Kan vi endelig slutte med meningsløs diskusjon om Beckford?

Started by peacock, March 11, 2009, 00:36:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

torivar

Han er så viktig for oss at slike latterlige utvisninger ikke på noen måte kan aksepteres.  Vi har alle sett hvordan vi klarer oss uten han.  Gutten er betalt for gjøre mål hos oss. Det gjør han, og er utvilsomt vårt største asset. Likevel står jeg for det jeg sa. Idiot.

Promotion 2010

Quote from: Duncan McKenzie on March 14, 2009, 18:18:26
Han er så viktig for oss at slike latterlige utvisninger ikke på noen måte kan aksepteres.  Vi har alle sett hvordan vi klarer oss uten han.  Gutten er betalt for gjøre mål hos oss. Det gjør han, og er utvilsomt vårt største asset. Likevel står jeg for det jeg sa. Idiot.

Jeg sa jo:

Beckford skårer ALDRI på bortebane, sist var i 1-2 tapet borte mot Northampton den 25.november.

Vi taper for mye poeng på bortebane, kanskje det er bra med en tent og hodesterk Dickinson på topp borte mot Crewe. Skal se at det er det som skal til for å snu borteformen vår!!!

8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

J-R

Jeg skåler hvertfall for Becks og leeds i kveld.. Og for alle dere andre også for den del... SKÃ...L! MOT!

jarle

Greit å se hva han har gjort før han kalles idiot eller?

Kanskje det er dommeren som er idiot???

Vi har hatt mange morsomme utvisninger i løpet av årene...

Norman Hunters som likte å leke Ali er vel OK
Danny Mills løse sentring som treffer ryggen på en Arsenal spiller er i andre enden...

Erik_

Quote from: Duncan McKenzie on March 14, 2009, 18:18:26
Sterke ord du bruker her. Det enkle er til tider ofte det beste og alt det der. Synd det ikke går an å bestemme hvordan en bestemt dommer skal oppføre seg, for å ikke nevne linjedommer.

fjellhaugen

før jeg skriver det jeg vil her må jeg si at jeg er på den siden som synes beckford er en "gud" og absolutt ikke skal kritiseres.

etter å ha oppdatert meg på sist kvelds innlegg og sett 2. omgang av kampen i går, må jeg vel påstå at det er et par stykker her inne som tok litt hardt i, med tanke på sine karakteristikker av becks i går skylder han en liten unnskyldning.
tror det var enriqe som skrev i en tråd; man skal vel ikke straffes for å være på hugget og ønske å score mål.... enig med deg der.
dette er slik becks ligger og snuser og det er lett å bli oppgitt når han ser han er på linje og stikker, hvorpå han blir avblåst av en dommer som ikke henger med.

nei, lenge leve becks  :)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

upwego

Synes Becks bare blir viktigere og viktigere for oss! Heldigvis bare en kamps karantene, og Crewe bør vi fikse uansett. -Og ellers bør vi fokusere alt positivt nå i sluttspurten - support the lads, kjære Leeds-venner! :)))
Leeds - at least until this world stops spinning 'round

Erik_

Quote from: fjellhaugen on March 15, 2009, 07:35:09
tror det var enriqe som skrev i en tråd; man skal vel ikke straffes for å være på hugget og ønske å score mål.... enig med deg der.
Det er sikkert Espen sitt innlegg du sikter til her. :)

fjellhaugen

oki, enriqe. beklager så meget at jeg bomma på inlegga ;)

men point taken håper jeg. mener becks skal få lov å være så på hugget som han er.. det er det som gjør han så god som han er.
uten å trekke for mange paraleller så var det vel en viss toppspiss fra bærum som var usynlig store deler av kampen i går, utenom noen sinnsyke sjangser. og han kunne vel også fort fått det røde på slutten og det hadde vært en annen dommer på banen
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

R - R

Quote from: Sheridan on March 14, 2009, 18:04:37
Quote from: Duncan McKenzie on March 14, 2009, 17:54:19
Kort og godt ein idiot. Dyktig fotballspiller, men idiot

Driter jeg en lang marsj i så lenge han putter mål i bøtter og spann og sikrer Leeds United poeng!

Jaja....så var det dumt - men sånt skjer in the heath of the moment!  8)

Becks er uvurderlig for klubben - punktum. Gitt at det er eit faktum, så kostar han oss også mange poeng med dumskapen sin. Leeds med og utan Becks er to ulike lag.

Slutt å forsvar idiotoppførselen hans. Oppmuntre det gode spelet hans, men det må likevel kunne vere lov å kritisere openbare manglar i spelet/oppførselen hans.
- Rune

Promotion 2010

BRENDAN ORMSBY: Becks will become targetman

Published Date: 21 March 2009
By Brendan Ormsby
Ormsby's Postbag

HI Brendan. Re Jermaine Beckford, his red card against Swindon was disappointing. He's a quality goal-scorer but does he need to change his attitude?
AMANDA CLARKSON, Leeds

Hi Amanda,

The first thing I've got to say about Beckford is that he's a first-class goal-scorer and the best striker in the squad at Leeds United.

Other ex-players have made the point before me that there are areas of his game which he could definitely improve, but if we're talking about his eye for goal then the guy has to be classed as outstanding.

But he's learning his disciplinary lesson the hard way at the moment, and I hope he looks at what's happened to him in the last month and realises what effect his actions can have on himself and the club.

My feeling when he punched the ball away after the offside flag against Swindon was that he shouldn't have been offside in the first place â€" he's got all the pace a player needs and he'd have left Swindon's defence for dead even if he had taken a step back and delayed his run.

The worry with him has to be that players will start to target him and look to test his temperament because he's shown a petulant side.

Make no mistake â€" it's dog-eat-dog out there, and when I was a centre-back I'd look for things like that and make sure I got stuck into that player for 90 minutes.

But he's one of the main men at Leeds and you can't deny his importance. He just needs to stick to doing what he does best.
Min første Leeds-kamp:

fjellhaugen

vet ikke om det har blitt nevnt men ;
becks av og til like kritiserte partner på topp becchio har i sin første sesong scoret i like mange liga kamper som becks.
de har begge scoret i 12 liga kamper. det er vel bare avslutter egenskapene til becchio som ikke er helt finjustert som gjør at han ikke halser ennå nermere becks. (og det at han brenner straffene han stjeler :o)

peacock

Vi legger denne død en gang for alle. Han skal skyte oss til Premier League!

Rudi G.

Quote from: peacock on March 28, 2009, 19:45:52
Vi legger denne død en gang for alle. Han skal skyte oss til Premier League!

Det er rett!

jarle

Syns han skal score hat-trick idag... SELG han BILLIG!!!

Rudi G.

Beckford har nå scoret i 17 av 36 kamper. Dvs at han scorer minst 1. mål pr 0,472 kamper han spiller. Han har scoret 31 mål på disse 36 kampene. Det gir et snitt på 0,874 pr. kamp. På de siste 10 kampene har han et snitt på 1,2 mål pr. kamp. Jeg er meget fornøyd.

baste

men hvor hadde Becks vært om han ikke hadde dummet seg ut og stått over 4 kamper? Hadde Leeds da hatt 3-5 p mer????

Becks ruler..... og Becchio er knall bra...MOT

Promotion 2010

Trekker opp tråden igjen jeg, mest fordi dere er så utolig dårlig til å la den ligge død...

Vi har ikke vært så fornøyd med Beckford og mediauttalelser, spesielt sist i forbindelse med albuen mot Millwall. En Leeds-kilde uttaler følgende i Bradfords Telegraph and Argus:

It would have been interesting to learn Beckford’s thoughts about equalling Chapman’s 31 goals in a season, but he lets his boots do the talking, so requests for an interview were declined.

According to a club spokesman it is not arrogance on Beckford’s part â€" just a lack of confidence in expressing himself to the media.
Min første Leeds-kamp:

fjellhaugen

etter måi igjen i dag og pr nu toppscorer i ligaen trekker jeg frem denne igjen.
comments anyone.

jeg sier som auren gjorde i matchtråden

Becks er GUD

ØBS

Pros:  Han scorer mye mål, og er veldig god til å utnytte de sjansene han får.  Han kommer alltid på løp og jager de mest håpløse Flo-pasninger også.

Cons:  Han pådrar seg for mange kort og mange av dem er helt unødvendige.  Av og til ser det ut som "VM i dumme ting" når han får et.  Og han legger seg for lett ned og syter for mye om akkurat det.

LUSCOS-hilsen
ØBS

Promotion 2010

Quote from: ØBS on April 25, 2009, 17:43:36
Pros:  Han scorer mye mål, og er veldig god til å utnytte de sjansene han får.  Han kommer alltid på løp og jager de mest håpløse Flo-pasninger også.

Cons:  Han pådrar seg for mange kort og mange av dem er helt unødvendige.  Av og til ser det ut som "VM i dumme ting" når han får et.  Og han legger seg for lett ned og syter for mye om akkurat det.

Han har vel 5 gule eller noe sånt på 34 starter. Det er virkelig elendig!!!

Han ble utvist en gang for å slå bort ballen. Og utestengt en agng til takket være at kampen gikk på TV. Becks fikk en albue i hodet og tok igjen.

Grusom grisespiller, synes nå jeg!  ::)

Det flotte med målet idag er at det var Beckfords første på bortebane siden 25.november mot Northampton. Nå er han igang også bort!  ;D
Min første Leeds-kamp:

Rudi G.

Quote from: Promotion 2010 on April 25, 2009, 17:58:19
Quote from: ØBS on April 25, 2009, 17:43:36

Han har vel 5 gule eller noe sånt på 34 starter. Det er virkelig elendig!!!

Han ble utvist en gang for å slå bort ballen. Og utestengt en agng til takket være at kampen gikk på TV. Becks fikk en albue i hodet og tok igjen.

Grusom grisespiller, synes nå jeg!  ::)

Det flotte med målet idag er at det var Beckfords første på bortebane siden 25.november mot Northampton. Nå er han igang også bort!  ;D

Beckford er rett og slett helt Konge ;D

peacock

Det kan dog diskuteres hvorfor han var ytterst svak i to playoff-kamper.

berlin

Quote from: peacock on May 15, 2009, 11:47:25

Beckford har antagelig vært vår beste spiller sesongen sett under ett. Men jeg blir ikke spesielt lei meg om han forsvinner. Du vet aldri hva du får med Becks. Og ja, han har ikke bevist at han er en mann for de store anledninger sålangt. Cox eller Lambert for Becks, og jeg sier: Greit det.
Men jeg har ikke noe mot at han blir heller, som nevnt har han vært viktig for oss. Men kan det være at vi/spillerne tror vi er for avhengige av han? En slik blindgate har mange lag vært i.

Cbas10an

Quote from: berlin on May 15, 2009, 11:54:41

Beckford har antagelig vært vår beste spiller sesongen sett under ett. Men jeg blir ikke spesielt lei meg om han forsvinner. Du vet aldri hva du får med Becks. Og ja, han har ikke bevist at han er en mann for de store anledninger sålangt. Cox eller Lambert for Becks, og jeg sier: Greit det.
Men jeg har ikke noe mot at han blir heller, som nevnt har han vært viktig for oss. Men kan det være at vi/spillerne tror vi er for avhengige av han? En slik blindgate har mange lag vært i.

Som med Arsenal og T.Henry.....

Beckford slik som jeg har sett han er at han er viktig for oss iom at han putter mål jevnt, men har enda til gode å se han prestere når det virkelig gjelder..

Det er klart at alle kampene gjennom sesongen er viktige, da dette legger grunnlag for direkte opprykk eller playoff..  Men hvor var becks de 2 siste kampene?
I går var det kanskje mere tilfeldigheter som avgjorde at han ikke klarte å putte mål..  Hadde flere muligheter, men mottak og førsteberøring var uheldig, evt for dårlig..

Har tidligere og leker fremdeles med tanken på å se Alan Smith på ER igjen.. 
Forhåpentligvis skjer det noe med Leeds i løpet av ferien.. 

Jeg tviler ikke på at laget som det er i dag virkelig ønsker å rykke opp, men tror det trengs en ny "giv" i laget..  Og en Alan Smith vil jeg tro kan gjøre underverker for både vilje og tro på direkte opprykk..  Han betyr utrolig mye for fansen. Selv om mange fans fremdeles hater han og aldri vil se han tilbake..  Dette vil nok endre seg.. Han har iallefall den vinnerviljen som trengs..   
MOT

Joachim

jarle

Alan Smith - legend! om han kommer tilbake og får oss opp!

HåvardK

Da sier vi at Smith kommer tilbake neste sesong. Glimrende nyheter!

flynn

Quote from: Cbas10an on May 15, 2009, 12:17:06
Quote from: berlin on May 15, 2009, 11:54:41

Som med Arsenal og T.Henry.....

Beckford slik som jeg har sett han er at han er viktig for oss iom at han putter mål jevnt, men har enda til gode å se han prestere når det virkelig gjelder..

Det er klart at alle kampene gjennom sesongen er viktige, da dette legger grunnlag for direkte opprykk eller playoff..  Men hvor var becks de 2 siste kampene?
I går var det kanskje mere tilfeldigheter som avgjorde at han ikke klarte å putte mål..  Hadde flere muligheter, men mottak og førsteberøring var uheldig, evt for dårlig..

Har tidligere og leker fremdeles med tanken på å se Alan Smith på ER igjen.. 
Forhåpentligvis skjer det noe med Leeds i løpet av ferien.. 

Jeg tviler ikke på at laget som det er i dag virkelig ønsker å rykke opp, men tror det trengs en ny "giv" i laget..  Og en Alan Smith vil jeg tro kan gjøre underverker for både vilje og tro på direkte opprykk..  Han betyr utrolig mye for fansen. Selv om mange fans fremdeles hater han og aldri vil se han tilbake..  Dette vil nok endre seg.. Han har iallefall den vinnerviljen som trengs..   

Det som gjelder neste sesong er å score nok mål, og vinne nok kamper, til å bli blant de to beste i divisjonen totalt. Til det formålet er Beckford antagelig noe av det beste vi kan ha. Tror at å beholde ham bør være pri 1 i de kommende måneder!

flynn

Jon R

Play-off kampene viste at Beckford kan være en direkte hemsko for laget. Når førstetouchen sklir av støvelen HVER gang, når sutringen gir utslag på Ritchers skala, når skonummeret tilsynelatende er høyere enn IQen og dette skjer over to fulle kamper, ja da er begeret fullt for min del. Becchio har vel scoret i like mange kamper som Beckford, og av de to fortrekker jeg faktisk førstnevnte. Kontrakten går ut om et år og derfor sier jeg SELG mens vi kan få penger for han. Hent inn en mer stabil og hardtarbeidende spiss, med egenskaper både som målscorer og tilrettelegger:  Look to Bristol.  8)
Jon R.

Dennis

Quote from: Jon R on May 16, 2009, 11:59:14
Play-off kampene viste at Beckford kan være en direkte hemsko for laget. Når førstetouchen sklir av støvelen HVER gang, når sutringen gir utslag på Ritchers skala, når skonummeret tilsynelatende er høyere enn IQen og dette skjer over to fulle kamper, ja da er begeret fullt for min del. Becchio har vel scoret i like mange kamper som Beckford, og av de to fortrekker jeg faktisk førstnevnte. Kontrakten går ut om et år og derfor sier jeg SELG mens vi kan få penger for han. Hent inn en hardtarbeidende målscorende spiss med tilretteleggeregenskaper. Look to Bristol.  8)

Delvis enig med deg, Jon R og du har absolutt gode poenger til tross for at du trekker de litt langt.

Borte mot Millwall var han direkte fiendtlig innstilt til ballen, i stor grad også hjemme. Skal ikke påstå han var elendig, men så vidt jeg husker var han svak også i semifinalene og finalen i fjor. Fem kamper "på rad" med slik innsats fra Englands topscorer? Han bukker utvilsomt under for presset.

Som en kompis helt korrekt påpekte i bilen hjem fra pøbben, mens vi andre klaget på Beckford,  så har han gjort jobben sin i år. Det er jeg fullstendig enig i, men han blir også en stor akilles-hæl, når han i kamper hvor det virkelig gjelder er totalt fraværende. Straffebommen krisemaksimerer jeg ikke, for det kan skje alle - hvorfor tar ikke Snoddy straffene? - men hele hans innsats var svak. Slik vi i stor grad har fremstått UTEN Becks, så tyder alt på at det offensive er bygget direkte rundt hans kvaliteter som bakromsspiss, ikke at han er en stor bonus for et system av angrepsplaner - slik som i våre største rivaler i den røde delen av Wankchester, for å ta et ekstremt eksempel. Da må han prestere for at laget skal vinne kamper og når han ikke makter det, så svikter han og da svikter Leeds.

Nå gjelder det å svikte når det virkelig gjelder, gjelder det omtrent alle spillerne i klubben de siste tre sluttspillene. Laget som gikk ut på Millennium og Wembley var også uten særlig grad av høydepunkter. Det er trist at Leeds' totalt overlegne fanskare skal ha NEGATIV virkning på laget, når 40k på ER bør skremme enhver motstander. Hvordan har det seg at Abdou storspiller i en kamp hvor bordet er dekket til fest for Leeds? Det er ikke første gang det har skjedd heller, det har skjedd tre ganger på rad, til tross for at aktørene har vært forskjellige.

Nå håper jeg i det lengste at Beckford blir i Leeds United neste sesong også. Jeg TROR han har spilt sin siste kamp i Leeds, men innsatsen i play off har ikke akkurat presset prisen opp, vil jeg tro. Likevel syns jeg det er snevert av folk som sier han har gjort sitt og ønsker å høste inn penger på han. Store penger får vi aldri i verden og en like dødelig spiss (i den jevne L1-kamp) finner man ikke til samme prisen. Joda, Ricky Lambert har vist seg som en notorisk scoringsmaskin han også, men garanterer han for 25+ mål per sesong for Leeds? Nei, men det gjør Beckford, til tross for at han ofte går sur og grinete.

Jeg liker ikke instillingen hans i kamper hvor touchen hans er (way) off og antar at den sure minen han setter opp fort kan spre seg i laget, men over en hel sesong så bidrar han til å hente et antall poeng som mer enn veier opp for de dårlige kampene. Ã... gi han skylden for at Leeds ikke kom til Wembley, vil være et svakt argument, da han i stor grad er grunn til at Leeds i det hele tatt fikk spille play off.

Så skal det sies; om Leeds selger Beckford (noe jeg tror), så håper jeg Ricky Lambert fort blir aktuell. Både Berlin og Cbas10an påpeker hvordan enkelte lag også spiller seg inn i en blindgate grunnet en enkeltsspillers spisskompetanse. Som Cbas10an sier; Arsenal fikk ytt et langt større utløp for sitt potensiale den første sesongen etter at Henry ble solgt, mens de nå har spilt seg inn i samme blindgate med Fabregas.

Om Beckford forsvinner, er Grayson og Leeds avhengig av å spille seg til flere sjanser og ikke "reddes" av mange enkeltprestasjoner. Ikke misforstå, disse enkeltmannsprestasjonene er en enorm bonus for et lag, men det er enklere å gjenta et angrep rundt på kant og dytte inn en 45-graders-pasning, kontra et skudd fra 35 meter i krysset.

Marching on together!