Skrevet av Emne: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital  (Lest 600544 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

4ever arcticwhite

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1710 på: Januar 23, 2014, 09:17:54 »

GFH er en børsnotert bank og aksjene deres steg med 10% etter at de hadde informert om salget.  Det sier litt hva markedet  syns om investeringen i Leeds, men bekrefter også at et avtale er gjort.

Er SAS så stort da..?
Aksjene steg nok ikke 10 % fordi GFH sier at de skal kvitte seg med Leeds, men fordi GFH får frigjort kapital til å betjene den øvrige gjelda si.
The future's so White I've got to wear shades 8)

h.b

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1711 på: Januar 23, 2014, 09:24:22 »
Hvis det er hold i at denne italienerern faktisk kjøper Leeds og bruker masse penger på Leeds. Samt at hjan da er ute etter suksess og dermed ikke aksepterer at en manager ikke gir han suksess. Ja da sier jeg. Shitt au. Er kravet å vinne noe og manageren ikke leverer. Ja da ville jeg gjort det samme med en manager som ikke leverte resultater

arneg

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1712 på: Januar 23, 2014, 09:42:16 »
Hvis det er hold i at denne italienerern faktisk kjøper Leeds og bruker masse penger på Leeds. Samt at hjan da er ute etter suksess og dermed ikke aksepterer at en manager ikke gir han suksess. Ja da sier jeg. Shitt au. Er kravet å vinne noe og manageren ikke leverer. Ja da ville jeg gjort det samme med en manager som ikke leverte resultater

Var det 24 managere på 12 år.... Kan bli for mye av det gode.
 

h.b

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1713 på: Januar 23, 2014, 09:44:23 »
Hvis det er hold i at denne italienerern faktisk kjøper Leeds og bruker masse penger på Leeds. Samt at hjan da er ute etter suksess og dermed ikke aksepterer at en manager ikke gir han suksess. Ja da sier jeg. Shitt au. Er kravet å vinne noe og manageren ikke leverer. Ja da ville jeg gjort det samme med en manager som ikke leverte resultater

Var det 24 managere på 12 år.... Kan bli for mye av det gode.

Virker litt brutalt ja. Men hvis han da ikke får det han krever. Ja da kan man kanskje skjønne han. Men jeg både håper og tror at han i engelsk fotball skjønner at det er litt annerledes enn i Italiensk fotball

Runar

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1714 på: Januar 23, 2014, 09:47:30 »
Hvis det er hold i at denne italienerern faktisk kjøper Leeds og bruker masse penger på Leeds. Samt at hjan da er ute etter suksess og dermed ikke aksepterer at en manager ikke gir han suksess. Ja da sier jeg. Shitt au. Er kravet å vinne noe og manageren ikke leverer. Ja da ville jeg gjort det samme med en manager som ikke leverte resultater

Var det 24 managere på 12 år.... Kan bli for mye av det gode.

Virker litt brutalt ja. Men hvis han da ikke får det han krever. Ja da kan man kanskje skjønne han. Men jeg både håper og tror at han i engelsk fotball skjønner at det er litt annerledes enn i Italiensk fotball

Om du ansetter 24 stk på 12 år og du ikke er fornøyd med noen av de, bør du kanskje få noen andre til å gjøre headhuntingen for deg
 

h.b

  • Gjest
Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1715 på: Januar 23, 2014, 09:51:58 »
Hvis det er hold i at denne italienerern faktisk kjøper Leeds og bruker masse penger på Leeds. Samt at hjan da er ute etter suksess og dermed ikke aksepterer at en manager ikke gir han suksess. Ja da sier jeg. Shitt au. Er kravet å vinne noe og manageren ikke leverer. Ja da ville jeg gjort det samme med en manager som ikke leverte resultater

Var det 24 managere på 12 år.... Kan bli for mye av det gode.

Virker litt brutalt ja. Men hvis han da ikke får det han krever. Ja da kan man kanskje skjønne han. Men jeg både håper og tror at han i engelsk fotball skjønner at det er litt annerledes enn i Italiensk fotball

Om du ansetter 24 stk på 12 år og du ikke er fornøyd med noen av de, bør du kanskje få noen andre til å gjøre headhuntingen for deg

24 er selvsagt for mange. Halvparten hadde holdt

Kontakinte

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1716 på: Januar 23, 2014, 09:56:46 »
Mannen må da få lov til å klø seg på balla! Han er gjertelig velkommen hvis han har noen penger og innvestere.

Runar

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1717 på: Januar 23, 2014, 10:01:01 »
Hvis det er hold i at denne italienerern faktisk kjøper Leeds og bruker masse penger på Leeds. Samt at hjan da er ute etter suksess og dermed ikke aksepterer at en manager ikke gir han suksess. Ja da sier jeg. Shitt au. Er kravet å vinne noe og manageren ikke leverer. Ja da ville jeg gjort det samme med en manager som ikke leverte resultater

Var det 24 managere på 12 år.... Kan bli for mye av det gode.

Virker litt brutalt ja. Men hvis han da ikke får det han krever. Ja da kan man kanskje skjønne han. Men jeg både håper og tror at han i engelsk fotball skjønner at det er litt annerledes enn i Italiensk fotball

Om du ansetter 24 stk på 12 år og du ikke er fornøyd med noen av de, bør du kanskje få noen andre til å gjøre headhuntingen for deg

24 er selvsagt for mange. Halvparten hadde holdt

???

Om du handler feil sofa hvert år så gjør du en dårlig jobb når du handler...

Folk som handler ledere som om det skulle vært blyanter, må ikke ha beslutningsmyndighe
 

Jørn Egil

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1718 på: Januar 23, 2014, 10:34:32 »
Han derre Cagliari fyren er verre enn Bates. Alle Cagliari spillerne er til salgs grunnet økonomi.
Grøss og gru

raggen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1719 på: Januar 23, 2014, 11:43:35 »
Når man trodde man hadde nådd bunnen med bates så kommer denne fyren inn i bildet:/ grøss og gru!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Cherry

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1720 på: Januar 23, 2014, 11:54:34 »
Klubben vår er en magnet for rare mennesker.....& rot & rør.
Da er ikke supporterne medregnet.

Makan til rykter om dagen...typisk da - 1 uke igjen av vinduet....no deal done.
 

sportcarl1

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1721 på: Januar 23, 2014, 11:59:18 »
Hvis det er hold i at denne italienerern faktisk kjøper Leeds og bruker masse penger på Leeds. Samt at hjan da er ute etter suksess og dermed ikke aksepterer at en manager ikke gir han suksess. Ja da sier jeg. Shitt au. Er kravet å vinne noe og manageren ikke leverer. Ja da ville jeg gjort det samme med en manager som ikke leverte resultater

Var det 24 managere på 12 år.... Kan bli for mye av det gode.

Virker litt brutalt ja. Men hvis han da ikke får det han krever. Ja da kan man kanskje skjønne han. Men jeg både håper og tror at han i engelsk fotball skjønner at det er litt annerledes enn i Italiensk fotball

Om du ansetter 24 stk på 12 år og du ikke er fornøyd med noen av de, bør du kanskje få noen andre til å gjøre headhuntingen for deg

24 er selvsagt for mange. Halvparten hadde holdt
24 managers på 12 år, det är svårslaget, hur många har vi haft sedan o leary fick gå?
 

Jon R

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1722 på: Januar 23, 2014, 12:00:27 »
Det vanligste er Silly season for spillere, nå også for investorer og potensielle klubbeiere!

Ta ALT som skrives med en klype salt. Her er mye rykter og lite bekreftede fakta.

NB! Flere håpefulle tweets fra Haigh nå, uten at noe skjer, og forumet flyr i lufta.  :o
Jon R.

stian

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1723 på: Januar 23, 2014, 12:33:37 »
Leeds United gir uttrykket silly season en helt ny dimensjon. Vi har vel hatt sammenhengende silly seasons i mer enn ti år nå

lojosang

Sv: Re: Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1724 på: Januar 23, 2014, 13:13:27 »
Hvis det er hold i at denne italienerern faktisk kjøper Leeds og bruker masse penger på Leeds. Samt at hjan da er ute etter suksess og dermed ikke aksepterer at en manager ikke gir han suksess. Ja da sier jeg. Shitt au. Er kravet å vinne noe og manageren ikke leverer. Ja da ville jeg gjort det samme med en manager som ikke leverte resultater

Var det 24 managere på 12 år.... Kan bli for mye av det gode.

Virker litt brutalt ja. Men hvis han da ikke får det han krever. Ja da kan man kanskje skjønne han. Men jeg både håper og tror at han i engelsk fotball skjønner at det er litt annerledes enn i Italiensk fotball

Det bør man ikke skjønne. Blir som å kjøpe ny TV hver gang strømmen går, eller ny bukse når man er bustet på håret.
- Leif Olav

Kato

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1725 på: Januar 23, 2014, 13:18:32 »
Det linkes jo inn flere eiere til oss enn det linkes spillere til Manchester City.
 

Bjorn

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1726 på: Januar 23, 2014, 13:27:57 »
Det linkes jo inn flere eiere til oss enn det linkes spillere til Manchester City.

Må være nabokjerringa til Elland Road som står og sprer rykter..  :)
Marching On! 4276

Erik M

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1727 på: Januar 23, 2014, 14:08:28 »
Hvis det er hold i at denne italienerern faktisk kjøper Leeds og bruker masse penger på Leeds. Samt at hjan da er ute etter suksess og dermed ikke aksepterer at en manager ikke gir han suksess. Ja da sier jeg. Shitt au. Er kravet å vinne noe og manageren ikke leverer. Ja da ville jeg gjort det samme med en manager som ikke leverte resultater

Var det 24 managere på 12 år.... Kan bli for mye av det gode.

Virker litt brutalt ja. Men hvis han da ikke får det han krever. Ja da kan man kanskje skjønne han. Men jeg både håper og tror at han i engelsk fotball skjønner at det er litt annerledes enn i Italiensk fotball

Om du ansetter 24 stk på 12 år og du ikke er fornøyd med noen av de, bør du kanskje få noen andre til å gjøre headhuntingen for deg

24 er selvsagt for mange. Halvparten hadde holdt

Hva viser statistikk om klubber som skifter managere ofte? Jeg vet ikke, men har tro på at langsiktighet skaper stabilitet skaper resultat.  Denne italieneren tror åpenbart fortsatt på quick-fix etter 24 managere...
 

baste

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1728 på: Januar 23, 2014, 14:11:07 »
håper på en snarlig løsning, tar på humøret dette. Laget, spillere og trener apparat merker det nok de og.

Marching on together

Lord-Meta

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1729 på: Januar 23, 2014, 14:13:20 »
For de av dere som har Instagram: http://instagram.com/p/jgiTVRyv1G/#
 
Sønnen til Cellino fra ER
 
og twitter: https://twitter.com/TheCalcioGuy/status/426100577723232256/photo/1
« Siste redigering: Januar 23, 2014, 14:24:01 av Lord-Meta »

Blank_File

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1730 på: Januar 23, 2014, 14:26:45 »
Grøss og gru! Jeg tror jeg pådrar meg selv en hjerneblødning. Kan noen ta ansvar for å våkne meg fra koma når dette marerittet er over?

Sydhagen

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1731 på: Januar 23, 2014, 14:44:54 »
Viss denne Cellino er i en gruppe med Haig, Patel etc så trenger ikke det være så dumt.
i Cagliari er han vel enerådende og kan gjøre akkurat slik han vil.
Det kan han ikke i en gruppe med investorer.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1732 på: Januar 23, 2014, 14:50:17 »
Jeg tror verken på langsiktig eller kortsiktig stabilitet, jeg tror på kvalitet og en som må ansette 24 stk uten å få resultater er åpenbart ikke kvalifisert til å mene noe om fotball, ledelse og prestasjonskultur.

Derfor kan ikke italieneren være noen mann for Leeds.

Når det er sagt så er jeg ikke spesielt for GFH eller Brian McDermott da jeg ikke helt kan se og måle kvaliteten i det arbeide som legges ned.
 

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1733 på: Januar 23, 2014, 14:50:58 »
Viss denne Cellino er i en gruppe med Haig, Patel etc så trenger ikke det være så dumt.
i Cagliari er han vel enerådende og kan gjøre akkurat slik han vil.
Det kan han ikke i en gruppe med investorer.
Det er sant. Noen steder på nettet påstås det at Cellino kjøper de siste 15%...andre steder står det at Cellino har kjøpt klubben, altså 75% av Haigh....
Fortsatt noen som ikke vil ha en steinrik sjeik..?vel Leedsfan vil sikkert ikke det ;D
Men jeg vil :)

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1734 på: Januar 23, 2014, 14:51:57 »
Viss denne Cellino er i en gruppe med Haig, Patel etc så trenger ikke det være så dumt.
i Cagliari er han vel enerådende og kan gjøre akkurat slik han vil.
Det kan han ikke i en gruppe med investorer.
Det er sant. Noen steder på nettet påstås det at Cellino kjøper de siste 15%...andre steder står det at Cellino har kjøpt klubben, altså 75% av GHF....
Fortsatt noen som ikke vil ha en steinrik sjeik..?vel Leedsfan vil sikkert ikke det ;D
Men jeg vil :)

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1735 på: Januar 23, 2014, 14:52:02 »
Hvis det er hold i at denne italienerern faktisk kjøper Leeds og bruker masse penger på Leeds. Samt at hjan da er ute etter suksess og dermed ikke aksepterer at en manager ikke gir han suksess. Ja da sier jeg. Shitt au. Er kravet å vinne noe og manageren ikke leverer. Ja da ville jeg gjort det samme med en manager som ikke leverte resultater

Var det 24 managere på 12 år.... Kan bli for mye av det gode.

Virker litt brutalt ja. Men hvis han da ikke får det han krever. Ja da kan man kanskje skjønne han. Men jeg både håper og tror at han i engelsk fotball skjønner at det er litt annerledes enn i Italiensk fotball

Om du ansetter 24 stk på 12 år og du ikke er fornøyd med noen av de, bør du kanskje få noen andre til å gjøre headhuntingen for deg

24 er selvsagt for mange. Halvparten hadde holdt
24 managers på 12 år, det är svårslaget, hur många har vi haft sedan o leary fick gå?



Her er vår rekke med managere i samme tidsrom:

Howard Wilkinson

George Graham

David O'Leary

Terry Venables

Peter Reid

Eddie Gray

Kevin Blackwell

John Carver

David Geddis

Dennis Wise

Gwyn Williams

Gary McAllister

Simon Grayson

Neil Redfearn

Neil Warnock

Neil Redfearn

Brian McDermott


17 managere!!!!

Jeg kan ikke se noen forskjell jeg!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sleivind

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1736 på: Januar 23, 2014, 14:52:50 »
Fått denne saken så langt opp i halsen som det går an å få den. Oppkjøp? Helt greit. Det er den øredøvende stillheten fra alle parter som irriterer meg mest. Hva med alle smilefjesene til Haigh og Patel? Hva med de gode nyhetene Haigh skulle komme med denne uken? Hva med italieneren?

Et lite vink fra de involverte hadde vært greit etterhvert. For hvert rykte som kommer, for hver time som går fjerner de entusiasmen og gløden til oss Leeds-supportere. Skal vi tippe maks 15 000 på tirsdag om denne endeløse sagen ikke har fått en slutt?

 >:( :( :'(

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1737 på: Januar 23, 2014, 15:08:32 »
Utolig slipphendt behandling av et gammelty erverdig stadium:

The potential purchase of Leeds has, however, upset Cagliari fans who want the owner to invest in their downtrodden home venue Stadio Sant'Elia.
 
England fans will remember the Stadio Sant’Elia fondly from the World Cup in Italy in 1990. The Sardinian venue was where England were stationed for their group stage matches against the Republic of Ireland, Netherlands and Egypt.
 
It has fallen into disrepair since and now consists of temporary standing.


http://www.sportsdirectnews.com/football-league/38957-leeds-cellino-deal-close.php
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1738 på: Januar 23, 2014, 15:25:03 »
Her er en evighet med stoff og spekulasjoner om TOMA 2:

Leeds United Lippy on the takeover mess: It is all about credibility stupid.

By Editor on January 23, 2014

Credible?
 
Early to free up the weekend for more Take Over More Angst. Forget who is talking to who about buying what? Focus on what the participants actually can deliver, and in the case of the competing interests looking to buy Leeds United all sides are found wanting!
 

So what do we credibly know?

GROUP 1:
Haigh and Flowers aka Sports Capital (maybe with Fisher, maybe not) have an exclusive period (or did have depending on who you listen to) to purchase 75% of the remaining GHF-C shares (which leaves GFH-C with 10%). GFH (or GHF-C) need money fast, they have built expectation in that they will be cash rich enough to service some debts already rescheduled 2 years ago. Sports Capital are struggling to meet the sale terms of GFH, that has prompted speculation that GFH are talking to others:

GROUP 2:
Farnan/Parkin/Pearson/Radabe. If they are then we can assume the exclusivity period is over and its now about how much, except their is the complication of
     a) the reported £6m Sports Capital has given the club to run the place since October and
     b) the interwoven personal relationships involving Haigh, Nooruddin and Patel.
In response to the perceived threat from Farnan and co Sports Capital have entered into dialogue with Miami based Massimo Cellino, owner of Cagliari in the Italian league who may or may not have a “fit and proper person” issue depending on how you look at the Italian justice system. A meeting between Haigh and Cellino is confirmed by “sources close to the club” but “no shares have been sold” (code for the legals are being done first). So in short, it is all a decided incredible mess.
 
HVA BETYR SÃ… DETTE:
So what can we deduce from all this? Well it is now clear that McDermott has been left high and dry by this whole process (and if Cellino is involved will have the first credible threat to his tenure) and the fantasy of him “being able to sign who he likes” has turned into Haigh’s unfunnest joke ever. GFH’s previous mutterings about being “in it for the long term” are scattered to the four winds and the 10% they intend to retain is a small gamble for a further profit making sale a year or two down the line. We can deduce without any fear of legal correspondence GFH will be disposing that 75% to someone come what may. If anyone had any doubts that Sports Capital were struggling to fully fund their purchase and ambitions the delays and the chats with Cellino blow that away. Haigh is as exposed by his thin PR veneer, whether he likes it or not (and I suspect he will like it), as Cameron is by his and we, the punters, season ticket holders, the support are being treated to version 13 of the mushroom school of communication (in other words we are required to sit in a dark place and have manure thrown at us). Again in short patience and more importantly credibility is being stretched to the limits.
 
KREDIBILITET:
No-one is immune from the credibility vacuum at Elland Road as we speak, McDermott was seen to raise the flag for Haigh and co earlier in the week, whilst he was more than entitled to say closure would help with securing transfers it was a classic managers mistake to suggest who should win the process. Equally players, whilst not yet dropping ownership related comments all over twitter, can’t rest easy knowing we are all incredulous when the fantasy of making the play-offs is dangled before our eyes.
The normal business of the club, in creating a Disney style alternative reality, continues, Lorimer, Gary and Matteo do their ambassador jobs suggesting knowing who Dominic Poleon would prefer for the first game of a season is some kind of transparency and the “all United” bandwagon overtakes the “welfare reforms are fair” as the most perverse twisted concept since the PL was launched as good for football. The whole apparatus at Leeds United seems concerned with only one outcome, how to pull the wool over our eyes (and given how much wool we have allowed to be pulled since 2000 we can hardly be surprised).
 
MEDIEKJØR:
In a world where people born into families from Martinique can be accused of racism, Stan Collymore isn’t a misogynist thug anymore and where fairness and Liberalism have been detached I suppose I shouldn’t be surprised to learn some people don’t think their is a connection between people who do the job of co-ordinating the PR and press out of a football club and the constant stream of zero credibility spewed out. All I can say to that is you can’t have it both ways, either someone has been working a long time for owners he didn’t influence or the constant stream of negative headlines and pitiful customer communications is there work. Either way it is amazing how we just don’t expect any different these days. Luckily we have a free press, local, regional, national to rescue credibility by asking questions, you know like the probing and surgical questions they asked between 2002 and 2013, oh wait… Again marvel as whilst you and I might think some investigative journalism might be in order to help fans get to the bottom of the mess of this week in reality all you have to do is take an off the record, very short, brief off the clubs spin-doctor and hey presto, morning and evening headlines. As twitter brings forth a series of extreme positions on the personalities involved (and in some cases goes from hatred to support in two tweets) maybe some people whose professional reputation depends on their “knowledge” of Leeds United could have established what exactly Cellino’s financial and FPP status is? It is not like they don’t have contacts with Italian newspapers!
 
HVEM VIL VI VELGE - FIT AND PROPER:
And so to the participants, starting with Cellino. Well it kind of depends on which Cellino is involved.
** It is not beyond the wit and wisdom of even our present managing director to recognise that if Cellino Jr is the “investor” in the Sports Capital pot the FPP test is fudged.
** If however it is Massimo who is on the paper-work we need not detain ourselves much on this, he hasn’t got a prayer passing FPP unless his “alleged” prison terms and recent arrests are all related to politics (and even then its iffy). If Cellino Snr is in for a majority stake in the club the credibility of the Football League will be on the line, luckily we have Shaun Harvey to sort that out!!! We all know what the game is if Cellino takes a stake, it would be to take a bigger one in a year or two, we can only guess how many managers we will go through (lets assume only one called Zola) in that time but if he keeps it down to under 2 a year maybe he can rescue his football credibility a touch!
 
AKTØRERE 1:
In terms of Farnan and co (with as yet no confirmation of who co is except Adam Pearson’s recent comment) the level of credibility is proportionate to what they bring to the table. On one hand knowledge of the football business (something lacking in Sports Capital) on the other Mr Farnan has been around the block and has an association with that mid-table team from across the Pennines that not even Pearson’s LUFC past can magic away. Basically, even with St Lucas in the team until such time as funding is explained, who they are talking to, what plans they have for the club etc taking them seriously is very difficult. Recent tweets from Farnan don’t help, they imply they are waiting for Sports Capital to implode and thus never intended to own us before the transfer window closed. That cheap shot about “Leeds should be buying Cagliari not the other way around” was strange from someone who has extensive Italian football contacts! Perhaps the best explanation of the credibility gap here is to remind ourselves how many times Pearson and Parkin have been associated with attempts to buy us and then note they just never happened.
 
AKTØRERE 2:
Which brings us nicely to Sports Capital, let us be nice to Mr Flowers and say we can see why he keeps asking for patience to complete the deal, he is apparently a proper (as opposed to born again) Leeds fan. However I can’t be the only one who has missed the news that the sale of his insurance business has been completed so therefore am struggling to see what he brings to the table (except perhaps a Gibraltar postal address). We haven’t been told who the other Sports Capital “English based investors” were but the suspicion has always been that the s on the end of investor is superfluous. This site said it last week and has said it since December, Sports Capital is the continuity outcome, unfortunately continuity means no cash for transfers, no competitive squad, no credible push for the PL, its just Team Haigh with new mates.
 
HAIGHS "POLITISKE" STIL:
Speaking of our Tory MD we should perhaps pause to reflect that if their is one path in life where the only way is up with credibility it is when you train as a lawyer, working in the banking sector during the “out of control” years, have a specialism in property and run an ex-pat fundraising arm of the Conservative party. Yes it is possible to run a football club and try to become a Member of Parliament and have your stock rise! Haigh is the equivalent of a juggler, a bit of public entertainment designed to stop you seeing beyond. That some of you fell for his slickness is more a reflection on you than him, his struggles with reality as he promotes his commitment to the club whilst parades himself around the safe seats of the shires actually stand him in good stead for the Ribble Valley’s of this world, he may have lost total credibility in terms of this takeover but he won’t be needing that much to start with in the House of Commons.
 
KONKLUSJON:
So where does this all leaves us? Well let me put it this way: imagine some kind of Devil’s pact is arranged, where GFH get their quick sale but everyone, Haigh, Nooruddin, Patel (on behalf of GFH), Cellino Snr, Cellino Jnr, Farnan, Pearson, Parkin, Radabe, Fisher, uncle Tom Cobbely agreed to a share ownership. It would look incredible and yet such an messy compromise is actually more credible than all the other potential outcomes in the mix.
  1) Whether its potless Sports Capital or
  2) Sardinian supported Sports Capital,
  3) whether it is vague Farnan and co or Chairman Radabe,
  4) whether we have continuity of paucity or an explosion of investment all these outcomes are flawed.
It would be completely lacking in credibility to point to any realistic outcome and see a stable club with a plan and to say that about Leeds United after the last 15 years (Ridsdale, Krasner, Bates et al) is the most incredulous thing of all.
 
Don’t believe for a minute this will be resolved this weekend but if it is feel free to slag off my credibility as a blogger (which isn’t worth owt).
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #1739 på: Januar 23, 2014, 15:30:38 »
Fått denne saken så langt opp i halsen som det går an å få den. Oppkjøp? Helt greit. Det er den øredøvende stillheten fra alle parter som irriterer meg mest. Hva med alle smilefjesene til Haigh og Patel? Hva med de gode nyhetene Haigh skulle komme med denne uken? Hva med italieneren?

Et lite vink fra de involverte hadde vært greit etterhvert. For hvert rykte som kommer, for hver time som går fjerner de entusiasmen og gløden til oss Leeds-supportere. Skal vi tippe maks 15 000 på tirsdag om denne endeløse sagen ikke har fått en slutt?

 >:( :( :'(
Hvis denne sagaen ender med at ny eier blir kjeltringen fra Italia vil Haigh stå igjen med svarteper :(
Og ikke nok med det... vil bli stående igjen med et ettermæle som en av de største naive tullingene som har hatt noe med klubben å gjøre :(
Hvis ikke denne Cellini har penger til å føre Cagliari opp i toppen av Serie A, klarer han det garantert ikke i PL ;)
Dette er nesten tragikomisk....