avstemning

Uoffisiell meningsmÃ¥ling: Skal LUSCOS konverteres til Ã¥ bli en  Leeds United Members's Club Branch?

JA
96 (69.6%)
NEI
30 (21.7%)
USIKKER
12 (8.7%)

Stemmer totalt: 128

Avstemning er avsluttet: Juli 13, 2008, 15:50:28

Skrevet av Emne: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS  (Lest 72244 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #330 på: November 08, 2010, 17:27:46 »
Litt dumt selvfølgelig, men det kan være greit å minne oss selv om at dette er frivillig ulønnet arbeid.  :)
Jon R.

Superfan

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #331 på: November 08, 2010, 17:42:03 »
Ja, det er korrekt. Det settes pris på den innsatsen som legges ned på frivillig basis, men på den annen side var det ikke jeg som satte tidsfristen her......

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #332 på: November 08, 2010, 17:42:44 »
Litt dumt selvfølgelig, men det kan være greit å minne oss selv om at dette er frivillig ulønnet arbeid.  :)

Den er grei og styret har min fulle støtte, men greit med en tilbakemelding når det er såpass mye usikkerhet som det nå er i hht LUSC og RMC! :)

Svend Anders

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #333 på: November 08, 2010, 19:20:20 »
Ingen grunn til bekymring, her er redegjørelsen lagt ut:

http://www.leedsunited.no/redegj%C3%B8relse-fra-styret/

SA

Svend Anders

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #334 på: November 08, 2010, 19:21:20 »
En annen ting er medlemskortene som nesten 4000 medlemmer venter på. Greit å få en status oppdatering der også!

Vi har ventet lenge på designet, men håper vi kan starte trykkingen om noen dager.

SA

Promotion 2010

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #335 på: November 08, 2010, 19:53:39 »
Ingen grunn til bekymring, her er redegjørelsen lagt ut:

http://www.leedsunited.no/redegj%C3%B8relse-fra-styret/

SA

Den er lest og jeg er imponert over redegjørelsen. Håper det gode arbeidet dere gjør kan fortsette uforstyrret - uten alle disse negative grunnløse påstandene.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #336 på: November 08, 2010, 19:58:31 »
Ingen grunn til bekymring, her er redegjørelsen lagt ut:

http://www.leedsunited.no/redegj%C3%B8relse-fra-styret/

SA

Takk for en flott og grundig redgjørelse og som tidligere sakt har styret min fulle støtte og tillit. :)

Det eneste jeg nå stiller spørsmål til er vårt sammarbeid med LUSC. Jeg mener vi må få et raskt svar fra styret i LUSC om hvor vi står, og hvis de står for måten vi blir møtt på (offisielt) når vi er over til Leeds eller lar vær å komme med tilbakemelding, bør vi bryte båndene med LUSC til det kommer på plass et nytt regime med litt mer gangsyn!
« Siste redigering: November 08, 2010, 21:04:31 av Rudi G. »

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #337 på: November 08, 2010, 20:01:54 »
En annen ting er medlemskortene som nesten 4000 medlemmer venter på. Greit å få en status oppdatering der også!

Vi har ventet lenge på designet, men håper vi kan starte trykkingen om noen dager.

SA

Flotte greier :), men synes det er litt dårlig av Leeds at vi ikke har fått designet for lenge siden, IMC-kortet har vi jo fått for flere måneder siden og designen er jo den samme!

ollan

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #338 på: November 08, 2010, 20:35:51 »
en helt topp og grei avklaring på mange spørsmål. Da må vi (luscos) bare få avklart forholdet til LUSC og/eller eventuelt trekke oss helt ut fra samarbeidet med denne organisasjonen.

for det er veldig kjipt å bli møtt med at LUSCOS har mistet over 3000 medlemmer og nå kun har rundt 400. ref.lusc

MOT
« Siste redigering: November 08, 2010, 20:45:03 av ollan »
Ollan

veteranen

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #339 på: November 08, 2010, 20:41:05 »
Sitat fra redegjørelsen:
"Dette fremgår av vedtektenes §2:
Foreningen er Leeds United`s offisielle supporterklubb i Skandinavia og er tilknyttet Leeds Uniteds offisielle regional members club program (RMC)."

Dette er en sannhet med klare modifikasjoner. Bortimot 90 % av Luscos` medlemsmasse er ikke "tilknyttet Leeds United offisielle regional members club program (RMC)".
Kan vi i det minste være enige om dette nå?

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #340 på: November 08, 2010, 20:48:34 »
Sitat fra redegjørelsen:
"Dette fremgår av vedtektenes §2:
Foreningen er Leeds United`s offisielle supporterklubb i Skandinavia og er tilknyttet Leeds Uniteds offisielle regional members club program (RMC)."

Dette er en sannhet med klare modifikasjoner. Bortimot 90 % av Luscos` medlemsmasse er ikke "tilknyttet Leeds United offisielle regional members club program (RMC)".
Kan vi i det minste være enige om dette nå?

Jeg ser ikke noe problem i det. LUSCOS er en RMC-klubb og vi får igjen mye for de £ 500 vi betaler i året.

Ønskes det enda sterkere tilknytning til klubben blir man IMC. Guttene mine på 9 og 10 er medlemmer i LUSCOS og får et flott medlemskort med Leeds United MC logo på og er strålende fornøyd med det!
« Siste redigering: November 08, 2010, 20:51:17 av Rudi G. »

testo

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #341 på: November 08, 2010, 20:49:42 »
Jeg synes dette virker som et godt styre og støtter de også fullt ut i sakene som er nevnt.

Dere nevner noe som har skjedd med våre medlemmer i Leeds (I ettertid har det vist seg at ressurspersoner i LUSC har oppført seg særdeles ufint ovenfor noen av våre medlemmer.)
Kan det utdypes hva !!særdeles ufint!! betyr i denne sammenheng uten å nevne noe som evnt kan være støtende eller til skade for personer som var innvolvert i dette.
Har det vært slagsmål , Mobbing eller trakasering? eller er jeg helt på villspor? Er det gjort noe ifra styrets side anngående denne saken?
Hvis det er reist spørsmål til LUSC om denne saken og de bare ignorerer det, så bør det få følger for videre sammarbeid da dette tydlig kommer fra styrets folk i LUSC.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Svend Anders

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #342 på: November 08, 2010, 21:04:24 »
Sitat fra redegjørelsen:
"Dette fremgår av vedtektenes §2:
Foreningen er Leeds United`s offisielle supporterklubb i Skandinavia og er tilknyttet Leeds Uniteds offisielle regional members club program (RMC)."

Dette er en sannhet med klare modifikasjoner. Bortimot 90 % av Luscos` medlemsmasse er ikke "tilknyttet Leeds United offisielle regional members club program (RMC)".
Kan vi i det minste være enige om dette nå?

Alle som er medlem i LUSCOS er en del av vår 'branch', og nyter fordelene LUSCOS drar av å være RMC. Det 90% av medlemmene derimot IKKE er, er å være tilknyttet International Members Club, altså det INDIVIDUELLE medlemskapet.

SA

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #343 på: November 08, 2010, 21:05:39 »
Sitat fra redegjørelsen:
"Dette fremgår av vedtektenes §2:
Foreningen er Leeds United`s offisielle supporterklubb i Skandinavia og er tilknyttet Leeds Uniteds offisielle regional members club program (RMC)."

Dette er en sannhet med klare modifikasjoner. Bortimot 90 % av Luscos` medlemsmasse er ikke "tilknyttet Leeds United offisielle regional members club program (RMC)".
Kan vi i det minste være enige om dette nå?

Alle som er medlem i LUSCOS er en del av vår 'branch', og nyter fordelene LUSCOS drar av å være RMC. Det 90% av medlemmene derimot IKKE er, er å være tilknyttet International Members Club, altså det INDIVIDUELLE medlemskapet.
SA

Slik oppfatter jeg det også!

Woody

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #344 på: November 08, 2010, 21:08:33 »
Ingen grunn til bekymring, her er redegjørelsen lagt ut:

http://www.leedsunited.no/redegj%C3%B8relse-fra-styret/

SA

Takkar for grundig redegjørelse SA,trur nok var det var mange som trengte den.
Som Rudi G nevner så kan det vere fint å få ein avklaring på kvar vi står i saka vedr LUSC,men dette er eg sikker på at styret har topp prioritering på.
Ut  av redegjørelsen syns eg vi får bra betalt for dei 500£ vi betalar i året.Det står blant anna at vi får 1 event on the road betalt av klubben i året,gjeld dette eit event  i Norge eller for dei som reiser over??kan SA eller nokon andre seie noko om det?
LIFE IS LEEDS

veteranen

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #345 på: November 08, 2010, 21:20:04 »
Sitat fra redegjørelsen:
"Dette fremgår av vedtektenes §2:
Foreningen er Leeds United`s offisielle supporterklubb i Skandinavia og er tilknyttet Leeds Uniteds offisielle regional members club program (RMC)."

Dette er en sannhet med klare modifikasjoner. Bortimot 90 % av Luscos` medlemsmasse er ikke "tilknyttet Leeds United offisielle regional members club program (RMC)".
Kan vi i det minste være enige om dette nå?

Alle som er medlem i LUSCOS er en del av vår 'branch', og nyter fordelene LUSCOS drar av å være RMC. Det 90% av medlemmene derimot IKKE er, er å være tilknyttet International Members Club, altså det INDIVIDUELLE medlemskapet.

SA
Javel. Så alle Luscos medlemmer kunne stilt opp på arrangementet i Bergen sist sommer og sluppet inn - uavhengig om man var international member eller ei?

testo

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #346 på: November 08, 2010, 21:29:14 »
Sitat fra redegjørelsen:
"Dette fremgår av vedtektenes §2:
Foreningen er Leeds United`s offisielle supporterklubb i Skandinavia og er tilknyttet Leeds Uniteds offisielle regional members club program (RMC)."

Dette er en sannhet med klare modifikasjoner. Bortimot 90 % av Luscos` medlemsmasse er ikke "tilknyttet Leeds United offisielle regional members club program (RMC)".
Kan vi i det minste være enige om dette nå?

Alle som er medlem i LUSCOS er en del av vår 'branch', og nyter fordelene LUSCOS drar av å være RMC. Det 90% av medlemmene derimot IKKE er, er å være tilknyttet International Members Club, altså det INDIVIDUELLE medlemskapet.

SA
Javel. Så alle Luscos medlemmer kunne stilt opp på arrangementet i Bergen sist sommer og sluppet inn - uavhengig om man var international member eller ei?

Dette forklarte SA ganske greit synes jeg.

!!Vi følte oss ganske overkjørt av Leeds United i forbindelse med Bergensturen. Imidlertid gjorde vi hva vi kunne for å:

   1. Flytte Members Club arrangementet til tirsdag
   2. Gjøre møtet åpent for alle – ikke kreve IMC
   3. Fjerne inngangbeløpet

Styret skrev i en e-mail til Leeds United 21. juli:

I think very few supporters from Oslo will arrive Bergen on Monday. As you will learn, in the western part of Norway you will need ferries or it is a long way to drive. This means, probably, that only local supporters in Bergen City do have the opportunity to join your arrangement on Monday evening. I fear that the time for the arrangement  combined with the £35 payment, will reduce the number of supporters to join the arrangement. Maybe it is better to invite all your supporters, have a small entrance fee – and then promote the IMC during the meeting? The result could be far better………..

Som det fremgår var vi svært kritisk til både planlegging og gjennomføring av arrangementet i Bergen. Styret vil i neste møte med Leeds United klart formidle at On the Road eventet må være åpent for alle LUSCOS medlemmer!!
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #347 på: November 08, 2010, 21:30:25 »
Sitat fra redegjørelsen:
"Dette fremgår av vedtektenes §2:
Foreningen er Leeds United`s offisielle supporterklubb i Skandinavia og er tilknyttet Leeds Uniteds offisielle regional members club program (RMC)."

Dette er en sannhet med klare modifikasjoner. Bortimot 90 % av Luscos` medlemsmasse er ikke "tilknyttet Leeds United offisielle regional members club program (RMC)".
Kan vi i det minste være enige om dette nå?

Alle som er medlem i LUSCOS er en del av vår 'branch', og nyter fordelene LUSCOS drar av å være RMC. Det 90% av medlemmene derimot IKKE er, er å være tilknyttet International Members Club, altså det INDIVIDUELLE medlemskapet.

SA

Men det betyr med andre ord at LUSCOS' medlemmer er de eneste RMC-medlemmene som ikkje er individuelle medlemmer i RMC,som i klartekst betyr at de ikkje er RMC-medlem.Ikkje sant?
Det er jo det individuelle medlemskapet som gir individet fordeler som bl.a. å delta på On the Road event. I dagens redgjørelse står det:
"Styret vil i neste møte med Leeds United klart formidle at On the Road eventet må være åpent for alle LUSCOS medlemmer."
Det er vel neppe mer sannsynlig at Bates jekker seg ned i denne omgang enn forrige.

Hilsen
-en av "de håndfulle" som det så fint står i 1.setning av redgjørelsen.
-Medlem av Luscos
-Medlem av International Members Club
-Medlem av LUSC,Griffin Branch
-Tydeligvis ikkje Regional Member.

Mr. Leeds

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #348 på: November 08, 2010, 21:55:20 »
Litt dumt selvfølgelig, men det kan være greit å minne oss selv om at dette er frivillig ulønnet arbeid.  :)

Støttes! Og vi vanlige medlemmer bør vise respekt for alle de timene som styret legger ned i dette arbeidet.
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #349 på: November 08, 2010, 22:14:09 »
Sitat fra redegjørelsen:
"Dette fremgår av vedtektenes §2:
Foreningen er Leeds United`s offisielle supporterklubb i Skandinavia og er tilknyttet Leeds Uniteds offisielle regional members club program (RMC)."

Dette er en sannhet med klare modifikasjoner. Bortimot 90 % av Luscos` medlemsmasse er ikke "tilknyttet Leeds United offisielle regional members club program (RMC)".
Kan vi i det minste være enige om dette nå?

Alle som er medlem i LUSCOS er en del av vår 'branch', og nyter fordelene LUSCOS drar av å være RMC. Det 90% av medlemmene derimot IKKE er, er å være tilknyttet International Members Club, altså det INDIVIDUELLE medlemskapet.

SA

Men det betyr med andre ord at LUSCOS' medlemmer er de eneste RMC-medlemmene som ikkje er individuelle medlemmer i RMC,som i klartekst betyr at de ikkje er RMC-medlem.Ikkje sant?
Det er jo det individuelle medlemskapet som gir individet fordeler som bl.a. å delta på On the Road event. I dagens redgjørelse står det:
"Styret vil i neste møte med Leeds United klart formidle at On the Road eventet må være åpent for alle LUSCOS medlemmer."
Det er vel neppe mer sannsynlig at Bates jekker seg ned i denne omgang enn forrige.

Hilsen
-en av "de håndfulle" som det så fint står i 1.setning av redgjørelsen.
-Medlem av Luscos
-Medlem av International Members Club
-Medlem av LUSC,Griffin Branch
-Tydeligvis ikkje Regional Member.

Forstår ikke problemet. "Vi" som reiser over en del er stort sett IMC, vi er også, alle medlemene av LUSCOS, i den enestående posisjonen at vi også er medlem av en supporterklubb som er en RMC, dog har ikke de individuelle medlemene "alle" rettigheter, men betyr det så mye. At LUSCOS er RMC for den skarve sum av £ 500 i året gir oss, eller LUSCOS om du vil, tilgang de inderste gemakker på ER slik at vi kan få de intervjuene vi vil, bruke Leeds logoen som vi vil og også få tilgang til diverse arrangementer, jada, jeg vet at vi da må ha IMC men det har vel de fleste som reiser over, og hvis de ikke har det råder jeg de til å skaffe seg det, medlemskapet er spart inn i løpet av minutter når de trekker fra rabatten i Superstoren. Når jeg nå reiser over i desember ønsker jeg også å igjen ha tilgang til de indre gemakker på Peacock uten at det blir stilt spørsmål, det gjør jeg enkelt ved å kjøpe et medlemskap i WR til £ 4 :)

På meg virker det som om styret har forhandlet frem en usedvanlig god avtale for oss, vel og merke med Shaun Harvey, jeg tror ikke gamlingen her har full oversikt, og takk for det :)
« Siste redigering: November 08, 2010, 22:18:40 av Rudi G. »

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #350 på: November 08, 2010, 22:33:02 »
Sitat fra redegjørelsen:
"Dette fremgår av vedtektenes §2:
Foreningen er Leeds United`s offisielle supporterklubb i Skandinavia og er tilknyttet Leeds Uniteds offisielle regional members club program (RMC)."

Dette er en sannhet med klare modifikasjoner. Bortimot 90 % av Luscos` medlemsmasse er ikke "tilknyttet Leeds United offisielle regional members club program (RMC)".
Kan vi i det minste være enige om dette nå?

Alle som er medlem i LUSCOS er en del av vår 'branch', og nyter fordelene LUSCOS drar av å være RMC. Det 90% av medlemmene derimot IKKE er, er å være tilknyttet International Members Club, altså det INDIVIDUELLE medlemskapet.

SA

Men det betyr med andre ord at LUSCOS' medlemmer er de eneste RMC-medlemmene som ikkje er individuelle medlemmer i RMC,som i klartekst betyr at de ikkje er RMC-medlem.Ikkje sant?
Det er jo det individuelle medlemskapet som gir individet fordeler som bl.a. å delta på On the Road event. I dagens redgjørelse står det:
"Styret vil i neste møte med Leeds United klart formidle at On the Road eventet må være åpent for alle LUSCOS medlemmer."
Det er vel neppe mer sannsynlig at Bates jekker seg ned i denne omgang enn forrige.

Hilsen
-en av "de håndfulle" som det så fint står i 1.setning av redgjørelsen.
-Medlem av Luscos
-Medlem av International Members Club
-Medlem av LUSC,Griffin Branch
-Tydeligvis ikkje Regional Member.

Forstår ikke problemet. "Vi" som reiser over en del er stort sett IMC, vi er også, alle medlemene av LUSCOS, i den enestående posisjonen at vi også er medlem av en supporterklubb som er en RMC, dog har ikke de individuelle medlemene "alle" rettigheter, men betyr det så mye. At LUSCOS er RMC for den skarve sum av £ 500 i året gir oss, eller LUSCOS om du vil, tilgang de inderste gemakker på ER slik at vi kan få de intervjuene vi vil, bruke Leeds logoen som vi vil og også få tilgang til diverse arrangementer, jada, jeg vet at vi da må ha IMC men det har vel de fleste som reiser over, og hvis de ikke har det råder jeg de til å skaffe seg det, medlemskapet er spart inn i løpet av minutter når de trekker fra rabatten i Superstoren. Når jeg nå reiser over i desember ønsker jeg også å igjen ha tilgang til de indre gemakker på Peacock uten at det blir stilt spørsmål, det gjør jeg enkelt ved å kjøpe et medlemskap i WR til £ 4 :)

På meg virker det som om styret har forhandlet frem en usedvanlig god avtale for oss, vel og merke med Shaun Harvey, jeg tror ikke gamlingen her har full oversikt, og takk for det :)

Joda,vi to har tilgang til alt vi Rudi,gjennom våre uttallige medlemskap,og fulle kortholdere ;)

 Det som virker ganske urettferdig for min del er f.eks. følgende scenario: Kåre Krykke m kone og deres sønner på 8 og 12,samt deres døtre på 10 og 15 har i årevis vært medlem av Luscos. Når Leeds On the Road kommer til Oslo må Kåre m familie holde seg hjemme eller kjøpe 6 medlemskap i IMC.Dette blir dessverre for dyrt,og det er sjølsagt vanskelig for Kåre å forstå at Leeds On the Road eventer blir brukt av Luscos som en av fordelene ved RMC......


Rudi G.

  • Gjest
Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #351 på: November 08, 2010, 22:42:04 »
Ser til en viss grad den Bengt, men hva mener du at man kan forlange for kr 250 i året + kr 30 pr. familiemedlemskap. Og når/viss Leeds On the Road kommer til Norge igjen tror jeg nok det blir et litt annet og planlagt arrangement en det hastig arrangerte som var i Bergen :)

MOT!

Svend Anders

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #352 på: November 08, 2010, 22:53:20 »
Takkar for grundig redegjørelse SA,trur nok var det var mange som trengte den.

Det er for ordens skyld ikke jeg som har skrevet redegjørelsen, jeg har bare publisert den på vegne av styret. Det er styrets redegjørelse, ikke min.

SA

Svend Anders

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #353 på: November 08, 2010, 23:16:17 »
veteranen og jackbauer trekker frem On the Road-biten som "bevis" på at de ikke er RMC-medlemmer. Jeg mener det er en dramatisering som er noe overdrevet, og som mangler litt perspektiv: Det er flere og langt klarere fordeler for LUSCOS som RMC enn akkurat dette. Alle våre nær 4.000 medlemmer merker jo fordelene ved at vi får et bedre medlemsblad gjennom bedre tilgang og samarbeid med klubben. For oss som jobber på dugnad for supporterklubben er det også en kjempefordel å ha denne gode dialogen med klubben om man ser på alternativet.

Men tilbake til RMC og On the Road-eventet: Som styret skriver åpent og ærlig er dette et av punktene man må se nærmere på, og som man har gitt klar beskjed om hva man synes om. Jeg mener jo man heller bør kunne ta slike diskusjoner snarere enn å stå utenfor å ikke ha sjansen i det hele tatt, og da samtidig miste de andre fordelene.

Det vil nok for en god stund til være noen utfordrende enkeltsaker all den tid LUSCOS er litt i særstilling som Leeds-branch: Vi har svært mange medlemmer, vi har et medlemsblad som hovedprodukt i medlemskapet og behovet for individuelt medlemskap i Members Club vil stort sett kun være aktuelt for en brøkdel av medlemmene, og derigjen blir det en spesielt høy pris å betale når "On the Road" plutselig dukker opp i nabolaget og krever medlemskapet ditt. Denne utfordringen er vi vel nærmest alene om å ha som branch.

Langt mer aktuelt og interessant fremover nå blir det jo å se hva LUSC til slutt ender opp med å si til LUSCOS - om de sier noe i det hele tatt. Jeg sliter fortsatt med å se hva de har å tape på å fortsette å ha oss som branch, de mister vel i det hele tatt godt over 50% av alle sine medlemmer med LUSCOS ute og står igjen med et par tusen. At de angivelig kaster oss uten uten å engang informere oss om det er en annen side av saken. En tredje er  om de i det hele tatt har anledning til å gjøre det ut i fra vedtekter, etc.

En siste ting jeg drar et hjertesukk over er at styret (og forsåvidt engasjerte medlemmer) må ha dette som fokus og arbeidsoppgave, snarere enn å dyrke supporterklubbens tilbud videre.

SA,
som sier god natt for denne gang

Jon R

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #354 på: November 09, 2010, 00:13:25 »
Takkar for grundig redegjørelse SA,trur nok var det var mange som trengte den.

Det er for ordens skyld ikke jeg som har skrevet redegjørelsen, jeg har bare publisert den på vegne av styret. Det er styrets redegjørelse, ikke min.

SA

Ført i pennen av Tor Dalen hvis jeg ikke tar helt feil.   :)

Synes dette var en god og grundig redegjørelse. Kan bare bekrefte at styrets redegjørelse av selve RMC prosessen i all hovedsak er sammenfallende med mine egne inntrykk, sett fra min posisjon i RMC komiteen. Synes det kommer godt frem hvilke dillemma LUSCOS stod overfor i 2008-2009 og at løsningen som ble vedtatt på årsmøtet i 2009 var svært viktig for å beholde et samlet LUSCOS.

Når det gjelder den siste tidens uklarheter rundt RMC har jeg fått forsterket mitt inntrykk av at det er Bates igjen som har klart å så spirer til splid i LUSCOS leiren. Han virker slett ikke tilfreds med den fremforhandlede løsningen, antagelig fordi den ikke genererer på langt nær så mange betalende International members som han hadde sett for seg. Jeg tolker derfor summen av hans utsagn om LUSCOS den senere tid som at han utfordrer oss på sin særegne måte. Siste ord er ikke sagt og jeg værer trøbbel når styret igjen tar opp Leeds on the road spørsmålet med klubben. Selv tar jeg det slett ikke for gitt at vi får opprettholde fordelene som vår RMC tilnytning pr idag gir oss, dersom ikke andelen International members i LUSCOS øker signifikant i fremtiden. Venter i spenning....

Når det gjelder splittelsen  LUSC/ LUSCOS anser jeg dessverre også dette langt på vei som Bates verk. LUSC har gjennom sin opptreden overfor LUSCOS gått rett på limpinnen og serverer den lekreste lissepasning rett i beina på sin argeste fiende. Ved å "ekskludere" LUSCOS har de isolert seg selv i enda større grad og med det svekket sin egen posisjon ytterligere. Jeg synes det er bra at styret i denne situasjonen forholder seg forretningsmessig og formelt korrekt, som motvekt til LUSC klønete opptreden. Inntil vi mottar en formell redegjørelse fra LUSC, synes jeg det er vanskelig å opprettholde sympati for situasjonen de har havnet i.

Styret har litt overraskende valgt å kommentere antydningene om personlige fordeler ved en RMC tilknytning. Jeg har vært mye uenig med herrene Dalen & Roaldsvig i sak, men har lyst til å legge til at mitt klare inntrykk fra ulike møter med dem og andre folk i styret, er at dette er svært solide folk og ildsjeler med et genuint ønske om LUSCOS medlemmenes beste. Ikke minst har jeg erfart at de i bunn og grunn er like lite begeistret for Ken Bates og hans opptreden, som jeg selv er.



Jon R.

ØBS

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #355 på: November 09, 2010, 01:11:32 »
Enig med du her Jon, og Rudi med flere.

Jeg synes det er smått utrolig og ikke minst smålig at styrets innsats blir mistenkeliggjort som motiver til egen vinning.  Dette har riktig nok bare vært et enkelttilfelle og håper ikke flere går rundt og gjør seg slike tanker.

I dag er det omkring 15-17 personer (om jeg har regnet riktig) som driver LUSCOS på frivillig basis for at medlemmene skal ha et tilbud lokalt til å følge LUFC.  Styret, TPN redaksjonen og driften av nettsidene vi er på akkurat nå.  Om enda 15-17 stykker hadde bidratt ville vi hatt et enda bedre produkt samt at eksisterende arbeidsmengde hadde blitt fordelt på flere.  Av en medlemsmasse på nesten 4000 burde vel ikke det være så vanskelig å få til, men dessverre er det ikke så mange som gidder dette.

Videre synes jeg der er svin på skogen i begge de to leire vi skulle hatt samarbeid med.  At LUSC ikke evner å opprettholde en dialog på et modent plan er bare skuffende og trist, men vi får bare forholde oss til det.  At LU har oversolgt seg selv i forhold til RMC og oss virker bare uproft, skuffende og useriøst av en såpass stor organisasjon vi helst skulle sett ose av profesjonalitet og stolthet, og som tok sine kunder på dypeste alvor.  Dette mener jeg er Bates sitt kjerneproblem som bare bekreftet dette overfor oss i sin flåsete uttalelse i sommer.

Jeg synes det ligger fakta til grunn for følgende påstander:

-LUSCOS er viktig
-Styret og øvrige involverte gjør en kjempejobb og leverer et meget bra produkt

Det er LUSCOS som organ og samlingspunkt som er klubbens primære funksjon.
LUSCOS-hilsen
ØBS

Kato

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #356 på: November 09, 2010, 09:30:06 »
Det er enkelt å sitte rundt om i vårt langstrakte land og kritisere.

Vil bare gi honnør til alle de som står på som redaktør, styret og andre verv.

Vi sloss for samme sak, men er ofte uenig i verktøyene som trengs for å nå dit.

Men en dag skal vi tilbake til det forjettede land.

Og helt sikkert: Jo tyngre nedturen ble, jo bedre vil oppturen smake.
 

Promotion 2010

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #357 på: November 09, 2010, 13:17:56 »
Når det gjelder splittelsen  LUSC/ LUSCOS anser jeg dessverre også dette langt på vei som Bates verk. LUSC har gjennom sin opptreden overfor LUSCOS gått rett på limpinnen og serverer den lekreste lissepasning rett i beina på sin argeste fiende.

Så styreformannen i Leeds United er vår argeste fiende?

Lever du fortsatt i den villfarelsen at han stapper alle pengene i egen lomme?

 ::)

Hvis man ser Leeds United som en merkevare. Er det ikke da naturlig at man verner om inntekter på merkevaren? Nå har LUSCOS fått en særavtale for å få fortsette på vårt vis. Da mistenkes Bates for å slå beina under på oss så fort som mulig. Hadde andre her på forumet uttalt det så hadde begrepet "paranoid" ikke vært så langt unna, men ikke enda...  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

bwirum

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #358 på: November 09, 2010, 14:19:25 »
Når det gjelder splittelsen  LUSC/ LUSCOS anser jeg dessverre også dette langt på vei som Bates verk. LUSC har gjennom sin opptreden overfor LUSCOS gått rett på limpinnen og serverer den lekreste lissepasning rett i beina på sin argeste fiende.

Så styreformannen i Leeds United er vår argeste fiende?

Lever du fortsatt i den villfarelsen at han stapper alle pengene i egen lomme?

 ::)

Hvis man ser Leeds United som en merkevare. Er det ikke da naturlig at man verner om inntekter på merkevaren? Nå har LUSCOS fått en særavtale for å få fortsette på vårt vis. Da mistenkes Bates for å slå beina under på oss så fort som mulig. Hadde andre her på forumet uttalt det så hadde begrepet "paranoid" ikke vært så langt unna, men ikke enda...  ;)
Jeg synes ikke du skal tillegge Jon meninger han helt tydelig ikke har ytret. Ken Bates er nok LUSC sin verste fiende, ikke LUSCOS, i den passasjen Jon fremla her.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Promotion 2010

Sv: Uoffisiell meningsmåling: LUSC / MEMBERS
« Svar #359 på: November 09, 2010, 14:27:43 »
Når det gjelder splittelsen  LUSC/ LUSCOS anser jeg dessverre også dette langt på vei som Bates verk. LUSC har gjennom sin opptreden overfor LUSCOS gått rett på limpinnen og serverer den lekreste lissepasning rett i beina på sin argeste fiende.

Så styreformannen i Leeds United er vår argeste fiende?

Lever du fortsatt i den villfarelsen at han stapper alle pengene i egen lomme?

 ::)

Hvis man ser Leeds United som en merkevare. Er det ikke da naturlig at man verner om inntekter på merkevaren? Nå har LUSCOS fått en særavtale for å få fortsette på vårt vis. Da mistenkes Bates for å slå beina under på oss så fort som mulig. Hadde andre her på forumet uttalt det så hadde begrepet "paranoid" ikke vært så langt unna, men ikke enda...  ;)
Jeg synes ikke du skal tillegge Jon meninger han helt tydelig ikke har ytret. Ken Bates er nok LUSC sin verste fiende, ikke LUSCOS, i den passasjen Jon fremla her.

I min iver....og alt det der!  :-[

Sorry Jon! Sorry bwirrum!

Kanskje det er jeg selv som maler f.... på veggen!  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973