Main Menu

Game over?

Started by agehvitstein, July 20, 2007, 05:45:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Det dårligste fordi det andre budet var betraktelig høyere, men  fordi det inkluderte astor sin gjeldsfraskrivning.Noe som gjorde det til det beste.
Dette blir mot seg selv, men Astor fraskriver absolutt ingen gjeld. Dette blir bare skjult her og nå, men dukker opp senere. Men på papiret har du rett.
Sydhagen.
Vil du virkelig påstå at dette er fullstendig harmløst det som Bates og Astor har bedrevet med når det gjelder Leeds United

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Sverre

Synes mange uttaler seg svært bastant om denne saken, men det får stå for den enkelte. Saken er for innfløkt til at jeg kan fastslå hva som er best/verst for Leeds United. Det jeg imidlertid føler meg sikker på, er at Ken Bates er virkelig ille for Leeds United, og at han nå har et langt tøffere grep om klubben enn han noensinne har hatt. Dette dersom han får gjennomført den handelen som akkurat nå preger enhver Leeds-supporter verden over.
Jeg har fortsatt et ørlite håp om at The Football League "sender saken tilbake" til "administrasjonen" - dersom det er mulig da...?

Jeg kan ikke se hvorfor Bates er en best mulig løsning for Leeds United, slik enkelte skriver, men det er nå min mening. Han vil dermed heller neppe - på sikt - være best for klubbens kreditorer.  Uansett hva man måtte finne av argumenter for Bates, har han ikke levert det han har lovet Leeds-supporterne hittil. På knappe 3 år har han ført oss fra å være en av de beste klubbene i The Championship, til å bli en klubb som ikke vet om de får spille fotball i League One (3. divisjon) kommende sesong. Det er selvsagt en årsak til at The Football League ikke har godkjent handelen... Ã...rsaken er selvsagt måten Bates har vunnet "krigen om Leeds United" denne sommeren.
Jeg sier lkke at de øvrige interessentene er så uendelig mye bedre/hederligere enn Bates, men med Bates vet vi iallefall hva vi kan forholde oss til, og i denne saken er jeg villig til å ta sjansen på å snu litt opp ned på ordtaket, man vet hva man har, men ikke hva man får...

Etter at Ken Bates tok over klubben er fakta at vi har havnet i langt større problemer, enn det vi var før Bates kom inn i bildet. Har han så hele veien hatt en plan om det som nå har skjedd?  Neppe! Han hadde nok ønsket at det ikke ble nedrykk i vår, men når det ble det, så grep han "sjansen" og satte klubben under administrasjon. Kanskje en forhastet beslutning, men det vet ingen ikke ennå.

Gjennom sine år i klubben har Bates solgt unna alt han har hatt sjansen til, og han har svekket klubben kraftig sportslig. Trolig nødvendig rent økonomisk, men har dette vært til beste for Leeds United? Det kan ikke jeg svare på, men spørsmålet er relevant... Hvor har pengene tatt veien? Mye har selvsagt gått til de daglige kostnadene, men slik Leeds United nå drives, må Bates finne seg i at det stilles spørsmål. Spesielt i etterkant av det som har skjedd i sommer.

Bates må også finne seg i at det stilles spørsmål om måten salget ble gjennomført på, men disse spørsmålene må vel gå direkte til KPMG. Jeg håper iallefall at The Football League ikke gir seg i denne saken før man har kommet til bunns i grumset.

Midt inne i dette "grumset" finner vi bl.a. Astor, og selv om Bates hevder å ikke kjenne til firmaet, er det direkte skremmende at Astor kun godkjente Bates som eier. Dette er en vesentlig årsak (den eneste?) til at Ken Bates vant budrunden. Tanker om en forbindelse er naturlige, uansett hvor mange F***-ord Ken Bates måtte slenge på når han snakker om saken.

Hadde Bates ment alvor med sine uttalte ambisjoner da han kom til klubben, så hadde han kanskje benyttet den anledningen man hadde sommeren i fjor. Leeds United hadde havnet på 5. plass på tabellen, og selv om det ble et ydmykende tap i Cardiff, hadde Kevin Blackwell et bra lag "på gang". Dette valgte Ken Bates å svekke gjennom sommeren, og han ødela bortimot klubben rent sportslig ved å hente Dennis Wise i fjor høst. En direkte årsak til nedrykket! Slik klubben nå styres sportslig og økonomisk, er det ikke sikkert vi har en klubb å følge i fortsettelsen!

Hva tilsier da at Ken Bates kom med det beste budet for klubbens kreditorer?  Jeg bare spør...

Dennis

Nesten så jeg får lyst til å ta av meg capsen, legge hånda på brystet og stå vendt mot Elland Road, Sverre. 112% enig i det du skriver. Jeg fatter ikke hvordan KMPG kan si at Bates er den beste for Leeds United. Men når de gikk ut og poengterte at de skulle se på den som var best egnet og ikke bare det største budet, så var vel det et frempek på hvem de ville selge til, når man ser på det i ettertid.

Grim er tilstanden uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg ser heller ikke lys fremtid ennå, først må Bates forsvinne, noe han i hvertfall ikke gjør før til sommeren. [V]

- Dennis
Marching on together!

Wannabe

Dessverre er det på det nåværende tidspunkt neppe grunn til å lukke denne tråden.

Men h.b du har sagt det - selv det å måtte stå over og ende dermed ende sist i L1 vil vel fortsatt gi oss rett til ligamedlemskap (om enn i L2) neste sesong... Ganske spesielt at vi faktisk ikke har noe  å sammenlikne med. Det ser rett og slett mørkt ut for spill mot Tranmere neste lørdag nå, beklager å måtte ut med det.

MOT

Masinga

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Jeg fatter ikke hvordan KMPG kan si at Bates er den beste for Leeds United.

Det er vel ikke grunn til å stole alt for mye på revisorfirmaer ala KPMG. Minner bare om hvem som var revisor for Finance Credit-gutta...

Akkurat nå håper jeg The Football League kan bidra til å få fjernet Ken Bates fra klubben i våre hjerter, en gang for alle. Det blir aldri, aldri fred og positivisme i Leeds før Bates er borte.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

berlin

quote:
Originally posted by Masinga

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Jeg fatter ikke hvordan KMPG kan si at Bates er den beste for Leeds United.

Det er vel ikke grunn til å stole alt for mye på revisorfirmaer ala KPMG. Minner bare om hvem som var revisor for Finance Credit-gutta...

Akkurat nå håper jeg The Football League kan bidra til å få fjernet Ken Bates fra klubben i våre hjerter, en gang for alle. Det blir aldri, aldri fred og positivisme i Leeds før Bates er borte.

Masinga, medl.nr. 1250

Astor er nøkkelordet her, ikke KPGM- Akkurat nå etter at Bates vant for 2.gang,
vil det nok ikke være bra om Football League satte foten ned (for Leeds og Bates). Da kan det jo være game over. Så det beste er å håpe at nye ting skjer ( d.v.s nytt eierskifte ) når ting roer seg.

h.b

Nå er nok Bates pressa opp i et hjørne. Tipper at det kommer inn et bud på klubben (kan jo håpe) i løpet av et par dager. dette budet blir det hastemøte om blandte kreditorene og Bates ser ingen annen råd enn å komme seg ut av denne klubben uten å ha tapt for mye penger.

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

baste

Klubben må vel selges nu for at vi skal få denne "aksjen" Bates eier jo ikke midler? Kan noen ramse opp med få ord hva som skjer??

*dette e jo Jker nord** ;o(((

rd1

Det er vel ingen som vet hva som skjer. Bare spekulasjoner, og atter spekulasjoner.

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

baste

Sakset fra siste nyheter som jeg har lest...

However, when asked if he thought there was a chance United might not start the campaign he said: "If you are asking me to make a prediction, I don't have a crystal ball. But if you are asking me if I am an optimist or a pessimist, I am an optimist.

"Part of our policy is to do whatever we can that is within the rules to ensure the continuation of our member clubs. That remains as true for Leeds United as it did for the other 41 clubs."

When pressed further on what would happen if United had to be removed from the League One fixture list, Lord Mawhinney said: "We will go there when we have to."

He added: "One of the issues we have been wrestling with is that the administrator sold to Leeds United 2007 certain assets and liabilities. These include Elland Road and the players' contracts.

Roy

Jeg sier som Jan Teigen. Jeg er en optimist jeg vet det går bra til sist.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Wannabe

Men bare "så lenge jeg lever her," som han sier...

Roy

quote:
Originally posted by Wannabe

Men bare "så lenge jeg lever her," som han sier...

[:D][:D][:D]
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Wannabe

Med Tranmere 1 Leeds United 2 er det en sann glede aa konstatere at denne traaden ikke lenger er relevant, takk og pris!!!

MOT

wilko92

Nå er det endelig "Game on"! MOT