a performance caked in confidence.
Stock's free-kick secured a result which Doncaster's supporters will view with historical importance, but their 1-0 victory at Elland Road offered more than the acquisition of bragging rights.
Leeds and Doncaster have never been regular enemies, as the half-century since their last competitive meeting showed.
For years it was difficult to consider the clubs as equals. But Rovers' defeat of United left no question that their present teams occupy a level playing field, and are as likely as Leeds to leave League One this season.
If anything, O'Driscoll might be tempted to feel that Doncaster possess an ounce of superiority. It seemed to be so yesterday as a professional and ambitious away performance brought a valuable success.
Doncaster were the more convincing team on a day when United struggled, and the return at the Keepmoat Stadium next month is already intriguing.
Leeds remain in a prominent position, a single point behind Rovers in fifth spot, but their consistency cannot compare with a Doncaster team who have lost one oftheir last 18 league games.
Both squads are strong enough to secure promotion, but Rovers are staking their claim with greater authority.
Doncaster were predictably unchanged yesterday, but a 1-0 victory at Crewe Alexandra on Monday evening was not sufficient to defend David Prutton's place in United's line-up. The midfielder was dropped to the bench as Dennis Wise gave recent signing Bradley Johnson his full debut and switched Andrew Hughes from a central position to the right wing.
Johnson was involved immediately, warned by referee Steve Tanner for his part in a tussle with Jason Price while Doncaster were kicking off, and the terse start was indicative of the intense and scrappy match that followed.
The patchy surface did not lend itself to flowing football but, for the bulk of the game, Doncaster made the better of it and took control with the only goal on 21 minutes.
United's defence had survived two near-breaches before Casper Ankergren was beaten by a free-kick which should never have reached his goalline.
Richie Wellens was brought down on the edge of the box by a stray leg of Paul Huntington, giving Stock the chance to shoot at Ankergren. His free-kick was low and weak but United's porous wall allowed the effort to fly past their goalkeeper before he could react.
But as soft as Stock's goal was, it might by then have been Doncaster's third.
A well-timed intervention from Darren Kenton had dispossessed James Coppinger 18 yards out after Price's pass put the striker clear, and Coppinger was guilty of reacting slowly in the expectation that a non-existent offside flag would stop him dead.
Price should himself have scored four minutes later after running onto Mark McCammon's header and lashing a volley into the side-netting, and it took the shock of Stock's free-kick to bring Leeds into the game.
Their first opportunity fell to Jermaine Beckford in the 26th minute after Kenton had narrowly failed to make contact with Peter Sweeney's cross inside the six-yard area.
Beckford returned the rebound with interest, but Rovers goalkeeper Neil Sullivan collected his fierce volley at the second attempt, denying the club he had protected on 110 occasions. It was the only occasion before half-time when Sullivan was asked to stretch himself.
A corner from Sweeney in injury-time deflected kindly into his hands after hitting Adam Lockwood and running through Kenton's legs, but Doncaster had continued to look dangerous with Price heading James O'Connor's cross wide in the 39th minute.
There was no question that the credit for the first half belonged to the visitors.
An injury sustained by Kenton shortly before the interval forced Wise to sacrifice a substitution by replacing the centre-back with Matt Heath at the start of the second period.
Heath's flicked header laid on an early chance for Beckford which the striker drove against the onrushing Sullivan, and for a brief time Leeds as a team looked more enthused.
To force the issue further, Wise introduced Tresor Kandol in place of Tore Andre Flo eight minutes into the half, but the hosts hung on desperately in the 58th minute during another dynamic attack from Doncaster.
Coppinger ran clear of United's defence and chose to swing a low cross to the back post and Ankergren reacted brilliantly to block McCammon's shot at the striker's feet.
Both Wise and O'Driscoll knew by then that a second Doncaster goal would settle the outcome.
Coppinger came close to producing a decisive strike when his attempt on 63 minutes was diverted wide by Ankergren, and a lovely run and shot from Wellens needed Huntington's intervention to keep it from the net.
The pressure from Doncaster was constant, and McCammon's header from Stock's free-kick missed the net by a matter of inches 19 minutes from time.
United's habit of scoring late goals – less apparent recently than it was at the start of the season – hoveredover Rovers during the final throes of the match.
A long-range shot from Kandol was held by Sullivan before Johnson's free-kick from a promising position rebounded off Doncaster's wall.
But their push for an equaliser came too late and with too little conviction, and Rovers players and supporters celebrated their victory with the enthusiasm of a club who had waited patiently for the moment.

Leeds United: Ankergren, Richardson, Huntington, Kenton (Heath 46), Parker, Johnson, Hughes, Kilkenny (Weston 72), Sweeney, Flo (Kandol 54), Beckford. Subs not used: Prutton, Thompson.
Doncaster: Sullivan, O'Connor, Stephen Roberts, Lockwood, Gareth Roberts, Green, Stock, Wellens (Wilson 82), Coppinger (Hayter 87), McCammon, Price (Mills 80). Subs not used: Guy, Woods.
Referee: Steve Tanner (Somerset).
Attendance: 31,402.

YEP

Oggy

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #404 på: Januar 20, 2008, 17:27:49 »
For en RÆVA helg  >:(

Tap hjemme mot Doncaster, og kjerringa ødela
bilen for flere tusen kroner !!!

Nei, fytti katta  :'(
Oggy

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #405 på: Januar 20, 2008, 17:47:03 »
For en RÆVA helg  >:(

Tap hjemme mot Doncaster, og kjerringa ødela
bilen for flere tusen kroner !!!

Nei, fytti katta  :'(

Hva var værst....?  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

janove

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #406 på: Januar 20, 2008, 18:33:32 »
Har en grusom mistanke om at vi i januar bare har kjøpt middelmådigheter..... :'(


Du har delvis rett. Spillerne som er kjoept inn, er paa samme nivaa, som de vi har fraa foer.
Og de som var der fra foer, er spillere, som aldri vil gjoere seg gjeldene i CCC. Heller ikke Beckford!!!
Disse spillerne, skal imidlerdid ha stor kreditt, for at de gjoer en jobb for Leeds United.
Beste spilleren som er hentet inn er Kenton. Han leser spillet godt, er god i dueller, baade paa bakken og i lufta.
I tillegg har han evnen til aa bryte spillet paa oppspillspunktet, noe som Leeds har manglet siden Radebe la stoevlene
paa hylla.

Naa er det ikke lett aa handle kvalitet i januarvinduet, men etter min mening, burde man handlet inn fra en mye hoeyere
hylle. Da er det selvfoelgelig snakk om et annet nivaa paa overgangssum og loenning.
Alle vet hvor pengene er og da er det viktig at vi ikke roter i ingenmannsland mer enn denne sesongen i L1 og max 2 sesonger i CCC.









Oggy

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #407 på: Januar 20, 2008, 23:29:49 »
For en RÆVA helg  >:(

Tap hjemme mot Doncaster, og kjerringa ødela
bilen for flere tusen kroner !!!

Nei, fytti katta  :'(

Hva var værst....?  ;)

Det får jeg kanskje svar på i morra, når taksten er klar...
Med egenandel på 10 000 kr, så frykter jeg dette svir i pengeboka
  >:(
Oggy

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #408 på: Januar 21, 2008, 10:01:39 »
Og fortjent seier til bortelaget!!!! Jeg skammer meg rett og slett litt over dette! >:(
Yeboahs vitne

flynn

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #409 på: Januar 21, 2008, 15:54:50 »
Bassett er forfriskende ærlig i sine kommentarer til lørdagens forestilling, se http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1221184,00.html

Spesielt kan man jo merke seg at han er svært kritisk til guttas opptreden på dødballer, der Doncaster var "uendelig" mye bedre. Ettersom i alle fall defensive dødballer er hans gebet kan vi jo håpe at dette tas på alvor i treningsarbeidet framover.

flynn

soumoh

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #410 på: Januar 21, 2008, 16:17:11 »
Sett på klipp fra kampen nå. Mine kommentarer er som følger:

1) Elendig bane og mur
2) Frazer Richardson er ræva
3) Selv bestemoren min kunne ha kommet seg forbi Matt Heath
We'll be back.

Kickthemdown

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #411 på: Januar 21, 2008, 18:06:03 »
Målet vi slipper inn viser bare på hvilket nivå vi spiller på ... Jeg er rimelig sikker på at mitt kjære adeccolag ville stilt opp en bedre mur og spilt med en større innsats enn det der. Jeg blir flau når jeg ser Doncaster sitt mål, rett og slett flau  :-[

Faen som gutta må ta seg sammen.

Alta-White


RuneSve

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #412 på: Januar 21, 2008, 18:54:30 »
Hvordan vet alle her så mye om alle de nye innkjøpene våre, som stort sett har spilt i 0,5-1 kamp hver? De er unge, og ca alle ble priset som lovende da nyhetene om kjøpene kom. Men nå etter to kamper hvor de fleste ikke har spilt til sammen mer enn èn kamp hver så stemples de som ubrukelige kjøp? Tror vi må gi de LITT tid desverre.
 

RoarG

Sv: KAMP: vs. Doncaster Rovers 19/1
« Svar #413 på: Januar 21, 2008, 19:21:13 »
Bassetts kommentarer hvor dårlige Leeds var mot Doncaster var skremmende lesning. Doncaster ville mest - på Elland Road! De var best organisert. Ja, her har trenerteamet og spillergruppa mye å ta tak i! Leeds skal ikke være nest best på Elland Road! :(
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020