Graysons plan

Started by Promotion 2010, January 12, 2010, 10:58:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

upwego

Vi MÃ... bare satse alt på opprykk nå! Om vi "taper" 20 mill. på ikke å selge Becks nå, er det helt greit hvis han putter på det som skal til for å ta oss opp - så får han heller gå dit han vil på free transfer etter sesongen.
Poenget er at opprykk betyr absolutt alt nå - hvis vi ikke klarer det denne gangen, klarer jeg nesten ikke å se frem mot en ny sesong. Sånn er det bare - nå eller aldri!  :)
Leeds - at least until this world stops spinning 'round

Runar

Quote from: DenHviteYeboah on January 13, 2010, 21:49:51
Quote from: jarle on January 13, 2010, 21:14:28
Newcastle gjør det eneste rette... sats alt på å gå rett opp igjen... ALL INN!!!

Se på Leeds 10 år i en bakgård... det var en bra strategi!!!!

jeg mener dette er smart faktisk.Noen ganger er det jævlig kostbart å ikke rykke opp....se på oss ;)hvis vi rykker opp til ccc er jeg redd for at vi får det samme scenarioet:ingen penger til å investere i gode spillere,kun lånespillere,lønnsnivå på league 1 standard som gjør at spillere heller signerer for en annen klubb som har høyere lønn,og dyrest inngang på hjemmekamper i hele ccc.Money talks-dessverre.Jeg tror nemlig ikke at Bates har i nærheten av midler til å satse på opprykk i ccc.Han har bare lyst til å "være med i rampelyset" og vil ikke selge klubben før det kommer et sanseløst bud....
pessimisme?ja er nok pessimist :) :) :)
håper selvfølgelig at jeg er meget langt unna sannheten!

Newcastle gambler iden grad at de ikke fikk nok klubber til å ta over de overbatelte spillerne sine.

Er enig med deg, Newcastle gjør det eneste riktige for en klubb i deres situasjon. Leeds var i en større mess når de gikk ned fra PL til CCC. Newcastle ønsker å drive fornuftig, men i den grad de ikke klarer det så har de en eier som har mer penger enn hva Krasner og co hadde i sin tid. Derfor må de ikke skjære til beinet og ta ufornuftige valg.

Kjønås

Quote from: upwego on January 13, 2010, 22:33:51
Vi MÃ... bare satse alt på opprykk nå! Om vi "taper" 20 mill. på ikke å selge Becks nå, er det helt greit hvis han putter på det som skal til for å ta oss opp - så får han heller gå dit han vil på free transfer etter sesongen.
Poenget er at opprykk betyr absolutt alt nå - hvis vi ikke klarer det denne gangen, klarer jeg nesten ikke å se frem mot en ny sesong. Sånn er det bare - nå eller aldri!  :)
Eg vil heller si nå eller neste sesong  ;D Men KAN vere en idé å selge Beckford nå for om vi allikavell skal kunne gå opp uten han så får jo vi inn mer penger som vi faktisk trenger for å kunne hevde oss i CCC.  ;)

upwego

Joda, klart at vi trenger pengene for å satse til neste sesong - men opprykk tror jeg har så mange plusseffekter at vi ikke kan ta sjansen på å være i det dypeste mørke en sesong til.
Nå er vi "i draget" - vi vet ikke hvordan det går hvis vi må være enda en sesong  i League One, derfor MÃ... vi opp nå, og så kommer vi som et friskt pust inn i CCC!  ;)
Leeds - at least until this world stops spinning 'round

Tom S

Spørs om vi klarer å holde på spillere som Kisnorbo, Lubo, Parker, Snodders, Howson, Kilkenny, Doyle, Johnson, Becchio o.s.v. om vi starter i L1 i august.

COME ON LEEDS !!

jarle

Vi har vært lenge nok i "vi vill" ligaen... det er flaut!!!!

stian

Quote from: jarle on January 14, 2010, 09:20:02
Vi har vært lenge nok i "vi vill" ligaen... det er flaut!!!!

For å friske på hukommelsen kan jeg minne om at det var Leeds som gamblet alle pengene de (ikke) hadde for å nå champions league. I mine øyne gjør Newcastle mye av det samme nå med å satse på å gå rett opp. Som med alle former for gambling ser det valdig bra ut når det lykkes, men konsekvensene ved å mislykkes kan bli fatale. Vi om noen bør være klar over nedsiden ved denne gamblingen.

h.b

Dere er som den som var med i en flyulykke. Setter aldri beina sine i et fly igjen. For min del kan Leeds gjerne ha 10 milliarder pund i gjeld sålenge klubben kan betjene gjelda. Og det er det det her er snakk om. Ha en viss gjeld som er overkommelig å betjene.
Jeg vet ikke hva som er verst. Ã... ha 10-20 millioner pund i gjeld og være i Premier League, kontra det å være utenfor Premier League med null i gjeld. Jo forresten det vet jeg.
Andre lags supportere ler av oss på grunn av at vi går fra støvelskaftet når vi trekker et premier League lag i en cup. Dette synes jeg er flaut og viser hvor langt nede vi er.

ollan

Quote from: h.b on January 14, 2010, 12:42:39
Dere er som den som var med i en flyulykke. Setter aldri beina sine i et fly igjen. For min del kan Leeds gjerne ha 10 milliarder pund i gjeld sålenge klubben kan betjene gjelda. Og det er det det her er snakk om. Ha en viss gjeld som er overkommelig å betjene.
Jeg vet ikke hva som er verst. Ã... ha 10-20 millioner pund i gjeld og være i Premier League, kontra det å være utenfor Premier League med null i gjeld. Jo forresten det vet jeg.
Andre lags supportere ler av oss på grunn av at vi går fra støvelskaftet når vi trekker et premier League lag i en cup. Dette synes jeg er flaut og viser hvor langt nede vi er.

Håkon, vi bryr oss døyten om andre lag sine supportere. Vi går de en høy gang uansett hvilken divisjon vi spiller i...trodde ikke du kunne bli flau(med tanke på alle dine egne motstridene innlegg her på forumet).. og de fleste som er med i en flyulykke reiser seg desverre aldri opp igjen. 
Ollan

h.b

Det er flaut å være i denne divisjonen. Men vi har jo tross alt verdens beste unnskyldning da. Bates

ollan

Håkon, dette er en topic om Graysons plan. greit at du for alltid vil hate KB. Men kan ikke denne tråden få handle om Grayson, eller er du bare helt sånn ........ ???
Ollan

h.b

Quote from: ollan on January 14, 2010, 12:59:08
Håkon, dette er en topic om Graysons plan. greit at du for alltid vil hate KB. Men kan ikke denne tråden få handle om Grayson, eller er du bare helt sånn ........ ???

Planen til Grayson er ganske enkel den. Han vil lede Leeds opp i Premier League på lånte spillere. Dette fordi Bates ikke vil frigi nok penger til spillere. Derfor kommer Bates inn her. Og Grayson er avhengig av at Bates sier ja uansett om det er lån eller kjøp

bwirum

Quote from: h.b on January 14, 2010, 12:42:39Andre lags supportere ler av oss på grunn av at vi går fra støvelskaftet når vi trekker et premier League lag i en cup. Dette synes jeg er flaut og viser hvor langt nede vi er.
Vi, eller i alle fall jeg, gikk av skaftet fordi vi trakk hhv. Liverpool og Manchester U. Det hadde vært like kult om vi og hadde spilt i PL. Birmingham feks. hadde liksom ikke helt vært det samme. Tottenham borte (som jeg dessverre ikke får dratt på pga jobbreise, hadde kjøpt flybillett og alt :-() er egentlig aller mest kult å reise på fordi WHL i likhet med ER er en utrolig artig stadion å være på kamp på. Faktisk en av favorittstadionene mine.

Vi hadde altså ikke slått MU på Old Toilet på snart 30 år, uavhengig om vi var i PL, CCC, L1, spilte serie, cup eller treningskamp, så jeg synes det var stort UANSETT.

Men meg om det tydeligvis.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Dennis

At samtlige diskusjoner ender opp i Ken Bates tyder på et tynt argumentsgrunnlag...

Marching on together!

h.b

Hvis vi hadde spilt i Premier League. ja da ville vi trukket dårlig motstand og vært fornøyd med f.eks Birmingham. For da ville vi gått for å vunnet denne FA Cupen. Når vi nå er i league one. Ja da er vi av skaftet fordi vi ikke tror vi kan vinne FA cupen, og vi ha store navn å møte

bwirum

Ja Håkon. Sånn er det. Bates er dum.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Rudi G.

Quote from: h.b on January 14, 2010, 13:13:05
Hvis vi hadde spilt i Premier League. ja da ville vi trukket dårlig motstand og vært fornøyd med f.eks Birmingham. For da ville vi gått for å vunnet denne FA Cupen. Når vi nå er i league one. Ja da er vi av skaftet fordi vi ikke tror vi kan vinne FA cupen, og vi ha store navn å møte

Snakk for deg selv h.b!

Promotion 2010

Quote from: Promotion 2010 on January 12, 2010, 10:58:01
Ønsketenkning dette, men hva bør innkjøpsstrategien være i Leeds?

* Becks bør IKKE selges. Da kan vi risikere både tapt opprykk og ingen suksess i Malingskøppen.
* For å sjokkere våre motstandere bør vi faktisk gå til innkjøp av et par unge lovende spillere:
 * Jackson i Gills eller Hooper fra Sc_unts bør stå høyt på listen.
* Vi bør prøve å få Sharp fra Doncaster inn på lån frem til sommeren med opsjon på kjøp. Han spilte med Becks i opprykkssesongen for 2 år siden.
* Vi bør få inn en habil venstreback på lån fra PL.
* Vi bør få inn en sentral midtbanemann med erfaring fra PL nivå.

Dette vil igjen sette oss i førersetet når det gjelder opprykk og kanskje skremme småklubber som Norwich og Charlton til å feile i jakten på oss. Det vil også trygge oss hvis det enorme budet på Becks kommer.

Hvorfor er du så treg Grayson? Vi vil opp!  :)

Becks ble i klubben!
Sjokket var vel McSheffrey som la opp til to mål i dag!
Venstreback ble det i Lowrey!
Gradel på midten kom inn!

Vi mangler "the old head" på midten. Det dekker neppe Dick-dick-ov!

::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Ser det blir nevnt en del om Newcastle på tråden her.

En viktig forskjell, som riktignok ligger i kortene, men som fremdeles står usagt (ifølge min skumlesing) er; de har akkurat rykket ned, mens vi vil forhåpentligvis akkurat ha rykket opp. Deres satsing innebærer jo at de forholdsvis har Premier League spillere i CCC. I motsetning til oss, som vil, noe diskutabelt riktignok, hovedsakelig ha League 1 spillere i CCC. En vesentlig forskjell, og jeg mener Newcastle gjør det noelunde riktige. Som det også er nevnt her i tråden, er at de sitter nok ikke like dypt i det som vi gjorde i vår tid, og besitter dermed den muligheten å satse stort for å komme seg opp igjen.

Så vidt min kunnskap går hadde ikke vi det.

Så kommer spørsmålet, vil Grayson ha mulighetene til å satse (nesten) like stort som i neste sesong (forutsatt opprykk), som det Newcastle gjør i dag?

Personlig tror jeg ikke det vil nærme seg en gang. Noen nevner at Bates ønsker å "låne oss opp til PL", og dette er etter min mening noe spisst satt på spissen, men allikevel tror jeg det ligger noe i påstanden. Jeg er av den oppfatning at TA burde og kanskje til og med kunne blitt kjøpt tilbake i høst. Ved burde mener jeg at dette gjenkjøpet burde ha blitt gjennomført samme pokker (låne igjen?), og ved kunne baserer jeg meg på godord som "vi er så godt som gjeldsfri", "vi trenger ikke selge spillere vi ønsker selv lenger" osv, mangelfull investering de siste årene, samt salg av Delph. Og sist, men ikke minst en stor tilskuerskare som skulle etter all logikk bringe store penger inn.

Nå ser jeg i diverse sammenhenger at Bates snakker om at ER skal kjøpes tilbake. Desverre er jeg noe skeptisk. Vel, optimistisk i den forstand at dette er såpass langt frem i tid at forhåpentligvis vil sportlig suksess (som FA-cupen i år) være gode penger til dette formål. I den sammenheng også eventuelt bytte av eier (sportslig suksess kan jo lokke til seg lommebøkene).

Så, jeg tror at Grayson kommer til å måtte stille med en forholdsvis de andre klubbene i CCC, en beskjeden lommebok. Elland Road, Thorp Arch, gjenværende gjeld. Ja, det er mye som skal betalest. Og Bates skal jo ha sitt, ikke sant?  :)

Selvsagt håper jeg ikke det. Som en stolt Leeds-supporter ønsker jeg selvsagt klubben alt godt, og stoler på at Grayson er mannen for jobben.

Frode

Grayson jublet som en lottomillionær fra Verdal etter 1-1 mot Brighton.  Tror vår "frelser" begynner å mistet grepet, gitt.

Jon R

Quote from: Frode on February 20, 2010, 19:59:12
Grayson jublet som en lottomillionær fra Verdal etter 1-1 mot Brighton.  Tror vår "frelser" begynner å mistet grepet, gitt.

Hører du Grayson? På tide å ta GREP, dvs back to basic = kontinuitet og forutsigbarhet.

1) Slutt å eksperimenteringen. Nå driver du og dytter spillere inn og ut av roller. Sentralinjen vår er "ny" til hver kamp nå og jeg tror ikke det finnes mye evidens for at en slik taktikk er særlig klok. Spillerne må få muligheten til å utvikle kollektivet og bli komfortable i rollene sine.

2) Bradley Johnsen, Snodgrass og Mc Sheffery må få spille i faste posisjoner og ikke dyttes rundt på banen. Igår slo vi mye langt og da er det absurd å bruke Mc Shefferey som spiss når vi har en mann som Becchio i stallen.

3) Prøv å bestemme deg for hvem vi skal prioritere som vår høyre back. Ut å låne hvis du ikke klarer å se et klart førstevalg.

4) Også er vi nødt til å få BREDDE i spillet vårt for svingende. Finne en bedre balanse i startelleveren enn hva vi åpnet med igår.

Jeg foreslår at disse 11 får tillit i de neste 5 kampene: Ankergren - Bromby, Naylor, Kisnorbo, Lowrey - Snodgrass, Kilkenny, B. Johnson, Mc Sheffery - Beckford, Becchio

subs: Howson, Gradel, Kandol, Michalic, White, Grella, Martin
Jon R.

h.b

Fullstendig enig med deg Jon. Men jeg er redd for at Grayson fortsetter denne vinglinga fremover. Merker Grayson presset kanskje

Jon R

Quote from: h.b on February 21, 2010, 14:42:40
Fullstendig enig med deg Jon. Men jeg er redd for at Grayson fortsetter denne vinglinga fremover. Merker Grayson presset kanskje

Selvfølgelig merker han presset. Han er manager for Leeds United og alle forventer at han skal få oss ut av denne forbannede sumpen som league One divisjonen er.   :)
Jon R.

Tom S

Quote from: Jon R on February 21, 2010, 14:34:23

Hører du Grayson? På tide å ta GREP, dvs back to basic = kontinuitet og forutsigbarhet.

1) Slutt å eksperimenteringen. Nå driver du og dytter spillere inn og ut av roller. Sentralinjen vår er "ny" til hver kamp nå og jeg tror ikke det finnes mye evidens for at en slik taktikk er særlig klok. Spillerne må få muligheten til å utvikle kollektivet og bli komfortable i rollene sine.

2) Bradley Johnsen, Snodgrass og Mc Sheffery må få spille i faste posisjoner og ikke dyttes rundt på banen. Igår slo vi mye langt og da er det absurd å bruke Mc Shefferey som spiss når vi har en mann som Becchio i stallen.

3) Prøv å bestemme deg for hvem vi skal prioritere som vår høyre back. Ut å låne hvis du ikke klarer å se et klart førstevalg.

4) Også er vi nødt til å få BREDDE i spillet vårt for svingende. Finne en bedre balanse i startelleveren enn hva vi åpnet med igår.

Jeg foreslår at disse 11 får tillit i de neste 5 kampene: Ankergren - Bromby, Naylor, Kisnorbo, Lowrey - Snodgrass, Kilkenny, B. Johnson, Mc Sheffery - Beckford, Becchio

Veldig enig, Jon.
På laget ville eg heller sett Howson og Doyle sentralt - det funket heile første halvdel av sesongen, så ser ingen grunn til å rote det til.
COME ON LEEDS !!

baste

Quote from: h.b on February 21, 2010, 14:42:40
Vil ha Kilkenny ut, 2 svært dårlige kamper av han. B&B på topp.

Come on Grayson...

Erik_

Grayson jubler som besatt etter hver Leeds scoring, i så tilfelle har han mistet grepet for lenge siden.:)

Per Arne

Quote from: Enrique on February 21, 2010, 19:36:38
Grayson jubler som besatt etter hver Leeds scoring, i så tilfelle har han mistet grepet for lenge siden.:)

Og meg bekjent gjør de aller fleste trenere/managere det...

;)

fmtj

Quote from: Enrique on February 21, 2010, 19:36:38

Godt han er glad for mål!!! Likevel pustes vi i nakken nå av flere!!! Det er lelendige resultater vi har å vise til i det siste!! Laget må øyeblikkelig begynne å flekke tenner igjen!!!
Yeboahs vitne

Joe Jordan

Quote from: Jon R on February 21, 2010, 14:34:23

Hear, hear! Alle har en en dårlig periode men det er NÃ... Grayson skal vise hva han eventuelt duger til. Man kan fantasere om alle mulige kjøp av fantastiske spillere men saken er at stallen er god til å rykke opp, men nå må det settes en mer eller mindre fast 11er og få tilbake kontinuiteten!

Tror ikke det skal et mirakel til, én god kamp med tilhørende 3 poeng kan faktisk være nok til vi er på rett kurs igjen.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

h.b

Vel. Rykker vi ikke opp. ja da er ikke stallen god nok for opprykk. For hvis den er det og Leeds ikke rykker opp. Ja da er det Grayson som ikke er god nok.