Skrevet av Emne: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital  (Lest 600669 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #660 på: Februar 10, 2013, 23:04:19 »
Om GFH skulle vise seg å være en midlertidig eier så er vel det ingen bombe.  Men så tidlig!?  Hvorfor solgte ikke Bates direkte til Pearson da?  Får vel aldri vite..

Se Rudi G sitt innlegg kl 21.31 i denne tråden.
Jon R.

Ian Baird

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #661 på: Februar 10, 2013, 23:25:13 »
Om GFH skulle vise seg å være en midlertidig eier så er vel det ingen bombe.  Men så tidlig!?  Hvorfor solgte ikke Bates direkte til Pearson da?  Får vel aldri vite..

Spørsmålet er nok heller hvorfor Pearson ikke ville kjøpe av sleipe, sleske Bates.
Vitner om god dømmekraft hos Mr. Pearson, HAN kunne vi trengt på eiersiden og ikke minst i styrerommet.
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #662 på: Februar 11, 2013, 00:48:04 »
Pearson har ikke stort av kroner selv, men vi får se hvem han har med seg denne gangen.

Uttalelsen fra GFHC ikveld er jo nesten til å flire av, og virker utvilsomt konstruert for å øke interessen om å kjøpe klubben / få opp prisen.

Og da er vi igjen innom hva de faktisk betalte for klubben. Selvsagt til deres fordel om folk tror de betalte 52 mill istedet for 17+17 når de skal argumentere for at 'men vi må jo få tilbake litt på det vi ga Bates'...

Spenner på sikkerhetsbeltet og venter spent på neste trekk i dette spillet.

SA


Sent from my iPhone using Tapatalk

baste

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #663 på: Februar 11, 2013, 08:51:47 »
Satser på at " spillet" rundt Leeds snart er over, og at det sportslige kan komme i fokus.

Marching on together

Ferre

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #664 på: Februar 11, 2013, 09:04:00 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4788426/Leeds-United-takeover-Adam-Pearson-plotting-Yorkshire-consortium-buyout.html

The deal, which could happen as soon as this week, is understood to be for 51 per cent with a full takeover later this year.

Current chairman Ken Bates, chief executive Shaun Harvey and technical director Gwyn Williams are expected to leave with a new-look board being formed.

Krysser fingrene...

B_Ød

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #665 på: Februar 11, 2013, 09:50:02 »
høres jo alldeles strålende ut...  :D
Ups & Ups!!

kalle_92

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #666 på: Februar 11, 2013, 10:00:10 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4788426/Leeds-United-takeover-Adam-Pearson-plotting-Yorkshire-consortium-buyout.html

The deal, which could happen as soon as this week, is understood to be for 51 per cent with a full takeover later this year.

Current chairman Ken Bates, chief executive Shaun Harvey and technical director Gwyn Williams are expected to leave with a new-look board being formed.

Krysser fingrene...

Det gjør jeg også!

samadhi

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #667 på: Februar 11, 2013, 10:37:48 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4788426/Leeds-United-takeover-Adam-Pearson-plotting-Yorkshire-consortium-buyout.html

The deal, which could happen as soon as this week, is understood to be for 51 per cent with a full takeover later this year.

Current chairman Ken Bates, chief executive Shaun Harvey and technical director Gwyn Williams are expected to leave with a new-look board being formed.

Krysser fingrene...


Denne uken ja. Sist gang så gikk det over 6 måneder fra vi hørte denne uken til det var i boks. Ut på høsten så kanskje...
marching on together,
derudaf forever...

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #668 på: Februar 11, 2013, 13:32:49 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4788426/Leeds-United-takeover-Adam-Pearson-plotting-Yorkshire-consortium-buyout.html

The deal, which could happen as soon as this week, is understood to be for 51 per cent with a full takeover later this year.

Current chairman Ken Bates, chief executive Shaun Harvey and technical director Gwyn Williams are expected to leave with a new-look board being formed.

Krysser fingrene...


Denne uken ja. Sist gang så gikk det over 6 måneder fra vi hørte denne uken til det var i boks. Ut på høsten så kanskje...

At det skal skje denne uken er vel mer spekulasjon fra The Suns Andrew Haigh. Det samme om hvem som blir/går fra klubben ved salg.

Men at det bør gå kortere tid enn da de kjøpte fra Bates er ganske naturlig å tro. Både fordi de har kjøpt for å selge (prospektet er sikkert trykket opp allerede), og fordi det er businessfolk vi snakker om - looking for a deal.

Jeg tror det kun dreier seg om pris nå, og den største avklaringen rundt den ligger i om klubben kan rykke opp i år eller ikke. Så snart opprykket er en umulighet vil forhandlingskortet til GFHC bli betydelig svekket.

SA

Mr. Leeds

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #669 på: Februar 11, 2013, 15:25:55 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4788426/Leeds-United-takeover-Adam-Pearson-plotting-Yorkshire-consortium-buyout.html

The deal, which could happen as soon as this week, is understood to be for 51 per cent with a full takeover later this year.

Current chairman Ken Bates, chief executive Shaun Harvey and technical director Gwyn Williams are expected to leave with a new-look board being formed.

Krysser fingrene...


Denne uken ja. Sist gang så gikk det over 6 måneder fra vi hørte denne uken til det var i boks. Ut på høsten så kanskje...

At det skal skje denne uken er vel mer spekulasjon fra The Suns Andrew Haigh. Det samme om hvem som blir/går fra klubben ved salg.

Men at det bør gå kortere tid enn da de kjøpte fra Bates er ganske naturlig å tro. Både fordi de har kjøpt for å selge (prospektet er sikkert trykket opp allerede), og fordi det er businessfolk vi snakker om - looking for a deal.

Jeg tror det kun dreier seg om pris nå, og den største avklaringen rundt den ligger i om klubben kan rykke opp i år eller ikke. Så snart opprykket er en umulighet vil forhandlingskortet til GFHC bli betydelig svekket.

SA

Kaster inn en brannfakkel om at oddsen på at vi rykker opp denne sesongen er svært stigende, og at få vil sette noe særlig på at det vil skje. Tipper derfor at nye eiere ikke vil komme før det er avklart at vi spiller i championship også neste sesong. Dog spennende om en får inn eiere som vil satse mer - selv om GHF Capital etter min mening har hatt en grei start med de grep som er gjort.

Tror som sagt at nye eiere kommer inn så snart det er avklart hvilken divisjon vi spiller i neste sesong. Der er jeg litt delt - håper jo på opprykk, men samtidig vil jeg ha økonomisk sterkere eiere inn raskt slik at neste sesong kan planlegges godt i fht nye spillere og ikke minst ny manager.

Mine ønsker ved en eventuell ny eier er at Leeds skal være en "styrestyrt" klubb i fht spillestil. Definer en måte vi ønsker å spille på, og ansett managere som er i tråd med det. Vil ikke ha det  motsatte. Få den spillestilen inn fra tidlige aldersgrupper i klubben - gjerne med definerte roller på de forskjellige posisjonene i laget. Klare og enkle forventninger til hvordan hver rolle/posisjon skal "utøves". Kanskje vi da vil se en metode å spille på - forhånentligvis utover "spark høyt, langt og løp!"

En ting er i alle fall sikkert - det er aldri kjedelig å være Leedsfan  ;D
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

stian

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #670 på: Februar 11, 2013, 17:32:50 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4788426/Leeds-United-takeover-Adam-Pearson-plotting-Yorkshire-consortium-buyout.html

The deal, which could happen as soon as this week, is understood to be for 51 per cent with a full takeover later this year.

Current chairman Ken Bates, chief executive Shaun Harvey and technical director Gwyn Williams are expected to leave with a new-look board being formed.

Krysser fingrene...


Denne uken ja. Sist gang så gikk det over 6 måneder fra vi hørte denne uken til det var i boks. Ut på høsten så kanskje...

At det skal skje denne uken er vel mer spekulasjon fra The Suns Andrew Haigh. Det samme om hvem som blir/går fra klubben ved salg.

Men at det bør gå kortere tid enn da de kjøpte fra Bates er ganske naturlig å tro. Både fordi de har kjøpt for å selge (prospektet er sikkert trykket opp allerede), og fordi det er businessfolk vi snakker om - looking for a deal.

Jeg tror det kun dreier seg om pris nå, og den største avklaringen rundt den ligger i om klubben kan rykke opp i år eller ikke. Så snart opprykket er en umulighet vil forhandlingskortet til GFHC bli betydelig svekket.

SA

Kaster inn en brannfakkel om at oddsen på at vi rykker opp denne sesongen er svært stigende, og at få vil sette noe særlig på at det vil skje. Tipper derfor at nye eiere ikke vil komme før det er avklart at vi spiller i championship også neste sesong. Dog spennende om en får inn eiere som vil satse mer - selv om GHF Capital etter min mening har hatt en grei start med de grep som er gjort.

Tror som sagt at nye eiere kommer inn så snart det er avklart hvilken divisjon vi spiller i neste sesong. Der er jeg litt delt - håper jo på opprykk, men samtidig vil jeg ha økonomisk sterkere eiere inn raskt slik at neste sesong kan planlegges godt i fht nye spillere og ikke minst ny manager.

Mine ønsker ved en eventuell ny eier er at Leeds skal være en "styrestyrt" klubb i fht spillestil. Definer en måte vi ønsker å spille på, og ansett managere som er i tråd med det. Vil ikke ha det  motsatte. Få den spillestilen inn fra tidlige aldersgrupper i klubben - gjerne med definerte roller på de forskjellige posisjonene i laget. Klare og enkle forventninger til hvordan hver rolle/posisjon skal "utøves". Kanskje vi da vil se en metode å spille på - forhånentligvis utover "spark høyt, langt og løp!"

En ting er i alle fall sikkert - det er aldri kjedelig å være Leedsfan  ;D

Nei, ingenting som en ny 6 måneders periode med spekulasjon om hvem som skal eie klubben.

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #671 på: Februar 11, 2013, 18:25:20 »
Dette er jo bare trist. Kjøper klubben for å selge videre med fortjeneste. Siste ut fra GHB (eller hva de nå heter) er jo bare en gedigen kontaktannonse.

Her skal det gjøres raske penger, og da er det bare å glemme betydelige investeringer i spillerstallen. Dessverre.
 

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #672 på: Februar 11, 2013, 18:26:08 »
Opprykket for vår del kan være avgjort om noen uker, i verste fall...

Såvidt jeg skjønner er det ikke store penger bak det avslåtte budet heller, men som gruppe kan de nok enklere jobbe frem mer på sikt og hente bedre støtte i byen osv. I tillegg vil det være en klar fordel å få inn en erfaren mann som Pearson og trolig de utskiftninger som er antydet.

SA


Sent from my iPhone using Tapatalk

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #673 på: Februar 11, 2013, 18:30:11 »
Melding fra klubben;

http://www.leedsunited.com/news/20130210/gfh-capital-a-message-to-fans_2247585_3071844
Tja,ikke så optimistisk lenger ;)

Ja jeg blir også sur av eiere som ønsker å bygge en klubb som nok en gang ønsker å bli internationalt anerkjent.  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

testo

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #674 på: Februar 11, 2013, 19:25:25 »
Freelance journalist ‏@indykaila
Adam Pearson is fronting a multi-faceted consortium's bid to rescue Leeds United from #GFH. #LUFC via @DuncanCastles


Duncan Castles ‏@DuncanCastles
Can confirm that Adam Pearson is fronting a multi-faceted consortium's bid to rescue Leeds United from GFH. #LUFC http://sulia.com/my_thoughts/2bcf24e3-a6b3-4fbb-8cec-2ab4b577f9b1/?source=twitter …

rescue Leeds United ???

Hva skjer om dagen?
Noen få mnd gamle eiere som selger før diamanten er slipt?
Hvor var Pearson når de andre ville kjøpe?
Spørsmålet er om dette vil fremskynde et opprykk eller om dette også BARE er business?

Jeg blir GAL!!!
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Sydhagen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #675 på: Februar 11, 2013, 19:29:37 »
Duncan Castles har en agenda mot GFH. Det har han hatt hele tiden.
Han kommer stadig med sure oppgulp.

Synes GFH har gjort en fin figur første ukene. Akkurat som forventet vil jeg si.
De har også sagt hele tiden at de er villige til å slippe til andre investorer og det er vel det som kommer til å skje nå.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

sportcarl1

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #676 på: Februar 11, 2013, 19:36:45 »
Duncan Castles har en agenda mot GFH. Det har han hatt hele tiden.
Han kommer stadig med sure oppgulp.

Synes GFH har gjort en fin figur første ukene. Akkurat som forventet vil jeg si.
De har også sagt hele tiden at de er villige til å slippe til andre investorer og det er vel det som kommer til å skje nå.
jag  har för mig att de sa att det var en långsiktig investering, inte sälja snabbt och casha in
 

testo

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #677 på: Februar 11, 2013, 19:37:30 »
Høres posestivt ut vis det skulle komme store cash inn veldig raskt, men vis dette også er en mange mnd forhandlinger så tåler ikke min tålmodighet nerve stort mere.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Sydhagen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #678 på: Februar 11, 2013, 19:41:51 »
Duncan Castles har en agenda mot GFH. Det har han hatt hele tiden.
Han kommer stadig med sure oppgulp.

Synes GFH har gjort en fin figur første ukene. Akkurat som forventet vil jeg si.
De har også sagt hele tiden at de er villige til å slippe til andre investorer og det er vel det som kommer til å skje nå.
jag  har för mig att de sa att det var en långsiktig investering, inte sälja snabbt och casha in

De har sagt at de vil slippe til investorer, men at de ikke vil selge seg helt ut.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #679 på: Februar 11, 2013, 19:56:26 »
Duncan Castles har en agenda mot GFH. Det har han hatt hele tiden.
Han kommer stadig med sure oppgulp.

Synes GFH har gjort en fin figur første ukene. Akkurat som forventet vil jeg si.
De har også sagt hele tiden at de er villige til å slippe til andre investorer og det er vel det som kommer til å skje nå.

Godeste Duncan har de langt opp i halsen, men han har veldig mye rett i det han skriver, særlig rundt budene som kommer nå og hva som ble betalt for klubben i desember.

Jeg sitter igjen med - uavhengig av Duncan - med null tro på GFHC, og kan bare vise til deres prospektannonse søndag kveld og deres uttalelse i desember om at de aktivt er ute og søker "strategiske investorer". Eller oppkjøpere, som det kalles på folkemunne.

Som det også er skrevet av Phil Hay, klubben ringer rundt og tilbyr både aksjeandeler og finansieringsobjekter for å få kjøpt spillere - ref Burke.

SA

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #680 på: Februar 11, 2013, 20:01:13 »
Duncan Castles har en agenda mot GFH. Det har han hatt hele tiden.
Han kommer stadig med sure oppgulp.

Synes GFH har gjort en fin figur første ukene. Akkurat som forventet vil jeg si.
De har også sagt hele tiden at de er villige til å slippe til andre investorer og det er vel det som kommer til å skje nå.

Godeste Duncan har de langt opp i halsen, men han har veldig mye rett i det han skriver, særlig rundt budene som kommer nå og hva som ble betalt for klubben i desember.

Jeg sitter igjen med - uavhengig av Duncan - med null tro på GFHC, og kan bare vise til deres prospektannonse søndag kveld og deres uttalelse i desember om at de aktivt er ute og søker "strategiske investorer". Eller oppkjøpere, som det kalles på folkemunne.

Som det også er skrevet av Phil Hay, klubben ringer rundt og tilbyr både aksjeandeler og finansieringsobjekter for å få kjøpt spillere - ref Burke.

SA

Hva tror du de må tjene på et salg for å selge oss?

Hvis vi rykker opp så skal sikkert Bates ha penger, og hvis Patel/Haigh selger oss så skal sikkert de også ha sin del av kaka. Sikkert noen spenstige formuleringer på salgskontrakten.

Uansett så er det vel "vi" som må betale regninga til slutt, i hvertfall hvis vi ikke rykker opp!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #681 på: Februar 11, 2013, 20:10:32 »
Hva tror du de må tjene på et salg for å selge oss?

Hvis vi rykker opp så skal sikkert Bates ha penger, og hvis Patel/Haigh selger oss så skal sikkert de også ha sin del av kaka. Sikkert noen spenstige formuleringer på salgskontrakten.

Uansett så er det vel "vi" som må betale regninga til slutt, i hvertfall hvis vi ikke rykker opp!

Tja, det ligger jo et betydelig beløp som må utbetales ved opprykk, både til Bates og til gamle kreditorer. Det vil trekke summen man må betale i cash ned. Jeg tipper GFHC vil se en cash-utbetaling på 20-25 millioner for 100% overtagelse, men det kan jo hende det fases ut litt, ref budet på 51% av aksjene med etterfølgende utfasing.

GFHC ville nok helst sett at de solgte f.eks en tredjedel for en vesentlig sum, kanskje en andel til også, men at de fortsatt har en vesentlig andel som blir langt mer verdt etter opprykk.

Usikker på om de har tid til å vente så lenge før de selger unna igjen.

SA
« Siste redigering: Februar 11, 2013, 20:15:32 av Svend Anders »

LEO

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #682 på: Februar 11, 2013, 20:35:14 »
Hvis vi taper  kampen i morgen da vet vi at det blir å spille  i  samme divisjon neste år.

MOT
 

Woody

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #683 på: Februar 11, 2013, 20:44:22 »
Hvis vi taper  kampen i morgen da vet vi at det blir å spille  i  samme divisjon neste år.

MOT

Eeehh javel,siste kamp i morgo ja  ::)
LIFE IS LEEDS

marve

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #684 på: Februar 13, 2013, 00:36:33 »
Leser på news now ( the independent) at pearson har med seg en investor fra saudi arabia i sin jakt på leeds u ..
Spennende! med pearson så har vi vell en som kan det å drive en fotball klubb ,og hvem vet i han saudi arabern har vi kansje en med penger til å forsterke fotball laget leeds u.
Vet en ikke skal tro alt en leser men dette håper jeg virkelig på nå ,gfhc har ikke penger til å ta oss videre (det er vell klart nå vell ).
« Siste redigering: Februar 13, 2013, 00:40:33 av marve »
 

Jon R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #685 på: Februar 13, 2013, 01:20:09 »


Jeg sitter igjen med - uavhengig av Duncan - med null tro på GFHC

SA

Jeg har troa på GHF....som en katalysator for å få større og bedre ting til å skje!

Blir en slags trappetrinnsmodell dette.

Første steg var å rydde opp i eierskapet.

Andre steg var å frigjøre oss fra jernkloa til Ken Bates .

Steg 3........ Adam Pearson inn med en gjeng pengesterke folk...?

Kan bli bra dette!  :)
Jon R.

Svend Anders

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #686 på: Februar 13, 2013, 09:10:13 »
GFHC's stillhet er øredøvende.

SA

Blank_File

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #687 på: Februar 13, 2013, 09:31:46 »
GFHC's stillhet er øredøvende.

SA

Håper at det er et godt tegn. Tenk hvis jeg fikk dette i gave for dagen!

B_Ød

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #688 på: Februar 13, 2013, 11:08:08 »
Ups & Ups!!

ibster

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #689 på: Februar 13, 2013, 15:27:15 »


Jeg sitter igjen med - uavhengig av Duncan - med null tro på GFHC

SA

Jeg har troa på GHF....som en katalysator for å få større og bedre ting til å skje!

Blir en slags trappetrinnsmodell dette.

Første steg var å rydde opp i eierskapet.

Andre steg var å frigjøre oss fra jernkloa til Ken Bates .

Steg 3........ Adam Pearson inn med en gjeng pengesterke folk...? og/eller noen med sterk fotballfaglig kompetanse

Kan bli bra dette!  :) Det tror jeg og! Vi går en spennende sommer i møte. Jeg nyter fortsatt at Bates er ute av klubben. Hvorvidt GFH vil flippe oss eller bli i et samarbeid med noen med finansiell backing bryr jeg meg lite om. Sesongen er kjørt, regner med at omstruktureringen er klar før sommeren slik at vi kan bygge klubb på ny

加油加油