avstemning

Uoffisiell meningsmÃ¥ling: Skal LUSCOS konverteres til Ã¥ bli en  Leeds United Members's Club Branch?

JA
96 (69.6%)
NEI
30 (21.7%)
USIKKER
12 (8.7%)

Stemmer totalt: 128

Avstemning er avsluttet: Juli 13, 2008, 15:50:28

Skrevet av Emne: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS  (Lest 72329 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

lojosang

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #30 på: Juli 04, 2008, 16:18:34 »
Har du i det hele tatt lest innleggene i siste TPN? Hvis ikke syns jeg du skal gjøre det før du kommer med mer galle.  ::)
- Leif Olav

h.b

  • Gjest
Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #31 på: Juli 04, 2008, 18:28:17 »
Har ikke fått de siste numrene av blekka

75 SOLLI

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #32 på: Juli 04, 2008, 19:01:43 »
Mitt poeng, i min lille verden, er at de som ønsker de fordeler MC gir, slik som billetter, bortebilletter osv melder seg selvfølgelig inn der. Jeg er selv medlem av MC av de årsakene. Men av LUSCOS sine rundt 2500 medlemer er det en liten del som reiser over og dermed vil få nytte av f.eks billett fordelene. Jeg ser ikke noen grunn til at LUSCOS må bli en del av MC for å kunne lage TPN. Jeg mener at LUSCOS bør stå "uavhengige" av MC, for det er da fullt mulig å utgi TPN i den kvalitet vi gjør i dag, selv om vi ikke blir LUMCSB!!!!


ollan

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #33 på: Juli 04, 2008, 19:53:32 »
Har ikke fått de siste numrene av blekka

Hva???Alle medlemmer av LUSCOS får tilsendt TPN ved hver utgivelse, er du ikke medlem eller??? da har du i så fall veldig lite å bidra med i denne diskusjonen!!!!!
Ollan

lojosang

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #34 på: Juli 04, 2008, 19:58:43 »
Har ikke fått de siste numrene av blekka

Da skal jeg prøve å gi et kort sammendrag mens jeg venter på at pastavannet koker opp.

Styret har sendt et brev til LUFC hvor de prøver å fa i stand en slags EØS-avtale med tilbud om sponsing av lønn til en spiller eller lignende. Svaret fra LUFC er at de satser knallhardt på Memebers Club for å kunne "kommunisere direkte med medlemmene uten" ... Ja uten hva da klarer jeg entlig ikke helt å tyde ut fra hva Leeds skriver i det brevet.

Hovedpunktene i avtaleforslaget er:
 - Medlemmene av LUSCOS velger selv om de vil væremedlem av International Members Club
 - LUSCOS får fem pund per vervede IMC-medlem.
 - LUSCOS betaler £500 til Leeds United
 - LUFC krever ingen sikkerhet eller garantier
 - Lisens til å bruke Leedslogoen
 - Forpliktelser om å promotere hverandres arbeid i respektive publikasjoner. Antar det betyr lenker til hverandre på hjemmesider, reklame for LeedsLeedsLeeds i TPN eller lignende.
 - Leeds United vil besøke Norge minst en gang i året med et eler annet "Leeds on the Road"-opplegg ledet av Peter Lorimer.
 - En representant fra Leeds vil møte på årsmøter.
 - LUFC forplikter seg til å gjennomføre en "Tour of Thorpe Arch" hvert år.

Ellers nevnes jo denne opinionsmålingen. Forslaget om å gå inn i Members Club trekkes om ikke 2/3 av medlemmene (som uttaler seg må jeg vel anta) sier ja per e-post på forhånd.


Ja, forresten, har jeg misforstått noe, eller vært unøyaktig gir dere beskjed, ja.
« Siste redigering: Juli 04, 2008, 20:00:42 av lojosang »
- Leif Olav

h.b

  • Gjest
Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #35 på: Juli 04, 2008, 20:07:27 »
Jeg har flyttet et par ganger de siste årene og ikke vært flink til å oppdatere adressen min. Sverre var den siste som fikk min adresse. Etter at han gikk bort, så har jeg ikke motatt et eneste blad. Vi er 3 i familien som er medlemmer. Mistenker også at jeg er savnet når det gjelder innbetaling av kontigent for 2008. Men desverre så har utenforstående ting gjort at jeg har lagt medlemskapsinformasjonen minpå is inntil videre, Huske heller ikke mitt medlemsnummer
Har ikke fått de siste numrene av blekka

Hva???Alle medlemmer av LUSCOS får tilsendt TPN ved hver utgivelse, er du ikke medlem eller??? da har du i så fall veldig lite å bidra med i denne diskusjonen!!!!!

ollan

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #36 på: Juli 04, 2008, 20:17:43 »
Jeg har flyttet et par ganger de siste årene og ikke vært flink til å oppdatere adressen min. Sverre var den siste som fikk min adresse. Etter at han gikk bort, så har jeg ikke motatt et eneste blad. Vi er 3 i familien som er medlemmer. Mistenker også at jeg er savnet når det gjelder innbetaling av kontigent for 2008. Men desverre så har utenforstående ting gjort at jeg har lagt medlemskapsinformasjonen minpå is inntil videre, Huske heller ikke mitt medlemsnummer
Har ikke fått de siste numrene av blekka

Hva???Alle medlemmer av LUSCOS får tilsendt TPN ved hver utgivelse, er du ikke medlem eller??? da har du i så fall veldig lite å bidra med i denne diskusjonen!!!!!

kjekt å ha deg med ialle diskusjoner h.b. .....men her er det vel game over i denne saken ??? ???
Ollan

h.b

  • Gjest
Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #37 på: Juli 04, 2008, 20:22:22 »
Er ikke så bombesikker.Mener at jeg betalte sist gang og jeg trenger vel bare å betale en gang i året. eller er vi helt på Bates sin bølgelengde her. betal så ofte du kan uansett om du  allerede har betalt

Jon R

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #38 på: Juli 05, 2008, 02:13:54 »
Mange gode innlegg her. Denne saken engasjerer og godt er det.

Først av alt: Jeg har forståelse for styrets ønske om lettere arbeidsforhold. Jeg forstår at klubbens steile opptreden er vanskelig å forholde seg til og at  "if you can`t beat them, join them" holdningen kan virke fornuftig slik saken har utviklet seg. Jeg har ingen grunn til å mistro styrets intensjoner og ryktemakeri mener jeg vi alle bør ta avstand fra. Den virker bare fordummende i en ellers saklig debatt.

Jeg mener allikevel at Bates splitt og hersk strategi er fullstendig feilslått. Vi har sett det før ( blant annet behandlingen av Sverre Røbech på lederplass i et kampprogram for et par sesonger siden) og nå ser vi det igjen: Han behandler oss som "the enemy within" hvis vi ikke underlegger oss hans fulle kontroll. Bates har allerede skadet og vingeklippet LUSC kraftig og nå skader han LUSCOS. Uansett utfall vil vi høyst sannsynlig se en reduksjon i medlemsmassen det kommende året. Vet vi forresten om en lignende måte å behandle supportere på,  i andre klubber det er naturlig å sammenligne seg med?

Som en av få (?), har jeg sans for LUSC sin diplomatiske og vennligsinnede argumentasjon i siste PTN. At de helt unngår svartmaling av "motparten" vitner for meg om at lojaliteten ligger hos klubben, konflikten til tross.

Etter lengre tid i tenkeboksen er min holdning klar: Det vi er vitne til i denne saken er ren og skjær maktmisbruk fra klubbens side. Måten klubben fryser ut sine viktigste støttespillere når de ikke godtar klubbens tvilsomme premisser, er noe jeg mener vi bør ta sterk avstand fra. Styrets egen beskivelse av arbeidsforholdene utenfor members club har bare styrket mitt syn: For meg handler dette om integritet og noen grunnleggende verdier. Styrets dokumenterte erfaringer har synligjort for meg hvordan man ikke bør opptre overfor mennesker med de beste intensjoner ovenfor klubben. Derfor ønsker jeg inderlig at LUSCOS består fordi jeg vet at Bates ikke lever for evig. Gir vi etter for mannens krav nå, gir vi han samtidig en bekreftelse på at dårlig oppførsel lønner seg, og en klubb bygget på slike verdier ønsker jeg rett og slett ikke. En levende og uavhengig supporterunion har vi hatt i årtier og den har bidratt til et rikt og levende supportermiljø for Leeds United fans i hele skandinavia. Den har generert betydelige inntekter til klubben og har bidratt til å holde interessen for klubben ved like gjennom år med massiv motgang sportslig sett. I england har LUSC hatt samme posisjon gjennom et par mannsaldre og den har utvilsomt bidratt til massiv støtte og skapt positive ringevirkninger som Ken Bates åpenbart ikke forstår betydningen av. Dette arbeidet har vært uvurderlig og jeg mener at den eksisterende unionen fortjener vår støtte. Disse mennskene fortjener en medalje og ikke en kald skulder. Vi fortjener en medalje og ikke en kald skulder. En klubb er mer enn spillere, managere og styreformenn. En klubb eksisterer kun fordi den har en levende supporterskare som følger den i tykt og tynt. Det er denne supporterskaren som bates legger seg ut med og han forstår åpenbart ikke rekkevidden av det skitne spillet han har lagt opp til. Jeg kan fint leve med et tynnere TPN et par sesonger, så lenge vi sender et klart og tydelig signal om at vi ikke godtar måten klubben opptrer på i denne saken. La oss vise Bates at hans kontrollbehov og bøllete behandling av mennesker ikke skal ødelegge og splitte vår fantastiske og uavhengige supporterunion. Et nei til nedleggelse av verdens største og uavhengige Leedssupporter union utenfor øyriket vil utvilsomt bli lagt merke til det borte i England, og jeg er av den oppfatning av at ved å ikke gi etter i denne saken, vil vi bidra til en mer åpen og inkluderende klubb på lengre sikt. Jeg oppfordrer derfor LUSCOS folket til og ta avstand her og nå til det diktatorregimet som Bates legger opp til. Til beste for klubben og til beste for supporterne.

Leve klubben Leeds United!! Leve LUSCOS!!


God sommer til alle som bidrar her inne og måtte fornuften seire!  :)

Jon R, snart på vei mot sørlandet.
« Siste redigering: Juli 05, 2008, 03:39:30 av Jon R »
Jon R.

ollan

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #39 på: Juli 05, 2008, 09:32:24 »


Leve klubben Leeds United!! Leve LUSCOS!!


God sommer til alle som bidrar her inne og måtte fornuften seire!  :)

Jon R, snart på vei mot sørlandet.

Vel talt Jon, god sommer alle,take off fra Flesland om 4 timer.retning Middelhavet.... ;)
Ollan

h.b

  • Gjest
Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #40 på: Juli 05, 2008, 09:43:40 »
Hvor i middelhavet ollan

ollan

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #41 på: Juli 05, 2008, 11:05:02 »
Kreta,Platanias
Ollan

h.b

  • Gjest
Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #42 på: Juli 05, 2008, 12:03:14 »
God tur til mitt ferieparadis
www.kretaferien.net

Tom S

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #43 på: Juli 05, 2008, 12:33:52 »
COME ON LEEDS !!

superleeds

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #44 på: Juli 05, 2008, 13:36:46 »
Må innrømme at jeg stemte med hjertet før jeg hadde tenkt gjennom dette. Men nå etter å ha tenkt en del, synes jeg at Jon R er inne på det samme jeg mener. Så lenge KB motarbeider oss fortjener han ikke at vi gir etter.
Hadde han vært på vår side og tatt dette opp med LUSCOS på en sakelig og fornuftig måte, tror jeg alle hadde vært enige om at vi kunne meldt oss inn under Leeds U.
Men vær så snill, la oss ikke melde oss inn med en vond smak i munnen. Ta den tiden vi trenger!

Torgeir

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #45 på: Juli 05, 2008, 15:04:17 »
Mange gode innlegg her. Denne saken engasjerer og godt er det.

Først av alt: Jeg har forståelse for styrets ønske om lettere arbeidsforhold. Jeg forstår at klubbens steile opptreden er vanskelig å forholde seg til og at  "if you can`t beat them, join them" holdningen kan virke fornuftig slik saken har utviklet seg. Jeg har ingen grunn til å mistro styrets intensjoner og ryktemakeri mener jeg vi alle bør ta avstand fra. Den virker bare fordummende i en ellers saklig debatt.

Jeg mener allikevel at Bates splitt og hersk strategi er fullstendig feilslått. Vi har sett det før ( blant annet behandlingen av Sverre Røbech på lederplass i et kampprogram for et par sesonger siden) og nå ser vi det igjen: Han behandler oss som "the enemy within" hvis vi ikke underlegger oss hans fulle kontroll. Bates har allerede skadet og vingeklippet LUSC kraftig og nå skader han LUSCOS. Uansett utfall vil vi høyst sannsynlig se en reduksjon i medlemsmassen det kommende året. Vet vi forresten om en lignende måte å behandle supportere på,  i andre klubber det er naturlig å sammenligne seg med?

Som en av få (?), har jeg sans for LUSC sin diplomatiske og vennligsinnede argumentasjon i siste PTN. At de helt unngår svartmaling av "motparten" vitner for meg om at lojaliteten ligger hos klubben, konflikten til tross.

Etter lengre tid i tenkeboksen er min holdning klar: Det vi er vitne til i denne saken er ren og skjær maktmisbruk fra klubbens side. Måten klubben fryser ut sine viktigste støttespillere når de ikke godtar klubbens tvilsomme premisser, er noe jeg mener vi bør ta sterk avstand fra. Styrets egen beskivelse av arbeidsforholdene utenfor members club har bare styrket mitt syn: For meg handler dette om integritet og noen grunnleggende verdier. Styrets dokumenterte erfaringer har synligjort for meg hvordan man ikke bør opptre overfor mennesker med de beste intensjoner ovenfor klubben. Derfor ønsker jeg inderlig at LUSCOS består fordi jeg vet at Bates ikke lever for evig. Gir vi etter for mannens krav nå, gir vi han samtidig en bekreftelse på at dårlig oppførsel lønner seg, og en klubb bygget på slike verdier ønsker jeg rett og slett ikke. En levende og uavhengig supporterunion har vi hatt i årtier og den har bidratt til et rikt og levende supportermiljø for Leeds United fans i hele skandinavia. Den har generert betydelige inntekter til klubben og har bidratt til å holde interessen for klubben ved like gjennom år med massiv motgang sportslig sett. I england har LUSC hatt samme posisjon gjennom et par mannsaldre og den har utvilsomt bidratt til massiv støtte og skapt positive ringevirkninger som Ken Bates åpenbart ikke forstår betydningen av. Dette arbeidet har vært uvurderlig og jeg mener at den eksisterende unionen fortjener vår støtte. Disse mennskene fortjener en medalje og ikke en kald skulder. Vi fortjener en medalje og ikke en kald skulder. En klubb er mer enn spillere, managere og styreformenn. En klubb eksisterer kun fordi den har en levende supporterskare som følger den i tykt og tynt. Det er denne supporterskaren som bates legger seg ut med og han forstår åpenbart ikke rekkevidden av det skitne spillet han har lagt opp til. Jeg kan fint leve med et tynnere TPN et par sesonger, så lenge vi sender et klart og tydelig signal om at vi ikke godtar måten klubben opptrer på i denne saken. La oss vise Bates at hans kontrollbehov og bøllete behandling av mennesker ikke skal ødelegge og splitte vår fantastiske og uavhengige supporterunion. Et nei til nedleggelse av verdens største og uavhengige Leedssupporter union utenfor øyriket vil utvilsomt bli lagt merke til det borte i England, og jeg er av den oppfatning av at ved å ikke gi etter i denne saken, vil vi bidra til en mer åpen og inkluderende klubb på lengre sikt. Jeg oppfordrer derfor LUSCOS folket til og ta avstand her og nå til det diktatorregimet som Bates legger opp til. Til beste for klubben og til beste for supporterne.

Leve klubben Leeds United!! Leve LUSCOS!!


God sommer til alle som bidrar her inne og måtte fornuften seire!  :)

Jon R, snart på vei mot sørlandet.

Kunne ikke sagt det bedre selv Jon.

Jeg har sagt min mening i en annen tråd.

Torgeir som nettopp har kommet hjem fra ferie.

God sommer til alle.
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Christian Jelsrud

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #46 på: Juli 05, 2008, 15:59:33 »
Må innrømme at jeg stemte med hjertet før jeg hadde tenkt gjennom dette. Men nå etter å ha tenkt en del, synes jeg at Jon R er inne på det samme jeg mener. Så lenge KB motarbeider oss fortjener han ikke at vi gir etter.
Hadde han vært på vår side og tatt dette opp med LUSCOS på en sakelig og fornuftig måte, tror jeg alle hadde vært enige om at vi kunne meldt oss inn under Leeds U.
Men vær så snill, la oss ikke melde oss inn med en vond smak i munnen. Ta den tiden vi trenger!



Har også vært litt rask med å stemme, og stemte derfor som superleeds med hjertet.

Skulle nok tenkt meg litt bedre om før jeg stemte, for nå er jeg jammen ikke så sikker lenger...

isak

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #47 på: Juli 05, 2008, 16:52:59 »
Burde gått an å forandre røysta, mi ja stemme har vorte til ei meget usikker stemme igrunn....

Mac

  • Gjest
Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #48 på: Juli 05, 2008, 18:49:13 »
Bates har faktisk mange ganger prøvd å snakke med LUSC om saken, men LUSC er ikke interessert i å høre. Så jeg stemte JA for Members Club!

Klubben er avhengig av å tjene penger, så derfor skjønner jeg meget godt at det gjøres på denne måten. Members Club er faktisk blitt en veldig viktig og nødvendig inntekstkilde for klubben. Leeds United har som vi alle vet slitt såpass mye økonomisk de siste årene at man er nødt til å være kynisk for å få skuta på rett kjøl igjen.

Samtidig får både vi personlig og supporterklubben mange goder ved dette. Vi er på lag med klubben, ikke mot den! Og dessuten, vi støtter ikke Bates personlig, vi støtter klubben. Hva får vi ved å være under LUSC?

Og det var faktisk ikke Bates som behandlet Sverre Røbech dårlig, men en eller annen norsk idiot som hadde lekket usanne opplysninger til klubben om Røbech. Har dette fra rimelig pålitelige kilder, men nevner ikke navn på noen. Røbech gjorde en fantastisk bra jobb, men han hadde som kjent sine motstandere... Dette er uansett foreldet nå.
« Siste redigering: Juli 05, 2008, 19:09:19 av Mac »

h.b

  • Gjest
Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #49 på: Juli 05, 2008, 18:53:23 »
Msc
Hvor har du dette fra.
Hva Bates sier er ofte en egenvariant av  en sannhet.
Hvis Bates omtrent legger ned veto mot at han vil ha en uavhengig suporterklubb, så er dette ihvertfall en grunn til ikke å bli med i members Club

Mac

  • Gjest
Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #50 på: Juli 05, 2008, 19:17:14 »
Msc
Hvor har du dette fra.
Hva Bates sier er ofte en egenvariant av  en sannhet.
Hvis Bates omtrent legger ned veto mot at han vil ha en uavhengig suporterklubb, så er dette ihvertfall en grunn til ikke å bli med i members Club

Får litt såkalt innside information ved å være redaktør i LUSCOS ;)

h.b

  • Gjest
Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #51 på: Juli 05, 2008, 20:55:49 »
Har enda ikke fått grunnene, Så oppfordrer herved nok en gang styret til å si grunnene til at det beste for oss er å være medlem i MC. Hvis Bates bruker veto mot dere så bruker han dere selv mot dere selv
Msc
Hvor har du dette fra.
Hva Bates sier er ofte en egenvariant av  en sannhet.
Hvis Bates omtrent legger ned veto mot at han vil ha en uavhengig suporterklubb, så er dette ihvertfall en grunn til ikke å bli med i members Club

Får litt såkalt innside information ved å være redaktør i LUSCOS ;)

auren

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #52 på: Juli 06, 2008, 01:25:04 »
Dette kan da vel ikke være en offisiell avstemning for om vi skal konvertere til Members Club eller beholde LUSCOS?

Dette skal og bør være skriftlig vedtatt!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #53 på: Juli 06, 2008, 05:53:43 »
Auren: nei selvfølgelig er ikke dette en offisiell avstemning om LUSOCOS sin videre framtid. Hvordan i alle dager har du det fra?

h.b: Jeg har gjort et forsøk på å oppsummere fordelene med medlemsskap i MC i et tidligere innlegg i denne eminente og tidvis saklige tråd. Les tråden i det minste, om du ikke har gidda å melde adresseendring på ny så du kan få TPN i posten.

- Leif Olav

Tom S

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #54 på: Juli 06, 2008, 10:41:47 »
Denne avstemmingen her må ikkje forveksles med den offisielle rådgivende medlemsavstemming som er omtalt i siste TPN.

For avgi sin seriøse/tellende stemme skal man enten sende mail til leedsstemme@kundetjeneste.no eller ringe 23361961, og svare ja eller nei til følgende spørsmål: skal luscos konverteres til å bli en leeds united members club branch?
Stemme kan ein gjere fram til 1.august 2008.

Dette kan da vel ikke være en offisiell avstemning for om vi skal konvertere til Members Club eller beholde LUSCOS?

Dette skal og bør være skriftlig vedtatt!

auren
« Siste redigering: Juli 06, 2008, 14:09:13 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Geir Magne

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #55 på: Juli 06, 2008, 13:53:44 »
Les alt som står i siste nummer av TPN. Det bør være grunn nok til å bestemme seg i saken. Jeg har nå levert min stemme, og den er JA til medlemsskap i Leeds United Regional Members Club. Jeg kommer også til å møte opp på årsmøtet i august og stemme det samme der.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Sølvreven

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #56 på: Juli 06, 2008, 15:04:06 »
Jeg klarer bare rett å slett å gjøre meg opp en mening i denne saken. Argumentene for/mot er velbegrunnet av begge parter. Jeg synes at det er synd at vi skulle havne i denne knipen. Og der gir jeg skylden til både Bates og Lusc. Der må være en eller annen elendig kommunikasjon som ligger til grunn for at denne situasjonen skulle oppstå.  :-[
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Totto

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #57 på: Juli 06, 2008, 19:39:42 »
Et poeng er å se på sak og ikke på mann.

Kunne vært gøy å sett en slik statistikk om Revie hadde vært mannen som skulle "samle alle fans"...

Mange værhaner her nå synes jeg.
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

AndyMathie

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #58 på: Juli 07, 2008, 00:43:56 »
Jeg har bestemt meg for å stemme i mot. Støtter klubben og er med i MC, men håper vi kan beholde LUSCOS som det er.
We are Leeds and we are proud of it!

Erik_

Sv: LUSC / MEMBERS
« Svar #59 på: Juli 07, 2008, 12:38:45 »
Får ikke lest TPN før uti augusti en gang. Hadde satt pris på om noen hadde kunnet sende meg det som står i bladet på mail eller lagt det ut på hovedsiden eller noget i den dur. Fikk litt igjen for å lese det Leif Olav summerte, men ikke nok til om jeg skal velge siden til det "bitre gamle Bates hatende, LUSCOS-elskende medlemmet" eller om jeg skal være hipp og kul og følge "penger, penger, penger We love you Batesy" siden.

Merker at dette er et sårt tema for flere av den garvede gjengen. Selv er jeg verken er helt for, eller helt i mot. Er ikke så direkte imponert over det LUSC steller i stand for tiden, men samtidig er jeg ikke helt sikker på hva som er så bra med å skifte til en Members Branch. I forhold til det vi har i dag.

Kanskje vi skal melde oss ut fra alt og være helt på vår egen hånd. Da blir vi jo faktisk helt vår egen herre, uten retningslinjer. Uavhengigheten lenge leve. :)