Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS

Started by Tom S, July 02, 2008, 22:05:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Uoffisiell meningsmÃ¥ling: Skal LUSCOS konverteres til Ã¥ bli en  Leeds United Members's Club Branch?

JA
96 (69.6%)
NEI
30 (21.7%)
USIKKER
12 (8.7%)

Total Members Voted: 133

Voting closed: July 13, 2008, 15:50:28

sportcarl1

skulle jag rösta så skulle jag rösta för JA, måste ju i sista änden vara en fördel att ha en supporterklubb som är sanktionerad av leeds än en som står utanför, gäller inom alla områden skulle jag gå med i en fanclub t ex Deep Purples så vill jag ju helst varamed i den som DP står för

Thunderfoot

Innleggene i denne debatten forteller meg først og fremst at denne saken ikke er moden for noen avgjørelse nå. Skulle styrets anbefaling bli vedtatt er jeg redd vi får en djup splittelse som vil være ødeleggende for organiseringen av Leeds-supportere i dette landet for lang tid framover. Antall Leeds-supportere er ikke akkurat økende, og vi har ingen å miste.

Jeg har stemt nei i den rådgivende avstemningen og det har først og fremst med lojalitet til våre venner i England å gjøre. Jeg har selv aldri hatt noe med LUSC å gjøre personlig, men når det er slik at de er i en konflikt med klubben så fortjener de vår støtte (kameratskap forplikter). Det er nettopp derfor vi har organisert oss i en supporterklubb. De som ikke har forstått dette, har ikke skjønt hva en supporterklubb er. En supporterklubb skal selvsagt støtte laget ute på banen, men også ivareta supportenes interesser. Hvem skal ellers stå opp og si ifra når klubben setter opp prisene på billetter, drakter etc. eller vanstyrer den økonomisk etc. En members club kan aldri gjøre dette, da kan Leeds United ifølge vedtektene legge den ned. 

Jeg har ikke noe i mot at folk melder seg inn i Members club og at de dannes en Scandinavisk avdeling for den del. Problemet er at dette ikke er en supporterklubb, men en medlemsklubb som gir visse fordeler mot innbetaling av en avgift. Det er derfor helt riktig, som det blir påpekt her, at det styret foreslår er å legge ned LUSCOS og deretter starte en Members Club branch. Om denne har rett til å overta medlemsregisteret, som da blir LUSCs eiendom, er jeg meget tvilende til. Betydningen for redaksjonen av TPN er mildt sagt også sterkt overdrevet. Hvilke journalistiske scoop vi skulle gå glipp av uten å være inne i varmen?

Jeg har dessverre ikke anledning til å stille på årsmøtet, men dersom noen skal dit og ønsker en fullmakt for en nei-stemme, er det bare å ta kontakt på epost.

lojosang

Hvor i all verden har du det fra at LUFC kan legge ned LUSOCS? Du uttaler deg rimelig skråsikkert om eventuelle nye vedtekter som så vidt jeg kan se ikke en gang er presentert ennå.

Troverdigheten din her blir ikke akkurat større av at du tydeligvis ikke kjenner de nåværende.
Det går ikke an å stemme ved fullmakt i LUSCOS.

Vi er ikke tjent med skyttergravsdiskusjoner her. Debatten og LUSCOS er ikke tjent med at folk gjentar argumenter som rett og slett ikke er sanne. Det gjelder begge sider av debatten.

Det gjelder både utsagn av typen Bates vil eie oss med hud og hår, og at å forbli en del av LUSC er å motarbeide klubben. Det er nettopp denne typen retorikk fra Bates og LUSC-ledelsen som har ført oss dit vi nå er.

Jeg begyner å lure på om ikke det beste var å bli HELT uavhengig.
- Leif Olav

Geir Magne

Som "uavhengig" supporterklubb kan vi kritisere klubben og Bates. Men vi har INGEN innflytelse. Som medlem i LUSC kan vi kritisere klubben og Bates. Men vi har INGEN innflytelse.
Som medlem i RMC kan vi kritisere både Leeds United og Bates, og vi blir hørt! Som en supporterklubb innenfor systemet har vi INNFLYTELSE. Det må alle være klar over.
Dessuten kommer Members Club til å overleve Bates. Den dagen han er borte, er fremdeles MC den beste måten å fordele kampbilletter på rettferdig. Tidligere har de som er kompiser med ledelsen i LUSC og lederne i branchene fått billetter, andre har måttet finne seg i å gå glipp av kamper stadig vekk.
JA til medlemsskap i RMC.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Thunderfoot

Quote from: lojosang on July 13, 2008, 15:49:26
Hvor i all verden har du det fra at LUFC kan legge ned LUSOCS? Du uttaler deg rimelig skråsikkert om eventuelle nye vedtekter som så vidt jeg kan se ikke en gang er presentert ennå.

Vedtektene for regionale Members clubs står her. http://www.leedsunited.com/page/MemberConstitution/0,,10273,00.html Er vel liten tvil om at klubben sitter med all makt her og kan bestemme at en avdeling skal legges ned?

Quote from: lojosang on July 13, 2008, 15:49:26Troverdigheten din her blir ikke akkurat større av at du tydeligvis ikke kjenner de nåværende.
Det går ikke an å stemme ved fullmakt i LUSCOS.

Beklager at jeg ikke sitter med hele reglementet til LUSCOS i hodet, men kan ikke skjønne hva det har med min troverdighet å gjøre. For øvrig mener jeg det burde være lov å stille med fullmakt. Det sier seg selv at de som bor langt unna årsmøtetstedet (og det vil alltid være veldig mange) mister sin demokratiske rett til å påvirke. Loven er i alle fall helt klar på at det kreves 2/3 flertall dersom klubben skal legges ned.

h.b

Etter hva jeøg skjønner. Så må det være 2/3 flertall for å nedlegge Luscos. Det vil si at hvis man skal følge vanlige prosedyrer, så må det være minst 50% av medlemsmassen som møter opp på dette møtet. det vil si ca 1400 medlemmer. Altså så må det være 2/3 av disse som igjen må avgi sin stemme for at luscos skal bli lagt ned. Så mange vil aldri avlegge sin stemme

arneg

Quote from: h.b on July 13, 2008, 17:11:38
Etter hva jeøg skjønner. Så må det være 2/3 flertall for å nedlegge Luscos. Det vil si at hvis man skal følge vanlige prosedyrer, så må det være minst 50% av medlemsmassen som møter opp på dette møtet. det vil si ca 1400 medlemmer. Altså så må det være 2/3 av disse som igjen må avgi sin stemme for at luscos skal bli lagt ned. Så mange vil aldri avlegge sin stemme

Er nok ikke slik, det kreves 2/3 flertall av de som er tilstede og avgir stemme på årsmøtet.  Her er det bare å møte opp.  Når det gjelder hvorvidt det er lov med fullmaktsstemmer så reguleres dette av luscos lover, og de sier at det ikke er lov.  Det er heller ikke lov å stemme for sine barn.  dermed så for de som dette er aktuelt for:  ta med barna ;D

Tom S

Resultat uoffisiell meningsmåling:
JA  96 (69.6%)
NEI  30 (21.7%)
USIKKER  12 (8.7%)

Såvidt 2/3 overvekt for ja til konvertering til members.

COME ON LEEDS !!

Thunderfoot

Hvem har egentlig retten til eiendeler, medlemsregister etc. når en klubb legges ned? LUSC skriver at det er dem, mens dette står i reglene for Supporterunionen for britisk fotball:

"e. Supporterklubber som nedlegges plikter å oversende sitt adresseregister til SBF. Nedlagte klubber skal også overføre udisponerte midler til SBFs konto. Med udisponerte midler menes midler hvor klubben ikke kan dokumentere at disse er disponert i henhold til klubbens reglement eller på en annen fornuftig måte. Midlene settes inn på egen konto. Både adresseregister og økonomiske midler skal oppbevares frem til det dannes en ny supporterklubb for samme fotballklubb. Dersom det ikke er dannet en ny klubb innen tre år etter datoen for nedleggelsen, tilfaller midlene SBF." http://www.supporterunionen.no/viewpage.php?page_id=51

75 SOLLI

Hvorfor kan ikke LUSCOS bestå som idag, og en evt Members Club Branch opprettes av Dalen & Co? Så kan de som vil melde seg ut at dagens LUSCOS og inn i MCB........

Tom S

Det er vel eit aktuelt scenario dersom fleirtallet i Luscos seier nei til MC.
Skulle det vise seg fleirtall for "overgang" til MC i Luscos, så er vel den saken grei også.

For min del vil eg nok melde meg inn i ein evt ny MC, der eg meiner eg personleg for meir utav mitt medlemskap.

Quote from: 75 SOLLI on July 13, 2008, 19:37:02
Hvorfor kan ikke LUSCOS bestå som idag, og en evt Members Club Branch opprettes av Dalen & Co? Så kan de som vil melde seg ut at dagens LUSCOS og inn i MCB........
COME ON LEEDS !!

Jon R

Thunderfoot har noen meget interesante innspill her. Jeg kan ikke skjønne annet  enn at det står svart på hvitt at LUFC kan oppløse en Regional Members club hvis den ( etter klubbens oppfatning) ikke arbeider etter konstitusjonens mål og hensikt. Ett mål er at den regionale medlemesklubben skal "promote support of Leeds United in every way". Hvordan vil feks en åpen kritikk av Ken Bates styresett bli betraktet utfra en slik formulering?  Er dette å promotere Leeds United " in every way sett fra Bates sitt ståsted ?

Det må ellers være lov til å undre seg over hvorfor dette ikke kommer frem under Shaun Harveys brev i siste TPN og i  styrets redegjørelse over "fordeler og ulemper" i saken. Er det slik at styret ikke anser en slik klausul som en "ulempe", eller er det slik at de kort og godt ikke har vært klar over denne formuleringen i Members club vedtektene? Det ville vært fint om noen fra styret tok seg tid til å si noe mer om dette.  :)

Jon R.

Thunderfoot

Quote from: Tom S on July 13, 2008, 19:51:22
For min del vil eg nok melde meg inn i ein evt ny MC, der eg meiner eg personleg for meir utav mitt medlemskap.

Skjønner ikke helt hva dette ekstra du skal få ut av medlemsskapet er. Et årlig besøk i Norge og en omvisning på Torp Arch er vel den store forskjellen her.

Slik jeg har forstått dette skal vi først betale kontingent som i dag til LUSCOS/Members Club Norway. Dette skal dekke utgifter til medlemsblad etc. Dernest er det opp til hver enkelt om en vil bli medlem av International Members Club. Dette koster 20 GBP, som altså kommer oppå dagens medlemskontingent. Det er dette medlemsskapet som gir rett til å kjøpe billetter, rabatterte supporterartikler etc. http://www.leedsunited.com/page/International/0,,10273,00.html Et slikt medlemsskap kan alle tegne i dag uten at vi trenger noe årsmøtevedtak som innebærer oppløsning av LUSCOS.

Hvis det er slik at vår tilknytning til LUSC gir oss problemer overfor klubben ved intervjuforespørsler etc, får vi heller velge om vi skal stå utenfor LUSC til disse stridighetene er over. Min spådom er at MC og LUSC vil leve side om side også i framtida. Ingen klubb er så dum at den velger konfrontasjon med egne supportere til evig tid. Om litt vil det gå opp også for de som styrer på ER at det er supporterne som er klubben.

Hallgeir *

Jeg har fulgt debatten her, argumenter for og imot, og i tillegg merket meg at partene ( i alle fall en del ytterpunkter) står svært steilt mot hverandre. Mitt verste scenario er at supporterklubben fullstendig går opp i limingen pga denne uenigheten. Jeg stiller meg også spørsmål om medlemmene er klare for den avgjørelsen som skal fattes på årsmøtet, et møte jeg ikke kan delta på. Medlemstallet vil etter all sannsynlighet falle en del desom vi "flagger ut". Hvor mye vil dette eventuelt bety økonomisk, og hvordan slår det ut for TPN? Jeg er virkelig i tvil om hva min stemme vil bli.
Super Leeds since 1968

Jon R

Ser at Everton nylig har vært litt i samme situasjon som oss, men at de ( og klubben) har valgt å gjøre dette på en annen måte. Her opptaes den eksisterende skandinaviske supporterunionen " Everton supporterclub Norwegian branch" i den "offisielle" EVERTON F.C REGIONAL SUPPORTER CLUB" uten at den norske unionen oppløses. De to fortsetter å eksistere side ved side, til gjensidig fordel for begge parter. Forskjellen ser ut til å være at her driver man ikke etter "pisk og gulrotprinsippet", men kun gulrot. De norske medlemmene tilbys et års gratis prøvemedlemskap, eller de kan nøye seg med kun den norske pakken, uten medlemsfordelene som " de regionale supporterne" får gjennom sitt gratis prøvemedlemskap.  

Mitt spørsmål blir derfor: Hvorfor kan ikke LUSCOS/ LUFC klare å løse dette på samme måte? Er det vår "belastende" tilknytning til LUSC som gjør at LUSCOS kreves oppløst før vi kan få status som en Regional members branch?  :)

Mer om "the Everton way" her.

ESCNB - en del av EFCRSC
16.08.2007 - ESCNB

Fra og med denne sesongen blir ESCNB en del av EFC sine regionale supporterklubber.
Etter å ha ligget brakk i flere år har Everton nå tatt opp igjen tråden med å samle de regionale supporterklubbene. Det vil si at de ønsker å samle Evertons supporterklubber rundt om i verden til et samarbeid med EFC som kan gagne begge parter.

Dette betyr at alle som er medlem av ESCNB skal fylle ut et skjema fra EFC som signeres og sendes tilbake til oss i ESCNB, for at man skal bli registrert og kunne få tilgang til et ”fordelsprogram” fra EFC. Vi lager så en medlemsliste som vi sender til EFC. Skjemaet er relativt ukomplisert, og det er i første rekke snakk om grunnleggende ting som personopplysninger, slik at Everton kan komme i kontakt med deg, dersom du ønsker informasjon og tilbud, samt å delta i markedsundersøkelser etc. Alle opplysninger vil bli behandlet konfidensielt - Det viktigste for EFC er å få svar på om du ønsker å motta tilbud og informasjon fra Everton og/eller deres samarbeidspartnere. Du krysser av i de to rutene nederst på skjemaet dersom du ikke ønsker å motta informasjon og tilbud.

For sesongen 2007/08 betaler vi i ESCNB ingenting for å være en offisiell regional supporterklubb. Neste sesong vil det helt sikkert koste litt per medlem, men forhåpentligvis er vi og dere medlemmer så fornøyd med opplegget at det er verdt å betale noen kroner for det.

Noen av fordelene vi får av dette samarbeidet er bl.a:

Tilgang til å kjøpe kampbilletter gjennom egne autoriserte skjemaer. I praksis fortsetter vi her det gode samarbeidet vi har med EFC på dette området, men vi må være medlem i dette opplegget for å få samme rettigheter.
Tillatelse til å bruke alle Everton FCs registrerte varemerker, som klubblogo, kallenavn og slagord, i ikke kommersielle sammenhenger. Dette innebærer at vi kan bruke logoer på t-skjorter, medlemskort osv, så fremt vi ikke gjør det for å tjene penger på salg av effektene.
Gjennom trekning få mulighet til å vinne plasser på en ”Open day” på Evertons treningsfelt, som vi trekker ut blant våre medlemmer.
Mulighet til å bli trukket ut til å være Evertons maskot eller Toffee Lady før kamp. (Mest aktuelt for de med barn under 14 antakelig) 5 bransjer blir trukket ut.
5 bransjer blir trukket ut til å få gjenstander vi kan lodde ut eller ha som premier i konkurranser
Tilgang til enkelte deler av Everton FCs database, som kan være til nytte for ESCNB
Vi får all relevant informasjon om ESCNB lagt ut på EFCs hjemmeside.
Tilgang til lokaler på Goodison Park for årsmøter i supporterklubben etc, avhengig av tilgjengelighet.
Fristen for å melde seg inn var 20. august, men vi vil fortsette å sende nye medlemmer til EFC hver tredje måned gjennom sesongen. Det betyr at fristen for å melde seg inn i EFCRSC nå er satt til 1. desember! For at du skal kunne dra nytte av noen av disse tilbudene er vi i ESCNB avhengig av at du laster ned skjemaet (link nederst på siden), skriver det ut, fyller ut og sender det innen 1. desember til:

Armand Viik
Frederik Glads gate 22B
0482 Oslo

Spørsmål om utfylling av skjemaet skal rettes til armand@evertonfc.no

Siden dette kommer så tett på den nye sesongen, og mange av dere allerede har registrert dere som medlemmer i ESCNB for 2007/08, har vi bestemt at de som rett og slett ikke gidder å fylle ut skjemaet (selv om det ikke akkurat er noe dagsverk å fylle det ut), kan slippe det i denne omgang. Men da er konsekvensen at man ikke får nyte godt av tilbudene ramset opp ovenfor denne sesongen.

Dersom vi i ESCNB er fornøyd med samarbeidet med EFC og ønsker å fortsette som regional supporterklubb neste sesong, vil alle som er medlem av ESCNB måtte fylle ut det omtalte skjemaet foran neste sesong (da bruker vi enkelt og greit Evertons skjema også som vårt innmeldingskjema).

Merk at du ved å skrive under på skjemaet og sende inn, blir automatisk medlem av ESCNB for sesongen 2007/2008 og behøver derfor ikke fylle ut registreringsskjemaet på hjemmesiden.

Klikk her for å laste ned skjemaet!

Dersom du ikke ønsker å benytte deg av dette tilbudet, men likevel ønsker å være medlem av ESCNB denne sesongen, registrerer du deg ganske enkelt ved å fylle ut skjemaet HER. Frist for registrering er uansett 1. desember!.

Link: http://www.evertonfc.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=448101

Jon R.

lojosang

Quote from: Thunderfoot on July 13, 2008, 17:02:52

Vedtektene for regionale Members clubs står her. http://www.leedsunited.com/page/MemberConstitution/0,,10273,00.html Er vel liten tvil om at klubben sitter med all makt her og kan bestemme at en avdeling skal legges ned?

Ja, dette er interessant lesning, og hvis dette blir vedtektene våre om vi går inn som Regional Members Club er det noe ganske annet enn det vi var forespeilt i TPN. Det er ikke mye som vitner om fullstendig uavhengighet her. Det jeg leser i lartekst ut fra statuttene Thunderfoot lenker til er at hvis vi ikke oppfører oss fint løser LUFC opp klubben vår, tar gjeværende midler og fratar oss tilogmed muligheten til å bruke Leeds United som en del av navnet på en eventuelt ny klubb tuftet på ruinene av den tvangsnedlagte.

Er det slik at vi uten modifikasjoner må vedta de ovenfor lenkede vedektene?
Eller foreligger en annen og mindre omfattende avtale? Hvis avtaleforslaget fra LUFC rett og slett er nevnte satutter må jeg få lov å si at "oppsummeringene" til Shaun Harvey og vår egen formann er... ekstremt forkortede og ubalanserte.

Hvis ikke burde avtalen i sin helhet legges ut, slik at vi kan feie unna misforståelser i god tid før årsmøtet.

Og, ja, nå vingler jeg voldsomt.
- Leif Olav

kloggen

Quote from: lojosang on July 14, 2008, 00:04:41
Hvis avtaleforslaget fra LUFC rett og slett er nevnte satutter må jeg få lov å si at "oppsummeringene" til Shaun Harvey og vår egen formann er... ekstremt forkortede og ubalanserte.
No f**king kidding ;D

Men eg er jo uansett ikkje medlem så same fan.

Jon R

Ja, dette er interessant lesning, og hvis dette blir vedtektene våre om vi går inn som Regional Members Club er det noe ganske annet enn det vi var forespeilt i TPN. Det er ikke mye som vitner om fullstendig uavhengighet her. Det jeg leser i lartekst ut fra statuttene Thunderfoot lenker til er at hvis vi ikke oppfører oss fint løser LUFC opp klubben vår, tar gjeværende midler og fratar oss tilogmed muligheten til å bruke Leeds United som en del av navnet på en eventuelt ny klubb tuftet på ruinene av den tvangsnedlagte.

Eller foreligger en annen og mindre omfattende avtale? Hvis avtaleforslaget fra LUFC rett og slett er nevnte satutter må jeg få lov å si at "oppsummeringene" til Shaun Harvey og vår egen formann er... ekstremt forkortede og ubalanserte.

Hvis ikke burde avtalen i sin helhet legges ut, slik at vi kan feie unna misforståelser i god tid før årsmøtet.

Som Thunderstorm så treffende beskriver det: "Innleggene i denne debatten forteller meg først og fremst at denne saken ikke er moden for noen avgjørelse nå. Skulle styrets anbefaling bli vedtatt er jeg redd vi får en djup splittelse som vil være ødeleggende for organiseringen av Leeds-supportere i dette landet for lang tid framover. Antall Leeds-supportere er ikke akkurat økende, og vi har ingen å miste. "

Slik jeg ser det er det altfor mye vi ennå ikke veit, til å kunne gi en fullgod analyse av evnt konsekvenser av å oppløse LUSCOS og stifte en ny regional member club branch. Bare idag har det dukket opp ingen gode svar, men heller mange nye spørsmål. Her er noen av dem:

Hvem har "rett" på LUSCOS midler ved en oppløsning av unionen: Er det LUSC eller er det Supporterunionen for britisk fotball?

In the event that Leeds United feel that the conduct of the RMC is not consistent with the objectives set out in 1) the Leeds United reserve the right to disbar ( forutsetter at "disbar" betyr det samme som " disband" =  "oppløse")  the RMC.    Hvorfor er dette punktet ikke nevnt i styrets redegjørelse i denne saken? Anser styret det som uvesentlig at klubben i realiteten sikrer seg full kontroll over supporterunionen, og i prinsippet kan oppløse den etter eget godtbefinnende? Ble denne siden av saken drøftet i møtet med klubbens administrasjon den 12. april 2008, og hva hadde i såfall klubben å si om dette spesielle punktet? Hva legger klubben i den noget løse formuleringen " to promote the club in every way"?

Og igjen: Hva er begrunnelsen for at LUSCOS må oppløses for at vi skal kunne innkluderes som en egen Regional member club?

Ved en evnt oppløsning av LUSCOS: Er det slik at vi uten modifikasjoner må vedta de ovenfor lenkede vedektene i " Members constitution", eller foreligger en annen og mindre omfattende avtale?

Sist men ikke minst: Har styret virkelig tenkt igjennom alle aspekter ved den evnt nye avtalen og diskutert denne saken godt nok?   :)

Jon R.

75 SOLLI

Quote from: Jon R on July 14, 2008, 00:40:06

Som Thunderstorm så treffende beskriver det: "Innleggene i denne debatten forteller meg først og fremst at denne saken ikke er moden for noen avgjørelse nå. Skulle styrets anbefaling bli vedtatt er jeg redd vi får en djup splittelse som vil være ødeleggende for organiseringen av Leeds-supportere i dette landet for lang tid framover. Antall Leeds-supportere er ikke akkurat økende, og vi har ingen å miste. "

Slik jeg ser det er det altfor mye vi ennå ikke veit, til å kunne gi en fullgod analyse av evnt konsekvenser av å oppløse LUSCOS og stifte en ny regional member club branch. Bare idag har det dukket opp ingen gode svar, men heller mange nye spørsmål. Her er noen av dem:

Hvem har "rett" på LUSCOS midler ved en oppløsning av unionen: Er det LUSC eller er det Supporterunionen for britisk fotball?

In the event that Leeds United feel that the conduct of the RMC is not consistent with the objectives set out in 1) the Leeds United reserve the right to disbar ( forutsetter at "disbar" betyr det samme som " disband" =  "oppløse")  the RMC.    Hvorfor er dette punktet ikke nevnt i styrets redegjørelse i denne saken? Anser styret det som uvesentlig at klubben i realiteten sikrer seg full kontroll over supporterunionen, og i prinsippet kan oppløse den etter eget godtbefinnende? Ble denne siden av saken drøftet i møtet med klubbens administrasjon den 12. april 2008, og hva hadde i såfall klubben å si om dette spesielle punktet? Hva legger klubben i den noget løse formuleringen " to promote the club in every way"?

Og igjen: Hva er begrunnelsen for at LUSCOS må oppløses for at vi skal kunne innkluderes som en egen Regional member club?

Ved en evnt oppløsning av LUSCOS: Er det slik at vi uten modifikasjoner må vedta de ovenfor lenkede vedektene i " Members constitution", eller foreligger en annen og mindre omfattende avtale?

Sist men ikke minst: Har styret virkelig tenkt igjennom alle aspekter ved den evnt nye avtalen og diskutert denne saken godt nok?   :)

NEI, selvfølgelig har de ikke det! De hopper på det første og beste agnet Bates kaster ut. Behold LUSCOS som i dag, og så kan hver enkelt melde seg inn i MC om ønskelig. Slik er det også for medlemmene av LUSC......

Tom S

Virker som ein fornuftig måte å gjere det på.
Dette burde vere ein interessant vinkling for vårt styre å ta opp med LUFC.

Quote from: Jon R on July 13, 2008, 23:38:13
Ser at Everton nylig har vært litt i samme situasjon som oss, men at de ( og klubben) har valgt å gjøre dette på en annen måte. Her opptaes den eksisterende skandinaviske supporterunionen " Everton supporterclub Norwegian branch" i den "offisielle" EVERTON F.C REGIONAL SUPPORTER CLUB" uten at den norske unionen oppløses. De to fortsetter å eksistere side ved side, til gjensidig fordel for begge parter. Forskjellen ser ut til å være at her driver man ikke etter "pisk og gulrotprinsippet", men kun gulrot. De norske medlemmene tilbys et års gratis prøvemedlemskap, eller de kan nøye seg med kun den norske pakken, uten medlemsfordelene som " de regionale supporterne" får gjennom sitt gratis prøvemedlemskap.  

Mitt spørsmål blir derfor: Hvorfor kan ikke LUSCOS/ LUFC klare å løse dette på samme måte? Er det vår "belastende" tilknytning til LUSC som gjør at LUSCOS kreves oppløst før vi kan få status som en Regional members branch?  :)

Mer om "the Everton way" her.

ESCNB - en del av EFCRSC
16.08.2007 - ESCNB

Fra og med denne sesongen blir ESCNB en del av EFC sine regionale supporterklubber.
Etter å ha ligget brakk i flere år har Everton nå tatt opp igjen tråden med å samle de regionale supporterklubbene. Det vil si at de ønsker å samle Evertons supporterklubber rundt om i verden til et samarbeid med EFC som kan gagne begge parter.

Dette betyr at alle som er medlem av ESCNB skal fylle ut et skjema fra EFC som signeres og sendes tilbake til oss i ESCNB, for at man skal bli registrert og kunne få tilgang til et ”fordelsprogram” fra EFC. Vi lager så en medlemsliste som vi sender til EFC. Skjemaet er relativt ukomplisert, og det er i første rekke snakk om grunnleggende ting som personopplysninger, slik at Everton kan komme i kontakt med deg, dersom du ønsker informasjon og tilbud, samt å delta i markedsundersøkelser etc. Alle opplysninger vil bli behandlet konfidensielt - Det viktigste for EFC er å få svar på om du ønsker å motta tilbud og informasjon fra Everton og/eller deres samarbeidspartnere. Du krysser av i de to rutene nederst på skjemaet dersom du ikke ønsker å motta informasjon og tilbud.

For sesongen 2007/08 betaler vi i ESCNB ingenting for å være en offisiell regional supporterklubb. Neste sesong vil det helt sikkert koste litt per medlem, men forhåpentligvis er vi og dere medlemmer så fornøyd med opplegget at det er verdt å betale noen kroner for det.

Noen av fordelene vi får av dette samarbeidet er bl.a:

Tilgang til å kjøpe kampbilletter gjennom egne autoriserte skjemaer. I praksis fortsetter vi her det gode samarbeidet vi har med EFC på dette området, men vi må være medlem i dette opplegget for å få samme rettigheter.
Tillatelse til å bruke alle Everton FCs registrerte varemerker, som klubblogo, kallenavn og slagord, i ikke kommersielle sammenhenger. Dette innebærer at vi kan bruke logoer på t-skjorter, medlemskort osv, så fremt vi ikke gjør det for å tjene penger på salg av effektene.
Gjennom trekning få mulighet til å vinne plasser på en ”Open day” på Evertons treningsfelt, som vi trekker ut blant våre medlemmer.
Mulighet til å bli trukket ut til å være Evertons maskot eller Toffee Lady før kamp. (Mest aktuelt for de med barn under 14 antakelig) 5 bransjer blir trukket ut.
5 bransjer blir trukket ut til å få gjenstander vi kan lodde ut eller ha som premier i konkurranser
Tilgang til enkelte deler av Everton FCs database, som kan være til nytte for ESCNB
Vi får all relevant informasjon om ESCNB lagt ut på EFCs hjemmeside.
Tilgang til lokaler på Goodison Park for årsmøter i supporterklubben etc, avhengig av tilgjengelighet.
Fristen for å melde seg inn var 20. august, men vi vil fortsette å sende nye medlemmer til EFC hver tredje måned gjennom sesongen. Det betyr at fristen for å melde seg inn i EFCRSC nå er satt til 1. desember! For at du skal kunne dra nytte av noen av disse tilbudene er vi i ESCNB avhengig av at du laster ned skjemaet (link nederst på siden), skriver det ut, fyller ut og sender det innen 1. desember til:

Armand Viik
Frederik Glads gate 22B
0482 Oslo

Spørsmål om utfylling av skjemaet skal rettes til armand@evertonfc.no

Siden dette kommer så tett på den nye sesongen, og mange av dere allerede har registrert dere som medlemmer i ESCNB for 2007/08, har vi bestemt at de som rett og slett ikke gidder å fylle ut skjemaet (selv om det ikke akkurat er noe dagsverk å fylle det ut), kan slippe det i denne omgang. Men da er konsekvensen at man ikke får nyte godt av tilbudene ramset opp ovenfor denne sesongen.

Dersom vi i ESCNB er fornøyd med samarbeidet med EFC og ønsker å fortsette som regional supporterklubb neste sesong, vil alle som er medlem av ESCNB måtte fylle ut det omtalte skjemaet foran neste sesong (da bruker vi enkelt og greit Evertons skjema også som vårt innmeldingskjema).

Merk at du ved å skrive under på skjemaet og sende inn, blir automatisk medlem av ESCNB for sesongen 2007/2008 og behøver derfor ikke fylle ut registreringsskjemaet på hjemmesiden.

Klikk her for å laste ned skjemaet!

Dersom du ikke ønsker å benytte deg av dette tilbudet, men likevel ønsker å være medlem av ESCNB denne sesongen, registrerer du deg ganske enkelt ved å fylle ut skjemaet HER. Frist for registrering er uansett 1. desember!.

Link: http://www.evertonfc.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=448101

COME ON LEEDS !!

Gunnien

hmm..  har nok vert litt for lite engasjert i det siste ser eg..  støtta i utgangspunktet styrets syn litt, men etter å ha lest litt rundt må eg jo seie eg er komt sterkt i tvil..  er spesielt det punktet med trussel om oppløysning ved konfliktsitusjon som blir vanskelig å svelge.. 
  forøvrig har eg et sterkt ønske om at navnet (og klubben) LUSCOS må kunne bestå uavhengig av tilknytning.. 

DONREVIE

Hvorfor skal jeg  betale medlemskap til to supporterklubber for og følge et lag.Melder du deg inn i Members Club får du et fullverdig alternativ til vårt eget medlemsblad,nemlig LLL(LEEDSLEEDSLEEDS).Nærmere det indre livet i Leeds kommer du ikke,i forhold til stoff om spillere og hva som skjer i klubben.Jeg vil helst at vi skal beholde den organiseringen som vi har i dag,og heller prøve og tilnærme oss LUSC  mer,kanskje kreve en styreplass? Hvis medlemmene mener at vi skal melde overgang til Ken Bates United,så ta steget fullt ut og legg ned den norske delen av supporterklubben.Vi reiser jo over til Leeds på eget initiativ i dag,ingen fellesturer lenger,ingen  biletter til de virklig store kampene,bare forbeholdt noen få av våre medlemmer(med styreverv?).

Leeds fan siden 1968

lojosang

Quote from: DONREVIE on July 16, 2008, 21:35:50
ingen  biletter til de virklig store kampene,bare forbeholdt noen få av våre medlemmer(med styreverv?).

Leeds fan siden 1968

Som du kanskje fikk med deg fikk rimelig mange av oss billetter til en viss "stor kamp" på Wembley takket være innsats fra LUSCOS-medlemmer. Melder du deg inn som International member får du forøvrig 10% rabatt på LLL. Ikke abonnement med på kjøpet.

Ditt forslag om å kreve styreplass i LUSC syns jeg er godt hvis årsmøtet beslutter at vi har det best sammen med dem.
- Leif Olav

Wannabe

Jeg er faktisk litt spent på hva jeg selv kommer til å falle ned på, etter enda en del timer i tenkeboksen. Har man tilgang til internett (og dermed dette forumet) kan man i alle fall ikke godt komme ut i september og klage over hva som ble resultatet - og jeg har tro på at de som sitter med viktige fakta/opplysninger nå, kommer frem med dette i alle fall til forumet. Det er NÃ... det er tid for å engasjere seg i dette spørsmålet - om to uker trekkes den første konklusjonen i saken, en konklusjon som i tilfelle resultat "mer enn 1/3 nei", vil bli avgjørende (i første omgang).

Kanskje lar jeg høre fra meg her igjen, jeg skal i alle fall ikke være av de som klager hvis det viser seg å by på for store overlegninger å konkludere på egne vegne! ;) ;D

Så får man ha "godt valg" inntil da!

MOT

Roy

Er litt seint ute, men kommer til å gå for JA!
Stand up and sing for LEEDS UNITED

berlin

Jeg er usikker på hva jeg kommer til å stemme.

For meg personlig kunne jeg godt tenke meg at LUSCOS bestod i nåværende form,
og at jeg i tillegg har mitt medlemskap i MC, mest pga tilgang til bortebilletter. Det er såpass lite penger det er snakk om, at det er uproblematisk.

Men jeg har stor forståelse for at de som gjør jobben for oss, d.v.s styret og de som er tilknyttet utgivelsen av TPN, har ønske om å få lettere tilgang på en del offiisiell informasjon som en tilkytning til MC gir.

Når det gjelder tilgang på offisiell informasjon fra klubben, som viderformidles til oss medlemmer gjennom TPN og forumet, vektlegger jeg det særdeles lite. Dette er jo egentlig ganske kjedelig info, som man kan få tak i gjennom den offisielle hjemmesiden og evt. individuelt medlemskap i MC. Intervjuer med personer tilknyttet LUFC vil ikke inneholde noen særlige overraskelser, det er åpenbart at de må vokte seg for hva de sier.

Den interessante informasjonen henter jeg fra uavhengig og god journallistikk fra ulike medier,
som kan tillate seg å kritisere og spekulere. Det mest interessante stoffet i TPN er ikke det offisielle, men stoff som ikke kommer direkte fra en "klubbrepresentant" eller andre som er bundet av LUFC. TPN er jo fullt av dette, og det er morsomt å lese om, det være seg bidrag fra medlemmer i LUSCOS, eller intervju med gamle spillere eller andre personer som ikke er bundet av LUFC, det er jo horder av de der ute. TPN er lesverdig tross dagens situasjon.

De øvrige fordelene som MC (ref S.Harvey i siste TPN) nevner,
kontakt: Lorna Tinker
Leeds on the road event m/Lorimer i Norge årlig
en årlig tour rundt/på TA på en bestemt dato ( det vil jo bare passe for et fåtall medlemmer, og de fleste vil vel ikke legge opp sitt Englands-besøk etter en slik dato )

er ikke viktig for akkurat meg, men de kan selvfølgelig være viktige for andre.

Rettighetene til å benytte offisielle logoer, crest o.s.v er også uinteressant for meg.

Bottom line er at jeg synes de er vanskelig å stemme for eller mot, det er godt mulig at MC kommer til å eksistere langt utover Bates tid, men fordelene er ikke spesielt relevante for meg som medlem ift LUSCOS, og jeg er også (som andre nevner) usikker på hvordan MC ønsker å "styre" oss, evt. legge oss ned. Da må vi i såfall begynne på bar bakke igjen, som i 1980.

Selv om vi kanskje er den største branchen utenfor England ( med unntak av Irland antagelig ),
føler jeg at felleskapet oss i mellom i Norge er viktigere enn kontakten med England. Jeg tror ikke vi har, eller kommer til å ha, noen innflytelse ( på hva? ), selv om MC skulle si det. Det er sikket gøy å få høre at vi er store og betydningsfulle, men er ikke det en floskel som både er fint å si og fint å høre, uten at det har noen reell betydning for noe?

Jeg har stor respekt for den jobben styret + TPN ansvarlige gjør, og håper de ikke dropper ut om medlemsmassen velger å være "tro" mot LUSC og LUSCOS.

Uansett hva jeg stemmer, og hva resultat vil bli ift 2/3, håper jeg at både styre, TPN-folkene og medlemmene, fortsetter med sitt engasjement og at vi kan se og jobbe fremover,
og begrave evt. gamle stridigheter.

Tom S

Quote from: berlin on July 18, 2008, 15:08:57
Uansett hva jeg stemmer, og hva resultat vil bli ift 2/3, håper jeg at både styre, TPN-folkene og medlemmene, fortsetter med sitt engasjement og at vi kan se og jobbe fremover,
og begrave evt. gamle stridigheter.

Denne støtter eg.
Vi må respektere resultatet og MOT!

Vil vi ikkje også frå 10% rabatt på alt i Super Storen om vi er MC?
COME ON LEEDS !!

Geir Magne

I Irland er det lokalbrancher i en del byer. Det er ikke en "Irish Branch" ala det vi har i Norge/Skandinavia
Happy days are here again, it's official from Number 10!

berlin

Quote from: Geir Magne on July 18, 2008, 22:26:15
I Irland er det lokalbrancher i en del byer. Det er ikke en "Irish Branch" ala det vi har i Norge/Skandinavia

OK, men de er likevel, naturlig større sammenlagt vil jeg tro.

Thunderfoot

Prioritet nr 1 for LUSCOS må være å unngå splittelse og heller jobbe for å rekruttere enda flere medlemmer. Jeg foreslår følgende salomoniske løsning (forutsatt at den er mulig å gjennomføre rent juridisk, er ikke sikker på hvilke bindinger som er i forhold til LUSC).

1) LUSCOS melder seg ut av LUSC og blir en selvstendig forening/overbygningsklubb for alle Leeds-supportere i Scandinavia.
2) Det opprettes en scandinavisk Members club uavhengig av LUSCOS som har kontakten inn mot LU.
3) LUSCOS og MC utgir et medlemsblad i fellesskap.
4) Ved neste utsendelse av medlemskontingentgiro får medlemmene følgende valg for hva de ønsker å være en del av og betale for:
Kun medlemsskap i LUSCOS f. eks. kr 200 (gir rett til å motta TPN)
Internasjonalt medlemsskap i LUSC kr 10
Medlemsskap i norsk MC f.eks. kr 50 (gir rett til de fordeler LU har skissert)
Internasjonalt medlemsskap i MC 20 pund (gir alle MC-fordeler)

Resultat: Vi unngår kollektive medlemsskap og forhåpentligvis en splittelse i supportermassen.