Skrevet av Emne: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital  (Lest 603495 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

lojosang

Sv: Re: Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #150 på: November 27, 2012, 07:04:04 »
Ã…rets sommervindu:
http://www.transfermarkt.co.uk/en/championship/sommertransfers/wettbewerb_GB2.html

Og, kanskje enda mer interressant, siste 5 sesonger Championship-transfertabell. Her innehar vi 20. plass.

http://transferleague.co.uk/championship-tables/five-year-league-championship.html

(Må nevnes at denne sistnevnte siden i årets sommervindu har solgt Rhodes til Boro (!) for 8 mill pund.)

Hvordan slår to sesonger i garbageship ut her?
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: Re: Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #151 på: November 27, 2012, 08:30:48 »
Ã…rets sommervindu:
http://www.transfermarkt.co.uk/en/championship/sommertransfers/wettbewerb_GB2.html

Og, kanskje enda mer interressant, siste 5 sesonger Championship-transfertabell. Her innehar vi 20. plass.

http://transferleague.co.uk/championship-tables/five-year-league-championship.html

(Må nevnes at denne sistnevnte siden i årets sommervindu har solgt Rhodes til Boro (!) for 8 mill pund.)

Hvordan slår to sesonger i garbageship ut her?
Uansett den største klubben av alle her, og vi ligger på 20. plass. Ja Bates har virkelig satset  gett.... >:(
Klubben blir bygd stein for stein leste i flere innlegg for noen år siden...yeah right...

Bites Yer Legs

Sv: Re: Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #152 på: November 27, 2012, 09:15:53 »
Ã…rets sommervindu:
http://www.transfermarkt.co.uk/en/championship/sommertransfers/wettbewerb_GB2.html

Og, kanskje enda mer interressant, siste 5 sesonger Championship-transfertabell. Her innehar vi 20. plass.

http://transferleague.co.uk/championship-tables/five-year-league-championship.html

(Må nevnes at denne sistnevnte siden i årets sommervindu har solgt Rhodes til Boro (!) for 8 mill pund.)



Hvordan slår to sesonger i garbageship ut her?

Det er definitivt mange faktorer som ikke tas med, eller klargjøres ordentlig. Tilskudd fra eiere er jo i seg selv en ganske vag faktor. Lønnsutgifter ser ikke ut til å ha noen plass.

Men, som DHY er inne på, kan tabllen kanskje fortelle noe om viljen til å reinvestere inntjente transfermidler.

Uansett interessant å ha noen tall som bør være mer relle enn den sannhetsgestalten enhver OEF-debattant tillegger sin egen synsing.
« Siste redigering: November 27, 2012, 09:21:46 av Bites Yer Legs »
KEEP FIGHTING!!

Bites Yer Legs

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #153 på: November 27, 2012, 09:20:30 »
Ã…rets sommervindu:
http://www.transfermarkt.co.uk/en/championship/sommertransfers/wettbewerb_GB2.html

Og, kanskje enda mer interressant, siste 5 sesonger Championship-transfertabell. Her innehar vi 20. plass.

http://transferleague.co.uk/championship-tables/five-year-league-championship.html

(Må nevnes at denne sistnevnte siden i årets sommervindu har solgt Rhodes til Boro (!) for 8 mill pund.)


Rhodes gick inte han från Huddersfield till Blackburn, finns väl ingen rhodes i Boro?

Det var poenget mitt  :)  Kanskje ikke tidenes mest holdbare kilde den her siden, når de gjøre sånne feil.

Syntes likevel tabellen var en interessant lek med tall.
KEEP FIGHTING!!

Jon R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #154 på: November 27, 2012, 17:59:52 »
Ã…rets sommervindu:
http://www.transfermarkt.co.uk/en/championship/sommertransfers/wettbewerb_GB2.html

Og, kanskje enda mer interressant, siste 5 sesonger Championship-transfertabell. Her innehar vi 20. plass.

http://transferleague.co.uk/championship-tables/five-year-league-championship.html

(Må nevnes at denne sistnevnte siden i årets sommervindu har solgt Rhodes til Boro (!) for 8 mill pund.)


Rhodes gick inte han från Huddersfield till Blackburn, finns väl ingen rhodes i Boro?

Det var poenget mitt  :)  Kanskje ikke tidenes mest holdbare kilde den her siden, når de gjøre sånne feil.

Syntes likevel tabellen var en interessant lek med tall.


Tvilsom kilde det der ja. Både Snodgrass, Kenny, Austin og Peltier er priset lavere enn hva de gikk for mens Clayton  nok er priset for høyt. 
Jon R.

lojosang

Sv: Re: Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #155 på: November 28, 2012, 00:01:34 »


Uansett interessant å ha noen tall som bør være mer relle enn den sannhetsgestalten enhver OEF-debattant tillegger sin egen synsing.

Tja. På bakgrunn av Jons kommentar er vel dette NØYAKTIG som sannhetsgehalten i enhver OEF-debattants synsing.

Syns denne debattanten.  ;D
- Leif Olav

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #156 på: November 28, 2012, 09:11:57 »
Så vidt jeg skjønner så er forpliktelsene for å ha Tate og Thomas ut året på totalt 90.000 pund. Det er en liten pris å betale for å vise handlekraft og kanskje skape ny entusiasme og tro, men det er i januar eller til sommeren de nye eierne må vise hva de står for.

Jeg er mye mer beroliget når de har fullført alle innbetalinger og alle aksjer overdratt rett før julaften.

SA

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #157 på: November 28, 2012, 09:52:39 »
Så vidt jeg skjønner så er forpliktelsene for å ha Tate og Thomas ut året på totalt 90.000 pund. Det er en liten pris å betale for å vise handlekraft og kanskje skape ny entusiasme og tro, men det er i januar eller til sommeren de nye eierne må vise hva de står for.

Jeg er mye mer beroliget når de har fullført alle innbetalinger og alle aksjer overdratt rett før julaften.

SA

17717 tilskuere vitner ikke om ny entusiasme rundt klubben.

Vet ikke helt om det er Bates krav om å henge på videre, eller billettpriser, eller sendrektighet i kjøpsprosessen som gjør av vi ikke har fått en boost.
 

Bites Yer Legs

Sv: Re: Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #158 på: November 28, 2012, 12:57:47 »


Uansett interessant å ha noen tall som bør være mer relle enn den sannhetsgestalten enhver OEF-debattant tillegger sin egen synsing.

Tja. På bakgrunn av Jons kommentar er vel dette NØYAKTIG som sannhetsgehalten i enhver OEF-debattants synsing.

Syns denne debattanten.  ;D

Nei, jeg la frem 2 kilder, og gjorde samtidig oppmerksom på feil i den ene. Sjekk de før du syns.. Vet ikke hvor Jon henter sine tall fra.
« Siste redigering: November 28, 2012, 13:03:17 av Bites Yer Legs »
KEEP FIGHTING!!

Bites Yer Legs

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #159 på: November 28, 2012, 13:01:57 »
Ã…rets sommervindu:
http://www.transfermarkt.co.uk/en/championship/sommertransfers/wettbewerb_GB2.html

Og, kanskje enda mer interressant, siste 5 sesonger Championship-transfertabell. Her innehar vi 20. plass.

http://transferleague.co.uk/championship-tables/five-year-league-championship.html

(Må nevnes at denne sistnevnte siden i årets sommervindu har solgt Rhodes til Boro (!) for 8 mill pund.)


Rhodes gick inte han från Huddersfield till Blackburn, finns väl ingen rhodes i Boro?

Det var poenget mitt  :)  Kanskje ikke tidenes mest holdbare kilde den her siden, når de gjøre sånne feil.

Syntes likevel tabellen var en interessant lek med tall.


Tvilsom kilde det der ja. Både Snodgrass, Kenny, Austin og Peltier er priset lavere enn hva de gikk for mens Clayton  nok er priset for høyt. 

Problemet er vel at denne siste kilden driver med avrunding av beløpene. Sikkert gjort for å forenkle det hele, men det gjør det jo bare mye mer rotete.
KEEP FIGHTING!!

martind

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #160 på: November 28, 2012, 13:21:44 »
Tidligere overgangsvinduer og hva som har skjedd i disse synes for meg å være helt uinteressant nå. Nye eiere kan uansett ikke klandres for å ikke reinvestert.

Nå har vi to seire mot to gode lag, så med noen flere fremover nå, så blir det spennende å se hva som skjer i Januar. Uansett håper jeg ikke de nye eierne går ut å sier noe om hva de har tenkt til å gjøre i januar. Da blir prisene skrudd opp i været hvis folk tror vi har mye penger.

Hvis vi ligger ann til playoff når vinduet åpner må vi ha på plass 3-4 forsterkninger.
MOT!! We are Leeds!

ibster

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #161 på: November 28, 2012, 13:34:48 »
Personlig tror jeg vi får £5-15m til spillerkjøp i Januar. Sånt blir det nøkkelspillere av!

fjellhaugen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #162 på: November 28, 2012, 14:00:59 »
Personlig tror jeg vi får £5-15m til spillerkjøp i Januar. Sånt blir det nøkkelspillere av!

Max 5 mill  :-X
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #163 på: November 28, 2012, 14:04:14 »
Warnock Smells of Sprouts

12:54 PM on 28/11/2012

I agree, all the moaners should go and support another team, this is a time to be positive, fresh start with new owners and new signings on the way. All the stay away supporters should get behind the team, stop making up excuses about not getting a ticket, whining it costs too much, bunch of moaning, bleating part time, 'ooohh, we're winning now, we'll come back...' Stop shovelling cake and crisps down yourselves, you hard core radio fans. Pitiful excuses, bunch of cabbages, the lot of you.


http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-v-leicester-city-promotion-s-up-for-grabs-warnock-1-5174024



Må si jeg er litt enig med han her. Noen gjør dette til en politisk sak mer enn hva det egentlig er: Gleden over fotball!

Så er det agnske så bra for helsa og se fremover - og glemme hva det nå er som har ført oss dit vi nå står!

Jeg ønsker GFH Capital velkommen og gleder meg over enda bedre spillere og mer trøkk utover i sesongen.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Erik M

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #164 på: November 28, 2012, 14:15:44 »
Personlig tror jeg vi får £5-15m til spillerkjøp i Januar. Sånt blir det nøkkelspillere av!

Vi har sett slike summer bli nevnt.  Men ikke forvent at dette blir bekreftet fra offisielt hold.  Nå må forventningene til vinduet dempes slik at prisene ikke tar av.  Håpet er at Leeds for første gang på lenge er godt forberedt til januarvinduet og handler alt første uka.
 

berlin

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #165 på: November 28, 2012, 16:10:58 »
Så vidt jeg skjønner så er forpliktelsene for å ha Tate og Thomas ut året på totalt 90.000 pund. Det er en liten pris å betale for å vise handlekraft og kanskje skape ny entusiasme og tro, men det er i januar eller til sommeren de nye eierne må vise hva de står for.

Jeg er mye mer beroliget når de har fullført alle innbetalinger og alle aksjer overdratt rett før julaften.

SA

17717 tilskuere vitner ikke om ny entusiasme rundt klubben.

Vet ikke helt om det er Bates krav om å henge på videre, eller billettpriser, eller sendrektighet i kjøpsprosessen som gjør av vi ikke har fått en boost.


TO'en er ikke akkurat slått stort opp i media, og fremstår fortsatt som mystisk og uavklart for meg.
Slik er det vel for flere, så dermed så oppleves det ikke som noen "frigjøring" eller boost.
Bates "to stay on as chairman" og deretter president gir defintivt heller ikke økt entusiasme og tro på fremtiden.

Hvis saken fortsetter å være slow, så blir det tilskuersnitt som i dag fremover, i beste fall. En god run og klatring til play-off kan muligens løfte tilskuertallene litt, men jeg vil tro at det er først når man ser konkrete ambisjoner hva gjelder strategi, (sportslig) ledelse og litt heftigere spillerkjøp, at de 5-10.000 som nå nedprioriterer hjemmekampene kommer tilbake.

Gufrias

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #166 på: November 28, 2012, 16:12:14 »
Personlig tror jeg vi får £5-15m til spillerkjøp i Januar. Sånt blir det nøkkelspillere av!

Max 5 mill  :-X
Som også vil være veldig bra!
Hekta på Leeds siden 1974

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #167 på: November 28, 2012, 16:57:12 »
6 mill trenger vi for og være god no til og rykke opp :)
Pontus ❤

ibster

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #168 på: November 28, 2012, 18:34:54 »
Personlig tror jeg vi får £5-15m til spillerkjøp i Januar. Sånt blir det nøkkelspillere av!

Max 5 mill  :-X
Som også vil være veldig bra!
Nettopp!

GeirO

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #169 på: November 28, 2012, 18:54:18 »
Jeg er foreløpig kjempefornøyd med de nye eierne. To fantastiske  seire. Dette kan de..... ;)
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #170 på: November 28, 2012, 19:25:50 »
Clear as mud... :)

http://www.leedsunited.com/page/Ownership/0,,10273,00.html

OWNERSHIP STATEMENT
28 Nov 2012
Leeds United Football Club Limited ('LUFC') the company that holds the shares in the Football League, is a member of the West Riding County Football Association and an Associate Member of the Football Association.
LUFC is a wholly owned subsidiary of Leeds City Holdings Limited ('LCH').
LCH has 6 unconnected shareholders.
Four of the shareholders hold 18.11% collectively, with no one of these holding more than 10%.
FSF Limited (a company incorporated in Nevis) holds 48.56% of the issued shares.
FSF Limited is owned by Outro Limited which is wholly owned by Mr. K. W. Bates and is registered in Nevis.
LUFC Holding Limited a company based in Grand Cayman holds 33.33% of the issued shares.
LUFC Holding Limited is a wholly owned subsidiary of GFH Capital Limited which is based in Dubai.
GFH Capital Limited is a wholly owned subsidiary of Gulf Finance House, BSC, which is based in Bahrain. No shareholder in Gulf Finance House, BSC holds over 10% of its shares.
LUFC Holding Limited will acquire the 66.67% shareholding held by the other shareholders on the 21st December 2012.
November 28 2012
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #171 på: November 28, 2012, 19:49:59 »
I denne omgang:


Etter 21. desember:
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #172 på: November 28, 2012, 20:55:24 »
Hmmmm... Tilbake til start? :-)

Rik mann er det altså ikke!

Nå gidder jeg ikke mer! I Ã…R SKAL VI OPP!!!  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

p0ndus

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #173 på: November 28, 2012, 21:36:51 »
Jmf tidligere info på forumet så har de kjøpt klubben på avbetaling.
(Håper bare det ikke er betalt med et SCUM kredittkort :-\ :-\)
Er det tilfelle med avbetalingsordningen ,  så har jeg mine tvil om det er snakk om store midler til spillerkjøp.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #174 på: November 28, 2012, 21:43:42 »
Rik mann er det altså ikke!

Den mye omtalte rike bakmannen kan jo fortsatt være rik selv om hans andel av eierskapet ikke er så stort...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #175 på: November 28, 2012, 22:26:28 »
Så vidt jeg skjønner så er forpliktelsene for å ha Tate og Thomas ut året på totalt 90.000 pund. Det er en liten pris å betale for å vise handlekraft og kanskje skape ny entusiasme og tro, men det er i januar eller til sommeren de nye eierne må vise hva de står for.

Jeg er mye mer beroliget når de har fullført alle innbetalinger og alle aksjer overdratt rett før julaften.

SA

17717 tilskuere vitner ikke om ny entusiasme rundt klubben.

Vet ikke helt om det er Bates krav om å henge på videre, eller billettpriser, eller sendrektighet i kjøpsprosessen som gjør av vi ikke har fått en boost.


TO'en er ikke akkurat slått stort opp i media, og fremstår fortsatt som mystisk og uavklart for meg.
Slik er det vel for flere, så dermed så oppleves det ikke som noen "frigjøring" eller boost.
Bates "to stay on as chairman" og deretter president gir defintivt heller ikke økt entusiasme og tro på fremtiden.

Hvis saken fortsetter å være slow, så blir det tilskuersnitt som i dag fremover, i beste fall. En god run og klatring til play-off kan muligens løfte tilskuertallene litt, men jeg vil tro at det er først når man ser konkrete ambisjoner hva gjelder strategi, (sportslig) ledelse og litt heftigere spillerkjøp, at de 5-10.000 som nå nedprioriterer hjemmekampene kommer tilbake.
Tror det er mye sant i det du skriver her!Meget bra innlegg!

Masinga

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #176 på: November 28, 2012, 22:54:04 »
Ville det ikke være naturlig for nye eiere å presentere seg selv, hvem er vi og hvilke planer har vi? Denne handelen har pågått siden mai og eierne har vel noe de kan si til folket? Er ikke det ganske vanlig høflighet?
Masinga, medl.nr. 1250

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #177 på: November 28, 2012, 22:55:46 »
Det vil alltid finnes unnskyldninger for å ikke møte opp på kamp, den eneste legitime nå om dagen mener jeg er økonomi.

At noen skal fortsette å boikotte Leeds pga at Bates ønsker å være maskot i et par år fremover kan jeg ikke fatte.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #178 på: November 28, 2012, 22:56:42 »
Ville det ikke være naturlig for nye eiere å presentere seg selv, hvem er vi og hvilke planer har vi? Denne handelen har pågått siden mai og eierne har vel noe de kan si til folket? Er ikke det ganske vanlig høflighet?

Det gjør de vel når avtalen er godkjent av FA og endelig signert??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #179 på: November 28, 2012, 23:16:34 »
Det henger så langt jeg kan se, ikke på greip at GFH Capital eller GFH kjøper klubben med sitt eget selskap sine penger. Av det jeg har lest så finnes det ikke så mye i cash i selskapene (kan noen rette meg hvis dette er feil?), og det vil uansett være en usedvanlig business om en instituasjon som vanligvis lever av å "sette opp" slike avtaler og flytte penger for andre, nå plutselig selv er aktøren.

Pengene må kort og godt komme fra et sted. Det kan være gode grunner til å skjule dette, i alle fall midlertidig - både mtp betingelser overfor selger (Bates), men også forestående overgangsvindu etc.

Hva gjelder økt optimisme blant fansen vil det utvilsomt ta tid. Først og fremst er det resultater på banen som teller. Vi hadde oppmot 30.000 fans på kampene da vi rykket opp fra League One, og Bates var her da også. Men tillitt som er brutt, tar tid å bygge opp. Nye eiere må bygge denne tilliten med fansen, men det må i tillegg til hvordan de oppfører seg, skje gjennom stabilitet i laget (vi trenger profiler vi rekker å bli kjent med!) og gode resultater.

Jeg vet ikke hvor mye de reflekteter over det, men dersom de har penger er det jo et stort dilemma om de skal gi en betydelig sum til Warnock i januar når det kan komme en ny manager i sommer som har helt andre tanker. Selv om det kan sies at fotballspillere alltid er ferskvare i denne sporten.

SA