Skrevet av Emne: Leeds United 16/17  (Lest 96012 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #240 på: Oktober 03, 2016, 10:33:38 »
Steg for steg.
Vi har satt forsvaret og kriger godt, steg 1.
Neste blir å utvikle det offensive spillet.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #241 på: Oktober 03, 2016, 20:25:53 »
Selvsagt har vi flere som kan avgjøre hvis vi bare trenger ett mål. Lag som Norwich og Brighton har nå 3 spillere hver som har gjort 3-6 mål. Poenget er at det er for få som scorer jevnt for Leeds. Dette går selvsagt bra så lenge vi stenger døra bakover, men 1,09 scoret mål pr kamp holder neppe til play off. Vi bør opp i ca 2 mål pr kamp for å henge med, selv med et bra forsvar. Ting kan endre seg, men ofte ser man tendensen i oktober. Vi spiller bra men scorer ikke nok.

Du glemmer jo å se litt på utviklingen gjennom de 11 kampene som er gått. Statistikk kan jo brukes til å mangt. Jeg kan jo i andre enden si at med 2 mål mot Barnsley er vi kommet dit du vil være med 2 mål i snitt.
 

Promotion 2010

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #242 på: Oktober 03, 2016, 21:18:25 »
increasingly surplus to requirements at Leeds United after they were left out of the squad list printed in Saturday’s matchday programme.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-ominous-signs-for-murphy-diagouraga-and-turnbull-after-leeds-leave-trio-out-of-saturday-s-squad-list-1-8160261
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #243 på: Oktober 03, 2016, 22:31:25 »
Selvsagt har vi flere som kan avgjøre hvis vi bare trenger ett mål. Lag som Norwich og Brighton har nå 3 spillere hver som har gjort 3-6 mål. Poenget er at det er for få som scorer jevnt for Leeds. Dette går selvsagt bra så lenge vi stenger døra bakover, men 1,09 scoret mål pr kamp holder neppe til play off. Vi bør opp i ca 2 mål pr kamp for å henge med, selv med et bra forsvar. Ting kan endre seg, men ofte ser man tendensen i oktober. Vi spiller bra men scorer ikke nok.

Du glemmer jo å se litt på utviklingen gjennom de 11 kampene som er gått. Statistikk kan jo brukes til å mangt. Jeg kan jo i andre enden si at med 2 mål mot Barnsley er vi kommet dit du vil være med 2 mål i snitt.

Vi har ikke scoret veldig mye de siste 5 kampene heller. Min bekymring er mot flere hovedmotstandere høyt på tabellen de kommende ukene. Det er vanskelig å holde nullen mot disse og det vil kreves at vi scorer ca 2 mål for å ta 1 eller 3 poeng. Savner en mål farlig spiss eller mb spiller i tillegg til Wood som kan score 10 mål. Hva hvis Wood blir skadet nå?

Dennis

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #244 på: Oktober 04, 2016, 13:56:54 »
Selvsagt har vi flere som kan avgjøre hvis vi bare trenger ett mål. Lag som Norwich og Brighton har nå 3 spillere hver som har gjort 3-6 mål. Poenget er at det er for få som scorer jevnt for Leeds. Dette går selvsagt bra så lenge vi stenger døra bakover, men 1,09 scoret mål pr kamp holder neppe til play off. Vi bør opp i ca 2 mål pr kamp for å henge med, selv med et bra forsvar. Ting kan endre seg, men ofte ser man tendensen i oktober. Vi spiller bra men scorer ikke nok.

Du glemmer jo å se litt på utviklingen gjennom de 11 kampene som er gått. Statistikk kan jo brukes til å mangt. Jeg kan jo i andre enden si at med 2 mål mot Barnsley er vi kommet dit du vil være med 2 mål i snitt.

Vi har ikke scoret veldig mye de siste 5 kampene heller. Min bekymring er mot flere hovedmotstandere høyt på tabellen de kommende ukene. Det er vanskelig å holde nullen mot disse og det vil kreves at vi scorer ca 2 mål for å ta 1 eller 3 poeng. Savner en mål farlig spiss eller mb spiller i tillegg til Wood som kan score 10 mål. Hva hvis Wood blir skadet nå?

Jeg tror det vil være jevnt over (tilnærmet) like tøft mot de fleste lagene fra topp fire-fem til rett over streken. Det vil være kvalitetsforskjell på disse lagene over en sesong, men jeg tror like fullt det ikke finnes enkle kamper i denne divisjonen. Det er en klisje, men like fullt riktig da de færreste lagene er gode nok til å prestere regelmessig litt bedre enn resten - med unntak av Norwich og Newcastle, kanskje også på sikt Sheff Wed og Derby med rett ansettelse. (Bruce??)

Det underbygger dermed ikke poenget ditt. Vi trenger flere spillere som kan score mål trutt. Antonsson og Roofe, samt Dallas må komme skikkelig i gang. Det er også viktig at Pablo H er PÃ… oftere enn han ikke er. Han er den kreative kraften, mens Sacko er "Gradelen" - en spiller som kan gjøre det helt fantastiske eller det helt merkelige. Blir avleveringene bedre, så blir han en vanvittig faktor i denne divisjonen.

Deler man de første elleve kampene (1-1-4 - målforskjell 5-10 - 4 poeng) og (4-0-1 målforskjell 7-3 - 12 poeng) i to, så ser man en klar forbedring. Der vi i de første seks kampene slapp inn nesten to mål i snitt, slipper man nå inn under ett per kamp.

Sammensetningen av Jansson/Bartley er selvsagt en av nøklene. Isolert sett utfyller de hverandre, er begge meget duellsterke og faktisk også farlig fremover. Ã… gå tilbake til tilnærmet 4-2-3-1 og Monks opprinnelige plan er en annen. Økt selvtillit og et mer "satt" lag/elever er også en. Så skal man ikke stikke under en stol at vi har møtt lag som Cardiff, Blackburn og Ipswich i de siste fem kampene. Lag som så langt har slitt, men jeg tror helt ærlig at disse kampene var minst like vanskelig, da disse var tydelige sekspoengere om man kan bruke slike betegnelser så tidlig i sesongen. Hadde vi tapt mot Blackburn og Cardiff, hadde Leeds fort vært en nedrykkskandidat i år, mens (knappe) seire kan bety PO-kamp.

En annen ting vi ser, er hvordan Leeds er fullt med i alle de siste kampene. Mot QPR ble vi feiet av banen, mens vi i flere av de andre var fullstendig harmløse foran mål - med unntak av Sheff Wed.

Pila peker oppover, både poengmessig, spillemessig og også mål for. Pila peker nedover (positivt) på mål imot.

Kanskje kommer landslagspausen på et dårlig tidspunkt for oss denne gangen, men siste avbrekk ble brukt veldig godt. Det er lov å håpe at selvtilliten setter seg enda mer frem til neste runde. Det hadde smakt med en skikkelig overhøvling også - ikke disse neglebitende avslutningene hvor man kjenner at man lever litt for mye.
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #245 på: Oktober 05, 2016, 23:25:17 »
Liam Cooper ‏@LiamCooper__  6h
6 hours ago
 
Hard few days training! Now to recharge the batteries so we ready to carry this run on next week.. Massive month coming up for us! #MOT
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #246 på: Oktober 05, 2016, 23:45:00 »
Grusomt hvor kjedelig hverdagen blir uten verken Championship eller Tippeligaen å følge med på. Får abstinenser  :o
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #247 på: Oktober 06, 2016, 07:52:44 »
Grusomt hvor kjedelig hverdagen blir uten verken Championship eller Tippeligaen å følge med på. Får abstinenser  :o

Rolig nå. Vi har snart diktlesning fra PM Høgmo.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Nørgaard

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #248 på: Oktober 06, 2016, 11:45:36 »
Tippeligaen  :P :o

Xern

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #249 på: Oktober 06, 2016, 13:19:55 »
Tippeligaen  :P :o
Kan også ta med Champions League og Premier League ;)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Nørgaard

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #250 på: Oktober 06, 2016, 19:26:04 »
Tippeligaen  :P :o
Kan også ta med Champions League og Premier League ;)

Det var bedre  ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #251 på: Oktober 10, 2016, 21:24:09 »
Liam Cooper ‏@LiamCooper__  6h
6 hours ago
 
Hard few days training! Now to recharge the batteries so we ready to carry this run on next week.. Massive month coming up for us! #MOT

Da er ferien deres over:
Hadi Sacko ‏@miimosaa  52m
52 minutes ago
 
Back to training  Have a nice week guys #LUFC #MOT #AnyoneToDrawMeBetter ?  https://www.instagram.com/p/BLZHIQfAGO2/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #252 på: Oktober 19, 2016, 21:56:04 »
Tabellen har satt seg og Leeds ligger nok riktig plassert på tabellen akkurat nå, mener jeg . Dvs litt bak play off. Poengtap på slutten , slik som mot Wigan, skjer de fleste lag av og til. Ved forrige uavgjort fikk vi et mål rett før slutt med Wood (brasse mot Fulham). Leeds har hverken vært spesielt uheldige eller heldige, synes jeg (det blir å lure seg selv å si at man hadde fortjent minst ett poeng ved tap) . 

Det store spørsmålet er om vi har mer potensial inne, dvs om vi kan bli bedre med det mannskap vi har. Forsvaret er på plass nå, så nå gjelder bare å score fler mål . Wood har vel gjort jobben målmessig så langt, men jeg ser ingen intelligent servitør i ham, som skaper noe for andre. Og jeg ser ingen andre målscorere (10 mål)  i Leeds akkurat nå. Jeg ser riktignok et håp i Antonsson, men han spiller jo knapt. Virker som vi MÃ… spille med EN spiss.

Akkurat nå ser det ut til at vi ikke klarer å ta et skritt videre. Vi kommer til å vinne flere kamper mot lag som er nr 8 og nedover og vil være for dårlig i kamper mot det øvre sjikt. Vi blir liggende omtrent der vi er nå. Det er min status etter  13 kamper.

Blank_File

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #253 på: Oktober 19, 2016, 22:54:22 »
Tabellen har satt seg og Leeds ligger nok riktig plassert på tabellen akkurat nå, mener jeg . Dvs litt bak play off. Poengtap på slutten , slik som mot Wigan, skjer de fleste lag av og til. Ved forrige uavgjort fikk vi et mål rett før slutt med Wood (brasse mot Fulham). Leeds har hverken vært spesielt uheldige eller heldige, synes jeg (det blir å lure seg selv å si at man hadde fortjent minst ett poeng ved tap) . 

Det store spørsmålet er om vi har mer potensial inne, dvs om vi kan bli bedre med det mannskap vi har. Forsvaret er på plass nå, så nå gjelder bare å score fler mål . Wood har vel gjort jobben målmessig så langt, men jeg ser ingen intelligent servitør i ham, som skaper noe for andre. Og jeg ser ingen andre målscorere (10 mål)  i Leeds akkurat nå. Jeg ser riktignok et håp i Antonsson, men han spiller jo knapt. Virker som vi MÃ… spille med EN spiss.

Akkurat nå ser det ut til at vi ikke klarer å ta et skritt videre. Vi kommer til å vinne flere kamper mot lag som er nr 8 og nedover og vil være for dårlig i kamper mot det øvre sjikt. Vi blir liggende omtrent der vi er nå. Det er min status etter  13 kamper.
Ja det spørs om du ikke har rett i at vi kan trenge en offensiv forsterkning. Roofe er vel håpet vi har, men om ikke det løsner litt mer for han så ser det litt tynt ut. Vi trenger mål fra de 3 bak Wood også. Sånn sett er det egentlig greit at vi ikke har mulighet til å gjøre så mye mer nå før januar. Når vi er kommet så langt, og ting ikke har endret seg så må vi ha inn bedre angrepsspillere om vi skal ta neste steg. Ross McCormack hadde jo vært drømmen slik vi fremstår nå.

Har likevel enda tro på at det blir litt mer mål etter som tiden går. Det er tross alt et nytt system som vi har vinglet litt fra en periode, der de fleste skal bli kjent på nytt. Håper ikke spillerne gikk på en smell i går. Vi har tross alt max sluppet inn et mål pr kamp siden vi "fant ut av" det defensive.

Sydhagen

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #254 på: Oktober 29, 2016, 18:11:46 »
Tipper det blir 0 eller 1 poeng mot Forest til helgen.
Deretter får vi to meget poengrike måneder i September og Oktober.

Tips: Vi er topp 6 når vi kommer til 1. november.

Bommet litt på denne, men var ikke så veldig langt unna.
Vi er på gang!  8)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #255 på: Oktober 29, 2016, 18:24:20 »
Tipper det blir 0 eller 1 poeng mot Forest til helgen.
Deretter får vi to meget poengrike måneder i September og Oktober.

Tips: Vi er topp 6 når vi kommer til 1. november.

Bommet litt på denne, men var ikke så veldig langt unna.
Vi er på gang!  8)

Skyld på Monk, skulle hatt 2 poeng til mot Wigan :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #256 på: Oktober 30, 2016, 10:07:47 »
Formtabellene er pretty nice lesning for tiden. :)
5.plass på siste 6
3.plass på siste 10.


http://www.soccerstats.com/formtable.asp?league=england2
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #257 på: Oktober 30, 2016, 12:06:36 »
Tabellen har satt seg og Leeds ligger nok riktig plassert på tabellen akkurat nå, mener jeg . Dvs litt bak play off. Poengtap på slutten , slik som mot Wigan, skjer de fleste lag av og til. Ved forrige uavgjort fikk vi et mål rett før slutt med Wood (brasse mot Fulham). Leeds har hverken vært spesielt uheldige eller heldige, synes jeg (det blir å lure seg selv å si at man hadde fortjent minst ett poeng ved tap) . 

Det store spørsmålet er om vi har mer potensial inne, dvs om vi kan bli bedre med det mannskap vi har. Forsvaret er på plass nå, så nå gjelder bare å score fler mål . Wood har vel gjort jobben målmessig så langt, men jeg ser ingen intelligent servitør i ham, som skaper noe for andre. Og jeg ser ingen andre målscorere (10 mål)  i Leeds akkurat nå. Jeg ser riktignok et håp i Antonsson, men han spiller jo knapt. Virker som vi MÃ… spille med EN spiss.

Akkurat nå ser det ut til at vi ikke klarer å ta et skritt videre. Vi kommer til å vinne flere kamper mot lag som er nr 8 og nedover og vil være for dårlig i kamper mot det øvre sjikt. Vi blir liggende omtrent der vi er nå. Det er min status etter  13 kamper.
Pasningen til Doukara i går før 2-0 var vel ikke direkte uintelligent? Dessuten var han også involvert i straffesituasjonen.

Josch

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #258 på: Oktober 30, 2016, 21:59:08 »
Akkurat DEN pasningen var en krempasning. Synd vi ikke ser mer av den sorten i angrep. Den kom fra defensiv banehalvdel og gikk hjem.

stian

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #259 på: Oktober 31, 2016, 00:08:28 »
En titt på terminlista viser at november blir en viktig måned hvor mange av topplagene møtes i innbyrdes oppgjør. Vi har Norwich (b), Newcastle (h) og Rotherham (b). Hvis vi klarer å ta poeng i de to første, og en seier i den siste kommer vi til å ligge solid plantet i øvre skikt av playoff, kanskje har vi til og med heng på 2.-plassen. Herlig at det vi faktisk kan se oppover på tabellen!

rd1

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #260 på: Oktober 31, 2016, 19:12:29 »
En titt på terminlista viser at november blir en viktig måned hvor mange av topplagene møtes i innbyrdes oppgjør. Vi har Norwich (b), Newcastle (h) og Rotherham (b). Hvis vi klarer å ta poeng i de to første, og en seier i den siste kommer vi til å ligge solid plantet i øvre skikt av playoff, kanskje har vi til og med heng på 2.-plassen. Herlig at det vi faktisk kan se oppover på tabellen!

7-9 poeng=kandidat direkte opprykk
4-6poeng=kandidat play off
0-3 poeng=jaja blir vel ikke play off denne sesongen heller
"Who needs Cantona??"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #261 på: Oktober 31, 2016, 21:23:13 »
En titt på terminlista viser at november blir en viktig måned hvor mange av topplagene møtes i innbyrdes oppgjør. Vi har Norwich (b), Newcastle (h) og Rotherham (b). Hvis vi klarer å ta poeng i de to første, og en seier i den siste kommer vi til å ligge solid plantet i øvre skikt av playoff, kanskje har vi til og med heng på 2.-plassen. Herlig at det vi faktisk kan se oppover på tabellen!

Bare for å sette det in context:
Lee Sobot ‏@LeeSobotYEP  8h
8 hours ago
4 of #lufc's next 6 league games come against teams in the top 5 - Norwich (a), Newcastle (h), Brighton (a), Reading (h) - Villa (h) too
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #262 på: Oktober 31, 2016, 22:07:37 »
Kan det tenkes at Eurosport viser Norwich-Leeds på lørdag kl 16?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #263 på: November 01, 2016, 06:18:17 »
Kan det tenkes at Eurosport viser Norwich-Leeds på lørdag kl 16?

auren

Tidligere var Burton - Barnsley satt opp her:

http://www.tvkampen.com/kanal/eurosport/

men nå er den borte. Kanskje det er håp?

Sydhagen

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #264 på: November 01, 2016, 07:47:41 »
Kan det tenkes at Eurosport viser Norwich-Leeds på lørdag kl 16?

auren

Eurosport viser ingen kamper fra Championship kl 16 på Lørdager i November.
Dette har jeg fått bekreftet av dem direkte. De prioriterer toppoppgjør i Bundesliga i samme perioden.
Men de kommer sterkere tilbake i Desember sier dem.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #265 på: November 01, 2016, 10:32:29 »
Kan det tenkes at Eurosport viser Norwich-Leeds på lørdag kl 16?

auren

Eurosport viser ingen kamper fra Championship kl 16 på Lørdager i November.
Dette har jeg fått bekreftet av dem direkte. De prioriterer toppoppgjør i Bundesliga i samme perioden.
Men de kommer sterkere tilbake i Desember sier dem.
Så mye for det abonnementet...

Bjorn

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #266 på: November 01, 2016, 10:47:54 »
Kan det tenkes at Eurosport viser Norwich-Leeds på lørdag kl 16?

auren

Eurosport viser ingen kamper fra Championship kl 16 på Lørdager i November.
Dette har jeg fått bekreftet av dem direkte. De prioriterer toppoppgjør i Bundesliga i samme perioden.
Men de kommer sterkere tilbake i Desember sier dem.
Så mye for det abonnementet...

Men til dems forsvar sender de mange kamper i November på andre tidspunkter da. I tillegg mister vi flere dager til landslagspause så det blir jo ikke så mange kamptider igjen.  To av kampene er fortsatt Leeds. Godt å se andre lag i aksjon og.  ;)
Marching On! 4276

Promotion 2010

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #267 på: November 05, 2016, 18:59:53 »
Hay:

Somebody will soon correct me if I'm wrong but looks like Boxing Day 2013 was the last time Leeds were in the play-off positions. #lufclive

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Leeds United 16/17
« Svar #268 på: November 05, 2016, 21:23:59 »
Hay:

Somebody will soon correct me if I'm wrong but looks like Boxing Day 2013 was the last time Leeds were in the play-off positions. #lufclive
Utrolig deilig å være der igjen  8)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United 16/17
« Svar #269 på: November 05, 2016, 22:08:58 »
Jon Howe
‏@jonhowe1971
I think the most telling fact is that my only problem with this current #LUFC team is Luke Ayling's f**king hair.......

- vi har kanskje hatt større utfordringer med troppen de siste årene, ja  ;D ;D ;D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan