EX-Spiller: Fabian Delph

Started by Ferre, August 12, 2008, 23:31:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom S

COME ON LEEDS !!

Rudi G.

Quote from: Budda on August 03, 2009, 20:55:32
Quote from: jackbauer68 on August 03, 2009, 20:26:35
Quote from: Rudi G. on August 03, 2009, 20:01:41
Klubbene er enige men håpet mitt nå er at Delph nekter!

yeah sure 8)
sikkert ikkje lyst å tjene penger den gutten der ???

Er vel ikke bare penger. Spill i Premier League er vel litt mer spennende enn League One  :)

Delph er 19 år. Ved å nekte overgang viser han klubbfølelse. Belønningen vil bli forbedret kontrakt, kult status og PL spill med Leeds når han er 21 som kaptein!

Tony Currie

Vil tro at Delph ikke er blitt solgt som slave. Hjemmeside-nyheten tyder på at alle parter har brukt litt tid på dette, så dette er en done deal. De personlige betingelsene strander nok ikke handelen på, hehe.

Veldig, veldig trist at enda et eget produkt reiser fra oss, men det lå jo i kortene. :'(

Av de klubbene som har vært linket burde Villa være det beste stedet for Delph. City ville vært et helvete for han, med en drøss egoistiske rike stjerner rundt seg og ikke sjans i havet for regulær plass på førstelaget.

Tipper han får et 2-sifret antall ligakamper med Villa, de har vel knapt handlet denne sommeren og Barry er borte.

rober

Litt off-topic:

Hva er skjedd med leedsunited.no, siden har vært nede et par dager???

jarle

Fra the Guardian....
Aston Villa sign Fabian Delph from Leeds United

• Fee believed to be around £6m
• Villa fight off competition from Tottenham and Man City

Jeg skal ikke si hva jeg mener... :-X

flynn

Trist og leit ja, men som forventet. Jeg sa i januar at vi aldri i livet ville få over £4m for Delph, har vi fått bortimot det dobbelte så er det i alle fall ikke snakk om billigsalg! Spilleren har én sesong som seniorspiller, i L1.

Dessuten finner jeg trøst i at det er Villa, og ikke Man.City eller Tottenham denne gang.

flynn

Papi

Triste greier dette, for Leeds, og fans rundt om kring.
For Delph sin del er dette ein fantastisk mulighet for å få spille for eit av englands beste lag, så enda så det "stikker" i eit Leeds hjerte, ønsker eg han lykke til i Villa, og no hard feelings.

Måtte han oppnå stor suksess, som igjen vil komme Leeds tilgode i framtiden i forbindelse med tilleggsklausuler + videresalg.

Lykke til Fab.

Føler meg sikker på at Leeds snart får fram eit nytt stortalent.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Promotion 2010

Quote from: Jon R on August 03, 2009, 17:57:41
Lite gunstig (understatement)  å selge nå, bare 5 dager før ligastart. På den annen side har dette ligget i kortene en stund. Regner derfor med at Grayson allerede har aktuelle erstatteres nävn klar på blokka.

Forferdelig synd dette. Hadde virkelig gledet meg til å følge Delphs utvikling i Leeds trøya denne sesongen. Jeg forbanner situasjonen vi er oppe i og gremmes over at nok et supertalent forsvinner ut døra på ER før vi har fått muligheten til å bli skikkelig kjent med han.  :-[

Jeg er overhodet ikke bekymret for dette tapet av Delph. Dette vil minske presset på å sende Beckford på dør. Han er viktigere pr d.d. for at vi skal gå opp. Vi har en Killa i bakgrunnen som ikke har spilt denne sommeren. Vi kommer til å handle inn en spiller som gjennom hele sesongen kan være svært så viktig for opprykksplanene. Jeg fryktet også at Delph ville bli den store kasteballen i divisjonen...mye nedsparkninger og skader.

Nå kan vi bygge enda mer for fremtiden med en sunn base: Eiere av eget treningsfelt og en bred og god stall. Akademiet produserer talenter på løpende bånd. Se på White og flere av unggutta som i fjor slo igjennom på reservelaget!

Denne linken spekulerer med £ 8 millioner og av dette går ca £ 660.000 til Bradford C som overlot ham til Leeds i 2001.

http://www.thetelegraphandargus.co.uk/sport/4526868.City_set_for___660_000_windfall_over_Delph_move/?ref=rss
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

£ 8 millioner for en 19 åring fra League One!

Er dette en rekord for denne divisjonen!

:)
Min første Leeds-kamp:

SirOlsen

Vel, jeg er mere skeptisk på å sende avgårde Delph enn Beckford.
Becks ble jeg veldig skeptisk på etter sirkuset som ledet til at han ble satt på transferlista. Jeg ble rett og slett i tvil om han har litt for mye primadonna og furtenykker i seg til å gidde å levere kommende sesong.
Jeg håper jo selvsagt han vil, og for hans del er det jo en uvurderlig investering å gi alt han har. Men spørsmålet er om han er moden nok i huet til å skjønne dette med tanke på dramaet vi hadde med lønnskravet hans.

Delph derimot ... ja.. spiller ingen rolle hva jeg mener, for han drar jo allikevel nå..
-SirOlsen-

Tony Currie

Er overgangssummen (£ 8 mill) bekreftet?

Hele handelen kan kanskje være verdt £ 8 mill om Fab slår til i Villa, men jeg tviler på om vi får hele den summen her og nå.

raggen

tviler også på 8 mill med ei gang men uansett en kjempedeal med tanke på ligaen vi er i og spilleren har ikke spilt mere enn 1 sesong på 1  laget
Forever Leeds United!!!!!!!!

TK20

For dere som tviler:

I nedgangstider er alt fra £ 6.000.000 og oppover helt vanvittig mye for en egenoppfostret spiller som "ingen" hadde hørt om senest for ett år siden. Det er kjipt at vi mister ham, men se på det på denne måten: det er fantastisk at vår primære inntektskilde fortsatt er vårt eget ungdomsakademi.

Vi har fortsatt en knallgodt komponert midtbane, med Killa og Howson sentralt (samme som den fantastiske andre halvdelen av fjorårssesongen). Vi klarer oss uansett, men vi må nok ha en backup for Killa og Howson.

Nå er det din tur Bates, spend the money wisely!

Hva gjelder Delph: lykke til. Du valgte riktig.

MacMurder

Kjempedeal for hvem???? Er det noen det vil vise seg å være en kjempedeal for så er det Villa! Vi mister vår suverent beste midtbanespiller og er tilnærmet sjanseløse på å finne en erstatter med samme kvaliteter. Vi har solgt arvesølvet før fordi vi var tvunget til det, men det var vi ikke denne gangen ifølge den gamle geitebukken. White blir neste mann, mark my words. Hva skal vi egentlig med akademiet, jeg bare spør?

Tar med et sitat fra geitebukken:

United chairman Ken Bates said he took great pleasure in seeing an end to the January transfer window speculation surrounding highly-rated midfielder Fabian Delph.

The transfer window closed on Monday evening, and despite increased speculation surrounding the youngster, there were no suggestions that the club would be willing to part company with the coveted midfielder.

"I had a certain pleasure when the transfer window closed," Ken Bates told Yorkshire Radio.

"I don't know what the Mirror will write about now seeing as they've been at it all month.

"Sky were banging on about Leeds fans expecting a tremendous price as well. Nothing happened so now it's suggested 'at least until the summer'.

"The last time I looked at his contract he is with us until 2012 - why should he go anywhere this summer? Or the summers after that?

"I had a chat with him after Peterborough game. He's at home at Leeds, we want to look after him, and we will look after him and support him.

"He is happy at Leeds and he has an agent who is more interested in looking after him than he is making a fast buck.

"I'd said if the fans supports us and if we didn't have to sell him we wouldn't, and we haven't. The fans are backing us to the hilt, and I hope they are reassured by that.

Ken Bates

TK20

Quote from: MacMurder on August 03, 2009, 23:05:08
Hva skal vi egentlig med akademiet, jeg bare spør?

Ja, er det noen som har lyst til å forklare dette?

raggen

Quote from: JohnnyDouglas on August 03, 2009, 23:06:27
Hva skal vi egentlig med akademiet, jeg bare spør?

Ja, er det noen som har lyst til å forklare dette?

hva gjorde vi når vi var i PL?? jo vi kjøpte også spillere i lavere divisjoner slik som vi er nå og tipper supportere i diverse klubber vi har kjøpt spillere fra har revet seg i barten og forbannet seg.
Men slik situasjonene er nå så er det arbeidet akademiet legger ned veldig viktig for oss. det har vært,er og KOMMER til og bli viktig. i den posisjonen vi er i nå så bygger vi oss sakte men sikkert opp både spillermessig og økonomisk med og selge våre stjerner som har gått gradene men slik vil det alltid være uansett hvor kjipt det er. JEG ville også beholdt delph men håper og tror det kommer inn noen lure kjøp fra grayson nå (hvis Bates tillater det da)

VI må se lyst på dette selv i de mørkeste stunder 8)
Forever Leeds United!!!!!!!!

Ferre

Synd, meget synd! Bra for Delph at det ikke ble Man City på han, tror Villa er den rette klubben for han å utvikle seg videre i.

Uansett, nå forventer jeg en SOLID erstatter for Delph før vinduet stenger. Det er på tide å bruke litt penger i sommer...

testo

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

Svend Anders

Jeg ser norske Villa-fans jevnt over nevner mulig lån som en del av handlen. Isaiah Osbourne ut sesongen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Isaiah_Osbourne

Aner ikke om det stemmer, og enda mindre hva han står for. Utlånt til Forest i våres, 22 år og etter det jeg forstår "holding midfielder".

Finner han på Wikipedia, men, merkverdig nok, ikke på Villa sin spillertropp-liste denne kvelden. (eller ser jeg bare dårlig?).

Uansett: kan jo være at utlånsdøra til Villa er åpnet nå, også for andre enn denne karen. Jeg synes det hadde vært mest spennende med en ung venstrekant for å variere på Robbo, men vet ikke om Villa har noen aktuelle i så måte.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Promotion 2010

Prisen:

Aston Villa have fended off late interest from Manchester City and Tottenham Hotspur to agree the signing of Fabian Delph from Leeds United for a fee that could rise to £8m.

The 19-year-old midfielder, who is regarded as one of English football's most promising talents, will travel to the Midlands tomorrow to discuss personal terms and undergo a medical before signing a four-year contract after Villa agreed an initial down payment of £6m with add-ons to follow.
Min første Leeds-kamp:

Læshy

Vg på saken: http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=556165

VG Nett) Leeds har akseptert et bud fra Aston Villa på unggutten Fabian Delph (19).
VG Nett følger

* Premier League / RSS

Lag din egen RSS
Les også:

* Real Madrid vil betale 300 mill. for Alonso
    * - Tottenham gode nok for «topp fire»
    * - Alle de store har dratt fra Arsenal
    * Moyes til angrep på City
    * Carew-sjef vil ha fem nye spillere

Det betyr trolig at den engelske U21-landslagsspilleren blir lagkamerat med John Carew så fort han blir enig med Aston Villa om sine personlige betingelser.

- Leeds United kan bekrefte at vi har kommet til enighet med Aston Villa om en overgangssum for Fabian Delph, skriver Leeds på sin hjemmeside.

Leeds er såpass fornøyd med Villas «ærefulle tilnærming» til kjøpet av Delph, at klubben har stått imot henvendelser fra andre Premier League-klubber. Manchester City, Tottenham og Everton skal være blant klubbene som har ønsket å signere Delph.

- Ettersom vi hadde gitt Villa klarsignal til å signere spillere, hadde vi ingen intensjoner om å gå tilbake på det, melder Leeds.

VG Nett-leser: - Herlig at han ikke går til City. Får sikkert rikelig med spilletid i Villa, og ser for meg ut som det er den rette vei å gå for han. DISKUTÉR SAKEN HER!

Fabian Delph har spilt 53 A-lagskamper for Leeds United. Han har representert England både på U19- og U21-nivå.

Også Aston Villa bekrefter på sin hjemmeside at klubben nå er i samtaler med Delph.

John Carews klubb har signert to andre spillere denne sommeren. Vingen Stewart Downing kommer fra Middlesbrough, mens Courtney Cameron melder overgang fra Northampton.
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Erik_

Ja ja. Var vel bare et tidsspørsmål før det ville skje. For Delphs del er det nok bra at det blir Villa, men for Leeds' del håper jeg det ikke er snakk om småpenger for dette stortalentet. Noe det heldigvis ikke ser ut til å være.

Pettersen97

Quote from: Promotion 2010 on August 03, 2009, 23:50:56
Prisen:

Aston Villa have fended off late interest from Manchester City and Tottenham Hotspur to agree the signing of Fabian Delph from Leeds United for a fee that could rise to £8m.

The 19-year-old midfielder, who is regarded as one of English football's most promising talents, will travel to the Midlands tomorrow to discuss personal terms and undergo a medical before signing a four-year contract after Villa agreed an initial down payment of £6m with add-ons to follow.

Initial down payment: betyr det at Leeds ikke får de 6 mill direkte?? Betyr det at 6mill blir betalt i en tidsperiode som feks. 12mnd??
The Mighty Whites

Læshy

Quote from: Svend Anders on August 03, 2009, 23:50:35
Jeg ser norske Villa-fans jevnt over nevner mulig lån som en del av handlen. Isaiah Osbourne ut sesongen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Isaiah_Osbourne

Aner ikke om det stemmer, og enda mindre hva han står for. Utlånt til Forest i våres, 22 år og etter det jeg forstår "holding midfielder".

Finner han på Wikipedia, men, merkverdig nok, ikke på Villa sin spillertropp-liste denne kvelden. (eller ser jeg bare dårlig?).

SA

Han ble hvertfall regnet som et relativt stort talent som spiller anker/defensiv midtbane mener jeg å huske. Ikke en jeg mener kan sees på som å fylle Delph sin rolle, men er kanskje greit å ha i bakhånd for Killa og Howson..
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Tony Currie

Kjempedeal for hvem???? Er det noen det vil vise seg å være en kjempedeal for så er det Villa! Vi mister vår suverent beste midtbanespiller og er tilnærmet sjanseløse på å finne en erstatter med samme kvaliteter. Vi har solgt arvesølvet før fordi vi var tvunget til det, men det var vi ikke denne gangen ifølge den gamle geitebukken. White blir neste mann, mark my words. Hva skal vi egentlig med akademiet, jeg bare spør?

Tar med et sitat fra geitebukken:

United chairman Ken Bates said he took great pleasure in seeing an end to the January transfer window speculation surrounding highly-rated midfielder Fabian Delph.

The transfer window closed on Monday evening, and despite increased speculation surrounding the youngster, there were no suggestions that the club would be willing to part company with the coveted midfielder.

"I had a certain pleasure when the transfer window closed," Ken Bates told Yorkshire Radio.

"I don't know what the Mirror will write about now seeing as they've been at it all month.

"Sky were banging on about Leeds fans expecting a tremendous price as well. Nothing happened so now it's suggested 'at least until the summer'.

"The last time I looked at his contract he is with us until 2012 - why should he go anywhere this summer? Or the summers after that?

"I had a chat with him after Peterborough game. He's at home at Leeds, we want to look after him, and we will look after him and support him.

"He is happy at Leeds and he has an agent who is more interested in looking after him than he is making a fast buck.

"I'd said if the fans supports us and if we didn't have to sell him we wouldn't, and we haven't. The fans are backing us to the hilt, and I hope they are reassured by that.

Ken Bates

Jeg hørte en gang en fin definisjon på begrepet "gubbe". En gubbe er en mann som har tenkt alle tankene han har tenkt at han skulle tenke her i livet.

Slike gubber kan ikke forandre mening. Ken Bates er ikke en slik gubbe. Man må da for faen vurdere enkelte saker og ting når det skjer, og ikke stå ved noe man uttalte for 1/2 år siden? Summen i januar-vinduet ville max £ 3 mill for delp, antagelig £ 2 mill.Fotball er dessverre business og business er ofte et spill. Det kan godt være at siklingen til Man City har "fremhjulpet" denne avtalen og gjort den enda et hakk bedre - for Leeds. For Villa kan også kjøpet vise seg å være "gull verdt", ja jeg tror faktisk at Delph har en lys fremtid og han blir mer verdt.

Taper Leeds sportslig på det? Antagelig. Men ikke sikkert. Rykker vi opp uten Delp, og jeg ser ingen grunn til at han skal være avgjørende for det. Da vil jeg si at dette salget kan vi leve med. Det er definitivt mye penger, men det virker som en riktig sum. Og, vi får en slik sum nå også delvis fordi vi IKKE må selge, som vi måtte gjøre før.

Johnny Douglas har nærmest svart på ditt spørsmål: "Hva skal vi egentlig med akademiet?"

Men om det skulle være litt uklart, så er det følgende: Man vil aldri tape på å ha et bra eller fro den saks skyld - "best i landet academy"! Hadde vi ikke hatt det, hadde vi vel ikke hatt Delph å selge?

Hvis man tenker littegrann fremover: Vil vi selge neste prospekt om vi er i CCC (eller PL)? Kanskje, hvis silly money fortsatt eksisterer, så kan alle selges. Men minst like sannsynlig er at Leeds i CCC stiller med ambisjoner om opprykk til PL, høyere lønninger over hele linja og gode spillere faktisk tør å gå til Leeds i stedet for Hull og Burnley (Ok, de rykker ned i år begge to, det vedder jeg på).  Et spiller på Delph-nivå ville kanskje ikke blitt solgt da, et opprykk til PL er verdt enda mer enn et opprykk til CCC.

Sagt enkelt: Man kan ikke tape på et godt ungdomsacademy! .....and that's a fact!

(Om jeg leser det JD har skrevet med synlig blekk, stemmer det sånn noenlunde)

Bites Yer Legs

Blir trist å se fyren i Villa-drakt  :(
KEEP FIGHTING!!

Evig Pint

:( Aldri morsomt å miste vår kanskje beste spiller, et egenoppfostret stortalent. Men forventet egentlig dette.....

Fy f**n vi må opp igjen slik at vi slipper dette på en lang lang stund.

Lykke til i Villa Delph, du blir stor. Håper vi får se deg i hvitt igjen!
Marching on together

flynn

Quote from: Pettersen97 on August 04, 2009, 00:16:44
Quote from: Promotion 2010 on August 03, 2009, 23:50:56
Prisen:

Initial down payment: betyr det at Leeds ikke får de 6 mill direkte?? Betyr det at 6mill blir betalt i en tidsperiode som feks. 12mnd??

Det betyr vel bare at prisen nå er £6m, mens det er avtalt klausuler om tillegg på inntil £2m til. Dette avhenger sannsynligvis av antall kamper i Villa / England eller noe i den stil. Kan også avhenge av om Villa kvalifiserer seg til CL.
Hvorvidt Leeds får de £6m med en gang, eller etter en nedbetalingsplan vet vi vel strengt tatt ikke. Det spiller da heller trolig ikke så stor rolle, all den tid det er positiv cashflow i selskapet, og sålenge det ikke er noen fare for at Villa går konk.

flynn

lufc86

Meget trist å miste Delph no føre sesongen, men det var vel som forventa. Hadde nokon sagt at vi får opp mot seks, sju eller åtte millionar pund for Delph rett etter playoffkampen mot Millwall, hadde eg vore meget nøgd.
Det er alltid trist å sjå talent etter talent forsvinne ut or portane på Elland Road, spesielt trist er det med Fabian Delph, fordi eg personleg trur han blir ein av dei store midtbanespelarane både for klubb og landslag i det neste tiår. Han har potensiaet til å verta den nye S. Gerrard, tør eg påstå.

Eg vil sei som JonR nemnte nå saken vart kjent; Eg forbanna perioden me er inne i! åtte? mill pund for ein tenåring i League one er uansett ein god pris, og no får me betalt for at vi har England sitt beste acadamy! Eit acadamy me vil få mykje meir glede av i åra framover, vil eg tru.

Med transfermidlane frå Delph sit me no i førarsete i League one, både økonomisk og med tanke på å signere nye spelarar. Leeds har moglegheita til å hente solide forsterkingar, noko eg håpar dei kjem til å gjere dei neste vekene. Personleg vil eg ha inn ein solid midtbanemann og kanskje Billy Sharp frå S.U, frå divisjonen over. (Er framleis ikkje heilt trygg om Beckford blir verande i klubben). Eg håpar òg at Leeds har lagt inn framtidige klausular i overgangen til Aston Villa. For ein ting er sikkert; Neste gong Delph blir videresolgt vil det verta langt, langt meir enn åtte millionar pund.

Elles er det eit "must" å få kjøpt attende både Elland Road og Thorp Arch. Sistnemnde har vi vel no råd til å få kjøpt i næraste framtid, medan E.R er eg meir usikker på.

Ein siste helsing til Delph; Takk for alt og lukke til i Aston Villa, som var det beste alternativet av klubbar. No må du gjera jobben du er komen for å gjera mot MUFC; LFC; CFC og Tottenham ikkje minst.

...Delph vil etter all sannsynlegheit ta Premier League med storm. Nokon som har sett klippa frå kampen mot Newcastle? Delph var stor på midten, og spesielt morosamt var det å sjå taklinga på Gutirez og då han fint sprang frå A. Smith, med ball!!
@m_sortland på twitter