Skrevet av Emne: Fair Play  (Lest 33628 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sten

Sv: Fair Play
« Svar #60 på: August 10, 2009, 08:34:24 »

Blir i tillegg helt feil å påberope dine meningsmotstandere Vaagan Moens holdninger.

Det har jeg da ikke gjort? Jeg påpeker kun dobbeltmoralen hos Petter Vaagan Moen: SÃ… indignert overt at noen følger reglene og ikke en vag fair play definisjon i det ene øyeblikket, i en VELDUG SAMMENLIGNBAR situasjon tidligere gjør han det samme selv.
Sten

Bites Yer Legs

Sv: Fair Play
« Svar #61 på: August 10, 2009, 15:18:33 »

Blir i tillegg helt feil å påberope dine meningsmotstandere Vaagan Moens holdninger.

Det har jeg da ikke gjort? Jeg påpeker kun dobbeltmoralen hos Petter Vaagan Moen: SÃ… indignert overt at noen følger reglene og ikke en vag fair play definisjon i det ene øyeblikket, i en VELDUG SAMMENLIGNBAR situasjon tidligere gjør han det samme selv.

Nei ok, var kanskje for kjapp i avtrekkeren der.


Virker for meg som om planen fra Odd-hold er å skyve problemstillingen over på Brann og deres synder, istedenfor å kommentere sine egne handlinger (ala Fagermos patetiske opptredner i media siden hendelsen).

Var slik jeg tolket ditt inlegg også, men ser at jeg kanskje var litt for brysk. :)
KEEP FIGHTING!!

h.b

  • Gjest
Sv: Fair Play
« Svar #62 på: August 10, 2009, 18:36:34 »
Skjønner Kovacs jeg. Hadde gjort det samme. Ã…ssen skal han vite om keeperen faiker. For alt vi vet så kunne det hende at han bare skled og faka en skade. Hvis spisssen da kke hadde putta så hadde spissen vært til latter for hele fotballNorge. Tenk deg senariet at Kovacs trilla ballen tilbake til keeper som da spratt rett opp og lo så det holdt

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Fair Play
« Svar #63 på: August 10, 2009, 20:08:55 »
Trur det er lettere å hylle de som faktisk utøver fair play, enn å henge ut dem som ikke gjør det ..


Den der er faktisk ganske vettug, Andreas!

Det er vanskelig å kritisere Kovacs som må ta avgjørelsen på et bittelite øyeblikk, han ser nok for seg illsinte medspillere (om han ikke scorer) og avisoverskriftene (han kikket seg bak og så Opdal fortsatt ligge der før han satte den inn) der han vel ender med å følge instinktet og goale.

Fagermos elleville jubel ble en sterk kontrast til den skadde keeperen som slett ikke faket skade...

Men, det er først nå jeg vil kritisere det som skjer.

Det ble reaksjoner og tumulter, bl.a. sier dommer at mangel på internkommunikasjon dem imellom gjorde det vanskelig for ham å blåse i løpet av de to-tre sekundene før Kovacs hadde scoret.
Odd hadde to muligheter til å 'rette opp'.
1) Ved avspark kunne de gitt ballen til Brann og latt de score et mål, evt scoret et selvmål selv (dette måtte jo isåfall kaptein eller trener ha regissert selvfølgelig)
2)... og rakk man ikke å få perspektiv på ting i løpet av denne tiden, kunne man ha arrangert det samme ved 2.omgangs begynnelse.

Odd burde ha tatt til seg reaksjonene innen den tid.

Selvfølgelig kan vi ikke ha det sånn at hver gang en spiller blir skadet (evt hiver seg ned og faker skade) så dommer blåse. Men i fair plays ånd har man mulighet til å rette opp ting som skjer 'in the heat of the moment'

Mener nå jeg da :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Robert H.

Sv: Fair Play
« Svar #64 på: August 10, 2009, 20:18:38 »
Jøss, tror det er første gang jeg er enig med h.b.  :o ;D

Skjønner Kovacs jeg. Hadde gjort det samme. Ã…ssen skal han vite om keeperen faiker. For alt vi vet så kunne det hende at han bare skled og faka en skade. Hvis spisssen da kke hadde putta så hadde spissen vært til latter for hele fotballNorge. Tenk deg senariet at Kovacs trilla ballen tilbake til keeper som da spratt rett opp og lo så det holdt

ollan

Sv: Fair Play
« Svar #65 på: August 10, 2009, 20:36:35 »
Skjønner Kovacs jeg. Hadde gjort det samme. Ã…ssen skal han vite om keeperen faiker. For alt vi vet så kunne det hende at han bare skled og faka en skade. Hvis spisssen da kke hadde putta så hadde spissen vært til latter for hele fotballNorge. Tenk deg senariet at Kovacs trilla ballen tilbake til keeper som da spratt rett opp og lo så det holdt

hmmmm,ja det er ofte at noen legger seg ned for å "fake" skade rett etter at de har motatt ballen og nærmeste motspiller er joggende 20 meter unna og setter opp farten da han ser keeper detter sammen og holder seg til kneet akkurat da han skal skyte ut ballen igjen. Samtidig ser han seg et lite sekund tilbake for om keeper kommer etter for å forhindre scoring.....det "lyser" jo dårlig samvittighet ut av mannen i sekundet før og ikke minst rett etter scoring. Fagermo er jo ett artig kapittel i seg selv, stort sett usympatisk klovn hele tiden ;D

og til alle sammen. MÅL PREGER KAMPER,SPESIELT SLIKE SOM FØLES LITT URETTFERDIG. DET VET JO VI SOM ER LEEDS SUPPORTERE ALT OM!!!
MOT og lykke til med fair play sesongen 09/10.

m
Ollan

Sten

Sv: Fair Play
« Svar #66 på: August 10, 2009, 23:07:38 »
Mnja...

Noe av det som gjør meg som Odd-supporter sur er at det er så forbanna kort vei til å jamre om hvor ille Odd er i alle sammenhenger. Tror kanskje man kan bli litt lei av å høre komplette idioter som Eirik Bakke og Jesper Matisen snakke dritt i avisene om laget sitt, og da kan det være at man blir defensiv og ikke er interessert i å høre hvor ille Kovacs og Odd er når andre lag har mannefi.... dumminger som Bernt Hulsker og Mjøsas beckham og Martin Andresen som uttaler seg i den ene vendingen dummere enn den andre, og utfører karrierestoppende tacklinger slik som Bakke gjorde på Hagen.

Faktum er at Kovacs er en hyggelig og sympatisk fyr. Han er bare stor, og andre hater ham for det. Men Kovacs kan ikke klandres for at han er svær. Han har like mye rett til å spille utpå der som andre.

Jeg skulle ønske Fagermo ikke jubla ved målet. Skulle også ønske Kovacs ikke hadde putta den. Men det er ikke det viktigste for meg. Det viktigste er at det er tre hendelser i kampen som ER MYE VERRE ENN KOVACS SCORING: Branns utskjelling av Odds lege som prøver å sy sammen El Fakiri, Branns usportslige opptreden gjennom hele kampen med holding og kjefting på dommeren, og Bakkes tackling av Steffen. Alle disse tre hendelsene er absolutt ikke fair play i det hele tatt. Men ingen er interessert i å snakke om det, for Kovacs er jo så stor og slem og ungarsk, ikke sant...

blæh...
Sten

Bites Yer Legs

Sv: Fair Play
« Svar #67 på: August 10, 2009, 23:08:28 »
Skjønner Kovacs jeg. Hadde gjort det samme. Ã…ssen skal han vite om keeperen faiker. For alt vi vet så kunne det hende at han bare skled og faka en skade. Hvis spisssen da kke hadde putta så hadde spissen vært til latter for hele fotballNorge. Tenk deg senariet at Kovacs trilla ballen tilbake til keeper som da spratt rett opp og lo så det holdt

Hadde Kovacs valgt å ikke skåre hadde han blitt hyllet som en helt, kanidat til fair-playpris og det hele! Definitivt ikke latterligjort! Opdal hadde blitt utstøtt av fotballfamilien om han hadde gjort noe slikt som du forespeiler her, men hvorfor skulle han gjort noe slikt? Han var TOTALT upresset, at noen påstår noe annet er helt uforståelig og minner om både dårlig fotballforståelse, skylapper og sannhetsforvridning! Skulle han ha gjort noe slikt på gøy eller?
KEEP FIGHTING!!

Bites Yer Legs

Sv: Fair Play
« Svar #68 på: August 10, 2009, 23:28:19 »
Mnja...

Noe av det som gjør meg som Odd-supporter sur er at det er så forbanna kort vei til å jamre om hvor ille Odd er i alle sammenhenger. Tror kanskje man kan bli litt lei av å høre komplette idioter som Eirik Bakke og Jesper Matisen snakke dritt i avisene om laget sitt, og da kan det være at man blir defensiv og ikke er interessert i å høre hvor ille Kovacs og Odd er når andre lag har mannefi.... dumminger som Bernt Hulsker og Mjøsas beckham og Martin Andresen som uttaler seg i den ene vendingen dummere enn den andre, og utfører karrierestoppende tacklinger slik som Bakke gjorde på Hagen.

Faktum er at Kovacs er en hyggelig og sympatisk fyr. Han er bare stor, og andre hater ham for det. Men Kovacs kan ikke klandres for at han er svær. Han har like mye rett til å spille utpå der som andre.

Jeg skulle ønske Fagermo ikke jubla ved målet. Skulle også ønske Kovacs ikke hadde putta den. Men det er ikke det viktigste for meg. Det viktigste er at det er tre hendelser i kampen som ER MYE VERRE ENN KOVACS SCORING: Branns utskjelling av Odds lege som prøver å sy sammen El Fakiri, Branns usportslige opptreden gjennom hele kampen med holding og kjefting på dommeren, og Bakkes tackling av Steffen. Alle disse tre hendelsene er absolutt ikke fair play i det hele tatt. Men ingen er interessert i å snakke om det, for Kovacs er jo så stor og slem og ungarsk, ikke sant...

blæh...

Svarer du meg her?

Du mener ikke i fullt alvor at grunnen til at Kovacs blir 'hatet' nå er pga han er stor? Jeg er selv en stor fotballspiller, nesten like stor som Kovacs faktisk, men jeg får også lov å spille fotball... Heldigvis  ;D  Skjønner ikke helt hvor du vil hen med denne..

Nå mener vel jeg at at Branns støtteapparat hadde grunnlag til det du kaller usportslig oppførsel(pga 2-0-målet og Fagermo), men den saken med El Fakiri er jeg helt enig at var flau. Virket som de fleste innad i Brann skjønte dette, legen sa jo selv at de hadde unnskyldt seg..

At Start-spillere er dårligere vinnere har vel ikke så mye i denne diskusjonen å gjøre, men skjønner jo at det kan være frustrerende..

Nå syntes jeg utfallet den taklingen ble verre enn intensjonen fra Bakke, det er min ærlige mening og der kan du gjerne arrestere meg om du vil..

Er definitivt uenig med deg at det er TRE hendelser i kampen som er langt verre enn Odds reaksjoner på Opdals skade og 2-0-målet.
KEEP FIGHTING!!

ollan

Sv: Fair Play
« Svar #69 på: August 10, 2009, 23:38:04 »
Mnja...

Noe av det som gjør meg som Odd-supporter sur er at det er så forbanna kort vei til å jamre om hvor ille Odd er i alle sammenhenger. Tror kanskje man kan bli litt lei av å høre komplette idioter som Eirik Bakke og Jesper Matisen snakke dritt i avisene om laget sitt, og da kan det være at man blir defensiv og ikke er interessert i å høre hvor ille Kovacs og Odd er når andre lag har mannefi.... dumminger som Bernt Hulsker og Mjøsas beckham og Martin Andresen som uttaler seg i den ene vendingen dummere enn den andre, og utfører karrierestoppende tacklinger slik som Bakke gjorde på Hagen.

Faktum er at Kovacs er en hyggelig og sympatisk fyr. Han er bare stor, og andre hater ham for det. Men Kovacs kan ikke klandres for at han er svær. Han har like mye rett til å spille utpå der som andre.

Jeg skulle ønske Fagermo ikke jubla ved målet. Skulle også ønske Kovacs ikke hadde putta den. Men det er ikke det viktigste for meg. Det viktigste er at det er tre hendelser i kampen som ER MYE VERRE ENN KOVACS SCORING: Branns utskjelling av Odds lege som prøver å sy sammen El Fakiri, Branns usportslige opptreden gjennom hele kampen med holding og kjefting på dommeren, og Bakkes tackling av Steffen. Alle disse tre hendelsene er absolutt ikke fair play i det hele tatt. Men ingen er interessert i å snakke om det, for Kovacs er jo så stor og slem og ungarsk, ikke sant...

blæh...

sorry Sten, men stort sett alt du nevner her skjer I hver eneste kamp. Også dine helter på Falkum  syter ,klager og driver med taktisk uthaling av tid osv.... det er heldighvis endel av spillet, for hvis alle skal gå rundt å være snill og grei.....ja da er vi alle i parken utenfor Kristiandsand og spiller i den ligaen.
Spørmålet som stilles er? Var det Fair Play av Kovacks å score målet?? Det har vel du svart på tidligere at du ikke syntes det var..............
Ollan

Sten

Sv: Fair Play
« Svar #70 på: August 11, 2009, 08:50:22 »
Spørmålet som stilles er? Var det Fair Play av Kovacks å score målet?? Det har vel du svart på tidligere at du ikke syntes det var..............

Spørsmålet er nok mer avansert enn som så:

Var det Fair Play av Kovacks å score målet? Nei
Var det Fair Play av Fagermo å juble etter målet? Nei
Var det Fair Play av tilbakestående Eirik Bakke å prøve å ødelegge en kollega på fotballbanen? Nei
Er det Fair Play å bryte fair play reglene fordi man føler at "de andre har gjort det først"? Nei
Var det Fair Play å skjelle ut en lege mens han yter førstehjelp på en spiller - uansett hvem? Nei
Er det Fair Play å prøve å påvirke dommeren i din favør, selv om du vet du ikke har grunn til å klage på en avgjørelse? Nei

Sten

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Fair Play
« Svar #71 på: August 11, 2009, 11:08:04 »
Da spør jeg: Hvilken situasjon var det som gjorde at kneet til Oppdal røyk og Fakiri måte ut å sy. Jo det var en Kovacs kom løpene inn i feltet som en tulling og løper ned sin egen lagkamerat som blir skubbet videre og skader de to Brannspillerene. Ã… begynne å snakke om hva PVM og Eirk "til tider grisespiller" Bakke har gjort tidligere er avsporing og viser bare mindreverdighetskompleksene til Oddsupporterene!

Bites Yer Legs

Sv: Fair Play
« Svar #72 på: August 25, 2009, 10:22:54 »
KEEP FIGHTING!!

fjellhaugen

Sv: Fair Play
« Svar #73 på: September 14, 2009, 11:04:39 »
er vel ikke helt god han her heller  :P

http://www.youtube.com/watch?v=-c4A5UxzrCg
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

anders

 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Fair Play
« Svar #75 på: September 24, 2009, 21:29:36 »

Robert

Sv: Fair Play
« Svar #76 på: September 24, 2009, 21:40:36 »
Den Dokken-episoden var sinnsykt stygg, håper virkelig han får noen kamper på tribunen.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Tom S

Sv: Fair Play
« Svar #77 på: September 24, 2009, 21:43:40 »
Herregud da Dokken, dette er flaut for fotballen og Odd!
Håper han får skikkeleg straff!
COME ON LEEDS !!

ollan

Sv: Fair Play
« Svar #78 på: September 24, 2009, 21:48:54 »
er jo spent på hva "sympatiske" Fagermo kommer til å lire av seg. Sannsynligvis en latterlig bortforklaring der han egentlig forsvarer handlingen.
Ollan

auren

Sv: Fair Play
« Svar #79 på: September 24, 2009, 22:06:08 »
Steng ham ute for resten av sesongen. Men det er kanskje for mildt? Er jo bare 4 kamper igjen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Sv: Fair Play
« Svar #80 på: September 24, 2009, 22:09:58 »
Steng ham ute for resten av sesongen. Men det er kanskje for mildt? Er jo bare 4 kamper igjen.

auren

Minimum 10 kampers karantene og ei kraftig bot frå NFF, i tillegg bør Odd sette standard for egen klubb med å også irrettesette voldsmannen
COME ON LEEDS !!

Sten

Sv: Fair Play
« Svar #81 på: September 24, 2009, 22:23:00 »
En milliard kampers utestengelse, og Odd bør atombombes vekk fra fotballnorge så vi kan gå tilbake til å se Lillestrøm og Strømsgodset spille 1-1. DET ER ET KRAV!
Sten

Tom S

Sv: Fair Play
« Svar #82 på: September 24, 2009, 22:26:30 »
En milliard kampers utestengelse, og Odd bør atombombes vekk fra fotballnorge så vi kan gå tilbake til å se Lillestrøm og Strømsgodset spille 1-1. DET ER ET KRAV!

Litt strengt, men du er inne på noko...
COME ON LEEDS !!

Dennis

Sv: Fair Play
« Svar #83 på: September 24, 2009, 22:47:26 »
En milliard kampers utestengelse, og Odd bør atombombes vekk fra fotballnorge så vi kan gå tilbake til å se Lillestrøm og Strømsgodset spille 1-1. DET ER ET KRAV!

Klar over at du er Odd-fan, men hvorfor denne sarkasmen? Dokken fortjener da noen kamper for sin fullstendig idiotiske oppførsel?

Selv Roy Keane må ha vært stolt i kveld. Svineri!
Marching on together!

ToreLA

Sv: Fair Play
« Svar #84 på: September 24, 2009, 22:56:38 »
Den var stygg ja. Dokken bør utestenges resten av sesongen.


Per Arne

  • Gjest
Sv: Fair Play
« Svar #85 på: September 24, 2009, 23:02:55 »
Venter egentlig bare på at Oddsupporterne her skal gi uttrykk for hvor sympatisk Dokken egentlig er... Som Kovacs...

 ;D

Andersen

Sv: Fair Play
« Svar #86 på: September 24, 2009, 23:05:53 »
F......Fa..... n  denne episoden var stygg !!!! >:( må vel kunne kåres til sesongens  desidert styggeste voldsepisode på en fotball bane i Norge i år !  Håper Dokken får en haug med kampers karantene  + trekk i lønna og skolerett for styre i Odd ! Dette var vel rein frustrasjon over hvordan Odd har spillt i det siste !

Budda

Sv: Fair Play
« Svar #87 på: September 24, 2009, 23:07:26 »
En milliard kampers utestengelse, og Odd bør atombombes vekk fra fotballnorge så vi kan gå tilbake til å se Lillestrøm og Strømsgodset spille 1-1. DET ER ET KRAV!

Klar over at du er Odd-fan, men hvorfor denne sarkasmen? Dokken fortjener da noen kamper for sin fullstendig idiotiske oppførsel?

Selv Roy Keane må ha vært stolt i kveld. Svineri!

Det er vel et retorisk spørsmål, Kaizer  ;)
Endre

fjellhaugen

Sv: Fair Play
« Svar #88 på: September 24, 2009, 23:12:08 »
ser at kun sten er ute og "forsvarer" dokken her. blir nok flere etter hvert, forstå det den som kan. ???

jeg ser kun en løsning her og det er samme som pepe etter hans lobotomerte angrep som førte til 10 kamper.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

auren

Sv: Fair Play
« Svar #89 på: September 24, 2009, 23:12:58 »
Hvor mange kamper fikk forresten Keane?

Litt Danny Mills over dette også.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.