Skrevet av Emne: BATES - exit  (Lest 20151 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: BATES - exit
« Svar #90 på: Mai 16, 2009, 11:04:31 »
Jeg prøver igjen... hvilken påvirkning har jeg på Bates for at han skal selge? NULL!

Det er vel ikke noe argument mot mitt ønske...

Jeg mener eneste vei freomover er at han forsvinner...
Om det dukker opp en kjøper har jeg heller ingen formening om...

MEN DET ER MINE ØNSKER!!! - hva er feil med det?

1 Bates ut
2 Ny sterk eier med kapital inn (les super rik )
3 Frisk satsing på å komme opp i PL på max 3 år.

Beklager at jeg har tanker og følelser...
Og merkelig at hylekoret mot Bates som var kraftig for noen år siden er borte... nå når han har bevist at han ikke er rett eier år etter år


Nå er det vel mange her inne som er enige med deg at  Bates ikke er rette mannen for Leeds.  Det man derimot reagerer på er måten du trakkaserer dine meddebattanter.  Hvem vet, kanskje det er mange Leedsfans i Monaco, de styrer bare unna der du befinner seg hvis du behandler dem på samme måte som du gjør med meddebattanter her inne.

Personlig hadde jeg gjerne sett at klubben ble kjøpt opp av noen som virkelig har interesse for Leeds, og selvfølgelig en del midler til å investere.  Men de siste årene har vist at det ikke er så enkelt å finne investorer, og dermed ser det ut til at vi dessverre må slite med Bates fremover.  Finanskrisen har ikke gjort ting noe bedre heller.
Hadde vi kommet oss et hakk opp i divisjonene ville det nok kanskje vært litt enklere å fått nye investorer, men siden det skar seg nok en gang nå så ser ikke det så lyst ut.

OPM

Sv: BATES - exit
« Svar #91 på: Mai 16, 2009, 11:21:30 »
Slik situasjonen er ut nå er det desverre utopisk å tro at en superriking skal gidde å investere i klubben. Jeg tror faktisk det ikke er nødvendig heller. Det viktigste er å få ut Bates. Ingen med vettet i behold investerer i klubben så lenge Bates har noe han skulle sagt. Mannen er en reinspikka kjeltring. Med sin vanvittige sparefiliosfi har han ihvertfall forlenga oppholdet i League 1 med ett år for mye. Trolig kunne han med en neonlunde vettug taktikk holdt oss oppe i divisjonen over. Kanskje mannen sin kriminelle oppførsel har gjort at han har fått samlet noen midler gjennom årene, - men måten han har styrt Leeds på etter overtakelsen er katastrofal. Hvem som helst kunne greidd å drive bedre med så sterk supporterbase,- vi har jo høyere tilskuersnitt/potensiale enn alle klubbene utenfor PL. Trolig er det bare en 4-5 klubber i PL som har større potensiale inntektsmessig enn oss. Da må det være mulig å forstå at klubben kan og bør investere. Investorer finnes sikkert, men ingen vil bruke så mye som 1 pund så lenge julenissen sitter der. Jeg er sterkt redd for a tiden utenfor det gode selskap i PL blir forlenga med 4-5 år med den mannen ved roret. Ut med han!
 

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: BATES - exit
« Svar #92 på: Mai 16, 2009, 11:25:51 »
Slik situasjonen er ut nå er det desverre utopisk å tro at en superriking skal gidde å investere i klubben. Jeg tror faktisk det ikke er nødvendig heller. Det viktigste er å få ut Bates. Ingen med vettet i behold investerer i klubben så lenge Bates har noe han skulle sagt. Mannen er en reinspikka kjeltring. Med sin vanvittige sparefiliosfi har han ihvertfall forlenga oppholdet i League 1 med ett år for mye. Trolig kunne han med en neonlunde vettug taktikk holdt oss oppe i divisjonen over. Kanskje mannen sin kriminelle oppførsel har gjort at han har fått samlet noen midler gjennom årene, - men måten han har styrt Leeds på etter overtakelsen er katastrofal. Hvem som helst kunne greidd å drive bedre med så sterk supporterbase,- vi har jo høyere tilskuersnitt/potensiale enn alle klubbene utenfor PL. Trolig er det bare en 4-5 klubber i PL som har større potensiale inntektsmessig enn oss. Da må det være mulig å forstå at klubben kan og bør investere. Investorer finnes sikkert, men ingen vil bruke så mye som 1 pund så lenge julenissen sitter der. Jeg er sterkt redd for a tiden utenfor det gode selskap i PL blir forlenga med 4-5 år med den mannen ved roret. Ut med han!

Du skriver at ingen vil investere i klubben så lenge Bates er der, samtidig skriver du ut med Bates.  Hvordan mener du da at han skal forsvinne?  Av alderdom, eller skal han skytes?  Tror ikke det hjelper å fryse ham ut, det virker som han livnærer seg på ufordragelighet så slike ting vil nok bare styrke ham er jeg redd.

OPM

Sv: BATES - exit
« Svar #93 på: Mai 16, 2009, 11:33:33 »
Slik situasjonen er ut nå er det desverre utopisk å tro at en superriking skal gidde å investere i klubben. Jeg tror faktisk det ikke er nødvendig heller. Det viktigste er å få ut Bates. Ingen med vettet i behold investerer i klubben så lenge Bates har noe han skulle sagt. Mannen er en reinspikka kjeltring. Med sin vanvittige sparefiliosfi har han ihvertfall forlenga oppholdet i League 1 med ett år for mye. Trolig kunne han med en neonlunde vettug taktikk holdt oss oppe i divisjonen over. Kanskje mannen sin kriminelle oppførsel har gjort at han har fått samlet noen midler gjennom årene, - men måten han har styrt Leeds på etter overtakelsen er katastrofal. Hvem som helst kunne greidd å drive bedre med så sterk supporterbase,- vi har jo høyere tilskuersnitt/potensiale enn alle klubbene utenfor PL. Trolig er det bare en 4-5 klubber i PL som har større potensiale inntektsmessig enn oss. Da må det være mulig å forstå at klubben kan og bør investere. Investorer finnes sikkert, men ingen vil bruke så mye som 1 pund så lenge julenissen sitter der. Jeg er sterkt redd for a tiden utenfor det gode selskap i PL blir forlenga med 4-5 år med den mannen ved roret. Ut med han!

Du skriver at ingen vil investere i klubben så lenge Bates er der, samtidig skriver du ut med Bates.  Hvordan mener du da at han skal forsvinne?  Av alderdom, eller skal han skytes?  Tror ikke det hjelper å fryse ham ut, det virker som han livnærer seg på ufordragelighet så slike ting vil nok bare styrke ham er jeg redd.
Hadde jeg hatt suksessformelen her skulle jeg ha kommet med den. Massiv supporter motstand er nok det eneste vi med realsime kan håpe på. Men det forblir nok med håpet. Jeg ser i en annen tråd her at noen tror på 100 poeng og "walk over" neste år. - Det gjorde vi i fjor også!!!! - Det ble ikke gjort noen investeringen av betydning i fjor,det skjer nok ikke i år heller, desverre.

Den mest sannsynlige måten å få ut Bates på er nok at Jarle putter noe i drinken hans i Monaco ;)
 

lojosang

Sv: BATES - exit
« Svar #94 på: Mai 16, 2009, 12:55:01 »
Et tankeesperiment eller tre:
1.
En av de hyggelige alternativene til Bates som klubbeier rundt konkursen, en viss Simon Morris, hvor er det han er nå? Har han sluppet ut av fengsel? Det finnes få alternativer som har ønsket å overta, og noen av dem skal vi i hvert fall være sjeleglad for ikke har fått det til.

2.
Bates har brukt en god del penger. Mest med Blackwell. Ukens nye spiss. At det ikke ble brukt all verden sesongen før vi havna i skifteretten er vel forståelig antar jeg. Etter det fikk Wise fikk hente nesten hundre sentrale midtbanespillere. McAllister mente vel han hadde et lag som var mer enn godt nok for opprykk. I tillegg sleit han med de hundre sentrale midtbanespillerne etter Wise. Det er en begrensning for hvor mange spillere man kan lønne, og toppspillere som Sweeney viste seg vanskelige å overtale andre til å overta også.
Med andre ord. Jeg vet jo ikke om det stemmer at Bates ikke har nekta managerne penger. Han har neppe løpt etter dem med millionsjekker for å tvinge dem til innkjøp som de har blånekta å gjennomføre, det skal jeg vedgå.  :)

3.
med en ny sterk eier med cash og andre assets (verdier) kan lån tas opp med sikkerhet i disse verdiene.

Men mer sannsynlig får vi en fattig-Glazer som kjøper opp klubben for penger han ikke har, overfører gjelda til Leeds.

Sitat
La meg gjøre en tankerekke...
Hadde du holdt deg til slike tankerekker ville denne tråden vært en utmerket tråd.
Forøvrig har jeg et helt VETKTALL bedøk, og like mye markedsføring.  ;D
Jeg har goså to vektall kvalitetstesting, og ut fra kunnskapene mine her kan jeg fastlå at når det gjelder fotballspillere bør man honde seg til nondestruktive analyser, og teste hele populasjonen før kjøp.

Sitat
Ny eier kjøper Leeds for x antall millioner
Ny eier spytter in EK i Leeds for å styrke stallen
Ny eier og Leeds AS tar opp lån for å styrke stallen

Vi rykker opp.. og vips så er klubben verdt det dobbelte
og det er mer inntekter fra sponsorer, billett inntekter og FA / Tv rettigheter

Glimrende og ingeting hadde gledet oss mer.
Alternativt:
Ny eier kjøper Leeds for X antall millioner og overfører omiddelbart disse kronasjene som gjeld til Leeds United.
Ny eier spytter inn egenkapital, stallen styrkes, men vi blir ikke kvitt de siste 50 midtbanespillerne til Wise.
50 uvirksomme midtbanespillere forsurer treningsmiljøet, og vi får en middels start på sesongen.
Lån tas opp for å forsterke. Enda flere uvirksomme spillere (nå også spisser og forsvarere)
Vi haner ett poeng bak andreplassen, taper opprykksfinalen mot Norwich og ¨ånene begynner å forfalle.

Den nye eieren får kaldere føtter og lånene begynner snart å forfalle. Bygningsfirmaet til den nye eieren sliter på grunn av finanskrise og byggevegring. Føttene nærmer seg frysepunktet.

Sitat
Og investoren / ny eier har tjent mange penger og Leeds er tilbake der de hører hjemme!
Og investoren har tapt mange penger, vi er der vi begynte men nå med en gjeld vi ikke kan betjene, en spillerstall vi ikke har råd til å lønne og Thorp Arch tredoblet i pris fordi eierne egentlig heller vi rive hele skiten og bygge leiligheter så snart finanskrisa gir seg.

Sitat
Men nei... for si som Solan... d´e fali det!!! - vi blir der vi er trygt og godt!!!
Ja, det ER fali det! Noen mennesker er naturlig risk takers. NOEN av dem vinner kongeriket og halve prinsessa. Andre vinner The Darwin Awwards.
Andre er mere nøkterne og forsiktige i sin tankegang og oppførsel. Deg går ikke på snørra i krisetider, og ligger litt etter i oppgangstider. Personlig vil jeg heller unngå å gå på snørra. Folk er forskjellige.

4.
Kan det tenkes at 6 millioner er bedre investert i Thorp Arch enn i fotballspillere? Ganske mange av spillerne vi har signa de siste sesongene (og noen av dem snakker vi ikke om, andre har blitt store helter) har trukket fram treningsanlegget. Da de så det var de ikke lenger i tvil. Leeds var klubben for dem.
Kan Thorp Arch tilbake i klubbens eie være vel så viktig som gambling på 4-5 storspillere. Det er seks Greganoverganger i et Thorp Arch-oppkjøp  ;D
Kjøpes Thorp Arch tilbake har vi også plutselig sikkerhet å stille med for å ta opp lån, selv om jeg har vanskelig for å se hvem som skulle gi Bates lån i disse dager om han så kunne stille hele Yorkshire som sikkerhet.  ;D

Der. Det var noen andre tankeesperiment.
- Leif Olav

sportcarl1

Sv: BATES - exit
« Svar #95 på: Mai 16, 2009, 13:03:57 »
Bates är inte guds bästa barn, men han har ändå tagit ansvar för klubben och räddat den, nu är vi skuldfria, han har gjort något till skillnad från alla konsortium, Morris, araber, don revies son, alla dessa har pratat utan att göra någotvi har ett så bra lag så vi skall upp nästa säsong, tror inte leeds är sämre än blackpool som grayson kommer ifrån, gäller bara få ut potensialen, med grayson från start n'sta säsong så skall det inte vara omöjligt komma bland de 2 bästa men vi måste vara med tåget från början, sedan tycker jag det är tråkigt när, managers, spelare eller ägare skall hängas ut, är ytterst sällan ens fel.
 

DenHviteYeboah

Sv: BATES - exit
« Svar #96 på: Mai 16, 2009, 13:24:35 »
Bates är inte guds bästa barn, men han har ändå tagit ansvar för klubben och räddat den, nu är vi skuldfria, han har gjort något till skillnad från alla konsortium, Morris, araber, don revies son, alla dessa har pratat utan att göra någotvi har ett så bra lag så vi skall upp nästa säsong, tror inte leeds är sämre än blackpool som grayson kommer ifrån, gäller bara få ut potensialen, med grayson från start n'sta säsong så skall det inte vara omöjligt komma bland de 2 bästa men vi måste vara med tåget från början, sedan tycker jag det är tråkigt när, managers, spelare eller ägare skall hängas ut, är ytterst sällan ens fel.
For noe tull.Blackpool er mye bedre enn Leeds.Vi hadde tapt mot de 8 av 10 møter.Ta av deg Leedsbrillene!Vi klarer jo ikke rykke opp fra league1!!!!

jarle

Sv: BATES - exit
« Svar #97 på: Mai 16, 2009, 17:14:24 »
lojosang... HVA er dine tanker om å løse problemene vi er i.
Bortsett fra å beholde alt som det er nå og håpe på at ting løser seg.

Og det innlegget dit er nesten latterlig... du ser vel spøkelser på lyse dagen!!!

sportcarl... ikke managerens feil... ikke spillernes feil... ikke eiers feil.... ( vi vet at det ikke er fansen eller Elland Road eller draktene det er noe feil med) ... HVA er feil?

Hvorfor er vi i 3 div og nå får 3 året???


Desverre har det vært altfor mye kvantitet og får lite kvalitet i innkjøpene... har altid ment at 3-4 kanonspillere får oss opp av denne sumpa.... isteden har vi sløst penger på middelmådigheter som nesten ikke har vært på banen...


OPM

Sv: BATES - exit
« Svar #98 på: Mai 16, 2009, 17:29:58 »
lojosang... HVA er dine tanker om å løse problemene vi er i.
Bortsett fra å beholde alt som det er nå og håpe på at ting løser seg.

Og det innlegget dit er nesten latterlig... du ser vel spøkelser på lyse dagen!!!

sportcarl... ikke managerens feil... ikke spillernes feil... ikke eiers feil.... ( vi vet at det ikke er fansen eller Elland Road eller draktene det er noe feil med) ... HVA er feil?

Hvorfor er vi i 3 div og nå får 3 året???


Desverre har det vært altfor mye kvantitet og får lite kvalitet i innkjøpene... har altid ment at 3-4 kanonspillere får oss opp av denne sumpa.... isteden har vi sløst penger på middelmådigheter som nesten ikke har vært på banen...


Der treffer du spikeren på hodet, Jarle. Vi har under Bates ikke brukt penger på kvalitetsspillere i det hele tatt, kansje med unntak av noe nedfallsfrukt når Blackwell var sjef. Heldigvis begynner noen av kontraktene til alle disse middelahavsspillerne som Wise primært kjøpte inn, å gå ut nå. Vi har gamblet på free transfers og det blir det aldri noe skikkelig lag av. Bruk penger på kvalitet. 4-5 stk holder.
Personlig så tror jeg det er utopi når noen av medlemmene på forumet tror på 100 poeng neste år med det laget vi har. Da må i så tilfelle Larry lage gull av gråstein.
 

Pettersen97

Sv: BATES - exit
« Svar #99 på: Mai 16, 2009, 17:52:33 »
lojosang... HVA er dine tanker om å løse problemene vi er i.
Bortsett fra å beholde alt som det er nå og håpe på at ting løser seg.

Og det innlegget dit er nesten latterlig... du ser vel spøkelser på lyse dagen!!!

sportcarl... ikke managerens feil... ikke spillernes feil... ikke eiers feil.... ( vi vet at det ikke er fansen eller Elland Road eller draktene det er noe feil med) ... HVA er feil?

Hvorfor er vi i 3 div og nå får 3 året???


Desverre har det vært altfor mye kvantitet og får lite kvalitet i innkjøpene... har altid ment at 3-4 kanonspillere får oss opp av denne sumpa.... isteden har vi sløst penger på middelmådigheter som nesten ikke har vært på banen...



Hær har jo Grayson bynnt å luke ut "ugræsse" i stalln.. Rætt ætter jul/nyttår slapp han 4-5 spillera avgårde..
Å han blir nåkk å tynne ut enda mere av ikke kvalifiserte spillera i løpet av sommern åsså hente inn 3-4 nye kvalifiserte spillera (om så fra free transfere).. Men støtte dæ i denn sløsinga det har vært på middelmodige spillera..Det har det helt klart vært..Men så e det jo Wise (som va manager i et L2 lag før han tok over i Leeds) åsså Macca (som fikk prøvd sæ litt i Coventry før han ble ansatt i Leeds) som handla uklokt..

MEN så spørs det om ka Bates sir om transfermidla til sommern i og med at han har annonsert at tilbakekjøp av TA e første prioritert..

E jo ikke u-eni med dæ om at ny økonomis sterk eier og styreformann sikkert hadde kunna sendt Leeds opp med sine pæng (med mindre det hadde vært en Abramovitsj type som kjøpe spillera han vil ha, i stede for å høre på manager sine synspongta å ønska).. Men pr. dags dato finnes det ingen som e intressert..

Om Grayson klare og overtale, og beholde stammen i lage til neste sesong, åsså bygge ræstn av laget roinnt dæm. Så trur æ nåkk at vi blir å hænge godt med oppe i toppen av divisjon fra dag en til siste serie runde, men en knokkelkamp blir det nokk garantert om de to direkte opprykks plassan..

At folk sir at stalln ikke e god nåkk for direkte opprykk så vælle æ å sætte det i et lite spørsmålstegn..
Vi hang godt med oppe i toppen fram til oktober/november....så fikk vi en downperiode dær MacAllister ikke klarte å snu den dårlie trendn..Han fikk fyken å inn kom Grayson som avslutta den siste hall deln av sesongen som Ligaens beste lag.. 2 tap av 17 kampa på sluttn.. Det vil da si at 9 av 14(!!!!) tap i ligaen kom oinner ledelsn til Macca og Saunton, 4 på rappen rætt før romjuls kampan.. Så min konklusjon e ænkel.. OM Delph, Beckford, Becchio, Snodgrass og Naylor blir med neste sesong, får fristillt/sællt nåkka stallfyll som feks: Prutton, B. Johnson, Andy Hughes/Jonathan Douglas og kanskje en eller to til, så kjøpt 3-4 nye spillera hvorav 1høyre back, 1ventre back (Dikinson ønske æ ned til oss), Sam sodje og en midtbane general med autoritet  ala Gerrard i Liverpool, så trur æ myyyye e gjort ;D

Come on you Whites!! ;D
« Siste redigering: Mai 16, 2009, 18:08:28 av Pettersen97 »
The Mighty Whites

Papi

Sv: BATES - exit
« Svar #100 på: Mai 16, 2009, 19:24:51 »
Dette begynner jo og bli direkte latterlig tråd.

Jarle! Vi har jo alle forstått kva du tenker og mener.
Det folk reagerer på er ordbruken mot dei som har andre meininger enn deg.

Vanskelig for å ta deg seriøst, når du sutrer fordi andre har andre syn på saken enn deg, og kaller dei mindre hyggelige ting.
Så om du innser dette, kan vi jo avslutte "drittslengingen" som har oppstått her.

God 17.mai til dere alle sammen
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Andersen

Sv: BATES - exit
« Svar #101 på: Mai 16, 2009, 20:02:23 »
Er redd Bates sitter lenge i gyngestolen sin! >:( Verre blir det for Simon Grayson , hvis han ikke får Leeds opp en div. i mai neste år !  LEEDS4EVER.

Dennis

Sv: BATES - exit
« Svar #102 på: Mai 16, 2009, 20:08:41 »
Dette begynner jo og bli direkte latterlig tråd.

Jarle! Vi har jo alle forstått kva du tenker og mener.
Det folk reagerer på er ordbruken mot dei som har andre meininger enn deg.

Vanskelig for å ta deg seriøst, når du sutrer fordi andre har andre syn på saken enn deg, og kaller dei mindre hyggelige ting.
Så om du innser dette, kan vi jo avslutte "drittslengingen" som har oppstått her.

God 17.mai til dere alle sammen

Der summerer du greit opp hele denne etterhvert håpløse tråden, papi.
Marching on together!

pedro

Sv: BATES - exit
« Svar #103 på: Mai 16, 2009, 20:25:57 »
Forbannade faketullerollpe heile tråden, her våkne eg opp til ein nyhet om Bates exit eller gjør eg det? Neida bare nye tullete drømmeargumentasjonstullegreier. Clear up folkens, Bates blir i vår klubb inntil dei bære han loddrett ut av ER, og det bare på faen. Nå har eg slukket sorgene siden torsdag kveld og begynne så smått og bevege meg inn i internettens hule igjen, huff og huff. Akkurat som eg hadde rekna med, ALT ER SVART holdning. Javel, men gi f.... i detta tapet, rist laus og ta ein velfortjent ferie fra alt som heter L1. August kommer ov Greyson fixer opprykk, garantert, hilsen 3,14
Leedsomaniac

baste

Sv: BATES - exit
« Svar #104 på: Mai 16, 2009, 20:52:23 »
Bates er da virkelig ikke problemet her? Hadde Grayson ledet Leeds hele sesongen hadde vi rykket rett opp (iflg statistikk)... Det som vi alle ønsker er klasse spillere, men det får vi aldri i L1- sånn er det m den saken. Håper derimot at Bates åpner på pengeskekken (han ikke har) å gir Grayson frie tøyler....L1 er ikke noen liga førr LEEDS, det er vi alle enige om...

Maching on together- ikke imot hverandre i fortvilelese og irritasjon...

Vi er ALLE Leeds fans.........

Pettersen97

Sv: BATES - exit
« Svar #105 på: Mai 16, 2009, 21:26:54 »
Bates er da virkelig ikke problemet her? Hadde Grayson ledet Leeds hele sesongen hadde vi rykket rett opp (iflg statistikk)... Det som vi alle ønsker er klasse spillere, men det får vi aldri i L1- sånn er det m den saken. Håper derimot at Bates åpner på pengeskekken (han ikke har) å gir Grayson frie tøyler....L1 er ikke noen liga førr LEEDS, det er vi alle enige om...

Maching on together- ikke imot hverandre i fortvilelese og irritasjon...

Vi er ALLE Leeds fans.........

Genialt skrevve Baste ;D
The Mighty Whites

h.b

  • Gjest
Sv: BATES - exit
« Svar #106 på: Mai 16, 2009, 21:33:52 »
Hvorfor begynner vi ikke alle å holde med Skipton. De har et fantastisk fotballlag nedover i amatørligaen. Har vist hørt at den som skriker høyest på tribunen blir påspandert en halvliter eller 2 av styreformannen etter kampen.
Ved å holde med Skipton, så kan vi alle glemme alt om å få et lag som vil kjempe om medaljer oppover i seriesystemet. Dette vil gjøre det lettere for dere som er imot pengebruk i klubben

Dennis

Sv: BATES - exit
« Svar #107 på: Mai 16, 2009, 21:46:23 »
Hvorfor begynner vi ikke alle å holde med Skipton. De har et fantastisk fotballlag nedover i amatørligaen. Har vist hørt at den som skriker høyest på tribunen blir påspandert en halvliter eller 2 av styreformannen etter kampen.
Ved å holde med Skipton, så kan vi alle glemme alt om å få et lag som vil kjempe om medaljer oppover i seriesystemet. Dette vil gjøre det lettere for dere som er imot pengebruk i klubben

Eller så kan du jo bytte lag til PLs ligamester? Der får du jo hva du vil ha. Enorm, voksende gjeld til tross for suksess. Eller hva med Liverpool? Som også har to eiere som har turt å sette klubben i enorm gjeld (4-5 ganger større enn da vår boble sprakk) De har jo oppnådd enorm suksess i år.
« Siste redigering: Mai 16, 2009, 22:01:11 av Mr Kaizer »
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: BATES - exit
« Svar #108 på: Mai 16, 2009, 22:16:07 »
Hvorfor begynner vi ikke alle å holde med Skipton. De har et fantastisk fotballlag nedover i amatørligaen. Har vist hørt at den som skriker høyest på tribunen blir påspandert en halvliter eller 2 av styreformannen etter kampen.
Ved å holde med Skipton, så kan vi alle glemme alt om å få et lag som vil kjempe om medaljer oppover i seriesystemet. Dette vil gjøre det lettere for dere som er imot pengebruk i klubben

Eller så kan du jo bytte lag til PLs ligamester? Der får du jo hva du vil ha. Enorm, voksende gjeld til tross for suksess. Eller hva med Liverpool? Som også har to eiere som har turt å sette klubben i enorm gjeld (4-5 ganger større enn da vår boble sprakk) De har jo oppnådd enorm suksess i år.
Ja vi får se kaizer..om disse klubbene går konk,eller er det ikke det du insinuerer???Selv om de har massiv gjeld har de massive inntekter.Vi hadde massiv gjeld i skandaløse lån gjort av Ridsdale og fikk så fallende inntekter.Disse lagene vil bare låne mer penger hvis de står i fare for å ikke kvalifisere seg til CL.Det er jo ikke farlig med stor gjeld hvis den kan betjenes.

Dennis

Sv: BATES - exit
« Svar #109 på: Mai 16, 2009, 22:26:53 »
Hvorfor begynner vi ikke alle å holde med Skipton. De har et fantastisk fotballlag nedover i amatørligaen. Har vist hørt at den som skriker høyest på tribunen blir påspandert en halvliter eller 2 av styreformannen etter kampen.
Ved å holde med Skipton, så kan vi alle glemme alt om å få et lag som vil kjempe om medaljer oppover i seriesystemet. Dette vil gjøre det lettere for dere som er imot pengebruk i klubben

Eller så kan du jo bytte lag til PLs ligamester? Der får du jo hva du vil ha. Enorm, voksende gjeld til tross for suksess. Eller hva med Liverpool? Som også har to eiere som har turt å sette klubben i enorm gjeld (4-5 ganger større enn da vår boble sprakk) De har jo oppnådd enorm suksess i år.
Ja vi får se kaizer..om disse klubbene går konk,eller er det ikke det du insinuerer???Selv om de har massiv gjeld har de massive inntekter.Vi hadde massiv gjeld i skandaløse lån gjort av Ridsdale og fikk så fallende inntekter.Disse lagene vil bare låne mer penger hvis de står i fare for å ikke kvalifisere seg til CL.Det er jo ikke farlig med stor gjeld hvis den kan betjenes.

Jeg spår ikke undergang for klubbene, men flere av de lever absolutt i en fantasiverden rent økonomisk for tiden. Selve klubben Manchester United gikk i fjor overskudd på en halv milliard kroner, mens eierskapet (Red Football eller hva det heter, under Glazer) gikk de samme summene i underskudd! Av dette skal over en halv milliard ha kun vært renter på lån! Altså ikke engang avdragene, bare det det koster å ha de lånene! Da sier det seg selv at med større lån (som vil bli tatt opp for å betjene disse lånene) vil avdrag og renter etc bli større og større. Til slutt så sprekker det.

Om enn det bare var slik at man kan ta opp lån, få suksess og betale gjelden. Slik er det ikke.

PS. Jeg er ingen ekspert på området økonomisk satsing i engelsk fotball, bare interessert i hvorfor så få lærte av drømmen vi prøvde å leve. MEN: Det er jo dusinvis av eksperter i England som uttaler seg om dette hele tiden.
« Siste redigering: Mai 16, 2009, 22:28:44 av Mr Kaizer »
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: BATES - exit
« Svar #110 på: Mai 16, 2009, 22:41:09 »
Hvorfor begynner vi ikke alle å holde med Skipton. De har et fantastisk fotballlag nedover i amatørligaen. Har vist hørt at den som skriker høyest på tribunen blir påspandert en halvliter eller 2 av styreformannen etter kampen.
Ved å holde med Skipton, så kan vi alle glemme alt om å få et lag som vil kjempe om medaljer oppover i seriesystemet. Dette vil gjøre det lettere for dere som er imot pengebruk i klubben

Eller så kan du jo bytte lag til PLs ligamester? Der får du jo hva du vil ha. Enorm, voksende gjeld til tross for suksess. Eller hva med Liverpool? Som også har to eiere som har turt å sette klubben i enorm gjeld (4-5 ganger større enn da vår boble sprakk) De har jo oppnådd enorm suksess i år.
Ja vi får se kaizer..om disse klubbene går konk,eller er det ikke det du insinuerer???Selv om de har massiv gjeld har de massive inntekter.Vi hadde massiv gjeld i skandaløse lån gjort av Ridsdale og fikk så fallende inntekter.Disse lagene vil bare låne mer penger hvis de står i fare for å ikke kvalifisere seg til CL.Det er jo ikke farlig med stor gjeld hvis den kan betjenes.

Jeg spår ikke undergang for klubbene, men flere av de lever absolutt i en fantasiverden rent økonomisk for tiden. Selve klubben Manchester United gikk i fjor overskudd på en halv milliard kroner, mens eierskapet (Red Football eller hva det heter, under Glazer) gikk de samme summene i underskudd! Av dette skal over en halv milliard ha kun vært renter på lån! Altså ikke engang avdragene, bare det det koster å ha de lånene! Da sier det seg selv at med større lån (som vil bli tatt opp for å betjene disse lånene) vil avdrag og renter etc bli større og større. Til slutt så sprekker det.

Om enn det bare var slik at man kan ta opp lån, få suksess og betale gjelden. Slik er det ikke.

PS. Jeg er ingen ekspert på området økonomisk satsing i engelsk fotball, bare interessert i hvorfor så få lærte av drømmen vi prøvde å leve. MEN: Det er jo dusinvis av eksperter i England som uttaler seg om dette hele tiden.
jeg håper jo som deg at disse arrogante møkkaklubbene går konk, men det virker jo som det er andre regler for disse klubbene...eller så må de ha ufattelige snille lånegivere...det virker jo som om gjelden bare kan vokse og vokse...bare å lese at scum har tenkt å kjøpe Ribery for £60mill gjør meg kvalm!

Tom S

Sv: BATES - exit
« Svar #111 på: Mai 16, 2009, 22:47:54 »
Kva har skjedd med deg, Jarle?
Kan ikkje huske gjennom alle desse årene at du har vert på eit sånt lavmål som dette, tvert imot har eg lest dine bidrag med interesse.

Greit at det var jævlig å måtte konstantere at det vert L1 eit år til, men til å synke så lavt....?
COME ON LEEDS !!

Dennis

Sv: BATES - exit
« Svar #112 på: Mai 16, 2009, 22:51:14 »
Akkurat!

I fare for å spore av tråden ørlite grann: Jeg håper for all del ikke at Premier League imploderer. (Hvem storheter skulle vi da banke når vi igjen kommer dit?  8)) Men at klubbene til slutt må betale for måten de drives på i dag, mener jeg er nødvendig for at fotballen ikke skal ødelegges.

Som en flokk med dyr er det de svakeste som taes før, slik som Luton, Southampton, Rotherham m.fl. men jeg tror ikke de største omsetterne er trygge for et økonomisk fall. Gjelden deres er nok ikke lik den leasingfilosofien vi selv bedrev, men til slutt vil den bli så stor at klubbene må trappe ned satsingen.

Når den tiden kommer, håper jeg Leeds står på et godt økonomisk fundament og ikke blir med i dragsuget - igjen.

600 millioner for en spiller, når klubben allerede skylder 7 millarder? Sinnsykt. Litt artig forresten i fjor, da Red Devils' totalte gjeld hadde nådd 666mill pund.  ;D
Marching on together!

Pettersen97

Sv: BATES - exit
« Svar #113 på: Mai 17, 2009, 01:02:17 »
Hvorfor begynner vi ikke alle å holde med Skipton. De har et fantastisk fotballlag nedover i amatørligaen. Har vist hørt at den som skriker høyest på tribunen blir påspandert en halvliter eller 2 av styreformannen etter kampen.
Ved å holde med Skipton, så kan vi alle glemme alt om å få et lag som vil kjempe om medaljer oppover i seriesystemet. Dette vil gjøre det lettere for dere som er imot pengebruk i klubben

Eller så kan du jo bytte lag til PLs ligamester? Der får du jo hva du vil ha. Enorm, voksende gjeld til tross for suksess. Eller hva med Liverpool? Som også har to eiere som har turt å sette klubben i enorm gjeld (4-5 ganger større enn da vår boble sprakk) De har jo oppnådd enorm suksess i år.
Ja vi får se kaizer..om disse klubbene går konk,eller er det ikke det du insinuerer???Selv om de har massiv gjeld har de massive inntekter.Vi hadde massiv gjeld i skandaløse lån gjort av Ridsdale og fikk så fallende inntekter.Disse lagene vil bare låne mer penger hvis de står i fare for å ikke kvalifisere seg til CL.Det er jo ikke farlig med stor gjeld hvis den kan betjenes.

Jeg spår ikke undergang for klubbene, men flere av de lever absolutt i en fantasiverden rent økonomisk for tiden. Selve klubben Manchester United gikk i fjor overskudd på en halv milliard kroner, mens eierskapet (Red Football eller hva det heter, under Glazer) gikk de samme summene i underskudd! Av dette skal over en halv milliard ha kun vært renter på lån! Altså ikke engang avdragene, bare det det koster å ha de lånene! Da sier det seg selv at med større lån (som vil bli tatt opp for å betjene disse lånene) vil avdrag og renter etc bli større og større. Til slutt så sprekker det.

Om enn det bare var slik at man kan ta opp lån, få suksess og betale gjelden. Slik er det ikke.

PS. Jeg er ingen ekspert på området økonomisk satsing i engelsk fotball, bare interessert i hvorfor så få lærte av drømmen vi prøvde å leve. MEN: Det er jo dusinvis av eksperter i England som uttaler seg om dette hele tiden.
jeg håper jo som deg at disse arrogante møkkaklubbene går konk, men det virker jo som det er andre regler for disse klubbene...eller så må de ha ufattelige snille lånegivere...det virker jo som om gjelden bare kan vokse og vokse...bare å lese at scum har tenkt å kjøpe Ribery for £60mill gjør meg kvalm!

Men for å få Ribery, så skal dæm sælle C.Ronaldo til Real Madrid for angiveli £75 mill..
The Mighty Whites

Erik_

Sv: BATES - exit
« Svar #114 på: Mai 17, 2009, 03:45:47 »
Men for å få Ribery, så skal dæm sælle C.Ronaldo til Real Madrid for angiveli £75 mill..
Hei unge Herr Pettersen. Jeg har et lite ønske om at du fra nå av prøver å skrive på enten bokmål eller nynorsk. Synes innleggene du har hatt til nå har vært interessante, men til tider noe tidkrevende å tyde. Selv om jeg selv har en lignende dialekt.

Håper du tar dette til etteretning, da jeg tror du har mye interessant å komme med også i fremtiden. Takk på forhånd. :)

lojosang

Sv: BATES - exit
« Svar #115 på: Mai 17, 2009, 04:53:18 »
Men for å få Ribery, så skal dæm sælle C.Ronaldo til Real Madrid for angiveli £75 mill..
Hei unge Herr Pettersen. Jeg har et lite ønske om at du fra nå av prøver å skrive på enten bokmål eller nynorsk. Synes innleggene du har hatt til nå har vært interessante, men til tider noe tidkrevende å tyde. Selv om jeg selv har en lignende dialekt.

Håper du tar dette til etteretning, da jeg tror du har mye interessant å komme med også i fremtiden. Takk på forhånd. :)

Herr Iglesias, klokka kvart på fire natt til syttnemai er ikke tidspunktet for å fortelle folka at det er deres skrivemåte som gir deg problemer med å forstå dem.  ;D

Og til Jarle: Pust dypt. Det er ikke min jobb å redde Leeds United. Jeg er kun en skarve fan. Det jeg vet er at tro på julenissen, aliens eller oppkjøpere til Leeds er omtrent like fruktbart som Saharas ørken. Bates blir sittende og det er ikke en skit vi kan gjøre med det. Deal with it.

Grayson er Messias, Rybak er hans profet, og i 2010 (som alle år fra nedrykket) rykker vi opp.
« Siste redigering: Mai 17, 2009, 17:21:47 av lojosang »
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: BATES - exit
« Svar #116 på: Mai 17, 2009, 08:25:35 »
Men for å få Ribery, så skal dæm sælle C.Ronaldo til Real Madrid for angiveli £75 mill..
Hei unge Herr Pettersen. Jeg har et lite ønske om at du fra nå av prøver å skrive på enten bokmål eller nynorsk. Synes innleggene du har hatt til nå har vært interessante, men til tider noe tidkrevende å tyde. Selv om jeg selv har en lignende dialekt.

Håper du tar dette til etteretning, da jeg tror du har mye interessant å komme med også i fremtiden. Takk på forhånd. :)
Støttes!Kun riksmål og nynorsk.Helst bokmål uten a-endinger og dialektord ,og nynorsk så enkelt som mulig uten fordekte bokmålord.Det er mitt ønske da...Hilsen DenHviteYeboah- litt over middels opptatt av sproget-som konsekvent ikke har skrevet på østfold dialekt :)

mari

Sv: BATES - exit
« Svar #117 på: Mai 17, 2009, 09:01:59 »
En god artikkel skrevet av legendariske Johnny Giles hvor han også gir sitt syn på Bates. ;D

Beklager hvis den er for positiv...... ;D



Leeds' long climb back looks to be underway


By John Giles


Friday May 15 2009

IT will seem odd to many Leeds United fans that I saw plenty to be optimistic about despite the fact that they were edged out by Millwall for a place in the League One play-off final.

First and foremost, 37,000 people turned up at Elland Road and none of them left before the end, choosing to support their team even when they knew that another season in the third tier was a certainty.

This is the basis for everything the club needs to do to get back to where it belongs and it seems clear to me that the support base is still loyal and strong despite all that has happened in recent years.

Secondly, Simon Grayson hasn't had much time to do his work but he produced a decent run of results from a young team and lifted Leeds into the play-off zone. I rate him and I think he will get it right once he gets the backing.


FANTASTIC

Without much experience of League One football, it's hard to say what Leeds need to do to take a couple of steps further than they have done in the last two seasons but the simple fact that such a big crowd turned up is a fantastic base to start with.

I know there are many Leeds fans who are still appalled by the way the club fell so far and so fast and baffled that they find themselves in League One.

But like all big clubs seeing hard times, the support can be switched on again without too much effort.

Some clubs rise through the divisions and build a fan base as they go but when they drop in the other direction, it can be very difficult to hold on to big numbers and almost impossible to win them back when they leak away.

But Leeds will always have the capacity to attract a full house to Elland Road and that's a comforting thought for the chairman Ken Bates.

I know many were suspicious of him when he arrived and even more so when he took the club into bankruptcy but it must be said, Leeds United FC is in far better shape now than it was just a few years ago.

Bates has brought some discipline with him and started the climb away from the boom/bust cycle that brought the club to the brink of the Champions League final and then into financial meltdown.

Supporters were slow to give any loyalty to Bates and when Gary McAllister, a big favourite at Elland Road, had to admit defeat, their worst fears seemed to be confirmed.

But the move for Grayson was an intelligent one and a sign that the club is thinking straight and with the future in mind.

The momentous collapse that Leeds endured and are still enduring is an object lesson for a couple of big clubs in the Premier League at the moment. Newcastle United and Middlesbrough should take a close look at Leeds' disappointment last night and mark their plight well.


Plunge

As Charlton proved this season, there's a fine line between unexpected success and a plunge through the divisions. Not so long ago, Alan Curbishley ran that club like a well-oiled machine until his chairman came out and suggested that the fans were sick of finishing in 12th place every season.

Curbishley got the message and stepped aside while the chairman laid his plans for world domination.

Right now, Charlton fans look back wistfully at the Curbishley days and wonder how they ended up in League One in such a short space of time.

Next season, they won't even be the biggest club in League One because they'll be battling with Leeds and another surprise visitor to the lower divisions -- Southampton.

Norwich too were a Premier League team not so long ago and all that adds up to the certainty that no club will find it easy to get out of League One next term and a warning for anyone smart enough to heed it.

That said, I believe Leeds can and will. Grayson has the basis of a decent team and they try to play in the right way. With a touch more fortune they could have beaten Millwall last night and made the play-off.

Had that happened, a lot of League One chairmen would have been severely put out. The cash Leeds generate plays a big part in the financial life of the division and they would be missed.

My belief is that the game could do with a resurgent Leeds United, one of the few clubs outside the Big Four that have the support and tradition needed to challenge the status quo at the top of the Premier League.

I know that may seem like a foolish notion given Leeds' current circumstances but the Premier League needs more competition at the top and it's clear that clubs like Everton, Aston Villa and Spurs cannot bridge the gap.

Leeds are one of the few clubs that have the capacity to do so and it looks to me like they've taken some positive steps in the right direction.

- John Giles
 

sportcarl1

Sv: BATES - exit
« Svar #118 på: Mai 17, 2009, 10:31:14 »
Bra skrivet av Giles
 

sportcarl1

Sv: BATES - exit
« Svar #119 på: Mai 17, 2009, 10:36:07 »
Bates är inte guds bästa barn, men han har ändå tagit ansvar för klubben och räddat den, nu är vi skuldfria, han har gjort något till skillnad från alla konsortium, Morris, araber, don revies son, alla dessa har pratat utan att göra någotvi har ett så bra lag så vi skall upp nästa säsong, tror inte leeds är sämre än blackpool som grayson kommer ifrån, gäller bara få ut potensialen, med grayson från start n'sta säsong så skall det inte vara omöjligt komma bland de 2 bästa men vi måste vara med tåget från början, sedan tycker jag det är tråkigt när, managers, spelare eller ägare skall hängas ut, är ytterst sällan ens fel.
For noe tull.Blackpool er mye bedre enn Leeds.Vi hadde tapt mot de 8 av 10 møter.Ta av deg Leedsbrillene!Vi klarer jo ikke rykke opp fra league1!!!!
Jag vidhåller att jag tycker att leeds är ett bättre lag än blackpool som Gryson kommer ifrån, varken swansea doncaster eller nottingham gjorde bort sig i CCC, leeds har dessutom har har potensialen att ta sig till Pl på sikt,