Skrevet av Emne: Ny Leeds logo ?  (Lest 59558 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DON REVIE

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #210 på: Januar 25, 2018, 17:03:40 »
MOT

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #211 på: Januar 25, 2018, 17:25:07 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #212 på: Januar 25, 2018, 17:26:03 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #213 på: Januar 25, 2018, 17:30:36 »
25 Jan 2018
CLUB STATEMENT: CREST CONSULTATION

Club Statement: Crest Consultation

Leeds United would like to thank our supporters for their feedback on the proposed new crest released yesterday.
   
The volume and depth of opinions expressed reinforced the level of passion our fan base has for our club. While the current board of directors are custodians of Leeds United the fans will always be at the heart of everything we do, and you will be listened to.
   
We conducted thorough research into the  desire for a change to the crest to symbolise a new era for the club. However, we also appreciate the need to extend  the consultation with supporters and we are committed to working with you to create an identity we can all be proud of. We will release further information on how supporters can get involved in the process next week.
   
Marching On Together
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

veteranen

  • Gjest
Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #214 på: Januar 25, 2018, 17:33:45 »
70.000 nå i dag!

Folk fortsetter kampen!   :)

Ja, det er både rørende og beundringsverdig, ikke sant!
Glem Max Manus! Glem «Kjakan» Sønsteby! Glem Asbjørn «Osvald» Sunde! Og glem gutta på skauen!
Alt dette blekner i sammenligning med det dramaet som nå utspiller seg, der folket fører en heroisk kamp mot den grufulle Leeds-logoen!

Dette ligner etter hvert mer på massehysteri enn på et positivt engasjement. Alle går i flokk og alle mener det samme. Et tankevekkende eksempel på sosiale mediers påvirkningskraft.
Mangfold my ass!

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #215 på: Januar 25, 2018, 17:47:31 »
Jeg tenker heller dette:

The Social Maze

Well done @lufc on the greatest football marketing stunt of all time.. This was never going to be the badge for a club with so much history and heritage, it hasn't been printed on anything other than a graphic designed background. Don't be fooled #LUFC


 :)


The Social Maze

With Leeds United not in the Premier League/Champions League, how else can you get the brand into mainstream football news just before they are 100 years old....


The Social Maze

6 months of design and 10,000 people consulted... Yet this stock image was pulled from @Shutterstock @PhilHayYEP



https://www.shutterstock.com/
« Siste redigering: Januar 25, 2018, 17:50:41 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

veteranen

  • Gjest
Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #216 på: Januar 25, 2018, 18:07:33 »
Jeg tenker heller dette:

The Social Maze

Well done @lufc on the greatest football marketing stunt of all time.. This was never going to be the badge for a club with so much history and heritage, it hasn't been printed on anything other than a graphic designed background. Don't be fooled #LUFC


 :)


The Social Maze

With Leeds United not in the Premier League/Champions League, how else can you get the brand into mainstream football news just before they are 100 years old....


The Social Maze

6 months of design and 10,000 people consulted... Yet this stock image was pulled from @Shutterstock @PhilHayYEP



https://www.shutterstock.com/

Det er mye dårlig underbygget konspirasjontenkning ute og går for tiden, både her og der ...

Vel, uansett, som jeg skrev i går: jeg håper klubben nøyer seg med å gjøre noen justeringer heller enn å skrinlegge hele grunnidéen. Ville nesten være tragisk om vi igjen skulle ende opp med ugler, hengende sauer eller roser – som alle er fint lite egnet til å underbygge klubbens unike identitet.

Jon R

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #217 på: Januar 25, 2018, 18:08:54 »
70.000 nå i dag!

Folk fortsetter kampen!   :)

Kampen mot hva? Klubben har forlengst uttalt at de kommer til å endre logoen.  ::)

Dette er ingen kamp, det er ENGASJEMENT som klubben allerede har vært ute og applaudert.  :)

Ut over det er det like mange ulike meninger om hva som er en bra logo, som underskrifter i bevegelsen.  ;D
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #218 på: Januar 25, 2018, 18:19:47 »
Jeg tenker heller dette:

The Social Maze

Well done @lufc on the greatest football marketing stunt of all time.. This was never going to be the badge for a club with so much history and heritage, it hasn't been printed on anything other than a graphic designed background. Don't be fooled #LUFC


 :)


The Social Maze

With Leeds United not in the Premier League/Champions League, how else can you get the brand into mainstream football news just before they are 100 years old....


The Social Maze

6 months of design and 10,000 people consulted... Yet this stock image was pulled from @Shutterstock @PhilHayYEP



https://www.shutterstock.com/

Det er mye dårlig underbygget konspirasjontenkning ute og går for tiden, både her og der ...

Vel, uansett, som jeg skrev i går: jeg håper klubben nøyer seg med å gjøre noen justeringer heller enn å skrinlegge hele grunnidéen. Ville nesten være tragisk om vi igjen skulle ende opp med ugler, hengende sauer eller roser – som alle er fint lite egnet til å underbygge klubbens unike identitet.

Det var vel det det startet med for 100 år siden, ugler og hengende sauer (geit) som du kaller det?

Josch

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #219 på: Januar 25, 2018, 18:28:02 »
70.000 nå i dag!

Folk fortsetter kampen!   :)

Kampen mot hva? Klubben har forlengst uttalt at de kommer til å endre logoen.  ::)

Dette er ingen kamp, det er ENGASJEMENT som klubben allerede har vært ute og applaudert.  :)

Ut over det er det like mange ulike meninger om hva som er en bra logo, som underskrifter i bevegelsen.  ;D

Kamp eller engasjement er avhengig av øyet som ser.

70000 er uansett veldig mange mennesker og må tas på alvor .

Vanskelig å si om de er forbannet eller bare engasjert. Men de liker tydeligvis ikke at rosen blir borte. At klubben roser engasjement er vel og bra men man skal ha rikelig med godvilje for å kalle dette en gladsak. Folk liker ikke å bli lurt. Neste utkast MÃ… slå an ho fansen.

Erik M

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #220 på: Januar 25, 2018, 18:33:23 »
He he. Nå ender man opp med en kjedelig logo som ligner på de gamle. Ingen tør å ta noen sjanser etter dette.

Designerne sitt vågestykke slo feil og man må nå satse på det trygge.

Ser ikke bort fra de har laget flere alternativer som er klare allerede.

Egentlig ikke det viktigste for meg å diskutere om dette er et godt design eller ikke.  Jeg liker den ikke.  Min umiddelbare assosiasjon var fascisme og jeg tror det er det som gjør reaksjonen ellers massiv.
« Siste redigering: Januar 25, 2018, 18:47:43 av Erik M »
 

GeirO

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #221 på: Januar 25, 2018, 18:42:24 »
Mange er i mot ny bagde, men ingen vet om det er flere som er for......
Hilsen en som ikke er så engasjert i denne saken.
MOT

Josch

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #222 på: Januar 25, 2018, 18:56:43 »
He he. Nå ender man opp med en kjedelig logo som ligner på de gamle. Ingen tør å ta noen sjanser etter dette.

Designerne sitt vågestykke slo feil og man må nå satse på det trygge.

Ser ikke bort fra de har laget flere alternativer som er klare allerede.

Egentlig ikke det viktigste for meg å diskutere om dette er et godt design eller ikke.  Jeg liker den ikke.  Min umiddelbare assosiasjon var fascisme og jeg tror det er det som gjør reaksjonen ellers massive.

Jeg kan forstå at noen har slike asosiasjoner. Stilen er jo politisk propaganda plakat fra 30-tallet. Folks førsteinntrykk er svært viktig og teller aller mest.
« Siste redigering: Januar 25, 2018, 22:02:37 av Josch »

Erik_

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #223 på: Januar 25, 2018, 19:10:49 »
Flaut at dette var et reelt bytte av logo. Frykter hva det neste forsøket på tegneserielogo blir. Et skjerf? Må være de samme designerne som fikser den flotte grafikken på LUTV som lagde dette makkverket. :o

Sydhagen

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #224 på: Januar 25, 2018, 19:34:41 »


Synes dette var et veldig fint forslag.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

TK20

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #225 på: Januar 25, 2018, 20:23:33 »
Synes fortsatt den er litt kul, jeg.

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #226 på: Januar 25, 2018, 20:38:31 »
Simon O'Rouke

I am getting more and more suspicious about #badgegate.

Some tweets from other clubs and various media outlets / betting companies are looking very template-like (not unlike the badge). Not to mention the absence of trademarks & copyrights.

And if the club did trademark and copyright that monstrosity, then there are some pretty big companies walking a tightrope. It may be shit, but it's still LUFC intellectual property.



Alex Narramore

They revealed it yesterday as an ‘official’ release and then obviously retracted it later on... It would be very interesting to see if it was copyrighted


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #227 på: Januar 25, 2018, 20:40:10 »
PR-stunt eller ikke:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #228 på: Januar 25, 2018, 20:42:24 »





Ingen er så dumme uten å ha en enda bedre plan i bakhånd! Mediemannen Radrizziani har nok en plan!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #229 på: Januar 25, 2018, 20:51:19 »
Klubbens twitterkonto økte fra 330.000 følgere til 331.500. Ikke mye til pr-effekt der!

Men klubben har fått enorm oppmerksomhet rundt om i verden! Navnet Leeds United er igjen på alles lepper! (Kanskje ikke veldig positivt, men...)

Nå mangler det et par skikkelige signeringer og opprykk til sommeren, så er vi plassert på kartet!

 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #230 på: Januar 25, 2018, 21:06:10 »
Klubbens twitterkonto økte fra 330.000 følgere til 331.500. Ikke mye til pr-effekt der!

Men klubben har fått enorm oppmerksomhet rundt om i verden! Navnet Leeds United er igjen på alles lepper! (Kanskje ikke veldig positivt, men...)

Nå mangler det et par skikkelige signeringer og opprykk til sommeren, så er vi plassert på kartet!

 8)

Tok litt innpå Hull da, but long too go.

Josch

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #231 på: Januar 25, 2018, 21:22:18 »
Klubbens twitterkonto økte fra 330.000 følgere til 331.500. Ikke mye til pr-effekt der!

Men klubben har fått enorm oppmerksomhet rundt om i verden! Navnet Leeds United er igjen på alles lepper! (Kanskje ikke veldig positivt, men...)

Nå mangler det et par skikkelige signeringer og opprykk til sommeren, så er vi plassert på kartet!

 8)

Noe sier meg at Leeds burde foretatt noen store signeringer rett FØR denne logo-lanseringen. Men , som du sier, det kan fint gjøres i den rekkfølgen du sier også!!

Jon R

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #232 på: Januar 25, 2018, 21:30:55 »
70.000 nå i dag!

Folk fortsetter kampen!   :)

Kampen mot hva? Klubben har forlengst uttalt at de kommer til å endre logoen.  ::)

Dette er ingen kamp, det er ENGASJEMENT som klubben allerede har vært ute og applaudert.  :)

Ut over det er det like mange ulike meninger om hva som er en bra logo, som underskrifter i bevegelsen.  ;D

Kamp eller engasjement er avhengig av øyet som ser.

70000 er uansett veldig mange mennesker og må tas på alvor .

Vanskelig å si om de er forbannet eller bare engasjert. Men de liker tydeligvis ikke at rosen blir borte. At klubben roser engasjement er vel og bra men man skal ha rikelig med godvilje for å kalle dette en gladsak. Folk liker ikke å bli lurt. Neste utkast MÃ… slå an ho fansen.
Joda men HVA kjemper de for nå? Logoen VIL bli endret, og det visste vi allerede noen timer etter lanseringen. Utover det er det svært lite sannsynlig at neste logo fanger opp alle de 70 000 sine preferanser. Hvem er det som har blitt lurt, og på hvilken måte? Jeg føler meg ihvertfall ikke lurt, bare skuffet over at de ikke laget en logo som JEG liker.  :-\
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #233 på: Januar 25, 2018, 21:38:09 »
Hvis man ser på de andre avstemmingene på dette nettstedet så er det fantastisk hva supporterne til lille Leeds United har fått til på litt over et døgn.

Det som driver de siste nå er å være med på fellesskapet.

Tror ikke man skal undervurdere hva det betyr for mange av oss at snart 75.000 fans har engasjert seg i en sak som er på tvers av det eieren har presentert og FOR hver og en supporter!

Jeg er stolt av dette engasjementet og jeg regner med at mange med meg er det samme!

Leeds United Trust har samlet mange og gode forslag fra medlemmene som vil bli presentert for klubbledelsen. Dette er et svært positivt grasrot-engasjement!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #234 på: Januar 25, 2018, 21:42:51 »
Hvis man ser på de andre avstemmingene på dette nettstedet så er det fantastisk hva supporterne til lille Leeds United har fått til på litt over et døgn.

Det som driver de siste nå er å være med på fellesskapet.

Tror ikke man skal undervurdere hva det betyr for mange av oss at snart 75.000 fans har engasjert seg i en sak som er på tvers av det eieren har presentert og FOR hver og en supporter!

Jeg er stolt av dette engasjementet og jeg regner med at mange med meg er det samme!

Leeds United Trust har samlet mange og gode forslag fra medlemmene som vil bli presentert for klubbledelsen. Dette er et svært positivt grasrot-engasjement!
Og jeg er helt enig med deg i DETTE innlegget.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #235 på: Januar 25, 2018, 21:56:59 »
Det er vel på tide å stå frem...

Jeg har IKKE skrevet under på denne petitionen :/

Likte jeg logoen, neioneii :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #236 på: Januar 25, 2018, 22:08:01 »
Det er vel på tide å stå frem...

Jeg har IKKE skrevet under på denne petitionen :/

Likte jeg logoen, neioneii :o
#metoo
Jon R.

palle

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #237 på: Januar 25, 2018, 22:20:20 »
Husker enda da vi skrev brev med blokkbokstaver til klubben da de lanserte den nye "Smiley"-logoen, jeg.  ;)
...ooo, vi vandrar saman...

Josch

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #238 på: Januar 25, 2018, 22:24:22 »
70.000 nå i dag!

Folk fortsetter kampen!   :)

Kampen mot hva? Klubben har forlengst uttalt at de kommer til å endre logoen.  ::)

Dette er ingen kamp, det er ENGASJEMENT som klubben allerede har vært ute og applaudert.  :)

Ut over det er det like mange ulike meninger om hva som er en bra logo, som underskrifter i bevegelsen.  ;D

Kamp eller engasjement er avhengig av øyet som ser.

70000 er uansett veldig mange mennesker og må tas på alvor .

Vanskelig å si om de er forbannet eller bare engasjert. Men de liker tydeligvis ikke at rosen blir borte. At klubben roser engasjement er vel og bra men man skal ha rikelig med godvilje for å kalle dette en gladsak. Folk liker ikke å bli lurt. Neste utkast MÃ… slå an ho fansen.
Joda men HVA kjemper de for nå? Logoen VIL bli endret, og det visste vi allerede noen timer etter lanseringen. Utover det er det svært lite sannsynlig at neste logo fanger opp alle de 70 000 sine preferanser. Hvem er det som har blitt lurt, og på hvilken måte? Jeg føler meg ihvertfall ikke lurt, bare skuffet over at de ikke laget en logo som JEG liker.  :-\

Jeg mente vel ikke at noen er lurt. Ã… Ikke bli tatt med på råd, er det mange som ikke liker.
« Siste redigering: Januar 25, 2018, 22:26:11 av Josch »

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #239 på: Januar 25, 2018, 22:54:48 »
Leeds City og Leeds Uniteds offisielle logoer:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973